The Witcher 3: Wild hunt

Liittynyt
25.11.2016
Viestejä
90
Kuinka paljon noita modeja uskaltaa vortexilla asentaa ja toimiuko ke tuon hd reworkin kanssa? Joskus vuosia sitten skyrimin kanssa oli ongelmia kun liikaa latasi niitä ja tartti erikseen ohjelman katsomaan yhteensopivuudet
Ite asennellu pelkästää käsikutosesti, ilman mitää softaa. Liekö jotain ~30 itellä atm ja peli aukesi toimivana vuoden tauon jälkeen. HD rewörkki löytyy luonnollisesti kanssa.
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
611
Minusta tuo auto-apply oils on ihan naurettavan ylivoimainen modi. Siis pysyvä 50% damage boosti kaikkiin vihollisiin?

Aloitin hiljattain pelaamaan tätä uudelleen ja valitsin NG+. Heti alussa tein sen Ghost in the Well questin tms. ja tais alle 10 lyöntiä ottaa niin sain tapettua sen ja tämä Death March vaikeustasolla. Ok, siis omat kamppeet ovat muutenki erittäin ylivoimaiset mutta pysyvä 50% damage boosti kaikkeen vielä kaupan päälle niin terve. En muista edellisestä pelikerrasta oikeastaan mitään ja ehkä olisi pitänyt ottaa NG vain .. Itse tasolla 54 nyt muistaakseni, ja alla olevalla miekalla mennään edelleen ja en osaa kyllä arvata mistä löytyisi vahvempi miekka ihan heti vai onko edes mahdollista kun miekka kasvaa hahmon tasojen mukana..


Mutta asiasta toiseen, tuo Vortex toimii kyllä pelin kanssa @Phixion mutta jotain ongelmia oli muistaakseni ns deploymentin kanssa eli piti käyttää "move deployment (experimental)". Tämä modi muuten kannattaa ehdottomasti ladata qol-modien lisäksi: FCR3 - Immersion and Gameplay Tweaks
 
Liittynyt
30.03.2017
Viestejä
1 099
Minusta tuo auto-apply oils on ihan naurettavan ylivoimainen modi. Siis pysyvä 50% damage boosti kaikkiin vihollisiin?
Joo, mutta sen saman boostin saa vanillapelissäkin kun muistaa käydä painamassa nappia inventaariossa. Ja pitäähän tuota varten ensin kehittää ne litkut pelin alkupuolella.
 

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 413
Siis toi että saat päivitettyä ne öljyt tasolle 3 kaikkia vihollisia vastaa niin on ihan oma seikkaulunsa.
Jotain öljy sekoituksia sai etsiä kissojen ja koiren kanssa.

Muistaakseni tasot menivät jotenkin näin:
Tason yksi öljy:10%
Tason kaksi öljy:25%
Tason Kolme:50%

Mutta jos ei perusta noista öljyistä niin modi on sitten turha, se vain yksinkertaisesti automaattisesti voitelee aseet kun alkaa taistelu joten sinun ei tarvitse alkaa valikossa sählää aina erikseen jokaista vihollista vastaan.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
328
Tuo auto apply oils on kyllä ehdoton. Toinen hemmetin iso helpotus on se modi, joka mahdollistaa reagenttien poimimisen suoraan inventaarioon kun reagenttilähdettä käyttää ilman että siihen pompsahtaa se lootti-ikkuna näkyviin.
 
Liittynyt
14.08.2019
Viestejä
266
NG+ Death Marchilla on helpompi taisteluissa kuin New Game toiseksi vaikeimalla tasolla. No kenties DLC:t tarjoaa enemmän haastetta kuten ensimmäiselläkin kerralla.

Jokainen saa käyttää mitä modeja itse tahtoo, mutta itse en auto apply oilia käyttäisi missään tapauksessa. Loputon ja automaattinen damagebuffi, ei kiitos. Voihan sitä jotenkin perusteella, että se on vähän kuin muissa peleissä löydettäviä perkkejä. Aika op vaan.

Itsehän valmistelen vain isompiin taisteluihin etukäteen, perusmonsterit menee ihan vain hopeamiekalla. Ei siellä valikoissa niin paljon tarvitse käydä, ainakaan pelkän öljyen takia, että rupeaa se ärsyttämään.
 

Yeenoghu

Neighbour of the beast
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 272
Googlaus ei tuottanut varmaa lopputulosta joten kysytääs täältä. Super ultrawide master race ja Witcher 3, löytyykö tuki myös 5120x1440 resoluutiolle ilman modeja, kikkailuja, tms.?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 251
NG+ Death Marchilla on helpompi taisteluissa kuin New Game toiseksi vaikeimalla tasolla. No kenties DLC:t tarjoaa enemmän haastetta kuten ensimmäiselläkin kerralla.

Jokainen saa käyttää mitä modeja itse tahtoo, mutta itse en auto apply oilia käyttäisi missään tapauksessa. Loputon ja automaattinen damagebuffi, ei kiitos. Voihan sitä jotenkin perusteella, että se on vähän kuin muissa peleissä löydettäviä perkkejä. Aika op vaan.

Itsehän valmistelen vain isompiin taisteluihin etukäteen, perusmonsterit menee ihan vain hopeamiekalla. Ei siellä valikoissa niin paljon tarvitse käydä, ainakaan pelkän öljyen takia, että rupeaa se ärsyttämään.
Ei kait tuo damagebuffi mikään loputon ole kun tuohan vain automaattisesti käyttää ne mitä sulla inventaariossa on ja loppuu ihan normaalisti
 

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 413
Miten mä muistasin että kun kerran olet luonnut niin enempää ei tarvitse tehdä elikkä loputtomasti käytettävissä.
Tai sitten tuo modi tuo kanssa loputtomat öljyt.

Sen ainakin muistan että kerran luotuani en tarvinut toistamiseen luoda.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
841
Miten mä muistasin että kun kerran olet luonnut niin enempää ei tarvitse tehdä elikkä loputtomasti käytettävissä.
Tai sitten tuo modi tuo kanssa loputtomat öljyt.

Sen ainakin muistan että kerran luotuani en tarvinut toistamiseen luoda.
Ei tartte luoda kuin kerran. Käy aina vain kun loppuu niin uudelleen lisäämässä miekkaan.
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
611
Ei kait tuo damagebuffi mikään loputon ole kun tuohan vain automaattisesti käyttää ne mitä sulla inventaariossa on ja loppuu ihan normaalisti
Joo öljyt ei lopu mikä on hieman outo ratkaisu, olis parempi jos ne saisi takaisin samalla tavalla kuin potionit ym meditaation yhteydessä. Lisäksi öljyjä voi käyttää combatissa, niin tuo 50% damage boosti on kyllä tietääkseni lopun 50% boosti kaikkiin vastustajiin. Jos vaikka battlessa olisikin kaksi erilaista vihua niin öljy vaihtuu lennosta sopivanlaiseen kun alat mätkimään sitä toista.

Minusta tässä pelissä kyllä mentiin vähän metsään tämän kanssa. Olisi parempi jos öljyjä, pottuja jne pitäisi käyttää etukäteen ennen taistelua eli ns valmisteluvaiheessa, sen sijaan että niitä voi käyttää milloin tahansa - myös taistelun aikana.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 233
Mielestäni ei kannata aloittaa peliä tuolla auto-apply modilla. Pelissä joutuu alussa pohtimaan että mikä öljy voisi tehota mihinkin viholliseen, kun vihut eivät vielä ole tuttuja. Tämähän on sitä vihtorin ydintä, monster slayer, eli pitää oppia tuntemaan vastustajat. Alussa kun tulee uusi mömö päälle, niin siinä yrittää miettiä sen ulkoisesta habituksesta, että minkä tyyppinen se on, ja sitten paras arvaus pienestä valikoimasta eri öljyjä.

Pelin edetessä pidemmälle öljyjen kanssa läträäminen käy kieltämättä hieman puuduttavaksi. Toisaalta vihtori on loppua kohden niin OP ettei niiden kanssa tarvi läträtä.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
5 609
Eikait siinä sen kummempaa tarvi pohtia ku ne lukee kaikki siel öljyissä ja codexeissa. Olikohan ehkä yks tai kaks vihua jotka olikin sit jotain oman logiikan vastaista. Itell meni tuo auto apply käyttöön toisella pelikerralla, en kokenut mitenkään "huijauksena" lähinnä pelin jouduttamisena kun vihuja oikeasti oli kuitenki ihan riittämiin huidottavaksi.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 233
Eikait siinä sen kummempaa tarvi pohtia ku ne lukee kaikki siel öljyissä ja codexeissa. Olikohan ehkä yks tai kaks vihua jotka olikin sit jotain oman logiikan vastaista. Itell meni tuo auto apply käyttöön toisella pelikerralla, en kokenut mitenkään "huijauksena" lähinnä pelin jouduttamisena kun vihuja oikeasti oli kuitenki ihan riittämiin huidottavaksi.
Muistaakseni nämä tiedot puuttuvat bestiarystä ennen kuin mosun kanssa on mitellyt. Toisella pelikerralla käyttäisin modia varmaan itsekin, mutta en peliä aloittavalle suosittelisi.
 

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 413
Tai vaihtoehtoisena niin että joutuisit kerran itse laittaa tiettyä vihollisityyppiä oikean öljyn ja Geralti muistaisi jatkossa sen automaattisesti.

Itselläni oli noi öljyt todella tarpeen toisella peli kerralla kun vähän väliä peliä päivitettiin ja osa modeista meni rikki(varsinkin ne jotka vaikuttivat tasoihin) niin ei tarvinut yhtä perus vihua hakata sitä 10min vaan riitti pari.

Ainoa asia minkä olisin halunut modata kuntoon on se että tavaravalikossa jo entuudestaan saadut tavarat ei olisi näytetty "uutena" vaan jos saat sellaisen tavaran mitä sinulla ei ole niin se olisi merkitty uutena.

Itse kun en tykkää noista yhtään ja monessa pelissä yksi pakkomielteeni on aina "kuitata" noi.
 
Liittynyt
01.03.2017
Viestejä
236
Käytättekö mitään lighting modia tai ReShadea?
Itse aloitin myös uudelleen läpi pelailun ja paljon eri vaihtoehtoja näyttää olevan.
Uudemmista vuoden 2019-2020 ReShade versioista ei ole kyllä löytynyt vielä mitää omaan silmään sopivaa.
Testaus jatkuu...
 
Liittynyt
20.02.2017
Viestejä
856
Ainoa asia minkä olisin halunut modata kuntoon on se että tavaravalikossa jo entuudestaan saadut tavarat ei olisi näytetty "uutena" vaan jos saat sellaisen tavaran mitä sinulla ei ole niin se olisi merkitty uutena.

Itse kun en tykkää noista yhtään ja monessa pelissä yksi pakkomielteeni on aina "kuitata" noi.
Sillä quick sort napilla (Q?) saa kuitattua kaikki uudet itemit laakista jos on jäänyt huomaamatta, joskin se pitää käydä tekemässä aseille, potioneille sun muille erikseen. Terveisin sama päävamma.

Itse otan tuon auto-apply oilssin käyttöön pääpelin jälkeen Hearts of Stonea aloittaessa, siellä viholliset kun yhtäkkiä törähtää huomattavasti korkeammalle levelille ja ovat minusta jokseenkin ärsyttäviä "bullet spongeja". Kyllä jotain Fiendiä vastaan matsatessa sopii käydä kunnon kädenvääntöä mutta kun yhtäkkiä jotain typerää perus miekanheiluttajaa saa hakata kuin kivipatsasta niin en oikein arvosta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 251
Taitaa olla ensimmäinen kerta kun varmistetaan alusta kohtaiset myynnit

Leading the pack is the PC, which has sold 12.4 million copies. Next is the Playstation 4, which has sold 10.8 million. Third is Xbox One, which is responsible for 4.3 million. Combined with the Nintendo Switch, that results in The Witcher 3 selling 28.3 million copies so far, and we imagine it will get another spike whenever Nightmare of the Wolf hits the streaming service.

 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 233
Sain vihdoin ja viimein aikaiseksi aloittaa tämän ja kohta mittarista 60h. Witcher 3 yllätyin siitä miten tuo iso maailma ei puudata AC Originsin ja vastaavien tapaan laisinkaan. Yksi syy tietenkin, että sivutehtävissä on oikeasti jotain järkeä eikä vaan juosta kulman taakse tökkäämään sielutonta NPC:tä miekalla selkään.
Tervetuloa nauttimaan tästä mahtavasta teoksesta!
 
Liittynyt
18.06.2017
Viestejä
17
Kerrotaanpa oma tarina. Eli ostin PS4 Pron FFVII Remakea varten pari kuukkautta takaperin. Sitä odotellessa ostin kaverin suosituksesta Witcher kolmosen. Ja FFVII Remake on vielä toistaiseksi ostamatta :D


Alkuun peli tuntui tosi monimutkaiselta kun vyörytettiin kaikenlaista tietoa naamalle. Varmaan 20h meni ennenkuin älysin avata ekan kerran Alchemy-valikon :lol: Mutta jollain keskitasolla kun pelailin niin vihut kaatui ilman öljyjäkin, kun jaksoi vain läiskiä.


Oma lopputulema nyt kun ekan kerran pelasin pääjuonen läpi:


Ciristä tuli noituri. Redanian mulkku torjui Nilfgaardin ja teurasti vähemmistöt. Päädyin elämään tiss.... Trissin kanssa Koviriin. Yennefer ja Geralt kuuluisi yhteen, mutta kirjoissa ja pelissä Yennefer oli niin vaikea persoona että jätin väliin. Trissin kohdalla halusin vain päästä pöksyihin, mutta näin kävi :)

Jossain vaiheessa Velenissä tein kovasti sivu- ja kakkostehtäviä ja niihin kului aikaa ja levelit nousi. Noin 70 tuntia meni ja 34 levelillä olin läpäistyäni.

Näin korona-aikana mitä parhainta viihdettä tämä peli :) Juuri aloitin Hearts of Stonen ja sen lisäksi on vielä Blood & Wine ja Skellige tutkimatta :p
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 369
Näin korona-aikana mitä parhainta viihdettä tämä peli :) Juuri aloitin Hearts of Stonen ja sen lisäksi on vielä Blood & Wine ja Skellige tutkimatta :p
Noissa riittääkin tutkittavaa. Eikä häviä yhtään normaalipelille. Taisin itse tahkoa nuo DLC:t läpi ennen kuin vedin pääjuonen loppuun. Toimii myös niin päin.
 
Liittynyt
13.09.2017
Viestejä
488
Näkeekö mistään, että toimiiko tuo Auto Apply Oils modi? Äsken esim taistelin karhua vastaan ja mulla on beast oil, mutta kun menin sinne inventaarioon niin siellä oli jotkut ihan random öljyt. Pitäisikö ruutuun tulla joku ilmoitus kun käyttää tuo öljyä?
 
Liittynyt
20.02.2017
Viestejä
856
Näkeekö mistään, että toimiiko tuo Auto Apply Oils modi? Äsken esim taistelin karhua vastaan ja mulla on beast oil, mutta kun menin sinne inventaarioon niin siellä oli jotkut ihan random öljyt. Pitäisikö ruutuun tulla joku ilmoitus kun käyttää tuo öljyä?
Ei tule mitään erillisiä ilmoituksia, sinne pitäisi vaan ilmestyä miekkaan oikeat öljyt heti kun mora on jonkun kylkiluiden välissä jos modi on vaan oikein asennettu. Ilmestyy se näkyviin normaaliin tapaan sinne hudiin.

Oliko se varmasti normi nalle eikä berserkeri joita piestään hopeamiekalla ja cursed-öljyllä?
 
Liittynyt
13.09.2017
Viestejä
488
Joo, olit oikeassa nyt kun tarkemmin tutkin. Kaikki oikeat öljyt näyttäisi olevan käytössä!
 
Liittynyt
18.06.2017
Viestejä
17
Lisäosatkin tuli tahkottua läpi. Moneen kertaan sanottu, mutta molemmat oli tosiaan juoneltaan mielenkiintoisempia kuin pääpelin vastaava. Vähän haikea olo.

123h ja risat tuli tauluun. Lisäosien lomassa tuli käytyä Skelligeä tutkimassa kun pääjuonen aikana en siellä pyörinyt kuin pakolliset.
Heart of Stonessa pelastin Olgierd von Evericin ja pelasin läpi Dimmin painajaismaailman.

Blood&Winessa lähdin pelastamaan Syannan, mutta lopulta sisko tappoi siskon ja henkivartija ampui toisen :( Vähän harmittaa jälkeenpäin kun luin että onnellisen lopun saaminen jäi kiinni siitä etten lukenut tarpeeksi sitä päiväkirjaa jossain välissä.

Toussaint oli mielenkiintoinen paikka uusine ja vähän haastavimpene mörköineen. Ja Hanse-linnoitukset oli mielenkiintoisia :) Itellähän ei ollut yhtään taktista silmää, vaan myllytin koko ison lössin kanssa joka kerta.

Mitä mieltä kokeneemmat, kun mulla olisi kakkos-Questejahan vielä kosolti jäljellä, mutta kannattaisiko kuitenkin ottaa jo uusi peli ja katso netistä järjestys että saisi käytyä kaikki mahdolliset läpi?
 
Liittynyt
06.08.2018
Viestejä
236
Mitä mieltä kokeneemmat, kun mulla olisi kakkos-Questejahan vielä kosolti jäljellä, mutta kannattaisiko kuitenkin ottaa jo uusi peli ja katso netistä järjestys että saisi käytyä kaikki mahdolliset läpi?
Itse tein ja (ja tekisin uudelleen) niin että vähän vaillinaisen ekan kerran jälkeen aloitin pelin alusta koluten systemaattisesti kaikki questit ja karttamerkit. Eikä tuon reilun sadan pelitunnin jälkeen ole mitään syytä haikeuteen, itse olisin hyvilläni jos takana olisi vasta yksi rundi. :D Kolmannellakin kerralla peli kiehtoi ja sykähdytti, ainut vaan että välivideoita teki mieli jo välillä skippailla.
 
Liittynyt
18.06.2017
Viestejä
17
Itse tein ja (ja tekisin uudelleen) niin että vähän vaillinaisen ekan kerran jälkeen aloitin pelin alusta koluten systemaattisesti kaikki questit ja karttamerkit. Eikä tuon reilun sadan pelitunnin jälkeen ole mitään syytä haikeuteen, itse olisin hyvilläni jos takana olisi vasta yksi rundi. :D Kolmannellakin kerralla peli kiehtoi ja sykähdytti, ainut vaan että välivideoita teki mieli jo välillä skippailla.
Näin päädyin tekemään itsekin eli aloitin uuden pelin. Yllättävänkin hyvin on tasapainossa vastustajien taso tässä NEW GAME+:ssa. Tiettyihin asioihin osaa kiinnittää huomiota ihan eri tavalla nyt toisella kerralla.

Gwentiä tässä opiskellut, kun ekalla pelikerralla taisin pelata kokonaista kaksi matsia. Toinen heti White Orchardin tavernassa ja toinen niissä hulvattomissa häissä Vlodimir Von Evericinä. Se oli kyllä hauska tehtävä ja Vlodimir/Geraltista tuli itselle aika vahvat Uuno Turhapuron iskumoodi -fibat :D Aika huono rekordi nyt tässä nykyisessä pelissä, kun noin 2/3 peleistä olen hävinnyt, mutta kai pitäisi vain löytää tarpeeksi huonot vastustajat tai katella kauppiaita läpi, josko saisi pakkaa parannettua. Velenissä mennään nyt.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 289
Pitäisiköhän tämä vihdoin pelata jossain vaiheessa? Osat 1 ja 2 voinee suosiolla skipata?
 
Liittynyt
06.08.2018
Viestejä
236
Pitäisiköhän tämä vihdoin pelata jossain vaiheessa? Osat 1 ja 2 voinee suosiolla skipata?
Pitäisi. Eka Witcher on mielestäni helvetin hyvä peli, mutta se on vuodelta 2007. Kakkonen on hyvä peli, mutta se on vuodelta 2011. Pelasin nuo aikanaan keväällä 2015 odotellessani kolmosen julkaisua ja omassa pelihistoriassani aika poikkeustapauksia että tulee noinkin vanhoihin (koskee etenkin ykkösosaa) teoksiin kajottua ja pelattua ne läpi. Sikäli noitakin voi suositella ja tuonevat oman lisäarvonsa kolmoseen, mutta tiedossa on myös monia tapauksia joille kolmososa on eka kosketus peli- tai kirjauniversumiin eikä se ole juuri menoa haitannut.

Aika huono rekordi nyt tässä nykyisessä pelissä, kun noin 2/3 peleistä olen hävinnyt, mutta kai pitäisi vain löytää tarpeeksi huonot vastustajat tai katella kauppiaita läpi, josko saisi pakkaa parannettua. Velenissä mennään nyt.
Gwentissähän pääsee etenemään optimaalista kehityskäyrää pitkin seuraamalla niitä Gwent Players -questeja sieltä queslistasta. Kannattaa arvostaa sitä alkukiimaa sillä jossain vaiheessa se alkaa toistaa itseään ja muuttuu ehkä liian helpoksikin. :hmm:
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
5 609
Omasta mielestä ykkösen nyt ainakin voi skipata, tarinaltaan tuntui aikanaan oudon irralliselta ja pelimekaniikaltaan melko irvistyksiä aiheuttava.

Kakkonen on aivan erilainen peli kuin kolmonen, joten mitään muuta se ei anna kuin ehkä vähän syvyyttä tarinaan. Toki se on edelleen hienon näkönen eikä mitenkään helppo peli, joten saa kait siitäkin RPG kutkuttelua. Kakkonen on enemmän putkessa menevä ropettelu(vähän kuin esim. KOTOR) kuin mikään open world. Tarina etenee suht raiteilla sivutehtävien ollessa lähinnä hetkellistä ajankulua.
 

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 413
Ei tätä varmaan järkevästi voi pakata mutta yritä tätä:


Ennen kuin hyppäät kolmoseen.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 121
Onko NG+ mitään järkeä jos on ekalla läpäisy kerralla kolunnut ja tehnyt kaiken?
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Tuli hommattua Epicin alesta GOTY kun viimeksi pelannut tätä pleikalla silloin julkaisussa.

Modataanko tätä kuten Skyrimia NMM:llä vai kuinka? Onko jotain essentialseja, jotka kannattaa heittää heti ja onko hyvä tiivistelmää siitä, miten tästä saa visuaalisesti about ajan mukaisen?
 
Liittynyt
16.04.2017
Viestejä
732
Modataanko tätä kuten Skyrimia NMM:llä vai kuinka? Onko jotain essentialseja, jotka kannattaa heittää heti ja onko hyvä tiivistelmää siitä, miten tästä saa visuaalisesti about ajan mukaisen?
NMM:llä voi modailla mut ite oon heittäny vaan suoraan tonne Mods-kansioon ja pari modia joutunu vetää tolla ScriptMergerillä. Oma lista näyttää tältä:

w3_mods.JPG
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
838
Ykkönen on varsin suositeltava, joskin sanoisin että kunhan osaa suhteuttaa odotukset niin voi siihen kolmosenkin jälkeen palata. Se on enemmän noita vuosituhannen vaihteen CRPG-klassikoiden peruja mutta samalla oma tuotoksensa, tämä näkyy ehkä eniten combatissa joka on käytännössä kuin rytmipeli. Itse pelasin aikanaan 2 > 1 > 2 > 3 ja luin pari kirjaa jossain tuolla välissä ja sanoisin että näistä jos jokin pitää skipata niin se on kakkonen. Ykkönen on aika pitkälti oma tarinansa joka perustuu (muistaakseni) ensimmäiseen lyhyeen tarinaan kun taas kolmonen on pitkälti studion omaa tuotosta. Kakkonen on monessa mielessä vähän väliinputoaja, se kärsi studion kasvuongelmista sekä konsolimaisesta yksinkertaistamisesta, vaikka konsoliversio julkaistiin vasta jälkeenpäin. Se on toki myös lyhyin, joskin kakkoskappale muuttuu täysin riippuen valinnoista, mutta kolmoskappale jääkin sitten tynkämäiseksi.

Pelien pituudet ovat jotain tätä luokkaa:

1: 50h
2: 30h mutta uudelleenpelaaminen suositeltavaa
3: 130-150h lisäreineen, riippuen paljonko sivuhommia tekee

Todennäköisintä tietenkin on, että jos pelaa kolmosen ensin ja siitä pitää niin sitten tutustuu noihin muihinkin, ja varmaan kirjoihinkin.

Mitä kolmosen modeihin tulee, itse käytin viimeksi Ghost mode -nimistä modia ja pidin siitä paljonkin, joskin en nyt oikein osaa sanoa suosittelisinko muuta kuin kosmeettisia modeja ekalle peluukerralle.

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Kakkonen on ainoa itseltäni pelaamatta jäänyt. Eka osa oli kyllä hauska silloin aikoinaan vaikken kirjoja tunne mutta kolmonen tuntuisi olevan hahmoiltaan ja tarinaltaan paljon monipuolisempi ja ilmeisesti ainakin jotenkin sidoksissa siihen juustoiseen sarjaan.

Olisko noista visuaalisen puolen päivityksistä ja essentiaaleista joku hyvä ja "yleisesti hyväksytty" lista kuitenkin vai onko esim. tuo @bulgur in listaus sellainen, jolla peli näyttää nykyaikaselta? Hyppy modeihin kylmiltään on aina yhtä luotaantyöntävä mutta ei huvittaisi ihan niillä orkkis lookeillakaan pelailla...

Käytetäänkö tässä esim jotain ENB shaderia?
 
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
743
Olisko noista visuaalisen puolen päivityksistä ja essentiaaleista joku hyvä ja "yleisesti hyväksytty" lista kuitenkin vai onko esim. tuo @bulgur in listaus sellainen, jolla peli näyttää nykyaikaselta? Hyppy modeihin kylmiltään on aina yhtä luotaantyöntävä mutta ei huvittaisi ihan niillä orkkis lookeillakaan pelailla...

Käytetäänkö tässä esim jotain ENB shaderia?
Mieltymyksiä on niin monia, että on vaikea suositella mitään erityistä listaa. Varsinkaan ekalla läpäisyllä ei kannata mitään peliä muuttavia modeja käyttää. Mutta käytännössä muuta ei tarvitse, kuin HD Reworked Projectin, jotta peli näyttää hyvältä. Jos asentelee enemmän modeja, Script Mergeriä (ja sen pätsi) on syytä käyttää.
Tuossa kuitenkin oma lista:
Annotation 2020-05-18 124833.png
 
Liittynyt
20.02.2017
Viestejä
856
Ykkönen on aika pitkälti oma tarinansa joka perustuu (muistaakseni) ensimmäiseen lyhyeen tarinaan kun taas kolmonen on pitkälti studion omaa tuotosta.
Ei ykkönen perustu siihen prinsessan kirouksen poistoon, onhan se siellä taustalla kuten moni muukin asia kun kuitenkin epävirallisesti jatkaa kirjojen tarinaa mutta itse pääjuoni on ihan CD Project Redin omaa keksimää jossa ei ole oikein mitään kirjoista kuin hahmot ja maailma. Ja se pääjuoni on muuten todella perseestä lopetusta lukuun ottamatta, ovat kulkeneet pitkän matkan ykkösen amatööripäivistä kolmoseen. On ykkösessä kyllä edelleen hyviäkin puolia, varsinkin tunnelma on kestänyt hyvin aikaa, mutta tarina ei tosiaankaan ole yksi niistä eikä sitä sen puolesta tarvitse pelata. Ei edes saadakseen enemmän taustaa kolmosen hahmoille, sitä varten kannattaisi paljon mieluummin lukea kirjat.

Kakkosessa on parempi juoni ja taustoittaa joitain hahmoja joita ei kirjoissa ole mutta ovat kolmosessa mukana, mutta itse pääjuonta ei juuri noteerattu kolmosessa mitenkään. Minä en henkilökohtaisesti ole oikein koskaan pitänyt kakkosesta, on aika kankea pelattavavuudeltaan monelta osin enkä voi sitä suositella varauksetta kolmosesta aloittaneelle. Varsinkin kolmosen vauhdikkaasta taistelusta pitävälle kakkosen (ja kyllä ykkösenkin) taistelu on melkoisen tönkköä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
952
Kakkonen on ainoa itseltäni pelaamatta jäänyt. Eka osa oli kyllä hauska silloin aikoinaan vaikken kirjoja tunne mutta kolmonen tuntuisi olevan hahmoiltaan ja tarinaltaan paljon monipuolisempi ja ilmeisesti ainakin jotenkin sidoksissa siihen juustoiseen sarjaan.

Olisko noista visuaalisen puolen päivityksistä ja essentiaaleista joku hyvä ja "yleisesti hyväksytty" lista kuitenkin vai onko esim. tuo @bulgur in listaus sellainen, jolla peli näyttää nykyaikaselta? Hyppy modeihin kylmiltään on aina yhtä luotaantyöntävä mutta ei huvittaisi ihan niillä orkkis lookeillakaan pelailla...

Käytetäänkö tässä esim jotain ENB shaderia?
Olen itse käyttänyt näitä modeja ehostamaan grafiikkaa tuon jo mainitun HD Reworkedin lisäksi:

- Wiedzmin Lighting Mod
- Supreme to Extreme Graphics Options

Toki riippuen koneesta tuosta alemmasta ei välttämättä ole hyötyä, mutta jos tehoja jää ns. reserviin, niin asetukset extremelle ja tulee nekin valjastettua hyötykäyttöön.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 233
Mitä nyt enää monen vuoden takaa muistaa, niin ykkösessä oli vaikuttavaa se kun ekaa kertaa törmäsi peliin jossa tuli vastaan vaikeita valintoja, joilla oli todellinen seuraus, joka paljastui niin myöhään ettei voinut enään ladata savea ja valita toisin. Tämä oli se vau efekti itselleni. Mutta kakkonen, dääm, se sitten räjäytti pankin, oli se vaan niin hieno peli! Miekkailu oli mediumilla niin vaikeaa, että eka tai viimeistään toka vastustaja pisti sankarin kylmäksi monta kertaa peräkkäin. Ennen tätä peliä sitä oli tottunut (poislukien W1) että "naputa nyt vaan hulluna sitä lyöntinappia", mutta nytpä se ei toiminutkaan. Combatissa oli alussa jyrkkää oppimiskäyrää, ja sitä kun vihdoin alkoi hallitsemaan, niin oli se toki varsin palkitsevaa. Peli on vaikeustasoltaan niin haastava, etten oikein voi käsittää miten jotkut ovat pelin pelanneet läpi kuolematta kertaakaan (Insane vaikeustaso muistaakseni).
Lisäksi tarinankerronta oli vahvaa, grafiikka vaikuttavaa, ja joitain pieniä (mutta kuitenkin vaikuttavia) edistyksellisiä featureja, esim talot ja luolat ilman lataustaukoa (muistan vieläkin hämmästelleeni kun menin taloon ja huomasin ekan kerran että voin ikkunasta katsella ulos samaa tapahtumaa mikä siellä juuri oli menossa).

W3 sitten räjäytti kaikki pankit täyttämällä W2:n taivaisiin nostamat odotukset.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Mitä nyt enää monen vuoden takaa muistaa, niin ykkösessä oli vaikuttavaa se kun ekaa kertaa törmäsi peliin jossa tuli vastaan vaikeita valintoja, joilla oli todellinen seuraus, joka paljastui niin myöhään ettei voinut enään ladata savea ja valita toisin. Tämä oli se vau efekti itselleni. Mutta kakkonen, dääm, se sitten räjäytti pankin, oli se vaan niin hieno peli! Miekkailu oli mediumilla niin vaikeaa, että eka tai viimeistään toka vastustaja pisti sankarin kylmäksi monta kertaa peräkkäin. Ennen tätä peliä sitä oli tottunut (poislukien W1) että "naputa nyt vaan hulluna sitä lyöntinappia", mutta nytpä se ei toiminutkaan. Combatissa oli alussa jyrkkää oppimiskäyrää, ja sitä kun vihdoin alkoi hallitsemaan, niin oli se toki varsin palkitsevaa. Peli on vaikeustasoltaan niin haastava, etten oikein voi käsittää miten jotkut ovat pelin pelanneet läpi kuolematta kertaakaan (Insane vaikeustaso muistaakseni).
Lisäksi tarinankerronta oli vahvaa, grafiikka vaikuttavaa, ja joitain pieniä (mutta kuitenkin vaikuttavia) edistyksellisiä featureja, esim talot ja luolat ilman lataustaukoa (muistan vieläkin hämmästelleeni kun menin taloon ja huomasin ekan kerran että voin ikkunasta katsella ulos samaa tapahtumaa mikä siellä juuri oli menossa).

W3 sitten räjäytti kaikki pankit täyttämällä W2:n taivaisiin nostamat odotukset.
Muistan kun ekassa osassakin piti voittaa joku barghest tms. susi joka vaani siinä heti ihan alkualueella. Vaati aika saumatonta eri taikojen ja muiden yhteen käyttöä. Kolmonen oli jo enemmän sitä, että jos varautuminen on oikein tehty niin taistelu on lopulta melko triviaalia (siis se intron monsteri, jota nyt en tarkalleen nimeltään muista).
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 233
Muistan kun ekassa osassakin piti voittaa joku barghest tms. susi joka vaani siinä heti ihan alkualueella. Vaati aika saumatonta eri taikojen ja muiden yhteen käyttöä. Kolmonen oli jo enemmän sitä, että jos varautuminen on oikein tehty niin taistelu on lopulta melko triviaalia (siis se intron monsteri, jota nyt en tarkalleen nimeltään muista).
Olikohan tämä se mihin kuoli ainakin sata kertaa ja joka ikinen kerta piti katsoa se helkutan pitkä cut-scene uudestaan :darra: Meinasi jo usko loppua kesken
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
313
Olikohan tämä se mihin kuoli ainakin sata kertaa ja joka ikinen kerta piti katsoa se helkutan pitkä cut-scene uudestaan :darra: Meinasi jo usko loppua kesken
Jos rämpytti quicksave nappia tarpeeksi nopeaa niin peli teki tallennuksen juuri tappelun alkuun, kun combat ei ollut vielä alkanut. Vähens vitutusta huomattavasti :smoke:
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
1 843
Hommasin kaikki pelit ja kolmosen lisäosat mutta en kyllä mitenkään ymmärrä kontrolleja PC:llä. Varsinkin kolmonen on ihan kamala. Aikaisemmin pelannut lähinnä ESO, WoW, FO sarjoja ja en pääse mitenkään sisään hahmon ohjaamiseen. Olisikohan jotain vinkkejä mitä mahdollisesti teen väärin vai onko tämä vain pelisarja joka jää väliin?
 
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
743
Hommasin kaikki pelit ja kolmosen lisäosat mutta en kyllä mitenkään ymmärrä kontrolleja PC:llä. Varsinkin kolmonen on ihan kamala. Aikaisemmin pelannut lähinnä ESO, WoW, FO sarjoja ja en pääse mitenkään sisään hahmon ohjaamiseen. Olisikohan jotain vinkkejä mitä mahdollisesti teen väärin vai onko tämä vain pelisarja joka jää väliin?
Suosittelen lämpimästi Xbox-ohjainta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 244
Hommasin kaikki pelit ja kolmosen lisäosat mutta en kyllä mitenkään ymmärrä kontrolleja PC:llä. Varsinkin kolmonen on ihan kamala. Aikaisemmin pelannut lähinnä ESO, WoW, FO sarjoja ja en pääse mitenkään sisään hahmon ohjaamiseen. Olisikohan jotain vinkkejä mitä mahdollisesti teen väärin vai onko tämä vain pelisarja joka jää väliin?
Itsellä peli jäi puolen tunnin jälkeen kesken noin vuodeksi, koska kontrollit tuntui samalla tavalla paskalta ja mitään immersiota ei syntynyt. Sitten löytyi googlettamalla joku hiiren täppä asetuksista, joka muutti jotain (en kyllä muista mitä) siten että pelasin sitten pelin + lisäosat 169h. Varsinaisesti kovin laadukkaaksi tai intuitiiviseksi ne hiirikontrollit ei muuttunut koskaan, mutta siten että pääsin tuosta alun vitutuksesta yli ja peliin sisälle. Itsellä se oli vaan sitä että tykkäsin kamojen min-maxaamisesta, öljyjen (manuaalisesta) käytöstä yms. mutta taistelut oli mekaanisesti minulle pelkkää hiiren runkkausta 80-luvun joystick tyyliin. En esim. koskaan oppinyt tekemään parryä (kuin korkeintaan vahingossa), ja vaikeustaso oli se toiseksi ylin :btooth:
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 283
Viestejä
4 190 195
Jäsenet
70 718
Uusin jäsen
StriderX

Hinta.fi

Ylös Bottom