The Elder Scrolls V: Skyrim

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
842
Hyvältä näyttää, pystytkö laittamaan modilistaa? Itse ajattelin odotella seuraavaa pelikertaa kun saavat Lua-skriptauksen toimimaan, mutta voisi taas kokeilla kun saavat seuraavan virallisen version ulos.

Tämä lista ja koko sivusto on erittäin hyvä ohjenuora ja lisäksi ajan tasalla. OpenMW:n discordista saa myös apua. Itse päädyin lisäämään tähän muutaman QoL/immersio-lisän (LGNPC, magicka regen ja movement speed modit) ja poistin pari fps syöppöä (Vurt's trees, Vivecin palatsin kynttilät). Ja kirsikkana päällä tottakai Reshade joka on tässä tapauksessa pitkälti itse tuunattu, mutta laitan sen varmaankin piakkoin Nexukseen saataville kun siellä on preseteistä melko suppea valikoima eikä yksikään tuo tätä lookkia jota itse haen. Alex's preset Nexuksesta tässä pohjana mutta paljon tuunattuna, sitten kun en enää koe tarpeelliseksi tuunata enempää niin julkaisen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 177
Postataanpa tämä pienenä ennakkovaroituksena kun Anniversary Editionin julkaisuun on alle kuukausi.



It just breaks.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 177



Kaikille SE-version omistajille 4 CC-palikkaa ilmaiseksi. Niistä Saints & Seducers vaikuttaa jopa ihan asialliselta.
 

Dudem

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 851
Jaa-a saattaisihan tuo olla ostamisen arvoinen, riippuen toki siitä hinnasta. Ei ole Skyrimiä tullut vuosiin pelattua, niin ehkä tuo voisi olla hyvä syy palata takaisin. :hmm:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
842
Ei ole ikinä tullut vilkaistuakaan CC-kontentin suuntaan eikä näytä olevan suosiossa missään modausyhteisöissäkään. Vissiin kaikista casuaaleimmat kohdeyleisönä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 177
Jaa-a saattaisihan tuo olla ostamisen arvoinen, riippuen toki siitä hinnasta. Ei ole Skyrimiä tullut vuosiin pelattua, niin ehkä tuo voisi olla hyvä syy palata takaisin. :hmm:
Jos SE-versio löytyy jo, on Anniversary Edition turha. Ainoa ero on CC-turhakkeet. Jos sen sijaan SE-versiota ei ole, on AE-versio ihan harkinnan arvoinen.

Modipuoli kuitenkin tulee vähän kärsimään julkaisusta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
842
Saa nähdä innostuuko modaajat porttamaan toistamiseen vanhoja modeja. LE -> SE oli varsin pitkä siirtymiskausi, tosin tässä julkaisussa ei vissiin tule mitään oikeita teknisiä muutoksia.
 

Dudem

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 851
Jos SE-versio löytyy jo, on Anniversary Edition turha. Ainoa ero on CC-turhakkeet. Jos sen sijaan SE-versiota ei ole, on AE-versio ihan harkinnan arvoinen.

Modipuoli kuitenkin tulee vähän kärsimään julkaisusta.
Kyllähän se SE-versio löytyy jo, voipi olla että olet oikeassa ja säästän euroni. Pelaa sitten SE:tä kun innostuu.

Joo taisin sen aiemman postaamasi videon tuosta ongelmasta katsella, olen vähän laiska modailemaan, yleensä riittää esim. SkyUI ja pari jotain muuta QoL modia.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 668
Taas uutta rautaa alla niin lähti modailu lapasesta, 11700k ja 6900XT.

Mutta mutta... 4K ja ENB ei meinaa millään mennä lähimaillekkaan 60fps edes tällä raudalla. Rudy ENB oli alle 50 fps, pitää vielä testata re-engaged että saisiko sillä revittyä frameja lisää.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
842
En ihmettele. Jos se 60 fps on ykköstavoite niin suosittelen lämpimästi lossless scaling -työkalun käyttöä. Henk koht vastaavalla raudalla olisin tyytyväinen @ 1440p ja repisin niin paljon freimejä irti kuin mahdollista.
 
Liittynyt
22.01.2019
Viestejä
1 047
Jaa tuo AE ehkä vois kiinnostaa, mutta pelailen vieläkin legendary versiota, juurikin modien takia. Aika työ päivittää kaikki haluamani modit SE versioon, eikä kaikkia edes ole portattu. No joo aloin taas pelaan tätä parin vuoden tauon jälkeen, vieläkin on dragonborn DLC läpäisemättä.

Tuli outo bugi vastaan yritin googletella apuja, mutta en löytänyt, mulla siis LE versio ja noin 150 modia.
Olen jo lvl 100~ ja pariinkin otteeseen resetoinut smithing/enchanting yms.

Tein pari enchantmenttia tuplastateilla, esim chest jossa fortify destruction(-33% destruction spell casting cost) ja fortify health 84pts, muistaakseni ja pari muuta vastaavaa, health/fortify spells.
No aina kun loggaan peliin niin tuo status screen ei näytä healthia oikein vaan joudun ottamaan kaikki gearin pois ja laittamaan uudestan päälle, jotta oikea MAX HP tulee kun avaan perk valikon.
Sama tuo fortify destrcution, spellien cast cost ei toimi ennenkuin otan itemit pois ja uudestaan päälle, tämä tapahtuu aina kun loggaan peliin ja reloadaan??

Eli mistä johtuu tuo enchanted itemin "bugi", joudun ottamaan armorit pois ja takaisin päälle, reilu 100 esp ladattuna, joten ei jaksais yksitellen alkaa kokeileen. Asennettuna, mm follower modeja, AFT, skyUI, grafiikkamodeja, armoreita, Relationship dialogue overhaul, skse ja paljon muuta..
 
Liittynyt
05.06.2018
Viestejä
1 067
Taas uutta rautaa alla niin lähti modailu lapasesta, 11700k ja 6900XT.

Mutta mutta... 4K ja ENB ei meinaa millään mennä lähimaillekkaan 60fps edes tällä raudalla. Rudy ENB oli alle 50 fps, pitää vielä testata re-engaged että saisiko sillä revittyä frameja lisää.
Skyrimin saa piippuun kaikella raudalla, kun vain pelaa 4k:lla, ja vain latoo kaikki grafiikka modit näyttikselle, ja NPC modit vartalofysiikoilla prossulle. Tällöin käytännössä GPU rajoittaa peliä ulkona, ja CPU kaupungeissa missä on paljon npc:tä. Näyttispuolella homma ei ole niin paha kuin prossupuolella, kun peli on rajoitettu kahdelle säikeelle, jonka skaalaminen on vaikeampaa.

Tässä oikeasti helpotusta FPS:än.


Pelkästään tuo priority toi 20% lisää FPS:ä prossupullonkauloissa itselle, 3600, 5700XT, 5120x1440. Ja Occlusion Culling tuo paljon enemmän tilanteissa, joissa on seiniä/vuoria peittämässä näkymää.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 177
Eli mistä johtuu tuo enchanted itemin "bugi"
Paha sanoa tietämättä vähintäänkin kaikkia modeja latausjärjestyksineen. Jonkinlaiselta modikonfliktilta tai joltain tuo vaikuttaa.

En ole itse tuollaiseen bugiin koskaan törmännyt, muita on kyllä riittänyt...
 
Liittynyt
22.01.2019
Viestejä
1 047
Paha sanoa tietämättä vähintäänkin kaikkia modeja latausjärjestyksineen. Jonkinlaiselta modikonfliktilta tai joltain tuo vaikuttaa.

En ole itse tuollaiseen bugiin koskaan törmännyt, muita on kyllä riittänyt...
Tuo on varmaan ollut mulla jo hetken, nyt vaan huomasin, latauslista on sortattu LOOT:lla, selvittelen tuota just. tesedit ja muita työkaluja on, ei vaan tiedä mistä lähtee selvittään, kun varmaan ollu pitkään jo tuo ja asentelen aina väliin uusia modeja :(

Ainoa mikä tulee googlella vastaan on requiem modi joka sotkee statteja, mutta mulla ei kyseistä modia ole....
 
Liittynyt
05.06.2018
Viestejä
1 067
Itse luovuin suosiolla ENB:stä. Ainoa mikä siinä kiinnostaa, on enemmät valonlähteet jotka eivät vilku ja riko varjoja. Mutta yli 40% perfhitti on liikaa 5700XT:lle 5120x1440. Hyvältä toi näyttää ilmankin:

The Elder Scrolls V Skyrim Special Edition_2021.10.25-21.37_1.jpg
The Elder Scrolls V Skyrim Special Edition_2021.11.01-16.54_1.jpg
The Elder Scrolls V Skyrim Special Edition_2021.10.26-21.04_1.jpg
The Elder Scrolls V Skyrim Special Edition_2021.10.27-21.34.jpg
The Elder Scrolls V Skyrim Special Edition_2021.11.08-00.18_2.jpg
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 668
Skyrimin saa piippuun kaikella raudalla, kun vain pelaa 4k:lla, ja vain latoo kaikki grafiikka modit näyttikselle, ja npc modit vartalofysiikoilla prossulle. Tällöin käytännössä GPU rajoittaa peliä ulkona, ja CPU kaupungeissa missä on paljon npc:tä. Näyttispuolella homma ei ole niin paha kuin prossupuolella, kun peli on rajoitettu kahdelle säikeelle, jonka skaalaminen on vaikeampaa.

Tässä oikeasti helpotusta fps:ssään.


Pelkästään tuo priority toi 20% lisää FPSä prossupullonkauloissa itselle, 3600, 5700XT, 5120x1440. Ja Occlusion Culling tuo paljon enemmän tilanteissa, joissa on seiniä/vuoria peittämässä näkymää.
Helppo kikka kuutonen löytyikin siihen että Whiterunin saa pyörimään 58-59fps (freesync päällä).
Pisti vaan resoluution 3840x2160 --> 3840x1620. Päälle widescreen fixit ja avot. CX48 kun on näyttönä niin kelpaa pelailla vaikka alhaalla ja ylhäällä on (piki)mustat palkit.

Nyt siis pyörii ihan mallikkaasti kun päällä on "quality" re-engaged ENB ja kaikki mahdolliset texture modit.
 
Liittynyt
22.01.2019
Viestejä
1 047
ENB on ainakin LE versiossa melkeinpä pakollinen.

Joo tuosta enchanted item bugista, löytyi tuollainen, pitää kokeilla

jollain muullakin ollut vastaava ongelma, mutta en ole saanut korjattua, aina kun lataan pelin, niin custom enchanted item joutuu ottaan pois päältä ja takaisin, että toimii, ärsyttävä bugi.

AHAAAAAAAAA: eli vika taitaa olla tuo underground bathhouse modi, eli siinä se automaattisesti uneguippaa itemit, kun menee altaaseen
Edit, ongelma ei korjaantunut tuolla, joku skse ongelma varmaan.
Ongelma näyttäisi olevan vain chest armorilla, joku modikonflikti tai skse ongelma, en vaan löydä. Veikkaisin jotain "nude" modia syypääksi, hdt tai joku vastaava, eli siis skse peräinen, nimittäin aina kun lataan pelin chest armor "lähtee pois ja tulee takaisin päälle" todella nopeaa. nimittäin .esp päätteiset modit, kokeilin jo kaikki ei tuota aiheuta
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
842
FSR on kyllä varsinainen pelastus ikääntyvän näyttiksen kanssa, jos haluaa pysyä modien kehityksessä mukana. Resoluutio on jo 1080p:n alapuolella (1760x990) mutta on tämä silti varsin edustavan näköinen.

Aldrnari + tuunattu Ominous ENB




















ENB:tä kun lähtee tuunaamaan niin saa omaan silmään sopivan balanssin löydettyä karkin ja freimien väliltä.
 
Liittynyt
22.01.2019
Viestejä
1 047
No niin syyllinen löytyi tuohon, että chest armorin statit ei tuu ladatessa.
syyllinen on armor replacer, joka mulla on, eli se vaihtaa armoreita male modelista, female modeliksi ja ilmeisesti vaihtaa sen niin nopeasti kun save latautuu, että statit ei rekisteröidy oikein.
Mulla on custom armoreita, jotka olen ladannut esim nexus, jotka toimii ok, mutta noi pelin vanilla armorit, joissa model vaihtuu vika ilmenee.
esim glass_armor_chest.nif -> glass_armor_chest_f.nif. Tuosta modista oli joskus vanhempi versio, joka toimi oikein.

eli ilmeisesti tää, voi toki olla joku muukin a little sexy apparel replacer with LSAR Addon

Vielä on toki fysiikoissa ongelmia, jotka olen yrittänyt selvittää laittamalla fps cap 60, mutta silti bugittaa väliin, esim underground paikoissa, muuten toimii ok vielä tuo LE.

Edit mulla on käytössä LE versiolle patiricia ENB Patrician ENB
En oikein suosittele, tuota edellinen, joskus 4-5v sitten asennettu oli parempi, en muista mikä se oli, joku grim & somber taisi olla tai unbleak.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 177
En oikein tiedä, miksi tuo voisi olla syyllinen. Modeli on vain modeli, ei se vaikuta pelimekaniikkoihin tai ainakaan ei pitäisi.
 
Liittynyt
22.01.2019
Viestejä
1 047
Joo no modeli, mutta joku scripti bugaa tai joku toinen modi, kun tuo aina "lähtee pois" päältä ja re equippaa kun reloadaa, silloin kun on kyseessä ton modin replacement armori. En tiedä mikä tarkemmin, en jaksanut alkaa selvittää.

Ei tuota ennen ole ollut ja nytkin ei tule joka kerta. Liian tehokas kone varmaan, skyrim engine ei pysy perässä :)

Sain muuten Knight-Paladin Geleborin followeriksi just, ihmettelin hetken, kun ennen ei tuota saanut niin RDO modi (relationship dialogue overhaul) mahdollistaa tuon, joo liikaa modeja. Fysiikat hieman bugaili tuolla laaksossa missä tuo guesti on. Olen kaikenlaisia bugfixejä asennellu, ei pysy enää kärryillä mikä korjaa ja lisää mitäkin.
Vois viimein ton vampyyri dlc ja vielä dragonborn lisärin pelata ihan oikeasti loppuun näin 10v skyrim juhlavuoden kunniaksi, vanilla main guest on pelattu kyllä jo muutamaan otteeseen, mutta nuo dlc:t jääny pelaamatta.
 

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 420
En jaksa odotella tuota erikoisversion ilmestymistä mutta koska olen ollut vain ihmisläheinen pelaaja ja muutaman kerran ottanut Elfin vain mutta sitten tajusinkin etten ole koskaan pelanut liskolla tai kissoilla.

Koska Khjallien meemit ovat parhaimpia niin valitsen sen.

khajiit-stole-nothing-khajiitis-innocent-of-this-crime-6755926.png


Edit: Ja nytten mentiin minimi määrällä modeja.
Ainoastaan SKUI ja Darker nights ovat mukana sopii varmaan hyvin tuohon Khjallien parempaan yönäköön ja nytten oikeasti ne miekat pois vaan veitsen tai tassujen kanssa ja jouskari pääaseena.
 
Viimeksi muokattu:

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 420
Voisi alottaa huomenna Ps5:lla. Sanokaa joku buildi etten taas aloita taikomishommilla.
Mä en ole koskaan tykänyt tuosta taikomishommasta, minulla aina manat loppuu kun edes viholliselle saanut aiheutettua mitään damagea ja siksi yleensä ollut two handed sword ja jouskari linjalla elikkä kun tulee lähikontakti niin voi heilutella isoa miekkaa mutta muuten hiipien varjoissa ja jouskarilla ampujen

Edit: Skyrim belongs to nor..... Khajllit!
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 177
Magia on vakiona aika onnetonta Skyrimissa, onneksi modit kuten Ordinator ja Apocalypse Spells tekevät siitä mielekkäämpää.

---

Poseeraus museossa ei ihan onnistunut kunnolla.
 
Liittynyt
22.01.2019
Viestejä
1 047
Mä en ole koskaan tykänyt tuosta taikomishommasta, minulla aina manat loppuu kun edes viholliselle saanut aiheutettua mitään damagea ja siksi yleensä ollut two handed sword ja jouskari linjalla elikkä kun tulee lähikontakti niin voi heilutella isoa miekkaa mutta muuten hiipien varjoissa ja jouskarilla ampujen

Edit: Skyrim belongs to nor..... Khajllit!
Manat ei lopu käytännössä koskaan, jos enchantoi -cast cost enskoja, mutta toki vaatii jo ison levelin, jotta encanting ja alchemy saa isoksi, -33% muistaakseni kun noista molemmat on 100. Tän jälkeen menee kyllä spelleistä maku, kun voi paukuttaa isointa tulipalloa tms käytännössä koko ajan, mutta noita kaikkia ei tarvi käyttää. Ja apocalypse modi on loistava.

Mulla on setissä yleensä 1-2 destrcuction cost ja yleensä 1 alteration, noita käytän eniten. Mutta joo spellit silti vähän kusee, muuten vedän yleensä kilpi/miekka tai dualwield.
Nykyisessä pelissä olen jo yli lvl 100 joten kaikkia on tullu käytettyä, stealth on aika op varsinkin jos vihuja ei ole montaa kerralla, jos on monta niin conjurationilla pistää jonkun sekaan, followerit yleensä lakoaa parin tulipommin jälkeen, joten olen pistäny yhdellä follower modilla käytännössä mun followerit kuolemattomiksi, iAFT käytän, mutta muutkin toimii, lisäksi voi olla useampi follower kerralla, mutta melko usein vedän soolona.

Khajittia en ole koskaan pelannu skyrimissä, morrowindissa tosin, mutta pari kertaa kokeilin lycaios modia, mutta vaihdoin takaisin humaniksi. Nord ALL The WAY!
 
Viimeksi muokattu:

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 420
Manat ei lopu käytännössä koskaan, jos enchantoi -cast cost enskoja, mutta toki vaatii jo ison levelin, jotta encanting ja alchemy saa isoksi, -33% muistaakseni kun noista molemmat on 100. Tän jälkeen menee kyllä spelleistä maku, kun voi paukuttaa isointa tulipalloa tms käytännössä koko ajan, mutta noita kaikkia ei tarvi käyttää. Ja apocalypse modi on loistava.
Viime peli kerralla aloin kikkailee itsekin noiden enchant hommien kanssa, en tiedä miksi olin ignooranut ne aiemmin mutta itse sitten laitoin arrow ja two hnd kykyihin ja aikamoinen puoli jumala hahmosta loppujenlopuksi tuli missä tyyliin pierasit giantin kumoon.

Eilen illalla kun pelailin niin päätin lähteä giantia kiusamaan niin oli kiva tunne joutua peräntymään kun jouskarit kutittelivat vain ja lähti se Lydia ressukka kerran maata kiertävälle radalle :itku:

Tässä pelissä olisi todella hyvä joku follower tracker tai vastaava, sellainen on mm Sofia modissa mukana.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 177
Enchanting on kiva taito, mutta vakioperkeillä mielikuvituksetonta. Ordinatorilla ensiksi perkkipuut ojennukseen ja Summermystillä uusia, mielenkiintoisempia enchantteja peliin. Magiasta esim. tulee kivempaa kun normaalien cost reductionien kaveriksi saa taikojen tehoa nostavia enchantteja. Ja tietysti SKSE-palikalla ylimääräiset rajoitukset pois eli minkä tahansa enchantin voi pistää mihin tahansa panssaripalaan, koruun, jne. Vain ase-enchantit pysyy aseissa.

---

 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 817
Khajiit ja jousi kädessä mennään täällä. Otin ton Anniversaryn pleikalle samalla. Pc:llä tullut modien kanssa paljon myös mutta mennäänpä pleikalla sohvalta nyt sit.
 

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 420
Kannattaa olla varovaisia keillä SKSE ja Skyui ovat the must kamaa niin tällä hetkellä luonnollisesti ne eivät toimi AE version kanssa.

Olisin voinut maksaakin tuosta AE versiosta sen 20€ ylimääräistä jos siinä olisi tullut edes etäisesti skyui:ta muistuttava systeemi mukana.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 668
Kannattaa olla varovaisia keillä SKSE ja Skyui ovat the must kamaa niin tällä hetkellä luonnollisesti ne eivät toimi AE version kanssa.

Olisin voinut maksaakin tuosta AE versiosta sen 20€ ylimääräistä jos siinä olisi tullut edes etäisesti skyui:ta muistuttava systeemi mukana.
skse julkaisi AE versiolle etukäteen päivityksen: [PC SSE] SKSE64 2.1.0 preliminary release : skyrimmods (reddit.com)
Ja Todd päätti sitten 5 minuuttia AE:n julkaisun jälkeen pukata peliin hotfix päivityksen joka rikkoi tuon etukäteen julkaistun skse päivityksen...
 
Liittynyt
05.06.2018
Viestejä
1 067
Täytyy kyllä nostaa hattua sille, että Betheseda antoi Anniversary Editionin kaksi viikkoa etukäteen SKSE-devaajille. Varmaan koska SkyUI on Toddin suosikki modi. :D

Itsellä on asennuskansio varmuuskopioituna, ja en ajatellut päivittää nykyisellä läpipeluulla ja ennenkuin omat modit on päivitetty.
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 654
Jaha, Skyrim Special Edition latasi jonkun päivityksen ja lakkasi käynnistymästä.

EDIT: Edes täysi reinstall ei korjaa tätä ongelmaa. Homma ei selvästi ole enää Bethesdalla hanskassa. Helvetti mitä sekoilua
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
886
Sentään ps5 päivitys on ilmainen, eikä tarvii tota AE ostaa kun ei se tuo mitään lisäarvoa. Röyhkeitä ovat kyllä Bethesdalla. Tosin ihan odotettavissa.
 
Liittynyt
05.06.2018
Viestejä
1 067
Päivitys (Survival Mode, Fishing, Saints Seducers, Rare Curios) on kaikille SE:n omistajille ilmainen. Mutta rikkoo SKSE modit kunnes ne on päivitetty. AE sitten maksaa tuon 20€.
 
Viimeksi muokattu:

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 654
Sentään ps5 päivitys on ilmainen, eikä tarvii tota AE ostaa kun ei se tuo mitään lisäarvoa. Röyhkeitä ovat kyllä Bethesdalla. Tosin ihan odotettavissa.
Päivityksenä SE:n päälle 20€ jostain modipaketista jonka Bethesda on rahastanut kuiviin jo vuosia sitten on kyllä aika kova pyyntihinta. Skyrim: The Final Ripoff Edition
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 440
Miten jos tuon päivityksen ostaa Xboxin puolella(XsX) niin toimiiko Xboxin puolella saatavilla olevat modit edelleen?
 

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 420
Miten jos tuon päivityksen ostaa Xboxin puolella(XsX) niin toimiiko Xboxin puolella saatavilla olevat modit edelleen?
En tiedä miksi ei toimisi koska konsoleilla ei tuota skripti laajeinta ole ja eikä tarvita kaikissa modeissa mtuta takuuseen en mene koska Betsehdasta kuitenkin kyse :lol:

Kyllähän Skyrim PC versionkin modit toimivat uuden version kanssa kunhan ne eivät ole ristiriidassa toisiinsa nähden ja eikä tarvitse SKSE:tä.

Itellä kerkesi mennä tuota kissamirri tallennus kierrosta jokunen tunti kun alkoi nyppimään tuo ihme bugi mikä oli tullut jo edellisellä pelikerralla elikkä joidenkin tavaroiden nimet(Lydia vermeet) ja tietyt pelaaja hahmon vahinkot tai sairaudet olivat nimetty "missing names" tai look up failed.

Luulin että tuo oli peruja jostain weapon tai armor modeista mitä käytin edellisellä kierroksella ja nytten mentiin ihan kuin vanilana SKYUI ja jokunen hassu modi mitkä ei pitäs viakuttaa noihin mitenkään niin sama ongelma oli ja ntyten pyyhkäsin koko vanhan asennuksen hiuksista vittuun

Latasin uudestaan koko pelin ja siinä tuli kyllä tuo AE versio mutta Downgradesin sen vanhalle versiolle ja nytten otan tuon unoffical pätsin ja SKYUi ja jos vieläkin joku nimi puuttuu listasta niin revin pelihousuni!

Muuten olisin sinut ollut tuon ongelman kanssa mutta se kuulemma voi aiheuttaa sitä että otat tuollaisen "missing name" tavaran itsellesi niin se tulee sinulle painoksi mutta et näe sitä missään invetoryssa niin ei kiitos.
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 654
Jaha, sain selville miksi koko peli ei enää käynnisty: näköjään tuo uusi versio ei pidä F-Securen Deepguardista. Jos sen kääntää hetkellisesti pois päältä peli käynnistyy ihan siististi
 
Liittynyt
07.11.2018
Viestejä
958
Jaha, sain selville miksi koko peli ei enää käynnisty: näköjään tuo uusi versio ei pidä F-Securen Deepguardista. Jos sen kääntää hetkellisesti pois päältä peli käynnistyy ihan siististi
Minulla ei ollut tällä kertaa mitään ongelmaa Deepguardin kanssa, mutta ilmeisesti samaan aikaan ajoittuneiden Windows-päivitysten vuoksi kone piti käynnistää pakkobuutin lisäksi toistamiseen. Uudestaan tuli aloitettua alusta, saa nähdä milloin muut uudet ominaisuudet kuin survival-moodi tulevat vastaan.
 
Liittynyt
22.01.2019
Viestejä
1 047
Enchanting on kiva taito, mutta vakioperkeillä mielikuvituksetonta. Ordinatorilla ensiksi perkkipuut ojennukseen ja Summermystillä uusia, mielenkiintoisempia enchantteja peliin. Magiasta esim. tulee kivempaa kun normaalien cost reductionien kaveriksi saa taikojen tehoa nostavia enchantteja. Ja tietysti SKSE-palikalla ylimääräiset rajoitukset pois eli minkä tahansa enchantin voi pistää mihin tahansa panssaripalaan, koruun, jne. Vain ase-enchantit pysyy aseissa.

---

En itse ole asentanut tuota ordinatoria, kun näyttää sekavalta ja liikaa perkkejä, mutta vois kokeilla joskus kun aloittaa uudestaan. Vanilla pelissä on turhia perkkejä paljon, esim lockpick/pickpocket en ole ottanut muuta kuin tuon +100 carry.

Summermyst jääny kokeilematta, damn, pitää tsekata.

Itse en käytä melee % enchanttementteja paloissa, kun tuntui tulevan liian op, archery ehkä on ok. Potionin nakkaan naamaan, jos tulee joku pääpomo. Pelailen expert/master vaikeustasolla yleensä. shock resist on aika tärkeä, nuo spellit tekee ihan jäätävää damagea isommilla leveleillä
 
Liittynyt
05.06.2018
Viestejä
1 067
Itse olen tuon Ordinator vaiheen jo ohittanut, palannut enemmän vanilla++:n ja käytössä Vokrii. Ordinator menee hiukan liian yksityiskohtaiseksi ja sekavaksi, 30% parantunut damage yli 60 metristä, jos on 3/4 kuu tjsp. Vokrii ollut nyt kolme läpipeluuta ja paluuta Ordinatoriin en ole harkinnut. Seuraavaksi voisi kokeilla vanilla+ Adamantia. Muutenkin tuntuu, että se luonnollinen modikulku on ensin siihen monimutkaisimpaan ja suurimpaan, sitten paluu enemmän streamlineattuun vanilla+, selkeämmin toimiviin ja kevyempiin vaihtoehtoihin.
 

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 420
Luulin että tuo oli peruja jostain weapon tai armor modeista mitä käytin edellisellä kierroksella ja nytten mentiin ihan kuin vanilana SKYUI ja jokunen hassu modi mitkä ei pitäs viakuttaa noihin mitenkään niin sama ongelma oli ja ntyten pyyhkäsin koko vanhan asennuksen hiuksista vittuun

Latasin uudestaan koko pelin ja siinä tuli kyllä tuo AE versio mutta Downgradesin sen vanhalle versiolle ja nytten otan tuon unoffical pätsin ja SKYUi ja jos vieläkin joku nimi puuttuu listasta niin revin pelihousuni!

Muuten olisin sinut ollut tuon ongelman kanssa mutta se kuulemma voi aiheuttaa sitä että otat tuollaisen "missing name" tavaran itsellesi niin se tulee sinulle painoksi mutta et näe sitä missään invetoryssa niin ei kiitos.
No pelin uudestaan asennus auttoi missing name ongelmaan ja kiitos @Tiihokatti tuosta downgrade linkistä niin pääsin ottaa käyttää SKSE ja Skyui:n.

Aloitin toissapäivänä sillä Khjaalilla ja eilen aloitin koko roskan taas uusiksi mutta taas teki mieli ottaa Nordic mies hahmo pelaajahahmoksi ja kyllä ne ikuisen kertaan pelattu sama build taas menossa :beye:
Ei se vanha koira taida uusia temppuja oppia.

On minulla koska milloin ollut mikä hahmo tahansa niin aina 99% tapuksista jouskari ollut mukana ja sitten pumpum peleissä tykkään kiikarikiväärin kanssa toimia(ehkä nämä kaksi jotenkin muistuttavat toisiansa)

Seuraavaksi mennä harmaaparroille juttelee mutta aina sitä eksyy vain tekemään mitä tahansa ja yhtä äkkiä huomaa että on mennyt useampi tunti ja vieläkin määränpää saavuttamatta.

Vaikka pelin ikä näkyy monessa kohtaan mutta jokin tässä silti vetää puoleensa ja erityisesti pakko mainita Jeremy Soulsin todella hieno soundtrack.

Onko kukaan kokeilut?

 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 866
Viestejä
4 206 941
Jäsenet
70 992
Uusin jäsen
slavacuckraine

Hinta.fi

Ylös Bottom