The Elder Scrolls IV: Oblivion

Viikonloppuna pukkasi fatal erroria, peliin kyllä pääsi mutta satunnaisen säännöllisesti kaatuili. Loppui sitten usko ja tuli siirryttyä muihin peleihin. Ei ole tullut viimeisen päivityksen jälkeen vielä palattua kun E33 veti mukanaan.

Peli GamePassin kautta ilman mitään modeja, 9070XT+5700x3d vakiona.
 
Koititko muuten ilman kellotuksia? Jos muistan oikein laitoit 9800x3d:lle curvea mutta et testaillut vakautta paljoa? Monet guidet sanoo että laittaa -20 tai -30 mutta nuo en todellakaan ole kaikilla vakaita, varisnkin jos kelloille laittaa offsettiä lisäksi.

Toki Nvidialla myös ongelmansa ollut niin voi siitäkin johtua.
Vakiona kaikki myös kokeiltua ja silti erroria. Nvidian ajurit toki vois olla, mutta näköjään AMD:lläkin on tullut samaa.
 
Itsellä korjaantu fatal errorit ihan vaan tiedostojen "Verify and repair" toiminnolla Xbox sovelluksessa mutta syypääksi tuohon myöhemmin selvisi Vortexin tekemä korruptoitunut plugins.txt tiedosto.
 
Tämä oli selkeästi tekoälyavusteinen low effort rahastus.
Tietenkin on, myös helppoa valuuttaa TES6 kehitykseen. Unreali valittiin työkaluksi koska sitä osaa käyttää ulkoistettu halpatyövoima jossain hevonkuusessa. Sama juttu oli sen GTA Remaster trilogyn kanssa, AI upscale sloppia "made in india™" siellä sun täällä, paskottu alkuperäistä tyyliä sellaisten toimesta jotka ei välttämättä edes käsittänyt miksi jokin oli juuri niin kuin se oli jne. Näköjään on tässä Oblivionissakin paskottu hieman sitä alkuperäistä näkemystä ja ja vaihdeltu asioita huonompaan suuntaan.

Ainakin omaan silmään tuo Unrealin tuoma visuaalinen ilme vei vähän sitä sielua mikä siinä alkuperäisessä oli. Pahimmat on tuo geneerinen ulkoasu joka on pääosin, haalistuneiden värien ja global illuminationin mukana tuoman valaistuksen syytä.

Tän remasteredin ois voinu hoitaa huomattavasti fiksummin, tarvetta millekkään hyperrealistisille rtx grafiikkamässyille ei edes ollut. Cyrodiil on tainnut olla myös siellä TESOssa joten olisivat voineet tehdä tälle samantapaisen käsittelyn mitä Skyrim sai kun verrataan vanhaa konsoliversiota uuteen Skyrim Special Editioniin jossa peli sai optimointeja nykyaikaiselle raudalle, resoluutio fiksiä jne graafista parannusta jossa ei paskottu alkuperäistä visiota.

Harmi kun suhteellisen legendaarisen pelin remasteri hoidettiin näinkin huolimattomasti ja välinpitämättömästi.
 
Tietenkin on, myös helppoa valuuttaa TES6 kehitykseen. Unreali valittiin työkaluksi koska sitä osaa käyttää ulkoistettu halpatyövoima jossain hevonkuusessa. Sama juttu oli sen GTA Remaster trilogyn kanssa, AI upscale sloppia "made in india™" siellä sun täällä, paskottu alkuperäistä tyyliä sellaisten toimesta jotka ei välttämättä edes käsittänyt miksi jokin oli juuri niin kuin se oli jne. Näköjään on tässä Oblivionissakin paskottu hieman sitä alkuperäistä näkemystä ja ja vaihdeltu asioita huonompaan suuntaan.

Ainakin omaan silmään tuo Unrealin tuoma visuaalinen ilme vei vähän sitä sielua mikä siinä alkuperäisessä oli. Pahimmat on tuo geneerinen ulkoasu joka on pääosin, haalistuneiden värien ja global illuminationin mukana tuoman valaistuksen syytä.

Tän remasteredin ois voinu hoitaa huomattavasti fiksummin, tarvetta millekkään hyperrealistisille rtx grafiikkamässyille ei edes ollut. Cyrodiil on tainnut olla myös siellä TESOssa joten olisivat voineet tehdä tälle samantapaisen käsittelyn mitä Skyrim sai kun verrataan vanhaa konsoliversiota uuteen Skyrim Special Editioniin jossa peli sai optimointeja nykyaikaiselle raudalle, resoluutio fiksiä jne graafista parannusta jossa ei paskottu alkuperäistä visiota.

Harmi kun suhteellisen legendaarisen pelin remasteri hoidettiin näinkin huolimattomasti ja välinpitämättömästi.
Mielipiteet sallittakoot mutta itse en olisi innostunut mistään laiskasta patchista ja vähän upscaletuista tekstuureista mitä sinä tunnut kaipaavan. Kyllä tämä oikeasti uusiksi tehty kunnon graafinen päivitys oli oikea valinta.
 
Tietenkin on, myös helppoa valuuttaa TES6 kehitykseen. Unreali valittiin työkaluksi koska sitä osaa käyttää ulkoistettu halpatyövoima jossain hevonkuusessa. Sama juttu oli sen GTA Remaster trilogyn kanssa, AI upscale sloppia "made in india™" siellä sun täällä, paskottu alkuperäistä tyyliä sellaisten toimesta jotka ei välttämättä edes käsittänyt miksi jokin oli juuri niin kuin se oli jne. Näköjään on tässä Oblivionissakin paskottu hieman sitä alkuperäistä näkemystä ja ja vaihdeltu asioita huonompaan suuntaan.

Ainakin omaan silmään tuo Unrealin tuoma visuaalinen ilme vei vähän sitä sielua mikä siinä alkuperäisessä oli. Pahimmat on tuo geneerinen ulkoasu joka on pääosin, haalistuneiden värien ja global illuminationin mukana tuoman valaistuksen syytä.

Tän remasteredin ois voinu hoitaa huomattavasti fiksummin, tarvetta millekkään hyperrealistisille rtx grafiikkamässyille ei edes ollut. Cyrodiil on tainnut olla myös siellä TESOssa joten olisivat voineet tehdä tälle samantapaisen käsittelyn mitä Skyrim sai kun verrataan vanhaa konsoliversiota uuteen Skyrim Special Editioniin jossa peli sai optimointeja nykyaikaiselle raudalle, resoluutio fiksiä jne graafista parannusta jossa ei paskottu alkuperäistä visiota.

Harmi kun suhteellisen legendaarisen pelin remasteri hoidettiin näinkin huolimattomasti ja välinpitämättömästi.
Skyblivion tulee olemaan huomattavasti lähempänä alkuperäistä, ja kaikki meshit, tekstuurit, ympäristöt, luolat yms. on paranneltu ja huolella tehty.

Oblivion

ScreenShot191.jpgScreenShot196.jpgScreenShot195.jpg

Pari vuotta vanha Skyblivion traileri:

 
Skyblivion tulee olemaan huomattavasti lähempänä alkuperäistä, ja kaikki meshit, tekstuurit, ympäristöt, luolat yms. on paranneltu ja huolella tehty.

Oblivion

ScreenShot191.jpgScreenShot196.jpgScreenShot195.jpg

Pari vuotta vanha Skyblivion traileri:


Jep tiedän tuon, harmi vaan kun fanien täytyy tehdä Bethesdan hommat.
 
Mulla oli kaikki asetukset vetäneet defaultin (syytän päivitystä). Ensiksi luulin ensimmäisen goblinin kohdalla, että mun uudessa aseessa on jotain mitä en nyt äkkiseltään tajua, mutta toisen goblinin kohdalla ymmärsin katsoa vaikeusasteen, joka oli siis tippunut adeptille. Koski myös hiiren sensitivitya. Game Pass versio kyseessä.
 
Skyblivion tulee olemaan huomattavasti lähempänä alkuperäistä, ja kaikki meshit, tekstuurit, ympäristöt, luolat yms. on paranneltu ja huolella tehty.

Oblivion

ScreenShot191.jpgScreenShot196.jpgScreenShot195.jpg

Pari vuotta vanha Skyblivion traileri:



No enpä tiedä, tulee joku mobiilipeli mieleen graafisesta tyylistä.
 
Mielipiteet sallittakoot mutta itse en olisi innostunut mistään laiskasta patchista ja vähän upscaletuista tekstuureista mitä sinä tunnut kaipaavan. Kyllä tämä oikeasti uusiksi tehty kunnon graafinen päivitys oli oikea valinta.

Grafiikan osalta tää on ihan remake kyllä. Olisivat saaneet vähän enemmän tuoda tähän muita parannuksia kanssa... Mutta sitten olisi mennyt aika paljon isommaksi varmasti työmäärä ja budjetti. No modit varmaan parantelee tätä aika paljon tulevaisuudessa.
 
laiskasta patchista
Ei ollenkaan. Onko sinun mielestä tuo yllä oleva Skyblivion "laiska patchi", kerta se täyttää aika lailla nuo omat kriteerit siihen mitä tältä viralliselta julkaisulta toivoin? Jos jokin on laiskaa niin tehdä geneerinen UE5 soppa joka näyttää samalta mitä kaikki muutkin UE5 sopat, josta johtuen se alkuperäinen ilme on täysin kadonnut. Mikäli ei ruudussa ole jotain tunnettua hahmoa ei näytä yhtään Oblivionilta jos pelikuvaa katsoo. Melkoisen LAISKAA huttua..
 
Ei ollenkaan. Onko sinun mielestä tuo yllä oleva Skyblivion "laiska patchi", kerta se täyttää aika lailla nuo omat kriteerit siihen mitä tältä viralliselta julkaisulta toivoin? Jos jokin on laiskaa niin tehdä geneerinen UE5 soppa joka näyttää samalta mitä kaikki muutkin UE5 sopat, josta johtuen se alkuperäinen ilme on täysin kadonnut. Mikäli ei ruudussa ole jotain tunnettua hahmoa ei näytä yhtään Oblivionilta jos pelikuvaa katsoo. Melkoisen LAISKAA huttua..
Mitä luulet, kumpi myy paremmin? UE5 "huttu" vai tuo että ois tehty "Skyblivion"?
 
Ei ollenkaan. Onko sinun mielestä tuo yllä oleva Skyblivion "laiska patchi", kerta se täyttää aika lailla nuo omat kriteerit siihen mitä tältä viralliselta julkaisulta toivoin? Jos jokin on laiskaa niin tehdä geneerinen UE5 soppa joka näyttää samalta mitä kaikki muutkin UE5 sopat, josta johtuen se alkuperäinen ilme on täysin kadonnut. Mikäli ei ruudussa ole jotain tunnettua hahmoa ei näytä yhtään Oblivionilta jos pelikuvaa katsoo. Melkoisen LAISKAA huttua..
Siellä maalitolpat siirtyilee ihan miten sattuu. Puhuit Skyrim Special Editionista etkä Skyblivionista. Halusit samanlaisen laiskan rahastuksen.
 
Siellä maalitolpat siirtyilee ihan miten sattuu. Puhuit Skyrim Special Editionista etkä Skyblivionista. Halusit samanlaisen laiskan rahastuksen.
Skyrimin SE on remasteroitu versio normi versiosta ja se hoidettiin ok mitä remastereihin tulee. Käytännössä päivittivät pelimoottorin tukemaan nykyrautaa paremmin ja samalla tuli uudet tekstuurit ja parempaa grafiikka efektiä. Se tehtiin kuitenkin niin että alkuperäinen kokemus säilyi ennallaan, ainut ero että peliä voi nyt pelata nykyraudalla jouhevammin ja näyttävämmin. Jos otat tuon alkuperäisen pointtini josta aloit vänkäämään niin mene ja vertaa tubesta vanhaa Skyrimin konsoliversiota uuteen SE konsoliversioon, ero on huima mutta pelien visuaalinen ilme on sama. Tätä samaa toivoin Oblivionin remasterilta. En tiedä mistä sait ajatuksen laiskasta rahastuksesta, tässä ei ole koskaan ollut pointtina mikään laiskan rahastuksen haluaminen.

Kokeile tälläistä ajatusleikkiä: joku saattaisi haluta sen satumaisen tyylin alkuperäisestä ja voisi kokea pettymystä kun se on korvattu geneerisellä UE5 ulkoasulla.
 
Skyrimin SE on remasteroitu versio normi versiosta ja se hoidettiin ok mitä remastereihin tulee. Käytännössä päivittivät pelimoottorin tukemaan nykyrautaa paremmin ja samalla tuli uudet tekstuurit ja parempaa grafiikka efektiä. Se tehtiin kuitenkin niin että alkuperäinen kokemus säilyi ennallaan, ainut ero että peliä voi nyt pelata nykyraudalla jouhevammin ja näyttävämmin. Jos otat tuon alkuperäisen pointtini josta aloit vänkäämään niin mene ja vertaa tubesta vanhaa Skyrimin konsoliversiota uuteen SE konsoliversioon, ero on huima mutta pelien visuaalinen ilme on sama. Tätä samaa toivoin Oblivionin remasterilta. En tiedä mistä sait ajatuksen laiskasta rahastuksesta, tässä ei ole koskaan ollut pointtina mikään laiskan rahastuksen haluaminen.

Kokeile tälläistä ajatusleikkiä: joku saattaisi haluta sen satumaisen tyylin alkuperäisestä ja voisi kokea pettymystä kun se on korvattu geneerisellä UE5 ulkoasulla.

Mä vähän veikkaan, että olet selkeässä vähemmistössä mielipiteesi kanssa. Tuo kasvojen kohotus ei saa wow fiilistä aikaa ja sen takia "kaikki" haluaa kunnon remaken uudella grafiikkamoottorilla (vaikka oltaisi nimetty remasteriksi). Siitäkin huolimatta, että varsinkin ulkoistettuna remasterin tekijät eivät välttämättä ymmärrä vanhojen tekijöiden taiteellista visiota. Hyvänä esimerkkinä Oblivion remasterin värimaailma, joka nyt tarkemmin katsottuna lähinnä tuntuu huonolta valinnalta Virtuosin puolelta. Ovat varmasti kuulleet valituksen, että alkuperäinen on liian värikäs ja ei sovi yhteen Skyrimin kanssa ja ovat halunneet siitä ennemmin "kypsän" kuin karkkivärikkään. Periaatteellisesti se on toki perusteltu valinta tai siinä on ainakin jotain ajatusta takana, mutta toteutus on ainakin huono kun jopa täälläkin foorumilla heti ensimmäisenä oltiin lataamassa reshadea, joka korjaa asian.

Turhan paljon bugeja tässä vaiheessa. Kukaan ei osaa selittää miksi sneak damagen kerroin vaihtelee. Osumat välillä tekee moninkertaisesti damagea. Meiltä puuttuu ihan yksinkertaisimmat statsit, kuten kokonaisarmor prosentit. Peli kaatuilee välillä. Stutterointia. En tiedä onko bugi, mutta wrathit katoavat kokonaan välillä osumasta. Jos teet taian, niin se näyttää aina sinun kokonaismagiciksi 12 huolimatta mitä se oikeasti on. Pääjuonessa pystyy myymään tarpeellisia quest itemeitä bittiavaruuteen. Ja nämä vaan itseltä päähän tulevat näin minuutissa auki kirjoitettuna.

Aina pyrin pelaamaan pelit myöhässä, että ovat päivitetty useamman kierroksen ajan, mutta nyt halusin kokeilla miltä tuntuu pelata samaan tahtiin muiden kanssa. En tiedä sitten oliko Bethesdan peli oikea sitä varten :D
 
Skyrimin SE on remasteroitu versio normi versiosta ja se hoidettiin ok mitä remastereihin tulee. Käytännössä päivittivät pelimoottorin tukemaan nykyrautaa paremmin ja samalla tuli uudet tekstuurit ja parempaa grafiikka efektiä. Se tehtiin kuitenkin niin että alkuperäinen kokemus säilyi ennallaan, ainut ero että peliä voi nyt pelata nykyraudalla jouhevammin ja näyttävämmin. Jos otat tuon alkuperäisen pointtini josta aloit vänkäämään niin mene ja vertaa tubesta vanhaa Skyrimin konsoliversiota uuteen SE konsoliversioon, ero on huima mutta pelien visuaalinen ilme on sama. Tätä samaa toivoin Oblivionin remasterilta. En tiedä mistä sait ajatuksen laiskasta rahastuksesta, tässä ei ole koskaan ollut pointtina mikään laiskan rahastuksen haluaminen.

Kokeile tälläistä ajatusleikkiä: joku saattaisi haluta sen satumaisen tyylin alkuperäisestä ja voisi kokea pettymystä kun se on korvattu geneerisellä UE5 ulkoasulla.
Eli et halua remasteria vaan laiskan uudelleenjulkaisun jossa on vähän paikkailtu suorituskykyä. Käytä vertailussa saman alustan julkaisua eli PC:tä. Täysin turha alkaa vertailemaan jotain Xbox 360 versiota Series X versioon. Yhtä ruma se Skyrim on edelleen kuin 2011.
 
Itseasiassa suurin muutos normi skyrimiin tuli pinnan alla kun muuttui 64 bittikseksi joka teki siitä mm vakaaman ja me ketkä omistettiin skyrim LE versio saatiin SE versio ilmaiseksi mutta annivesary versiosta piti maksaa.
 
Mä vähän veikkaan, että olet selkeässä vähemmistössä mielipiteesi kanssa. Tuo kasvojen kohotus ei saa wow fiilistä aikaa ja sen takia "kaikki" haluaa kunnon remaken uudella grafiikkamoottorilla (vaikka oltaisi nimetty remasteriksi). Siitäkin huolimatta, että varsinkin ulkoistettuna remasterin tekijät eivät välttämättä ymmärrä vanhojen tekijöiden taiteellista visiota. Hyvänä esimerkkinä Oblivion remasterin värimaailma, joka nyt tarkemmin katsottuna lähinnä tuntuu huonolta valinnalta Virtuosin puolelta. Ovat varmasti kuulleet valituksen, että alkuperäinen on liian värikäs ja ei sovi yhteen Skyrimin kanssa ja ovat halunneet siitä ennemmin "kypsän" kuin karkkivärikkään. Periaatteellisesti se on toki perusteltu valinta tai siinä on ainakin jotain ajatusta takana, mutta toteutus on ainakin huono kun jopa täälläkin foorumilla heti ensimmäisenä oltiin lataamassa reshadea, joka korjaa asian.

Turhan paljon bugeja tässä vaiheessa. Kukaan ei osaa selittää miksi sneak damagen kerroin vaihtelee. Osumat välillä tekee moninkertaisesti damagea. Meiltä puuttuu ihan yksinkertaisimmat statsit, kuten kokonaisarmor prosentit. Peli kaatuilee välillä. Stutterointia. En tiedä onko bugi, mutta wrathit katoavat kokonaan välillä osumasta. Jos teet taian, niin se näyttää aina sinun kokonaismagiciksi 12 huolimatta mitä se oikeasti on. Pääjuonessa pystyy myymään tarpeellisia quest itemeitä bittiavaruuteen. Ja nämä vaan itseltä päähän tulevat näin minuutissa auki kirjoitettuna.

Aina pyrin pelaamaan pelit myöhässä, että ovat päivitetty useamman kierroksen ajan, mutta nyt halusin kokeilla miltä tuntuu pelata samaan tahtiin muiden kanssa. En tiedä sitten oliko Bethesdan peli oikea sitä varten :D
Se on selvää että tässä on kohdeyleisönä pikemminkin ne jotka eivät ole koskaan juuri TES mailmassa käyneet. Vaikea tosin kuvitella että olisin osa vähemmistöä, vähintäänkin alkuperäisen fanit huomaavat visuaalisen ilmeen muuttuneen ja sen ettei se vastaa sitä mitä alkuperäisessä haettiin. Kuten itsekkin huomasit niin heti oltiin latailemassa reshade modeja tässäkin ketjussa.
Eli et halua remasteria vaan laiskan uudelleenjulkaisun jossa on vähän paikkailtu suorituskykyä. Käytä vertailussa saman alustan julkaisua eli PC:tä. Täysin turha alkaa vertailemaan jotain Xbox 360 versiota Series X versioon. Yhtä ruma se Skyrim on edelleen kuin 2011.
Miksi tuot jotain PC vertausta tähän joka ei liity yhtään asiaan? Pointti vertailu konsoliversioiden välillä oli edelleen se että grafiikat parani mutta pelin visuaalinen ilme pysyi samana. Visuaalisella ilmeellä tarkoitetaan siis "art style" ja sen alaisuudessa olevat asiat, jos auttaa ymmärtämään.
Melkoinen vauvasilmä saa olla jos Skyrimin ulkoasu ei miellytä. Näyttää varsin hyvältä vieläkin jopa konsolilla ihan vanillana. Erojen huomaamiseen toki vaadittaisiin että peliä olisi pelattu startti ruutua pidemmälle.
Skyrim.jpg
 
Se on selvää että tässä on kohdeyleisönä pikemminkin ne jotka eivät ole koskaan juuri TES mailmassa käyneet. Vaikea tosin kuvitella että olisin osa vähemmistöä, vähintäänkin alkuperäisen fanit huomaavat visuaalisen ilmeen muuttuneen ja sen ettei se vastaa sitä mitä alkuperäisessä haettiin. Kuten itsekkin huomasit niin heti oltiin latailemassa reshade modeja tässäkin ketjussa.
Nimenomaan alkuperäisen fanit (kuten minä) on tästä tykännyt.
Miksi tuot jotain PC vertausta tähän joka ei liity yhtään asiaan? Pointti vertailu konsoliversioiden välillä oli edelleen se että grafiikat parani mutta pelin visuaalinen ilme pysyi samana. Visuaalisella ilmeellä tarkoitetaan siis "art style" ja sen alaisuudessa olevat asiat, jos auttaa ymmärtämään.
Melkoinen vauvasilmä saa olla jos Skyrimin ulkoasu ei miellytä. Näyttää varsin hyvältä vieläkin jopa konsolilla ihan vanillana. Erojen huomaamiseen toki vaadittaisiin että peliä olisi pelattu startti ruutua pidemmälle.
Skyrim.jpg
Miten niin ei liity? Konsolisukupolvien erot nimenomaan ei liity. Peli näytti vuonna 2011 PC:llä paremmalta kuin konsoleilla hyvinkin ilmiselvistä syistä. Joten ainoa oikea tapa verrata on verrata PC-versiota joka on se parhaat grafiikat omaava versio pelistä. Tuo sun tapa on kuin vertaisi jotain very low grafiikka-asetuksia ultra-asetuksiin ja hehkuttaisi että katso nyt kun on tehty parannuksia vaikka oikeasti on vain paremmalla raudalla saatu järkevällä fps:llä käyttöön ne ultra-asetukset.
 
Kukaan ei osaa selittää miksi sneak damagen kerroin vaihtelee. Osumat välillä tekee moninkertaisesti damagea.

Ai se on bugi, minä jo ihmettelinkin mikä logiikka tuossa on (en ole originaalia pelannut).
Myös usein tulee "sneak attack for 1.0x damage" ja jostain syystä noilla hetkillä tulee Todd mieleen... siis voi olla, että noin sen kuuluukin toimia, mutta minun matikalla yhdellä kertominen ei juuri kasvata alkuperäistä lukua.

Imperial Cityn Arenassa oli muuten tähän asti pahin perf drop itsellä, hikiseen 60 fps frame gen päällä.
Siis siellä itse areenassa, ei Arena District.

Kyllä tämä jää nyt odottamaan ja jatkan hetki sitten aloitettua Borderlands 2 läpipeluuta.
Randyn jankki on aavistuksen toimivampaa. Tässä tapauksessa.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllähän tämä koukuttaa samalla tavalla kuin aikoinaan, ei enään juuri mitään muista questeistä mutta aina välillä tulee flashbackeja.

Harvassa on ne pelit nykyään jotka saa "vielä yks missioni, kyl mä kerkeen tän" -fiiliksen päälle. Tavallaan vähän surullista että tämäkin on remake/remasteri vanhasta pelistä. Noh, ehkä TES6 on sitten joskus seuraava.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
275 974
Viestejä
4 753 151
Jäsenet
77 413
Uusin jäsen
Aleximal

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom