Trafi taas vauhdissa: katsastusta tiukennetaan

Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
694
Eli Eibachin sivuilta 50-sivuinen TUV nivaska tulostukseen. :D Sen pituinen pdf sieltä aukesi kun etsin oikeat jouset. Nyt on pyöränsuuntausraportissa arvot ohjearvojen sisällä (camber, auraus... mutta casteria ei näemmä ole säädetty lainkaan kun arvot on tyhjänä?), merkitty korkeudet edestä ja takaa, Eibachin jousisarjan numerotunniste, nimmari ja huoltamon leima.

Johan on mennyt melkoiseksi niiloiluksi tuokin, no mikäs siinä kiva konttorien rahastaa 80e+ muutosmaksuilla.
Ei mulla ollut kuin 9-sivuinen ja töissä kun tulostin niin homma bueno :D
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 743
Niin, jos sitä voi säätää. Perusautoissa camber ja caster ei yleensä ole säädettävissä tai jos on niin ei sillä tavalla helposti kuin auraus. Urheilullisimmissa autoissa useammin, mutta ei niissäkään välttämättä ihan yksinkertaisesti.
Niim, enhän mä tätä kiistänytkään/kommentoinutkaan vaan sitä, että kyllä se perusliikkeen jamppakin niitä säätää kun sille kertoo mitä haluaa.
 

tuoppi´

Kapitalisti
NOSTO
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
3 715
Niim, enhän mä tätä kiistänytkään/kommentoinutkaan vaan sitä, että kyllä se perusliikkeen jamppakin niitä säätää kun sille kertoo mitä haluaa.
Ei välttämättä silloinkaan, jos kyse rengasliikkeestä, siis sellaisesta jossa ei varsinaisia muita huoltoja/korjauksia tehdä. Aika nopeasti varmaan nousee kädet pystyyn kun annat huoltomiehellä kouraan pussillisen shimmejä ja sanot että säädäppäs näillä camberi kohdilleen. Jos sama liike tekee varsinaisia huoltojakin niin sitten voi onnistua, mutta silloinkin mennään tuntihinnoilla kuten muutkin huollot eikä noilla nelipyöräsuuntaus-hinnastolla.
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 743
Ei välttämättä silloinkaan, jos kyse rengasliikkeestä, siis sellaisesta jossa ei varsinaisia muita huoltoja/korjauksia tehdä. Aika nopeasti varmaan nousee kädet pystyyn kun annat huoltomiehellä kouraan pussillisen shimmejä ja sanot että säädäppäs näillä camberi kohdilleen. Jos sama liike tekee varsinaisia huoltojakin niin sitten voi onnistua, mutta silloinkin mennään tuntihinnoilla kuten muutkin huollot eikä noilla nelipyöräsuuntaus-hinnastolla.
Jaa, on ne vaan neljällä paikkakunnalla mulle tehneet kunhan olen itse homman neuvonut, mutta kai sä sit tiiät paremmin. Hinta on pysynyt etukäteen sovittuna.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 196
Jep aikoinaan ensimmäinen liike josta kysyin nelipyöräsuuntausta vastasi tylysti että eivät suuntaa ollenkaan sellaisia autoja joissa on alustasarja. Eli ilmeisesti ollut liikaa huonoja kokemuksia jonnetuningista kun asennetaan madallusjousia autoihin missä ei ole säätöjä ja kaikki kulmat vinksallaan. Seuraavassa liikkeessä oli virolainen nuorimies joka hoiti asiat oikein mallikkaasti :cool:
 

tuoppi´

Kapitalisti
NOSTO
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
3 715
Jaa, on ne vaan neljällä paikkakunnalla mulle tehneet kunhan olen itse homman neuvonut, mutta kai sä sit tiiät paremmin. Hinta on pysynyt etukäteen sovittuna.
Oliko rengasliikkeitä vai huoltoliikkeitä? Oliko hinta se normaali nelipyöräsuuntaus + säätö vai joku muu erikseen sovittu?

Ja on sillä autollakin väliä. Joissain volkkareissahan itseasiassa on camberin säätö tosi simppeliä, tälläisiin en ihmettele vaikka tehtäisiinkin säädöt. Nuo on kuitenkin aika poikkeus eikä normaalitapaus.
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 743
Oliko rengasliikkeitä vai huoltoliikkeitä? Oliko hinta se normaali nelipyöräsuuntaus + säätö vai joku muu erikseen sovittu?

Ja on sillä autollakin väliä. Joissain volkkareissahan itseasiassa on camberin säätö tosi simppeliä, tälläisiin en ihmettele vaikka tehtäisiinkin säädöt. Nuo on kuitenkin aika poikkeus eikä normaalitapaus.
Ihan perus vianor oli ainakin yksi ja toinen rengasputka, ei ne kummatkaan rengas/säätöhommia kummempia kai tee. Aikasemmista kahdesta alkaa olla 10v aikaa niin en sen tarkemmin muista.

Kaikissa paikoissa avainsanana se, että tiesin mitä halusin ja miten se tehdään. Ja toki myös se, että säädöt on olemassa / ne on tehty säädettäviksi.

Autoina on ollut audi a6, toyota celika, toyota caldina sekä yksi galantti.

Edit: hinnat on olleet 60-100e, en nyt tilatessa sanonut muuta kuin että säätö ja laput.
 

Freeze

Elitisti
Team Folding @ Home
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 113
Ehdotan Sitran jäsenistön hajasijoittamista napapiirin yläpuolelle. Jatkakoon sieltä pienen tutustumusjakson jälkeen autoaiheista keskustelua, mikäli kokevat yhä tarpeelliseksi.
 
Liittynyt
03.05.2018
Viestejä
3 187
Sitralle tiedoksi että maailman väkiluku on 7600 miljoonaa. Suomalaisia on 5,6 miljoonaa, jos jokainen suomalainen jättää autoilun, saastuttamisen, takan/saunan/mökin/varpaiden lämmittämisen pois ja kuolee, maailmassa on yhä 7594,4 miljoonaa ihmistä jotka piereskelee ja saaatuttaa kuka mitenkin tätä palloa.
Eli 99,9 % jäi jäljelle. Hyvä suomalaiset (0,07% tms) kun kuolitte saastuttamasta. Vai miten se nyt meni. :confused2:
 

tombe0

Premium-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
593
Koko EU:n henkilöautokannan osuus CO2 päästöistä on 0,4% , Suomen osuus on siis tuosta sitten joitan prosentin sadasosia...
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 390
Viestejä
4 200 284
Jäsenet
70 894
Uusin jäsen
JapPro

Hinta.fi

Ylös Bottom