The Outer Worlds (PC, PS4, Xone - 2019)

Kyllä tämä jäi itellä kesken, ei tuo pelimaailma iske yhtään, jotenkin tylsänoloinen.
Pitää pelata tuolla 1€ Game Passilla Vampyr läpi, se vaikuttaa parin tunnin perusteella todella hyvältä.
 
On kyllä kiire joillakin. Olen tehnyt kaikki sivuquestit ja kuunnellut kaiken dialogin, lootannut kaiken mahdollisen, ja pelitunteja nyt 33 kun juuri pääsin Byzantiumille...
 
Olen kyllä samaa mieltä siitä että jotenkin meh ja alkaa toistaa itseään. Tavara on tylsää, viholliset on myös. Mutta silti tuosta on vaikea päästä irti. Jokainen pelikerta vaan venyy kun ei malta lopettaa. Suurimman ilon tuottaa dialogit ja vanhojen Fallouttien tyylinen musta huumori.

Kuitenkin tästä puuttuu se Fallouteista tuttu tunne että peli on aivan valtava ja voit tehdä ihan mitä vaan vaikka voitkin tehdä melkein ihan mitä vaan. Vaikea selittää.

Viholliset ja maailma tuo jotenkin mieleen KOTORin ja kirjoitus, huumori ja dialogit Falloutin. Eli pitäisi olla itselleni ihan 5/5.

Jokin DLC voisi tuoda peliin tarvittavan lisän..
 
Joo vähän tuossa maailmassa syö kun se on splitattu niin pieniin osiin, sen sijaan että olisi yksi suuri maailma kuten esim. nyt niittä Fallouteissa. Toki niitä pieniä splittejä on paljon ja itse ainakin olen tykännyt niistä sinäänsä muuten. En tosin jaksa uskoa että tämä tarjoaa samanlaista jälleenpeluuarvoa kuin esim. vaikka nyt se New Vegas. Mutta kyllähän tässä yhdelle eurolle aika kivasti on vastinetta ollut. :)

Tykkään kyllä nimenomaan juonesta, kirjoituksesta, huumorista ja dialogeista. Terminaalienkin sisältö on ihan viihdyttävää paikoin jos vaivautuu lukemaan niitä. Harmittaa tuo maailman palastelu pieniin osiin, sekä tylsä supergeneerinen lootti.
 
On kyllä kiire joillakin. Olen tehnyt kaikki sivuquestit ja kuunnellut kaiken dialogin, lootannut kaiken mahdollisen, ja pelitunteja nyt 33 kun juuri pääsin Byzantiumille...

Ei ole vauvan isänä noin paljoa vapaa-aikaa, joten pitää vetää nopsasti. ;)

Ei tosin, ei ole muutenkaan niin paljoa mielenkiintoa vetää ihan kaikkia sivutehtäviä läpi mitä pelistä löytyy. :)
 
Periaatteessa sinä voit vaikka lahdata kaikki aloitusalueen asukkaat ja lipastaa sen alukseen tarvittavan osan hävityksen keskeltä.
Itellä meni asiat päin persettä siellä ja eikä ole asiaa mennä ilman armeijaa, ystävällisissä väleissä ei erottu :oops:

Ei ole vauvan isänä noin paljoa vapaa-aikaa, joten pitää vetää nopsasti. ;)

Ei tosin, ei ole muutenkaan niin paljoa mielenkiintoa vetää ihan kaikkia sivutehtäviä läpi mitä pelistä löytyy. :)
Ei ole kyllä eka peli missä olet pelanut "speedrunner" tyylillä, :D
Yleensä toiset vasta haistelemassa pelin alkuosaa niin Rane vetänyt pelin jo läpi.

Ei siinä, jokainen tyylillään mutta itse tykkään tutkia ja ihmetellä, tänään sitten menikin juoksuksi kun Mantiqueenin osu kohdalla, tuntui kuin aseilla olisi ampunut vain räkäpäitä.

Vähän alkaa kyllä joku puuduttaa pelissä vaikka kiva kuitenkin ollut pelata dialogin kautta, itse en ole koskaan lämmennyt falloutin tyyliselle pelattavuudelle ja äsken tuli pelattaua wolfenstein youngbloodi lävitse missä oli vähän lennokkaampi pelattavuus.

Joten tämän osalta on oikeasti parempi ettei tää mikää monen kymmenen tunnin rpg eepos olekkaan mutta viihtynyt silti vaikka pientä nipotettavaa löytyy sieltä täältä.
 
Niin siis Fallout kakkosenhan pystyy vetämään läpi tyyliin tunnissa eli jos sovelletaan samaa logiikkaa ku tähän OuterWorldsiin niin susipaska tissiposkerope on se... o_O
 
20h meni vetää soolona läpi ja tein kaikki sivutehtävät mitkä vastaan tuli.
Peli jätti todella kylmäksi, asseteja kierrätetään planeetasta toiseen ja jokainen avaruusalus lienee valmistettu samassa tehtaassa kun kaikki näyttää samalta, vihollisrotujakin pelissä oli vain noin 4 erilaista. Aseitakin lopuksi oli vaan jotain 6-8 joista sitten nuo nimetyt versiot ja Science aseet.
Isoin haista vittu kuitenkin tuo vaikeustaso, tuntui ettei peliä ollut pelitestattu ollenkaan, viimeinen bossi kaatui yhdestä vitun panoksesta pistoolista normaalivaikeustasolla. Onko nykyajan pelaajat oikeasti näin paskoja? Hardikaan ei korjaa mitään kun enintään saa ampua yhden lisäpanoksen viholliseen. Supernovaa en henk. koht. testannut kun siinä noita survival-juttuja lisänä eikä ne kiinnosta mutta liekkö se sit vaikeustaso millä peli suunniteltu?

Jokin julma vitsi että puolet noista planeetoista mitä kartalla vihjaillaan on jotain DLC?
 
Juuh 21H meni tässä läpipeluussa ja kaikki sidekustit tein mitä eteeni tuli... Kyllähän tää on "köyhän miehen fallout" :D Tästä ei oikeasti kannata maksaa mitään 60€, enkä ihan ymmärrä muutenkaan tuota hinnoittelua kun tämä itsessään vaikuttaa jotenkin nopeesti tehdyltä peliltä. Silti jotenkin koukuttava peli. Ehkä joo DLC avaa osan planeetoista sitten?
 
18h meni miulla... Byzantiumissa alko loppua moti, ja melko juoksulla siitä eteenpäin lopputeksteihin. Wasteland 2:n asensin, josko siihen jaksais enemmän paneutua. Oli tuolla gamepassilla myös tarjolla <3
 
20h meni vetää soolona läpi ja tein kaikki sivutehtävät mitkä vastaan tuli.
Peli jätti todella kylmäksi, asseteja kierrätetään planeetasta toiseen ja jokainen avaruusalus lienee valmistettu samassa tehtaassa kun kaikki näyttää samalta, vihollisrotujakin pelissä oli vain noin 4 erilaista. Aseitakin lopuksi oli vaan jotain 6-8 joista sitten nuo nimetyt versiot ja Science aseet.
Isoin haista vittu kuitenkin tuo vaikeustaso, tuntui ettei peliä ollut pelitestattu ollenkaan, viimeinen bossi kaatui yhdestä vitun panoksesta pistoolista normaalivaikeustasolla. Onko nykyajan pelaajat oikeasti näin paskoja? Hardikaan ei korjaa mitään kun enintään saa ampua yhden lisäpanoksen viholliseen. Supernovaa en henk. koht. testannut kun siinä noita survival-juttuja lisänä eikä ne kiinnosta mutta liekkö se sit vaikeustaso millä peli suunniteltu?

Jokin julma vitsi että puolet noista planeetoista mitä kartalla vihjaillaan on jotain DLC?
"Normaali"-vaikeustaso on nykypeleissä se "millä napeilla tässä pelissä liikutaan?"-vaikeustaso. Eli täysin kädettömille aloittelijoille tarkoitettu.
Nykypeleissä on hyvin harvassa ne jotka ovat edes jotenkuten haastavia Hard-tasolla. Normal on yleensä pelkkä vitsi. Ja tässä pelissä on menty modernin mallin mukaan.

Supernova alkaa olemaan jo aika vaikea, ja tallennusten rajoittaminen vaikeuttaa sitä entisestään. Milleniaalit ovat tottuneet tähän "voit tallentaa missä ja milloin vain" pullamössöilyyn prkl.:rage:

Huom: followereilla on kaikilla iso kustilinja tehtävänä.
 
Noh eurolla tän otin sit.. Jäin miettii kui pali näil peli kehittäjil maksetaa jos julkasus saa ilmatteeks melkein??

Muutaman tunnin tossa hakkasin ja ihan ok on. No motion sick edelleen mutta ehkä nuo asetukset pitää tuonne vääntää.

Täytyy katella enempi huomenna, ihan hyvin kyl kolahti tämä..
 
Noniin, nyt se olisi läpi, pelikellon näyttäessä 22h. Mitäs tästä sanoisi.

Lootista on aikalailla samat mielipiteet kuin tuossa aikaisemmillakin, sitä on paljon, mutta variaatiota saisi olla enemmän, samoin kuin vihollistyyppejä. Dialogista pidin paljonkin, NPC:t ovat huomattavasti syvällisempiä kuin viimeisimmän Falloutin vastaavat, ja hahmot kiinnostavia. Pelasin itse Ase/lockpick/puhe-hahmolla, mikä avasi ihan mukavasti variaatiota myös hiippailla muutama tehtävä läpi liipasin pohjassa rynnimisen sijasta, sekä avasi useita dialogivaihtoehtoja jotka saivat, noh, nauramaan ääneen.

Paljon potentiaalia uudelleenpeluulle, ja toivottavasti tähän tulisi DLC:tä joka avaisi lisää niin tarinaa
Varsinkin loppuratkaisu jätti melkoisen paljon auki, mitä hittoa sille maapallolle on tapahtunut, ja miten ne muut yhdyskunnat reagoi tähän muuttuneeseen tilanteeseen?
sekä pääsisi tutkailemaan lisää planeettoja ja näkemään lisää siistejä hahmoja.

Bugeja en juurikaan huomannut, ja peli kaatui tasan kerran koko läpipeluun aikana.

9/10, ehdottomasti lisää tätä, lisää variaatiota aseisiin, loottiin ja tehtävien suorittamiseen, niin olisi 10/10
 
Aika nopeasti monet menneet tämän läpi. :btooth: Itsellä 20 tuntia about pelattu ja Edgewater ja ase avaruus-asema vasta koluttu läpi.
 
"Normaali"-vaikeustaso on nykypeleissä se "millä napeilla tässä pelissä liikutaan?"-vaikeustaso. Eli täysin kädettömille aloittelijoille tarkoitettu.
Nykypeleissä on hyvin harvassa ne jotka ovat edes jotenkuten haastavia Hard-tasolla. Normal on yleensä pelkkä vitsi. Ja tässä pelissä on menty modernin mallin mukaan.

Supernova alkaa olemaan jo aika vaikea, ja tallennusten rajoittaminen vaikeuttaa sitä entisestään. Milleniaalit ovat tottuneet tähän "voit tallentaa missä ja milloin vain" pullamössöilyyn prkl.:rage:

Huom: followereilla on kaikilla iso kustilinja tehtävänä.


Ei sinäällään yllätys kun uusimman DOOMinkin kaverit pakottivat pelaamaan Nightmare vaikeustasolla ja ei tuo kauhean haastava edes ollut mutta kauheat varoitukset kuitenkin ruudulle lätkäisi kun sen valitsi :rofl:
 
Noniin.. ekat 20tuntia takana peliä ja edelleen fiilis on että maistuu! Ainoo "ongelma" on et täs on taas monta rautaa tulessa ja kaikkee täytys tehdä mut ku aina löytyy jotain mielenkiintoisempaa kuin itse main quest :lol:
Pari epämäääräistä crashii tuli lauantaina kun peli vain sammui ilman virheilmotusta. Sen enempiä vaivoja ei ole ollut.
 
Läpi myös eilen illalla ja kelloon taisi tulla aika tarkkaan 20 tuntia. Ei jäänyt oloa että mitään tutkittavaa olisi jäljelle jäänyt. Yhden isomman questin taisin jättää tekemättä. Vaikeustasona Hard ja täytyy sanoa että ekan 5 tunnin jälkeen ei taisteluissa isommin meleeukkelillakaan haastetta ollut ellei tötöillyt itse jotain. Loppuvihua joutui koittamaan kerran uudestaan.

Jatko-osalle jätettiin hyvin mahdollisuuksia ja varmaan tulee pelattua, jos sellainen joskus ilmestyy.

Bonusta siitä että kirjoittamiseen oli panostettu ja mielummin karsittu vihujen/aseiden/assettien määrästä. Ruuan merkitystä jäin ihmettelemään, en tainnut käyttää parannusruiskua lukuunottamatta mitään koko pelissä. Toki itsellä se on ollut aina sama oli peli mikä tahansa, mana ja helaus vielä menee, mutta esim Witcherin moninaiset keitokset ottaa vaan päähän..

Jos nyt arvosana pitäisi antaa niin 7/10 täyshintaisena ja 10/10 Game Passin kautta.
 
Mitään en edes Game Passista maksanut ja silti vähän huijattu olo tämän pelin suhteen, odotin vain ehkä liikoja New Vegasin jälkeen. Hieman ehkä jopa vihaiseksi sai niin sen takia tätäkin ketjua vielä seuraan ja kirjoittelen.
Sanoisin 6/10 Game Passin kautta ja jos tästä 60€ maksoit niin en voi kuin antaa syvimmät pahoitteluni. :itku:
 
Vanha uutinen mutta sattui silmiini tänään:
Tämä söpöläinen on The Outer Worldsin hurjien raptidonien ääninäyttelijä

Obsidian Entertainmentin odotettu roolipeli The Outer Worlds on ulkona, ja Gamereactorin arvion pääsee lukemaan täällä. Pelissä on mukana hurja kimppuun käyvä villieläinlaji nimeltä raptidon. Nyt on paljastunut, kuka tekee hurjat äänet kyseisille hirmuille.



The Outer WorldsinTwitterissä on julkaistu video, jossa on vauhdissa ääninäyttelijä itse, eli pieni koira nimeltä Louie.

Ei niitä raptidoneja nyt enää osaa kavahtaa pelatessaan. Höh.

 
itse pelaan pc:llä n 14h ja xboxilla n 10h eli vähän perässä. Dialogeja vedellyt eri tavalla ja on mukava huomata että on ainakin itselleni virkistävän erilaisia. ja ei se lopputulos oo ollut välttämättä ollut niin hyvis/pahis vaihtoehto. van sieltä voi löytyä toinenkin polku. on siis todella variaatiota.. enemmän kun mass effecteissä koskaan. eli uudelleen peluuarvoa on. ei tästä tämän enempää =)
mun on pakko tykätä aika paljonkin kun kahdella laitteella hakkaan. odotan jo viikonloppua että jaksaa pelata.
 
itse pelaan pc:llä n 14h ja xboxilla n 10h eli vähän perässä. Dialogeja vedellyt eri tavalla ja on mukava huomata että on ainakin itselleni virkistävän erilaisia. ja ei se lopputulos oo ollut välttämättä ollut niin hyvis/pahis vaihtoehto. van sieltä voi löytyä toinenkin polku. on siis todella variaatiota.. enemmän kun mass effecteissä koskaan. eli uudelleen peluuarvoa on. ei tästä tämän enempää =)
mun on pakko tykätä aika paljonkin kun kahdella laitteella hakkaan. odotan jo viikonloppua että jaksaa pelata.

Cool, mulle jotenkin jäänyt sellanen kuva enemmänkin että ihan sama minkä polun valitset niin ei se pahemmin mihinkään vaikuta. Ehkä tää pitää jossain välissä vetästä vielä uusiks erilaisilla valinnoilla. :)

Level18 taitaa olla nyt hahmo itsellä, tunneista en osaa sanoa. Monena iltana tullut pelattua.
 
Level 30 ja 27h. Nyt peli läpi. Jäi kaipaamaan lisää. Peli ei tuntunut suurelta ja mahtavalta vaikka ihan viihdyttävä olikin. Nyt vaan DLC:tä monikossa. Kuitenkin jätti fiiliksen että täytyy kokeilla pelata hieman eri tavalla ja valinnoilla peli vielä läpi. Nyt oltiin kunnon nais-Muumipeikko. Science/sniper ja liian kiltti.
 
Mitäs nämä mietteet olivat? Voisit ainakin parilla lauseella kuvailla, luultavasti olet kuitenkin kyseisen videon katsonut.

Kehuu maasta taivaisiin tuon :rofl:. Ihmettelen oikeasti tuota kun ite antaisin jonkun 7/10 arvosanaksi. Indie-peli fiilikset kuitenkin tulee ja aika lyhyt niin ei millään uskoisi 60€ peliksi.
 
Viimeksi muokattu:
Kehuu maasta taivaisiin tuon :rofl:. Ihmettelen oikeasti tuota kun ite antaisin jonkun 7/10 arvosanaksi. Indie peli fiilikset kuitenkin tulee ja aika lyhyt niin ei millään uskoisi 60€ peliksi.

No CohhCarnage on kova Obsidian fani. Se on yksi sen eniten arvostamia pelinkehittäjiä.

Kyllähän minäkin Obsidian fani olen ollut vuosia. :)
 
Mitäs nämä mietteet olivat? Voisit ainakin parilla lauseella kuvailla, luultavasti olet kuitenkin kyseisen videon katsonut.

Enpä nyt ihan hirveästi näi järkeä alkaa referoimaan sieltä, suurimmilta osin ihan positiivisia fiiliksiä. Kaveri on toki suuri FPSRPG pelien fani niin pientä biasia, mutta pystyn samaistumaan kun itsekin olen samaa kastia.
 
Kehuu maasta taivaisiin tuon :rofl:. Ihmettelen oikeasti tuota kun ite antaisin jonkun 7/10 arvosanaksi. Indie peli fiilikset kuitenkin tulee ja aika lyhyt niin ei millään uskoisi 60€ peliksi.

Njaa, ehkä 8,5/10 olisi itsellä. Pientä ärsytystä ton lootin määrän kanssa ja mieluummin olisin ottanut yhden ison maailman pienien pirstaleiden sijasta, mutta kyllä toi suurimmilta osin on täyttä rautaa ollut.
 
Itse FPRPG -fanina ei tämä peli läpimenon jälkeen aiheuta kun oksennusreaktion ja häpeää. Mitä enemmän aikaa kuluu sitä enemmän alkaa kaikki pelin puutteet paistamaan ja ei voi kun nielaista suolat. :tdown:
 
Iteäni nytten pidemmän aikaan rassanut kun ohjaimella pelaa niin haluan pitää pyssyt piilossa kun ei taistelua mutta kun loottaa/menet hissiin/puhuu henkilöille niin se ottaa aina aseen esille koska samassa nappulassa(x) on lataus ja se että saat aseet pois.
Eikö ainakaan ohjain valikosta saanut vaihdettua noilta kohdin.

Muuten fiilikset olleet ihan hyvät, näkyy vain oikeasti se ettei siellä takana ole mikään iso AAA koneisto hyrränyt mutta taas tietyissä asioissa parempi kuin isot AAA pelit.

Kannattaa kokeilla sillä microsoftin euron tarjouksella jos sattuu osumaan vastaan mutta en kyllä lähtisi tätä suosittelemaan 60€ hintalapulla, jos joskus tulee joku goty versio kaikkineen DLC niin sitten ostaa jollain 30-40€ tilille ja pelaa uudestaan, en ole vieläkään päässyt läpi vaikka kohta 20h mutta aika lähellä loppua taidan olla mutta tehnyt kavereiden tehtäviä nytten vain ja mitä listalla sattuu olemaan, tietääkseni kun pelin läpäisee niin ei pääse jatkaa tarinaa kuten new vegasissa ikään.
 
Oma mielipide on että jos olette pelanneet pelin läpi normaalilla vaikeustasolla niin silloin ette ole pelanneet peliä ollenkaan. Kaikki pelit menee läpi vilauksessa kun vaikeustaso on siellä "pelaan pelin läpi vain tarinan takia"-tasolla. Ja arvostelujen perusteella Hard-vaikeustasokin on pelkkä vitsi haastavuuden puolesta mitä pidemmälle pelissä menee. Kingdoms of Amalur kärsi vähän samantyyppisestä ongelmasta, onneksi OW omaa Supernova-vaikeustason.

Omasta mielestä tämä on parempaa namia kuin mitä Fallout 4 koskaan oli, ei siiitä pääse yli eikä ympäri. NV ja 3 ehkä yhtä hyviä, mutta niissä on aika mullannut jo muistot joten vertailu aika vaikeaa. Myös Borderlands 2 jää pahasti jälkeen fpsrpg pelinä (En ikinä ole tajunnut kyseisen sarjan suosiota). Metrot... Aika samaa tasoa kun Metron jäätävän hyvän tunnelman ottaa laskuun.

Supernovalla lasissa 29h tällä hetkellä, ja Monarch on vieläkin kesken. Tarina ihan maittava etenkin kun alta paljastuu jos jonkinlaisia juonenkoukeroita sivukusteja tekemällä.
Lootin puolesta vaikuttaa oikeasti siltä että peli on suunniteltu pelattavaksi Supernovalla. Lähes kaikki ruoka/juoma/yms. ovat käyttökelpoista tavaraa Supernovalla kun esimerkiksi kofeiini-juomat nesteyttävät ja vähentävät unen tarvetta, mikä on kullan arvoista koska silloin ei tarvitse ravata aluksella nukkumassa. Ja ruokaa löytyy yllinkyllin joka paikasta jos jaksaa kerätä. Myös viina/rööki/yms. ovat arvokasta tavaraa kun hankit itsellesi narkkari-flawin, silloin on parasta ottaa ryyppy tasaisin väliajoin.

Ja nyt löysin hienoimman paikan koko pelissä: Hero's Last Stand
Paikka taitaa vielä olla yksi iso Firefly viittaus (Big Damn Hero).
 
Viimeksi muokattu:
Iteäni nytten pidemmän aikaan rassanut kun ohjaimella pelaa niin haluan pitää pyssyt piilossa kun ei taistelua mutta kun loottaa/menet hissiin/puhuu henkilöille niin se ottaa aina aseen esille koska samassa nappulassa(x) on lataus ja se että saat aseet pois.
Eikö ainakaan ohjain valikosta saanut vaihdettua noilta kohdin.

Ei juma! Sama ongelma mullakin muakin ärsyttänyt nin helvetisti! :geek:

Itse FPRPG -fanina ei tämä peli läpimenon jälkeen aiheuta kun oksennusreaktion ja häpeää. Mitä enemmän aikaa kuluu sitä enemmän alkaa kaikki pelin puutteet paistamaan ja ei voi kun nielaista suolat. :tdown:

Hmm mitä ihmettä?? Mitä puutteita pelissä sinun mielestä oli? Aika erikoista että oksennusreaktio ja häpeä tuli sinulla tämän pelin takia.

Tämä pelihän pitäisi iskeä kaikille jotka tykkäsivät New Vegasista. Kaikille Fallout 4 faneille ei ehkä sovi.
 
Kiva oli esitellä kavereille peliä, kun kaatu joka kerta tuolla hullun tiedemiehen (Phineas?) avaruusasemalla, kun yritti inventaarion avata. Pari kertaa muutennii muuallakin kaatunut juuri inventaarion yhteydessä ja sitten poistuessa 'avaruusalukselta'. Mutta tuolla vetää suoraan Windowsiin ilman mitään turhia ilmoituksia. Ilmeisen raportoituja bugeja nämä AMD RX 5700:lla jo, joten ei siitä sen enempää.
 
Itsellä kaatui peli kerran ilman mitään ilmoituksia. Tuli tuo eilen läpi vedettyä. Aikaa meni noin 12h täytyy tuo kyllä ostaa kunhan goty tulee myyntiin.
 
Oma mielipide on että jos olette pelanneet pelin läpi normaalilla vaikeustasolla niin silloin ette ole pelanneet peliä ollenkaan. Kaikki pelit menee läpi vilauksessa kun vaikeustaso on siellä "pelaan pelin läpi vain tarinan takia"-tasolla. Ja arvostelujen perusteella Hard-vaikeustasokin on pelkkä vitsi haastavuuden puolesta mitä pidemmälle pelissä menee. Kingdoms of Amalur kärsi vähän samantyyppisestä ongelmasta, onneksi OW omaa Supernova-vaikeustason.
Itse en ole hahmottanut miten hyvää rooli- tai seikkailupeliä saa paremmaksi se että vihollinen kestää 7 ammuksen sijaan 15 tai taistelut kestää 5 minuutin sijaan 15 minuuttia.

Ainahan sitä voi toiselle konsolille laittaa vaikka Doomin tai CoDin ja pelata sitä 15 minuuttia jos tuntuu että sen ropeltamisen välissä oli liian vähän FPS:ää... :rolleyes:

Sitten jos vielä on tällainen vanha, perheellinen jolla aikaa on muutenkin muutama tunti viikossa, niin se että sitä käyttäisi NPC:tten ampumiseen itse paikkojen tutkimisen, juonen seuraamisen, ym sijaan ei oikein istu mitenkään ajankäyttöön...

Mieluummin pelaan pelin vaikka toisen kerran läpi täysin erilaisella ja eri lailla käyttäytyvällä hahmolla kuin keskityn FPS-osioihin ja ammusten keräämiseen. :D
 
Kertoo kyllä pelin imusta että aloin grindaamaan mieluummin Borderlands 3:a jossain Rosewayn kohdalla, jonne siis palasin heti kun sieltä asemalta pääsi.

Oma mielipide on että jos olette pelanneet pelin läpi normaalilla vaikeustasolla niin silloin ette ole pelanneet peliä ollenkaan. Kaikki pelit menee läpi vilauksessa kun vaikeustaso on siellä "pelaan pelin läpi vain tarinan takia"-tasolla. Ja arvostelujen perusteella Hard-vaikeustasokin on pelkkä vitsi haastavuuden puolesta mitä pidemmälle pelissä menee. Kingdoms of Amalur kärsi vähän samantyyppisestä ongelmasta, onneksi OW omaa Supernova-vaikeustason.

En kyllä oikein hahmota, että miten sinänsä kökön taistelumekaniikan muuttuminen vieläpä erittäin haastavaksi korjaisi pelin puutteita? Samaa paskaa pitempään.
 
^^ Tässä varmaan tarkoitettiin Supernovaa joka tuo tarpeen kaikelle tuolle ruoka yms lootille. Taisteluissakin tarvitsee varmaan jo käyttää noita erinäisiä humehia.
 
^^ Tässä varmaan tarkoitettiin Supernovaa joka tuo tarpeen kaikelle tuolle ruoka yms lootille. Taisteluissakin tarvitsee varmaan jo käyttää noita erinäisiä humehia.
Kyllä tuo Hard on kieltämättä aivan liian helppo, itse olen tainnut muutaman pelitunnin aikana käyttää kaksi kertaa inhaleria. Pitää varmaan vaihtaa modeilla supernova päälle, sallia fast travel ja ottaa kumppaneiden kuolema pois käytöstä. Se olisi varmaan itselle sopiva vaikeusaste.
 
Kertoo kyllä pelin imusta että aloin grindaamaan mieluummin Borderlands 3:a jossain Rosewayn kohdalla, jonne siis palasin heti kun sieltä asemalta pääsi.



En kyllä oikein hahmota, että miten sinänsä kökön taistelumekaniikan muuttuminen vieläpä erittäin haastavaksi korjaisi pelin puutteita? Samaa paskaa pitempään.
Kyllähän tuo vaikeustason nosto vaikuttaa muuhunkin kuin taisteluihin
 
Itse en ole hahmottanut miten hyvää rooli- tai seikkailupeliä saa paremmaksi se että vihollinen kestää 7 ammuksen sijaan 15 tai taistelut kestää 5 minuutin sijaan 15 minuuttia.

Ainahan sitä voi toiselle konsolille laittaa vaikka Doomin tai CoDin ja pelata sitä 15 minuuttia jos tuntuu että sen ropeltamisen välissä oli liian vähän FPS:ää... :rolleyes:

Sitten jos vielä on tällainen vanha, perheellinen jolla aikaa on muutenkin muutama tunti viikossa, niin se että sitä käyttäisi NPC:tten ampumiseen itse paikkojen tutkimisen, juonen seuraamisen, ym sijaan ei oikein istu mitenkään ajankäyttöön...

Mieluummin pelaan pelin vaikka toisen kerran läpi täysin erilaisella ja eri lailla käyttäytyvällä hahmolla kuin keskityn FPS-osioihin ja ammusten keräämiseen. :D
Sepä se, mutta kun suurin osa täällä vinkuu että pelin pituus on vain 8h... Siinä vaiheessa taistelut eivät kestä edes minuuttia vaan 5 sekuntia.
Ja Supernovalla suurin haaste ei tosiaankaan ole se että vihujen HP-palkki olisi pitkä kuin nälkävuosi, vaan se että sinun oma HP-palkki häviää Mantiqueenin kitaan nopeammin kuin ehdit kissaa sanoa.

Ja kyllä sinä saat Supernovalla ihan normaalisti yhden TTD:n aikana alas kaikki vihut kun pistät nappia ohtaan, kunhan olet vain varustautunut kunnolla.
Lisäksi pelissä on hyvin toteutettu critical-järjestelmä mitä ei Normal/Hard tasoilla varmaan edes huomaa. Mantiqueeniin voit tyhjentää usean lippaallisen kuteja, tai sitten ampua 2-3 plasma-kutia vatsaan mikä on kyseisten ölliäisten critical-alue.

Mantiqueenin teurastus-ohje:
1. Osuma vatsaan--->Knockdown+Critical
2. Osuma jalkoihin--->Cripple
3. Osuma naamaan-->Blind
4. Jos on vielä hengissä niin lisää vaan osumia vyön alle.
 
Viimeksi muokattu:
Täytyypä harkita tota Supernovaa kun tämä hard-taso on aivan liian helppo. Kyllähän tuo nyt ropettamista haittaa että hahmon rähinäkyvyillä ei ole juuri merkitystä. Varusteitakaan ei jaksa juuri viritellä ku viholliset putoaa muutenkin hetkessä.

Muuten kyllä peli maistuu edelleen. Yllättävää, että pääjuoni on noinkin lyhyt. Tuntuu että tekemistä on mahoton, varmaan 20 tuntia lähenee jo pelikellossa.
 
Keskimäärin ihan normaaleja aikoja porukka saa täällä, kun vertaa tähän:
How long is The Outer Worlds?
Howlongtobeat on aina vaikuttanut siltä, että se on aika vahvasti painottunut nopeiden pelaajien aikoihin.

Itse en ole koskaan ymmärtänyt pelien pikapelaamista - etenkin, kun on kyse tämän kaltaisesta pelistä. Itse en saa peleistä oikein mitään irti, jos vain puolivaloilla juoksen tarinaa läpi. Ei siinä pääse uppoutumaan pelimaailmaan ollenkaan ja iso osa pelin vetovoimasta jää hyödyntämättä.

Toisille pelaaminen on turhan paljon suorittamista, mutta toki jos siitä nauttii, niin eihän siinä mitään väärää ole. Itse tykkään nautiskella peleistä rauhassa.
 
Kyllähän tuo vaikeustason nosto vaikuttaa muuhunkin kuin taisteluihin

No omalla kohdalla ongelma on maailman kiinnostamattomuus ja subjektiivinen rumuus yhdistettynä jotenkin puolivalmiiseen tai halpapelifiilikseen pelimekaniikan osalta. Jotain pientä No Man's Sky vibaa negatiivisessa mielessä. Lyhyen kokemukseni perusteella alueet aika pieniä ja elottomia, toinen toisensa näköisiä parakkeja täynnä. Sellainen FO-mainen fiilis puuttuu, että kaikki mestat on tehty käsin ja ne on ollut jotain oikeaa joskus ennen tuhoa.
 
Howlongtobeat on aina vaikuttanut siltä, että se on aika vahvasti painottunut nopeiden pelaajien aikoihin.

Itse en ole koskaan ymmärtänyt pelien pikapelaamista - etenkin, kun on kyse tämän kaltaisesta pelistä. Itse en saa peleistä oikein mitään irti, jos vain puolivaloilla juoksen tarinaa läpi. Ei siinä pääse uppoutumaan pelimaailmaan ollenkaan ja iso osa pelin vetovoimasta jää hyödyntämättä.

Toisille pelaaminen on turhan paljon suorittamista, mutta toki jos siitä nauttii, niin eihän siinä mitään väärää ole. Itse tykkään nautiskella peleistä rauhassa.

Sinne vaan kaikki merkkaamaan omia aikojaan, niin saa tilastoja oikeaksi. Ei kukaan estä merkkaamasta. ;)
 
Sinne vaan kaikki merkkaamaan omia aikojaan, niin saa tilastoja oikeaksi. Ei kukaan estä merkkaamasta. ;)
Tuntuu nämä ajat kiinnostavan eniten niitä, joilla on tapana viilettää pelejä läpi. Mua ei suoraan sanottuna kiinnosta, eikä taida muitakaan minun tavoin pelaavia kauheasti kiinnostaa :D
 
Kiva oli esitellä kavereille peliä, kun kaatu joka kerta tuolla hullun tiedemiehen (Phineas?) avaruusasemalla, kun yritti inventaarion avata. Pari kertaa muutennii muuallakin kaatunut juuri inventaarion yhteydessä ja sitten poistuessa 'avaruusalukselta'. Mutta tuolla vetää suoraan Windowsiin ilman mitään turhia ilmoituksia. Ilmeisen raportoituja bugeja nämä AMD RX 5700:lla jo, joten ei siitä sen enempää.

Mulla loppui kaikki kaatumiset, ja bugit, kun palasin 19.9.2 ajureihin. Mulla satunnaisesti kaatui, kun yritin aluksesta pihalle. Kaikki hahmonmallinnukset menuissa oli mustia, joskus workbench jumitti pelin. Ja törmäsin jopa tuohon samaan inventaariobugiin kuin sinäkin. Mutta tosiaan ajurit pari naksua taaksepäin, niin ei mitään.
 
Joo, huvittavaa vaan kun näiden uusimpien ajurien pitäisi olla optimoitu OW:tä varten, mikäli muistan oikein?:D
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 765
Viestejä
4 495 582
Jäsenet
74 288
Uusin jäsen
Luopari

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom