- Liittynyt
- 11.11.2016
- Viestejä
- 2 186
Tieto OyJ on HSL:n uuden lippujärjestelmän toteuttaja. Projektin hinta oli alkujaan 60 miljoonaa ja näyttää taas siltä, että on saatu sutta ja sekundaa. Käyttäjäkokemukset puhuvat karua kieltään.
Uusi matkakortinlukija on täysi susi!
Fiasko, katastrofi, täysi susi, törkeän huono, liian hidasta, liian monta painallusta, hankalaa.
http://yle.fi/uutiset/3-93201
Myös Suomen poliisilta paloi käpy Tietotunatorin laatuun:
Poliisin usko loppui – Tieto ei kyennyt toimittamaan uutta tietojärjestelmää
Poliisi sai tarpeekseen Tiedon hidastelusta viranomaistietojärjestelmän uudistushankkeessa.
http://www.hs.fi/kotimaa/art-2000002736924.html
Moni sairaanhoitopiiri on myös ostamassa itsensä ulos Tieto Oyn kalliista ja epävakaasta järjestelmästä. Farssi nimeltä VR:n lipunmyyntijärjestelmän uudistus on edelleen arkipäivää. Buginen ja raskas käyttöliittymä, tekniset ongelmat ja päivittäiset palvelinongelmat ovat merkkejä taatusta Tieto-laadusta. Viimeisin työnantajani on myös heittämässä Tieto Oyllä vesilintua - Windows 3.1 henkinen järjestelmä loputtomine bugeineen ja downtimeineen oli tulkut yksinkertaiseksi kestämättömän kalliiksi, ei vain hinnaltaan vaan tuottavuuden tuhoajana.
Ei voi kuin ihmetellä, miksi suurten instanssien tilaajat päätyvät vuosi toisensa jälkeen Tieto OyJn kalliiseen ongelmajätteeseen. Epäonnistunut kilpailutus lainsäädäntö lienee keskeisimpiä syitä, mutta en voi välttää ajatusta lahjuksista ja kaverikorruptiosta - Erityisesti kun Tieto-tunator toimii useimpien julkisen sektorin IT-hankkeiden hovitoimittajana. Nettoveronmaksajana kyseinen epäkohta vituttaa kuin pientä oravaa.
Uusi matkakortinlukija on täysi susi!
Fiasko, katastrofi, täysi susi, törkeän huono, liian hidasta, liian monta painallusta, hankalaa.
http://yle.fi/uutiset/3-93201
Myös Suomen poliisilta paloi käpy Tietotunatorin laatuun:
Poliisin usko loppui – Tieto ei kyennyt toimittamaan uutta tietojärjestelmää
Poliisi sai tarpeekseen Tiedon hidastelusta viranomaistietojärjestelmän uudistushankkeessa.
http://www.hs.fi/kotimaa/art-2000002736924.html
Moni sairaanhoitopiiri on myös ostamassa itsensä ulos Tieto Oyn kalliista ja epävakaasta järjestelmästä. Farssi nimeltä VR:n lipunmyyntijärjestelmän uudistus on edelleen arkipäivää. Buginen ja raskas käyttöliittymä, tekniset ongelmat ja päivittäiset palvelinongelmat ovat merkkejä taatusta Tieto-laadusta. Viimeisin työnantajani on myös heittämässä Tieto Oyllä vesilintua - Windows 3.1 henkinen järjestelmä loputtomine bugeineen ja downtimeineen oli tulkut yksinkertaiseksi kestämättömän kalliiksi, ei vain hinnaltaan vaan tuottavuuden tuhoajana.
Ei voi kuin ihmetellä, miksi suurten instanssien tilaajat päätyvät vuosi toisensa jälkeen Tieto OyJn kalliiseen ongelmajätteeseen. Epäonnistunut kilpailutus lainsäädäntö lienee keskeisimpiä syitä, mutta en voi välttää ajatusta lahjuksista ja kaverikorruptiosta - Erityisesti kun Tieto-tunator toimii useimpien julkisen sektorin IT-hankkeiden hovitoimittajana. Nettoveronmaksajana kyseinen epäkohta vituttaa kuin pientä oravaa.
Viimeksi muokattu: