The Witcher 3: Wild hunt

Minusta öljyn manuaalinen itselaitto on osa tunnelmaa ja valmistautumista.
Aluksihan tuo on hienoa mutta kun pitäs vielä muistaa ulkoa että mitä öljy laatua per vihollinen pitikään käyttää.

Itseltä jäi öljyt täysin käyttämättä, muutamaa pakollista kohtaa lukuunottamatta…
Minunkaan ei pitänyt helpomalla mutta vaikeamalla tai toiseksi vaikeamalla piti sitten alkaa käyttää kun vihut alkoivatkin kestää iskuja(toki pari modia oli taustalla jotka nostivat vihuen levelitä)
Eka öljy seos toi muistaakseni 15 ja seuraava 25% ja kolmas toi peräti jo 50% enemmän damaa.
Ja olihan tuo oma seikkailunsa etsiä noita parhaimpien öljyen aineksia.
 
Mulla olis 4k näyttö tulossa 1440p tilalle ja witcheriä pelailen. Näyttääköhän peli yhtään paremmalta 4k laadulla? Vai onko erot ihan olemattomat.
 
Mulla olis 4k näyttö tulossa 1440p tilalle ja witcheriä pelailen. Näyttääköhän peli yhtään paremmalta 4k laadulla? Vai onko erot ihan olemattomat.
Jos resoluutio olisi ainoa asia mikä muuttuu niin kyllä, näyttää paremmalta 4k tarkkuudella. Tuossa tosin voi käydä niin, että se 4k paneeli on vaikka väritoistoltaan huonompi entä vanha 1440p niin silloin otetaan askel huonompaan suuntaan - resoluutio on vain yksi kuvanlaatuun vaikuttava tekijä.
 
Ja kyllähän se 4k iskee sit FPS:n ja mahdollisesti sitä kautta huonontaa kuvanlaatua kun joutuu pudotteleen asetuksia.
 
Kyllä tästä saa melkoisen nätin modattuna ja 8K:lla. :comp:

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Jos asia on näin niin mitäs muuta tarttee kuin 60fps :) Toki Dualsense jutut voisi olla mukana. Oiskohan siitä virallisessa versiossa sitten..
PS5 versiossa sitten voit varmaan valita perfomance tilan ja RT tilan väliltä+paremmat tekstuurit vs ps4 versio

Jopa PC ultra tekstuuri laadulla jossain paikoin oli todella ala-arvoiset tekstuurit kuin suoraan ps2 aikakudelta mutta modit auttoi tuota ja käsittääkseni next genin konsolien versiot parantaa tekstuureita yleisesesti paljonkin perustujen tuohon modiin mutta varmuutta tästä ei ole vielä.

Lähde tuolle ps5:lle

The Witcher 3: Wild Hunt may be getting its own dedicated PS5 release in 2021, but if you want to run the game at 60 FPS on Sony’s new console right now, it’s possible. That is, if you’re playing CD Projekt RED‘s fantasy-RPG without any patches or updates.

Yep, The Witcher 3 is capable of running at a silky-smooth frame rate on the PS5 in its basic form, which means the original version of the game features an uncapped frame rate. Again, this is without any of the patches or updates -strictly vanilla, folks."

Xbox series X:llä voit pelata sitten 60fps ihan päivitettyäkin versiota pelistä.
 
Joo, en pelaisi päivittämätöntä versiota. Muistelen edelleen miten kauheaa sukeltaminen oli ilman päivitystä ja eiköhän päivitykset tuoneet muutakin parannusta.
 
Jos haluaa Witcher lukemista ja konsertti videon ilmaiseksi:

Kirjat menee Darkhouseen ja konsertti videon saat GoG:iin
 
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Jokohan olisi aika käydä tervehtimässä Geraltia uudestaan.



Vaikuttaa mielenkiintoiselta. Ehdottomasti paras yksinpeli mitä ikinä pelannut joten eiköhän sen kertaalleen vielä läpi vetelisi.
 
Itse aion pelata tämän pelin uudelleen vasta sitten kun tuo luvattu raytracingilla höystetty erikoisversio tulee ulos. Piti tulla jo viime vuonna mutta eipä näkynyt. Ja josko sillä kertaa ottaisi sitten ihan vaan New Game.. viimeks kun aloittelin NG+ niin jäi kesken koska vaikeimmallakin vaikeustasolla peli oli naurettavan helppo pottujen, skillien ja aseiden takia.
 
Itse aion pelata tämän pelin uudelleen vasta sitten kun tuo luvattu raytracingilla höystetty erikoisversio tulee ulos. Piti tulla jo viime vuonna mutta eipä näkynyt. Ja josko sillä kertaa ottaisi sitten ihan vaan New Game.. viimeks kun aloittelin NG+ niin jäi kesken koska vaikeimmallakin vaikeustasolla peli oli naurettavan helppo pottujen, skillien ja aseiden takia.
Helppohan tää on Death Marchilla alkua lukuunottamatta. Novigradin paikkeilla alkaa olemaan jo sellasta kamaa niskassa et ei juurikaan haastetta enää oo. Paranee taas sit Hearts of Stoneen mentäessä ja siitä jatkaen Blood and Wineen niin alkaa haastetta taas pikkasen löytymään.
 
Itsekin odottelen next gen versiota niin voi taas pelata uusiksi vuosien tauon jälkeen. Toivottavasti julkaisisivat sen mahdollisimman pian kun huhtikuussa olisi sitten aikaa pelailla...
 
Q2/2022 sanoivat että tulisi päivitetty versio pihalle, eli jos bisneskieltä puhuvat niin tarkoittaako se sitten 1.4. - 30.6. välistä aikaa(?). Toivottavasti tulisi heti huhtikuun puolella, nyt kun saivat jo CP2077:nkin päivityksen puskettua ulos.
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Jokohan olisi aika käydä tervehtimässä Geraltia uudestaan.


Hyvältä näyttää, mutta itselleni on niin iso osa peliä ihailla Geraltin kiiltävää haarniskaa että en ikinä viitsisi vaihtaa ensimmäiseen persoonaan:D
 
Tuossa pystyy lennossa vaihtamaan 1Pv ja 3PV .Minulla vaan teki sen että ei pysty juoksemaan enään,ei hevosella eikä jalan.Kommentointikin on pois päältä tuolla modin nexus sivulla,olisi voinut kysyä että onko joku bugi
 
No nyt!

275940532_4930605037055657_4318343627580446252_n.jpg



 
Tämä vähän särähti: This is an exciting moment as we’re moving from REDengine to Unreal Engine 5, beginning a multi-year strategic partnership with Epic Games.

Pelimoottorin vaihdosta en siis mussuta suinkaan, liekkö revitty REDenginestä irti mitä saatiin Cyberpunkin parissa ja nyt täytyy katsoa eteenpäin. Mutta multi-year strategic partnership haiskahtaa pahasti Epic Game Storen yksinoikeuspelille taas :tdown: Liekkö saavat jotain kohdennettua vetoapua tuon pelimoottorin virittelyyn tms. sitten vastapainoksi, koska luulisi että rahasta homma ei jää kiinni.

Tai sitten maalailen piruja seinille ihan turhaan ja sieltä on joku upea tekele tulossa kaikille alustoille kaikille kaupoille kerralla aikanaan :love:
 
Eipä ole korkeat odotukset pelin suhteen. Kaikki talentti karannut yhtiöstä ja johtoporras puuttuu liikaa pelin kehitykseen.
 
Olisko ilves kissan sijasta kun siinä on terävät korvat ja kaulatupsut. Eli cdpr keksimä uusi koulu minkä olisi pakko sijoittua nykyisen tarinan jälkeen. Mahdollisesti Cirin perustama Cat koulun seuraaja.
ilve.jpg

Toivottavasti on set protagonist niin saa pelattua enemmän cdpr vahvuuksiin, ja ei tarvi kuunnella npc puhuvan geneerisesti pelaajalle joka voi näyttää miltä tahansa kuten bioware peleissä.
Unreal enginen käyttö pitäisi nopeuttaa kehitystä, ei tarvi sitoa suurta määrää ihmisiä redenginen tekoon, vähemmän bugeja, uusia ominaisuuksia ja parempi modattavuus.
 
Cyberpunk-fiaskon jälkeen ei ole kovin korkealla omat odotukset, etenkin kun leijonaosa Witcher 3:n parissa työskennelleistä on jo jättänyt firman.
 
Tämä vähän särähti: This is an exciting moment as we’re moving from REDengine to Unreal Engine 5, beginning a multi-year strategic partnership with Epic Games.

Pelimoottorin vaihdosta en siis mussuta suinkaan, liekkö revitty REDenginestä irti mitä saatiin Cyberpunkin parissa ja nyt täytyy katsoa eteenpäin. Mutta multi-year strategic partnership haiskahtaa pahasti Epic Game Storen yksinoikeuspelille taas :tdown: Liekkö saavat jotain kohdennettua vetoapua tuon pelimoottorin virittelyyn tms. sitten vastapainoksi, koska luulisi että rahasta homma ei jää kiinni.

Tai sitten maalailen piruja seinille ihan turhaan ja sieltä on joku upea tekele tulossa kaikille alustoille kaikille kaupoille kerralla aikanaan :love:
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


"It [multi-year strategic partnership] covers not only licensing, but technical development of Unreal Engine 5, as well as potential future versions of Unreal Engine, where relevant. We'll closely collaborate with Epic Games' developers with the primary goal being to help tailor the engine for open-world experiences."
 

"The Witcher 3: Wild Hunt julkaistiin vuonna 2015, ja siitä lähtien pelaajat ovat isoa maailmaa kolunneet ristiin rastiin. Tehtäväsuunnittelija Philipp Weber onnistui piilottamaan laajennukseen Blood and Wine sellaisen yllärin eli niin sanotun easter eggin, että moinen paljastui vasta nyt.

Laajennuksen tehtävässä The Warble of a Smitten Knight henkilöhahmo Viviennea on kohdannut kirous, joka muuttaa hänet aikaa myöten linnuksi. Hoito on olemassa, ja kirous muuntuu oriolen (linnun) munaksi. Harmillisesti seurauksena on se, että Vivienne itse kuolee seitsemän vuotta myöhemmin.

Youtubettaja xLetalis siirsi kelloa eteenpäin seitsemän vuotta ja kävi ilmi, että Vivienne todellakin kuolee seitsemän vuoden jälkeen. Näin ollen pelin kirous toteutuu, ja siinä kestää peräti seitsemän vuotta. "

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Edit:
Mikä osa tarkalleen on tämä "leijonanosa", ja onko lähtijät olleet missä roolissa kehityksessä?

Osa lähtiöistä sitten painostettu lähtemään kiusaamisen kulttuurin takia.
Monet niistä perustameet omia pelifirmoja, cdpr:lle ehkä käymässä Biowaret.
 
Viimeksi muokattu:
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


"It [multi-year strategic partnership] covers not only licensing, but technical development of Unreal Engine 5, as well as potential future versions of Unreal Engine, where relevant. We'll closely collaborate with Epic Games' developers with the primary goal being to help tailor the engine for open-world experiences."

En tiedä muista, mutta minua vituttaa lukea nykyihmisten töykeää kommentointia somessa. Tuokin heppu olisi voinut esittää asian paljon kohteliaammin, eikä vaan töksäyttää noin jyrkästi. Yritysten odotetaan käyttäytyvän somessa kohteliaasti ja asiallisesti tilanteessa kuin tilanteessa - mikseivät kuluttajat voi toimia samalla tavalla?
 
Hyvä kun älysivät vaihtaa Unreal-moottoriin. Voisi olla mahdollista että Witcher 4 on jopa julkaisupäivänä pelattavassa kunnossa.

Muutenkin vähän hölmöä nykyään että pitää omia moottoreita kehitellä. Sama kuin leffastudiolla olisi omakehitteiset kamerat.
 
Pitikö tämän reddit linkin olla joku lähde väitteille?


Osa CDPR porukoista perusti sitten tämän:
 
UE5 on siinä mielessä hyvä valinta, että saa sen enginen&työkalut valmiina. Ei tarvi samanlaista määrää työntekijöitä kuin oman enginen ja työkalujen tekemiseen. Toinen hyvä puoli, että on helpompi rekrytä tyyppejä, kun voi hakea UE4/UE5 osaajia sen sijaan, että käytettäisiin jotain kotikutoista, jota yksikään töihinhakija ei osaa käyttää valmiiksi.
 
No nyt tuli jotain näyttöä että kyllä siellä studiossa on tosiaan vähän kuohunut. Toisaalta tuosta on vielä mahdoton päätellä minkälainen kyky sinne CDPR:lle on jäänyt, voihan jopa arvailla että siellä on hyvä meininki kun halukkaat ovat lähteneet muille teille, ja kiusaajapomokin on savustettu ulos. Noh, aika näyttää, ei sille mitään mahda että W4:n suhteen toiveet on todella korkealla. Ja lisäksi tuo uusi studio vaikutti lupaavalta nettisivunsa perusteella, ehkäpä saamme lisää hyvä pelejä!
 


Osa CDPR porukoista perusti sitten tämän:
On sentään linkit mutta ei nämäkään oikein vastaa siihen että paljonko se leijona osa on ollut ja mitä ovat tehneet
 
No nyt tuli jotain näyttöä että kyllä siellä studiossa on tosiaan vähän kuohunut. Toisaalta tuosta on vielä mahdoton päätellä minkälainen kyky sinne CDPR:lle on jäänyt, voihan jopa arvailla että siellä on hyvä meininki kun halukkaat ovat lähteneet muille teille, ja kiusaajapomokin on savustettu ulos. Noh, aika näyttää, ei sille mitään mahda että W4:n suhteen toiveet on todella korkealla. Ja lisäksi tuo uusi studio vaikutti lupaavalta nettisivunsa perusteella, ehkäpä saamme lisää hyvä pelejä!
Yleensä kuten elokuvissakin, menestymiset ovat monen tekijän summa.
Normaalistihan pelifirmoissa muutenkin vaihtuvuus on tiuhaa koska ovat yleensä vain palkkalistoilla sen projetkin verran.

On sentään linkit mutta ei nämäkään oikein vastaa siihen että paljonko se leijona osa on ollut ja mitä ovat tehneet
Sanotaan että tärkeistä rooleista tai vanhoista tekijöistä jotka olleet firmassa pitkään:
 
Kyllähän ihmiset vaihtaa työpaikkoja vaikka asiat olisi ihan "normaalisti". Välillä on hyvä saada uutta verta pakkiin. Mut joo, eipä se jumal-peliä mitenkään takaisi, vaikka siellä olisi tismalleen w3 kokoonpano sitä tekemässä, eli ei auta kuin jäädä odotteleen.
 
Kyllähän ihmiset vaihtaa työpaikkoja vaikka asiat olisi ihan "normaalisti". Välillä on hyvä saada uutta verta pakkiin. Mut joo, eipä se jumal-peliä mitenkään takaisi, vaikka siellä olisi tismalleen w3 kokoonpano sitä tekemässä, eli ei auta kuin jäädä odotteleen.
Veikkaisin ite et pelialalla pääsääntösesti hakeudutaan sellasiin paikkoihin jotka tekee edes suhtkoht sellasia pelejä mistä itekin tykkää. Ja jos työolosuhteiden ja projektien puolesta hommat on jiirissä niin en ainakaan ite näkis syytä vaihtaa toimivaa hommaa ihan vaan huvikseen. Toki tää on kaiketi vuosien varrella muuttunu aika rajustikkin, porukkaa palkataan just määräaikasilla soppareilla tunkkaamaan yks peli ulos ja sit näkyillään. Sen kans voi huomata siitä et pelit julkistetaan nykyisin todella aikasessa vaiheessa, suurinpiirtein ennenkun mitään varsinaisesti on alotettukkaan. Tää uus Witcher on aika hyvä esimerkki, mut nää on kans toisaalta eräänlaisia mainoksia työnhakijoille, kerrotaan julkisesti mitä seuraavaks tehdään, ne joilla on riittävä osaaminen löytää varmasti ne työpaikkailmotukset (joita on muuten CDPR sivuilla aivan vitusti nyttenkin, suurin osa tosin CP2077 liittyviä) ja hakee sit niihin jos se just julkistettu uus projekti on sellanen mitä haluais tehdä.

Eikä se mikään salaisuus enää pitäis olla et toi CP2077 kehityksen loppuvaihe oli ainakin tosi kusista aikaa lafkan työntekijöille. Aika moni AAA-studio syyllistyy samaan, samassa myllyssä oli aikoinaan Naughty Dog ja Rockstar ja niistäkin on kirjotettu aika monta artikkelia jotka halutessaan löytää googlella (firma + crunch hakuun). Oleellinen asia se et noissakin on työntekijöiden vaihtuvuus ollu aika hurjaa työolosuhteiden takia, enkä ainakaan ite epäile hetkeekään etteikö CDPR ois käyny sama homma, etenkin kun siinä keississä tuntu johto, markkinointitiimi ja ite kehittäjät olevan aika pahastikkin epäsynkassa toistensa kanssa ja jos ihan tollasille rivikoodareillekkin alkaa tulemaan tappouhkauksia niin saattaahan siinä käydä mielessä et onks tää nyt sen arvosta.

Mut uskosin et kyllä sitäkin tapahtuu et käydään isossa firmassa tekemässä yks projekti ihan vaan sen takia et voi sit CV:hen kirjottaa asiasta. Vois ainakin luulla et kun työkokemuksen alla on jotain Witcher 3, Red Dead Redemption 2, CP2077 tai vaikkapa God of Warin kaltasia pelejä listattuna menneinä projekteina, niin se voi olla aika haluttua tavaraa useemmassakin paikassa ja avaa varmaan aika mielettömän määrän ovia sen työpaikan saamisen suhteen.

Mut joo, uskon ite et aika paljon on porukka vaihtunu Witcher 3 jälkeen. Ylemmistä linkeistä huomaa ainakin sen et aika monta ns. avainasemassa olevissa janttereistakin on lähteny käppäilemään. Siihen ei kyllä kukaan voi sanoa tässä vaiheessa juuta tai jaata et onks sillä lopputuloksen kanssa juurikaan merkitystä, se nähään sit monen vuoden päästä kun toi peli itessään julkastaan.
 
Ainakin sielä maksettiin kaikille ihan kivat bonukset

According to the report, CD Projekt Red allocated almost $30 million for bonuses for the entire staff of over 860 employees. Regular staff allegedly received an average of $34,000 per person as a bonus.

 
Ainakin sielä maksettiin kaikille ihan kivat bonukset

According to the report, CD Projekt Red allocated almost $30 million for bonuses for the entire staff of over 860 employees. Regular staff allegedly received an average of $34,000 per person as a bonus.

Kaikille ja kaikille. Jos tuosta alla olevasta lauseesta ymmärtää, niin vaatiko bonus viiden vuoden pestin yrityksessä eli saivatko esim. lyhyemmällä määräaikaisella sopparilla työskentelevät vähemmän tai mitään? Joo, tottakai 5 000 dollarin bonus olisi perusjantterille mukava, mutta kun ajatellaan että 28 miljoonaa jaettiin niiden viiden hepun kesken joiden päätösten ansiosta peli tuli siinä kunnossa kuin tuli niin en lähtisi kehumaan firmaa. Ja tuo kehittäjien bonus olisi ollut suurempi, mikäli peli myisi enemmän (ja olisi varmasti myynytkin enemmän, jos oltaisiin julkaistu ehjänä).

" Contrary to that statement, some interviewed staff members claim to have gotten between $5,000 and $20,000. That is the reward for over five years of dedicated development, besides regular wages, of course. "

" The board, on the other hand, received a total of $28 million in bonuses. Divided by just five people, that is. "


/OT
 
Kaikille ja kaikille. Jos tuosta alla olevasta lauseesta ymmärtää, niin vaatiko bonus viiden vuoden pestin yrityksessä eli saivatko esim. lyhyemmällä määräaikaisella sopparilla työskentelevät vähemmän tai mitään? Joo, tottakai 5 000 dollarin bonus olisi perusjantterille mukava, mutta kun ajatellaan että 28 miljoonaa jaettiin niiden viiden hepun kesken joiden päätösten ansiosta peli tuli siinä kunnossa kuin tuli niin en lähtisi kehumaan firmaa. Ja tuo kehittäjien bonus olisi ollut suurempi, mikäli peli myisi enemmän (ja olisi varmasti myynytkin enemmän, jos oltaisiin julkaistu ehjänä).

" Contrary to that statement, some interviewed staff members claim to have gotten between $5,000 and $20,000. That is the reward for over five years of dedicated development, besides regular wages, of course. "

" The board, on the other hand, received a total of $28 million in bonuses. Divided by just five people, that is. "


/OT
Niin? Ihan normi touhua, pomot saa isommat bonukset kuin työntekijät. Ihan normi meininkiä työelämästä
 

Statistiikka

Viestiketjuista
295 709
Viestejä
5 049 009
Jäsenet
80 974
Uusin jäsen
petripeura

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom