The Elder Scrolls IV: Oblivion

Viikonloppuna pukkasi fatal erroria, peliin kyllä pääsi mutta satunnaisen säännöllisesti kaatuili. Loppui sitten usko ja tuli siirryttyä muihin peleihin. Ei ole tullut viimeisen päivityksen jälkeen vielä palattua kun E33 veti mukanaan.

Peli GamePassin kautta ilman mitään modeja, 9070XT+5700x3d vakiona.
 
Koititko muuten ilman kellotuksia? Jos muistan oikein laitoit 9800x3d:lle curvea mutta et testaillut vakautta paljoa? Monet guidet sanoo että laittaa -20 tai -30 mutta nuo en todellakaan ole kaikilla vakaita, varisnkin jos kelloille laittaa offsettiä lisäksi.

Toki Nvidialla myös ongelmansa ollut niin voi siitäkin johtua.
Vakiona kaikki myös kokeiltua ja silti erroria. Nvidian ajurit toki vois olla, mutta näköjään AMD:lläkin on tullut samaa.
 
Itsellä korjaantu fatal errorit ihan vaan tiedostojen "Verify and repair" toiminnolla Xbox sovelluksessa mutta syypääksi tuohon myöhemmin selvisi Vortexin tekemä korruptoitunut plugins.txt tiedosto.
 
Tämä oli selkeästi tekoälyavusteinen low effort rahastus.
Tietenkin on, myös helppoa valuuttaa TES6 kehitykseen. Unreali valittiin työkaluksi koska sitä osaa käyttää ulkoistettu halpatyövoima jossain hevonkuusessa. Sama juttu oli sen GTA Remaster trilogyn kanssa, AI upscale sloppia "made in india™" siellä sun täällä, paskottu alkuperäistä tyyliä sellaisten toimesta jotka ei välttämättä edes käsittänyt miksi jokin oli juuri niin kuin se oli jne. Näköjään on tässä Oblivionissakin paskottu hieman sitä alkuperäistä näkemystä ja ja vaihdeltu asioita huonompaan suuntaan.

Ainakin omaan silmään tuo Unrealin tuoma visuaalinen ilme vei vähän sitä sielua mikä siinä alkuperäisessä oli. Pahimmat on tuo geneerinen ulkoasu joka on pääosin, haalistuneiden värien ja global illuminationin mukana tuoman valaistuksen syytä.

Tän remasteredin ois voinu hoitaa huomattavasti fiksummin, tarvetta millekkään hyperrealistisille rtx grafiikkamässyille ei edes ollut. Cyrodiil on tainnut olla myös siellä TESOssa joten olisivat voineet tehdä tälle samantapaisen käsittelyn mitä Skyrim sai kun verrataan vanhaa konsoliversiota uuteen Skyrim Special Editioniin jossa peli sai optimointeja nykyaikaiselle raudalle, resoluutio fiksiä jne graafista parannusta jossa ei paskottu alkuperäistä visiota.

Harmi kun suhteellisen legendaarisen pelin remasteri hoidettiin näinkin huolimattomasti ja välinpitämättömästi.
 
Tietenkin on, myös helppoa valuuttaa TES6 kehitykseen. Unreali valittiin työkaluksi koska sitä osaa käyttää ulkoistettu halpatyövoima jossain hevonkuusessa. Sama juttu oli sen GTA Remaster trilogyn kanssa, AI upscale sloppia "made in india™" siellä sun täällä, paskottu alkuperäistä tyyliä sellaisten toimesta jotka ei välttämättä edes käsittänyt miksi jokin oli juuri niin kuin se oli jne. Näköjään on tässä Oblivionissakin paskottu hieman sitä alkuperäistä näkemystä ja ja vaihdeltu asioita huonompaan suuntaan.

Ainakin omaan silmään tuo Unrealin tuoma visuaalinen ilme vei vähän sitä sielua mikä siinä alkuperäisessä oli. Pahimmat on tuo geneerinen ulkoasu joka on pääosin, haalistuneiden värien ja global illuminationin mukana tuoman valaistuksen syytä.

Tän remasteredin ois voinu hoitaa huomattavasti fiksummin, tarvetta millekkään hyperrealistisille rtx grafiikkamässyille ei edes ollut. Cyrodiil on tainnut olla myös siellä TESOssa joten olisivat voineet tehdä tälle samantapaisen käsittelyn mitä Skyrim sai kun verrataan vanhaa konsoliversiota uuteen Skyrim Special Editioniin jossa peli sai optimointeja nykyaikaiselle raudalle, resoluutio fiksiä jne graafista parannusta jossa ei paskottu alkuperäistä visiota.

Harmi kun suhteellisen legendaarisen pelin remasteri hoidettiin näinkin huolimattomasti ja välinpitämättömästi.
Mielipiteet sallittakoot mutta itse en olisi innostunut mistään laiskasta patchista ja vähän upscaletuista tekstuureista mitä sinä tunnut kaipaavan. Kyllä tämä oikeasti uusiksi tehty kunnon graafinen päivitys oli oikea valinta.
 
Tietenkin on, myös helppoa valuuttaa TES6 kehitykseen. Unreali valittiin työkaluksi koska sitä osaa käyttää ulkoistettu halpatyövoima jossain hevonkuusessa. Sama juttu oli sen GTA Remaster trilogyn kanssa, AI upscale sloppia "made in india™" siellä sun täällä, paskottu alkuperäistä tyyliä sellaisten toimesta jotka ei välttämättä edes käsittänyt miksi jokin oli juuri niin kuin se oli jne. Näköjään on tässä Oblivionissakin paskottu hieman sitä alkuperäistä näkemystä ja ja vaihdeltu asioita huonompaan suuntaan.

Ainakin omaan silmään tuo Unrealin tuoma visuaalinen ilme vei vähän sitä sielua mikä siinä alkuperäisessä oli. Pahimmat on tuo geneerinen ulkoasu joka on pääosin, haalistuneiden värien ja global illuminationin mukana tuoman valaistuksen syytä.

Tän remasteredin ois voinu hoitaa huomattavasti fiksummin, tarvetta millekkään hyperrealistisille rtx grafiikkamässyille ei edes ollut. Cyrodiil on tainnut olla myös siellä TESOssa joten olisivat voineet tehdä tälle samantapaisen käsittelyn mitä Skyrim sai kun verrataan vanhaa konsoliversiota uuteen Skyrim Special Editioniin jossa peli sai optimointeja nykyaikaiselle raudalle, resoluutio fiksiä jne graafista parannusta jossa ei paskottu alkuperäistä visiota.

Harmi kun suhteellisen legendaarisen pelin remasteri hoidettiin näinkin huolimattomasti ja välinpitämättömästi.
Skyblivion tulee olemaan huomattavasti lähempänä alkuperäistä, ja kaikki meshit, tekstuurit, ympäristöt, luolat yms. on paranneltu ja huolella tehty.

Oblivion

ScreenShot191.jpgScreenShot196.jpgScreenShot195.jpg

Pari vuotta vanha Skyblivion traileri:

 
Mulla oli kaikki asetukset vetäneet defaultin (syytän päivitystä). Ensiksi luulin ensimmäisen goblinin kohdalla, että mun uudessa aseessa on jotain mitä en nyt äkkiseltään tajua, mutta toisen goblinin kohdalla ymmärsin katsoa vaikeusasteen, joka oli siis tippunut adeptille. Koski myös hiiren sensitivitya. Game Pass versio kyseessä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
275 910
Viestejä
4 753 147
Jäsenet
77 399
Uusin jäsen
canada wet

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom