• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

Muut Tunturi Ehybrid DI2 27,5" 5v sähköhybridipyörä 1190 e (-60%), Kärkkäinen

Pyörässä EI ole Bluetooth tukea joten turha haaveilla sen perään että E-Tube avulla saisi helposti säädettyä asetuksia.

Säädöt pitää siis tehdä langallisesti PC:llä, mihin tarvitaan erillinen moduuli. Eli menee DIY säätämisen puolelle.
 
Pyörässä EI ole Bluetooth tukea joten turha haaveilla sen perään että E-Tube avulla saisi helposti säädettyä asetuksia.

Säädöt pitää siis tehdä langallisesti PC:llä, mihin tarvitaan erillinen moduuli. Eli menee DIY säätämisen puolelle.
Tuota kans itse tuumailin että tuo ohje eri ohjainyksikköön.
 
Tuli pyörä vuorokaudessa tilauksesta kotiovelle. Oon 192 ja toi 56 runko tuntuu hyvältä, tuskin tarvin koropalaa tankoon. Oli helppo kasaa. Tanko oli löysällä ja polkimet puuttu, et aika nopeesti sai ajokuntoon. Kuten joku sanoikin niin automaatilla ei käytä isoimpia vaihteita ni sen kytkin nopeesti pois. Range täydellä akulla 50, 75 ja 150. Mäet menee komeasti ylös 3 avulla 25kmh helposti. Tähän asti vaikuttaa hyvältä.
 
Jos automaatti ei isompia 4 ja 5-vaihteita käytä niin paljon on silloin ajonopeus ja kadenssi kolmosella? Luomupyörässä Nexus8:lla 5-vaihde on 25 km/h vauhtiin sopiva. Onko tuo Tunturi niin hölmöillä välityksillä, että 4-vaihde tarkotettu 30 km/h vauhteihin?
 
Jos automaatti ei isompia 4 ja 5-vaihteita käytä niin paljon on silloin ajonopeus ja kadenssi kolmosella? Luomupyörässä Nexus8:lla 5-vaihde on 25 km/h vauhtiin sopiva. Onko tuo Tunturi niin hölmöillä välityksillä, että 4-vaihde tarkotettu 30 km/h vauhteihin?
AUTO1 näyttää välillä käyttävän nelos vaihdetta, kakkonen ei lainkaan.
Tunturin opaskirja pyörälle on kyllä melkoista roskaa kun ei edes kerrota miten automaattivaihteisto on säädetty, AUTO1 ja AUTO2 ei paljoa kerro ilman mitään kontekstia kun Shimanollakaan ei ilmeisesti ole tuolle standardi säätöjä.
 
Viimeksi muokattu:
If the automatic doesn't use the larger 4th and 5th gears that much, then what is the riding speed and cadence in third gear? On a Nexus8 organic bike, 5th gear is suitable for speeds of 25 km/h. Does that Tunturi have such stupid gears that 4th gear is intended for speeds of 30 km/h?
Shimano Nexus 5 Di2 gears:
1757178086497.png
 
"Also, riders can always manually shift into the gear they want, even in auto mode. When they do, the SHIMANO STEPS system
uses a learning function to recognize the manual shift operation and automatically fine-tunes future automatic shift timing to the
rider's liking. "
Eli kannattanee pitää auto mode päällä ja kliksutella niin se oppii.
 
Osaako porukka sanoa miten tai millä täytyy pyörä kytkeä tietokoneeseen jos haluaa käyttää shimano sovellusta? Kun ilmeisesti tässä ei ole bluetoothia.
 
"Also, riders can always manually shift into the gear they want, even in auto mode. When they do, the SHIMANO STEPS system
uses a learning function to recognize the manual shift operation and automatically fine-tunes future automatic shift timing to the
rider's liking. "
Eli kannattanee pitää auto mode päällä ja kliksutella niin se oppii.
Luulisin että auto 1 ja auto 2 on vain käyttäjäkohtaisesti tuunatut asetukset, vähän kuin autossa sähköpenkkiin talletetaan kohtiin 1 ja 2.
 
Osaako porukka sanoa miten tai millä täytyy pyörä kytkeä tietokoneeseen jos haluaa käyttää shimano sovellusta? Kun ilmeisesti tässä ei ole bluetoothia.
Tiihokatti:n viestin pdf:n sivulla 3:
Kytkeminen tietokoneeseen ja tiedonsiirto
PC-linkkilaitteen avulla tietokone voidaan kytkeä
polkupyörään (järjestelmä tai komponentit), ja E-TUBE
PROJECT -sovelluksen avulla voidaan suorittaa
toimenpiteitä, kuten yksittäisen komponentin tai koko
järjestelmän asetusten mukauttaminen sekä
laiteohjelmiston päivitys.
• PC-linkkilaite: SM-PCE1/SM-PCE02
• E-TUBE PROJECT: PC-sovellus
• Laiteohjelmisto: kunkin komponentin sisäinen ohjelmisto
Haku SM-PCE1/SM-PCE02 vie kalliiseen Shimanon kittiin. 357 euroa Verkkokaupassa. Se ei ole realistinen idea. edit: Täällä on 187 euroa: https://www.bike24.fi/tuotteet/866031?sku=2937531

Entä tämä 4 vuotta vanha video?
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://www.youtube.com/watch?v=ObvL8WWfOOE
Siellä on kommenteissa mainittu, että "Just a mention, the latest v5 of the E-Tube Project software is not compatible with the PCE-01 PC Link Device so if you are using a PCE-01 don't install v5, it won't work.".
Eli edellinen kytkentähardware PCE01 toimi vielä E-Tube v4:n kanssa ja v5 lähtien pitänyt olla 02.
 
Viimeksi muokattu:
Minkä pituisia olette kenellä 52cm runko tästä pyörästä? Ajattelin voisiko noin 160cm pituinen vaimo ajaa samalla pyörällä?
 
Nyt tuossa huomasin että pyörä vaihtaa automaattisesti 2 vaihteelle kun pysähtyy. Käytössä siis manuaali ei automaatti. Jotenkin tuntuu että näin ei ollut alkuun, voin toki olla väärässäkin, sen verran vähän ajettuna.
 
Nyt tuossa huomasin että pyörä vaihtaa automaattisesti 2 vaihteelle kun pysähtyy. Käytössä siis manuaali ei automaatti. Jotenkin tuntuu että näin ei ollut alkuun, voin toki olla väärässäkin, sen verran vähän ajettuna.
Vaihtaatko se suuremmalta pienemmälle? Vai molemmista suunnista pakottaa kakkoselle?

Jos vain suuremmalta pienemmälle, niin olisiko siinä jokin "liikkellelähtöhelpotin", eli saa kevyemmän ensipolkaisun ja sitten pian palautuu se aiemmin asetettu tms.? Tai sitten haluaisiko se säästellä voimalinjaa, ts. ei väännetä liian isolla vaihteella liikkeelle?
 
Vaihtaatko se suuremmalta pienemmälle? Vai molemmista suunnista pakottaa kakkoselle?

Jos vain suuremmalta pienemmälle, niin olisiko siinä jokin "liikkellelähtöhelpotin", eli saa kevyemmän ensipolkaisun ja sitten pian palautuu se aiemmin asetettu tms.? Tai sitten haluaisiko se säästellä voimalinjaa, ts. ei väännetä liian isolla vaihteella liikkeelle?
Tuossa Helkaman ohjeissa on toiminnosta maininta, kyseessä on Start Mode mikä vaihtaa vaihteen automaattisesti pieneksi pysähdyksistä lähdettäessä.
 
Vaihtaatko se suuremmalta pienemmälle? Vai molemmista suunnista pakottaa kakkoselle?

Jos vain suuremmalta pienemmälle, niin olisiko siinä jokin "liikkellelähtöhelpotin", eli saa kevyemmän ensipolkaisun ja sitten pian palautuu se aiemmin asetettu tms.? Tai sitten haluaisiko se säästellä voimalinjaa, ts. ei väännetä liian isolla vaihteella liikkeelle?
Hyvä kysymys. Aina on vaihtanut suuremmalta pienemmälle, 1 vaihdetta en kyllä käytä että vaihtaako sitten toiseen suuntaan. Tuota että palautuuko vaihde liikkeelle lähdön jälkeen siihen mitä se oli pysähdyttäessä en ole huomannut kokeilla, aina tulee vaihdettua itse suuremmalle. Ainakin automaattivaihteilla tuo vaihteiden vaihto tuntuu vaativan varsin suurta poljinnopeutta eli yleensä manuaalilla olen jo vaihtanut vaihteen paljon aikaisemmin.
 
Miten teillä menee etujarrun vaijeri? Jostain syystä tämä haluaisi hangata pinnoja, mikä kielii asennusvirheestä. Tuon ruuvihässäkän kiristys keskivaiheilla ei tee mitään, sitä ei saa liikkumattomaksi siihen. Joten onko sen tarkoitus kulkea esim. ylempää tuon takajarrun vaijerin yli?
1757342502166.png
 
Ainakin automaattivaihteilla tuo vaihteiden vaihto tuntuu vaativan varsin suurta poljinnopeutta eli yleensä manuaalilla olen jo vaihtanut vaihteen paljon aikaisemmin.
Minkälaisesta kadenssista (polkemisen kierrosnopeus) puhutaan? Omalla sähköpyörällä olen pyrkinyt pitämään kadenssina minimissään 80, jotta voimansiirto ei liiaksi rasitu (sähkömoottorihan kyllä jaksaa vääntää jos saa polkimista pientäkin kehotusta niin tehdä) ja toisaalta tiheämmästä polkemistottumuksesta on iloa myös luomupyörän kanssa.
 
Miten teillä menee etujarrun vaijeri? Jostain syystä tämä haluaisi hangata pinnoja, mikä kielii asennusvirheestä. Tuon ruuvihässäkän kiristys keskivaiheilla ei tee mitään, sitä ei saa liikkumattomaksi siihen. Joten onko sen tarkoitus kulkea esim. ylempää tuon takajarrun vaijerin yli?
1757342502166.png

Itsellä oli täysin sama ongelma, vaijeri hinkasi pinnoja ajaessa. Pistin Tietokoneen kaapeleille tarkoitetulla tarranauhalla etuhaarukkaan kiinni tuon vaijerin -> problem solved :D
 
Tännekkin tuli pyörä. Takalokari rutussa pakkauksen jäljiltä ja eihän tuota muovia saa väännettyä, mutta vain kosmeettinen haitta. Akkukotelon pirkkateippaukset hymyilytti. 2-puoleista teippiä, josta toisen puolen suojat paikallaan. ilmeisesti tehtaalla 1-puoleinen teippi loppunut.

2025-09-08 005.jpg
 
Miten teillä menee etujarrun vaijeri? Jostain syystä tämä haluaisi hangata pinnoja, mikä kielii asennusvirheestä. Tuon ruuvihässäkän kiristys keskivaiheilla ei tee mitään, sitä ei saa liikkumattomaksi siihen. Joten onko sen tarkoitus kulkea esim. ylempää tuon takajarrun vaijerin yli?
1757342502166.png
Sama täällä. Pistin toistaiseksi tarranauhalla kiinni.
 
Now I noticed that the bike automatically shifts to 2nd gear when it stops. So I'm using a manual transmission, not an automatic. Somehow it feels like it wasn't like that at first, of course I could be wrong, I've only ridden it a little.
It's mentioned in the SC-EN500 manual:
"If the bicycle has a Di2 internal geared hub, you can set/change the gear position when starting from a stop."
 
Hemmetti, menikö forumilla lainaukset rikki, vai oma selainko se oikkuilee?

Eniveis tuohon tietokoneeseen/kännyyn liittämiseen: tässähän on tollanen perusmallin ohjain jossa ei bluetoothia. Kannattaako tuon kaveriksi ostaa mitään erillistä PC-linkkiä, vai oisko järkevämpi vaihtaa tuo ohjain ökympään? Esim. tässä olisi jo bt SHIMANO PYÖRÄTIETOKONE SC-E7000

(en siis tarkistanut asiaa, mutta kuvittelisin että nuo komponentit toimii ristiin?)
 
Hemmetti, menikö forumilla lainaukset rikki, vai oma selainko se oikkuilee?

Eniveis tuohon tietokoneeseen/kännyyn liittämiseen: tässähän on tollanen perusmallin ohjain jossa ei bluetoothia. Kannattaako tuon kaveriksi ostaa mitään erillistä PC-linkkiä, vai oisko järkevämpi vaihtaa tuo ohjain ökympään? Esim. tässä olisi jo bt SHIMANO PYÖRÄTIETOKONE SC-E7000

(en siis tarkistanut asiaa, mutta kuvittelisin että nuo komponentit toimii ristiin?)
Noissa täytyy pitää mielessä yhteensopivuudet eri komponenttien välillä. Linkkaamasi ei esimerkiksi ole yhteensopiva:

Pyörän "master unit" on siis moottori eli DU-EP600.
Eli ainoat BT yhteensopivat ohjainyksiköt ovat halvempi SW-EN600-L ja kalliimpi SC-EM800.
 
Viimeksi muokattu:
How's your front brake cable? For some reason it wants to rub against the spokes, which indicates an installation error. Tightening that screw in the middle doesn't do anything, it can't be fixed there. So is it supposed to run, for example, higher up over that rear brake cable?
1757342502166.png
I've mounted it like this. No contact between brake hose and spokes.

BTW, some screws which are fixing fenders were not fully mounted. And battery was fully discharged which is not so good for it. But I think it's because of 2024 model.

20250908_201945.jpg


20250908_202014.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Pyörän "master unit" on siis moottori eli DU-EP600.
Eli ainoat BT yhteensopivat ohjainyksiköt ovat halvempi SW-EN600-L ja kalliimpi SC-EM800.

Eihän tuo värinäytöllinen kovin kallis ole. Suomessa vajaa parisataa ja joku saksalainen bike discount näky myyvän alle satkulla (liekö miten legit).

Tuossa vaan ei näytä olevan painikkeita avustustilan vaihtoon jne (?) joten ehkä tuon vaihtaminenkaan ei ole paras idea.
 
The one with the color display isn't that expensive. In Finland it's just under a couple hundred and I see some German bike discounters selling it for less than a buck (how legit is that?).

There don't seem to be any buttons to change the assist mode etc. (?) so maybe changing that isn't the best idea either.
It requires an additional switch unit.

1757356290875.png
 
Tuossa se nyt lataa, akku oli paketista ottaessa aikalailla tyhjänä. Puolilleen maltoin ladata ennen kuin kävin heittämässä pienen säätölenkin.

Varusteista: Renkaat ei ole mainostetut Marathon Plus Tourit (wired 1260g) vaan Marathon Almotion Evolutionit (folding 690g). Tämä ei onneksi puute vaan päivitys. Kyllä tuonne 65 mm renkaatkin mahtuisi helposti, mutta 21mm vanteen sisämitalla ei ehkä suositeltu yhdistelmä.

Soittokello ihan toimiva joskin rohjake. Vaihdoin toisesta pyörästä vähän siromman tuohon tilalle. Etuvalokin yllättävän hyvä, kun säätää pimeällä korkeuden kohdilleen. Valokuvio leikkaantuu horisontaalisesti tarkasti, mutta kuvion voimakkuus vähän vaihtelee.

Poljin lenkin pääosin minimiavustuksella, jolla nelonen oli tasaisella sopiva 25 km/h, vitonen on sitten alamäkivaihde, jolle ei tullut käyttöä tuolla lenkillä kuin kokeeksi. Vääntöä tosiaan löytyy mukavasti keskitasolta lähtien, jaksaa kyllä vedättää pienelläkin kadenssilla.

AUTO:lla alkoi nopeasti ärsyttämään vaihtojen rauhattomuus vaihtaa veto päällä pienemmälle. Ylös vaihtoi vedossa sulavasti, mutta pienemmälle paukahtaen. Mites paukkuuko muilla, vaatiiko tämä vain säätöä vai napavaihteen ominaisuus?

Säätövalikkoon pääsee painamalla vasemmasta kahvasta keskeltä niin kauan että lukee gear, sitten painaa kauan samasta napista. Käsittääkseni tuolla hienosäädetään vaihteistoa juuri vaihteistoa ei AUTO preferenssejä.

Luontevin tuolla on näillä säädöillä ajaa manuaalilla ja antaa pyörän vaihtaa valoihin pienemmälle itsenäisesti. Autoon säätöjä olisi, mutta ne oli sen huoltotyökalun takana. Shifting while pedaling pois päältä niin olisi jo paljon ajettavampi.

20250908_221124(1).jpg
 
Suomessa vajaa parisataa ja joku saksalainen bike discount näky myyvän alle satkulla (liekö miten legit).
Ainakin Bike-Discount on legit. Tullut paljon sieltä tilailtua, ja homma toimii. Monissa tuotteissa siellä (ja kilpailijoillaan) hinnat on 25-40 % edullisempia kuin täkäläisissä putiikeissa, mutta ihan halvimmissa tuotteissa postikulut syö hintaedun.
 
Tuossa se nyt lataa, akku oli paketista ottaessa aikalailla tyhjänä. Puolilleen maltoin ladata ennen kuin kävin heittämässä pienen säätölenkin.

Varusteista: Renkaat ei ole mainostetut Marathon Plus Tourit (wired 1260g) vaan Marathon Almotion Evolutionit (folding 690g). Tämä ei onneksi puute vaan päivitys. Kyllä tuonne 65 mm renkaatkin mahtuisi helposti, mutta 21mm vanteen sisämitalla ei ehkä suositeltu yhdistelmä.

Soittokello ihan toimiva joskin rohjake. Vaihdoin toisesta pyörästä vähän siromman tuohon tilalle. Etuvalokin yllättävän hyvä, kun säätää pimeällä korkeuden kohdilleen. Valokuvio leikkaantuu horisontaalisesti tarkasti, mutta kuvion voimakkuus vähän vaihtelee.

Poljin lenkin pääosin minimiavustuksella, jolla nelonen oli tasaisella sopiva 25 km/h, vitonen on sitten alamäkivaihde, jolle ei tullut käyttöä tuolla lenkillä kuin kokeeksi. Vääntöä tosiaan löytyy mukavasti keskitasolta lähtien, jaksaa kyllä vedättää pienelläkin kadenssilla.

AUTO:lla alkoi nopeasti ärsyttämään vaihtojen rauhattomuus vaihtaa veto päällä pienemmälle. Ylös vaihtoi vedossa sulavasti, mutta pienemmälle paukahtaen. Mites paukkuuko muilla, vaatiiko tämä vain säätöä vai napavaihteen ominaisuus?

Säätövalikkoon pääsee painamalla vasemmasta kahvasta keskeltä niin kauan että lukee gear, sitten painaa kauan samasta napista. Käsittääkseni tuolla hienosäädetään vaihteistoa juuri vaihteistoa ei AUTO preferenssejä.

Luontevin tuolla on näillä säädöillä ajaa manuaalilla ja antaa pyörän vaihtaa valoihin pienemmälle itsenäisesti. Autoon säätöjä olisi, mutta ne oli sen huoltotyökalun takana. Shifting while pedaling pois päältä niin olisi jo paljon ajettavampi.

20250908_221124(1).jpg
Gear [Adjust] on sähköisen napavaihteen hienosäätö, eli se vastaa perinteisen vaihteiston vaijerin tiukkuuden säätöä.
 
Ei ole muuten satulakaan se mitä mainostettu. Täällä on Selle Royal Essenza (Athletic?), eikä Selle Royal Vivo.
 
Viimeksi muokattu:
At least Bike-Discount is legit. I've ordered a lot from there, and it works. Many products there (and their competitors) are 25-40% cheaper than in boutiques here, but for the cheapest products, the shipping costs eat up the price advantage.
I've ordered helmets there for 16 EUR. Price in Finland is 99. So, 15 for delivery looks like nothing.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
286 423
Viestejä
4 917 901
Jäsenet
79 183
Uusin jäsen
Gosse

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom