The Last of Us (HBO)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Robbs
  • Aloitettu Aloitettu

Oletko pelannut Last of Us pelejä?

  • Olen

    Ääniä: 202 45,4%
  • En ole

    Ääniä: 243 54,6%

  • Ääniä yhteensä
    445
Varmaan käytän termiä "woke-paskaa" väärin kun viittaan sillä kaikkeen gay/trans/rasismi/eriarvoisuus/jne. vouhotukseen. Kommentilla takoitin että huomiota herättämään sarjaan piti väkisin tunkea tämä gay-romanssi. Samaa tyyliä nykyään kaikissa sarjoissa. Luultavasti joku linjaveto että sarjoissa pitää olla kiintiö kaikille mahdollisille vähemmistöille tms.

Ei ollut wokea. Ei ollut väkisin tungettu. Maailmassa on homoja ja välillä niitä eksyy myös sarjoihin. Deal with it vaikka sua ahdistaakin. Ei tarvita mitään kiintiöitä siihen, että sarjassa näkyy myös vähemmistöjä. Maaimassa on helvetisti muitakin kuin valkoisia heteroita. Se vaan tulee joillekin ihmisille yllätyksenä kun ovat tottuneet vuosikausia näkemään TV:ssä vain niitä cherry picked valkoisia heteroita.
 
Viimeksi muokattu:
Varmaan käytän termiä "woke-paskaa" väärin kun viittaan sillä kaikkeen gay/trans/rasismi/eriarvoisuus/jne. vouhotukseen. Kommentilla takoitin että huomiota herättämään sarjaan piti väkisin tunkea tämä gay-romanssi. Samaa tyyliä nykyään kaikissa sarjoissa. Luultavasti joku linjaveto että sarjoissa pitää olla kiintiö kaikille mahdollisille vähemmistöille tms.
Kyllä se Bill ihan gay oli pelissäkin. Eivät siis muuttaneet hahmoa.. Frankia myöskään. Paitsi, että Frank oli hieman elävämpi tässä.
 
Ensimmäiset 3 jaksoa katsottu, ihan OK mutta kaukana mistään 10/10 laadusta ja RT:n tai IMDB:n kympit ovat aivan yhtä naurettavia kuin ykkösetkin.

Ympäristö on luotu ehkä paremmin kuin missään muussa maailmanlopun leffassa tai TV sarjassa, siitä kyllä voi antaa täyden kympin, mutta käsikirjoitus ja näyttely laahaa perässä.

Hahmot on kirjoitettu todella oudosti; Ellie on verenpainetta nostava kusipääteini, 3. jakso ehkä antoi viitteitä että hahmoa kehitetään siedettävämpään suuntaan. En ole nähnyt Bella Ramseyn muita rooleja, mutta tässä kyllä puisevin näyttelijä miesmuistiin. Kaksi ilmettä ja jotenkin ulosanti kuulostaa aina väärältä.

Joel, jonka ilmeiseti pitäisi olla kokenut QZ:n ulkopuolella seikkailija, haahuilee pallo hukassa, joka ei tunnu omaavan mielipiteitä mistään ja jos sattuu omaamaan, niin ne ignoorataan.

Jatkon kannalta hieman myös arveluttaa muutenkin hitaan tarinan kertomisessa käytettyjen "sattuipas sopivasti" tilanteiden määrä, jotka yleensä kielivät huonosta kässäristä.

Esimerkkinä 3. jakson "Kylän ainoan eloonjäänene, joka sattuu olemaan homo, ansakuoppaan putosi ainoa QZ:ltä paenneen ryhmän eloonjäänyt, joka paljastui homoksi".
Tai 1. jakson QZ:ltä pako, missä Joelin vartijakamu sattui just pitämän kusitaukoaan just siinä paikassa missä ryhmä tuli ulos.

Molemmat olisi voinut kirjoittaa ilman mitään onnenkantamoisia:
- Billin luo päätyi isompi ryhmä, Billillä synkkasi Frankin kanssa, joka päätti jäädä Billin luo.
- Tieto Joelin paosta oli vuotanut ja Joelin vartijakamu tiesi odottaa heitä.

Ihan katsottava sarja joka tapauksessa, mutta tähän mennessä sellaista 7/10 tasoa.
 
Ensimmäiset 3 jaksoa katsottu, ihan OK mutta kaukana mistään 10/10 laadusta ja RT:n tai IMDB:n kympit ovat aivan yhtä naurettavia kuin ykkösetkin.

Ympäristö on luotu ehkä paremmin kuin missään muussa maailmanlopun leffassa tai TV sarjassa, siitä kyllä voi antaa täyden kympin, mutta käsikirjoitus ja näyttely laahaa perässä.

Hahmot on kirjoitettu todella oudosti; Ellie on verenpainetta nostava kusipääteini, 3. jakso ehkä antoi viitteitä että hahmoa kehitetään siedettävämpään suuntaan. En ole nähnyt Bella Ramseyn muita rooleja, mutta tässä kyllä puisevin näyttelijä miesmuistiin. Kaksi ilmettä ja jotenkin ulosanti kuulostaa aina väärältä.

Joel, jonka ilmeiseti pitäisi olla kokenut QZ:n ulkopuolella seikkailija, haahuilee pallo hukassa, joka ei tunnu omaavan mielipiteitä mistään ja jos sattuu omaamaan, niin ne ignoorataan.

Jatkon kannalta hieman myös arveluttaa muutenkin hitaan tarinan kertomisessa käytettyjen "sattuipas sopivasti" tilanteiden määrä, jotka yleensä kielivät huonosta kässäristä.

Esimerkkinä 3. jakson "Kylän ainoan eloonjäänene, joka sattuu olemaan homo, ansakuoppaan putosi ainoa QZ:ltä paenneen ryhmän eloonjäänyt, joka paljastui homoksi".
Tai 1. jakson QZ:ltä pako, missä Joelin vartijakamu sattui just pitämän kusitaukoaan just siinä paikassa missä ryhmä tuli ulos.

Molemmat olisi voinut kirjoittaa ilman mitään onnenkantamoisia:
- Billin luo päätyi isompi ryhmä, Billillä synkkasi Frankin kanssa, joka päätti jäädä Billin luo.
- Tieto Joelin paosta oli vuotanut ja Joelin vartijakamu tiesi odottaa heitä.

Ihan katsottava sarja joka tapauksessa, mutta tähän mennessä sellaista 7/10 tasoa.
En tiedä oletko pelejä pelannut. Mutta jos oikeasti kokee että osaa kirjoittaa paremmin kuin Mazin ja Druckmann niin kannattaa ehdottomasti suunnata alalle kokeilemaan. Kaikilla on aluksi se tyhjä paperi edessä ja ei mutta kuin tekstiä kehiin.
 
Jatkon kannalta hieman myös arveluttaa muutenkin hitaan tarinan kertomisessa käytettyjen "sattuipas sopivasti" tilanteiden määrä, jotka yleensä kielivät huonosta kässäristä.

Esimerkkinä 3. jakson "Kylän ainoan eloonjäänene, joka sattuu olemaan homo, ansakuoppaan putosi ainoa QZ:ltä paenneen ryhmän eloonjäänyt, joka paljastui homoksi".
Tai 1. jakson QZ:ltä pako, missä Joelin vartijakamu sattui just pitämän kusitaukoaan just siinä paikassa missä ryhmä tuli ulos.

Molemmat olisi voinut kirjoittaa ilman mitään onnenkantamoisia:
- Billin luo päätyi isompi ryhmä, Billillä synkkasi Frankin kanssa, joka päätti jäädä Billin luo.
- Tieto Joelin paosta oli vuotanut ja Joelin vartijakamu tiesi odottaa heitä.

Sanoisin, että tuo olisi helvetisti huonompaa kirjoittamista.
Se, että Frank ja Bill sattuivat molemmat olemaan homoja vaatii vain hyvää tuuria.
Se, että Bill päästäisi isomman ryhmän täysin tuntemattomia ihmisiä hänen leiriinsä vaatisi Billiltä täysin erilaisen luonteen kuin mitä se oli.

Se, että epätodennäköisiä asioita tapahtuu ei ole huonoa kirjoittamista (olettaen, että koko homma ei nojaa siihen, että niitä tapahtuu jatkuvasti). Se, että hahmot toimivat täysin heidän oman luonteensa vastaisesti taaskin on.
 
Sanoisin, että tuo olisi helvetisti huonompaa kirjoittamista.
Se, että Frank ja Bill sattuivat molemmat olemaan homoja vaatii vain hyvää tuuria.
Se, että Bill päästäisi isomman ryhmän täysin tuntemattomia ihmisiä hänen leiriinsä vaatisi Billiltä täysin erilaisen luonteen kuin mitä se oli.

Se, että epätodennäköisiä asioita tapahtuu ei ole huonoa kirjoittamista (olettaen, että koko homma ei nojaa siihen, että niitä tapahtuu jatkuvasti). Se, että hahmot toimivat täysin heidän oman luonteensa vastaisesti taaskin on.
Itse selitin tämän itselleni niin että jos 20 vuoden aikana paikan ohi olisi mennyt henkilöitä joista Bill ei pidä näitä olisi vain käsketty jatkamaan matkaa. En tiedä kuinka moni olisi juorunnut Arbysista mutta sama riski oli Frankin kansaa
 
Ei millään pahalla, mutta kolmosjakso oli täyttä roskaa. Juoni ei pompannut paljoa eteenpäin ja siinä oli vain se täysin itsenäinen rakkaustarina.

Vaikka ei olisi olleet homoja, niin olisi ollut vaan tylsempi rakkaustarina ja ei edelleenkään olisi vienyt juonta eteenpäin.

En spoilaa enempää, mutta koko jakson olisi voinut korvata pelissä huoneella, jossa on varusteita ja autonavaimet. Ei olisi tarvinnut ottaa lisähenkilöitä mukaan ja vaikutus olisi ollut sama. Noin minuutin vaivalla, koko kolmosjakson olisi voinut jättää välistä. Aikoinani näitä kutsuttiin täytejaksoiksi ja niitä ei arvostettu silloinkaan.

En halunnut katsoa homoilua, halusin katsoa sienizombieita. Niitä oli aivan liian vähän ruutuajasta.
 
Ei millään pahalla, mutta kolmosjakso oli täyttä roskaa. Juoni ei pompannut paljoa eteenpäin ja siinä oli vain se täysin itsenäinen rakkaustarina.

Vaikka ei olisi olleet homoja, niin olisi ollut vaan tylsempi rakkaustarina ja ei edelleenkään olisi vienyt juonta eteenpäin.

En spoilaa enempää, mutta koko jakson olisi voinut korvata pelissä huoneella, jossa on varusteita ja autonavaimet. Ei olisi tarvinnut ottaa lisähenkilöitä mukaan ja vaikutus olisi ollut sama. Noin minuutin vaivalla, koko kolmosjakson olisi voinut jättää välistä. Aikoinani näitä kutsuttiin täytejaksoiksi ja niitä ei arvostettu silloinkaan.

En halunnut katsoa homoilua, halusin katsoa sienizombieita. Niitä oli aivan liian vähän ruutuajasta.
Emotionaalisesti jakso oli merkityksellinen, eikä siltä näkökannalta sitä olisi voinut korvata jollain minuutin vaivalla. Ei siis sillä, että jaksosta mikään pakko siltikään olisi pitää.
 
Tämä 3 jakso oli ehkä parasta televisiota ikinä?? Pitää vielä hetki sulatella. Mutta katsoin jakson eilen illlala ja olen yhä ällikältä lyöty. Vähän sama fiilis kuin Everything everywhere all at once jälkeen.
 
Emotionaalisesti jakso oli merkityksellinen, eikä siltä näkökannalta sitä olisi voinut korvata jollain minuutin vaivalla. Ei siis sillä, että jaksosta mikään pakko siltikään olisi pitää.

Pitääkö tässä vaiheessa vielä käyttää spoilereita? Mitä olisi missattu, jos olisi vaan istutettu autoon kaksi päähenkilöä ja matkaan kohti seuraavaa etappia?

Tietenkin siinä oli se rakkaustarina, mutta se oli pääjuonen kannalta aika merkityksetön. Se on semmoinen yksittäinen kokonaisuus, joka vaan oli samassa universumissa muun sarjan kanssa. Vaikka olisi ollut täysheteroita, ei olisi sopinut yhtään sen paremmin.
Yritän sanoa, että ei se homoilu ollut häiritsevä tekijä, vaan halusin zombie-actionia, en romanttista sivujuonta.

Mielestäni suurin ongelma on edelleen siitä, että anna niille auto ja ollaan samassa pisteessä pääjuonen kannalta, kuin tämän episodin jälkeen.
 
Ajanvietteeksi tv-sarjat nyt pääasiassa on tehty, onko sillä nyt kauheasti väliä jos siellä on fillereitä mukana?

On sarjoja kuten aikanaan kovassa suosiossa (omassakin) ollut X-files, jossa sitä taustatarinaa vietiin eteenpäin tyyliin 4 jaksossa 22:sta.
Sitten on sarjoja, joissa taustatarinaa ei käytännössä edes ole, esim yksi oma suosikki law&order.
On myös sarjoja kuten tämän hengenheimolainen eli Walking Dead, kyllästyin jossainvaiheessa katsomiseen kun tarina ei edennyt yhtään mihinkään vaan palasi aina takaisin alkupisteeseen. - Olisi sitten rehellisesti pelkkiä kolmen vartin pläjäyksiä ilman suurempaa tarkoitusta.

Jos tässä nyt on jokin maatamullistava hieno ja ennennäkemätön tarina piilotettuna niin eiköhän sekin ole kirjoitettavissa muutamalle arkille niitä varten, jotka on niin kiireisiä ettei kerkeä katsomaan sarjaa fillereineen?
 
Pitääkö tässä vaiheessa vielä käyttää spoilereita? Mitä olisi missattu, jos olisi vaan istutettu autoon kaksi päähenkilöä ja matkaan kohti seuraavaa etappia?

Olisi missattu noin 80 minuuttia erittäin hyvin näyteltyä, ohjattua ja kirjoitettua TV-viihdettä.

Mielestäni suurin ongelma on edelleen siitä, että anna niille auto ja ollaan samassa pisteessä pääjuonen kannalta, kuin tämän episodin jälkeen.

En kyllä näe tuossa mitään ongelmaa. Ei jokaisen jakson tarvitse edistää sitä pääjuonta, edes sarjassa joka on pääjuonivetoinen. Tuossa jaksossa on erittäin mielenkiintoinen ja erilainen tarina samasta maailmasta. Okei, ehkä tuo tuli vähän aikaisessa vaiheessa, koska yleensä tuollaiset "laitetaan päätarina hyllylle jakson ajaksi"-jaksot tulevat siellä jossain kauden puolenvälin paikkeilla. Mutta tässä on tietenkin sidottuja ainakin jotenkin pelin juoneen, joten tuo oli se paikka mihin Billin tarina kuului.
Se on yleensä merkki hyvästä sarjasta, tai ainakin osaavasta tekijäkaartista, jos se pääjuoni voidaan siirtää sivuun jaksoksi ja silti tehdä mainio standalone jakso. Tässä se jopa tehtiin vielä hahmoilla uusilla hahmoilla ja silti siinä onnistuttiin mainiosti.
Tulee mieleen toinen esimerkki aivan mainioista standalone jaksosta, ja se oli Ted Lasson kakkoskauden "Beard After Dark". Toki se oli vähän vähemmän standalone, kerta siinä avattiin lisää yhtä merkittävää sivuhahmoa, mutta silti hyvä esimerkki siitä, miten laittamalla sen pääjuonen hyllylle saadaan usein erittäin hyvää TV-viihdettä. Kun on osaavat tekijät.
 
Täällä kanssa alapeukkua kolmos jaksolle. Aika turha ja tylsä jakso. Homous ei haitannut ollenkaan, mutta muuten en nähnyt tälle isompaa merkitystä. Veikkaan että loppukauden aikana kummastakaan noista 3. jakson päähenkilöistä ei mainita kuin korkeintaan jossain sivulauseessa kerran,kaksi. Olisi kuvattu vaikka jotain jännittäviä tilanteita ja läheltäpiti kohtauksia alitustuneiden kanssa matkanvarrelta miesten luo.

Ärsytti myös Billin tyhmyys kun sai osumaa. Äijällä kymmeniä aseita ja oletan että kokemusta ampumisesta niin kaveri seisoo aivan keskellä tietä paukuttaen aidan suuntaan vaikka 3m päässä olisi ollut ties mitä suojaa ja kukkapuskaa josta pystyisi ampumaan yhtähyvin -.-

Hetki sitten molemmat pelit pelanneena sanoisin että peli piti paremmin otteessa kuin tämä sarja. Vaikka 2 ekaa jaksoa olikin todella kovia!
 
Viimeksi muokattu:
Täytyy olla jonkinsortin tunneälyvamma jos ei tosta kolmosjaksosta tykännyt. En muista koska oisin nähnyt noin hyvän jakson missään sarjassa. Bravo!
 
Sain vihdoin katsottua 3. jakson ja itse myös pidin tuosta kyllä todella paljon. Saattoi roskakin mennä välillä silmään. Kaunis tarina, kauniisti kuvattu ja uskottavasti näytelty. (Okei, Bill toimi vähän tyhmästi siinä yhdessä kohdassa kadulla, ei ollut uskottavaa.) Kolahti itseeni paljon enemmän kuin aiempien jaksojen tusinahiippailut, vaikka sinänsä olikin pääjuonta täydentävä ja taustoittava, mutta osin irrallinen tarina. Karvaisten homojen hinkkausta ei lupauksista huolimatta ollutkaan 1h15min. Ei varmaan edes minuuttia.

5/5
 
3 jakso oli hyvä, mutta hieman jäi harmittamaan se että mielestäni yksi pelin parhaimmista kohtauksista jouduttiin uhraamaan.

 
Ei se kolmosjakso tätä pilaa. Eikä parannakaan. Se on vaan semmoista romanttista huttua tässä välissä.

Karvaisten homojen hinkkausta ei lupauksista huolimatta ollutkaan 1h15min. Ei varmaan edes minuuttia.

Tässähän se on. Täällä huudellaan, että me olemme sivistymättömiä homofobisia ja varmaan vielä rasistejakin, kun ei modernia täysin normaalia kahden miehen suhdetta ymmärretä ja jotkut kutsuvat sitä "woke-paskaksi".

Asia ei ole näin.

Ensinnäkin, varmaan muutkin eivät ole pelejä pelanneet ja minä joudun tässä tunnustamaan, että en päässyt näin pitkälle. Tiedän, että se on alussa ja pitäisi ehkä jatkaa pelaamista. Nyt, kun minua on täällä valistettu, niin poistaisin silti jakson 3, vaikka se on peliä mukaileva. Olisin siitä Witcher-esisarjastakin poistanut taustoittavat osat, niinkuin oli tehty ja minä tykkäsin siitä harmittomana viihteenä. Kriitikoiden mukaan ne tuovat syvyyttä ja emotionaalista sidettä hahmoihin.. En koe tarvitsevani tätä zombie-sarjassa - ja nyt nuo hahmot jäivät tod.näk. kokonaan tähän episodiin.

Se ei ollut se suhde kahden miehen välillä. Jo ensimmäisessä viestissäni sanoin, että vaihtamalla toinen mies naiseen, tuskin olisi ollut mitään merkitystä mielipiteeseeni. Se oli se, että zombie-jännityksen keskeytti herkkä rakkaustarina, joka oli eri genreä, kuin mitä halusin katsoa. Nähtävästi teille muille se oli raikas tuulahdus jotain ihan muuta samassa kiehtovassa zombie-maailmassa, mutta itselleni se oli niinkuin joku Babylon 5:n täytejakso, jossa oli "pysähdytty" tekemään jotain vähemmän tärkeää kun sota riehuu ympärillä ja ihmiskunta melkein tuhoutuu.
 
Eka jakso katsottuna. Oli aika tylsä ja juonen käänteet arvattavissa. Ehkä vielä 2. jakso saa tilaisuuden.
 
Täällä kanssa alapeukkua kolmos jaksolle. Aika turha ja tylsä jakso.

Hetki sitten molemmat pelit pelanneena sanoisin että peli piti paremmin otteessa kuin tämä sarja. Vaikka 2 ekaa jaksoa olikin todella kovia!

Näin ne maut vaihtelee. Itse meinasin jättää sarjan kesken kahden ensimmäisen jakson perusteella, mutta kolmosjakso olikin sitten kaikin tavoin rautaa.
 
Karvaisten homojen hinkkausta ei lupauksista huolimatta ollutkaan 1h15min. Ei varmaan edes minuuttia.
Lieneeköhän sellaista kukaan väittänytkään? 95% jaksosta kuitenkin käsitteli kahden raavaan miehen välistä suhdetta, ilman että sillä oli mainittavaa merkitystä itse tarinan kannalta. Tämä oli tällainen irrallinen "Brokeback mountain in zombieland" -jakso.

Jos jollakulla sattuu olemaan homofobioita, niin aihe varmasti tosiaan tökkii ja sitten kun siihen liittää vielä tuon aspektin, ettei jakson tapahtumilla ole juurikaan merkitystä suuremmassa kokonaisuudessa, niin olihan tuo hieman erikoinen valinta tekijöiltä. Muuten oli kyllä hyvin toteutettu jakso ja pidin siitä itsekin sellaisenaan.
 
kun siihen liittää vielä tuon aspektin, ettei jakson tapahtumilla ole juurikaan merkitystä suuremmassa kokonaisuudessa

Oon tästä hieman eri mieltä. Jakso ei ehkä vienyt tarinaa eteenpäin, mutta näin pelejä pelaamattomalle kertoi enemmän tarinan maailmasta kuin kaksi edellistä yhteensä.

Mitä tuohon homo-puoleen tulee, niin jaksohan jätti oikeastaan auki sen oliko Frank myös homo vai käyttikö hän vain mahdollisuuden hyväkseen.

Edit. Niin ja se Billin tiellä sekoilu kiväärin kanssa vaikutti hieman jonkinlaiselta viittaukselta länkkäreihin, joissa tuollainen "yksin kiväärin kanssa rosvojoukkoa vastaan kotiaan puolustava" sankari oli jossain määrin yleinen. Ehkä tosin vain kuvittelen tämän.
 
Viimeksi muokattu:
ettei jakson tapahtumilla ole juurikaan merkitystä suuremmassa kokonaisuudessa

Mulle taas tämä jakso kertoi tosta maailmasta ja olosuhteista paljon enemmän kuin aiempien jaksojen pitkästyttävät kahlailut ja hiippailut ja kliseiset zombiet. En siis näe sen enempää merkitysä monella muulla sarjan aiemmalla tapahtumalla, mutta tässä oli paljon enemmän tarinallista syvyyttä kuin 2 aiemmassa jaksossa. Ehkä en vaan perusta normi-actionista. Toki subjektiivista, mutta näin itse koen ja siksi tämä oli mielestäni ehdottomasti paras jakso tähän asti.
 
Mulle taas tämä jakso kertoi tosta maailmasta ja olosuhteista paljon enemmän kuin aiempien jaksojen pitkästyttävät kahlailut ja hiippailut ja kliseiset zombiet. En siis näe sen enempää merkitysä monella muulla sarjan aiemmalla tapahtumalla, mutta tässä oli paljon enemmän tarinallista syvyyttä kuin 2 aiemmassa jaksossa. Ehkä en vaan perusta normi-actionista. Toki subjektiivista, mutta näin itse koen ja siksi tämä oli mielestäni ehdottomasti paras jakso tähän asti.
En minäkään tarpeettoman actionin perään ole, mutta toivoisin että käsikirjoittajat olisivat kuitenkin sen verran nokkelia, että osaisivat luoda syvyyttä sarjaan ilman että sitä esitellään tällaisten irrallisten aasinsiltojen kautta. Olen kuitenkin samaa mieltä, että tämä oli heittämällä paras jakso näistä kolmesta tällaisenaankin.
 
En minäkään tarpeettoman actionin perään ole, mutta toivoisin että käsikirjoittajat olisivat kuitenkin sen verran nokkelia, että osaisivat luoda syvyyttä sarjaan ilman että sitä esitellään tällaisten irrallisten aasinsiltojen kautta. Olen kuitenkin samaa mieltä, että tämä oli heittämällä paras jakso näistä kolmesta tällaisenaankin.
Huomaat varmaan kuitenkin että olet selvässä vähemmistössä tämän mielipiteesi kanssa. Eli kyllä siellä käsikirjoittamat selvästi osaavat tehtävänsä. Kaikkia nyt ei vaan aina voi miellyttää.
 
En minäkään tarpeettoman actionin perään ole, mutta toivoisin että käsikirjoittajat olisivat kuitenkin sen verran nokkelia, että osaisivat luoda syvyyttä sarjaan ilman että sitä esitellään tällaisten irrallisten aasinsiltojen kautta. Olen kuitenkin samaa mieltä, että tämä oli heittämällä paras jakso näistä kolmesta tällaisenaankin.

Sanoisin, että tuo oli erittäin nokkela tapa tuoda sitä syvyyttä. Kahdessa ekassa jaksossa me nähdään maailma, jossa valtiovallan reaktio kriisiin on luonut fasistisen diktatuurin jossa kaikki ihmiset kärsivät. Kolmannessa jaksossa me nähdään miten yksi ihminen on luonut sitä valtiovaltaa vastustamalla itselleen ja rakkaalleen suoranaisen paratiisin tuohon maailmaan.
Tuo on erittäin hyvä tapa tuoda kuva siitä, että tuossa maailmassa on muitakin vaihtoehtoja kuin se, missä nuo kaksi päähenkilöä ovat joutuneet elämään. Ja tuota on vaikea tuoda esiin ilman, että otetaan irtiotto niiden kahden päähenkilön omasta maailmasta.

Ja tuohon liittyen yksi jakson hauskimmista kohdista oli se riita Billin ja Frankin välillä:
Frank: "You live in a psycho bunker where 9/11 was an inside job and the government are all Nazis."
Bill: "The government are all Nazis!"
Frank: "Well, yeah, now! But not then!"
 
Viimeksi muokattu:
Sanoisin, että tuo oli erittäin nokkela tapa tuoda sitä syvyyttä. Kahdessa ekassa jaksossa me nähdään maailma, jossa valtiovallan reaktio kriisiin on luonut fasistisen diktatuurin jossa kaikki ihmiset kärsivät. Kolmannessa jaksossa me nähdään miten yksi ihminen on luonut sitä valtiovaltaa vastustamalla itselleen ja rakkaalleen suoranaisen paratiisin tuohon maailmaan.
Tuo on erittäin hyvä tapa tuoda kuva siitä, että tuossa maailmassa on muitakin vaihtoehtoja kuin se, missä nuo kaksi päähenkilöä ovat joutuneet elämään. Ja tuota on vaikea tuoda esiin ilman, että otetaan irtiotto niiden kahden päähenkilön omasta maailmasta.
Kyllä, ymmärrän nämä pointit ja huomioin samat itsekin katsoessani. Siitä huolimatta olisin arvostanut vielä enemmän, jos Billin kaupunki olisi liittynyt tarinaan jotenkin eheämpänä kokonaisuutena, eikä näin irrallisena osana taustoitusta. Nyt ainoa yhteys tarinaan oli siinä, että Bill oli survivalisti, jolla oli aseita, auto ja siihen akku, joita Joel ja Ellie tarvitsivat matkallaan kohti seuraavaa jaksoa ja se selvisi kutakuinkin viimeisen 5 minuutin aikana, jolloin jakson päähahmot olivat jo kuolleet.

Tosin onhan kaudessa vielä kasa jaksoja jäljellä, joten kuka tietää vaikka sieltä tulisi jotain kierrepalloa myöhemmin.
 
Kyllähän tässä kolmos osassa syvennettiin joelin ja ellien suhdetta. Vai menikö se ohi kahtoessa?
 
Kyllä, ymmärrän nämä pointit ja huomioin samat itsekin katsoessani. Siitä huolimatta olisin arvostanut vielä enemmän, jos Billin kaupunki olisi liittynyt tarinaan jotenkin eheämpänä kokonaisuutena, eikä näin irrallisena osana taustoitusta. Nyt ainoa yhteys tarinaan oli siinä, että Bill oli survivalisti, jolla oli aseita, auto ja siihen akku, joita Joel ja Ellie tarvitsivat matkallaan kohti seuraavaa jaksoa ja se selvisi kutakuinkin viimeisen 5 minuutin aikana, jolloin jakson päähahmot olivat jo kuolleet.

Tosin onhan kaudessa vielä kasa jaksoja jäljellä, joten kuka tietää vaikka sieltä tulisi jotain kierrepalloa myöhemmin.

BIll oli survalisti, joka ei välittänyt kenestäkään muusta kuin itsestään. Kunnes hän tapasi Frankin, rakastui ja oppi välittämään muistakin kuin itsestään. Frank oli myös syy sille, että miksi Bill ylipäätänsä tapasi Joelin. Ilman Frankin ja Billin tarinaa, Joel ei olisi edes tiennyt Billistä, saati sitten siitä, että etsimällä Billin Joel voisi saada apua. Tai sen auton ja akun. Ja Frank myös motivoi Billin auttamaan Joelia, senkin jälkeen kun Bill ja Frank olivat jo kuolleet. Koska Bill halusi, että Joel voisi tehdä rakkaalleen saman kuin mitä Bill teki omalle rakkaalleen, eli auttaa häntä elämään tuossa maailmassa.

Että joo, viimeisen 5 minuutin aikana selviää, että Joel ja Ellie saivat sen auton Billiltä. Mutta sen ensimmäisen 70 minuutin aikana selviää, että miksi Joel ja Ellie voivat saada sen auton Billiltä.
 
BIll oli survalisti, joka ei välittänyt kenestäkään muusta kuin itsestään. Kunnes hän tapasi Frankin, rakastui ja oppi välittämään muistakin kuin itsestään. Frank oli myös syy sille, että miksi Bill ylipäätänsä tapasi Joelin. Ilman Frankin ja Billin tarinaa, Joel ei olisi edes tiennyt Billistä, saati sitten siitä, että etsimällä Billin Joel voisi saada apua. Tai sen auton ja akun. Ja Frank myös motivoi Billin auttamaan Joelia, senkin jälkeen kun Bill ja Frank olivat jo kuolleet. Koska Bill halusi, että Joel voisi tehdä rakkaalleen saman kuin mitä Bill teki omalle rakkaalleen, eli auttaa häntä elämään tuossa maailmassa.

Että joo, viimeisen 5 minuutin aikana selviää, että Joel ja Ellie saivat sen auton Billiltä. Mutta sen ensimmäisen 70 minuutin aikana selviää, että miksi Joel ja Ellie voivat saada sen auton Billiltä.
Voi kiitos kun selitit, ei tätä varmasti kukaan olisi muuten ymmärtänyt. Eikä sitä olisi voinut paremmin sarjassa tuoda esille. Selvästi siis 5 tähden jakso 5 tähden sarjassa, jota me pesantit ei vaan kyetä ymmärtämään riittävän korkealla tasolla. :D
 
Neljäs jakso katsottu ja oli hyvä. Vertailua peleihin:
Tykkäsin alkupuolen kohtauksista ennen kuin saapuivat kaupunkiin. Hyviä lisiä mitä ei ole pelissä etenkin se metsäkohtaus. Sitten se kaupunkiin saapuminen oli tehty erinomaisesti. Kyllä siinä hymy nousee suupieliin kun tulee tuttuja kohtauksia ja vielä näin hyvin tehtynä. Vähän harmittaa kun skippasivat hotellikohtaukset. Sitä osasin kyllä odottaa kun kakkosjaksossa oli jo se aulakohtaus. Joel myös aika nopeasti hyväksyi Ellien aseenkäytön mutta ei se haittaa.
 
Viimeksi muokattu:
Neljäs jakso muistuttaa omaa käsitystä peleissä nähtävästä parivaljakosta. Pidän kuitenkin myös todella paljon tavasta kopioida kohtauksia ja kontrastina tehdä täysin peleistä eroavia ratkaisuja, niin pysyy mielenkiinto yllä riippumatta onko pelaaja vai ei.

BTW, toivottavasti viides jakso tulee täälläkin pari päivää etuajassa. Superbowlin vuoksi ainakin jenkeissä näin.
 
Tuo kolmos jakso oli kyllä aivan turha suurimmaks osaks, ois voinu tiivistää 30min ja silti se ois ollu pitkä vielä.
4 taas oli sit jo yllättävän lyhyt, kaikkeen turhaan ne aikaa käyttääkin.
 
Mä oon melkein sitä mieltä, että tämä neljäs tuntui enemmän täytejaksolta kuin edeltävä osa. Tavallaan tapahtui paljonkin ja "juonta" edistettiin, mutta se kaikki oli aikalailla yhdentekevää. Tunnustetaan, että tykkään kyllä epätavallisen paljon sellaisista episodimaisista sarjoista, joissa on joku juttu ja oma tarina kussakin jaksossa.
 
4 jaksossa varmaankin hierotaan jotain uskontoa naamaan 60min, kun nyt saatu homoilut pois alta. :)

Jännä etteivät voi harrastaa keskenään, vaan tulee pakottaa muillekin papana-aukkojuttuja. Sama pätee uskovaisiinkin.

Veikkaampa että ihmisen epävarmuutta omaan identiteettiinsä vain tuo pakotus muille kuvastaa, yksilön heikkoutta ja pelkoa. Eivät oikeasti uskallakaan olla sitä mitä haluavat. Sitä pyritään vahvistamaan muiden kustannuksella. Kerroinko jo muuten olevani fillaroiva vegaani? Ai niin, kukaan ei kysynyt mutta paasaampa nyt väkisin.

:rofl:
Eli onko pelkästään se että sarjassa on homohahmoja pakottamista? Hahmot ovat homoja pelissäkin joten ei sitä ole keksitty tätä varten.
 
Jännä etteivät voi harrastaa keskenään, vaan tulee pakottaa muillekin papana-aukkojuttuja. Sama pätee uskovaisiinkin.

Veikkaampa että ihmisen epävarmuutta omaan identiteettiinsä vain tuo pakotus muille kuvastaa, yksilön heikkoutta ja pelkoa.
Siis tv-sarjan käsikirjoittajien epävarmuutta, heikkoutta ja pelkoa?

Onkos tällä listalla jotain muita yksityisasioita kuin uskonto tai homoseksuaalisuus? Jos telkkariin kirjoitetaan hahmoja joilla on vaikka mielenterveysongelma, keppihevosharrastus, tai elämäntapana voimailu, niin onko pakottamista, yksilön heikkoutta ja pelkoa?
 
Huomautus - käyttäjään kohdistuva nollapostaus, keskitytään rakentavaan keskusteluun
4 jaksossa varmaankin hierotaan jotain uskontoa naamaan 60min, kun nyt saatu homoilut pois alta. :)

Jännä etteivät voi harrastaa keskenään, vaan tulee pakottaa muillekin papana-aukkojuttuja. Sama pätee uskovaisiinkin.

Veikkaampa että ihmisen epävarmuutta omaan identiteettiinsä vain tuo pakotus muille kuvastaa, yksilön heikkoutta ja pelkoa. Eivät oikeasti uskallakaan olla sitä mitä haluavat. Sitä pyritään vahvistamaan muiden kustannuksella. Kerroinko jo muuten olevani fillaroiva vegaani? Ai niin, kukaan ei kysynyt mutta paasaampa nyt väkisin.

:rofl:

Kyllä välillä hävettää kuulua samaan lajiin nimeltä ihminen kun tätäkin tekstiä lukee.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 274
Viestejä
4 487 361
Jäsenet
74 128
Uusin jäsen
semantic

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom