2500 euron setit ja 50 euron kuulokkeet, vähän on epätasapainossa äänentoistobudjetti jos jotain kommenttia heitän, ellei entuudestaan ole jotain daccia tai kuulokevahvistinta
itselle ollut laadukkaat oheislaitteet melkeinpä tärkeämpiä kuin raaka teho, hyvä näyttö, näppis, hiiri ja kaiuttimet niin mikä tahansa käyttö on hauskaa, vaikka selaisikin vain uutisia, ja lisäksi oheislaitteet säilyttää arvonsa ja voi myydä eteenpäinkin (ellei kyseessä ole logitechin tuotteet jotka hajoaa 2-3 vuoden jälkeen)
aikanaan 2010 vuonna kun tietokoneen rakensin, fractal design define r2 oli uusi tuote ja äänenvaimennus passiivinen etu, ensimmäisen tietokoneen pc-komponentit oli aika tasan tonnin ja oheislaitteet 700e, josta hp zr24w näyttö vei suurimman osan, ja oli ips-paneelien osalta uutta ja parempaa kuin tn-paneelit, ja lisäksi 16:10 kuvasuhteella (muistan esim perheen tietokoneen ben-q näytön 1366x768 ja surkeilla katselukulmilla, mutta oli varmasti halpa ellei halvinta mahdollista)
esim vuosi sitten ostin 4k näytön ja "vain" 60 hertsiä ja 27 tuumainen, ja näitä speksejä tai parempia saa 300-400 euron pintaan, mutta halusin ostaa värientoistoltaan laadukkaampaa joten maksoin vajaan 600e "premiumia" ja seurannut miten hinta on vain noussut kuukausien mittaan
HP Z27xs G3, halvin hinta 880€ ja kaverit sanoo että väärin ostettu kun 27 tuumaan 1440p riittää ja 4k pitäisi olla 32 tuumainen että pikselitiheydet ja muut olisi entisellään, mutta lisäksi käytän mac miniä ja apple-laitteissa hidpi retina-resoluutiot on käytännön minimivaatimus, joten 4k oli ainoa valinta, harmillisesti ei enää 16:10 kuvasuhteella kun pitäisi olla vielä kalliimpaa 5k-näyttöä, mutta tyytyväinen olen tähän näyttöön ja kallis hinta laimenee kun ajattelee tätä 5-10+ vuoden juttuna jota katsotaan päivittäin
Haha, niin joo, varmaan vaikuttaa vähän erikoiselta tää mun priorisointi.
Toki täällä oheis paskaa on myöskin ehitty hankkimaan yllinkyllin.
Mitä tähän kuuloke autismiin tulee, siinä en oo niin kokenut, enkä liian kiinnostunut.
En ota kamalasti kantaa HIFI autistien juttuihin, mutta ääni on mulle silti todella tärkee asia, oon todella musikaalinen ihminen.
Annahan selitän vähän.
Mun kajari ratkasu päätietokoneella iteasiassa yhdistyy koneeseeni USB:n avulla.
Kyseessä nyt ovat G560 lightsynch systeemit, todella laadukkaat kaiutin basso vehkeet, huippu teho 300w.
Isot satelliitit, todella kirkas äänentoisto vaikka kuinka huudattaisi.
Ja koska nämä myöskin liitetään koneeseen USB:n avulla, sisältävät ne tietääkseni oman äänikorttinsa tai jotain vastaavaa.
Katsos sitten lyön nuo ostamani kuulottimet kaiuttimen taakse olevaan plugiin.
Kaiutin vastaa näin ollen äänen vahvistuksesta. En liitä kuulokkeita yksinään emolevyyn.
Murehdit nähtävästi myös näytöstä. Näyttöjä täältä löytyy 5 kpl.
Parhain niistä on jonkun aikaa sitten ostamani
Acer 27" Nitro VG271U M, 170Hz (OC) WQHD
Aika crispy monitori 1440p, 0,5ms vaste aika, 170 Hz virkistystaajuus.
Itseasiassa tätä päämonitoriani aatellen ajattelinkin vetää ydin komponentit överiksi, että hyödyn täysin tästä virkistystaajuudesta tälläkin resoluutiosta.
Touhuni saattaa vaikuttaa omituiselta ja sitä se onkin, mutta suurinpiirtein tiiän mitä teen.
Oon panostanut oheislaitteisiin näppiksiä ja hiiriä sun muuta paskaa myöten enemmän tai vähemmän, tarpeeni sekä mieltymykseni mukaan.
Vielä lisää näistä kuulokkeista.
Sen vähän perusteella mitä oon tutkinut, hintaluokka sanotaan nyt 50 - 250€, ei oikeastaan laadussa äänessä kauheasti poikkea toisistaan.
Katsoskun kuulokkeista pitää aika valtava summa jo maksaa jos oikeesti tahot tästä perus rangesta parempaa kokemusta selvästi.
Jotenkin nyt tällä kertaa ei huvittanut maksaa 500€ kuulokkeista itsestään.