The Elder Scrolls V: Skyrim

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 421
Ok. Pitänee vinkata asiasta perusversiolle, että se tietää kaatua.
Kuinka sinä sait perus versiosta vakaan ehkä tärkein kysymys?

Modi managerisi.
Modijärjestyksesi modeineen.
Rautasi.

Random kaatuilun kyllä vielä ottaa mutta että oikeasti vakaa peli.
 

kusiainen

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 486
Ei pidä paikkaansa. Skyrim SE on huomattavasti vakaampi kuin vakio. Molemmista on satoja tunteja kokemusta eli ei ole mutua.
Nykyinen Oldrim huoruli on 40-50 tuntia vanha eikä yhtäkään kaatumista ole tapahtunut, ja about 50 pluginiä löytyy orderista. Skyrimin vakaus riippuu hyvin pitkälle käytössä olevista modeista. Varmin tapa saada peli kaatuilemaan jatkuvasti on tietenkin postella modeja kesken pelin.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
5 625
Kuinka sinä sait perus versiosta vakaan ehkä tärkein kysymys?

Modi managerisi.
Modijärjestyksesi modeineen.
Rautasi.
SKSE +
Steamworkshopista:
Skyui
Joku taikojen parannusmodi joka oli sillon workshopin huipulla. Lisäs taikoja ja paransii jo olleita.
Quality world map
Stone of Barenziah markers
Unread books glow
smelting plus
Joku arrow crafting modi
Lightweight potions and poisons
Ehkä joku pikkunen kosmetiikkamodi lisäksi, ei enää ulkoa muista.

Kolme kertaa läpi ilman kaatumisia tai pelinpysättäjäbugeja. 2012 kahesti ja 2015 kerran. 419h pelikellossa. Ekoilla pelikerroilla ei luonnollisesti ku SKSE+SKYUI ku ei tuota workshoppia sillon ollut.
Oho, ei ollu etes sitä ehottoman pakollista pätsiä. Mite se sillee.

Ja rauta oli jotain C2D+4890/6970, kaks noista läpipeluista tais olla jopa Win32bit Vistalla(ja 3gb rammilla siis).
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 658
Nykyinen Oldrim huoruli on 40-50 tuntia vanha eikä yhtäkään kaatumista ole tapahtunut, ja about 50 pluginiä löytyy orderista. Skyrimin vakaus riippuu hyvin pitkälle käytössä olevista modeista. Varmin tapa saada peli kaatuilemaan jatkuvasti on tietenkin postella modeja kesken pelin.
Tilanne josta puhuin molempien versioiden kohdalla on peruspeli + unofficial patch. Tuollakin combolla peruspeli kaatui muutaman tunnin välein. SE taas on kaatunut muutaman kerran koko aikana eli vakauden suhteen se on ollut huikea edistys. Tietysti on mahdollista, että vakauteen vaikuttavat rauta ja muut softat, mutta vakio kaatuu tasaisesti ja SE ei juuri koskaan.
 

kusiainen

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 486
Tilanne josta puhuin molempien versioiden kohdalla on peruspeli + unofficial patch. Tuollakin combolla peruspeli kaatui muutaman tunnin välein. SE taas on kaatunut muutaman kerran koko aikana eli vakauden suhteen se on ollut huikea edistys. Tietysti on mahdollista, että vakauteen vaikuttavat rauta ja muut softat, mutta vakio kaatuu tasaisesti ja SE ei juuri koskaan.
Käyttis ja rauta luultavasti vaikuttavat paljonkin asiaan. Itsellä käytössä 64 bittinen 8.1, i5-3570K ja GTX 970. Nykyisin käytössä olevilla modeilla ei tosiaan ole ollut mitään ongelmia vakauden suhteen.
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
36
Kuinka sinä sait perus versiosta vakaan ehkä tärkein kysymys?

Modi managerisi.
Modijärjestyksesi modeineen.
Rautasi.
MO (+SKSE)
Unofficial patchit + iso kasa kaikenlaisia grafiikka-/hahmomodeja (poislukien ENB)
fx-8350, win10, 16gb muistia (dual channel), 512gb ssd, gtx 970

Vakauteen vaikuttaa BSA tiedostojen purku. Pakatut BSA:t aiheuttavat jostain syystä sitä, ettei osa niiden sisällä olevista tiedostoista aina lataudu ja tekstuurien tilalle tulee purppuraa. Tämän jälkeen peli kaatuu. Purettuna tuota ei esiinny. Johtuu myös tuosta tuo modikansion koko.

E: Samaa purppuraa esiintyy myös SE:ssä joissain modeissa. En tiedä mikä idea noissa BSA-tiedostoissa oikein on kun eivät vaan toimi. Loppuuko softalta muisti kesken käsitellä pakattuja arkistoja vai mikä sitten tuossa mättää.
http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/4804/?
http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/56063/?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 178
Virtuaalinen asennus modeilla kun MO käytössä? Se voisi selittää nuo BSA-ongelmat. Perinteisellä tavalla suoraan pelin data-hakemistoon asennettuna BSA:t ovat juurikin parempi ja varmatoimisempi ratkaisu kuin irtotiedostot.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
313
Virtuaalinen asennus modeilla kun MO käytössä? Se voisi selittää nuo BSA-ongelmat. Perinteisellä tavalla suoraan pelin data-hakemistoon asennettuna BSA:t ovat juurikin parempi ja varmatoimisempi ratkaisu kuin irtotiedostot.
MO toimii aivan hyvin BSA tiedostojen kanssa, ja lataa ne periaatteessa samalla tavalla kuin peruspelikin. (Sillä erotuksella että MO:a käyttäessä ei tarvitse välttämättä itse esp/esm plugaria jos kyseessä pelkkä tekstuurinkorvaaja)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 178
Oli miten oli, BSA-tiedostojen purkamista nimenomaan ei pitäisi missään tilanteessa tehdä. Toimivuuden ja suorituskyvyn kannalta BSA on parempi kuin irtotiedostot.
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
36
Oli miten oli, BSA-tiedostojen purkamista nimenomaan ei pitäisi missään tilanteessa tehdä. Toimivuuden ja suorituskyvyn kannalta BSA on parempi kuin irtotiedostot.
Tuossa väitteessä ei ole minkäänlaista järkeä.

Väität siis, että pakatun tiedoston sisällä olevan yksittäisen tiedoston käsittely on helpompaa kuin vastaavan pakkaamattoman irtotiedoston?

Lähes kaikki olemassaolevat modit ovat BSA-pakettien sisällä. Pakatun arkiston purkaminen vaatii aina muistia ja prosessoriaikaa (cpu time/process time). Normi Skyrimin ongelmana on vähäinen käytettävissä oleva muisti ja runsas prosessorinkäyttö. Pari modia niin ei varmasti haittaa mitään, mutta jos niitä alkaa olemaan yli 50 niin onnea vaan.

Purettu BSA vie ainoastaan tilaa kiintolevyltä. Purettu BSA ei voi millään tavalla vähentää ohjelmiston suorituskykyä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 178
Itse asiassa datan lukeminen on ihan oikeasti nopeampaa BSA-paketin sisältä. Käytännössä ei vaadi ylimääräistä tehoa yhtään. Kuulostaa järjenvastaiselta, mutta totta se on. Asiaa on testattu ihan käytännössä.

Jos et minua usko, kysy keneltä vain kokeneelta modintekijältä Bethesdan foorumeilta.
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
36
Itse asiassa datan lukeminen on ihan oikeasti nopeampaa BSA-paketin sisältä. Käytännössä ei vaadi ylimääräistä tehoa yhtään. Kuulostaa järjenvastaiselta, mutta totta se on. Asiaa on testattu ihan käytännössä.

Jos et minua usko, kysy keneltä vain kokeneelta modintekijältä Bethesdan foorumeilta.
Linkkejä ja todisteita. Google väittää ihan muuta. Arkistojen purkaminen vakauttaa myös muita Bethesdan pelejä.

http://steamcommunity.com/app/22370/discussions/0/810938810572653271/
https://forums.nexusmods.com/index.php?/topic/1292592-bsa-vs-loose-files-for-speed/?p=11307279
https://forums.nexusmods.com/index.php?/topic/938217-official-hd-dlc-loose-files-vs-bsa-performance/

E: BSAoptin avulla voi luoda pakkaamattomia BSA arkistoja, mutta sama jättää puretuiksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 178
Google tukee minua.


Siinä ihan mitattuja vaikutuksia suorituskykyyn. Pakatuilla tiedostoilla huomattavasti parempi fps irtotiedostoilla.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
313
Google tukee minua.


Siinä ihan mitattuja vaikutuksia suorituskykyyn. Pakatuilla tiedostoilla huomattavasti parempi fps irtotiedostoilla.
Onko kyseinen testaaja mitannut Vramin käytön testejä tehdessään? Itse olen omistanut kanssa 7870 kortin, ja modattu Skyrim (kanssa paljon 2K ja 1K tekstuureja) veti aika lähelle 2GB Vramia. Mietin vaan, että jos BSA:sta puretut tiedostot vievät enemmän tilaa myös Vramissa, niin mahdollisuus on, että matalempi FPS johtuu Vramin loppumisesta kesken. FPS:n vaihteluväli kasvaa purettuja tiedostoja käytettäessä, mikä saattaa olla Vramin kesken loppumista osoittava ilmiö. Olisi hyvä, jos joku olisi tehnyt tuon testin väh. 3GB muistia sisältävällä kortilla.
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
36
Mietin vaan, että jos BSA:sta puretut tiedostot vievät enemmän tilaa myös Vramissa
Millä ihmeen logiikalla? Miettiikö teistä kukaan mitä kirjoittaa ennen viestin lähettämistä?

FPS riippuu pitkälti siitä mitä siellä pelimaailmassa tapahtuu. Yöllä riittää esim. Riftenissä varas spawnaa maailmaan tai joku muu tapahtuma, niin alkaa FPS laskea. Kannattaa hakea esim. nexukselta 100% savet, ladata ne ja katsoa miten se muistin käyttö ja fps oikein käyttäytyy missäkin tilanteessa. Peli kun käyttäytyy identtisellä tavalla tallennuksen latauksen jälkeen ja puhdas tallennus mahdollistaa vakauden/suorituskyvyn testaamisen eri modeilla.

http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/56086/?
Itse käytän "All DLC Saves - Main Quest" -pakettia testailuun.

Tallennukset ovat hakemistossa
%HOMEPATH%\Documents\My Games\Skyrim\Saves
tai
%USERPROFILE%\Documents\My Games\Skyrim\Saves


E: En jaksa alkaa vääntämään rautalangasta asioita kun vaikuttaa tietämys ihan perusasioistakin olevan tasolla "sähkö tulee seinästä". Ihmetelkää ihan keskenänne miten siitä Skyrimistä saa vakaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
313
Millä ihmeen logiikalla? Miettiikö teistä kukaan mitä kirjoittaa ennen viestin lähettämistä?

FPS riippuu pitkälti siitä mitä siellä pelimaailmassa tapahtuu. Yöllä riittää esim. Riftenissä varas spawnaa maailmaan tai joku muu tapahtuma, niin alkaa FPS laskea. Kannattaa hakea esim. nexukselta 100% savet, ladata ne ja katsoa miten se muistin käyttö ja fps oikein käyttäytyy missäkin tilanteessa. Peli kun käyttäytyy identtisellä tavalla tallennuksen latauksen jälkeen ja puhdas tallennus mahdollistaa vakauden/suorituskyvyn testaamisen eri modeilla.

http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/56086/?
Itse käytän "All DLC Saves - Main Quest" -pakettia testailuun.

Tallennukset ovat hakemistossa
%HOMEPATH%\Documents\My Games\Skyrim\Saves
tai
%USERPROFILE%\Documents\My Games\Skyrim\Saves


E: En jaksa alkaa vääntämään rautalangasta asioita kun vaikuttaa tietämys ihan perusasioistakin olevan tasolla "sähkö tulee seinästä". Ihmetelkää ihan keskenänne miten siitä Skyrimistä saa vakaan.
Olipas taas vaihteeksi erittäin hyvin argumentoitu ja perusteltu viesti. Yhtäkään argumentaatiovirhettä en tekstistä löytänyt. Esim. Ad hominem eli tuttavallisemmin henkilöä vastaan hyökkäämistä ei käytetty ollenkaan. Lisää tällaisia!

:facepalm:

Logiikkani oli se, että koska BSA tiedostomuoto pakkaa erittäin tehokkaasti tekstuureja ym. mitä se sitten ikinä sisältääkään, niin BSA:sta purettuna tiedostot tietysti vievät enemmän tilaa levyllä. Ajattelin, että jos näin on myös Vramin kohdalla, voi FPS:n lasku osittain johtua sen loppumisesta Kirotun linkkaamassa testissä. Mutta jos kerta minulla ei ole edes perusasioita kunnolla hallussa, niin väännä nyt ihmeessä rautalangasta mulle. :smoke: Enkä sitä paitsi edes väittänyt asian olevan noin, spekuloin vain.

PS: Eiköhän lähes kaikki tiedä missä tallennukset sijaitsee. :smoke:
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
36
TotalDragonslayer em. paketista. Kävele ja puhu Paarthurnaxille.

Oma kokeilu:


Huomioitavaa open handle lukumäärä ja muistin käyttö. FPS ei mitään vaikutusta. Pagefilestä ei tarvitse välittää, jäi toiseen päälle.

https://en.wikipedia.org/wiki/Handle_(computing)

E: Käytössä DSR. Pelin omia BSA paketteja en ole vielä lähtenyt purkamaan. Testailen huvikseni viralliset High Res paketit ja ehkä mahdollisesti vielä lisäosat. Uskoisin noiden purkamisen vapauttavan lisää muistia tai ainakin vähentävän OH lukemaa.

http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/247/? purkaa paketteja joita nuo edellämainitut eivät osaa purkaa. Osaa myös pakata BSA tiedostot uudelleen.
E2: Official High Res + lisäosien (DB,DG,HF) purkamisella ei vaikuttanut olevan mainittavaa merkitystä muistin tai OH käyttöön. Muutamallahan se laski, mutta ei ole järkeä koska tilantarve kasvaa järkyttävästi vrt. pakatut arkistot. Jokainen voi itse testailla mitä vaikutusta BSA pakettien purkamisella on. Haittaa siitä ei todellakaan ole, muuta kun järkyttävä kiintolevytilan käyttö (~28GiB).
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 239
No tulipahan 100h täyteen tätäkin peliä. On kyllä hyvä peli, ja modattavuus on iso plussa. Vanhalla versiolla siis mennään muutamien modien kanssa. Harmi vaan kun lisärit uupuu, eikä niitä kehtais enää laitellakkaan kun pitäis kaikki moditkin asennella uudelleen. Tai ainakin osan joutuis.
Nyt pitäis vielä keksiä tehtäviä tehtäväksi, muuten menee ihan pihalla hyppelyksi.
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 658
Niiden normaali Skyrimin lisärien hinnalla saa jo SE:n jossa ne ovat muutenkin mukana...
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
5 625
Talonrakennusdelsussa oli tarina?
Mietin kyl ihan samaa.

Omasta mielestä noitten lisäreiden paras anti oli varmaan ne modit mitä siinä aukes. Ehkä eniten iloa irtos lopulta tosta Hearthfiren varastoinnin+craftauksen läheisyyden mahdollisuudesta ja Dawnguardin varsijousesta. Noin muuten kyllä tuntu että lisäreiden tehtävät oli sieltä huonommasta päästä, paljon kävelyä, tylsiä hahmoja ja ei oikeastaa mitää mielenkiintosta mikä olis elvyttänyt peruspeliä saati jaksanut seistä omilla jaloillaan.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 070
Eilen läpi. 173h ja lvl 57. Jotain tehtäviä saattaa olla vielä, alkoi jo vähän kyllästyttää.
Forgotten city oli kyllä hieno modi. Aluksi kuumotteli ihan hitosti että mitä tapahtuu ennen kuin alkoi tajuamaan :lol:
Falskaar taas jotenkin buginen (en saanut edes loppuun sitä, kun Yngvaar katosi ja ei mitään questmarkkeria enää missään kun tyhjensin sen linnan), ja kaikki paikat piti melkeinpä koluta questien mukaan. Ei voinut vaan mennä joka paikkaan kun ovet ei aukea.
Solstheimissa hienoja paikkoja/questeja, mutta oli kyllä ankean näköinen saari. Stahlrimkin niiiiin harvinaista, mutta mitään hyötyä siitä ei tunnu olevan :beye:
Dawnquardissa jäi jotain kesken kun ei oikein napostellutkaan se vamppyyrien puoli :sori:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
188
Kysymys Tetrachromatic ENB:hen liittyen... Olen asentanut tuon ns. perusversion (Shinobi), mutta kiinnostaisi kokeilla myös Vivid weathers versiota. Miten helppo operaatio olisi kyseessä? Meneekö savet rikki? :) Näistä ENB jutuista ei ole sen enempää kokemusta, tämä Tetrachromatic on ensimmäinen ja ainoa mitä olen käyttänyt.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
313
Kysymys Tetrachromatic ENB:hen liittyen... Olen asentanut tuon ns. perusversion (Shinobi), mutta kiinnostaisi kokeilla myös Vivid weathers versiota. Miten helppo operaatio olisi kyseessä? Meneekö savet rikki? :) Näistä ENB jutuista ei ole sen enempää kokemusta, tämä Tetrachromatic on ensimmäinen ja ainoa mitä olen käyttänyt.
Ei mene savet rikki. Käytännössä operaatio on seuraavanlainen: Vanhan ENB:n osat poistaa(/kopioi pois toiseen kansioon) ja uudet tilalle. Sitten vain kovaa ajoa. :smoke:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
188
Ei mene savet rikki. Käytännössä operaatio on seuraavanlainen: Vanhan ENB:n osat poistaa(/kopioi pois toiseen kansioon) ja uudet tilalle. Sitten vain kovaa ajoa. :smoke:
Kiitoksia. Vivid Weather näköjään vaatii DLC:t, eli piti sittenkin jättää väliin...:( Noh jos pelaisi näillä modeilla nyt vihdoin pääjuonen läpi ja sitten hommaisi nuo DLC:t ja uudet modit / ENB:t käyttöön.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
188
Niiden normaali Skyrimin lisärien hinnalla saa jo SE:n jossa ne ovat muutenkin mukana...
Ymmärsinkö nyt oikein että SE versioon ei saa SkyUI:ta? Siinä on itselleni ainakin aikamoinen deal breaker...

Eilen tuli vihdoin pelattua pääjuoni läpi (pelikellossa reilu 200h, peli ostettu 2013 :D) ja vähitellen voisi alkaa katselemaan Legendary tai SE versiota.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 178
Toistaiseksi virallisesti ei saa SkyUI:ta SE:hen. Vanha 2.2-versio toimii pienellä vaivannäöllä, koska siinä ei ole SKSE-vaatimusta.

Kunhan SKSE64 saadaan ulos (julkaisua tähdätään maaliskuulle), seuraa SkUI aivan varmasti perässä, kyseessä kun on yksi suosituimmista modeista.
 

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 421
Kannattaa myös huomata että 2.2 on vähäsen buginen ja eikä niin käytännöllinen aina kun uusin skyui mutta silti valtavasti mielekkäämpää pelata kun skyrim omalla UI:lla.

Itseasiassa kun tottu tuohon 2.2 niin ei sitä oikein taas tajunut mitä tuosta uudemasta jäi kaipamaan mutta SE versiossahan ei ilman SKSE:tä ole MCM valikkoa(?) josta säätää modeja, tämä tehdäään taikoja käyttämällä tai lukemalla kirjoja, mielestäni sopii paremmin tunnelmaan tuota kautta säätää kun mennä valikkoon.
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
4 035
Mistähän johtuu, että Special Edition ei ole päivittänyt kertaakaan sen jälkeen, kun julkaisun aikoihin latasin? Steam ei edes ehdota päivitystä tälle. Modit tosin saattaisivat hajota päivittämällä :bored:
 

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 421
Mistähän johtuu, että Special Edition ei ole päivittänyt kertaakaan sen jälkeen, kun julkaisun aikoihin latasin? Steam ei edes ehdota päivitystä tälle. Modit tosin saattaisivat hajota päivittämällä :bored:
Ole vain tyytyväinen!
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 820
Vuosia sitten tuli Skyrimiä pelattua jonkun verran, mutta hirveä määrä peliä näkemättä silti. Tuli tuossa viikolla aloitettua SE-versio. Mietin vaan, että pitäisikö ensin pelata kuitenkin Morrowind ja Oblivion. Vai menisikö hassummassa järjestyksessä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 178
Epävirallinen pätsi on hyvin pitkälti pakollinen. Ja vakio-UI on universumin kauhein, joten SkyUI on erittäin suositeltava.

Eli kyllä kannattaa ainakin hieman modata.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 362
Ei oo. SE:n vaatimukset on paljon kovemmat, minimi vaatimuksetkin taitavat olla kovemmat kuin Oldrimin suositukset.

E:

The Elder Scrolls V: Skyrim Minimum Requirements
CPU: Dual Core 2.0 GHz or equivalent processor
RAM: 2 GB
OS: Windows 7/Vista/XP PC (32 or 64 bit)
Video Card: DirectX 9.0c compliant video card with 512 MB of RAM - NVIDIA GeForce 7600 GT & ATI Radeon X1800.
Sound Card: Yes
Free Disk Space: 6 GB

The Elder Scrolls V: Skyrim Recommended Requirements
CPU: Quad-core Intel or AMD CPU
RAM: 4 GB
OS: Windows 7/Vista/XP PC (32 or 64 bit)
Video Card: DirectX 9.0c compatible NVIDIA or AMD ATI video card with 1 GB of RAM (NVIDIA GeForce GTX 260 or higher; ATI Radeon HD 4890 or higher)
Sound Card: Yes
Free Disk Space: 6 GB

Skyrim Special Edition Minimum Requirements
CPU: Intel Core i5-750/AMD Phenom II X4-945
RAM: 8 GB
OS: Windows 7/8.1/10 (64-bit Version)
Video Card: NVIDIA GeForce GTX 470 1GB /AMD Radeon HD 7870 2GB
Free Disk Space: 12 GB

Skyrim Special Edition Recommended Requirements
CPU: Intel Core i5-2400/AMD FX-8320
RAM: 8 GB
OS: Windows 7/8.1/10 (64-bit Version)
Video Card: NVIDIA GeForce GTX 780 3GB /AMD Radeon R9 290 4GB
Free Disk Space: 12 GB
 

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 421


Tuollaisissa olisi kiva tietää että kärsiikö konsoleissa suorituskyky ja kuinka paljon konsoliversoita voi "vinkuttaa" kärsimättä suorituskyvystä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 178
Quick Loot on osoittautunut ihan näppäräksi modiksi. Miksi en ole aikaisemmin käyttänyt?

Eli on otettu Fallout 4:stä ryöstetty idea käyttöön.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 820
Minä koitin viikko sitten tähän Special editioniin laittaa parempaa valikkosysteemiä Nexuksen kautta, mutta jotain se valittaa, että skyrim.exe puuttuu. En sitten jaksanut tarkemmin perehtyä vielä.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 683
Kun Skyrimiin oli taas tullut uusia makoisia modeja (Nisetanaka ja Apachii tehnyt paluun, yms.), niin pitihän se taas asentaa koneelle.

Tällä kertaa pistin ihan kunnolla kaiken uusiksi, Perkus Maximus alle ja eikun menoksi. En voi käsittää että miksi en ollut aikaisemmin käyttänyt overhaul-modeja :eek:
4K ei vieläkään pyöri kunnolla, mutta 1440p pyörii täysillä kierroksilla VLNA ENB:llä.
Ja vihdoin ja viimein löytyi HDT-hiukset mitkä oikeasti toimivat kuin junan vessa, aikaisemmat räpellykset ovat olleet enemmän tai vähemmän bugisia.

Ajattelin ensin että menisin mahdollisimman pienellä määrällä modeja... 10 tuntia myöhemmin huomasin että SSD on täynä ja aktiivisten modien mittari näyttää kolminumeroista lukua.


Jospa se SKSE64 tulisi joskus tämän vuoden puolella... Aikamoista draamaa tuon osalta kun aikataulu arviot eivät pitäneet paikkaansa ja devit eivät osaa antaa tiedonantoa työn etenemisestä.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Kumpaakos versiota tästä kannattaisi nyt lähteä puhtaalta pöydältä PC:llä pelaamaan? Onko kaikki tärkeät modit (kumitissit, pornovaatteet ei ehkä just ne tärkeimmät) jo siirretty uudelle versiolle?
 
Liittynyt
20.02.2017
Viestejä
856
Kumpaakos versiota tästä kannattaisi nyt lähteä puhtaalta pöydältä PC:llä pelaamaan? Onko kaikki tärkeät modit (kumitissit, pornovaatteet ei ehkä just ne tärkeimmät) jo siirretty uudelle versiolle?
SKSE:tä ei olla vielä saatu käännettyä Special Editionille, joten monia modeja ei vielä edes voi kääntää spessulle. Ja sitten kun skse tulee ulos, niin jonkun pitäisi vielä kääntääkkin ne modit spessulle. Hetkonen voi mennä ennen kun spessu on samalla tasolla alkuperäisen kanssa modien osalta, jos koskaan tulee edes olemaan.

Minun silmissä spessun ainoat parannukset alkuperäiseen nähden ovat god rayt ja suoraan paketista hyvin toimiva muistinhallinta, joten juuri nyt minusta modattu alkuperäinen vie special editionia aivan mennen tullen.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 662
Viestejä
4 220 972
Jäsenet
71 091
Uusin jäsen
TiieM

Hinta.fi

Ylös Bottom