The Elder Scrolls V: Skyrim

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 067
Kumpaakos versiota tästä kannattaisi nyt lähteä puhtaalta pöydältä PC:llä pelaamaan? Onko kaikki tärkeät modit (kumitissit, pornovaatteet ei ehkä just ne tärkeimmät) jo siirretty uudelle versiolle?
Itse olen toista mieltä yo. kaverin kanssa, mutta mielipiteitähän nämä.
Katso vaikka ytubesta pari pätkää ja vertaa kumpi parempi itselle.
 
Liittynyt
20.02.2017
Viestejä
856
Itse olen toista mieltä yo. kaverin kanssa, mutta mielipiteitähän nämä.
Katso vaikka ytubesta pari pätkää ja vertaa kumpi parempi itselle.
Ei ne tuubivideot niitä modeja tuo spessulle :)

Mutta jos aikomuksena on pitää modien määrä mahdollisimman pienenä tai pelata jopa ilman niitä, niin siinä tapauksessa special edition on tottakai parempi vaihtoehto.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 067
Ei ne tuubivideot niitä modeja tuo spessulle :)

Mutta jos aikomuksena on pitää modien määrä mahdollisimman pienenä tai pelata jopa ilman niitä, niin siinä tapauksessa special edition on tottakai parempi vaihtoehto.
Skyui taisi olla ainoa jota todella kaipasi, mutta siedettävä vaihtoehto löytyy
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 649
Ei ne tuubivideot niitä modeja tuo spessulle :)

Mutta jos aikomuksena on pitää modien määrä mahdollisimman pienenä tai pelata jopa ilman niitä, niin siinä tapauksessa special edition on tottakai parempi vaihtoehto.
Otan Special Editionin paremman vakauden milloin tahansa mieluummin kuin laajemman modivalikoiman. Alkuperäinen oli minulla niin epävakaa, että sellaista läpipeluuta ei tainnut ollakaan jonka olisi päässyt läpi ilman konsolia kun peli alkoi kaatua jossain tehtävän kannalta kriittisessä paikassa. Ja alkuperäisellä oli lisäksi taipumus kaatua aluetta vaihdettaessa, joten se oli aika hermoja raastava kokemus. Tämä siis ilman modeja. Modien kanssa se kaatui vieläkin herkemmin.
 
Liittynyt
20.02.2017
Viestejä
856
Otan Special Editionin paremman vakauden milloin tahansa mieluummin kuin laajemman modivalikoiman. Alkuperäinen oli minulla niin epävakaa, että sellaista läpipeluuta ei tainnut ollakaan jonka olisi päässyt läpi ilman konsolia kun peli alkoi kaatua jossain tehtävän kannalta kriittisessä paikassa. Ja alkuperäisellä oli lisäksi taipumus kaatua aluetta vaihdettaessa, joten se oli aika hermoja raastava kokemus. Tämä siis ilman modeja. Modien kanssa se kaatui vieläkin herkemmin.
En tiedä mistä tuo kaatuilu on johtunut, minulla on jotain vajaa 500h pelitunteja skyrimissä eikä se minulla kaatuillut vaikka modeja on ollut mitä lie 20-30. Olisiko voinut olla jossain muualla vikaa? Kyllä skyrimin epävakaaksi saa modeilla varmasti, modaamisprosessi ei ole niin yksinkertainen kuin voi ensialkuun päällepäin näyttää, mutta jos homman hoitaa oikein niin ei siinä pitäisi joutua vakausongelmista kärsimään, riippuen tottakai käytetyistä modeista ja niiden määrästä. Huono muistinhallinta alkuperäisessä se pahin kaatuilun aiheuttaja oli modien kanssa, mutta tuon saa onneksi nykyään korjattua.

Kukin käyttäköön sitä versiota mikä itselle sopii, minun on pysyttävä alkuperäisessä kunnes minulle tärkeimmät käyttämäni modit on käännetty tai todettu toimivan myös spessussa sellaisenaan.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Kaatuilu fast travelissa on muuten sellainen juttu, että jos Spessu korjaa sen niin sitten pelataan ilman SKSE:ta.
 

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 417
Kaatuilu fast travelissa on muuten sellainen juttu, että jos Spessu korjaa sen niin sitten pelataan ilman SKSE:ta.
Joskus joku selitti että tuo mahdollisesti johtuu väärästä latausjärjestyksestä.

Ja kyllä, LOOT on suuntaa antava yleensä mutta osaa sekin päin helvettiä järjestyksen tehdä.

Aikoinaan huomasin tämän kun poistin yhden modin niin koko järjestys vaihtui ja yleensä kannattaa katsoa mitä modin tekijä suosittaa elikkä ylös tai alas sijoittaa jne jne.

Omalle kohdalleni spessu oli huomattavasti vakaampi.
Ei tuo random kaatuilu niin haitanut normaalissa mutta eniten vitutti ne area kaatuilut elikkä menit tietylle alueelle niin peli kaatu ja parhaimillaan questi jäi tekemättä.

Jossain välissä pitäs jatkaa endralin pelaamista kun viime syksyltä savet mutta se ei jostain syystä napanut.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Vähän kyllä ihmetyttää tämä Skyrim-pelipohjan kahtiajakaminen special editionilla. Kyllähän Bethesda tietää, miten suuressa roolissa modikulttuuri on peliensä suosiossa, joten luulisi että he jopa auttaisivat kehittäjiä näiden SKSE:n ja vastaavien toteuttamisessa sen sijaan, että vapaaehtoiset joutuvat pähkäilemään sen kanssa tarpeettomasti.

Onko kukaan kuullut mitään Skywindin kehityksen tilasta? Virallisella sivustolla ollaan viime vuoden puolella. Onkohan yhdestäkään tällaisesta total overhaulista tullut koskaan mitään jos ei Nehrimiä lasketa?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
35
Vähän kyllä ihmetyttää tämä Skyrim-pelipohjan kahtiajakaminen special editionilla. Kyllähän Bethesda tietää, miten suuressa roolissa modikulttuuri on peliensä suosiossa, joten luulisi että he jopa auttaisivat kehittäjiä näiden SKSE:n ja vastaavien toteuttamisessa sen sijaan, että vapaaehtoiset joutuvat pähkäilemään sen kanssa tarpeettomasti.

Onko kukaan kuullut mitään Skywindin kehityksen tilasta? Virallisella sivustolla ollaan viime vuoden puolella. Onkohan yhdestäkään tällaisesta total overhaulista tullut koskaan mitään jos ei Nehrimiä lasketa?
TESRSkywindOfficial

Ja kai Enderal on myös total overhaul Enderal
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 563
Vähän kyllä ihmetyttää tämä Skyrim-pelipohjan kahtiajakaminen special editionilla. Kyllähän Bethesda tietää, miten suuressa roolissa modikulttuuri on peliensä suosiossa, joten luulisi että he jopa auttaisivat kehittäjiä näiden SKSE:n ja vastaavien toteuttamisessa sen sijaan, että vapaaehtoiset joutuvat pähkäilemään sen kanssa tarpeettomasti.
Kieltämättä Bethesdalta typerä ratkaisu, mutta eipä tässä kai olisi Bethesdalle käytännössä ollut muutenkaan kuin huonoja ratkaisuja. Vanhan julkaisun päivittäminen SE:n muutoksilla olisi joka tapauksessa rikkonut modit kuten nytkin kävi, ja lisäksi Steamin automaattipäivitysten takia modit olisivat menneet rikki, halusivat käyttäjät tai eivät. Lisäksi vanhaa versiota ei olisi pystynyt enää päivittämisen jälkeen asentamaan, joten paluu toimiviin modeihinkaan ei olisi enää onnistunut. Ihannetilanne olisi toki ollut se, että Bethesda olisi päivittänyt SE:n kehityksen aikaan PC-versiota pikku hiljaa kohti nykyistä SE:tä, mutta arvelen vähän, että siitä olisi ollut jo aika paljon lisävaivaa Bethesdalle.

Bethesdako auttaisi modaajia? Hauska vitsi! Modaustyökalut kyllä julkaistaan nätisti, mutta siinäpä se. Eipä se toki muillakaan kehittäjillä taida sen pidemmälle yleensä mennä.
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 649
Vähän kyllä ihmetyttää tämä Skyrim-pelipohjan kahtiajakaminen special editionilla. Kyllähän Bethesda tietää, miten suuressa roolissa modikulttuuri on peliensä suosiossa, joten luulisi että he jopa auttaisivat kehittäjiä näiden SKSE:n ja vastaavien toteuttamisessa sen sijaan, että vapaaehtoiset joutuvat pähkäilemään sen kanssa tarpeettomasti.

Onko kukaan kuullut mitään Skywindin kehityksen tilasta? Virallisella sivustolla ollaan viime vuoden puolella. Onkohan yhdestäkään tällaisesta total overhaulista tullut koskaan mitään jos ei Nehrimiä lasketa?
Se antoi Bethesdalle mahdollisuuden myydä sitä uusille 64-bit konsoleille. Siinä puhutaan isoista rahoista
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Se antoi Bethesdalle mahdollisuuden myydä sitä uusille 64-bit konsoleille. Siinä puhutaan isoista rahoista
Kävikö muuten hyvin kaupaksi? Itsekään muuten olisi edes kokeillut ellei olisi Steamiin ilmaiseksi ilmestynyt. Vanha peli loppujen lopuksi ja perusversiona näkyy jo ikä verrattuna moderneihin konsolipeleihin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 563
Kävikö muuten hyvin kaupaksi? Itsekään muuten olisi edes kokeillut ellei olisi Steamiin ilmaiseksi ilmestynyt. Vanha peli loppujen lopuksi ja perusversiona näkyy jo ikä verrattuna moderneihin konsolipeleihin.
En ole nähnyt virallista tietoa missään, mutta VGChartz-sivuston (korkeintaan suuntaa-antavien) lukujen mukaan PS4-versiota on myyty 2,45 miljoonaa kappaletta ja Xbox One -versiota 1,50 miljoonaa kappaletta. Nelisen miljoonaa on siis tullut lisää pelkistä levyversioista ja siihen digitaaliset myynnit päälle, joten eikähän Bethesda ole uudella versiolla ihan mukavasti tienannut. Tuostahan kestää vaikka ottaa pari-kolme miljoonaa poiskin ja silti on varmasti voitollista toimintaa.
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 649
Nuo Skyrimit ja Falloutit konsolilla ovat minusta huono idea, koska ne ovat kaikki todella bugisia ja Bethesda ei tunnetusti patchi niitä porttausta tehdessään. Eikä konsoleilla ole konsolia, jolla pääsee sen bugisen kohdan ohi kuten PC:llä.
 

neoflix

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
882
Tuo pelikuva näyttää ihan zeldalta värimaailmaaltaan. Ohjaus taas sitävastoin näyttää hauskalta :)
 

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 417
Skyrim VR?


Kiinnostaisi kyllä.

Edit: Varsinkin tämä voisi olla mielenkiintoinen näky VR lasit päässä:



Edit:eikös skyrmiin ollut jotain sormus modeja? jossa saa useampaa sormusta käyttää yhden sijaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 174
Edit:eikös skyrmiin ollut jotain sormus modeja? jossa saa useampaa sormusta käyttää yhden sijaan.
Vaihtoehtoja varmaan löytyy. Kannattaa tarkistaa, että valitussa modissa kaikki sormukset myös näkyvät hahmon käsissä, ei nimittäin ole itsestäänselvyys.

Itse olen käyttänyt DovahBling-modia. Se pääasiallisesti korvaa vakiokorujen modelit ja tekstuurit, mutta siinä tulee yhdysrakenteisena mm. useiden sormusten samanaikainen käyttö. Sormukset saa säädettyä haluamiinsa sormiin ja ne näkyvät myös hahmon käsissä. Viisi sormusta per käsi on jo kyllä aika bling. :D Modi näyttäisi pikavilkaisulla löytyvän vain normiversiolle, ei SE:lle.
 

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 417
Nytten aloittelin toista roundia. Perus skyrmiä omalla pienelläni modi roundilla:

Näemmä sitten seuraaja modit eivät kuluta sitä yhtä modi käyttäjää joka on rajoitettu vanillassa, en nytten jaksa muistaa oliko jo normaalissa näin mutta sse ei ainakaan käytä koska ei olle follewer modia joka lisäisi määrää ja on: Sofia, vilja ja Recoderit mukana+vanilla seuraaja:

Twohanded+Archeryn sijasta on cunuration ja desctruction yhdistelmä ja välillä lähitaistelut ovat tuskaa koska game overi tulee sen tuosta vaikka on tuki kavereita.

Muuten ihan mukavaa vaihtelua vaan että muistaa pitää hajurakoa taistelusta.
Mikäs sen parempaa kuin kolme parasta follower modia mukana ja seikkailla skyrmissä!

Edit: Silti haluaisin Witcher 3 tyylin että voisi viheltää hepan paikalle ja lähtee kaikkien seuraajien kanssa ratsastamaan auringon laskuun.
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 649
Mulla nytten alkoi kaatuilun riftenistä länteen. Ei tärkeä kohta mutta vituttaa silti kun peli kaatuu siellä.. Modit ilman kokeiltu ja eikä vaikutusta.
Kumpi Skyrimin versio? Voisit tietysti tehdä sen, että menet jonnekin ja odotat sen 1.5kk pelin sisäistä aikaa, että peli varmasti resetoi kaikki alueet ja kokeilet sitten uusiksi kaatuuko vielä
 

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 417
Kumpi Skyrimin versio? Voisit tietysti tehdä sen, että menet jonnekin ja odotat sen 1.5kk pelin sisäistä aikaa, että peli varmasti resetoi kaikki alueet ja kokeilet sitten uusiksi kaatuuko vielä
SSE versio ja olen yrittänyt mennä kämpän sisälle odottamaan mutta silti antaa erroria. Ulkopuolella taas ei anna.

Taas niitä hetkiä kun skyrimin pelaaminen vituttaa., ei siinä etteikö peliä voisi jatkaa mutta jos tuo taas tapahtuu tärkessä kohtaan niin pelit on seis.
 

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 417
@Nerkoon
Etpä usko mikä oli user error nytten, en voi edes käsittää että miksi mutta niin vain oli.

Palasin saveja roimasta taaksepäin, enne Viljaa ja silti samassa kohtaa kaatui.

No sitten mä ajattelen että nytten pitää olla joku pahasti vialla, mä kokeilen eheytystä ja se löysi neljä korjattavaa kohtaa.

En siltikään uskonut että tuossa oli se ongelma.
Mä ravasin edes takaisin sitä kaatumis kohtaa neljästi ja eikä kaatunut.
Joten jossain välissä on tullut SSD:lle user error ja näin oli päässyt käymään.

Jos mahdollisesti te kamppailette tietyn kohdan kanssa niin kokeilkaa samaa kun minä.
En vain voi käsittää miten peli itsessään voi hajottaa tiedostoja.

Edit: Muuten neämmä noi ladattavat tiedostot oli update. esim ja kumppanit mitkä piti tesseditillä puhdistaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
131
Minkäslaisia erikoisempa classeja teillä on ollut? Itsellä pääasiassa peruswarrior 1h ase + shield/ 2h ase (orc), tai "sneak archer (op)", mutta mielenkiintoisin noista oli conjuration/destruction maagi (summoa pari apuria tappamaan kaikki). Tuolla warrior-tyypillä en ole legendary tasolla kyllä pärjännyt, mutta muilla se meneeki kuin heinää vaan. Mikähän voisi olla toisenlainen mielenkiintoinen hahmobuildi? Tekisi niin mieli pelata Skyrimiä SE'tä... muttako ei keksi minkälaisella hahmolla aloittaisi. Battlemage (aka spellsword) voisi kiinnostaa, mutten tiiä kuin tuota lähtis itse asiassa kehittämään.

Tietynlainen poisoner olis erilainen, mutta se alchemy on jotenki myrkkyä itselle.. ne ingredientit yms pitäisi aina hommata yms.. yms.. tiettyjen harvinaisempien kasvien tai muiden sijainti pitäisi muistaa, muttenpa muista. Joten tuo on aina sen takia hieman jäänyt kehittämättä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 174
Eipä erityisemmin tullut pelattua mitään "luokkaa", käyttänyt vain taitoja, jotka tuntuvat luontevimmalta. Itse menen pääasiallisesti 1h + archery + light armor + sneak + destruction + illusion + smithing + enchanting.

Tuo onkin ehkäpä TES-systeemin paras ominaisuus, se ei sido mihinkään vaan hahmo kehittyy haluamaansa suuntaan.
 

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 417
Mulla ollut p lähes aina 2h+Arcerhy combo.
Nytten kokeilen desctruction ja conjuration yhdistelmällä mutta en mä siltikään ole tässä kotonani kuten tuolla edellä mainitulla.
Se on kiva sneakkailla koko huoneisto läpi ettei kukaan vihu edes huomaa mikä niihin iski.

Onko muuten skyrmissä mitää taikaa joka sokeuttaisi viholliset väliaikaiseksi kuten smoke tai vastaava hämmennys taika?
Pumpum peleissä smoke pommin vastine tyyliin.
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
131
Eipä erityisemmin tullut pelattua mitään "luokkaa", käyttänyt vain taitoja, jotka tuntuvat luontevimmalta. Itse menen pääasiallisesti 1h + archery + light armor + sneak + destruction + illusion + smithing + enchanting.

Tuo onkin ehkäpä TES-systeemin paras ominaisuus, se ei sido mihinkään vaan hahmo kehittyy haluamaansa suuntaan.
Joo totta. Onhan se melkein itselläkin ollu aina perus smithing ja enchat 100 kehittää oli sitten se hahmo mikä tahansa, niillä saa sen verran tehoa ja tuhoa aikaan. :p Sneak on erittäin kätevä myös, mutta joskus tuntuu että liianki hyvä. Joten on tuota warrior tyyppiä kokeillut, ei piilosta tehdä mitään, kimppuun vaan. Orc lajin skilli on siinä kyllä kova ollut. Melkee op myös jos warrior tyyppiä tahtoo pelaa.

Onko muuten skyrmissä mitää taikaa joka sokeuttaisi viholliset väliaikaiseksi kuten smoke tai vastaava hämmennys taika?
Pumpum peleissä smoke pommin vastine tyyliin.
Itselle ne spellit aika vähiten hallussa on, mutta olisikohan Illusion tai alteration puissa mitään vastaavaa? Saahan tuossa örvelöt keskenään kähisemään yms tosin. ja mikäs se oli kans.. alteration puussa on se paralyze, jos onnistuu niin örvelö jäätyy hetkeksi. kupsahtaa eikä voi tehdä mitään.
 
Liittynyt
18.01.2017
Viestejä
61
Tarviipas laittaa Bruma lataukseen. Pääsi unohtumaan että sellainenkin on tuloilaan.
Sormet ristiin ettei tule konflikteja muiden modien kanssa :D
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 067
Toimiiko toi Bruma SE-versiolla? Ja toimiiko jo siis skse myös SE:llä, kun näytti olevan vaatimus?
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 660
Toimiiko toi Bruma SE-versiolla? Ja toimiiko jo siis skse myös SE:llä, kun näytti olevan vaatimus?
SKSE64 tuskin tulee lähiaikoina, devit joskus huhtikuussa inisivät ettei heillä ole aikaa yhtikäs mihinkään ja sen jälkeen on ollut haudanhiljaista.
Bruma tulee SE:lle ja Oldrimille (==wanhalle skyrimille), mutta kaikki seuraavat Beyond Skyrimit kaiketi tulee vain SE-versiolle koska jo Bruma kolkuttelee SKSE:n ja CK:n absoluuttisia rajoja.
 
Viimeksi muokattu:

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 417
You’re not done with Skyrim until you’ve found these 10 hidden quests | GamesRadar+

Tuosta tuli mieleeni että olikohan se joku modi tai vastaava kun en jaksa tarkasti muistaa mutta liittyi vampyyreihin ja siinä mentiin muistaakseni Riftenin lähellä tai vastaavaisessa maastossa jonnekin maansisään ja se oli vampyyrien tukikohta tai jotain.

En muista oliko se vanilla tehtävä linjaa vai mitä mutta mielenkiintoine se muistaakseni oli. Enkä monesti ole törmänyt siihen.

Tarkempaa en valitettavasti muista.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 174
No eipä nuo ole kovin "piilotettuja" tehtäviä ole. 9/10 oli ihan tuttuja ja ainakin puolet noista löytää jokainen pelaaja.
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 649
You’re not done with Skyrim until you’ve found these 10 hidden quests | GamesRadar+

Tuosta tuli mieleeni että olikohan se joku modi tai vastaava kun en jaksa tarkasti muistaa mutta liittyi vampyyreihin ja siinä mentiin muistaakseni Riftenin lähellä tai vastaavaisessa maastossa jonnekin maansisään ja se oli vampyyrien tukikohta tai jotain.

En muista oliko se vanilla tehtävä linjaa vai mitä mutta mielenkiintoine se muistaakseni oli. Enkä monesti ole törmänyt siihen.

Tarkempaa en valitettavasti muista.
Ei ole modi. Se liittyi Dawnguard laajennukseen ja muistaakseni oli osa vampyyrien puolta siitä tehtäväsarjasta.
 

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 417
Ei ole modi. Se liittyi Dawnguard laajennukseen ja muistaakseni oli osa vampyyrien puolta siitä tehtäväsarjasta.
Vitja ja mä pääni mietin puhki kun en keksinyt mutta nyttehän mä tajusin, ainahan mä tosiaan liityn sinne Dawnguard jengiin koska "hyviksiä" ja kerran taitanut vain olla lordin puolella.
Pitääkin tehdä kerrankin skyrmissä asiat ihan eri tavalla kun aikasemmin niin saisi uutta virtaa pelaamiseen.

Aina samat vaihtoehdot ja pelityylit. Nytten liittyisi siinä sodassakin Ulfric Stormcloak puolelle ennen sitä tehtävälinjaa kun päätarinassa pitää mennä vuorille.

Mutta kiitoksia kovasti, josko taas innostuisi pelamaan.

Asiasta miljontaan, kuten tuossa aikasemmin manailin sitä että peli kaatuili tietyllä alueella ja meinasin uskoni jo lyödä mutta sitten kokeilinkin sitä pelin eheytys toimintoa ja steam korjasi neljä tiedostoa uusiksi mutta nämä tiedosto olivatkin ne putsatut tiedostot elikkä updata ja lisäreiden esm:t

En ole vielä kokeilut että kaatuileeko peli uudestaan kun putsaa taas mutta onko kukaan tuollaiseen ongelmaa törmänyt vaiko lienee mennyt vituiksi tuossa putsailussa.
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 649
Vitja ja mä pääni mietin puhki kun en keksinyt mutta nyttehän mä tajusin, ainahan mä tosiaan liityn sinne Dawnguard jengiin koska "hyviksiä" ja kerran taitanut vain olla lordin puolella.
Pitääkin tehdä kerrankin skyrmissä asiat ihan eri tavalla kun aikasemmin niin saisi uutta virtaa pelaamiseen.

Aina samat vaihtoehdot ja pelityylit. Nytten liittyisi siinä sodassakin Ulfric Stormcloak puolelle ennen sitä tehtävälinjaa kun päätarinassa pitää mennä vuorille.

Mutta kiitoksia kovasti, josko taas innostuisi pelamaan.

Asiasta miljontaan, kuten tuossa aikasemmin manailin sitä että peli kaatuili tietyllä alueella ja meinasin uskoni jo lyödä mutta sitten kokeilinkin sitä pelin eheytys toimintoa ja steam korjasi neljä tiedostoa uusiksi mutta nämä tiedosto olivatkin ne putsatut tiedostot elikkä updata ja lisäreiden esm:t

En ole vielä kokeilut että kaatuileeko peli uudestaan kun putsaa taas mutta onko kukaan tuollaiseen ongelmaa törmänyt vaiko lienee mennyt vituiksi tuossa putsailussa.
Oletko varma, että koneen kellotus ja erityisesti muistikellot ovat vakaat? Jos muistit eivät ole 100% vakaat, niin se korruptoi kamaa (omaakin kokemusta on tästä)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 174
Minulla on iskenyt omituinen bugi. Ei iso, lähinnä ärsyttävä. Soul Trap ei tehoa yhtään mihinkään, aina tulee ilmoitus "X resisted Soul Trap", X on mikä tahansa vihollinen.

Pikainen googlaus ei tuottanut apua, en ole kuitenkaan ensimmäinen, jolle tämä on iskenyt.
 

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 417
Oletko varma, että koneen kellotus ja erityisesti muistikellot ovat vakaat? Jos muistit eivät ole 100% vakaat, niin se korruptoi kamaa (omaakin kokemusta on tästä)
Enpä mä kellottele konetta joten ihan orggis kunnossa kaikki ja tämä ongelma oli ihan alue kohtainen.

Odottelin tosiaan 30vrk että cellin tyhjenee ja kokeilin ilman modeja niin kaatui täsmälleen samassa kohdassa.
Sitten meinasi epätoivo ottaa mutta sitten kokeilin viimeisenä stiimin korjausta ja jolloin latasi uudestaan ne update ja lisäreiden esm:t jolloin toi kaatuilu loppu ainakin siinä kohdassa mihin ei auttanut mikään muu.

Minulla on iskenyt omituinen bugi. Ei iso, lähinnä ärsyttävä. Soul Trap ei tehoa yhtään mihinkään, aina tulee ilmoitus "X resisted Soul Trap", X on mikä tahansa vihollinen.

Pikainen googlaus ei tuottanut apua, en ole kuitenkaan ensimmäinen, jolle tämä on iskenyt.
Minä aikoinaan isojen modilistojen kanssa peleilin ja ihmettelin vaikka mitä bugeja, googlettelin mutta tuntui aina että itselleni oli ainoastaan niin tapahtunut tai että muiden vinkit ei auttanut.

Mutta olen sen kokeilut oldskriimillä että yhdellä peli roundilla mulla bugaili peli jotenkin, en ladanut tai poistanut roundin keskellä mitään ja sitten kyllästyin siihen ja aloitin täsmälleen samalla setillä pelaamisen new game kautta ja sitä bugia ei ollutkaan enään.

Joten onko skyrim tai pelimoottori sitten sellainen että joku skripti bugi tulee ja se jää hengailee jonnekin saven syöväreihin.

Tätähän aikoinaan tapahtui esim witcherissä kun questit bugaili että piti mennä yksi tai pari tallennusta taaksepäin että latasi uudestaan sen questin.

Skyrmissä tuo ei välttämättä auta jos se ongelma onkin jo läsnä siinä edellisessäkin tallennuksessa.
Tuossahan kohtaa pitäisi jo sillä scripti editioriolla muokata savea mutta meneppä siine noobina sählää niin koko paska menee solmuun :dead:
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
131
Kirjottelin ettei tuo alchemy ole minun juttu, mutta ajattelin jos sitä kokeilis kuitenkin.. Tuossa aiemmin myös oli nuo jokunen secret, joita kautta löysin tuollaisen "assassin" buildin, nämä siitä kirjoitettu GamesRadarin sivulla:


Assassin


Races: Khajiit, Wood Elf

Skills: Alchemy, Alteration, Illusion, Lockpicking, One-Handed, Sneak

Perks

Alchemy: Alchemy, Physician, Poisoner and Concentrated Poison and Snakeblood.

Alteration: All except for Alteration Dual Casting

Illusion: All magicka reducing perks, Animage, Kindred Mage, Quiet Casting

Lockpicking: Difficulty reducing perks, Quick Hands, Wax Key, Locksmith, Unbreakable

One-Handed: Armsman, Bladesman, Dual Flurry, Dual Savagery – the rest is optional.

Sneak: Stealth, Muffled Movement, Backstab, Silence

Notes: This build is kind of tricky to play since it asks the player to fight with no armour, likely not even a shield, and micromanaging a number of spells, poisons, potions and equipment. A bow might be safer when fighting like this but Illusion and Alteration will have your back in this regard. Alteration has a wide variety of uses while Illusion can use calming or fear magic to chase enemies away.

For this setup you will probably want to wear magic-boosting equipment instead of armour which is kind of dangerous in melee. To balance that, use Alteration magic to increase your armour. With the Mage Armour perk you can gain a +80 to your armour rating with a simple casting of Oakflesh. So long as you keep these defensive spells set as a favorite, swapping to them when a fight starts and buffing yourself will do wonders.

A general combat strategy for this build will consist of staying in stealth and sneaking towards a target with a sword in one hand and a Paralyse spell in the other. Hit them for a sneak attack then quickly lock them in place. If this works swap out your spell for a second sword and unleash the fury on them (the dual power attack is particularly impressive). Most enemies will die before they can recover from this. Backpedaling while casting Paralyse is actually a really good method of crowd control in most situations, so your offensive spell doubles for defense.

---

Jotakuikin noin kai sen voisi hyödyntää, Alchemyn siis. 1h- sword sijaan pohdin kyllä dagger skilejä, x30 sneak attack dmg saisi sillä (vai miten se menikään?). Legendary vaikeustasolla alusta asti. Yksi Khajiit hahmo minullla on, joten en sitä tahdo toista kertaa. Ajattelin Argonian-rotua, koska voisi veteen hypätä myös piiloon pelin alkutaipaleilta asti. Ja Hp regenin saisi.. jos kömmähdyksiä sattuisi.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
50
Bruma on sitten ilmestynyt SE:llekin, olihan tota hiukan hankala testailla perus Skyrimillä vaikka hyvin toimikin. Skyrim kun muilla osuuksilla kaatuili kuten ennenkin.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
50
Minkälainen rakkine siellä on niin helpottaa varmasti vertailuita.
Itelläni on I5 4690 ja 970 paska kompo jossa loppuu tehot.

Silti suorituskykyisempi on tämä ollut kun endreali versio jossa juuri tulee niitä fps droppeija niin maan perkelleesti. ENB johdosta.

Kyllä siinä varmasti sujuvaan ENB kokemukseen vaaditaan sitä 1070/980ti korttia eikä serriä näin fhd resolla.
Itse tein köyhänmiehen päivityksen koneelle, SSD ja kaks meganen NVIDIA 1050 kortti kunnes taas rikastuu, plus vanha neliydinprossu ja 8 gigaa muisteja.. Nyt pystyy SE:täkin jopa modailemaan, siis grafiikka ja muitakin mielytävämmäksi tekeviä modeja pelkän immersion lisäksi. Ei huippua, mutta pärjäilee sitä rikastumista odotellessa jonkin aikaa taas.
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
131
toimiikohan tää linkki? ( https://skyrimcalculator.com/build/463073/bm-4-legendary-difficulty/perks ) käytin tuota laskinta luodakseen ns. valmiin battlemagen, jätin tuon assasinin kesken :p olen kyllä vielä siinä lv 15 paikkeilla.

Lyhyesti:
destruction, conjuration ja 1h pääaseina.
heavy armori suojaa eniten.
alteartionista magic res.
enchant ja smithing luomaan gearit (toki jos haluaa niin alchemy lisäksi, mutta tulee kyllä se OP-build...)
restorationia lisäksi regenin ja staminan palauttamiseksi, vaikka tämä menisi sitten omasta mielestä paladin buildiin.

aika perussetti. mutta onpa tuo toiminut itsellä alkujaan hyvin, tähän asti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 174
Tuskin on modia tuohon. Olisi tosi iso homma löytää riittävästi päteviä ääninäyttelijöitä ja äänittää valtaosa dialogeista uusiksi.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 208
Viestejä
4 194 576
Jäsenet
70 871
Uusin jäsen
Hedelma

Hinta.fi

Ylös Bottom