The last of Us (HBO)

Oletko pelannut Last of Us pelejä?

  • Olen

    Ääniä: 195 45,1%
  • En ole

    Ääniä: 237 54,9%

  • Ääniä yhteensä
    432

Apinamakina

Tukijäsen
Liittynyt
14.07.2017
Viestejä
1 079
Kuinka monta jaksoa tätä pitäisi vielä tulla? Itse kun olen pelin pelannut, niin jotenkin tuntuu että sarjan tapahtumat etenevät ei nyt hätäisesti, mutta aika nopeaa tahtia. Vaikka Joelin ja Ellien matkustaminen voisi olla tylsää seurattavaa, jotenkin sitä odottaisi enemmän jotain välikontenttia näiden pelien tapahtumien välille. Esimerkiksi kun neljännessä jaksossa yöpyivät metsässä, niin siellä metsässä olisi voinut olla jotain juonentynkää tai sen sellaista.

Itse taidan olla sisältä kuollut koska kolmas jakso ei juuri tunteita herättänyt, suuntaan tai toiseen. Ennemmin olisin katsonut Joelin ja Ellien seikkailuja kuin Billin ja Frankin puuhasteluja. Sinänsä jännä että muuten pelien kohtaukset toistetaan melkein sanasta sanaan samanlaisina, mutta Billin esiintyminen sarjassa oli täysin erilainen kuin pelissä.
 
Liittynyt
08.11.2020
Viestejä
358
Kuinka monta jaksoa tätä pitäisi vielä tulla? Itse kun olen pelin pelannut, niin jotenkin tuntuu että sarjan tapahtumat etenevät ei nyt hätäisesti, mutta aika nopeaa tahtia. Vaikka Joelin ja Ellien matkustaminen voisi olla tylsää seurattavaa, jotenkin sitä odottaisi enemmän jotain välikontenttia näiden pelien tapahtumien välille. Esimerkiksi kun neljännessä jaksossa yöpyivät metsässä, niin siellä metsässä olisi voinut olla jotain juonentynkää tai sen sellaista.

Itse taidan olla sisältä kuollut koska kolmas jakso ei juuri tunteita herättänyt, suuntaan tai toiseen. Ennemmin olisin katsonut Joelin ja Ellien seikkailuja kuin Billin ja Frankin puuhasteluja. Sinänsä jännä että muuten pelien kohtaukset toistetaan melkein sanasta sanaan samanlaisina, mutta Billin esiintyminen sarjassa oli täysin erilainen kuin pelissä.
Neljännessä jaksossahan oli paljon uusia tapahtumia. Se lehtikohtaus autossa ja kaupunkiin saapuminen olivat oikeastaan ainoat suoraan pelistä otetut kohtaukset.
 

Hetzer

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
476
Se, että ihmiset kokevat että ajankulun kuvaus esitettävässä materiaalissa tuntuu epäselvältä on varmasti enemmän esitettävän materiaalin vika kuin katsojien jotka joutuvat tällaisia yksinkertaisia asioita ohjelmaa katsoessaan pohtimaan. Silloin asioiden esitys ontuu eikä siinä auta heitellä mitään kommentteja ihmsten kiven alla asumisesta.
Jos tälläistä sarjaa katsoessa tuollainen yksinkertainen asia jää kaivelemaan niin se todellakin on katsojassa vika.
 

Jyg

Liittynyt
27.01.2017
Viestejä
240
Jos tälläistä sarjaa katsoessa tuollainen yksinkertainen asia jää kaivelemaan niin se todellakin on katsojassa vika.
Jos tällaisessa sarjassa tuollainen yksinkertainen asia jää kaivelemaan se on paskaa kuvakerrontaa ja maskeerausta. Se, että joku vaikuttaa epäuskottavalta se silloin on sitä.
 
Liittynyt
26.01.2021
Viestejä
691
Mikä ihme tossa ajankulussa sit vaivaa? Kaikki ollu erittäin selvää... vielä usein tullut ihan teksti isolla ruutuun kauanko aikaa on mennyt. Voiko enää selvempää olla?
 

Jyg

Liittynyt
27.01.2017
Viestejä
240
Lähinnä se että muut ympärillä vanhenee ja Joel vetää 40 vuoden pätkän kuin eläisi samaa viikkoa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
353
Lähinnä se että muut ympärillä vanhenee ja Joel vetää 40 vuoden pätkän kuin eläisi samaa viikkoa.
Oletko edes katsonut samaa sarjaa?
Joel vanheni 32v->51v ja mielestäni ihan tarpeeksi uskottava muutos.
Bill ja Frank oli viiskymppisiä kun homma alkoi ja ~70v lopussa.

Normaalisti sekavat ja epäuskottavat aikahypyt ärsyttävät mutta tässä sarjassa ei sitä ongelmaa ole kyllä ollut.
 
Liittynyt
26.01.2021
Viestejä
691
Lähinnä se että muut ympärillä vanhenee ja Joel vetää 40 vuoden pätkän kuin eläisi samaa viikkoa.
Hmm.. en oo kyl tommosta huomannu. Jos kolmos jaksoa tarkoitat jossa Joel on kolmekymppinen siloposki ensiksi ja lopulta viisikymppinen ryppyjä saanut harmaaparta. Bill oli vanhempi jo alkujaan.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
479
Itellä ei haitannut kyllä pätkääkään tuo ajankulku joten tein pikagallupin perheessä eikä sielä vaimoa / muksujakaan haitannu pätkääkään... Kun taas esim got: house of dragons jäi kesken vaimon kans kun kumpikaan ei tykänny siitä että näyttelijät vaihtuu; saapa nähä miten käy witcherin kanssa kun pittää totutella uuteen geralttiin...

Näin ite pelisarjan fanina minä ja yks teineistä kyllä tykätään sarjasta kympillä ja muut sitten vetää lähinnä perheaikana sympaten mukana. Tietenkin se tarttuneen suudelma Tessille sai kummatkin kiehumaan ja ollaan ja etukäteen fiilistelty että kuka kakkoskaudella näyttelee Abbyä ;). Oli näet mielenkiintosta nähä oman rauhallisen tytsyn saavan hirveen raivarin kun sen piti alkaa pelata Abyllä part 2:sessa... eli ihan parasta laatuaikaa perheen kans vaikkei kaikki oo pelannu läpi pelejä.
 

Jyg

Liittynyt
27.01.2017
Viestejä
240
Oletko edes katsonut samaa sarjaa?
Joel vanheni 32v->51v ja mielestäni ihan tarpeeksi uskottava muutos.
Bill ja Frank oli viiskymppisiä kun homma alkoi ja ~70v lopussa.

Normaalisti sekavat ja epäuskottavat aikahypyt ärsyttävät mutta tässä sarjassa ei sitä ongelmaa ole kyllä ollut.
Ei kai nuo tuolla nyt kolmos jakson lopun ja nelosjakson aikana viittä vuotta autolla ajelleet kun Joel oli nelos jakson aikaan 56 vuotias. Mutta se siitä toisille tällainen kuvaus käy niin mikäs siinä, voin sanoa, etten ole ainut joka tätä on ihmetellyt.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
353
Ei kai nuo tuolla nyt kolmos jakson lopun ja nelosjakson aikana viittä vuotta autolla ajelleet kun Joel oli nelos jakson aikaan 56 vuotias. Mutta se siitä toisille tällainen kuvaus käy niin mikäs siinä, voin sanoa, etten ole ainut joka tätä on ihmetellyt.
No anteeks, 36->56v, Silti en näe tuossa mitään ongelmaa.
 

namlepo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.06.2018
Viestejä
4 604
olipas surullinen jakso. Nyt itkettää koko päivän. Saatana. Välillä oli vähän liikaa paikallaan toljaamista. Ja flattari jäi vähän vaisuksi. Oliko pyssyn kanssa sama mies kun quit placessa? Näytti vähän siltä
 
Liittynyt
03.10.2020
Viestejä
123
Liittyen jo edelliseen jaksoon, Kathleenin esittäjän roolisuoritus oli kyllä todella meh, ei herättänyt itessä minkäännäköistä auktoriteettiä ja niin vaan porskutellaan vastarintaliikkeen nuolenkärkenä.

Henryn ja Samin kohtalo kolahti tähän astisista jaksoista eniten vaikka toki tiesin pelin perusteella mitä odottaa, kyynelhanat siinä aukesi siitä huolimatta

Also, toivottavasti bloatereita näkis enemmänkin nyt jäi kieltämäti vähän piippuun
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
557
Lopun autokohtauksessa mietin että olisiko mahdollisesti Amie Donald käynyt tekemässä pienen roolin sarjassa? Kathleen roolisuoritus oli minustakin aika pettymys, eli sellainen johtajan uskottavuus puuttui. Hyvä jakso oli joka tapauksessa ja tuo lopun toiminta oli ihan tervetullutta. Itse olen pitänyt kaikista jaksoista ja muutenkaan sarjasta ei ole mitään isompaa valittamisen aihetta. Mieluiten kuitenkin olisin katsonut kaikki jaksot yhteen putkeen. Upea sarja on ollut..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 121
Taas kerrottiin 5 jaksossa sivuhenkilöiden tarina. Pidin paljon enemmän kuin kolmosjaksosta ja tähän oli saatu myös toimintaa messiin, niin on sarjan parhaimpia jaksoja.

Hienoa toimintaa ja sarja nytkähti eteenpäin.
 
Liittynyt
08.11.2020
Viestejä
358
Viidennestä jaksosta:
Tämä ei oikein toiminut itselleni. Ensimmäinen jakso mistä jäi vähän huono maku. Henry ja Sam olivat loistavia ja jakson ekasta puoliskosta tykkäsin mutta sitten huononi. Bloater olisi voitu esitellä siellä tunneleissa pelottavammin eikä tällä tavalla.
 
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
505
Jotenkin siitä huolimatta, että tykkään tästä todella paljon, niin jotenkin tuntuu turhalta, että alle jakson mittaisten sivuhahmojen taustoihin paneudutaan niin paljon. Ja olihan tuo koko Kathleen joukkoineen aikalailla turha juonikoukero.
Vaikka parin jakson jälkeen olin kahden vaiheilla Bella Ramseyn suhteen, en ole enää. Nappivalinta, erittäin hyvä näyttelijä. Nelosjakson Joelin ja Ellien lähentyminen vitseineen oli kummaltakin näyttelijältä mielettömän hienoa katseltavaa.
 

0nanias

Make ATK Great Again
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
1 884
En tiedä että millähän te kuvittelette että tämä sarja kantaisi useampia tuotantokausia jos juonessa ei olisi noita sivukoukeroita? Sienipäiden listimisestä ei loppupeleissä kauheasti uutta irtoa enää parin tunnin jälkeen.
Toivotaan että tätä ei lypsetä pilalle samalla tavoin kuin the walking deadille kävi loputtomien kausien ja spinoffien vuoksi.
 

Apinamakina

Tukijäsen
Liittynyt
14.07.2017
Viestejä
1 079
Nyt kun olen tarkemmin miettinyt, että mikä mua tässä sarjassa häiritsee, niin ehkä se, että mielestäni tässä ei olla tarpeeksi keskitytty Joelin ja Ellien välisen suhteen rakentamiseen. Mielestäni ainakin jaksojen 2-3 tai 3-4 välissä olisi saanut olla jakso mikä olisi keskittynyt pelkästään näihin kahteen ja miten selviytyvät tässä maailmassa. Tai sitten 3. jaksossa olisivat voineet jättää Frankin ja Billin tarinat sikseen ja antaneet enemmän ruutuaikaa sarjan päähahmoille.
Joo, 4. jaksossa oli jotain kun yöpyivät siellä metsässä ja Ellie luki jotain helkkarin vitsejä Joelille ja jakson lopussa oli kun Joel antoi Ellielle aseen, mutta minusta se ei ole tarpeeksi. Nyt jo 5. jaksossa tuntuu että näiden kahden suhde on rakentunut aika hyväksi, mutta minusta näiden kahden välillä on tapahtunut liian vähän että se tuntuisi ansaitulta.

Ja ehkä liian paljon ollaan keskitytty näiden sivuhahmojen taustatarinoihin. 3. jakso oli yli puolet pelkkää Billiä ja Frankia, ja 5. jaksossa Sam ja Henry eivät kovin pitkään olleet mukana Joelin ja Ellien kanssa. Ja sitten kun nämä hahmot ovat esillä vain yhden jakson verran, niin itse en ainakaan ehdi kiintyä niihin, enkä koe mitään tunteita heitä kohtaan.
Mikä pointti esimerkiksi oli tuolla vastarintaliikkeen ja Henryn juonikuviolla? Oliko tarpeellista nähdä kohtauksia Kathleenista, kun tämän virka sarjassa oli hyvin minimaalinen? Yhtä hyvin tämä vastarintaliike olisi voinut olla jotain random bandiitteja/loottereita. Nämä kohtaukset missä Kathleen kuulusteli näitä Fedran ilmiantajia tai missä kertoi nyyhkytarinaa veljestään olisi hyvin voitu leikata pois ja keskittyä enemmän Joelin, Ellien ja Samin ja Henryn kanssakäymiseen ja näiden kahden parivaljakon välisten suhteiden rakentamiseen, jolloin jakson loppu olisi voinut tuntuakin jossain.

Kaksi ensimmäistä jaksoa toimivat minusta todella hyvin, mutta sen jälkeen on vauhti jotenkin hiipunut.

Ehkäpä 9 jaksoa on liian vähän jaksoja tämänkaltaiselle sarjalle, en tiedä. Game of Thrones alkukausina toimi aivan saakelin hyvin vaikka siinäkin oli vain 10 jaksoa per kausi. Ja niissä ei kuitenkaan tuhlattu melkein koko jaksoa johonkin tiettyyn hahmoon ja tarinankerronta tuntui sulavalta vaikka olikin montaa hahmoa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
286
Mikä pointti esimerkiksi oli tuolla vastarintaliikkeen ja Henryn juonikuviolla? Oliko tarpeellista nähdä kohtauksia Kathleenista, kun tämän virka sarjassa oli hyvin minimaalinen? Yhtä hyvin tämä vastarintaliike olisi voinut olla jotain random bandiitteja/loottereita. Nämä kohtaukset missä Kathleen kuulusteli näitä Fedran ilmiantajia tai missä kertoi nyyhkytarinaa veljestään olisi hyvin voitu leikata pois ja keskittyä enemmän Joelin, Ellien ja Samin ja Henryn kanssakäymiseen ja näiden kahden parivaljakon välisten suhteiden rakentamiseen, jolloin jakson loppu olisi voinut tuntuakin jossain.
Ja sitten olisi valitettu, kun maailmaa ei olisi yhtään taustoitettu, vaan meno on yhtä räiskettä ja sompiörinää.

Itselle ainakin tuo maailma on yhtä tärkeä osa tarinaa, kuin Joelin ja Ellien matka. Hienoa, että sitäkin näytetään tällä tavalla, eivätkä vastustajat ole jotain geneerisiä loottereita, joita lahtadaan kuin kärpäsiä.
 

Apinamakina

Tukijäsen
Liittynyt
14.07.2017
Viestejä
1 079
Ja sitten olisi valitettu, kun maailmaa ei olisi yhtään taustoitettu, vaan meno on yhtä räiskettä ja sompiörinää.

Itselle ainakin tuo maailma on yhtä tärkeä osa tarinaa, kuin Joelin ja Ellien matka. Hienoa, että sitäkin näytetään tällä tavalla, eivätkä vastustajat ole jotain geneerisiä loottereita, joita lahtadaan kuin kärpäsiä.
Joo se maailman rakentaminen on ihan ok jos se on toteutettu hyvin ja sillä on jokin tarkoitus, mutta ensisijaisesti tarinan keskiössä on kuitenkin Joelin ja Ellien matka. Tarvitsiko sarja todellakin tuota Billin ja Frankin yli puolta jaksoa kestävää taustatarinaa? Mielestäni ei.

Ja tämä 5. jakson kuvio kun tämä vastarintaliike metsästi Henryä, mikä tarkoitus tällä nyt loppupeleissä oli? Mielestäni se jäi aika hedelmättömäksi ja koko sivujuoni loppui lyhyeen. En vaan itse näe mikä tarkoitus tällä juonikuviolla nyt oli.
 
Liittynyt
29.04.2017
Viestejä
253
The Last of Us -podcasteissä kerrotaan, että sarjassa halusivat hyödyntää televisioformaatin vahvuuksia kertomalla tarinaa myös muiden kuin päähahmojen näkökulmasta. Suosittelen pelaamaan The Last of Us (Part I) -pelin, jos kaipaa enemmän toimintaa tai Joelin ja Ellien yhteistä tarinaa.

Pelissä tunnelissa/viemärissä asuneen Ishin tarinaa avattiin paljon enemmän.
Pelissä Ishin tarina sijoittuu Pittsburghin viemäreihin, mutta sarjassa se oli siirretty Kansas Cityn tunneliin. Tarina kerrotaan löydettävien paikkojen ja viestien avulla.

Video Ishin tarinasta:



Viestit:
 

alakääntö

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
21.02.2020
Viestejä
1 126
Onkin jo jonkun aikaa siitä kun viimeksi katsellut näitä maailmanlopun zombie-sarjoja. Walking deadia en katsonut aikoinaan parin ekan kauden jälkeen kun meni niin typeräksi se. Minulle ainakin tämä sarja on tuonut muistoja takaisin miten anteeksiantamaton tällainen end of the world skenaario on. Muistuu ihan ne walking dead -pelit mieleen ja se tilanteiden brutaalisuus, täysi epäoikeudenmukaisuus ja äkkikuolemat. Siltä pohjalta sarja kyllä kaapannut mukaansa. Peleistäkin on niin kauan että lähinnä muistan vain sen lopun, mutta en sitä kommentoi.

Itse olen tykännyt myös Elliestä ja oikeastaan kaikista negatiivisista ja positiivista fiiliksistä mitä sarja herättää. Homoilujakson alku vähän ärsytti mutta kyllä sekin jakso hyväksi muuttui. Tavallaan sarjast tulee sellainen paluu juurille fiilis, mitä tulee näihin zombie-leffoihin.

Sarjan uusin jakso meni kuitenkin tietyissä kohdin aika perushollywoodiksi. Se pitkän matkan ammuskelu ja koko zombiehulabaloo oli melkein koomisen tyypillistä perussurkeaa walking dead töhöilyä. Toki, kun toimintapelin päälle tämäkin sarja on tehty, on supersankarimaisia ammuskeluja luvassa lisääkin. Mutta paremmin sarja toimii kun zombit ovat jännistyselementtinä eikä toimintaelementtinä. Taistelukohtaukset ovat aika vaivaannuttavaa katsoltavaa ja mielestäni selvästi heikointa osaa tässä sarjassa, draama taas parasta. Mutta onneksi jaksoon saatiin sitä brutaalia epäoikeudenmukaisuuttakin, minkä takia näitä katsoo.

Sille Katleenin näyttelijälle voisi antaa jonkun kuivaneen banaanin palkinnoksi suorituksestaan. Mielestäni todella epäuskottava, ylinäytelty ja samaan aikaan pahvinohut ja vaivaannuttava roolisuoritus. Teki pahaa katsoa kohtauksia, missä tämä rouva "näytteli" vuorosanansa kuin suoraan paperista. Koko sekin sivujuonne hahmoineen jäi ihan turhaksi filleriksi. Toki en muista peleistä oikein yhtään mitään, niin vaikea sanoa pohjustettiinko siinä myös tulevia tapahtumia vai oliko se siinä nyt.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
16 437
Tässä 5. jaksossa kyllä jäi aika heikoksi tuo ”kapinallisten” taustatarina. Kuten myös Henryn taustatarina. Siinä vain kerrotaan, että joo Kansas Cityn FEDRA oli erittäin paha. Joka sitten validoisi noiden halun kapinoida sitä vastaan, validoisi sen kapinallisten kostona käyttämän väkivallan ja tekisi tuosta Henryn teosta paljon pahemman.

Mutta tuota ei pohjusteta mitenkään muuten paitsi sanomalla. Eikä sitä edes kerrota kunnolla, heitetään vain pari epämääräistä kommenttia, että joo, pahoja olivat. Joten lopputuloksena minä katsojana en pysty mitenkään kunnolla arvioimaan sitä, että kenelle tuossa tilanteessa pitäisi mun sympatiat kuulua. Henrylle vai Kathleenille? Vai molemmille, vai ei kummallekaan?
Joten lopulta tuo tarina jää erittäin tyhjäksi noiden osalta. Mikä on harmi, koska tuossa olisi ollut mahdollisuus luoda taas yksi uudenlainen kuva elämästä tuossa maailmassa. Ja se myös vie käytännössä merkityksen Henryn, Samin ja Kathleenin kohtaloilta. Eikä tuohon olisi edes tarvittu paljon, joku flashback scene missä näytetään sitä KC:n Fedran toimintaa, etenkin vaikkapa Kathleenin näkökulmasta.

Ja Kathleenin näyttelijä oli kyllä väärä valinta tuohon. Tai, se olisi voinut toimia jos sitä hahmoa oltaisiin pohjustettu, mutta nyt se vaan vaikutti täysin väärältä roolitukselta. Ja itse ainakaan en päässyt missään vaiheessa yli siitä, että kyseinen nainen oli aiemmin tuttu vain ja ainoastaan Two And a Half Menin Rosena.

Että joo, en tiedä miten ne onnistui kirjoittamaan kolmosjakso niin hyvin ja sitten näissä muissa hapuilua. Piti oikein tarkistaa, että onko kirjoittaja sama, ja kyllä se näköjään on.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 153
Jakson lopun tapahtumat menivät osittain erilailla kuin pelissä, mutta siltä osin kun meni samalla lailla, oli mielestäni paremmin ja koskettavammin toteutettu pelissä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 121
Ja tämä 5. jakson kuvio kun tämä vastarintaliike metsästi Henryä, mikä tarkoitus tällä nyt loppupeleissä oli? Mielestäni se jäi aika hedelmättömäksi ja koko sivujuoni loppui lyhyeen. En vaan itse näe mikä tarkoitus tällä juonikuviolla nyt oli.
Hä? Eiköhän se ollut ihan alusta asti selvillä? Vähintään kaksi kertaa kerrottiin, että Henry ilmiantoi Kathleenin velin ja FEDRA sitten kidutti kuoliaaksi. Alussa, kun Kathleen kuulusteli lääkäriä, siinä sanottiin ja sitten siellä päiväkodissa myös. Miten tämän voi missata? Yritätkö sanoa jotain muuta?
Ja jos Kathleenin rooli vastarintaliikkeen pomona ja tämä henk.koht. motiivi ei tullut selväksi, sinulla saattaa olla keskittymishäiriö. Toivottavasti ymmärsin tekstisi väärin.

edit: taisin ymmärtää tuon lainauksen väärin
 
Viimeksi muokattu:

Apinamakina

Tukijäsen
Liittynyt
14.07.2017
Viestejä
1 079
Hä? Eiköhän se ollut ihan alusta asti selvillä? Vähintään kaksi kertaa kerrottiin, että Henry ilmiantoi Kathleenin velin ja FEDRA sitten kidutti kuoliaaksi. Alussa, kun Kathleen kuulusteli lääkäriä, siinä sanottiin ja sitten siellä päiväkodissa myös. Miten tämän voi missata? Yritätkö sanoa jotain muuta?
Ja jos Kathleenin rooli vastarintaliikkeen pomona ja tämä henk.koht. motiivi ei tullut selväksi, sinulla saattaa olla keskittymishäiriö. Toivottavasti ymmärsin tekstisi väärin.
Nuo nyt oli ilmiselviä seikkoja. En mä tässä hahmojen motiiveita kysellyt vaan, että mitä tästä kaikesta lopulta koostuttiin? Miten tuo sivujuoni vaikutti yhtään mitenkään Joelin ja Ellien tarinaan. Vaikutti minusta vaan aika tyhjänpäiväiseltä sivujuonelta, kuten Billin ja Frankin jakso.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 121
Nuo nyt oli ilmiselviä seikkoja. En mä tässä hahmojen motiiveita kysellyt vaan, että mitä tästä kaikesta lopulta koostuttiin? Miten tuo sivujuoni vaikutti yhtään mitenkään Joelin ja Ellien tarinaan. Vaikutti minusta vaan aika tyhjänpäiväiseltä sivujuonelta, kuten Billin ja Frankin jakso.
Kiitos tarkennuksesta. Olet oikeassa, että nyt vaan liikuttiin muutama kilometri ja varusteetkin meni.

..mutta mielestäni tässä oli saatu paremmin juoneen mukaan tuo jakso. Menneet tapahtumat kerrottiin pääosin dialogina, eikä näytetty ruudulla, niinkuin homojaksossa. Lisäksi tässä oli kovaa zombie-toimintaa, josta itse tykkäsin. Ja se sopi juoneen ja näytti hienolta.

Jos nyt Sam & Henry - tai edes toinen olisi jäänyt henkiin, tässä olisi ollut tarinankerronnan kannalta tärkeitä asioita. Nyt ei jäänyt. Itsemurhat on kova teema tässä sarjassa. Melkein joka parittomassa jaksossa, jos lasketaan itsemurhaksi se, että ne Ellien luovuttaneet naiset jäivät sinne varmaan kuolemaan ekassa jaksossa..

Tämä tarina oli päähenkilöiden rinnalla, niin mielestäni oikein hyvää antia. Toki spoilerissa sanomani asiat pätevät, niin sinulla on kyllä validi pointti tuossa, mitä sanoit. Jatketaan keskustelua kuitenkin spoilereissa jakson lopusta, ettei spoilata muille tuoretta jaksoa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 362
Eilen tuli katsottua 4. ja 5. jakso putkeen. Olihan tuo jonkinlainen tasonlasku 3. jaksosta jota pidin tarinankerronnaltaan yhtenä kaikkien aikojen tv-sarja jaksoista. Toki 4. ja 5. jakso olivat hyviä, ei siinä mitään. Todella erinomainen sarja, hyvää tarinankerrontaa ja hyvää draamaa. Toivon mukaan taso pysyy samana kauden loppuun.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
4 241
Omasta mielestäni on erittäin tervetullutta, että maailmaan luodaan syvyyttä ja sen dynamiikoita avataan myös päähenkilöiden ulkopuolella.

En ole pelannut pelisarjaa.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
16 437
Menneet tapahtumat kerrottiin pääosin dialogina, eikä näytetty ruudulla, niinkuin homojaksossa.
Se, että nuo kerrottiin dialogina, on juurikin se syy, että miksi tuo jakso oli reippaasti huonompi kuin tuo kolmosjakso.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.11.2020
Viestejä
358
Bloateria varten tehtiin todella kallis puku mitä käytettiin kuvauksissa mutta lopulta se korvattiin kokonaan cgi:llä. Harmi kun se näytti hienolta.


Kuva puvusta:
 
Liittynyt
17.10.2017
Viestejä
896
Bloateria varten tehtiin todella kallis puku mitä käytettiin kuvauksissa mutta lopulta se korvattiin kokonaan cgi:llä. Harmi kun se näytti hienolta.

On ollut kyllä idioottimainen päätös. Cgi näyttää nimittäin aina paskalta.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 163
Nyt taas itsekin ajantasalla. Oma fiilis nelosjaksosta oli että ehkä vähän tylsä, mutta vitonen olikin sitten taas oikein hyvä ja toi mukavasti lisäsyvyyttä sarjan maailmaan vaikka olikin taas vähän oma irrallinen tarinansa nelosjakson kanssa. Jos ei ole noita vielä katsottuna niin kannattaa varmaan katsoa nuo putkeen niin ei jää se nelosjakso torsoksi kuten jakso/viikko tahdilla katsottua kävi. Nelosjaksosta jäi vähän vaisu olo itselle, kokonaisuus oli parempi kun huomattavasti paremman vitosjakson yhdisti siihen.

Sinänsä erikoisia ratkaisuja tarinankerronnallisesti nämä itsenäiset pätkät, mutta ymmärrän kyllä ajatuksen taustalla. Selkeästi näissä on tarkoituksena tuoda tätä sarjan maailmaa esille näkökulma ja tarina kerrallaan, kootaan pienistä paloista kokonaisuutta vähitellen. Sarjan tekijät kyllä hanskaavat draaman tekemisen, siitä ei pääse mihinkään. Tämä on vähän erilainen kuin tyypilliset maailmanloppu-genren ohjelmat koska tässä luotetaan paljon enemmän draamaan ja hiljaisiin kohtauksiin kuin tavanomaisissa saman genren ohjelmissa.
 
Liittynyt
27.08.2017
Viestejä
185
Tää sarja kyllä ontuu pahasti toimintakohtauksissa. Noi sieniukot ei jotenkin itelle oikein toimi ja viitosjakson lopun toimintaosio oli muutenkin onnetonta kohellusta. Ja taas toistettiin tota zombiegenren trooppia, jossa hahmo saa kameran ulkopuolella muilta huomaamatta siistin pureman vaatteiden alle, ja jo toista kertaa tässä sarjassa. Viitosjakso jäi itelle ehkä huonoimmaksi myös koska koko vastarintaliike ja Henry juonikuvio oli aika kömpelö ja jäi torsoksi. Parhaat jaksot olleet niitä jossa sienimiehiä ole juuri näkynyt.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.11.2020
Viestejä
358
Katsojamääristä. Artikkelissa on kuva on tulevasta jaksosta:

‘The Last Of Us’ Debuts At No. 6 On Nielsen Streaming Charts, Outpacing ‘House Of The Dragon’ Viewership

officially hit the Nielsen streaming charts for the week of January 16 to January 22 with 837M minutes viewed (No. 6). That outpaces viewership for another HBO hit, House of the Dragon, in the same interval.

Despite premiering the week prior, the series didn’t make the charts because Episode 1 had only been available for a few hours when Nielsen’s measurement window closed. However, Nielsen did note that in just those few hours, the Pedro Pascal-led series accumulated 223M viewing minutes. Nielsen streaming measurements only account for viewing on HBO Max, so these numbers don’t reflect any viewership on HBO’s linear channel

With a full week of Episode 1 viewing plus a few hours with Episode 2 on the service, viewing skyrocketed. In the same two-episode-circumstances, House of the Dragon amassed 741M minutes viewed.

According to HBO, The Last of Us has been delivering series high audiences each week since it premiered in January. Following the release of Episode 3, HBO said that the first two episodes were averaging 21.3M viewers
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 875
Itse en zombie-genrestä tykkää mutta tämä on kyllä ihan hyvä.
On hyvä. Olen kriittisen puoleinen katsoja ja valitettavasti valtaosa striimauspalvelujen sarjoista oman kokemuksen perusteella omasta mielestä enemmän tai vähemmän kuraa. Tuli katsottua esim. Walking Deadista jotain ~3 kautta (jälkeenpäin ajateltuna en tiedä miksi). 1. jaksohan siinä on aivan erinomainen, mutta sitten taso laskee tasaisesti, ja 3. kauden aikana saavutetaan jo ihan kämppi-meininki. Last of Us pysynyt oikeinkin hyvänä ainakin tähän asti. Huomenna pääseekin sitten taas kohtalaisen innolla katselemaan uutta jaksoa. edit: typo
 
Viimeksi muokattu:

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 708
Liittynyt
08.11.2020
Viestejä
358

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 708
Nuo on USA:n julkaisupäivät. Suomessa menee maanantain puolelle.
Totta. En olettanut että aikavyöhykkeet olisivat tässä olennaisia, kun kuitenkin sieltä näkee suoraan että ensimmäinen jakso julkaisiin sunnuntaina 15.1 (ja meillä siis maanantaina 16.1) jne.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 875
Nuo on USA:n julkaisupäivät. Suomessa menee maanantain puolelle.
Mä muistelen katsoneeni muutaman uuden jakson olettamanani julkaisupäivänä, eli sunnuntaina myöhään iltapäivällä. Ehkä sitten jotain sekoilen, jos tosiaan tullutkin vasta ma? :)

edit: Ei oo tosiaan ainakaan vielä tullut 6. jaksoa.
 
Liittynyt
24.11.2019
Viestejä
399
Mä muistelen katsoneeni muutaman uuden jakson olettamanani julkaisupäivänä, eli sunnuntaina myöhään iltapäivällä. Ehkä sitten jotain sekoilen, jos tosiaan tullutkin vasta ma? :)

edit: Ei oo tosiaan ainakaan vielä tullut 6. jaksoa.
5. jaksoa lukuunottamatta ne on tulleet maanantaisin klo 4 aamuyöllä katseltavaksi HBO Maxilla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
594
Katsottu nyt olemassa olevat jaksot, peliä en ole ikinä pelannut enkä tiennyt sarjasta oikein mitään ennen katsomista, muuta kuin zombityylinen maailmanlopun sarja tjs.

En ihan täysin ymmärrä suosiota. Ei ole huono, muttei mitenkään hyväkään. Kyllä katson joo, mutta jos jäisi pari jaksoa väliin niin saattaisin unohtaa koko sarjan.

Pari ärsyttänyttä kohtausta:

Homopariskunnan survival tyyppi, aseistanut ja ansoittanut nerokkaasti koko paikan, oletan että strategista älykkyyttä on ja taistelutaktiikkaa on miettinyt.....

No hyökkäys tulee niin kiikarilla varustetulla kiväärillä ampuu keskellä katua , eikä esim. jostain nurkan takaa tms suojasta.


Mandaloriamiehen vaimo levittää bensaa kaikkialle, iso laatikollinen kranaatteja pitkin lattioita, niin sytkärillä päättää sitten tuikata paikan tuleen, eikä niillä kranaateilla. Kumpihan nopeampi kuolema, syttyä ensin tuleen vai räjäyttää suoraan pari kranaattia? Joo "jännityksen" takia sytkärillä, kun katsoja "jännittää" ehtiikö sytyttää vai ei :darra:

Samassa kohtauksessa muitakin aseita, niin ei Mandalorianmiehelle tullut mieleen ottaa mukaan kranuja tai aseita, menisi tyyliin 5sec napata pari mukaan

No se kohtaus jossa joutuivat väijytykseen. Auton takaboksi täynnä aseita yms varusteita, niin ei ollut aikaa ottaa niistä mitään mukaan, mutta ehti kaikessa rauhassa puukottaa hengiltä sen puolihalvaantuneen

Sienipäät kun hyökkäsi maan alta ja tappelua oli ja just pääsivät karkuun, niin kenellekään ei tullut mieleen katsoa saiko kukaan naarmuja. Tiedossa kuitenkin on että miten tauti leviää, ja pariin otteeseen jo mainittu että jahas tässä nyt kuollut joku porukka kun oltu varomattomia ja joku porukasta saanut huomaamatta tartunnan ja nyt kaikki kuolleita.

Ehkä muutakin, mutta noi nyt ekana. Ja se naiskapinallisjohtaja, Miehen puolikkaiden sekopää, näyttelytyö on aivan kauheata
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 590
Viestejä
4 205 464
Jäsenet
70 921
Uusin jäsen
m4ke72

Hinta.fi

Ylös Bottom