The Elder Scrolls V: Skyrim

Liittynyt
13.07.2020
Viestejä
652
Pitäisköhän sitä itsekin ottaa tulille taas Skyrim. En ole tainnut edes kaikkia dlc:ta pelata ja nyt olisi mahdollista pelata forgotten city vr:nä...
 
Liittynyt
13.07.2020
Viestejä
652
Joku 11 leveliä ja peli on jo tyhmän helppo. Mulla on locational damage modi (oon puolittanut kaikki arvot, mutta tuo silti lisää läiskää) myös ja toistaiseksi olen pitänyt followeria mukana lähinnä tavaramuulina, mutta siinä samassa tulee hyvä tankki archerilleni ja peli on vaan entistä helpompi. Tykkään tuosta, että headshotit on parempia, mutta pitäisi saada jollain ilveellä kokonaislämä pienemmäksi tai mieluummin joku joka saa pelin tuntumaan uudelta, mutta sellaiselta, ettei kotitekoisuus ei paistaisi läpi (overhaulit melkein aina on sellaisia). Siinä on joku listaus tälläisistä:


Miten olisi high level enemies? En löydä kovin uutta keskustelua asian tiimoilta.

Banditit lakoaa yhdestä/kahdesta ja mulla ei ole vielä edes enskattuja tavaroita (joku orcish bow).

Joskus lopetin jonain 70 levelisenä kun olin jumalasta seuraava, mutta nyt olisi kiva pelata loppuun asti tai ainakin kummatkin dlc:t + edellä mainittu forgotten city, mutta etsinkin jotain (mieluusti yksittäistä) difficulty modia tai overhaulia.

EDIT: Tai Rebalanced Encounter Zones and Leveled Actors?
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 629
Joku 11 leveliä ja peli on jo tyhmän helppo. Mulla on locational damage modi (oon puolittanut kaikki arvot, mutta tuo silti lisää läiskää) myös ja toistaiseksi olen pitänyt followeria mukana lähinnä tavaramuulina, mutta siinä samassa tulee hyvä tankki archerilleni ja peli on vaan entistä helpompi. Tykkään tuosta, että headshotit on parempia, mutta pitäisi saada jollain ilveellä kokonaislämä pienemmäksi tai mieluummin joku joka saa pelin tuntumaan uudelta, mutta sellaiselta, ettei kotitekoisuus ei paistaisi läpi (overhaulit melkein aina on sellaisia). Siinä on joku listaus tälläisistä:


Miten olisi high level enemies? En löydä kovin uutta keskustelua asian tiimoilta.

Banditit lakoaa yhdestä/kahdesta ja mulla ei ole vielä edes enskattuja tavaroita (joku orcish bow).

Joskus lopetin jonain 70 levelisenä kun olin jumalasta seuraava, mutta nyt olisi kiva pelata loppuun asti tai ainakin kummatkin dlc:t + edellä mainittu forgotten city, mutta etsinkin jotain (mieluusti yksittäistä) difficulty modia tai overhaulia.

EDIT: Tai Rebalanced Encounter Zones and Leveled Actors?
Jos pelin vaikeusaste tuntuu liian helpolta niin pistä testiin:
Ultimate Deadly Encounters and Spawns at Skyrim Special Edition Nexus - Mods and Community (nexusmods.com)
Ultimate Deadly Encounters - The Way of the Dovahkiin aka Sands of Time Legendary Edition ( increased spawns ) or how to have a very bad day when you bring no followers or extra potions to the party

Itsellä on peli vielä telakalla odottamassa läpipelaamista kun Todd iskee peliin patchia patchin perään. Nyt näyttäisi kaikki modit olevan tuettuna ja päivitettynä uusinta versiota varten.
 
Liittynyt
13.07.2020
Viestejä
652
Jos pelin vaikeusaste tuntuu liian helpolta niin pistä testiin:
Ultimate Deadly Encounters and Spawns at Skyrim Special Edition Nexus - Mods and Community (nexusmods.com)
Ultimate Deadly Encounters - The Way of the Dovahkiin aka Sands of Time Legendary Edition ( increased spawns ) or how to have a very bad day when you bring no followers or extra potions to the party

Itsellä on peli vielä telakalla odottamassa läpipelaamista kun Todd iskee peliin patchia patchin perään. Nyt näyttäisi kaikki modit olevan tuettuna ja päivitettynä uusinta versiota varten.
Jees pitää katsastaa kun on dlc:t läpimennyt. Aloitin tuon dawnguardin justiinsa aikalailla min. levelisenä ja locationdamagen ini puukotuksen jälkeen tuntuu itseasiassa aika passelilta. Nyt tullut vastaan jotain gargoylea ynm. tosi eksoottiselta tuntuvaa ja pari kuolemaakin, joten nää vois vetää tälläisenään. Kunhan saisi jostain väännettyä vielä followerin statseja huonommaksi ja sen, että se pysyykin matalalla kun hela menee nolliin ja eikä niin, että se pomppii aggrot menettäneenä jo siinä vaiheessa kun mä oon virittänyt healing handsin, mutta noita löytyy nopealla googletuksella useampikin modi tuohon vaivaan.
 
Liittynyt
13.07.2020
Viestejä
652
Tuntuu tyhmältä, että jotkut vihut oneshottaa mut, mutta Lydia ottaa joku kakskyt+ niitä iskua vastaan...
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 396
Tuntuu tyhmältä, että jotkut vihut oneshottaa mut, mutta Lydia ottaa joku kakskyt+ niitä iskua vastaan...
Lydialla on hyvät heavy armorit ja Helaa kuin elokuvissa.

Ei sillä etteikö tuo olisi tuossa suhteessa siltikään epätasapainossa mutta peli on peli, muutehan nuo seuraajat olisivat 99% ajasta kantuvei jos olisi samanalainen damagen ottaminen kuin pelaajalla.
 
Liittynyt
13.07.2020
Viestejä
652
Juuh tuopa se "probleema" on, ettei voi laittaa maagin kaapua päälle. Lydia tuntui sillä tavalla loogiselta, että tuli niin alussa vastaan.

Jalkapohjat parin päivän pelailun jälkeen hiton kipeät, mutta en valita. Hiton makee skyrim vr:nä.
 
Liittynyt
16.01.2017
Viestejä
432
Olen testaillut Wabbajackin modilistoja, ja niillähän modausprosessi kyllä helpottuu rajusti.

Nyt kysymys ENB:stä, kun siihen olen vasta nyt alkanut tutustumaan: Kun modilistassa tulee ENB ja presetti valmiina, niin mitä vaatii tuon vaihtaminen toiseen, esim. suoraan Nexuksesta otettuun? Tiedostojen vaihdon ymmärrän, mutta vaatiiko nuo visuaalisesti aina jotain hienosäätöä, vai voiko vaan lennosta käyttää oletus-presettejä?

Ilmeisesti pitää huomioida ainakin se mille säämodille mikäkin ENB presetti on tarkoitettu, mutta onko jotain muuta huomioitavaa?
 
Liittynyt
05.06.2018
Viestejä
1 062
Olen testaillut Wabbajackin modilistoja, ja niillähän modausprosessi kyllä helpottuu rajusti.

Nyt kysymys ENB:stä, kun siihen olen vasta nyt alkanut tutustumaan: Kun modilistassa tulee ENB ja presetti valmiina, niin mitä vaatii tuon vaihtaminen toiseen, esim. suoraan Nexuksesta otettuun? Tiedostojen vaihdon ymmärrän, mutta vaatiiko nuo visuaalisesti aina jotain hienosäätöä, vai voiko vaan lennosta käyttää oletus-presettejä?

Ilmeisesti pitää huomioida ainakin se mille säämodille mikäkin ENB presetti on tarkoitettu, mutta onko jotain muuta huomioitavaa?
Yleensä ENB on tehty tietylle säämodille, ja toimii parhaiten siinä. Tosin mikään ei estä käyttämästä toista. Varmuuskopioit vain vanhat ENB-tiedostot, ja testaamaan uusilla. Aika vaivaton prosessi kuitenkin.
 
Liittynyt
16.01.2017
Viestejä
432
Yleensä ENB on tehty tietylle säämodille, ja toimii parhaiten siinä. Tosin mikään ei estä käyttämästä toista. Varmuuskopioit vain vanhat ENB-tiedostot, ja testaamaan uusilla. Aika vaivaton prosessi kuitenkin.
Onko tuo säämodi tyypillisesti ainoa asia mikä vaikuttaa? Tätä juuri haen, että kuinka paljon erillistä hienosäätöä näissä voi muita modeja varten olla, vai onko säämodin lisäksi kaikki vain makuasioita väribalansseineen jne?
 
Liittynyt
05.06.2018
Viestejä
1 062
Onko tuo säämodi tyypillisesti ainoa asia mikä vaikuttaa? Tätä juuri haen, että kuinka paljon erillistä hienosäätöä näissä voi muita modeja varten olla, vai onko säämodin lisäksi kaikki vain makuasioita väribalansseineen jne?
Makuasioita lähinnä. Säätäminen on aika työlästä, eli kannattanee yrittää etsiä ENB joka on suoraan mieleinen. Nighteye kannattaa kokeilla myös heti, koska siinä on usein paljon ongelmia.
 
Liittynyt
01.03.2017
Viestejä
236
Aikaisemmin on tullut noin kerran vuodessa asennettua peli ja pari viikkoa latailtua modeja. Pelaaminen on jäänyt siinä virittelyssä vähemmälle. Työlästä hommaa ja nyt ajattelin mennä helpolla ja latailin Elysium paketin Wabbajackista. Sisältää noin 1500 modia. Pirusti itselle turhia, mutta piti myös jotain omia suosikkeja lisäillä.
Täytyy kyllä sanoa, että pirun hyvää jälkeä ovat viime vuosina modaajat tehneet. Pelaaminen maistuu taas ja peli näyttää ihan pirun hyvältä. On kyllä pelillä kokoakin ihan rapsakasti. Kaikkiaan vie tilaa 353Gt! ;)
ENB on helppo vaihtaa omaan makuun sopivaksi, jos se tukee Cathedral Weathersia. Voi vaihtaa muuhunkin, mutta sitten pitää kikkailla myös säämodin ja muiden siihen liittyvien kanssa.
Ja taas mennään Skyrimin kanssa ainakin siihen asti, kun Elder Ring julkaistaan.
 
Liittynyt
05.06.2018
Viestejä
1 062
Itse luovuin suosiolla ENB:stä. Ainoa mikä siinä kiinnostaa, on enemmät valonlähteet jotka eivät vilku ja riko varjoja. Mutta yli 40% perfhitti on liikaa 5700XT:lle 5120x1440. Hyvältä toi näyttää ilmankin:





Noniin hiukan päivitystä. Vaihdoin 5700 XT:n -> 3070:n, ja nyt pystyy laittamaan ENB:n jo päälle 5120x1440 resolla, fps:n pysyessä 40-80 tienoilla riippuen paikasta.

20220112015708_1.jpg
20220113225121_1.jpg
20220113232535_1.jpg
20220113232944_1.jpg

Tärkeimmät efektimodit: Azurite Weathers, iiENB (Azurite), Lux ja Lux Orbis. Suosittelen kyllä Azurite Weathersiä, mielestäni kevyesti paras säämodi. Myös tekijänkin mielestä:

JonnyWang13
  • Although I didn’t get to finish the final rounds of polish on the volumetric lighting and adding an MCM, I still consider this by far my best weather mod.
Tehnyt myös Cathedral Weathersin, Obsidian Weathersin ja Dolomite Weathersin.

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.01.2017
Viestejä
432
Onko kukaan vaihtanut Nvidian 3000-sarjasta Radeon 6000-sarjalaiseen ja testannut Skyrimiä? Kiinnostaisi kuulla miten Ratukka toimii modatussa Rimissä.
 
Liittynyt
05.06.2018
Viestejä
1 062
Onko kukaan vaihtanut Nvidian 3000-sarjasta Radeon 6000-sarjalaiseen ja testannut Skyrimiä? Kiinnostaisi kuulla miten Ratukka toimii modatussa Rimissä.
Ainakin 5000-sarjalaisella oli ongelmaa tietyissä paikoissa, GPU utilisaatio ei toiminut 100% vaikka CPU-pullonkaulaa ei ollut. Eli FPS oli matalempi mitä raudan olisi pitänyt antaa. Tästä syystä kolmen paikan FPS keskiarvo oli 5700XT->3070 +58% @5120x1440, vaikka käsittääkseni eron ei ihan noin suuri pitäisi raudan puolesta olla. En tiedä onko AMD:n ajureissa jotain häikkää Skyrimissa, mutta mikään ei sitä korjannut. Ja samassa paikassa 3070 toimi kuitenkin 100%.
 
Liittynyt
05.06.2018
Viestejä
1 062
Legacy of the Dragonborn, JKs Skyrim/Interiors/Palaces+PCE merge, Lux, Lux Orbis ja näiden pätsit pelkästään on 341 plugaria. :lol:
 
Liittynyt
16.01.2017
Viestejä
432
Modilista Elysium nyt menossa Wabbajackista. Vaatii pirusti tehoja ja olen koittanut pieniä .ini optimointeja ja tuota Nvidian uutta upscaling -juttua myös.

Nyt on sitten kummallinen ongelma. Sain jo lisää frameja optimoinnilla, mutta nyt käy niin, että suoraan ladatessa saven pelin käynnistyttyä antaa 46 fps. Sitten kun lataat toisen saven ja sitten tuon ekan uudelleen, niin enää tulee 38 fps. Mitä hittoa? Kummassakin tapauksessa GPU utilization on 99%, eli ei ole siitä kiinni. Ja kyseessä siis standardisoitu testi-save, eli ei pitäisi olla senkään suhteen ongelmaa.

Miten voi samoilla setupeilla yhtäkkiä tippua fps noin rajusti?
 
Liittynyt
05.06.2018
Viestejä
1 062
Modilista Elysium nyt menossa Wabbajackista. Vaatii pirusti tehoja ja olen koittanut pieniä .ini optimointeja ja tuota Nvidian uutta upscaling -juttua myös.

Nyt on sitten kummallinen ongelma. Sain jo lisää frameja optimoinnilla, mutta nyt käy niin, että suoraan ladatessa saven pelin käynnistyttyä antaa 46 fps. Sitten kun lataat toisen saven ja sitten tuon ekan uudelleen, niin enää tulee 38 fps. Mitä hittoa? Kummassakin tapauksessa GPU utilization on 99%, eli ei ole siitä kiinni. Ja kyseessä siis standardisoitu testi-save, eli ei pitäisi olla senkään suhteen ongelmaa.

Miten voi samoilla setupeilla yhtäkkiä tippua fps noin rajusti?
Annoitko olla jonkin aikaa? Latauksen alku on aina aika skriptiraskas, mikä voi vaikuttaa tulokseen. Skriptit kuormittavat CPU:ta eli kannattaa sitäkin tarkkailla.

Tämä kannattaa myös asennella, Affinity osuus myös kommenteista. Itsellä tuli ~20% FPSä lisää CPU-raskaissa tilanteissa. Lukitsee pelin High Priorityyn ja kahdelle säikeelle mille se on tehtykkin.

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.01.2017
Viestejä
432
Annoitko olla jonkin aikaa? Latauksen alku on aina aika skriptiraskas, mikä voi vaikuttaa tulokseen. Skriptit kuormittavat CPU:ta eli kannattaa sitäkin tarkkailla.

Tämä kannattaa myös asennella, Affinity osuus myös kommenteista. Itsellä tuli ~20% FPSä lisää CPU-raskaissa tilanteissa. Lukitsee pelin High Priorityyn ja kahdelle säikeelle mille se on tehtykkin.

Tuo linkattu modi on paketissa vakiona, ja toki odotin minuutin verran että muuttuisiko fps -> ei muutu. Joka kerralla saa tuon pysymään kohtuudessa vain ekalla latauskerralla. Sen jälkeen kyykkää eikä takaisin tule. Haittaa pelaamista mokoma.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 560
Kyseessä ilmainen modi, jatkoa Legacy of the Dragonbornille.
Toki hämmennys on ehkä jossain määrin ymmärrettävää, jos kutsuu modia DLC:ksi. Toki DLC-termin käytöllä saa huomiota, ja itsekin sain katsoa vähän tarkemmin, onko kyseessä ihan oikeasti (yllätys-)DLC.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Onko nämä Dragonborn-DLC/modit kokonaisia paketteja eli sisältää ajantasaisen ulkoasun ja QoL-patchit sun muut?

Alkaa olemaan itelleni deal breaker jos pitää vielä jotain itse haalia kokoon ja tapella koko kasa toimimaan.
 
Liittynyt
05.06.2018
Viestejä
1 062
Jep, suuria content modeja on ollut tapana kutsua DLC:ksi.

Onko nämä Dragonborn-DLC/modit kokonaisia paketteja eli sisältää ajantasaisen ulkoasun ja QoL-patchit sun muut?

Alkaa olemaan itelleni deal breaker jos pitää vielä jotain itse haalia kokoon ja tapella koko kasa toimimaan.
Legacy of the Dragonborn on ihan itsenäinen sisältöpaketti, mikä ei kuitenkaan estä modaamasta peliä muuten. Museo jonne laittaa näytille kaikki artifaktit ja joka toimii samalla todella monipuolisena kotina, uusi explorers-kilta, uusia artifakteja, uusia paikkoja, taitopuu, ilmalaiva, tehtäviä ja pitkä pääjuoni johon sisältyy lorea niin Morrowindistä, Oblivionista kuin Skyrimista. Tärkein ominaisuus on kuitenkin se, että melkein jokaisesta luolasta yms. löytyy jotain museoon laitettavaa, ja tämä tekee tutkimisesta palkitsevaa. Kaikki tämä tulee yhdessä paketissa, mutta modia voi kuitenkin laajentaa kattamaan viitisenkymmentä muuta modia. Eli esimerkiksi Vigilant tai Interesting NPC-modien artifaktit voi laittaa esille museoon. Täydellä paketilla artifakteja/museoesineitä on muistaakseni vajaa 4000. Curators Companion on myös lähes pakollinen QoL-lisä, joka täytyy asentaa erikseen. Se ilmoittaa aina inventoryssa, jos esine puuttuu museosta.


Lisätietoa tulevasta Odyssey of the Dragonbornista:
Act 1 is Balfiera, Act 2 is a surprise, Act 3 is Morrowind, Act 4 is Black Marsh, Act 5 is Valenwood, Act 6 is Hammerfell, Act 7 is a long trial back in Skyrim and Act 8 is Elsweyr. Balfiera is the hub for many portions of the campaign.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 396
Tuli aloitettua nytten taas kerran alusta kun tuo AE versio sai kun saikin SKSE päivityksensä ja näemmä vanhatkin modit toimivat fine uuden version kanssa.
Ite tuli otettua Survival mode käyttöön ja 10 timescalen kanssa ihan kiva ettei tarvitse koko aikaa syödä.
Sen huomasin että console ikkunassa varoitettaan että jotkut console commandit disabloivat steam saavatukset mutta toistaiseksi ainakin on toiminut.

Nytten kun Fast Travel on poissa koska Survival Mode käytössä niin vähän eritavalla pitää varustatua matkoihin ja yleensä teenkin niin että käyn eka yöpymässä Whiterunissa ja sitten aloitan noin kuuden aikaan aamulla matkani kohta määränpäätä.

Tämä voi kuulostaa tyhmältä kysymykseltä mutta haluan vain varmistua että Magic Resistance laskee myös Tuli, jää ja sähkö taiat mukaan(?) ja miten noi laskettaan yhteen jos on vaikka 20% Magic reistance ja sitten Fire 30%? jos saat hittiä vaikka tuli taiasta.

Deadly Dragon modin kanssa niin prkl loharit yleensä iskevät silloin kun vähiten sitä haluais ja on tuli perseen alla kirjaimellisesti.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
834
Tuli aloitettua nytten taas kerran alusta kun tuo AE versio sai kun saikin SKSE päivityksensä ja näemmä vanhatkin modit toimivat fine uuden version kanssa.
Ite tuli otettua Survival mode käyttöön ja 10 timescalen kanssa ihan kiva ettei tarvitse koko aikaa syödä.
Sen huomasin että console ikkunassa varoitettaan että jotkut console commandit disabloivat steam saavatukset mutta toistaiseksi ainakin on toiminut.

Nytten kun Fast Travel on poissa koska Survival Mode käytössä niin vähän eritavalla pitää varustatua matkoihin ja yleensä teenkin niin että käyn eka yöpymässä Whiterunissa ja sitten aloitan noin kuuden aikaan aamulla matkani kohta määränpäätä.

Tämä voi kuulostaa tyhmältä kysymykseltä mutta haluan vain varmistua että Magic Resistance laskee myös Tuli, jää ja sähkö taiat mukaan(?) ja miten noi laskettaan yhteen jos on vaikka 20% Magic reistance ja sitten Fire 30%? jos saat hittiä vaikka tuli taiasta.

Deadly Dragon modin kanssa niin prkl loharit yleensä iskevät silloin kun vähiten sitä haluais ja on tuli perseen alla kirjaimellisesti.
Magic kattaa tosiaan kaikki elementit ja prosentit lasketaan magic ensin, sitten elementit jäljellä olevasta luvusta. Esimerkissäsi magic resistance leikkaisi ensin sisääntulevaa lämää 20%, ja fire resistance jäljelläolevasta lämästä 30% -> lämästä tulee sisään 56%. Resistance cap on 85% mutta tämä "suodattaa" samalla tavalla kahdesti, eli jos sekä magic että fire resistiä on 85%, lopputulos on 0,15x0,15x100 = 2,25% lämästä jäljellä minimissään. Olettaen että mikään modi ei tätä sotke.

Tulipahan opittua itsekin samalla kun näitä googlailin...
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 396
Kiitoksia tiedosta tai "varmituksesta" Mete =)

Yleensä minä pärjäsin tuolla fire resistancella koska loharit vain sylkivät tulta mutta nytten nää Deadly Dragon modin kautta sylkevät vaikka salamapalloja, joku kai oksentaa myrkkyäkin :D

Ainakin Loharit ovat nimensä veroisia pahiksia joita ei todellakaan mitkään Bandit ryhmittymä laita matalaksi.

E:



Jos joku muukin käyttää survival modea niin kannattaa tämä tallentaa jonnekin:

skyrim map.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 629
Oho, näköjään ARSR (AMD Radeon Super Resolution) toimii Skyrimissä mukisematta ENB:n kanssa.
Tuo onkin hyvä kun täydellä 3840x2160 resoluutiolla ei edes 6900XT meinaa pysyä perässä kun päällä on ENB+tekstuurimodit. Nyt voikin heittää hyvästit 3840x1620 resoluutiolle mitä tuli käytettyä ihan vaan sen takia ettei tehot riittäneet täydelle 4K resoluutiolle (ja 2560x1440 natiivi skaalaus oli kauhean näköistä).
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
834
Oho, näköjään ARSR (AMD Radeon Super Resolution) toimii Skyrimissä mukisematta ENB:n kanssa.
Tuo onkin hyvä kun täydellä 3840x2160 resoluutiolla ei edes 6900XT meinaa pysyä perässä kun päällä on ENB+tekstuurimodit. Nyt voikin heittää hyvästit 3840x1620 resoluutiolle mitä tuli käytettyä ihan vaan sen takia ettei tehot riittäneet täydelle 4K resoluutiolle (ja 2560x1440 natiivi skaalaus oli kauhean näköistä).
Itse olen tyytyväisenä käyttänyt Skyrimissä FSR:ää erillisen työkalun kautta eikä uskoisi että resoluutio on 1760x990. ENB käytössä toki, mutta sahareunoja saa suurennuslasilla etsiä. Ja näin jaksaa 1070 pysyä keskimäärin 60 paremmalla puolella.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 396
Nytten mä sain Lakeview(+Windstad ) Manorin pystyyn ja rakenettua kuten pitikin(Kiitos modin jolla voit rakentaa rahaa vastaan nopeammin)
Nytten sain morthal housecarlin ja seuraajan(Eric the Slayer) menemään manoriin ja nytten muistin oikeassa järjestyksessä tehdä nämä että saa kaksi "vartijaa" sinne manoriin, jos teet että housecarlista tulee stedward niin silloin et saa toista apulaista sinne.

Mutta nytten kysyisinkin että onko niin että annat aseet niin ne osaa käyttää niitä "ei seuraajana" mutta eivät pue armoreita päällensä mitkä olet antanut, ne ovat kyllä niillä mutta eivät aktiivisia ennenkuin pyydät ne taas seuraajaksi.

Mietin vain että jos Giant tai vampyyrit sattuu hyökkämään niin olisi hyvät armorit päällä mutta tää ei taida onnistua ainakaan ihan helposti paikalliselle housecarlille tai stewardille tai ylipäätänsä seuraajalle kenelle olet antanut mutta eivät ole enään seuraajina.
 
Liittynyt
23.10.2018
Viestejä
561
Pitäisiköhän sitä vielä aloitaa tämä alusta... hmm.

Löysin googlettelulla tälläisen modipackin, joka helpottaisi vähän tuota modaamista, kun saisi kaikki kerralla asennettua. Onko täällä kokemuksia tuosta Skyrim Perfectly Modded 5.0 paketista? Toki jos on jotain muuta parempaa pakettia tarjolla niin ilman muuta otetaan suositukset vastaan.


Tää voisi olla ihan hyvää pelattavaa tähän elämäntilanteeseen, kun ei oikein pitkiä pätkiä pysty pelailemaan kun harvakseltaan vain.
 
Liittynyt
01.03.2017
Viestejä
236
Itse aloittelin uudelleen pelaamista Elysium paketilla. Siitä on näköjään tullut Remastered versioa.
Ihan jäätävän iso paketti, mutta mielestäni aivan loistava. Perus asetuksilla jaksaa 3090:n pyörittää noin 60 fps tuntumissa, mutta toki ENB:ä ja tekstuureja voi karsia omalle kortille sopivaksi.
Täältä löytyy molemmat TitansBane - Overview
Niin ja maksullinen Nexus on melkein pakollinen latauksen aikana. Muuten pitää hiirellä klikata lataus jokaisen noin 1500 modin kohdalla ;)
 
Liittynyt
23.10.2018
Viestejä
561
No joo tuo kyllä vaikuttaa hyvältä myös. Täytyypä varmaan alkaa tuota asennusta työstämään kunhan joutaa. Kovasti kyllä nyt alkanut polttelemaan päästä käppäilemään Skyrimiin uudelleen.

Ryzen 7 3700X ja RTX 2070 Super löytyy, joten varmaan ihan ok pyörähtääkin.

E: Varmaan tuolla Webbajackilla helpoin asennella?

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
834
Pitäisiköhän sitä vielä aloitaa tämä alusta... hmm.

Löysin googlettelulla tälläisen modipackin, joka helpottaisi vähän tuota modaamista, kun saisi kaikki kerralla asennettua. Onko täällä kokemuksia tuosta Skyrim Perfectly Modded 5.0 paketista? Toki jos on jotain muuta parempaa pakettia tarjolla niin ilman muuta otetaan suositukset vastaan.


Tää voisi olla ihan hyvää pelattavaa tähän elämäntilanteeseen, kun ei oikein pitkiä pätkiä pysty pelailemaan kun harvakseltaan vain.
Tsekkaa ihmeessä Wabbajack ja sen kautta asennettavat valmiit modilistat. Löytyy useampaa sorttia ja Nexus premiumilla asennus sujuu erittäin helposti.

 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 396
Kannattaa muuten olla tarkkana niillä keillä on AE versio asenettuna että käykö modit tai wabbjack sen kanssa.
Katselin jotain modi keskustelua niin se hyväksyi SE viimeisen/AE ilmaisen pätsin SE:lle mutta ei sitä varsinaista upgrade päivitystä(Kun ostat steamista sen AE päivityksen) pelille koska se lisäsi jotain koodia peliin tai muokkasi sitä koodia.

Tuossahan ilmaisessa SE päivitykessä AE:hen tulee uusia ominaisuuksia peliin(Kalastus, Survior ja armoreita) mutta sitten sillä maksullisella päivityksellä tulee enemmän muutoksia peliin ja tämä voi aiheuttaa joidenin modien kanssa ongelmia.

Muistan ajat noin 9v takaa kun pystyit huoletta Nexuksesta lataa modit skyrmille koska oli vain yksi ainoa versio(LE)

 
Liittynyt
05.06.2018
Viestejä
1 062
Itsekkin poistin vanhan SE:in ja hyppäsin AE:iin. Seuraava urakka sitten saada vastaava 400 modin lista aikaiseksi. :speechless:
 
Liittynyt
23.10.2018
Viestejä
561
Joo latailinkin tuon Wabbajackin ja sitä kautta olisin halunnut tuon Elysiumin ladadata ja asentaa, mutta en piruvie löydä sitä sieltä.

Tuli tuo downgradetus tehtyäkin, nyt pitäisi vain tuo Elysium saada asennettua.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
834
Joo latailinkin tuon Wabbajackin ja sitä kautta olisin halunnut tuon Elysiumin ladadata ja asentaa, mutta en piruvie löydä sitä sieltä.

Tuli tuo downgradetus tehtyäkin, nyt pitäisi vain tuo Elysium saada asennettua.
Hyvin mahdollista että se on sitten poistettu saatavilta. Github löytyy vielä:


Siellä viimeisin päivitys 3kk sitten mikä viittaisi että listaa ei enää huolleta. Wabbajackissa kun on se varjopuoli, että listan tekijän tulee jatkuvasti pitää se ajan tasalla ja päivittää jos modit päivittyvät tai ne poistetaan. Näin ollen listoja tulee ja menee.
 
Liittynyt
01.03.2017
Viestejä
236
Perus Elysiumia ei enää näköjään löydy.
Täältä löytyy molemmat versiot Remasterista:
Lataat tuolta Wabbajack hakemistoon 1.3GB tiedoston.
Sen kun avaa Wabbajackilla, niin lähtee lataamaan. Tuo tarvitsee sen 20€ AE-päivityksen toimiakseen.

Se alempi versio käyttää NAT-ENB III ja PRT XII. Itse tuskailin monta tuntia eri kamerafiltereiden kanssa, mutta jos tykkää viritellä, niin sillä saa mulkattua omaan makuun todella näyttävät valaistukset.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.10.2018
Viestejä
561
Laitoin eilen Living Skyrim listan latautumaan illasta, kun en tuota Elysiumia löytänyt. Noitahan on vähän mahdoton verrata, että kumpi niistä olisi parempi tai hienompi.

Ei sinällään kyllä viitsisi enään 20 euroa tuosta AE-päivityksestä maksella, eli voi olla että meen tolla Living Skyrimillä. Pidetään kyllä mielessä tuo.
 
Liittynyt
05.06.2018
Viestejä
1 062
Ei sinällään kyllä viitsisi enään 20 euroa tuosta AE-päivityksestä maksella, eli voi olla että meen tolla Living Skyrimillä. Pidetään kyllä mielessä tuo.
Avainkaupoista noita saa halvemmalla, itse maksoin juuri 12€ eneba.comista, mikä on siedettävämpi hinta tuosta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
834
Laitoin eilen Living Skyrim listan latautumaan illasta, kun en tuota Elysiumia löytänyt. Noitahan on vähän mahdoton verrata, että kumpi niistä olisi parempi tai hienompi.

Ei sinällään kyllä viitsisi enään 20 euroa tuosta AE-päivityksestä maksella, eli voi olla että meen tolla Living Skyrimillä. Pidetään kyllä mielessä tuo.
Aldrnari oli noista listoista kuin minulle tehty. Tuntuu kuin pelaisin tätä peliä ekaa kertaa. Harmillisesti päivittäminen on muuten helppoa, mutta tallennukset tosiaan eivät ole enää lopulta yhteensopivia. Kannattaa pitää mielessä jos myöhemmin listasta on uudempi versio.
 
Liittynyt
23.10.2018
Viestejä
561
Alkaa olla jo hyvän kokoisia nuo modilistat kun puhutaan +350GB tuon Aldrnarin kohdalla :)

Tuli tilattua 1TB NVMe levy verkkokaupasta kun oli tarjouksessa, voi olla että joutuu vielä uudelleen latailemaan, jos päätän asentaa windowsin uudelleen, tällä hetkellä tosiaan 2x250GB Sata SSD:tä ja tuo Living Skyrim vie näköjään myös sen 257GB ladattuna aja asennettuna, eli eipä mahdu nykyisille levyille. Voikohan tuon downloads kansion jälkikäteen vaihtaa toiselle levylle? Ei tullut tosiaan otettua tuota huomioon.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
834
Alkaa olla jo hyvän kokoisia nuo modilistat kun puhutaan +350GB tuon Aldrnarin kohdalla :)

Tuli tilattua 1TB NVMe levy verkkokaupasta kun oli tarjouksessa, voi olla että joutuu vielä uudelleen latailemaan, jos päätän asentaa windowsin uudelleen, tällä hetkellä tosiaan 2x250GB Sata SSD:tä ja tuo Living Skyrim vie näköjään myös sen 257GB ladattuna aja asennettuna, eli eipä mahdu nykyisille levyille. Voikohan tuon downloads kansion jälkikäteen vaihtaa toiselle levylle? Ei tullut tosiaan otettua tuota huomioon.
Voi, ja asentaessa voi sitten osoittaa lataukset uuteen kansioon. Voit myös keskeyttää latauksen, siirtää kansion ja jatkaa jos tila loppuu.

Silloin tällöin Wabbajack ei osaa ladata kaikkea ja heittää erroria, näissä tapauksissa kannattaa tsekata ohjeet tai Discord-kanava josta saattaa löytyä vaihtoehtoiset latauslinkit. Kunhan on tasan sama tiedosto mitä se hakee niin manuaalisesti ladattu on aivan yhtä kelpaava.

Nuo kaikista isoimmat listat pakkaa vielä asennuksen lopuksi tiedostot BSA-muotoon mikä säästää paljon tilaa, mutta vie tietysti aikaa. Aldrnari ainakin teki näin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.10.2018
Viestejä
561
Voi, ja asentaessa voi sitten osoittaa lataukset uuteen kansioon. Voit myös keskeyttää latauksen, siirtää kansion ja jatkaa jos tila loppuu.

Silloin tällöin Wabbajack ei osaa ladata kaikkea ja heittää erroria, näissä tapauksissa kannattaa tsekata ohjeet tai Discord-kanava josta saattaa löytyä vaihtoehtoiset latauslinkit. Kunhan on tasan sama tiedosto mitä se hakee niin manuaalisesti ladattu on aivan yhtä kelpaava.

Nuo kaikista isoimmat listat pakkaa vielä asennuksen lopuksi tiedostot BSA-muotoon mikä säästää paljon tilaa, mutta vie tietysti aikaa. Aldrnari ainakin teki näin.
Hyvä tietää, että tuon voi jälkikäteen siirtää ja downloads kansionhan varmaan voi asennuksen jälkeen poistaakkin?

Täytyypä varmaan nyt tuolla Living Skyrimillä mennä eteenpäin kun kerta on tullut jo ladattuakin, eiköhän tuolla saada se viimeinen pelikerta alulle. Ilmeisesti pyöriikin vähän kevyemmin kuin esim Elysium.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
834
Hyvä tietää, että tuon voi jälkikäteen siirtää ja downloads kansionhan varmaan voi asennuksen jälkeen poistaakkin?

Täytyypä varmaan nyt tuolla Living Skyrimillä mennä eteenpäin kun kerta on tullut jo ladattuakin, eiköhän tuolla saada se viimeinen pelikerta alulle. Ilmeisesti pyöriikin vähän kevyemmin kuin esim Elysium.
Juu, downloads on asennuksen jälkeen muuten turha ellei tulevaisuudessa aio päivittää listaa uudempaan, silloin iso osa vanhoista ladatuista modeista voi olla vielä käypiä eikä tarvitse ladata uudestaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 396
Ottakaahan sitten screenshottia kun saatta valmiiksi noita, itellä ei taida serri toistaa ja nexusesta ilman preimiumia kestää pieni ikuisuus lataa noi.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 472
Viestejä
4 163 386
Jäsenet
70 414
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom