Todella Raskaasti Kellotettu Kone & Lokaalit Tekoälyt ( Hikyn Aikuislego Luola )

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Aito48
  • Aloitettu Aloitettu
Forza Motorsport ja Horizon 5 toimii parhaiten ohjaimella. Siitä syystä itse tykkään kyseisistä peleistä, paras "ohjaintuntuma" ajamiseen. Rattisimuja varten löytyy sit paljon muita/parempia vaihtoehtoja, Assetto Corsat, iRacing, Automobilista jne. PS, ohjaimella ei kannata laittaa "simulaatiota" päälle, suosittelen ainoastaan ratilla sitä. Pelissä on kyllä ihan tarpeeksi haastetta ja opettelua vaikka olisi normiohjaus, abs, automaatti jne. PPS, en ottaisi myöskään abs pois. Jos on liian helppoa, niin nostaa AI-kuskien vaikeustasoa. PPPS, en ottaisi myöskään sutimisen estoa pois, tekee vaan keinotekoisesti ajamisesta ikävää kun kyseessä ei ole oikea simulaattori.

tää on just tätä, ajopeli pelaajilla on voimakkaita mielipiteitä, varsinkin tästä simi touhusta.
Mut mitä mä tästä nyt aattelen, ni näillä asetuksilla mitä täällä on, homma ei tunnu mitenkään väärältä, eikä siltä etteikö tän auton kuulus käyttäytyä tälleen.
Se simulaatio ohjauskin antaa niin pikkutarkkaa liikettä tehä, mikä näkyy nyt varsinkin tällä videolla, kun tää mersu on jo aika viritetty ja oon opetellut ajaa tätä nyt kaks päivää tätä autoo.
Ja mitä tulee siihen sutimiseen, oon varma että tää tekee musta paremman kuljettajan nopeesti, ko oikeesti pitää miettiä mitä tekee sen kaasunsa kanssa, varsinki ko alkaa olla tehoa alla.
Pidän oikeesti henkilökohtasesti tästä pelistä tälleen nyt vieläkin enemmän, tein mun mielestä oikeen ratkasun tän suhteen. Mut joo mielipide juttuja ja silleen, mut mulle tää on loisto autourheilu peli.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Jokaisen kannattaa ajella niillä asetuksilla, mitkä itselle tuntuu parhaalta. Itsekin vedän Horizon 5 pleikkarin gamepadillä ilman mitään ohjausapuja kun tykkään driftailla ja eikä tuossa mitään probleemaa ole. Ohjausavut päällä ei onnistuisi, kun peli estäisi auton poikittaismenon ja sutimisen. :tup:

Jokaisen kannattaa ajella niillä asetuksilla, mitkä itselle tuntuu parhaalta. Itsekin vedän Horizon 5 pleikkarin gamepadillä ilman mitään ohjausapuja kun tykkään driftailla ja eikä tuossa mitään probleemaa ole. Ohjausavut päällä ei onnistuisi, kun peli estäisi auton poikittaismenon ja sutimisen. :tup:

oon sun kanssa tästä ihan samaa mieltä, silleen mikä tuntuu itelle parhaalta ja on mahtavin tapa pelata peliä. Kunhan keskustelen omista ajatuksistani tän suhteen.
Mulle tuntuu motorsportissa nyt noilla seteillä homma erittäin eufooriselta, dopamiinia tulee oikeesti aika paljon nytku tota peliä aukoo ja vääntelee meneen.

Horizonista mäkin tohon motorsporttiin tulin. Aluks en tykänny motorsportista, mutta nyt asiaa sulatelleena ja näillä asetuksilla, kenties pidän tästä nyt enemmän ko horizon vitosesta jopa, vaiks siellä oli tosi hauskaa.
Mut tää on nyt paljon vakavempaa näin ja tulee huomattavasti enemmän adrenaliinia ko pelaa motorsporttia näin, mutta horizon 5 on silti mahtava peli myös, ootan kutosta.

Thumb Striimeihin.JPG

Driftailu hieman eri asia kuin tarkoitus mennä etappi minimiajassa alusta loppuun. Mutta vielä yleisesti harhoja korjaten: sutimisen esto päällä + ajonvakautus pois = käsijarrulla pystyy heittämään auton drifiin ja mennä puolelta toiselle ja veivailla vaikka kartan ympäri takanahkat kankaalle. Eli Horizonin sutimisen esto on kyllä sen verran älykäs että pystyy myös heittämään driftiä, mutta toisaalta samalla pääsee +1500hp takavetoisilla autoilla kisassa lähtöruudusta eteenpäin kun tarkoitus on tehdä muutakin kuin driftailla.

tää on just tätä, ajopeli pelaajilla on voimakkaita mielipiteitä, varsinkin tästä simi touhusta.
Mut mitä mä tästä nyt aattelen, ni näillä asetuksilla mitä täällä on, homma ei tunnu mitenkään väärältä, eikä siltä etteikö tän auton kuulus käyttäytyä tälleen.
Se simulaatio ohjauskin antaa niin pikkutarkkaa liikettä tehä, mikä näkyy nyt varsinkin tällä videolla, kun tää mersu on jo aika viritetty ja oon opetellut ajaa tätä nyt kaks päivää tätä autoo.
Ja mitä tulee siihen sutimiseen, oon varma että tää tekee musta paremman kuljettajan nopeesti, ko oikeesti pitää miettiä mitä tekee sen kaasunsa kanssa, varsinki ko alkaa olla tehoa alla.
Pidän oikeesti henkilökohtasesti tästä pelistä tälleen nyt vieläkin enemmän, tein mun mielestä oikeen ratkasun tän suhteen. Mut joo mielipide juttuja ja silleen, mut mulle tää on loisto autourheilu peli.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Niin, FM ja Horizon on tosiaan simcade pelejä, eli tuntumaa tiehen ei saa edes ratilla ja polkimilla. Varsinkin ohjaimella jos ajaa simulaatio-modella ja kytkee avustumia pois, on täysin mahdotonta saada tuntumaa tiehen tai ymmärtää milloin mitäkin auton fysiikassa tapahtuu. Myös ratilla + polkimilla kunnon tuntuma ja logiikka auton käytöksessä uupuu. Jos pelissä on hyvät fysiikat -- kuten oikeissa simuissa, on tottakai viisaampaa ajaa ilman avustimia. Lähinnä pointtina että varsinkin ohjaimella ajamisesta katoaa viimeinenkin ennakoitavuus, kun tuntuma tiehen puuttuu. Ohjaus = normaali, sutimisen esto = sport, ajonvakautus = off, abs = päällä, on hyvä yhdistelmä ohjaimelle. Avustuksien poistot jne, ei paranna fysiikkaa tai realista tuntumaa yhtään, koska kyseisissä peleissä sitä ei ole.

Viimeksi muokattu:
Täällä harjoitellaan jos sitä vaikka oppisi jotain :D Kuvassa -80 luvun valopistooli Lazer Tag 1986. Kirpparilla näin jo sotilaslakin 30€ ja samanlaisen punertavan nahkatakin kuin Terminator 3 T-X naisella, ehkä ne sieltä joskus vielä kotiutuvat.

005 – kopio.jpg

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
287 236
Jäsenet
79 334
Uusin jäsen
Allu2002

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom