Tyhmät ihmiset

Pirjo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
27.08.2019
Viestejä
67
Aamunavauksissahan on kertomuksia satuolennoista jotka kävelee veden päällä ja sarveikas demoni kiduttaa vääräuskoisia. Tämä jos joku pitäisi kieltää.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 221
Aamunavauksissahan on kertomuksia satuolennoista jotka kävelee veden päällä ja sarveikas demoni kiduttaa vääräuskoisia. Tämä jos joku pitäisi kieltää.
Onko nykyäänkin ja jopa raamattuvyöhykkeen ulkopuolella? Kyllähän meillä juuri neuvostojärjestelmän kaaduttua maalaiskylän alakoulussa oli. Vuosituhannen vaihtuessa lukiossa ei muistaakseni tietoakaan moisesta. Luulin, että tunnustuksellinen uskonnonopetus ja julistus on nykyään sallittu vain musuille. Taisin olla tyhmä.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 684
Tämä uutinen siis tavallaan leimaa opettajan salaliittoteoreetikoksi vaikka hän yrittää kannustaa (omalla tavallaan) kriittiseen ajatteluun. Olisi kiva kuunnella kyseinen aamunavaus ihan vain kontekstin vuoksi.
Luitko sitä uutista?

Lainaus:
Yle on kuunnellut tallenteen puheesta. Puhuja sanoo “yksimielisyyden johtavan vankileirien saaristoon, josta on jo merkkejä, jos vain uskaltaa ottaa maskin yltään ja katsoa ympärilleen.” Esimerkkinä puhuja mainitsee puheet rokotuspasseista. Hänen mukaansa Suomessa on menossa poliisivaltiokehitys.
Toisessa kohdassa oli tällainen siteeraus tallenteesta:
Opettaja kertoi aikovansa suunnata vapun viettoon pääkaupungin keskustaan, vaikka “poliisi ei sitä katso hyvällä, varsinkaan jos on EU-, maski-, korona-, rokote-, hallitus- WHO- ja Bill Gates -kriittinen.”

Opettaja sanoi, että Suomessa on vallalla “sensuuri ja tekopyhä konsensus.”
Ei kuulosta noiden perusteella ihan pelkästään kriittiseen ajatteluun kannustamiselta, vaan nimenomaan oman mielipiteen tuputtamiselta.

Varmuuden vuoksi Ylen toimittaja oli kysellyt tarkennuksia mm. tuohon poliisivaltiokehitys-väitteeseen, johon opettaja oli vastannut sähköpostitse mm. näin:
Tähän opettaja vastaa, että on sanojensa takana.

– Poliisin militarisointikehitys kaluston ja varusteiden osalta sekä toiminta Helsingin ydinkeskustassa kuin myös mm. Iisalmessa äskettäin on ollut uutisotsikoissa, eikä tämä jo yli vuoden kestänyt poikkeustila ole tuota kehitystä kääntänyt. Päinvastoin, hän kirjoittaa.
-----------------
Ja sitten tuohon toiseen tapaukseen liittyen -->
Aamunavauksissahan on kertomuksia satuolennoista jotka kävelee veden päällä ja sarveikas demoni kiduttaa vääräuskoisia. Tämä jos joku pitäisi kieltää.
Tavallaan ne on jo kielletty, sillä...
Perustuslakivaliokunta ja Opetushallitus linjasivat kolme vuotta vuotta sitten, että uskonnollistenkin päivänavausten pitäminen kouluissa on sallittua, kunhan niistä ilmoitetaan oppilaille ja koteihin etukäteen. Ellei oppilas tällaiseen päivänavaukseen halua osallistua, koulun pitää järjestää korvaavaa ohjelmaa.
Lähteenä samainen artikkeli kuin aiemmin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.12.2019
Viestejä
151
Luitko sitä uutista?

Lainaus:

Toisessa kohdassa oli tällainen siteeraus tallenteesta:

Ei kuulosta noiden perusteella ihan pelkästään kriittiseen ajatteluun kannustamiselta, vaan nimenomaan oman mielipiteen tuputtamiselta.

Varmuuden vuoksi Ylen toimittaja oli kysellyt tarkennuksia mm. tuohon poliisivaltiokehitys-väitteeseen, johon opettaja oli vastannut sähköpostitse mm. näin:

Luinhan minä sen. Minun mielestä tuo on nimenomaan sitä kriittiseen ajatteluun kannustamista. Ei vaikuta MIELESTÄNI hänen omilta mielipiteiltään vaan hänen omilta havainnoiltaan mitä täällä tapahtuu. Todennäköisesti yrittää näillä havainnolla herättää kuulijassa... kenties kriittistä ajattelua?

Ei tarvitse katsoa kuin Atlantin toiselle puolelle (tai ihan vain ruotsiin) ja nähdä mitä siellä tapahtuu. Ei MIELESTÄNI ole ihan tuulesta temmattuja ajatuksia. Voidaan toki miettiä yhdessä ovatko nämä skenaariot mielipiteitä vai ei.
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
515
Joo eipä he ole yhdessä sitä perustaneet vaan serkun mies ihan ite.
Tiedätkö omistussuhteet? Jospa serkkusi omistaa siitä firmasta osan, silloinhan se on heidän firmansa eikä pelkästään serkkusi puolison. Tämä voi tulla uutena asiana, mutta osakeyhtiössä voi olla useita omistajia.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
3 828
Tämä on juuri nykyistä maalituskulttuuria. Toki moinen pelle kannattaa potkia organisaatiosta organisaation edun vuoksi, mutta ei ihmistä kuulu vainota. Sivistynyt yhteiskunta ei tutki rikoksena sitä, että joku suvaitsematon moukka nolaa itsensä lukion keskusaudiossa. Mulkut tulee jättää omaan arvoonsa, ei munittaa heidän ikkunoitaan tai tyhjentää fillarista renkaita. Tyhmyys ei saa olla rikos ja typerästä mielipiteestä ei voi rangaista.

Tyhmyys on luonnollinen rikos. Se saattaa rangaista toteuttajaansa ihan itsestään.
Jos kyseessä olisi ollut vaikka koulun siivoaja, ei asialla olisi niin suurta merkitystä. Nyt kyseessä oli opettaja, joka on viranomainen ja muutenkin auktoriteettiasemassa oppilaisiin nähden. Opettajalla on korostunut velvollisuus olla huutelematta ihan mitä sylki suuhun tuo.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 684
Jos kyseessä olisi ollut vaikka koulun siivoaja, ei asialla olisi niin suurta merkitystä. Nyt kyseessä oli opettaja, joka on viranomainen ja muutenkin auktoriteettiasemassa oppilaisiin nähden. Opettajalla on korostunut velvollisuus olla huutelematta ihan mitä sylki suuhun tuo.
Joo, mutta ei se töissä tehdystä tyhmyydestä sakottaminen saa jatkua vainona yksityiselämän puolelle. Sitä tuossa Tonnin Seteli varmaankin tarkoitti, eikä sitä etteikö mitään seurauksia pitäisi olla.

Luinhan minä sen. Minun mielestä tuo on nimenomaan sitä kriittiseen ajatteluun kannustamista. Ei vaikuta MIELESTÄNI hänen omilta mielipiteiltään vaan hänen omilta havainnoiltaan mitä täällä tapahtuu. Todennäköisesti yrittää näillä havainnolla herättää kuulijassa... kenties kriittistä ajattelua?

Ei tarvitse katsoa kuin Atlantin toiselle puolelle (tai ihan vain ruotsiin) ja nähdä mitä siellä tapahtuu. Ei MIELESTÄNI ole ihan tuulesta temmattuja ajatuksia. Voidaan toki miettiä yhdessä ovatko nämä skenaariot mielipiteitä vai ei.
En ole itse kuullut tallennetta, joten pitää luottaa Ylen siteerauksiin ja sillä perusteella meidän pitää selvästi vaan todeta, että ollaan eri mieltä asiasta. Minä miellän ne lausahdukset juurikin omien mielipiteiden tuputtamisena ja sinä jonain muuna. Ei opettaja voi kertoa faktana sellaisia asioita mitkä eivät välttämättä sellaisia ole muualla kuin kertojan omien korvien välissä. Kuten Opetushallituksen Hallintojohtajakin oli todennut: "Kriittisen ajatteluun voi kannustaa, mutta tieteen vastaisuutta ei saa sisällössä olla".

Lisäksi opettaja oli esimerkillään kehottanut vappuna toimimaan vastoin viranomaisten ohjeistusta, joka on sekin lähtökohtaisesti väärin tuossa roolissa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
515
Ei taida opettaja olla viranomainen, ainakaan sanan virallisessa merkityksessä.
Kyllä Suomessa pitää olla mahdollisuus ääneen sanoa mielipiteensä.
Ei ole typeriä mielipiteitä, on vaan mielipiteitä.
Näyttää ko. aamun avaus herättäneen huomiota, ehkä tuo opettaja haki juuri sitä.
Herättelee lukiolaisia ajattelemaan itse, tosin tämäkin luultavasti nousi kohuksi muutaman mielensäpahoittajan vuoksi.
Suurin osa noistakin mukuloista oli varmaan evvk.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 684
Ei taida opettaja olla viranomainen, ainakaan sanan virallisessa merkityksessä.
Kyllä Suomessa pitää olla mahdollisuus ääneen sanoa mielipiteensä.
Ei ole typeriä mielipiteitä, on vaan mielipiteitä.
Näyttää ko. aamun avaus herättäneen huomiota, ehkä tuo opettaja haki juuri sitä.
Herättelee lukiolaisia ajattelemaan itse, tosin tämäkin luultavasti nousi kohuksi muutaman mielensäpahoittajan vuoksi.
Suurin osa noistakin mukuloista oli varmaan evvk.
Opettaja on kunnallinen viranhaltija, jonka tulee noudattaa opetussuunnitelmaa ja pohjata opetus tutkittuun tietoon. Mielipiteitä saa olla, mutta ei opettaja saa kasvattajan roolissaan kertoa niiden olevan faktoja. Se että joku oppilas ei välitä jostakin asiasta x, ei muuta tilannetta miksikään.

Ja siis tässähän on kaksi eri tilannetta käsiteltävänä. Toisessa oli se uskonnollinen vivahde ja veikeät vertaukset homoavioliittojen ja pedofilian välillä ja toisessa tapauksessa oli sitten tämä salaliittoihin taipuvainen opettaja kertonut vähän omia faktojaan "kriittisen ajattelun" nimissä.

Vapaa-ajallaan opettaja saa tehdä mitä lystää, mutta ei siinä virkaroolissaan.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
3 828
Ei taida opettaja olla viranomainen, ainakaan sanan virallisessa merkityksessä.
Kyllä Suomessa pitää olla mahdollisuus ääneen sanoa mielipiteensä.
Ei ole typeriä mielipiteitä, on vaan mielipiteitä.
Näyttää ko. aamun avaus herättäneen huomiota, ehkä tuo opettaja haki juuri sitä.
Herättelee lukiolaisia ajattelemaan itse, tosin tämäkin luultavasti nousi kohuksi muutaman mielensäpahoittajan vuoksi.
Suurin osa noistakin mukuloista oli varmaan evvk.
Piti kirjoittamani "viranhaltija" tahi "virkamies". Viranomainen on tosiaan se päätöksiä tekevä elin. Joka tapauksessa pointtini oli, että opettajalla on korostunut vastuu toimistaan koulussa.

Typeriä mielipiteitä on vaikka kuinka. Moni mielipide on jopa niin typerä, ettei niitä voi edes laskea mielipiteiksi. Jos olen vaikka sitä mieltä, että kaikki banaanit ovat punaisia, olen yksinkertaisesti väärässä. Jos opettaja on sitä mieltä, että homoavioliitto vertautuu pedofiliaan, se ei ole vain typerä, vaan lisäksi rikollisella tavalla ihmisryhmää syrjivä ja loukkaava "mielipide".
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 221
Jos kyseessä olisi ollut vaikka koulun siivoaja, ei asialla olisi niin suurta merkitystä. Nyt kyseessä oli opettaja, joka on viranomainen ja muutenkin auktoriteettiasemassa oppilaisiin nähden. Opettajalla on korostunut velvollisuus olla huutelematta ihan mitä sylki suuhun tuo.
Joo, mutta ei se töissä tehdystä tyhmyydestä sakottaminen saa jatkua vainona yksityiselämän puolelle. Sitä tuossa Tonnin Seteli varmaankin tarkoitti, eikä sitä etteikö mitään seurauksia pitäisi olla.
Juuri tätä tarkoitan. Ei tuommoinen öyhötys käy laatuun opettajalta koulussa.

Kuitenkin yleisellä tasolla ja yksityishenkilönä lausuttuina juuri typerät, kiistanalaiset tai muuten epäsuositut näkemykset ovat ne, joita joutuu ensimmäisenä puolustamaan(viitaten niihin muihin seuraamuksiin, mitä sitten olisivatkaan). Eivät yleisesti hyväksytyt tai pääosin riidattomat näkemykset ole niitä, joihin vedoten sananvapautta ryhdytään murtamaan.

Tässä ei siis ole ongelmana se, että joku sanoi rumasti(siinä hän vain nolaa itsensä) vaan se, että tämä joku hoitaa työnsä huonosti.
 

”diginatiivi”

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
994
Minä käytän aikaani, kalustoani ja tietämystäni sekä annan "ylimääräisiä" tarvikkeitani hyvää hyvyyttäni auttaakseni "hädässä" olevaa. En odota vastapalveluksia mutta vaatimukset ja työn määrä vain lisääntyvät monissa tapauksissa ongelmien ratkettua.
Tunnistat heidät yleensä siitä että yhteydessä ollaan vain silloin kun he tarvitsevat jotakin.
Ovelimmat näistä ikuisista prinsessoista ja prinsseistä osaavat ottaa sinuun yhteyttä jopa kymmenien vuosien jälkeen kysellen kuulumisia ja ehdottaen illanistujaisia sekä mökkiviikonloppuja hyvien aikojen muistelemiseksi. Pian alkavat vihjailut miten voitaisiin tehdä yhdessä talkoilla sitä sun tätä ja tekeminen on pääsääntöisesti heidän hyväksi.

Olen opetellut pysymään pois heidän kohdistus sektoriltaan sekä olemaan tavoittamattomuuksissa näiden yhteydenotoilta.
Jatkossa olen tekemisissä vain omien tuttavien kanssa jotka osaavat arvostaa toisen apua ja tarjoavat sitä myös itse kysymättä.
Tunnistatko tuttavapiirissäsi samankaltaisia itsekkäitä, kiittämättömiä prinsessoja ja prinssejä jotka olettavat että muut ovat luotuja heitä palvelemaan?

Koen itseni tyhmäksi sen jälkeen kun huomaan että olin tekemisissä kuninkaallisten kanssa mikä on välillä vaikea havaita koska tulee "puun takaa".
Minulle riittää toisen hyvä mieli ja kiitos sana mikä normaalin ihmisen on helppo sanoa sitä tarkoittaen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 407
Minä käytän aikaani, kalustoani ja tietämystäni sekä annan "ylimääräisiä" tarvikkeitani hyvää hyvyyttäni auttaakseni "hädässä" olevaa. En odota vastapalveluksia mutta vaatimukset ja työn määrä vain lisääntyvät monissa tapauksissa ongelmien ratkettua.
Tunnistat heidät yleensä siitä että yhteydessä ollaan vain silloin kun he tarvitsevat jotakin.
Ovelimmat näistä ikuisista prinsessoista ja prinsseistä osaavat ottaa sinuun yhteyttä jopa kymmenien vuosien jälkeen kysellen kuulumisia ja ehdottaen illanistujaisia sekä mökkiviikonloppuja hyvien aikojen muistelemiseksi. Pian alkavat vihjailut miten voitaisiin tehdä yhdessä talkoilla sitä sun tätä ja tekeminen on pääsääntöisesti heidän hyväksi.

Olen opetellut pysymään pois heidän kohdistus sektoriltaan sekä olemaan tavoittamattomuuksissa näiden yhteydenotoilta.
Jatkossa olen tekemisissä vain omien tuttavien kanssa jotka osaavat arvostaa toisen apua ja tarjoavat sitä myös itse kysymättä.
Tunnistatko tuttavapiirissäsi samankaltaisia itsekkäitä, kiittämättömiä prinsessoja ja prinssejä jotka olettavat että muut ovat luotuja heitä palvelemaan?

Koen itseni tyhmäksi sen jälkeen kun huomaan että olin tekemisissä kuninkaallisten kanssa mikä on välillä vaikea havaita koska tulee "puun takaa".
Minulle riittää toisen hyvä mieli ja kiitos sana mikä normaalin ihmisen on helppo sanoa sitä tarkoittaen.
Tunnistan tuttavapiiristä muutamia vastaavia tapauksia. Olen kyllä varsin hyvin oppinut tunnistamaan tuollaiset ja yleensä kieltäydyn kohteliaasti. Monet ovat kyllä aikojen saatossa oppineet että ainaista vastikkeetonta apua ei loputtomiin tule vaan välillä pitää homman toimia tosinkin päin.

Vastaavasti tunnen kyllä monia sellaisiakin jotka väkisin tyrkyttävät jopa huomattavasti liian suurta korvausta jostain pikkujutusta eikä itse kehtaa jostain 5min työstä mitään satasta ottaa korvaukseksi. Tosin, näitä tapauksia kyllä auttelee ihan mieluusti ihan vaan kahvipalkallakin kun hekin vastaavasti auttavat minua tarvittaessa.

Se, että tietää paljon tietokoneista tietää samalla paljon "kavereita" joilla on vain "yksi nopea pikkujuttu" ja tottakai pitäisi aina ilmaiseksi tehdä ties mitä ihmetemppuja ja loihtia jostain 10v vanhasta romusta uudenveroinen ilmaiseksi "kun sähän osaat ja sulla on niitä ylimääräisiä osia nurkat täynnä".
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 722
Se, että tietää paljon tietokoneista tietää samalla paljon "kavereita" joilla on vain "yksi nopea pikkujuttu" ja tottakai pitäisi aina ilmaiseksi tehdä ties mitä ihmetemppuja ja loihtia jostain 10v vanhasta romusta uudenveroinen ilmaiseksi "kun sähän osaat ja sulla on niitä ylimääräisiä osia nurkat täynnä".
Samaa on tullut jo tässä 20 vuotta vastaan. Nykyään sentään hiljentynyt. Ennen kaikki sukulaiset ja melkein niidenkin kaimat soitteli jos oli pientäkään ongelmaa koneen kanssa. Aluksi jaksoin auttaa ja pyyteettä mutta sitten alkoi karvat nousemaan kun huomasin että minun yksi serkku käyttää minun neuvoja hyväkseen jotta voi rahastaa muilta niistä neuvoista. Silloin tunsin itseni tyhmäksi ja yhteydenpito serkkuun loppui melkein täysin. Nykyään on vain pieni lähipiiri joita autan ja hekään eivät ole pahemmin mitään apua tarvinneet tässä muutaman vuoden sisään.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.12.2020
Viestejä
37
Jep koulussa olisi ihan ok puhua aamunavauksessa vammaisten tappamisen puolesta ja pedofilian sallimisesta.

...
...

Opettaja on tyhmä monista syistä kuten siksi, että homoseksuaalisuuden ja pedofilian toteuttamisen vertaaminen osoittaa suhteellisuudentajun puutetta ja siksi, että nykyisessä mielipidevainon ja tunteellisen pidätyskyvyttömyyden kulttuurissa noista mainituista aiheista ei voi kukaan järkevä edes neutraalisti puhua työpaikalla saati aamunavauksessa.

...
...

Typeriä mielipiteitä on vaikka kuinka. Moni mielipide on jopa niin typerä, ettei niitä voi edes laskea mielipiteiksi. Jos olen vaikka sitä mieltä, että kaikki banaanit ovat punaisia, olen yksinkertaisesti väärässä. Jos opettaja on sitä mieltä, että homoavioliitto vertautuu pedofiliaan, se ei ole vain typerä, vaan lisäksi rikollisella tavalla ihmisryhmää syrjivä ja loukkaava "mielipide".
Tietämättömyys ja typerä käyttäytyminen kun aihetta läheisesti myötäilevät, suosittelen keskusteluun osannottavia vähentämään omaa hämmennystään käyttämällä muutaman minuutin ihmisen seksuaalisuuteen ja sitä ympäröiviin termeihin perehtymiseen. Kollektiivisella tasolla tällaisella normiksi muodostuneella sekoilulla on mittavia seurauksia tarpeettoman uhriutumisen ja tarpeettoman kärsimyksen muodossa.
 
Liittynyt
02.12.2019
Viestejä
151
Minä miellän ne lausahdukset juurikin omien mielipiteiden tuputtamisena ja sinä jonain muuna. Ei opettaja voi kertoa faktana sellaisia asioita mitkä eivät välttämättä sellaisia ole muualla kuin kertojan omien korvien välissä.

Kuten Opetushallituksen Hallintojohtajakin oli todennut: "Kriittisen ajatteluun voi kannustaa, mutta tieteen vastaisuutta ei saa sisällössä olla".
Ilman äänitettä ei voi todeta onko hän antanut implikaation jakamistaan havainnoistaan faktana vai ei. Annat hyvin vahvan mielikuvan että haluat tulkita asian näin, vaikka olemme molemmat yhtälailla sen enempää tietoa vailla. Veikkaan että kummallakaan meistä ei ole harmainta aavistusta opettajan näkökulmasta ja tiedosta mitä hän omaa. Se että et koe opettajan kanssa asioita samalla tavalla ei tee hänen argumenteistaan ja havainnoistaan yhtään vähemmän päteviä.

Opettaja sanoi että "Suomessa vallitsee sensuuri ja tekopyhyys". Mainitsit että tämä on mielipiteen levittämistä, entäs nää henkilöt jotka cancelloidaan sosiaalisesta mediasta heti kun sanovat jotain yleistä konsensusta vastaan?

Olisi mielenkiintoista kuulla mitä "tieteen vastaista" hän on siellä laukonut.

Lisäksi opettaja oli esimerkillään kehottanut vappuna toimimaan vastoin viranomaisten ohjeistusta, joka on sekin lähtökohtaisesti väärin tuossa roolissa.
Kun scrollaat aikaisempaan artikkelista tuomaasi sitaattiin, mainitsee hän itse menevänsä vapputorille, ei kehota mielestäni muita. Hän on toki asemassa jossa tulisi mielellään näyttää esimerkillistä käyttäytymistä oppilaille. Tulkitsisin silti tämänkin kriittisen ajatteluun (tai tässä tapauksessa jopa toimintaan) kannustamiselta.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 257
Ilman äänitettä ei voi todeta onko hän antanut implikaation jakamistaan havainnoistaan faktana vai ei. Annat hyvin vahvan mielikuvan että haluat tulkita asian näin, vaikka olemme molemmat yhtälailla sen enempää tietoa vailla. Veikkaan että kummallakaan meistä ei ole harmainta aavistusta opettajan näkökulmasta ja tiedosta mitä hän omaa. Se että et koe opettajan kanssa asioita samalla tavalla ei tee hänen argumenteistaan ja havainnoistaan yhtään vähemmän päteviä.

Opettaja sanoi että "Suomessa vallitsee sensuuri ja tekopyhyys". Mainitsit että tämä on mielipiteen levittämistä, entäs nää henkilöt jotka cancelloidaan sosiaalisesta mediasta heti kun sanovat jotain yleistä konsensusta vastaan?

Olisi mielenkiintoista kuulla mitä "tieteen vastaista" hän on siellä laukonut.



Kun scrollaat aikaisempaan artikkelista tuomaasi sitaattiin, mainitsee hän itse menevänsä vapputorille, ei kehota mielestäni muita. Hän on toki asemassa jossa tulisi mielellään näyttää esimerkillistä käyttäytymistä oppilaille. Tulkitsisin silti tämänkin kriittisen ajatteluun (tai tässä tapauksessa jopa toimintaan) kannustamiselta.
Ketjussa olisi tarkoitus puhua tyhmistä ihmisistä, ei olla sitä itse. Kakasta ei hyvänmakuista kakkua saa, vaikka kuinka yrittäisi.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 221
Tietämättömyys ja typerä käyttäytyminen kun aihetta läheisesti myötäilevät, suosittelen keskusteluun osannottavia vähentämään omaa hämmennystään käyttämällä muutaman minuutin ihmisen seksuaalisuuteen ja sitä ympäröiviin termeihin perehtymiseen. Kollektiivisella tasolla tällaisella normiksi muodostuneella sekoilulla on mittavia seurauksia tarpeettoman uhriutumisen ja tarpeettoman kärsimyksen muodossa.
Piti oikein hetki miettiä, mihin viittaat. Olisihan sen voinut myös suoraan sanoa. Olen sinänsä täysin samaa mieltä siitä, mitä ei tässä suoraan sanottu.

Sikäli kun oikein arvaan mitä tarkoitat, minua hieman hämmentää, miksi viestiäni on lainattu tässä yhteydessä. En siinä käyttänyt mitään käsitettä virheellisesti, kuten tarkkaan katsoen huomaisi.

Tähän asiaan liittymättä tarkennan myös, että nyt kun huomasin että opettaja oli ilmeisesti lukenut jonkin kolumnin tai pakinan, en ole tutustunut siihen tekstiin tarkemmin. Siispä hieman loivennan asennettani tähän itse tapaukseen, mutta pidän silti tyhmänä että joku haluaa tietoisesti altistaa itsensä vaikeasta asiasta loukkaantumispesäkkeessä puhumalla.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
891
Töissä oli tullut vessoihin lappu: "Suljethan kannen ennen kuin vedät,välttääksesi tartuntoja". Ja taitaa olla samaa vettä mitää tulee hanasta.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 163
Töissä oli tullut vessoihin lappu: "Suljethan kannen ennen kuin vedät,välttääksesi tartuntoja". Ja taitaa olla samaa vettä mitää tulee hanasta.
Neuvo on sinänsä ihan validi. Vessan vetäminen "pöllyttää" aika mukavasti ulosteesta peräisin olevia pöpöjä pöntöstä ilmaan, ja mm. Koronaa tulee ulosteessa ihmisestä pihalle, muiden kakkapöpöjen lisäksi.

 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 684
Töissä oli tullut vessoihin lappu: "Suljethan kannen ennen kuin vedät,välttääksesi tartuntoja". Ja taitaa olla samaa vettä mitää tulee hanasta.
Vähän erikoista tässä vaiheessa, mutta ei se vesi ole olennaista, vaan siinä on ajateltu varmaan vähän laajemminkin pöpöjen leviämistä ulostepärskeiden myötä. Tyhmä (tai vähintään ajattelematon ja epähygieeninen) ihminen on se, joka jättää vetäessään pöntön kannen auki, oli nyt sitten pandemiaa tai ei.
 
Liittynyt
26.02.2019
Viestejä
2 448
Tästä olisi kiva nähdä jotain statistiikkaa sairastuneiden määrästä, kun ihmiset ovat vetäneet pönttöä, kun se on ollut auki.

Kai noi vessat on ollut tyyliin reikä lattiassa, jos paskaa on ympäri seiniä. Paineellahan se varpusparvi tulee. :lol:
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 257
Töissä oli tullut vessoihin lappu: "Suljethan kannen ennen kuin vedät,välttääksesi tartuntoja". Ja taitaa olla samaa vettä mitää tulee hanasta.
Meillä ollut uudella toimistolla jo ennen koronaa tuollainen lappu. Kai se vähentää päivän mittaan kusen/paskan/mitälie määrää lattialla, kun kymmenet/sadat ihmiset käyttää samaa vessaa. En tiedä.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 684
Ööööö... Millaista paskaa te oikein väännätte, vai onko teillä rikinäiset pöntöt? Paskaa seinälle pöntöstä... what?
Ei se nyt tarkoita, että mitään silmin havaittavia paskakikkareita lenteleisi ympäriinsä, mutta kyllä sieltä pöllyää pönttöä vetäessä bakteereita ympäriinsä. Tästä on kyllä monenlaista tieteellistäkin tutkimusta olemassa (yksi linkki oli tuossa ylempänä).

Sitä on sitten vaikeampi osoittaa, että kuinka moni sairastuminen johtuu nimenomaisesti tästä, mutta onhan se nyt selvää, että jos oleskellaan ja säilytetään hammasharjoja ja muita hygieniatuotteita tilassa jossa on tällainen bakteerilähde olemassa, niin myös riski on korkeampi.

Ollaan tosiaan taas oikeassa ketjussa, jos tätä pitää rautalangasta taivutella.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 851
Taitaa olla aika kalkkipitoinen vesistö ja rikkinäinen pönttö. Ei siitä nyt kuitenkaan herranjestas mitään näkyvää suihkua lennä niiden aerosolien lisäksi.
Jotku sanoo että rimfree pytyt saattaa roiskuttaa hyvinkin paljon. Varsinkin joku halpispönttö missä vesi menee miten sattuu.
 
Liittynyt
28.12.2019
Viestejä
2 821
Itse en ikinä sulje kantta, enkä edes ymmärrä miksi se on olemassa. Sen sijaan on tärkeää, että jos naispuoleisia ihmisiä asuu samassa taloudessa tai on edes kylässä, se rengas muistetaan laskea alas.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 851
Itse en ikinä sulje kantta, enkä edes ymmärrä miksi se on olemassa. Sen sijaan on tärkeää, että jos naispuoleisia ihmisiä asuu samassa taloudessa tai on edes kylässä, se rengas muistetaan laskea alas.
Kyllä se kansi on siinä ihan hyvä olla. Kolme vuotta olin ilman ja saldo sinä aikana oli että siellä ui pari vessapaperirullaa, hammasharja, pari lehteä ja lisäks random kamaa mitä kylppärissä sattuu hyllyillä olemaan kuten dödpullo ja kampa.
Kirsikkana kakun päällä kun pyttyä korjasin niin pari kertaa vetonupin ruuvi tippu sinne kunnes laitoin siihen jonkunpahvin kanneks. Uudessa pytyssä onneks olikin sitten ihan kunnon kansi ja sitä pidetään kiinni.
 
Liittynyt
14.10.2018
Viestejä
100
Neuvo on sinänsä ihan validi. Vessan vetäminen "pöllyttää" aika mukavasti ulosteesta peräisin olevia pöpöjä pöntöstä ilmaan, ja mm. Koronaa tulee ulosteessa ihmisestä pihalle, muiden kakkapöpöjen lisäksi.

Tuo on vuodelta 1975, ja muistaakseni olen lukenut, että vaikka ilmiö taitaa olla tosi, ei kuitenkaan puhuta mistään älyttömän merkittävistä määristä. En aio pahoittaa mieltäni jos sattuu vessa vetäytymään kannen ollessa auki, kädet kuitenkin tärkeä pestä joka tapauksessa. Ainahan siellä vähän leijailee ilmassa monenmoista partikkelia kun kunnolla molskahtaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 202
Johan sitä kakkamolekyylejä hengitellään toisten pierunhajussakin. En jaksa stressata moisesta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 202
Mitäs muuta se voi olla kuin paska-aerosolia kun oikein kunnolla röpötetään ns "kakan takaa"?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 221
Mitäs muuta se voi olla kuin paska-aerosolia kun oikein kunnolla röpötetään ns "kakan takaa"?
Itse käytän sellaisia perseen mallisia kangasmaskeja, joita ennen pandemiaa kutsuttiin alushousuiksi. Täten aerosolipaska ei leviä ilmoille, vaan pelkästään pahanhajuinen suolistokaasu. Tämä siis sillä oletuksella, että nyt noudatetaan äsken tapahtunutta aiheen vaihtoa paskasta pieruun.

Tosin ketjun aiheenhan pitäisi olla tyhmät ihmiset, ei tyhmät jutut. Minua kylläkin vessahuumori naurattaa, enkä koe että juuri se tekisi minusta tyhmän.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 257
Lähinnä nyt ruoansulatuksen oheistuotteena muodostuvia suolikaasuja. Suosittelen hakeutumaan terveydenhuollon pariin, mikäli pierressä pakoputkesta karkaa roiskeita tai aerosoleja ainakaan pidemmän aikaa.
Kyllä se on ihan sitä itteään, jos nenään haisee paska. Ilman mitään typeriä roiskejankkauksiakin!
 

”diginatiivi”

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
994
Minusta tuntuu että täällä puhutaan paljon paskaa. Se nyt on vaan tyhmää koska kyseessä on suurimmalle osalle jokapäiväinen tapahtuma.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 714
Neuvo on sinänsä ihan validi. Vessan vetäminen "pöllyttää" aika mukavasti ulosteesta peräisin olevia pöpöjä pöntöstä ilmaan, ja mm. Koronaa tulee ulosteessa ihmisestä pihalle, muiden kakkapöpöjen lisäksi.

Väitän, että seisaaltaan kustessa niitä pöpöjä lentää vähintää 100 kertaa enemmän kuin vedettäessä (tai nyky pöntöissä painettessa) oli se kans auki tahi kiini. :smoke:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 221
Väitän, että seisaaltaan kustessa niitä pöpöjä lentää vähintää 100 kertaa enemmän kuin vedettäessä (tai nyky pöntöissä painettessa) oli se kans auki tahi kiini. :smoke:
Ainakin kusta lentää lattialle asti, vaikka sehän nyt on paskaveteen verrattuna lähes steriiliä tavaraa. Varsinaisia pöpöjä kuten ulostebakteereja ja ulosteen mukana poistuvia viruksia lentänee aika huolella jo pytyllä istuessa, jos pesee perseensä kuten asiaan nähdäkseni sivistyksen ja mukavuuksien parissa kuuluu. Siinä konkurssissa ei enää pöntön huuhtelukäytäntö tunnu missään, kun pankki on jo räjäytetty.

Näkisin, että pöntön kannen sulkemisohjeita kehittelevät tulevat lähinnä kertoneeksi itsestään kaksi ominaisuutta: ensinnäkin heillä ei ole kykyä huomata että joku muu tekee toisin, toiseksi heitä ei niin henkilökohtainen hygienia kiinnosta. :smoke:

En sitten tiedä, onko vain feministien levittämää legendaa, mutta ameriikoissa kuulemma on tapana, että jotkut miehet eivät edes pyyhi persettä. Luultavasti kyllä moista käytäntöä noudattava paskoo melkeinpä tiiliä, mutta ihan vaan miellyttäväksi ajatukseksi vaikka aamiaispöydässä. :kahvi:
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
4 997
Kakkamolekyylit ilmassa vouhotukseen antaa perkpektiiviä lapsiperheiden arki. Kenellä on , tai on ollut vauvoja talossa, niin vessankannen aukijättäminen on pienin huoli kakkamolekyylien leviämisen suhteen. Vauva-arjessa paska lentää ja balalaikka soi aamusta iltaan. Paskan leviämisen suhteen vessankannella ei ole minkäänlaista vaikutusta siihen, kun tuo rumba on päällä. Ilma suorastaan raikastuu kun vessan vetää kansi auki.
Hyvin on ihmiskunta hengissa selvinnyt tuostakin jo vuosituhansian ajan, joten eiköhän se selviä jatkossakin hengissä, vaikka kansi unohtuisi auki.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 296
Viestejä
4 197 145
Jäsenet
70 887
Uusin jäsen
Veev1

Hinta.fi

Ylös Bottom