Tuossa se nyt lataa, akku oli paketista ottaessa aikalailla tyhjänä. Puolilleen maltoin ladata ennen kuin kävin heittämässä pienen säätölenkin.
Varusteista: Renkaat ei ole mainostetut Marathon Plus Tourit (wired 1260g) vaan
Marathon Almotion Evolutionit (folding 690g). Tämä ei onneksi puute vaan päivitys. Kyllä tuonne 65 mm renkaatkin mahtuisi helposti, mutta 21mm vanteen sisämitalla ei ehkä suositeltu yhdistelmä.
Soittokello ihan toimiva joskin rohjake. Vaihdoin toisesta pyörästä vähän siromman tuohon tilalle. Etuvalokin yllättävän hyvä, kun säätää pimeällä korkeuden kohdilleen. Valokuvio leikkaantuu horisontaalisesti tarkasti, mutta kuvion voimakkuus vähän vaihtelee.
Poljin lenkin pääosin minimiavustuksella, jolla nelonen oli tasaisella sopiva 25 km/h, vitonen on sitten alamäkivaihde, jolle ei tullut käyttöä tuolla lenkillä kuin kokeeksi. Vääntöä tosiaan löytyy mukavasti keskitasolta lähtien, jaksaa kyllä vedättää pienelläkin kadenssilla.
AUTO:lla alkoi nopeasti ärsyttämään vaihtojen rauhattomuus vaihtaa veto päällä pienemmälle. Ylös vaihtoi vedossa sulavasti, mutta pienemmälle paukahtaen. Mites paukkuuko muilla, vaatiiko tämä vain säätöä vai napavaihteen ominaisuus?
Säätövalikkoon pääsee painamalla vasemmasta kahvasta keskeltä niin kauan että lukee gear, sitten painaa kauan samasta napista. Käsittääkseni tuolla hienosäädetään vaihteistoa juuri vaihteistoa ei AUTO preferenssejä.
Luontevin tuolla on näillä säädöillä ajaa manuaalilla ja antaa pyörän vaihtaa valoihin pienemmälle itsenäisesti. Autoon säätöjä olisi, mutta ne oli sen huoltotyökalun takana. Shifting while pedaling pois päältä niin olisi jo paljon ajettavampi.