Tieto OyJ

Saisi olla postilla joku asetus tälle. Voisi asettaa pakettiautomaatin postin sijaan noutopaikaksi.

Suomalaisissa nettikaupoissa törmää myös jatkuvasti siihen ongelmaan ettei se löydä postinumerolla yhtään pakettiautomaattia tai vain osan niistä, vaikka on useampikin alueella.
Ei postilla toimi edes kaikkien pakettien toimittaminen toiseen noutopisteeseen niin eiköhän smartpostiin ohjaaminen ole aivan mission impossible. Otin meinaan itse joku kuukais takaperin postilta käyttöön tuon noutopisteen vaihtopalvelun vai millä nimellä nyt ikinä olikaan. Lopputuloksena joka toinen paketti tulee postinumeron mukaiseen postiin ja joka toinen tuonne minne ne paketit haluaisin (lähempänä eikä tartte varoa selkäänsä koko ajan). Liekköhän tiedolla sormet pelissä tuolla ns. pellin alla..
 
Hienoa toimintaa kaiken kaikkiaan. Verorahat menneet hyvään käyttöön.
 
Ei postilla toimi edes kaikkien pakettien toimittaminen toiseen noutopisteeseen niin eiköhän smartpostiin ohjaaminen ole aivan mission impossible. Otin meinaan itse joku kuukais takaperin postilta käyttöön tuon noutopisteen vaihtopalvelun vai millä nimellä nyt ikinä olikaan. Lopputuloksena joka toinen paketti tulee postinumeron mukaiseen postiin ja joka toinen tuonne minne ne paketit haluaisin (lähempänä eikä tartte varoa selkäänsä koko ajan). Liekköhän tiedolla sormet pelissä tuolla ns. pellin alla..
Mulla on kääntynyt ehkä pari pakettia viimeisen kahden vuoden aikana tuolla palvelulla sinne minne haluaisin, loput ovat menneet postinumeron mukaiseen postitoimipaikkaan. Ja toisaan tuohon määrään en laskenut mitään ulkomaanpaketteja edes mukaan vaan ihan palvelukuvauksen mukaiset "kotimaan paketti" ja "vastaanottajan puhelinnumero löytyy tiedoista" -paketit. Tosin, täällä Tuusula/Kerava -akselilla postin toiminta on muutenkin ollut aika randomia, postia tulee ehkä kerran-kaksi viikossa jos hyvä tuuri käy ja silloinkin puolet kirjeistä jaetaan naapurin postiluukkuun. Onneksi on naapureiden kanssa hyvissä väleissä niin vaihdellaan aina sillointällöin posteja keskenään...
 
Uusi HSL kortinlukija on kyllä sysipaska. Miten voi mokata noin yksinkertaisen jutun?
 
Itsellä noi Smartpostit meni aina oikeaan osoitteeseen Mikkelissä, mutta kun muutin Jyväskylään niin kerran mennyt oikeaan kauppaan, mutten saanut keräillä niitä ympäri kaupunkia.
 
Tieto aloittaa 250 työntekijän yt-neuvottelut

Tietotekniikan palveluyhtiö Tieto aloittaa Suomessa yt-neuvottelut, jotka koskevat enintään 250 henkilöä.

Yhtiön tiedotteen mukaan irtisanomisista enintään 180 kohdistuu Teknologiapalvelut ja uudistaminen -palvelualueelle ja loput pääasiassa Julkinen sektori, terveydenhuolto ja hyvinvointi -toimialaryhmään sekä tukitoimintoihin.

Tieto perustelee henkilöstön vähennyksiä palvelujen lisääntyneellä standardoinnilla.

Tiedolla on lähes 14 000 työntekijää, joista noin 3 600 on Suomessa.
 
Vain 20 % työntekijöistä Suomessa, vaikka kaikki asiakkaat Suomesta. Loput 80 % duunareista offshoretettu Intiaan ja Valko Venäjälle euron päiväpalkalla?
 
Vain 20 % työntekijöistä Suomessa, vaikka kaikki asiakkaat Suomesta. Loput 80 % duunareista offshoretettu Intiaan ja Valko Venäjälle euron päiväpalkalla?
Joku ihan helvetin huonoa suomea puhuva vastasi juuri viime viikolla aspaan tehtyyn puheluun. Oli vielä todella osaamatonkin. Saattoi olla virosta tms. kehitysmaasta.
 
Vain 20 % työntekijöistä Suomessa, vaikka kaikki asiakkaat Suomesta. Loput 80 % duunareista offshoretettu Intiaan ja Valko Venäjälle euron päiväpalkalla?
Joku ihan helvetin huonoa suomea puhuva vastasi juuri viime viikolla aspaan tehtyyn puheluun. Oli vielä todella osaamatonkin. Saattoi olla virosta tms. kehitysmaasta.

Tiedollahan on Virossa aika paljon suomalaisia töissä. Eli sitä kautta toimittaa sitten 1- ja mahd. 2-tason tukea suomalaisille firmoille.
 
Älkää nyt niitä turhia näppäilyitä sekoittako käyttöliittymään turhaan:
Matkakortin lukulaitteen uudistus – mikä käyttöliittymässä meni mönkään? - Blogi - Hei olen Markus

Tuollaisessa kohteessa parinkin sekunnin turha painallus kertaantuu matkan aikana minuuteiksi. Sama kuin matkahuollon kortit vaihdettiin Waltti-korteiksi, jumalauta että hidastu bussin lastaaminen. Älyvapaita uudistuksia.
http://www.aalto.fi/fi/current/news/2017-01-18/

Opiskelijat: Näin HSL:n matkakortinlukijasta tulisi looginen ja nopea
18.01.2017

Toimivamman käyttöliittymän suunnittelussa hyödynnettiin käyttäjien ideoita ja matemaattista mallinnusta.

hsl_kayttoliittyma_www_fi.jpg


Opiskelijoiden ehdottamassa käyttöliittymässä kertalipun ostamiseen tarvitaan vain kaksi vaihetta. Ensimmäisenä käyttäjä valitsee matkustusalueen napauttamalla haluamaansa vaihtoehtoa (vasemmanpuoleinen näkymä) ja toisena näyttää sitten korttinsa laitteelle (oikeanpuoleinen näkymä). Vahvistusnäkymässä (oikeanpuoleinen näkymä) käyttäjä voi halutessaan muokata ostettavien lippujen määrää, mutta tämä ei ole pakollista.

Hiljattain käyttöön otettu uusi Helsingin seudun liikenteen (HSL) matkakortinlukija on saanut osakseen kritiikkiä heikon käytettävyyden ja myöhästymisiä aiheuttavan hitauden vuoksi. Aalto-yliopiston maisteriopiskelijat analysoivat käyttöliittymän ihmisen ja tietokoneen väliseen vuorovaikutukseen keskittyneellä erikoiskurssilla ja tekivät ehdotuksen uudeksi käyttöliittymäksi yleisöltä ja muilta Aalto-yliopiston opiskelijoilta saamiensa ideoiden pohjalta.

Käyttöliittymä korjaa kaksi merkittävää ongelmaa eli epäloogisen toimintajärjestyksen ja liian kauan kestävän ostotapahtuman. Ostotapahtuman hahmottamiseen ja uudelleensuunnitteluun opiskelijat käyttivät matemaattista mallintamista. Huomioon otettavia seikkoja olivat esimerkiksi tehtävän suorittamiseen kuluva aika, virheiden mahdollisuus ja visuaalinen tarkkaavaisuus. Tämänhetkisen käyttöliittymän suurin ongelma sekä uusille käyttäjille että kokeneille matkustajille liittyy valitsemis- ja vahvistamistapahtumaan.

”Ensimmäisenä poistaisimme tarpeettoman kaksinkertaisen vahvistuksen. Tällä hetkellä käyttäjän on painettava OK-painiketta ja näytettävä korttinsa lukijalaitteelle. Mielestämme pelkän kortin näyttämisen pitäisi riittää vahvistukseksi. Kun OK-painikkeen painaminen jätetään pois, aikaa säästyy tutkimuksemme mukaan jokaisen arvolippuoston kohdalla noin 2,7 sekuntia. Jos bussissa on 40 matkustajaa, aikaa säästyy kokonaisuudessaan lähes 2 minuuttia”, maisteriopiskelija Jenni Pajukoski selventää.

Näkymien määrä kahteen
Matkakortinlukijan käyttöä hankaloittaa myös se, että tilaa ei ole käytetty tehokkaasti hyödyksi: ruudun painikkeet ovat pieniä ja tekstejä on vaikea lukea. Toinen parannus saavutettaisiin vähentämällä näkymien määrä kahteen. Tällä hetkellä laitteessa on ostotapahtuman aikana käytössä kolme näkymää.

”Ehdotuksessamme käyttäjä valitsisi ensimmäisessä näkymässä matkustusalueen. Toisessa näkymässä käyttäjä näkee valitun lipputyypin, matkustajien määrän ja kokonaishinnan. Vahvistus onnistuu korttia näyttämällä, eikä käyttäjän tarvitse välttämättä tehdä lainkaan lippujen määrää koskevia toimenpiteitä”, Pajukoski sanoo.

Opiskelijat muuttivat myös käyttöliittymän värejä ja kirjainkokoja. He käyttivät apuna ihmisten havainnointikykyä kuvaavia malleja ja selvittivät, miten käyttäjien huomio saadaan värien avulla parhaiten kiinnitettyä kunkin näkymän tärkeimpään sisältöön. Muiden muutosten lisäksi opiskelijat halusivat lisätä käyttöliittymään kielivaihtoehdoksi suomen ja ruotsin rinnalle englannin.

Tutkimuksen toteuttivat maisteriopiskelijat Jenni Pajukoski, Siyuan Cao, Jiayao Yu, Timi Seppälä, Erkka Virtanen ja Oskari Päivinen professori Antti Oulasvirran ohjauksessa. Opiskelijat saivat idean kurssityöhön Aalto-yliopiston Designing Interactions -kurssilla tehtyjen lopputöiden pohjalta, jotka tehtiin yhteistyössä HSL:n kanssa. Kurssin materiaalit olivat käytössä myös tässä työssä.

”Olisi mahtavaa, jos HSL ottaisi ehdotuksemme käyttöön”, Jenni Pajukoski sanoo.

Professori Antti Oulasvirran tutkimusryhmässä optimointimenetelmät soveltavat matemaattisia malleja ihmisen käyttäytymisestä suunnittelupäätösten tekemisessä.


Ehh tuohan on suora kopio Markuksen ideasta.
 
Ehh tuohan on suora kopio Markuksen ideasta.

Nyt itsekin Aallossa (TKK) opiskelleena joudun sanomaan: jos lukee alan kirjallisuutta ja tutkimusta, niin jotenkin noin se on tehtävä. Markus on selvästi läksynsä tehnyt ja alan ammattilainen. Joudun silti sanomaan, että Markuskin on todennäköisesti vaan soveltanut oppimaansa ja kumpikaan näistä ehdotuksista ei ole keksinyt pyörää uudestaan - vaan on sovellettu hyviä, yleisiä käytäntöjä.

Ei tuo ole kopio. (ja jos Tieto jommankumman näistä kopioisi, en olisi ollenkaan pahoillani)
 

Valitettavasti YT:t laskevat työmoraalia ja tämä heijastuu töihin negatiivisella tavalla. Käy hankalaksi nyt hoitaa hommat Tiedolla hyvin. Sääliksi käy rivikoodaajia ja sympatiat on heidän puolellaan.

Jos tuosta osasi lukea rivien välistä, niin julkinen sektori oli mainittu toisena ja nähtävästi kuitenkin julkisen sektorin päättäjät ovat vähentäneet tilauksia Tiedolta. Tämä näkyy sitten niin, että potkitaan osaajat pois, jos niitä on vielä jäljellä. Sitten seuraavassa kilpailutuksessa luvataan tehdä Tosi Hyvä Järjestelmä, vaikka niitä osaavia työntekijöitä ei ole enää jäljellä ja tarjouksessa olevat kaverit tekee jo nyt 10-tuntisia työpäiviä muiden projektiensa kanssa.
 
  • Tykkää
Reactions: hmb
Saisi olla postilla joku asetus tälle. Voisi asettaa pakettiautomaatin postin sijaan noutopaikaksi.

Suomalaisissa nettikaupoissa törmää myös jatkuvasti siihen ongelmaan ettei se löydä postinumerolla yhtään pakettiautomaattia tai vain osan niistä, vaikka on useampikin alueella.
Eikös tälläinen asetus olekin? Voisin vaikka vannoa asettaneeni pakettiautomaatin defaultiksi joskus. Tosin tästä huolimatta paketit tuli perille vähän miten sattui, osa pakettiautomaattiin ja osa "nouda postista" -paperilapuilla.
 
Eikös tälläinen asetus olekin? Voisin vaikka vannoa asettaneeni pakettiautomaatin defaultiksi joskus. Tosin tästä huolimatta paketit tuli perille vähän miten sattui, osa pakettiautomaattiin ja osa "nouda postista" -paperilapuilla.
Vain kotimaiset paketit taitaa tulla noihin automaatteihin,ulkomaiset ei ainakaan tule.
 
Tiedolla on kovaa menossa strategia perustason tekemisen viemisestä ulos. Erään henkilön arvio oli, että jos suhde on nyt 30/70, jossa 30 on "pomo" hommia, tullee se kääntymään päälaelleen. Joten jatkossa ei ainakaan tule paranemaan nämä Tiedon projektit.
 
Tiedolla on kovaa menossa strategia perustason tekemisen viemisestä ulos. Erään henkilön arvio oli, että jos suhde on nyt 30/70, jossa 30 on "pomo" hommia, tullee se kääntymään päälaelleen. Joten jatkossa ei ainakaan tule paranemaan nämä Tiedon projektit.

Maksaa paljon enemmän kotimainen osaava työvoima. Jos Tieto saa onnistuneesti ulkoistettua offshoreen/nearshoreen, niin saa tehtyä softansa halvemmalla. Se on vaan iso JOS.
 
Ei postilla toimi edes kaikkien pakettien toimittaminen toiseen noutopisteeseen niin eiköhän smartpostiin ohjaaminen ole aivan mission impossible. Otin meinaan itse joku kuukais takaperin postilta käyttöön tuon noutopisteen vaihtopalvelun vai millä nimellä nyt ikinä olikaan. Lopputuloksena joka toinen paketti tulee postinumeron mukaiseen postiin ja joka toinen tuonne minne ne paketit haluaisin (lähempänä eikä tartte varoa selkäänsä koko ajan). Liekköhän tiedolla sormet pelissä tuolla ns. pellin alla..

OT: En ole kokeillut, mutta onhan tuolla vaihtoehtona pakettiautomaatitkin. Palvelun nimi näyttäisi olevan "Oma noutopiste".
 
Vain 20 % työntekijöistä Suomessa, vaikka kaikki asiakkaat Suomesta. Loput 80 % duunareista offshoretettu Intiaan ja Valko Venäjälle euron päiväpalkalla?
Ostravassa on ainakin yksi keskus josta toimitetaan Suomessakin sijaitsevien kapasiteettipalveluiden valvontaa ja operointia.
 
OT: En ole kokeillut, mutta onhan tuolla vaihtoehtona pakettiautomaatitkin. Palvelun nimi näyttäisi olevan "Oma noutopiste".
Juu ja tuo "oma noutopiste" palveluhan tosiaan toimii ihan miten sattuu. Suurin osa paketeista tulee normi noutopisteeseen ja sitten välillä joku random paketti menee tuonne määriteltyyn noutopisteeseen. Eli juu.. Ei toimi
 
Kaiken kaikkiaan katkos kesti Anttilan mukaan alle kaksi tuntia
mitä vittua? eikö tuolla muka ole mitään valvontaa järjestelmille? jos systeemi kaatuu niin luulisi olevan noin ensimmäinen tarkistuslistan kohde tsekata että varajärjestelmä pomppaa tulille. Silloin puhuttaneen minuuttien katkoksesta, ei tunneista.
 
Yksikään rautavika ei aiheuta näkyvää palvelukatkosta!

Ammattitaidoton henkilöstö käyttöönotossa ja kouluttamaton, osaamaton käyttöhenkilöstö saavat vikasietoiset järjestelmät kompastumaan yksittäisiin vikoihin.

Näitä on nähty, laitevalmistajan omaa henkilökuntaa täytyi opettaa Raidatun muistin käyttöönottoon, ison tehtaan tuotannonohjaus yhden serverin takana, kun laitetoimittaja ei ymmärtänyt toimittaa klusteroitua ratkaisua jne.

Näissä Tiedon VR-ongelmissa vaikuttaa olevan laitteistokokoonpanoissa epäjatkuvuuskohtia, varmaankin on myyty paperilla suorituskykyisiä kokoonpanoja, mutta todellisia suorituskyvyn pullonkauloja ei kukaan ole vaivautunut miettimään. Tai niinkuin tässä tapauksessa, ilmeisesti yhden levyn rikkoutuminen pysäytti koko suomen junaliikenteen taas, paperiklemmari oli eka ;-)
 
Kylläpä ahdistaa aina kun tulee liikuttua Länsiväylää pitkin kun rakennuksen seinässä lukee Microsoft ja Tieto. Joka kerta enemmän.
 
Junat myöhässä keskimäärin 2 - 3 tuntia. Tieto OyJ toimittaman selain ja mobiiliversion mukaan kaikki junat olivat aikatauluissa ja vuorot ajettiin normaalisti. Missä vaiheessa Tieto konserni ottaa taloudellisen vastuun näistä toistuvista farsseista? Missä muussa länsimaassa katsellaan vastaavaa pelleilyä ja veronmaksajien rahojen kuppaamista?

Suomi taitaa kuulua sinne ex-neuvostoliitto kerhoon Venäjän, Ukrainan ja Boratstanien kanssa. Kansa maksaa ja eliitti kuppaa.

Ps. Aika selkärangatonta, kun VR hyssyttelee järjestelmäongelmia ja luokatonta tiedotustaan. Jopa Facen puolelta on siivottu kriittisimmät kommentit, jotka eivät olleet millään tavalla asiattomia. Poliittisten päättäjien ja Tieto konsernin kritisointi lienee punainen vaate monopoliyhtiölle.
 


Nyt kaikki mukaan laulamaan yhdessä menestystarinaa!

Kannattaa kuunnella vielä kun voi, sillä Tieto poistatti alkuperäisen kanavaltaan haistettuaan 100% negatiivisten kommenttien perusteella mahdollisen paskamyrskyn olevan tulossa.
 


Nyt kaikki mukaan laulamaan yhdessä menestystarinaa!

Kannattaa kuunnella vielä kun voi, sillä Tieto poistatti alkuperäisen kanavaltaan haistettuaan 100% negatiivisten kommenttien perusteella mahdollisen paskamyrskyn olevan tulossa.

Ei hitto että repesin niin pahasti! Insinöörifinglish on parasta viihdettä jo sellaisenaan. Mutta että löytyi vielä pokkaa laulaa! Respect! Kyllä siellä varmaan työilmapiiri on kohdillaan ja mikäs on ollessa kun rahaa virtaa vaikkei mitään tekiskään.

Ps. Latasin videon talteen. :)
 
Huhhuh, olipas pitkät kaksi ja puoli minuuttia. Osa näytti siltä että on YT- uhan alla pistetty että "laulat sen sun osuuden tai kattellaan sit miten menee seuraavissa YT:ssä". Noh, kertosäe oli ihan perusjees vedetty, mutta ehkä noita soolo-osuuksia olisi voinut hieman valikoida :D
 
Ei morjes, meinasin tulla postaamaan ton Tieto-Value renkutuksen mutta olen näköjään myöhässä :D

Remixejä alkaa tosin jo löytymään...



Varmaan joku firman TYöKYvyttömyyspäivällä tehty "tiimihengen nostatus" episodi. Ensimmäinen virhe oli ylipäätään tehdä tuo, toinen oli postata se nettiin.

Mitä tulee Tiedon tunarointiin niin ihmettelen miksi taustalta tuntuu aina löytyvän Tieto kun on kyseessä joku tunaroitu järjestelmä. Ei kaikki voi mennä huonon tarjouspyynnön piikkiin. Kummasti kuitenkin tekevät tulosta ja osakurssikin on noususuhdanteessa viime vuodet. Ilmeisesti veronmaksajien rahoilla voi paksusti kun idiootit päättäjät päätyvät aina tilaamaan Tiedolta.
 
Jos "häpeä" tarvitsee joskus tietosanakirjamääritelmän niin tuo video kiteyttää asian loistavasti.
 
Valitettavasti YT:t laskevat työmoraalia ja tämä heijastuu töihin negatiivisella tavalla. Käy hankalaksi nyt hoitaa hommat Tiedolla hyvin. Sääliksi käy rivikoodaajia ja sympatiat on heidän puolellaan.
Varmasti työmoraali heikkenee. Onko sillä toisaalta mitään väliä, vaikka tekisi yksilönä hommansa kuinka hyvin tahansa, kun työnantaja ei kuitenkaan millään tavalla hyödynnä työn tuloksia?

Onko mikään Tiedon projekti koskaan onnistunut hyvin? Siis edes kerran? Projektin nimi, vuosi ja tilaaja: _____
 
Tätä muuten minäkin mietin, kuka helvetti tämän biisin on sanoittanut?

Kovasti yritin miettiä, ja mun arvaus on jotain tyyliin "ei (anneta) mahdollisuutta kahtiajakautuneisuuteen", eli tässä yhteydessä siihen että asiakas ja toimittaja (Tieto) ei tekisi yhdessä ja yhteisillä tavoitteilla. Mutta aika kaukaa tuokin pitää hakea.
 
Winner takes it all kuvastaa myöskin maailmankuvaa. Tarjouskilpailun voittaja vie kaiken hyödyn antamatta tilalle.
 
Ohjelmistoyhtiö Tieto teki vahingossa viraalihitin vaivaannuttavalla musiikkivideolla – mutta onko yritysten ivaaminen vähän turhaa?
Skeletor Fun Clubin miksaus, jota on kirjoitushetkellä katsottu YouTubessa lähes 10 000 kertaa.

Tiedon musiikkivideo ei välttämättä ole maailman laadukkain, mutta sitä kukaan tuskin odottikaan: harvat firmat ovat pullollaan musikaalista lahjakkuutta. Eikä tätä videota ollut tarkoitettu varsinaiseksi yritysviestinnäksi.

Tiedon viestintäpäällikkö Kia Haring valottaa tapausta YleX:lle sähköpostitse.

- Kyseessä on erään yksikkömme tekemä video, jonka tarkoitus on ollut nostaa ensisijaisesti sisäisesti hyväntuulisella ja osallistavalla tavalla esille yhtiön ja kyseisen yksikön toiminnan kannalta tärkeitä teemoja.

Video ei leviä yhtiön oman YouTube-sivun kautta – eikä videota enää edes löydy Tiedon YouTubesta. Video oli Haringin mukaan listattu Tiedon YouTubeen Unlisted-asetuksella, josta se levisi suunniteltua laajemmin jakoon sen julkaisun jälkeen.

Unlisted-asetus tarkoittaa sitä, että videon voi katsoa vain linkin kautta.

- Poistimme videon YouTubesta, kun oivalsimme tämän, Haring kertoo.

"Sosiaalisen median voima on tullut todennetuksi."

– Kia Hering

- Onkin ollut huikea nähdä, miten laajalle video on ”orgaanisesti” levinnyt – sosiaalisen median voima on tullut todennetuksi.

Videon poistamiselle oli toinenkin syy.

- Videolle oli valitettavasti eksynyt virheellistä tietoa: se julisti Tiedon täyttävän tänä vuonna 50 vuotta, mikä ei pidä paikkansa, Haring kertoo ja tarkentaa, että Tieto täyttää pyöreitä vasta ensi vuonna.

Ennen videon poistamista jotkut kuitenkin ehtivät napata videon talteen. Se on nyt julkisena muutamalla eri YouTube-tilillä.

Kuten yhtiöiden musiikkivideot yleensä, myös Tiedon video on saanut lokaa niskaan. YouTube-kommenteissa mietitään esimerkiksi sitä, onko videon tarkoitus olla sarkastinen. Jotkut kommentoijat mainitsevat, että laulu on onnetonta ja että laulajien englannin kielen lausuminen on esikoululaisen tasolla.

- Rehellisyyden nimissä tässä ei ole tietoisesti lähdetty ratsastamaan musiikkivideotrendin aallonharjalla, Haring kommentoi.

Pitääkö rohkeus tuomita?
Ne kerrat, jolloin yrityksen tekemä musiikkivideo on saanut positiivista huomiota mediassa, ovat harvassa. Viimeksi netissä naureskeltiin Kiinteistömaailman tammikuussa julkaisemalle räppivideolle, joka on kieltämättä varsin jännittävä.

Yksi harvoista selkeistä onnistujista on maaleja ja lakkoja valmistava Tikkurila. Yhtiö julkaisi vuonna 2012 musiikkivideon, jolla lauletaan hyvin ja joka näyttää juuri sellaiselta, josta Tikkurilan kohdeyleisö voisi kiinnostua. Videota on katsottu YouTubessa yli 165 000 kertaa ja se on yksi harvoista firmojen tekemistä musavideoista, joka on saanut tubessa enemmän ylä- kuin alapeukkua. Eräs kommentoija mainitsee YouTubessa, että ostaa videon vuoksi maalinsa ainoastaan Tikkurilasta.

Vuonna 2015 työmarkkinajärjestö Akava julkaisi musiikkivideon, jossa järjestöä markkinoidaan laulamalla karaokea. Tuolloin Akavan viestintäjohtaja Marjo Ollikainenkommentoi YleX:lle, että on mahdotonta tehdä videota, joka olisi kaikkien mielestä aivan mahtava.

Myös esimerkiksi Reaktor ja YIT ovat aiemmin osallistuneet musiikkivideotalkoisiin.

Tiedon kohdalla videon kohderyhmäajattelua on tuskin tehty, sillä video oli tarkoitettu käytettäväksi vain sisäisesti ja asiakastapaamisissa. Nyt, kun video meni julkiseksi, se voi antaa yhtiöstä “vääränlaisen” kuvan firman potentiaalisille asiakkaille. Video ei ole musiikkivideostandardeilla kovin laadukas, joten onkohan firman muu tekeminen samaa tasoa?

Asiaa voi katsoa myös toiselta näkökannalta. Tiedon videosta näkee, että se on tehty ainakin jonkin verran pilke silmäkulmassa. Työntekijät ovat uskaltaneet heittäytyä. Ja toisaalta, kaikki julkisuus on kliseen mukaan hyvää julkisuutta.

- Vaikka julkaisumallimme ei ollut aivan ihanteellinen ja video aiheuttaa keskustelua, niin se välittää nähdäksemme myös ehdottoman myönteisiä asioita: hyvä tiimihenki ja ylpeys omasta työstä; luovuus ja uskallus tehdä jotain erilaista sekä että työ on myös hauskaa, Tiedon viestintäpäällikkö Kia Hering kommentoi.

Myös YleX on tehnyt omia musiikkivideoita, jotka ovat saaneet sekä kehuja että haukkuja osakseen. YleX:n Joulubiisit ovat YleX:n Value for Lifeja eli musiikkivideoita, joiden tärkein pointti on levittää hyvää mieltä ja leppoista fiilistä. Joulubiisillä ääneen ovat päässeet kanavan juontajat, jotka ovat lähtökohtaisesti parempia puhumaan kuin laulamaan.

Paitsi tietenkin Jenspan ja Alman muodostama PH-arvot, jonka laulusuoritukset ovat täyttä timanttia.
YleX | yle.fi

Vi**n awesome ajaa autoo täysillä ja kuunnella Tietoo – somehitiksi nousseen suomalaisyrityksen hapokas biisi saanut tietenkin irvailijat liikkeelle
INTERNET-OSASTO | KUUNNELTAVAA Jarkko Fräntilä 2.2.2017 21:39


Homma lähti lapasista. Onneksi lapasetkin ovat hukassa.

tieto.jpg

Kuten aiemmin päivällä kerroimme, on ohjelmisto- ja palveluyhtiö Tieto nostattunut melkoisen some-riemun Value For Life -kappaleellaan. Lisätietoa tapauksesta löydät täältä.

Siinä ei kauaa kestänyt, kun nettiin ilmaantui jo muutamia erilaisia versioita kyseisestä mestariteoksesta. Niitä voit vuorostasi kuunnella alta: tarjolla on niin Club Banger -versio kuin Skeletor Fan Club -versiokin.

Kaikki mukaan!




Vi**n awesome ajaa autoo täysillä ja kuunnella Tietoo – somehitiksi nousseen suomalaisyrityksen hapokas biisi saanut tietenkin irvailijat liikkeelle - Rumba.fi
 
Saisi olla postilla joku asetus tälle. Voisi asettaa pakettiautomaatin postin sijaan noutopaikaksi.

Suomalaisissa nettikaupoissa törmää myös jatkuvasti siihen ongelmaan ettei se löydä postinumerolla yhtään pakettiautomaattia tai vain osan niistä, vaikka on useampikin alueella.
Jos Posti nyt ihan ekana opettelis toimittamaan ne paketit kotiin. Toivottavasti kotimaistekin postimyyntifirmat rupeavat suosimaan kuriirifirmoja enemmän.
 
Täytyy tuosta yritysvideosta sanoa, että yhdyn täydellisesti youtubessa olevaan kommenttiin: What the actual fuck.
 
Koko päivän saanut taistella Tiedon servicedeskin kanssa kun duunissa käyttäjätunnus on lukossa. Toki ensimmäisellä kerralla lukitsin sen vahingossa perussäätämisen tuloksena (maanantai ja aivot jäässä + perjantaina vaihdettu salasana), mutta sen jälkeen meno on ollut surkuhupaisaa.

Kun kerran avaavat tunnuksen ja homma toimii, niin lähettävät tunnin päästä tästä uuden kertakäyttöisen salasanan. Ja kaikki nollautuu sen myötä ja taas pitää asettaa uusi salasana. Tämä on nyt tänään toistunut kolme kertaa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 162
Viestejä
4 530 766
Jäsenet
74 768
Uusin jäsen
vjoomio

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom