The Elder Scrolls V: Skyrim

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 168
140 h ilman ongelmia.
Kuuluisat viimeiset sanat. ;)

Tuota 60fps ylitystä suositellaan välttämään ihan vitun painavista syistä. Juuri hitaasti ilmestyvät hajoamiset ovat se ongelma. En itse missään nimessä suosittelisi kenenkään kiertämään tuota kynnystä ellei ole 10000000% varmuudella ole valmis ottamaan tietoista riskiä. 60fps voi olla "hidas" nopean näytön omistajalle, mutta vaihtoehto voi olla paljon isompi vitutus.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 448
Löysinpäs käyttöä AMD Linkille, pääsi ihmettelemään kätevästi reaaliajassa näkyykö tökkiminen miten ja näkyyhän se, prosessorin käyttöaste noin kaksinkertaistuu tai yli normaalista kun rupeaa tökkimään (tuntunut taas tulevan vähän useammin kun välissä tapahtui harvemmin)
Lisähuomiona tuo modattu Skyrim käyttää iloisesti kaikki 8Gt näyttiksen muistista
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 448
Kyllä rupeaa taas olemaan sellaiset fiilikset että heitän koko koneen pian parvekkeelta alas :rage:

Päätin aloittaa Dawnguard-lisärin osuuden ja kävin pelastamassa Seranan. No, sillä oli siniset silmät (Improved Eyes of Skyrimistä mistä en muistanut tuollaista optiota valkanneeni), joten eikun poistamaan moisia ikävyyksiä jotta saa Seranaholicin silmät käyttöön. Paitsi että kun poistin sen käytöstä, ei Seranan silmät olleetkaan Seranaholicista, en ole edes varma mistä ne ovat kun hohtavat kellertävinä koko silmät, ei vain iiris. Modeja ees taas vääntelemään ja kääntelemään, silmä modeja pois, takaisin, seranaholicia pois, takaisin ja ties mitä.
Lopputuloksena näyttää siltä, etten pääse edes takaisin niihin sinisiin silmiin enää, vaan jos koitan mitään mikä vaihtaisi ne pois noista pirun hohtoseteistä tulee brown/blackface-bugi mukaan.
Muilla vampyyreillä (tai ainakin Lord Harkonilla) on ihan ne silmät mitkä pitäisikin olla (Improved Eyes of Skyrim Vampire)

Ei ole aikuisella aikaa pelata näitä Bethesdan bugikasoja mitkä on ilman modeja pelikelvottomia ja modattuna hajoaa käsiin :sholiday:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 759
Kyllä rupeaa taas olemaan sellaiset fiilikset että heitän koko koneen pian parvekkeelta alas :rage:

Päätin aloittaa Dawnguard-lisärin osuuden ja kävin pelastamassa Seranan. No, sillä oli siniset silmät (Improved Eyes of Skyrimistä mistä en muistanut tuollaista optiota valkanneeni), joten eikun poistamaan moisia ikävyyksiä jotta saa Seranaholicin silmät käyttöön. Paitsi että kun poistin sen käytöstä, ei Seranan silmät olleetkaan Seranaholicista, en ole edes varma mistä ne ovat kun hohtavat kellertävinä koko silmät, ei vain iiris. Modeja ees taas vääntelemään ja kääntelemään, silmä modeja pois, takaisin, seranaholicia pois, takaisin ja ties mitä.
Lopputuloksena näyttää siltä, etten pääse edes takaisin niihin sinisiin silmiin enää, vaan jos koitan mitään mikä vaihtaisi ne pois noista pirun hohtoseteistä tulee brown/blackface-bugi mukaan.
Muilla vampyyreillä (tai ainakin Lord Harkonilla) on ihan ne silmät mitkä pitäisikin olla (Improved Eyes of Skyrim Vampire)

Ei ole aikuisella aikaa pelata näitä Bethesdan bugikasoja mitkä on ilman modeja pelikelvottomia ja modattuna hajoaa käsiin :sholiday:
Onko pc:llä tosiaan asiat näin huonosti ettei muka ilman modeja voi pelata peliä? Ei kai se nyt niin rikki voi olla. Pelasin tän aikoinaan ps3:lla läpi ja tais nolla bugia olla? toki fps oli mitä oli, mutta eipä pelaamista niin hirveesti haitannu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 168
Onko pc:llä tosiaan asiat näin huonosti ettei muka ilman modeja voi pelata peliä? Ei kai se nyt niin rikki voi olla. Pelasin tän aikoinaan ps3:lla läpi ja tais nolla bugia olla? toki fps oli mitä oli, mutta eipä pelaamista niin hirveesti haitannu.
Samat bugit löytyy joka alustalta. Se, että sinä olet liian sokea nähdäksesi niitä, ei tee niistä olemattomia.

Tiesitkö, että suorituskykyä heikentää jatkuvasti tallennusta bloattaava bugi? Se muiden bugien takia löytyy joka alustalta, mutta erityisesti wanhat konsolit kärsii siitä.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
313
Kyllä rupeaa taas olemaan sellaiset fiilikset että heitän koko koneen pian parvekkeelta alas :rage:

Päätin aloittaa Dawnguard-lisärin osuuden ja kävin pelastamassa Seranan. No, sillä oli siniset silmät (Improved Eyes of Skyrimistä mistä en muistanut tuollaista optiota valkanneeni), joten eikun poistamaan moisia ikävyyksiä jotta saa Seranaholicin silmät käyttöön. Paitsi että kun poistin sen käytöstä, ei Seranan silmät olleetkaan Seranaholicista, en ole edes varma mistä ne ovat kun hohtavat kellertävinä koko silmät, ei vain iiris. Modeja ees taas vääntelemään ja kääntelemään, silmä modeja pois, takaisin, seranaholicia pois, takaisin ja ties mitä.
Lopputuloksena näyttää siltä, etten pääse edes takaisin niihin sinisiin silmiin enää, vaan jos koitan mitään mikä vaihtaisi ne pois noista pirun hohtoseteistä tulee brown/blackface-bugi mukaan.
Muilla vampyyreillä (tai ainakin Lord Harkonilla) on ihan ne silmät mitkä pitäisikin olla (Improved Eyes of Skyrim Vampire)

Ei ole aikuisella aikaa pelata näitä Bethesdan bugikasoja mitkä on ilman modeja pelikelvottomia ja modattuna hajoaa käsiin :sholiday:
Poista kaikki vampyyrimodit ja asenna uudestaan sellaisessa järjestyksessä, että se modi, jonka silmät haluat peliin, asennetaan viimeisenä. Nuo keltahokaavat silmät ovat vakio skyrimin vampyyrisilmät. Huom älä kuitenkaan lataa tallennusta tämän operaation aikana, vaan vasta kun kaikki jo päällä olleet modit ovat uudestaan asennettuna.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 448
Poista kaikki vampyyrimodit ja asenna uudestaan sellaisessa järjestyksessä, että se modi, jonka silmät haluat peliin, asennetaan viimeisenä. Nuo keltahokaavat silmät ovat vakio skyrimin vampyyrisilmät. Huom älä kuitenkaan lataa tallennusta tämän operaation aikana, vaan vasta kun kaikki jo päällä olleet modit ovat uudestaan asennettuna.
Pitää ihmetellä tuota, mutta asennusjärjestyksellä ei pitäisi käsittääkseni olla väliä, koska Vortex käyttää jotain noita omia settejään "staging-kansiossa" mistä sitten deployllä heittää ne mitä otetaan käyttöön sinne Skyrimin oikeaan kansioon (vai heittääkö edes kaikkea? en ole varma onko niistäkin iso osa vain hardlinkattu sinne staging-kansioon). Eli jos asennan vaikka nyt kolme silmämodia putkeen, se ei kysy ylikirjoitetaanko edellisen modin samat tiedostot, vaan kun pistää deploytä se ilmoittaa konflikteista, joissa sitten ruksitaan mitä halutaan ladata viimeiseksi (ts mikä niistä pitäisi tulla käyttöön)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
313
Pitää ihmetellä tuota, mutta järjestyksellä ei pitäisi käsittääkseni olla väliä, koska Vortex käyttää jotain noita omia settejään "staging-kansiossa" mistä sitten deployllä heittää ne mitä otetaan käyttöön sinne Skyrimin oikeaan kansioon (vai heittääkö edes kaikkea? en ole varma onko niistäkin iso osa vain hardlinkattu sinne staging-kansioon). Eli jos asennan vaikka nyt kolme silmämodia putkeen, se ei kysy ylikirjoitetaanko edellisen modin samat tiedostot, vaan kun pistää deploytä se ilmoittaa konflikteista, joissa sitten ruksitaan mitä halutaan ladata viimeiseksi (ts mikä niistä pitäisi tulla käyttöön)
Jos se toimii ns virtuaali kansion tavoin niin ei ole mitään väliä asennusjärjestyksellä, vain sillä missä järjestyksessä ne ladataan. Ajattelin alkuun että oot asentanu ne vanhalla tavalla, ku viimeksi mitä itse muistan vortexin virtuaalikansio ei tominu skyrimin kanssa. En oo oikeestan sen jälkeen vortexiin koskenukkaan niin menee vähän arvailuksi.

Kun poistit eyes of skyrimin, muistiko tehdä uuden deployn? Tässä on voinu käydä niin, että vortexi on poistanut vastaavilla nimillä olevat tiedostot itse deploy kansiosta, jolloin mikään ei automaattisesti korvaa poistettuja tekstuureita ennen uutta deployta. Jos nyt ymmärrän tuon vortexin toimintaperiaatteen oikein, niin varmasti toimivan saa asentamalla haluamasi modit, järjestää ne haluttuun järjestykseen ja tehdä deploy.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 448
Jos se toimii ns virtuaali kansion tavoin niin ei ole mitään väliä asennusjärjestyksellä, vain sillä missä järjestyksessä ne ladataan. Ajattelin alkuun että oot asentanu ne vanhalla tavalla, ku viimeksi mitä itse muistan vortexin virtuaalikansio ei tominu skyrimin kanssa. En oo oikeestan sen jälkeen vortexiin koskenukkaan niin menee vähän arvailuksi.

Kun poistit eyes of skyrimin, muistiko tehdä uuden deployn? Tässä on voinu käydä niin, että vortexi on poistanut vastaavilla nimillä olevat tiedostot itse deploy kansiosta, jolloin mikään ei automaattisesti korvaa poistettuja tekstuureita ennen uutta deployta. Jos nyt ymmärrän tuon vortexin toimintaperiaatteen oikein, niin varmasti toimivan saa asentamalla haluamasi modit, järjestää ne haluttuun järjestykseen ja tehdä deploy.
Se tekee deployn automaattisesti modien asennuksen jälkeen (tai jos kikkailee ja jää tekemättä se huomauttaa kun yrittää käynnistää peliä että tarttis pistää deploy)
Koitin nyt käsin säätää laittamalla pari sääntöä, mitkä pukkaa serana.espin niin myöhään ettei sen jälkeen ole ainakaan ainuttakaan silmämodia enää.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 759
Samat bugit löytyy joka alustalta. Se, että sinä olet liian sokea nähdäksesi niitä, ei tee niistä olemattomia.

Tiesitkö, että suorituskykyä heikentää jatkuvasti tallennusta bloattaava bugi? Se muiden bugien takia löytyy joka alustalta, mutta erityisesti wanhat konsolit kärsii siitä.
Ihan vaan ihmettelin asiaa ja en tiennyt. Onhan tuosta aikaa jo 9 vuotta kun pelin pelasin läpi, sen vaan muistan että fps ei ollut kovin hyvä ja tais pätkiäkkin silloin tällöin. Pc:lle hommasin tämän kans vuosi, kaksi sitten, mutta aika vähä tuota on tullu pelattua, asensin siihen sen jonkun pakollisen mod patchin mitä kaikki suositteli.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 448
Ihan vaan ihmettelin asiaa ja en tiennyt. Onhan tuosta aikaa jo 9 vuotta kun pelin pelasin läpi, sen vaan muistan että fps ei ollut kovin hyvä ja tais pätkiäkkin silloin tällöin. Pc:lle hommasin tämän kans vuosi, kaksi sitten, mutta aika vähä tuota on tullu pelattua, asensin siihen sen jonkun pakollisen mod patchin mitä kaikki suositteli.
Luultavasti Unofficial pätsin mikä korjaa pirusti noita perusversion (lisäreineen) bugeja "modaamatta" varsinaisesti mitään
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 448
Jos se toimii ns virtuaali kansion tavoin niin ei ole mitään väliä asennusjärjestyksellä, vain sillä missä järjestyksessä ne ladataan. Ajattelin alkuun että oot asentanu ne vanhalla tavalla, ku viimeksi mitä itse muistan vortexin virtuaalikansio ei tominu skyrimin kanssa. En oo oikeestan sen jälkeen vortexiin koskenukkaan niin menee vähän arvailuksi.

Kun poistit eyes of skyrimin, muistiko tehdä uuden deployn? Tässä on voinu käydä niin, että vortexi on poistanut vastaavilla nimillä olevat tiedostot itse deploy kansiosta, jolloin mikään ei automaattisesti korvaa poistettuja tekstuureita ennen uutta deployta. Jos nyt ymmärrän tuon vortexin toimintaperiaatteen oikein, niin varmasti toimivan saa asentamalla haluamasi modit, järjestää ne haluttuun järjestykseen ja tehdä deploy.
Se tekee deployn automaattisesti modien asennuksen jälkeen (tai jos kikkailee ja jää tekemättä se huomauttaa kun yrittää käynnistää peliä että tarttis pistää deploy)
Koitin nyt käsin säätää laittamalla pari sääntöä, mitkä pukkaa serana.espin niin myöhään ettei sen jälkeen ole ainakaan ainuttakaan silmämodia enää.
No eihän se mitään perhana auttanut, osaako joku sanoa onko tuo naamaa myöten normi-Serana vai onko vain silmät vanillaa? (koitan ottaa paremman shotin kun se riisuu ton pirun huppunsa)
1593294478914.png
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 168
Luultavasti Unofficial pätsin mikä korjaa pirusti noita perusversion (lisäreineen) bugeja "modaamatta" varsinaisesti mitään
Epävirallinen Pätsi onkin sellainen palikka, jonka muutenkin jokaisen pelaajan tulisi oikeasti asentaa Skyrimiin (ja muihin samaa moottoria käyttävään peliin). Se paikkaa ihan käsittämättömän määrän bugeja, joita Bethesda on ollut liian laiska korjaamaan. Tuo mainitsemani tallennusbloattibugi on vain yksi lukemattomista, se vain on yksi pahimmista bugeista. Moni ei usein edes tajua, kuinka buginen Skyrim lopulta on, vasta Pätsin kanssa alkaa nähdä eroja.

Ja lisäksi ainakin Skyrimin Epävirallinen Pätsi todellakin noudattaa "kuten pelintekijät tarkoittivat" -linjaa eli paikkaa vain bugeja eikä eikä tee muita muutoksia.
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 625
Onko pc:llä tosiaan asiat näin huonosti ettei muka ilman modeja voi pelata peliä? Ei kai se nyt niin rikki voi olla. Pelasin tän aikoinaan ps3:lla läpi ja tais nolla bugia olla? toki fps oli mitä oli, mutta eipä pelaamista niin hirveesti haitannu.
Kyllä siinä vaan on aivan tuhottomasti bugeja joista useimmat eivät onneksi ainakaan aina näy pelaajalle. Ja mukana on bugeja jotka sananmukaisesti saavat pelaamisen jumiin. Esimerkiksi tappelun sen alkuperäisen Dragonbornin kanssa saa tilaan, jossa sitä ei saa tapettua ollenkaaan ja tilanne ei etene mihinkään. Se Unofficial fiksisatsi korjaa oikeasti satoja käpyjä pelistä.
 
Liittynyt
07.11.2018
Viestejä
958
Kyllä siinä vaan on aivan tuhottomasti bugeja joista useimmat eivät onneksi ainakaan aina näy pelaajalle. Ja mukana on bugeja jotka sananmukaisesti saavat pelaamisen jumiin. Esimerkiksi tappelun sen alkuperäisen Dragonbornin kanssa saa tilaan, jossa sitä ei saa tapettua ollenkaaan ja tilanne ei etene mihinkään. Se Unofficial fiksisatsi korjaa oikeasti satoja käpyjä pelistä.
Minä olen pelannut alkuperäistä Skyrimia noin 1000 tuntia ja Special Editionia reilut 600 tuntia, suurin osa alkuperäisestä ilman tuota epävirallista patchia, Special Edition on täysin modaamaton. Muutaman kerran on pitänyt käyttää konsolikomentoa, kun joku tehtävä ei ole bugin takia edennyt, esim. joku henkilö ei suostu juttelemaan. Nämäkin melkein kaikki sivutehtävissä. Olenko ollut käsittämättömän onnekas?

Vanhalla Skyrimilla olen leikkinyt jonkin verran asu- ja ympäristömodien kanssa. Valitettavasti vain modaajilla tuntuu olevan fiksaatio tehdä tisseistä järjettömän isoja ja kaupungeista liiaksi jotain haltiapuutarhaa muistuttavia (okei, ehkä vähän hillitympiäkin löytyisi). Kasvomodit jätän suosiolla kokeilematta.
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 625
Minä olen pelannut alkuperäistä Skyrimia noin 1000 tuntia ja Special Editionia reilut 600 tuntia, suurin osa alkuperäisestä ilman tuota epävirallista patchia, Special Edition on täysin modaamaton. Muutaman kerran on pitänyt käyttää konsolikomentoa, kun joku tehtävä ei ole bugin takia edennyt, esim. joku henkilö ei suostu juttelemaan. Nämäkin melkein kaikki sivutehtävissä. Olenko ollut käsittämättömän onnekas?

Vanhalla Skyrimilla olen leikkinyt jonkin verran asu- ja ympäristömodien kanssa. Kasvomodit jätän suosiolla kokeilematta.
Luultavasti. Minullakaan ne pahimmat bugit eivät ole ilmenneet noin muuten, mutta kun se tuntuu riippuvan siitä mitä teet ja miten, niin koskaan ei voi olla varma asiasta.
 
Liittynyt
07.11.2018
Viestejä
958
Luultavasti. Minullakaan ne pahimmat bugit eivät ole ilmenneet noin muuten, mutta kun se tuntuu riippuvan siitä mitä teet ja miten, niin koskaan ei voi olla varma asiasta.
Itse asiassa kun tarkemmin muistelen, niin muutamasta pelaamastani pelistä on puuttunut johdatus lähteä Solstheimiin, mutta kun olen lähtenyt sinne omin päin, niin ihan hyvin on Dragonborn-laajennuksen juoni edennyt.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 448
Voi puuh taas, ajattelin että ordinator perksillä saisi vähän lisää mieltä peliin mutta esimerkiksi sneakkaaminen on ihan yhtä OP kuin ilmankin edelleen. Pitää ehkä resetoida nuo perkit tai yrittää pelata hyödyntämättä sneakkia.
Kaikesta haukkumisesta huolimatta on tää vaan hyvä peli silti :D
Nyt pitää vielä ihmetellä unohdinko jonkun askeleen siellä vampyyrilinnassa vai mikä mättää (Better Vampires) kun en voi purra niskaan vihollisia, pelkkää pickpockettia tarjoaa vaikka pitäisi tulla Feed / Pick Pocket vaihtoehdot

edit: neutraaleille hahmoille näyttäisi tulevan normaalisti Feed-mahdollisuus mutta Better Vampires ei tunnu rekisteröivän sitä.
edit: ilmeisesti RSChildren ei ole yhteensopiva, poistin sen, katotaan miten käy, sormet ristissä toivotaan ettei hajonnut mitään :D
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 396
Mä aikoinani pelasin skyrmin läpi ilman modeja unoffical pätsiä nin ainoa oli bugi mitä tuli vastaan oli se Esbenin legendaarinen ovi bugi ja kunnialla meni se eka roundi noin 80-90h.
Fallout 4 oikeastaan sama.

Mutta silti suosittelen kyllä käyttämään jos mahdollista.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 448
En tiedä oliko jonkun modin aiheuttama vain muuten vaan random, mutta tämän tyyppisiä bugeja löytyy muistaakseni aika reilustikin ihan "vanillaversiosta" ilman korjauksia.
Eli Dead Men's Respitessä on yksi ovi, mikä on suljettu maagisesti, pitää hakea pohjalta quest-kirja ja sitten sen kaverin haamu tulee avaamaan tuon oven. Vaan eipäs toiminutkaan niin kuin piti, koska tuntemattomasta syystä oven toisella puolen oli aggronnut skeleton, jonka myötä aavekin meni combattiin sen sijasta että olisi avannut oven. Ei auttanut crouchissa istumiset tai muut että olisi loppunut tappelu, piti mennä tcl:llä (no clip) oven läpi ja tappaa se skeleton, jolloin aave sitten avasi sen oven.

edit: draugr > skeleton
 
Viimeksi muokattu:

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 448
Mitäköhän ihmettä, mun hahmo on jo pureblood vampyyri (kts yllä, RSChildrenin poiston jälkeen toimi ilman mitään resettejä tai troubleshootingeja better vampiresissa), mutta sai justiinsa jostain sanguinare vampiris tartunnan? :beye:
Onko väliä annanko tuon sanguinaren kehittyä rauhassa vampyrismiin asti vai kuseeko se jotain tms?
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Pelasin ekan kerran fatti PS3:lla puoleen väliin ennen kuin YLoD koitui konsolin kohtaloksi ja sen jälkeen slimmillä alusta vielä loppuun platinaisen trophyn verran. Eli kyllä se nyt pelattava oli alusta asti. Loppua kohden tallennuksen koon kasvaminen alkoi aiheuttamaan kaatumisia. Ei mitään mieltä tietenkään nykypäivänä lähteä tuohon mutta ei se aivan mahdoton ollut.

Skyrimiin on aina ikävä, viime seikkailu oli VR:llä. Jäi lähinnä fiilistelyksi joen rannalla makaamisineen mutta valitettavasti pelillisesti se ei ollut hirveän kiinnostavaa ja etenkin hautaholveissa alkoi huono olo iskeä päälle vaikka en selkeästi ole kovin altis tapaus.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
857
Onkos nyt niin, että Vortexi ei osaa ladata modien välisiä riippuvuuksia automaattisesti? Eli ne pitää asentaa itse? Ja samoin modien välistä latausjärestystäkin pitäisi itse yllä pitää?
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 448
Onkos nyt niin, että Vortexi ei osaa ladata modien välisiä riippuvuuksia automaattisesti? Eli ne pitää asentaa itse? Ja samoin modien välistä latausjärestystäkin pitäisi itse yllä pitää?
Kyllä se osaa lähes kaiken itse, jos tarkoitat riippuvaisuuksilla sitä, että se lataisi itsekseen modit, joista toinen on riippuvainen, niin ei, sitä se ei tee. Se kyllä ilmoittaa listassa huutomerkillä jos pluginilta uupuu vaadittu master, mutta se jää käyttäjän harteille (muistaakseni) huomata se. Se myös huomauttaa jos joku modi on turha (Ts olet asentanut monta modia, mitkä vaikuttaa samaan asiaan ja säätänyt niiden prioriteetit niin, ettei modia x käytetä mihinkään)
Latausjärjestykseen on integroitu LOOT tai joku vastaava, mutta välillä voi tulla tilanteita missä sen arpoma järjestys aiheuttaa ongelmia (ihan niin kuin stand-alone LOOTillakin)
Lisäbonuksena esimerkiksi FNISin voi "integroida" ajettavaksi automaattisesti joka deploylla varmistamaan animaatioiden toiminnan.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
857
Kiitos vastauksesta. Enpä jaksa laittaa aikaa moiseen säätämiseen. On pelattava sitten ilman modeja.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 448
Kiitos vastauksesta. Enpä jaksa laittaa aikaa moiseen säätämiseen. On pelattava sitten ilman modeja.
Jos/kun lataat modit Nexuksesta (suoraan vortexiin tai manuaalisesti, ei väliä) niin Nexus kyllä huomauttaa ennen kuin päästää lataamaan jos se lataamasi modi vaatii jonkun muun modin kaveriksi.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
857
Jep. Motivaatio vaan katosi kun eka kiinnostava modi listasi kaksi riippuvuutta, joista toinen listasi viisi lisää.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 448
Jep. Motivaatio vaan katosi kun eka kiinnostava modi listasi kaksi riippuvuutta, joista toinen listasi viisi lisää.
Veikkaan että kyse on tietystä "perusmodijoukosta" tyyliin XP32-skeleton, SKSE, FNIS jne. Noin keskimäärin niillä modeilla ei ole hirvittävästi muita riippuvaisuuksia.
 
Liittynyt
07.11.2018
Viestejä
958
Se vakiokäyttöliittymä nyt on niin syvältä kuin olla ja voi kun pelaa näppäimistöllä+hiirellä.
Reilut 1600 tuntia näppäimistöllä ja hiirellä takana, SkuUI:ta kokeilin noin kymmenen tuntia, enkä tykännyt yhtään. Ja joo, olen lukenut useita perusteleja eri käyttäjien toimesta, mutta en ymmärrä esim. argumenttia paremmassa järjestyksessä pysyvästä inventaariosta - minä muistan inventaarioni sisällön. Sen epävirallisen patchin suhteen olen paljon myötämielisempi, on tullut vastaan useita pikkubugeja, jotka se luultavasti korjaa. Mutta Skyrim ei minusta ole minkään välttämättömän modin tarpeessa samassa mielessä kuin Fallout 4, sen latausajat kasvavat ainakin minulla siihen ilman modia aivan tolkuttoman pitkiksi.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 448
Reilut 1600 tuntia näppäimistöllä ja hiirellä takana, SkuUI:ta kokeilin noin kymmenen tuntia, enkä tykännyt yhtään. Ja joo, olen lukenut useita perusteleja eri käyttäjien toimesta, mutta en ymmärrä esim. argumenttia paremmassa järjestyksessä pysyvästä inventaariosta - minä muistan inventaarioni sisällön. Sen epävirallisen patchin suhteen olen paljon myötämielisempi, on tullut vastaan useita pikkubugeja, jotka se luultavasti korjaa. Mutta Skyrim ei minusta ole minkään välttämättömän modin tarpeessa samassa mielessä kuin Fallout 4, sen latausajat kasvavat ainakin minulla siihen ilman modia aivan tolkuttoman pitkiksi.
Mielestäni ihan tämä eka kuva googlen kuvahaulla tiivistää aika hyvin miksi SkyUI on minun ja monen muun mielestä valovuosia parempi:
1593472166530.png
 
Liittynyt
07.11.2018
Viestejä
958
Mielestäni ihan tämä eka kuva googlen kuvahaulla tiivistää aika hyvin miksi SkyUI on minun ja monen muun mielestä valovuosia parempi:
Rumat symbolit, pientä tihrua ja ominaisuuslista tuolla tavalla esitettynä normitilanteessa tarpeeton. En käsitä yhtään syytä sille, miksi nuo esineet pitäisi noin listata, se on maagien, soturien ja vastaavien roolipeli eikä kirjanpitäjien Excel Scrolls ;)

Jos alkemian ainesosat jätetään pois laskuista, niin muistan vaivatta sen, mitä minulla on inventaariossa ja riittävällä tarkkuudella sen, mikä saattaa painaa liikaa tai mistä voisi irrota hyvin rahaa tarvittaessa. En ole koskaan tuntenut tarvetta tämän enempään. Mutta jos joku on, niin hyvä hänelle, ei se ole minulta pois - mutta se vain jaksaa huvittaa, kuinka SkyUI:ta jaksetaan mainostaa välttämättömänä modina. Unofficial patch varauksella poislukien sellaista modia ei ole olemassa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 168
Kyllä tuo SkyUI vain esittää asiat kiljoona kertaa paremmin. Pientä tihrua? Aika käydä hoitamassa näkö kuntoon, itsellä voimakkaasta likinäöstä huolimatta ei mitään vaikeuksia saada selvää.

SkyUI käyttää tilaa paremmin ja esittää asiat informatiivisemmin. On tsiljoona kertaa hyödyllisempää tutkia ja vertailla esim. kamoja kun näkee kaiken tarpeellisen yhdellä vilkaisulla eikä tarvitse tehdä samaa yksitellen joka esineen kohdalla erikseen.

Pelkkä esineen nimi on hyödytön vertailussa. Useimmat haluavat nähdä suoraan esim. kamojen arvon, massan, tyypin, arvo suhteessa massaan tai muut vastaavat asiat. Vakio-UI:lla tuo ei onnistu.

Ja kyllä tämän tyypin peleissä "Excel-tyylinen" UI nimenomaan on tarpeen.
 
Liittynyt
07.11.2018
Viestejä
958
Kyllä tuo SkyUI vain esittää asiat kiljoona kertaa paremmin. Pientä tihrua? Aika käydä hoitamassa näkö kuntoon, itsellä voimakkaasta likinäöstä huolimatta ei mitään vaikeuksia saada selvää.

SkyUI käyttää tilaa paremmin ja esittää asiat informatiivisemmin. On tsiljoona kertaa hyödyllisempää tutkia ja vertailla esim. kamoja kun näkee kaiken tarpeellisen yhdellä vilkaisulla eikä tarvitse tehdä samaa yksitellen joka esineen kohdalla erikseen.

Pelkkä esineen nimi on hyödytön vertailussa. Useimmat haluavat nähdä suoraan esim. kamojen arvon, massan, tyypin, arvo suhteessa massaan tai muut vastaavat asiat. Vakio-UI:lla tuo ei onnistu.

Ja kyllä tämän tyypin peleissä "Excel-tyylinen" UI nimenomaan on tarpeen.
Yritän nyt vielä kerran perustella kantaani: 1) tihrulla tarkoitan ennen kaikkea esteettistä puolta, näköni on laseilla korjattuna erinomainen, 2) en edelleenkään ymmärrä tarvetta vertailla noita ominaisuuksia Excel-tyyliin. Jos minun pitää vertailla puolta kymmentä esinettä, joista jokaisella on max. neljä vaikuttavaa tai muuten merkityksellistä ominaisuutta, niin tuo kaikki tarvittava informaatio on päässäni ilman taulukkoakin. Taulukko on siis ennen kaikkea tarpeeton. Muistiaan ja laskupäätään kannattaa harjoittaa niin, että pystyy hoitamaan tällaiset suurin piirtein oikein - yhden yksikön tarkkuudella mikromanagerointi ei minusta kuulu tällaisiin peleihin (toki jos niin haluaa tehdä, niin siitä vaan). 60-luvun lopulla syntyneenä treenaan jo ihan seniliteettiäkin vastaan :)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
5 604
Ei tämä peli niin vaikea ole, ettäkö se vaatis jotain skyUI:n mahdollistamaa minmaxausta. Toki se helpottaa ja on itselle esim. aika must, mutta kyllä ymmärrän ettei kaikkea viehätä tai edes kaikki koe tarpeelliseksi laittaa mitään "paino/arvo" statseja.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 168
Vakio-UI:ssa on se ongelma, että se on ruma, tilaa haaskaava, erittäin kankea scrollausminipeli. Sen jälkeen kun ensimmäinen versio aikoinaan julkaistiin SkyUI:sta, ei paluuta ollut vakiopaskaan.

SkyUI vain on joka suhteessa tsiljoona kertaa parempi.
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 625
Tuo SkyUI olisi paljon perusversiota parempi käyttää, mutta jostain syystä sen asennus räjäytti äänet pelistä omassa koneessa. Äänevoimakkuus varmaan kolminkertaistui ilman mitään syytä.

Vaikuttaa siltä, että sen asennus sai Sonic Studion Smart Volumen sekoamaan
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 168
Tuo SkyUI olisi paljon perusversiota parempi käyttää, mutta jostain syystä sen asennus räjäytti äänet pelistä omassa koneessa. Äänevoimakkuus varmaan kolminkertaistui ilman mitään syytä.
Tuossa on hajonnut jotain kummallista. SkyUI ei pitäisi vaikuttaa ääniin, niiden hallintaan tai muuhunkaan.

SE:n kohdalla kannattaa varmistaa, että modi ja skriptilaajennin ovat ajan tasalla.
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 625
Tuossa on hajonnut jotain kummallista. SkyUI ei pitäisi vaikuttaa ääniin, niiden hallintaan tai muuhunkaan.

SE:n kohdalla kannattaa varmistaa, että modi ja skriptilaajennin ovat ajan tasalla.
Kummastakin ladattu eilen uusimmat versiot kun yritin saada sitä toimimaan. En saanut sitä pelaamaan kuin Mod Organizerin kanssa ja silloin kosahti se äänenvoimakkuus. Tosin se Mod Organizer valitti, että joku ääniin liittyvä dll pitäisi poistaa, koska ei toimi kunnolla sen kanssa. En todellakaan ala säätämään ääniajureiden kanssa jonkun mod managerin takia.
 
Liittynyt
06.03.2018
Viestejä
94
Olisko jotain modia millä sais ton taistelun paremmaksi? Jos joku tietäisi jonkun yhden hyvän.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
448

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 448
Olisko jotain modia millä sais ton taistelun paremmaksi? Jos joku tietäisi jonkun yhden hyvän.
Mitä tarkoitat paremmalla, ja Special Editioniin vai Legendary/normiversioon?
Kyllähän tuohon saa esim locational damagea (ts on eri ammutko nuolen kypärättömästä päästä läpi vai tökkäätkö tikarilla rintapanssariin), kill moveja ja vaikka ja mitä.
Etenkin Legendary/normiversiossa se oikeampi kysymys on "mitä haluan" kuin "mitä on saatavilla", SSE:llä menee valitettavasti edelleen osittain "mitä on saatavilla" linjalla ja esim tuo locational damage taitaa olla saatavilla vain pätsillä, joka parantaa normiversiolle tehdyn modin yhteensopivuutta SSE:n kanssa muttei täysin vastaa sitä normiversiolle tehtyä (SSE:hen voi siis asentaa myös normiversiolle tehtyjä modeja mutta toimivuus voi olla sitten mitä tahansa olemattoman ja täydellisen yhteensopivuuden väliltä)

edit:


Tässä käytetty tälläistä
:GRONKH Mods - Google Drive
Olikos se niin että "kevyeksi" merkittyjä modeja ei lasketa siihen 254 modin rajaan kun on menty noin roimasti yli?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 396
Mitä tarkoitat paremmalla, ja Special Editioniin vai Legendary/normiversioon?
Kyllähän tuohon saa esim locational damagea (ts on eri ammutko nuolen kypärättömästä päästä läpi vai tökkäätkö tikarilla rintapanssariin), kill moveja ja vaikka ja mitä.
Etenkin Legendary/normiversiossa se oikeampi kysymys on "mitä haluan" kuin "mitä on saatavilla", SSE:llä menee valitettavasti edelleen osittain "mitä on saatavilla" linjalla ja esim tuo locational damage taitaa olla saatavilla vain pätsillä, joka parantaa normiversiolle tehdyn modin yhteensopivuutta SSE:n kanssa muttei täysin vastaa sitä normiversiolle tehtyä (SSE:hen voi siis asentaa myös normiversiolle tehtyjä modeja mutta toimivuus voi olla sitten mitä tahansa olemattoman ja täydellisen yhteensopivuuden väliltä)

edit:

Olikos se niin että "kevyeksi" merkittyjä modeja ei lasketa siihen 254 modin rajaan kun on menty noin roimasti yli?
Ite joskus kokeilin tälläistä:

Missä oli 450 modia kiinni mutta the serri ei oikein pystynyt hallitsemaan sitä, olisi kyllä 30fps lukolla ollut pelattavissa mutta siinä oli monta sellaista ominaisuutta mistä en tykänyt.

Tuo toimi niin että latasit modi paketin ja siirsin skyrimin asennuskansioon missä oli tehty jo kaikki latausjärjestelyt ja kaikki oikein mutta pirun raskas sen laitteistolle että valitsin mielummin omat kevyemmät modaukset.

Ehkä jollain huippunopealla cpu:lla gpulla ja massamuistilla oliskin ollut pelattavissa vakaalla 60fps.

Edit: Jos muistelen oikein niin GPU% heitteli minne sattui, johtuen varmaan että pelimoottori nitisti liitoksistaan mutta raa'alla teholla olisi varmaan saatu paremmaksi, uskoisin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 396
Tuli tälläinen vastaan:


Modit löytyy linkkinä videon alta, tässä ne eivät toimi oikein lainattuna.

Edit: Tuossa siis tarkoitus näyttää että vain "muutamalla" modilla onnistuu skyrimin ulkoasun muuttaminen.
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 625
Eniten noissa hahmomalleissa häiritsee se, että engine ei ota varusteiden materiaalia huomioon ollenkaan: joku plate armor vääntyy kuin kangas kun hahmo liikkuu tai tappelee. Ei kovin realistista.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 083
Eniten noissa hahmomalleissa häiritsee se, että engine ei ota varusteiden materiaalia huomioon ollenkaan: joku plate armor vääntyy kuin kangas kun hahmo liikkuu tai tappelee. Ei kovin realistista.
Realismi unohtuu kuitenkin onneksi hyvin nopeasti kun tulta syöksevä lohikäärme lentää siellä taka-alalla! :p
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 625
Realismi unohtuu kuitenkin onneksi hyvin nopeasti kun tulta syöksevä lohikäärme lentää siellä taka-alalla! :p
Nehän lensivät jossain vaiheessa jopa takaperin. No, lähinnä meinasin, että kun grafiikkaa tunnutaan hiovan nykyään joka puolella, niin saisivat kiinnittää tuohonkin huomiota. Melkein pelissä kuin pelissä se teräspanssari tosiaan vääntyy kuin kangas
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 308
Viestejä
4 156 943
Jäsenet
70 407
Uusin jäsen
Eppupelaa

Hinta.fi

Ylös Bottom