Tietenkin on, myös helppoa valuuttaa TES6 kehitykseen. Unreali valittiin työkaluksi koska sitä osaa käyttää ulkoistettu halpatyövoima jossain hevonkuusessa. Sama juttu oli sen GTA Remaster trilogyn kanssa, AI upscale sloppia "made in india™" siellä sun täällä, paskottu alkuperäistä tyyliä sellaisten toimesta jotka ei välttämättä edes käsittänyt miksi jokin oli juuri niin kuin se oli jne. Näköjään on tässä Oblivionissakin paskottu hieman sitä alkuperäistä näkemystä ja ja vaihdeltu asioita huonompaan suuntaan.
Ainakin omaan silmään tuo Unrealin tuoma visuaalinen ilme vei vähän sitä sielua mikä siinä alkuperäisessä oli. Pahimmat on tuo geneerinen ulkoasu joka on pääosin, haalistuneiden värien ja global illuminationin mukana tuoman valaistuksen syytä.
Tän remasteredin ois voinu hoitaa huomattavasti fiksummin, tarvetta millekkään hyperrealistisille rtx grafiikkamässyille ei edes ollut. Cyrodiil on tainnut olla myös siellä TESOssa joten olisivat voineet tehdä tälle samantapaisen käsittelyn mitä Skyrim sai kun verrataan vanhaa konsoliversiota uuteen Skyrim Special Editioniin jossa peli sai optimointeja nykyaikaiselle raudalle, resoluutio fiksiä jne graafista parannusta jossa ei paskottu alkuperäistä visiota.
Harmi kun suhteellisen legendaarisen pelin remasteri hoidettiin näinkin huolimattomasti ja välinpitämättömästi.