No tuo nyt vielä on jotenkin ymmärrettävää, jos runko on kierossa ja palkit huolellisesti rutussa. Olikahan se Briteissä tmv., missä ainakin ennen pystyi esim. räkähitsaamaan kahdesta kahtia sahatusta kolariromusta "ehjän" auton ym. nerokasta. Tai voihan tuonkin toteuttaa hyvin, mutta jobbari varmaan haluaa autosta persneton sijaan voittoa, joten eihän se niin justiinsa ole, kunhan korjaus meikattu huomaamattomaksi. Toki melko äärimmäinen esimerkki, muttei mikään mahdoton, jos arvokkaampi auto kyseessä.
AVK:lla kai muutenkin nykyisin niin suolaiset hinnat, että huolellisesti mällättyjä autoja ei kannattane enää korjailla.
Hieman eri asia sitten joku Suomen mittapuulla mitattuna tuore auto, jossa esim tyyppivikana jonkun paikan x puhki ruostuminen ennen aikojaan. Eihän tuohon mene tietyillä automalleilla kuin viisi vuotta ja omistaja on varmaan iloinen, kun pienen paikan sijaan pitääkin purkaa auto atomeiksi ja tehdä monella tonnilla remonttia tai vaihtoehtoisesti pitää myydä auto puoli-ilmaiseksi pois ja ostaa uusi tilalle.
Eihän tuo mikään ongelma ole, jos tutkii vuosittain ruosteet autostaan ja tarvittaessa paikkahitsaa huomaamattomasti ennen konttorille menoa, mutta suurimmalle osalle auto lienee kulkuväline, eikä mikään jatkuva harraste/huoltoprojekti ja uuden Mersun ostajalle lienee täysin uskomaton juttu, että kalliin auton pellit saattavat mätiä muutamassa vuodessa vaihtokuntoon. Tosin muutaman tonnin korjaukset eivät heitä rasita, koska rahaa lienee ihan riittävästi käytössä.
Jos helmoissa sattuu olemaan muovilistat tmv., niin silloinhan kai saa ajaa puhkiruostuneella helmallakin tai en ole ainakaan kuullut, että katsastaja repisi muovilistat ym. koristeet pois jokaisessa katsastuksessa.
Leepu ja joku ryssä Trafin johtoon, niin saisi jatkossakin korjailla "hieman" vapaammin.