Testissä Cyberpunk 2077 suorituskyky ja kuvanlaatu (NVIDIA vs AMD)

Rxd

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2020
Viestejä
1 898
Tuleehan myös tämä yleinen resoluutio myös testiin: 3440x1440?

Jotenkin outoa ettei mikään tietotekniikkasivusto käytä tätä ultralaajaresoluutiota vaikka se on todella yleinen.

/näyttävimmin suomen kieli on todella jännä kun sana jää välistä, niin koko sisältö muuttuu. Eli kyse ei ollut että uw > hd. Vaan ne ketkä käyttää uw niin 3440>5120/custom reso.
 
Viimeksi muokattu:

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 102
Tuleehan myös tämä yleinen resoluutio myös testiin: 3440x1440?

Jotenkin outoa ettei mikään tietotekniikkasivusta käytä ultralaajaresoluutiota vaikka se on todella yleinen.
Todella yleinen? Taitaa olla ennemminkin todella harvinainen. 1080p taitaa olla ylivoimaisesti yleisin peliresoluutio.
4K reso 3840 x 2160 = 8294400 pikseliä
uw reso 3440 x 1440 = 4953600 pikseliä
2k reso 2560 x 1440 = 3686400 pikseliä
eli suorituskyky on jossain 4k:n ja 2k:n välimaastossa. Lähempänä 2k:ta.
 

Rxd

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2020
Viestejä
1 898
Todella yleinen? Mistä moinen statistiikka? :hmm:
Harvemmin muita ultralaajakuvanresoluutioita näen kuin 3440x1440 natiivina. Vaikkakin itse käytän 2560×1080 custom resoa sillä käytössä on gtx 770 :beye:
ja pidin tätä 5120 x 1440 resoluutiota siis olevan se vähemistö. Niin oletin tuon resoluution olevan se yleinen uw:ssa.
 

Rxd

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2020
Viestejä
1 898
Todella yleinen? Taitaa olla ennemminkin todella harvinainen. 1080p taitaa olla ylivoimaisesti yleisin peliresoluutio.
4K reso 3840 x 2160 = 8294400 pikseliä
uw reso 3440 x 1440 = 4953600 pikseliä
2k reso 2560 x 1440 = 3686400 pikseliä
eli suorituskyky on jossain 4k:n ja 2k:n välimaastossa. Lähempänä 2k:ta.
Juu, osaako joku laskea pikseleiden mukaan jonkin matemaattisen kertotaulun numeron, että mikä X kaavassa 48*x=(uw reso 3440 x 1440 = 4953600 pikseliä):n fps.

3840x2160 = 8294400 pikseliä
GeForce RTX 3080
RT Ultra + DLSS Performance 48 fps

3440 x 1440 = 4953600 pikseliä
GeForce RTX 3080
RT Ultra + DLSS Performance X fps?

Eli jotenkin joku viisas osaa tietää jonkin kaavan miten näiden pikseleiden avulla voi saada tietoon summan jolla pitää fps:n summa kertoa/jakaa.
Vai voiko sitä fps:n antamaan lukemaan luottaa käyttämällä matematiikkaa?

Oliko tässä artikkelin testikaaviossa, joku vika missä on selvitetty millä asetuksilla milläkin näytönohjaimilla peli pyörii +50 FPS?

 

Griffin

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 136
Nämä jutut on aina yhtä typeriä. Peliä kehitetty 8 vuotta, aktiivisesti 2-3, uusia konsoleita ollut markkinoilla 1kk. Konsoleita myyty arviolta jotain sataa miljoonaa, peli PC:itä todennäköisesti ainakin pelien myyntiluvuista päätellen vähemmän. Millehän alustalle kannattaa pelit suunnitella? Luuleeko joku oikeasti, että jos pelintekijä lähtee nyt tekemään peliä, niin se suunnittelee sen jollekkin PS6 koneelle joka ehkä tulee sitten 3-4 vuoden päästä kun peliprojekti on valmis?
Nyt oli käsittääkseni tarkoitus tehdä uusi, hyvännäköinen peli, eikä perus 1 euron alelaariin suoraan menevä pacman clooni.
Peliä voidaan myydä uusille laitteille vuosia, jos se on hyvä.

Vanhat konsolit ovat olleet vuosikausia pahoja kehityksen jarruja, koska ovat ihan liian suorituskyvyttömiä. Olisi ollut järkevintä unohtaa ne täysin, sillä niille ei saa hyvää jälkeä aikaan pelistä, joka vaatii niitä resursseja enemmän.

Vanhoilla konsolella peliä ei saa nopeaksi, eikä sitä myöskään saa näyttämään hyvältä. Tietysti, kun tarpeeksi karsitaan ja sallitaan esim pikkuhiljaa paikalleen ilmestyvät objektit, niin saa sen varmaankin läpipelattavaan kuntoon, mutta työtä siinä on melko kohtuuttomasti, eikä se tule tyytyväisyyttä herättämään.
 

Rxd

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2020
Viestejä
1 898
En nyt tiedä onko tämä joku vitsi, mutta kysehän on ensimmäisen asteen yhtälöstä?

8.2/4.9Mpix = kerroin alhaisemmalle pikselimäärälle = 1.67 (8.2 on 1.67 kertaa enemmän)
48 FPS * (8.2/4.9) = 80FPS

Se onko suorituskyky näin lineaarista on sitten toinen asia.
voisi sitten katsoa onko se lineaarista.
Eli jos tiedetään 4k fps:n lukema
eli 8,2/3,6=2,27 niin tämän mukaan 2k reson fps olisi 140,7 fps. mutta todellisessa testissä näkyy lukema 105,7.
Eli tätä ei voi laskea tai olettaa sen olevan vain jotain, vai laskinkö tämän kaavan väärin?

1608675087801.png
 
Liittynyt
16.10.2019
Viestejä
1 137
En nyt tiedä onko tämä joku vitsi, mutta kysehän on ensimmäisen asteen yhtälöstä?

8.2/4.9Mpix = kerroin alhaisemmalle pikselimäärälle = 1.67 (8.2 on 1.67 kertaa enemmän)
48 FPS * (8.2/4.9) = 80FPS

Se onko suorituskyky näin lineaarista on sitten toinen asia.
Eikös kuitenkin pidä ensin laskea FPS-erotus eli (FPS@1440p - FPS@4k) x 0.275 missä 0.275 = (uw - 1440p) / (4k - 1440p) ja vähentää tämä luku FPS@1440p:stä? Lineaarinenhan tämä käyrä tosiaan tuskin on, mutta kyllä tällä sopivan hihavakion saa laskettua.
e: Eli yllä FPS@uw olisi 93.7.
 

BlackWolf

Suomen Michael Jackson
BANNED
NOSTO
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 797
Nyt oli käsittääkseni tarkoitus tehdä uusi, hyvännäköinen peli, eikä perus 1 euron alelaariin suoraan menevä pacman clooni.
Peliä voidaan myydä uusille laitteille vuosia, jos se on hyvä.

Vanhat konsolit ovat olleet vuosikausia pahoja kehityksen jarruja, koska ovat ihan liian suorituskyvyttömiä. Olisi ollut järkevintä unohtaa ne täysin, sillä niille ei saa hyvää jälkeä aikaan pelistä, joka vaatii niitä resursseja enemmän.

Vanhoilla konsolella peliä ei saa nopeaksi, eikä sitä myöskään saa näyttämään hyvältä. Tietysti, kun tarpeeksi karsitaan ja sallitaan esim pikkuhiljaa paikalleen ilmestyvät objektit, niin saa sen varmaankin läpipelattavaan kuntoon, mutta työtä siinä on melko kohtuuttomasti, eikä se tule tyytyväisyyttä herättämään.
Se ei muuta millään tosiasioita. Et voi tehdä pörssiyhtiönä miljoonien budjetilla ja tuhansilla työntekijöillä peliä ja unohtaa ne vanhat paskat konsolit. Se ei mene läpi ikinä osakkeenomistajille ja olisi suoranainen itsemurha. Se on ihan se ja sama miten paljon sinua tai jotain muuta kenkuttaa ne konsolit, se vain on se totuus markkinataloudessa. Pelien kehittäminen maksaa, niiden pitää tuottaa ne rahat takaisin ja vielä voittoa päälle, joten ne sen lainalaisuuden mukaan on myös tehtävä. Peli laitettiin kehitykseen kun ei ollut uusia konsoleita, se julkaistiin kun ei käytännössä ole uusia konsoleita. Jolloin on ihan turha alkaa selittämään vanhoista konsoleista ja niiden paskuudesta sitä tai tätä.
 
Liittynyt
17.09.2020
Viestejä
1 760
Nyt oli käsittääkseni tarkoitus tehdä uusi, hyvännäköinen peli, eikä perus 1 euron alelaariin suoraan menevä pacman clooni.
Peliä voidaan myydä uusille laitteille vuosia, jos se on hyvä.

Vanhat konsolit ovat olleet vuosikausia pahoja kehityksen jarruja, koska ovat ihan liian suorituskyvyttömiä. Olisi ollut järkevintä unohtaa ne täysin, sillä niille ei saa hyvää jälkeä aikaan pelistä, joka vaatii niitä resursseja enemmän.

Vanhoilla konsolella peliä ei saa nopeaksi, eikä sitä myöskään saa näyttämään hyvältä. Tietysti, kun tarpeeksi karsitaan ja sallitaan esim pikkuhiljaa paikalleen ilmestyvät objektit, niin saa sen varmaankin läpipelattavaan kuntoon, mutta työtä siinä on melko kohtuuttomasti, eikä se tule tyytyväisyyttä herättämään.
Moni pelaaja tosiaan unohtaa, että 7 vuotta vanhaa serrikasaa on turha ruoskia. Se maksoi 399€ 7 v sitten. Miten sen voisi edes kuvitella olevan käypää pelirautaa. Ei se ole. Nimim. Never again.

Alustojen myyntimäärä ei ole validi peruste pelisuunnittelulle. Muuten kaikki pelit olis mobiilipelejä. Last-gen konsolit oli raaka virhe cp2077:lle, jonka kyllä näin jo ajat sitten.
 

Rxd

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2020
Viestejä
1 898
Eikös kuitenkin pidä ensin laskea FPS-erotus eli (FPS@1440p - FPS@4k) x 0.275 missä 0.275 = (uw - 1440p) / (4k - 1440p) ja vähentää tämä luku FPS@1440p:stä? Lineaarinenhan tämä käyrä tosiaan tuskin on, mutta kyllä tällä sopivan hihavakion saa laskettua.
e: Eli yllä FPS@uw olisi 93.7.
eli 11.88 fps. Onnistuukohan tämän lisääminen tähän:

3840x2160 = 8294400 pikseliä
GeForce RTX 3080
RT Ultra + DLSS Performance 48 fps

jolloin olisiko RT Ultra + DLSS Performance RTX 3080:llä= 59,88 fps 3440x1440 resolla?
 
Liittynyt
17.09.2020
Viestejä
1 760
Se ei muuta millään tosiasioita. Et voi tehdä pörssiyhtiönä miljoonien budjetilla ja tuhansilla työntekijöillä peliä ja unohtaa ne vanhat paskat konsolit. Se ei mene läpi ikinä osakkeenomistajille ja olisi suoranainen itsemurha. Se on ihan se ja sama miten paljon sinua tai jotain muuta kenkuttaa ne konsolit, se vain on se totuus markkinataloudessa. Pelien kehittäminen maksaa, niiden pitää tuottaa ne rahat takaisin ja vielä voittoa päälle, joten ne sen lainalaisuuden mukaan on myös tehtävä. Peli laitettiin kehitykseen kun ei ollut uusia konsoleita, se julkaistiin kun ei käytännössä ole uusia konsoleita. Jolloin on ihan turha alkaa selittämään vanhoista konsoleista ja niiden paskuudesta sitä tai tätä.
Heh. Menikö tää nyt sitten jotenkin hyvin cdpr:n kannalta. Joukkokanne hakusessa, rahat takaisin, ja maine suttaantuu? Onko tää nyt sitä hyvää markkinataloutta, jota kaipasit? Tää oli hölmöilyä, ei muuta.

Maailman sivu on nähty julkaisijoita/studioita, jotka ovat "alkaneet ymmärtämään markkinataloutta". Aina on mennyt pieleen.
 
Liittynyt
16.10.2019
Viestejä
1 137
eli 11.88 fps. Onnistuukohan tämän lisääminen tähän:

3840x2160 = 8294400 pikseliä
GeForce RTX 3080
RT Ultra + DLSS Performance 48 fps

jolloin olisiko RT Ultra + DLSS Performance RTX 3080:llä= 59,88 fps 3440x1440 resolla?
Toiseen suuntaan mentäessä pitää vaihtaa kertoimeksi 1 - 0.275 = 0.725 eli tämä kerrotaan FPS-erotuksella ja lisätään FPS@4k. Ja tämä siis riippuu käsittääkseni FPS-erosta, eli yleismaailmallista kerrointa vaikkapa FPS@4k:lle ei voi laskea.
 
Liittynyt
16.10.2019
Viestejä
1 137
Moni pelaaja tosiaan unohtaa, että 7 vuotta vanhaa serrikasaa on turha ruoskia. Se maksoi 399€ 7 v sitten. Miten sen voisi edes kuvitella olevan käypää pelirautaa. Ei se ole. Nimim. Never again.

Alustojen myyntimäärä ei ole validi peruste pelisuunnittelulle. Muuten kaikki pelit olis mobiilipelejä. Last-gen konsolit oli raaka virhe cp2077:lle, jonka kyllä näin jo ajat sitten.
Kumman hyvin tuo Hämis pyörii PS4 Prolla mitä nyt pelailen, eikä se Pro nyt niin paljon parempi ole.

Ja kyllä se myyntimäärä vaikuttaa mm. käytettävään budjettiin aika lailla. Tai sitten tehdään niche-tuotetta, joiden kuluttajat suostuvat maksamaan enemmän kuin normot.

Ei sinänsä, kyllä osa nykypeleistä on PS4:lle liikaa, esim. Control oli jo käsittääkseni pelikelvoton. Mutta olihan käsittääkseni Max Paynen (ykkösen) myydyin versio PS2:lle, joka oli myös se paskin.
 

Rxd

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2020
Viestejä
1 898
Toiseen suuntaan mentäessä pitää vaihtaa kertoimeksi 1 - 0.275 = 0.725 eli tämä kerrotaan FPS-erotuksella ja lisätään FPS@4k. Ja tämä siis riippuu käsittääkseni FPS-erosta, eli yleismaailmallista kerrointa vaikkapa FPS@4k:lle ei voi laskea.
Joo, löysin netistä kyllä 3440x1440 resoluutiolla kulkevan cyberpunkin medium-asetuksilla. fps oli sillä 75-95 fps välillä kokoajan. Mutta olisin halunnut myös nähdä mitähän fps olisi dlss+raytracen kanssa näyttänyt. On tää kyllä tuskallista omistaa uw. hankalaksi tehty löytää kattavia tuotetestejä kun näitä testejä luultavimmin tehdään sen takia, että ihmiset voivat nähdä että minkälainen gpu on omiin tarpeisiin sopiva.
 
Liittynyt
17.09.2020
Viestejä
1 760
Kumman hyvin tuo Hämis pyörii PS4 Prolla mitä nyt pelailen, eikä se Pro nyt niin paljon parempi ole.

Ja kyllä se myyntimäärä vaikuttaa mm. käytettävään budjettiin aika lailla. Tai sitten tehdään niche-tuotetta, joiden kuluttajat suostuvat maksamaan enemmän kuin normot.

Ei sinänsä, kyllä osa nykypeleistä on PS4:lle liikaa, esim. Control oli jo käsittääkseni pelikelvoton. Mutta olihan käsittääkseni Max Paynen (ykkösen) myydyin versio PS2:lle, joka oli myös se paskin.
Siis jos nyt ihan vielä luet viestini uudestaan. Ps4 pro ei ole ps4. Ps4 prota ei julkaistu 2013, eli seitsemän vuotta sitten.

Aika hitsin monta peliä tuli pelattua/testattua ps4 ja ps4 pro:lla. Multiplattareissa ero oli todella iso. Esim. Borderlands 3 ja Battlefield v. Ps4 pro oli hyvä ja ps4 liian usein pelikelvoton.

Ongelma ei siis ole konsolit, vaan niiden pitkä sukupolviväli.
 
  • Tykkää
Reactions: Fex

Griffin

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 136
Se ei muuta millään tosiasioita. Et voi tehdä pörssiyhtiönä miljoonien budjetilla ja tuhansilla työntekijöillä peliä ja unohtaa ne vanhat paskat konsolit. Se ei mene läpi ikinä osakkeenomistajille ja olisi suoranainen itsemurha. Se on ihan se ja sama miten paljon sinua tai jotain muuta kenkuttaa ne konsolit, se vain on se totuus markkinataloudessa. Pelien kehittäminen maksaa, niiden pitää tuottaa ne rahat takaisin ja vielä voittoa päälle, joten ne sen lainalaisuuden mukaan on myös tehtävä. Peli laitettiin kehitykseen kun ei ollut uusia konsoleita, se julkaistiin kun ei käytännössä ole uusia konsoleita. Jolloin on ihan turha alkaa selittämään vanhoista konsoleista ja niiden paskuudesta sitä tai tätä.
Sitten peli pitää jättää kokonaan tekemättä.

Asia nyt vain on niin, että. Jos aiotaan tukea kunnolla uusia konsoleita, niin ei ne pelit järkevästi niillä vanhoilla jätteillä kunnolla pyöri. Suorituskyky- ja ominaisuuserot nyt vain ovat ihan liian suuret. Siihen ei vaikuta se, mitä osakkeenomistajat ajattelevat.

Joko tehdään vanhoille ja sitten ko peli ei oikein ole nykypäivää tai sitten tehdään uusille ja sen kanssa sitten näkee, kun katsotaan lopputulosta.

Veikkaan, että kassara heiluu ja kadut tyhjenevät ihmisistä vanhoilla konsoleilla, tekstuureja ym karsitaan ja lopulta peli tahmoo silti eteenpäin pienellä resolla ja välillä on puuttuvia kohtia kuvassa noilla vanhoilla laitteilla. Kertakaikkiset jumit ja ongelmat korjataan, mutta kaikkeen ei pystytä.

Vanhat laitteet luonnollisesti tulevat saamaan kirveestä pikkuhiljaa ja julkaisujen määrä niille vähenee kokoajan.

Vaikka sekä edellinen, että nykyinen konsolisukupolvi on keskitason PC laite ilmestyessään, niin ei tuota kannata yrittää wsim pelata PC:llä, joka oli silloin 7 vuotta sitten keskihintainen laite.
------------------
Nyt rautaan on pitkästä aikaa tullut uusia ominaisuuksia, joiden puuttuminen vanhasta raudasta aiheuttaa pahoja ongelmia (suorituskyky ja kertakaikkinen ominaisuuksien puute) joten on odotettavissa tavallista nopeampi vanhojen romujen unohtaminen.
------------------
Tietysti voidaan tehdä peli ensin edelliselle sukupolvelle ja karsia siinä vaiheessa sitä rankasti ja sitten tehdä vähän grafiikaltaan parannettu viritys uudelle sukupolvelle, mutta ko tempulla menetetään uusien puolella auttamatta myyntejä, sillä vain niille tehtyjä pelejä tulee kyllä ja ne jyräävät, jos ovat edes semi kunnolla tehtyjä, tuollaiset viritykset armotta, jolloin ko viritys siirtyy alelaariin.. Esim tuplaantunut keskusmuisti ja huimasti suorituskykyisempi prossu sallii kaikkea kivaa uutta ominaisuutta, joita on osaa miltei mahdotonta lisätä jälkikäteen..
--------
Peleissäkin pitää vain joskus ottaa askel eteenpäin ominaisuuksien kehittelyssä. Jos crysis olisi suunniteltu PS2:lle (ps3 taisi olla ollut n vuoden crysiksen julkaisun aikoihin) , niin se ei olisi jäänyt pelien historiaan graffisesti uraauurtavana teoksena.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2019
Viestejä
1 137
Siis jos nyt ihan vielä luet viestini uudestaan. Ps4 pro ei ole ps4. Ps4 prota ei julkaistu 2013, eli seitsemän vuotta sitten.

Aika hitsin monta peliä tuli pelattua/testattua ps4 ja ps4 pro:lla. Multiplattareissa ero oli todella iso. Esim. Borderlands 3 ja Battlefield v. Ps4 pro oli hyvä ja ps4 liian usein pelikelvoton.

Ongelma ei siis ole konsolit, vaan niiden pitkä sukupolviväli.
Ok, mulla vaan Pro niin ei ole tullut tehtyä vertailua.
 
Liittynyt
28.03.2019
Viestejä
255
Joo, löysin netistä kyllä 3440x1440 resoluutiolla kulkevan cyberpunkin medium-asetuksilla. fps oli sillä 75-95 fps välillä kokoajan. Mutta olisin halunnut myös nähdä mitähän fps olisi dlss+raytracen kanssa näyttänyt. On tää kyllä tuskallista omistaa uw. hankalaksi tehty löytää kattavia tuotetestejä kun näitä testejä luultavimmin tehdään sen takia, että ihmiset voivat nähdä että minkälainen gpu on omiin tarpeisiin sopiva.
Ryzen 5900x ja RTX 3060 Ti:llä 3440x1440 resoluutiolla, asetuksina RT Ultra+DLSS Performance, FPS pyöri minimissään siinä 40-45 paikkeilla Steam overlayn mukaan. En tosin ole kovin tarkkaan tuota fpssää seuraillut.
 
  • Tykkää
Reactions: Rxd

Rxd

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2020
Viestejä
1 898
Ryzen 5900x ja RTX 3060 Ti:llä 3440x1440 resoluutiolla, asetuksina RT Ultra+DLSS Performance, FPS pyöri minimissään siinä 40-45 paikkeilla Steam overlayn mukaan. En tosin ole kovin tarkkaan tuota fpssää seuraillut.
Jos jollaki toisellaki on jokin muu vaikka 3070 tai 3080 nuilla asetuksilla eli medium ja dlss performance ja ray trace ultra, niin voisi verrata miten eroaa. Eli siis jos löytyy ultrawidescreeni joltain kans.
 
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
5 527
voisi sitten katsoa onko se lineaarista.
Eli jos tiedetään 4k fps:n lukema
eli 8,2/3,6=2,27 niin tämän mukaan 2k reson fps olisi 140,7 fps. mutta todellisessa testissä näkyy lukema 105,7.
Eli tätä ei voi laskea tai olettaa sen olevan vain jotain, vai laskinkö tämän kaavan väärin?

2K on melkolailla sama kuin 1080p
niin tarkoitit varmaan 1440p?
 
Liittynyt
11.02.2019
Viestejä
1 781
Aika hitsin monta peliä tuli pelattua/testattua ps4 ja ps4 pro:lla. Multiplattareissa ero oli todella iso. Esim. Borderlands 3 ja Battlefield v. Ps4 pro oli hyvä ja ps4 liian usein pelikelvoton.
Toisaalta löytyy esimerkkejä kuten HZD ja CoD jotka on näyttäviä ja kulkee sen verran hyvin kuin mahdollista PS4:lläkin. Eli kyllä se seitsemän vuoden takainen serrikin pystyy jos osataan tehdä ja on resursseja panostaa.

Eiköhän sieltä CDPR:n tiimistäkin sen verran osaamista löydy että Cyberpunkin saa pyörimään edes kohtuullisesti (CPU toki ottaa kansanvaelluksissa vastaan) JOS corpot vain antaa devaajien tehdä päivityksiä. Jonka kuvittelisin tapahtuvan jos puheet luottamuksen takaisin rakentamisesta ei ole pelkää lämmintä ilmaa.

Kaupunkimiljöö on toki haastava mutta mitään niin mullistavaa ei CP2077:ssä tehdä etteikö sitä olisi saatavissa toimimaan peruskonsolillakin jos vain tarpeeksi yritetään. Kokemus ei tietenkään ikinä vastaa PC:tä tai uusia konsolisukupolvia mutta sitä ei nyt kai kukaan järkipäinen luulekkaan.
 
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
5 527
2560x1440 kutsun 2k
3840x2160 kutsun 4k
3440x1440 sitä sanon uw:ksi, mutta tätä varmaa tällä logiikalla kutsuisin 3k
2560 aika kaukana 2k.sta
1080p voisi sanoa 2k, on paljon lähempänä ainakin koska 1920x
2K ei siis ole yhtäkuin 1440p
 

moukula

Team AMD
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 508

"2K resolution is a generic term for display devices or content having horizontal resolution of approximately 2,000 pixels. In the movie projection industry, Digital Cinema Initiatives is the dominant standard for 2K output and defines 2K resolution as 2048 × 1080.
In television and consumer media, 1920 × 1080 is the most common 2K resolution, but this is normally referred to as 1080p."

Kannattais opetella käyttämään "virallisia" termejä niin ei mene keskusteluissa puurot ja vellit sekaisin.
 
Liittynyt
26.01.2018
Viestejä
1 373
Jos joku etsii optimaalisia asetuksia ja eri kuvanlaatuasetuksien vaikutusta fps:ään, niin tämä artikkeli auttoi itseä huomattavasti: https://www.game-debate.com/news/29...phics-options-every-video-setting-benchmarked

Screen space reflectionit ja volumetric fog varsinkin syö frameja ja ovat suhteessa melko merkityksettömiä kuvanlaatuun. Nuo kuvanhuononnukset eli film grain yms. kannattaa toki laittaa offille, vaikka tuolla niin ei kehoteta tekemään.

E: kuvakaappaus artikkelista: _id1607692896_1406098.jpg

E2: Ei olekaan näin mustavalkoista, katso viestit alempana.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
5 527
Jos joku etsii optimaalisia asetuksia ja eri kuvanlaatuasetuksien vaikutusta fps:ään, niin tämä artikkeli auttoi itseä huomattavasti: Cyberpunk 2077 most important graphics options - every video setting benchmarked

Screen space reflectionit ja volumetric fog varsinkin syö frameja ja ovat suhteessa melko merkityksettömiä kuvanlaatuun. Nuo kuvanhuononnukset eli film grain yms. kannattaa toki laittaa offille, vaikka tuolla niin ei kehoteta tekemään.

E: kuvakaappaus artikkelista:
Onko toi Reflection Quality tuossa se Psyko vai Ultralla?
Rtx3090/3080 ei tuntunut toi asetus kovasti vaikuttavan.

E: Jaa tuossa on Gtx1060 käytetty.
1000 sarjalla muutenkin toimii heikommin suhteessa 2000 sarjaan niin jostakin asetuksesta 1000 sarja saattaa otta enemmä Perf.hittiä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
26.01.2018
Viestejä
1 373
Onko toi Reflection Quality tuossa se Psyko vai Ultralla?
Rtx3090/3080 ei tuntunut toi asetus kovasti vaikuttavan.

E: Jaa tuossa on Gtx1060 käytetty.
1000 sarjalla muutenkin toimii heikommin suhteessa 2000 sarjaan niin jostakin asetuksesta 1000 sarja saattaa otta enemmä Perf.hittiä.
Hyvä huomio, tuo on testattu Psycholla. Testailin itse 3060 Ti:llä niin sain off-57 fps, ultra-57 fps ja psycho-44 fps. DLSS qualitylla taas kaikilla sama 57 fps. Tuossa onkin vähän enemmän muuttujia ja tuo psychoon vertaaminen näköjään vääristää aika paljo tuloksia.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 095
Missä vaiheessa pcmasterrace on hyväksynyt 50fps pelattavaksi. Eikö vähimmäisvaatimus ole aina ollut 60fps?

Sigun koneella 1440p ultralla 75fps, mutta käytössä DF:n suositusasetukset, ja fps pomppaa 100fps pintaan.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 585
Missä vaiheessa pcmasterrace on hyväksynyt 50fps pelattavaksi. Eikö vähimmäisvaatimus ole aina ollut 60fps?

Sigun koneella 1440p ultralla 75fps, mutta käytössä DF:n suositusasetukset, ja fps pomppaa 100fps pintaan.
Peli on varsin hyvin pelattavissa 40-50 FPS, erinomaisesti +50 FPS. Eli jonkun PCMR-meemeilyn sijaan artikkeli kirjoitetaan käytännön kokemusten ja havaintojen ja testien pohjalta.
 
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
5 527
Missä vaiheessa pcmasterrace on hyväksynyt 50fps pelattavaksi. Eikö vähimmäisvaatimus ole aina ollut 60fps?

Sigun koneella 1440p ultralla 75fps, mutta käytössä DF:n suositusasetukset, ja fps pomppaa 100fps pintaan.
Jaa a, ihmettelen kans.
Oma tavoite on aina sellainen about~80-100fps kun tottunut +60fps pelailuun eikä ole 60Hz näyttöjäkään ollu pöydällä enään yli kymmeneenvuoteen.

Tämä 50Fps on kaiketi ihan pelattava luultavasti suurimman osan mielestä..ehkä.
Joten kai se on sellainen lukema johon pyritään minimissään tähdätä.
Tosin 50Fps Avg on ehkäpä turhan heikkoa, mutta 50fps minimi vielä varmaan menettelee monellekkin.

Ja sitten jos esim. testaajat eivät esim erota hyvin 60fps vs 144fps (60Hz vs 144Hz)eroja niin silloin se painotus saattaa olla että "Toimii hyvin vielä 50fps" kun osalle se voi olla jo melkoista puuroa.
Paljon siis kiinni henkilöstäkin joka testailee tai pelailee.

Free/Gsync paneelit toki auttaa tässä alle 60fps pelaamisessakin, joten varmasti usealle ihan hyvä kokemus tämä ~50fps.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 095
Itelle ei kyllä 50fps piisaa. Mun paneelin freesynccikin alkaa toimimaan vasta 57fps jälkeen.
Eikös nykykonsolitkin tähtää 60fps, ja performanssimoodissa jopa 120fps?
 

Griffin

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 136
Hyvä huomio, tuo on testattu Psycholla. Testailin itse 3060 Ti:llä niin sain off-57 fps, ultra-57 fps ja psycho-44 fps. DLSS qualitylla taas kaikilla sama 57 fps. Tuossa onkin vähän enemmän muuttujia ja tuo psychoon vertaaminen näköjään vääristää aika paljo tuloksia.
LUULISIN, jotta tuota peliä on hierottu etupäässä 2000 sarjan näyttisten kanssa, joten lie melko luonnollista, että niillä toimii paremmin.

Itelle ei kyllä 50fps piisaa. Mun paneelin freesynccikin alkaa toimimaan vasta 57fps jälkeen.
Eikös nykykonsolitkin tähtää 60fps, ja performanssimoodissa jopa 120fps?
Kyllähän ne tähtäilevät (vähintään 4K/60 tai enemmänkin) jälleen kerran ties minne, mutta kun tulee raskaampi peli, niin siitä kyllä jäädään tai sitten resosta / piirtoetäisyydestä tai / ja efekteistä on leikkailtu paljon.
Kyllähän muistelen, että vuosien varrella on ollut previkkakuvia peleistä ja sitten, kun on verrattu lopulliseen versioon, niin PC puolella vastaisi, että grafiikka slideri tiputettaisiin high / ultra high asennosta vähintään "medium" asentoon. Mutta eipä sille mitään mahda, jos suorituskyky ei riitä, niin sitten on vain karsittava.. Muistelisin, että asiasta on ollut muutamaan kertaan keskusteluja vuosien varrella..

Jos pelissä on mahdollista säätää säätöjä kevyemmälle, niin en panisi pahakseni, vaikka kaikissa peleissä asetukset yltäisivät niin ylös, että nykyisen sukupolven suorituskykyisinkään näyttis ei siihen kykene. Se olisi tietysti erittäin suotavaa, että pelin asennusohjelma säätäisi asetukset sitten kohdalleen s.e. suurimmalle osalle käyttäjistä on yleensä ok (Eli esim joku reso @60 (mieluusti näytön natiivi tai sen puolikas).
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
5 527
Itelle ei kyllä 50fps piisaa. Mun paneelin freesynccikin alkaa toimimaan vasta 57fps jälkeen.
Eikös nykykonsolitkin tähtää 60fps, ja performanssimoodissa jopa 120fps?
Ps5 on dynaaminen resoluutio 972p -- 1188p
Ja pyörii sen 50-60fps, kaupungissa autolla dippaa 50fps tuntumaan.

Ja sitten on Quality mode 30fps jossa korkeampi resoluutio.
 
Liittynyt
17.01.2018
Viestejä
409
Teidän testiemonne tukee 4000G prossua , löytyykö pelistä niin low asetusta , että pyörii
Eli alaraja rauta , putooko kaikki market paketit ulos
Entä kokeilitteko niitä arvonta giby muisteja tuolla pelillä , vaikuttiko mitään yli 4000 Hz taajuus
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 498
Uuden 1.05-päivityksen myötä 3600-prosessorin käyttöaste nousi selvästi 50-60 % välimaastosta 70-90 %:iin.

Keskimääräistä ruudunpäivitysnopeutta 1.05-päivitys ei parantanut, mutta minimi eli 1% low parani 5 FPS:llä.
Tää on nyt varmaan joku vitsi. :D Nostetaan prossun käyttöä joku 60% ilman mitään varsinaisia gaineja.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 840
Tää on nyt varmaan joku vitsi. :D Nostetaan prossun käyttöä joku 60% ilman mitään varsinaisia gaineja.
SMT:llä prossunkäyttöaste ei ole kovin indikatiivinen todellisesta ytimien käyttöasteesta. Tuo 50% kokonaiskäyttöaste saattaa jo tarkoittaa sitä, että kaikki ytimet on varattuna 100% ajasta. Tällöin jokaista fyysistä ydintä kuormitettaisiin jatkuvasti yhdellä säikeellä ydintä kohti.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 557
No kai se DLSS vastike sitten on pian tulossa, jos kerran RayTracing vastike on myös tulossa Cyperpunkkiin AMD:ltä?

Kyllähän Cyperpunk 2077 osoitti että DLSS on sellainen teknologia jota ainoa kilpailija AMD ei voi olla varaa kehittämättä
Ei ole mitään "AMDn raytracing vastiketta", CDPR on keinotekoisesti estänyt RTn käytön Cyberpunkissa AMDllä, oletettavasti eivät ehtineet testata tarpeeksi mutta eivät ole mitään virallista syytä taineet antaa.

DLSS ja vastaavat on teknologioita joista toivottavasti ei jouduta kärsimään PC:llä. Kärsimisellä tarkoitan "pakotusta" eli suunnitellaan peli niin ettei mikään voi ajaa sitä järkevillä resoluutioilla siedettävällä suorituskyvyllä. Jos tehot ei riitä RT:n käyttöön "kaikessa" ilman niin suunnitellaan ne efektit siten että riittää eikä niin että peli pitää renderöidä jollain 540p-1080p resoluutiolla markkinoiden tehokkaimmillakin vehkeillä ja sitten hallusinoidaan neuroverkon pohjalta miltä sen ehkä pitäisi skaalattuna näyttää, siinä sivussa tuottaen artifakteja.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 840
DLSS ja vastaavat on teknologioita joista toivottavasti ei jouduta kärsimään PC:llä. Kärsimisellä tarkoitan "pakotusta" eli suunnitellaan peli niin ettei mikään voi ajaa sitä järkevillä resoluutioilla siedettävällä suorituskyvyllä. Jos tehot ei riitä RT:n käyttöön "kaikessa" ilman niin suunnitellaan ne efektit siten että riittää eikä niin että peli pitää renderöidä jollain 540p-1080p resoluutiolla markkinoiden tehokkaimmillakin vehkeillä ja sitten hallusinoidaan neuroverkon pohjalta miltä sen ehkä pitäisi skaalattuna näyttää, siinä sivussa tuottaen artifakteja.
Sulla taitaa olla häviävä näkemys, kun tuntuu nuo pelintekijöiden ulostulot olevan sellaisia, että resoluutio ei kiinnosta ja tekevät mieluumin peleistä graafisesti hienompia. Tätä myös DigitalFoundry ja monet muut komppaavat, joten pelintekijät tuskin kokevat ulkopuoleltakaan vastahakoisuutta tätä ajatusmaailmaa kohtaan.
 

moukula

Team AMD
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 508
Tää on nyt varmaan joku vitsi. :D Nostetaan prossun käyttöä joku 60% ilman mitään varsinaisia gaineja.
Minimi-fps:n nostohan on justiinsa se kaikista tärkein gaini. Ketä kiinnostaa jos huiput pyörii jossain 200:ssa jos sitten välillä töksähtää ja stutteroi pahasti. Ennemmin täysin tasainen 60.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 021
DLSS ja vastaavat on teknologioita joista toivottavasti ei jouduta kärsimään PC:llä. Kärsimisellä tarkoitan "pakotusta" eli suunnitellaan peli niin ettei mikään voi ajaa sitä järkevillä resoluutioilla siedettävällä suorituskyvyllä.
Adaptiivinen renderöintiresoluutio eri buffereille + turhan laskennan välttäminen ei ole mitään ”kärsimystä”, vaan ainoa järkevä suuntaus tulevaisuuden pelirendauksessa. Samaan suuntaan mennään adaptiivisilla shadereilla ja kaikilla muillakin tekniikoilla joilla vähennetään laskentaa joka vaikuttaa kuvanlaatuun hyvin vähän suhteessa käytettyihin kellosykleihin.

Se, että onko DLSS nykymuodossaan se lopullinen ja paras ratkaisu voi tietty vastata suoraan "Ei".

Toistaiseksi se on kuitenkin parhaita tarjolla olevista ratkaisuista ja selkeästi parempi kuin yksikään checkerboard upscaling. Oikeasti parasta jälkeä suhteessa käytettyyn laskentatehoon tarjoaisi todennäköisesti se, että osa buffereista rendattaisiin isommalla resolla ja osa pienemmällä resolla sen sijaan että kaikki rendataan alemmalla resolla ja sitten temporaalisesti + eri välibuffereita hyödyntämällä upscaletetaan lopputulosta.

Natiiviresoon rendaus alkaa vähitellen olla reliikki ja modernit pelit räpiköivät siitä irti sitä mukaa kun ehtivät, eikä siihen tulla enää koskaan palaamaan. Näyttöjen resoluutiot kun tulevat skaalaamaan edelleen ylöspäin nykyisestä ja rendausreson nosto samassa suhteessa ei ole millään tavalla järkevää käyttöä laskentateholle. HiDPI-näytöllä kaiken rendaus natiiviresolle ole millään tavalla järkevää. Ajan kanssa päädytään siihen, että peli rendataan sillä resolla kuin pystytään ja GUI rendataan natiiviresolla siihen päälle.
 
Viimeksi muokattu:

Griffin

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 136
Ei ole mitään "AMDn raytracing vastiketta", CDPR on keinotekoisesti estänyt RTn käytön Cyberpunkissa AMDllä, oletettavasti eivät ehtineet testata tarpeeksi mutta eivät ole mitään virallista syytä taineet antaa.

DLSS ja vastaavat on teknologioita joista toivottavasti ei jouduta kärsimään PC:llä. Kärsimisellä tarkoitan "pakotusta" eli suunnitellaan peli niin ettei mikään voi ajaa sitä järkevillä resoluutioilla siedettävällä suorituskyvyllä. Jos tehot ei riitä RT:n käyttöön "kaikessa" ilman niin suunnitellaan ne efektit siten että riittää eikä niin että peli pitää renderöidä jollain 540p-1080p resoluutiolla markkinoiden tehokkaimmillakin vehkeillä ja sitten hallusinoidaan neuroverkon pohjalta miltä sen ehkä pitäisi skaalattuna näyttää, siinä sivussa tuottaen artifakteja.
Epäilen vahvasti, että AMD:n näyttiksillä nopeus RT:ssä oli todennäköisesti senverran kehno, että AMD ei halunnut mustaa silmää, vaan ovat amd:n kanssa yhteistuumin disabloineet sen, kunnes saavat yhdessä suorituskyvyn välttävälle (halutulle) tasolle...
AMD:lle on "tuki tulee myöhemmin, mutta on se nopea ilman RT:tä!" VS "se on kelvoton tulos RT:n kanssa" tässä tapauksessa parempi ratkaisu

Näyttöjen reso nousee epäilemättä jossain vaiheessa 8K tasolle.
Valmistustekniikan kehitys IC puolella taas hidastuu jatkuvasti, joten on täysin selvää ja varmaa, että PC puolellakin mennään kiihtyvällä tahdilla DLSS:n ja vastaavien tyylisiin ratkaisuihin.
DLSS:llä tuntuu kuitenkin saavan (kun asiaan edes jonkkinverran panostaa) senverran hyvää jälkeä, että kuvanlaadun lievästä tipahtamisesta kannattaa lunastaa ehdottomasti saatava FPS hyöty.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 557
Näyttöjen reso nousee epäilemättä jossain vaiheessa 8K tasolle.
Valmistustekniikan kehitys IC puolella taas hidastuu jatkuvasti, joten on täysin selvää ja varmaa, että PC puolellakin mennään kiihtyvällä tahdilla DLSS:n ja vastaavien tyylisiin ratkaisuihin.
DLSS:llä tuntuu kuitenkin saavan (kun asiaan edes jonkkinverran panostaa) senverran hyvää jälkeä, että kuvanlaadun lievästä tipahtamisesta kannattaa lunastaa ehdottomasti saatava FPS hyöty.
Epäilemättä jossain vaiheessa, mutta se ei ole noussut sinne vielä. Nyt ollaan siinä kun 4K alkaa vihdoin olemaan käyttökelpoinen huippupään näyttiksillä ja näytötkin rupeaa olemaan järkevissä hinnoissa.
Mutta mitä tekemistä sillä on tämän asian kanssa? Ei se resoluution kasvu ennenkään ole ollut syy laskea renderöintiresoluutiota matalammaksi.
DLSS:t ja muut vastaavat ovat ilman muuta käyttökelpoisia joillekin, mutta ei pelejä pidä missään nimessä kehittää oletuksena käyttämään sitä kuten Cyberpunkissa vaikuttaa vahvasti jo käyneen. Asiaaa pahentaa entisestään se, että tuo toteutetaan ainakin tällä hetkellä poropietariratkaisulla, mikä vain edistää PC-puolen jakautumista.
 

Griffin

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 136
Epäilemättä jossain vaiheessa, mutta se ei ole noussut sinne vielä. Nyt ollaan siinä kun 4K alkaa vihdoin olemaan käyttökelpoinen huippupään näyttiksillä ja näytötkin rupeaa olemaan järkevissä hinnoissa.
Mutta mitä tekemistä sillä on tämän asian kanssa? Ei se resoluution kasvu ennenkään ole ollut syy laskea renderöintiresoluutiota matalammaksi.
DLSS:t ja muut vastaavat ovat ilman muuta käyttökelpoisia joillekin, mutta ei pelejä pidä missään nimessä kehittää oletuksena käyttämään sitä kuten Cyberpunkissa vaikuttaa vahvasti jo käyneen. Asiaaa pahentaa entisestään se, että tuo toteutetaan ainakin tällä hetkellä poropietariratkaisulla, mikä vain edistää PC-puolen jakautumista.
Varmasti siirrytään yleiseen ratkaisuun, kunhan AMDkin kykenee jossain vaiheessa kehittämään moisen.
Nyt vaihtoehtona on DLSS OFF tai DLSS ON, jolloin Nvidialla saadaan etua.

Mikäänhän ei estä AMD:tä kehittämästä jopa parempaa ratkasua. Joko omaa tai tn MS:n kanssa yhdessä.

DLSS:ää ei ole pakko käyttää, voi karsia myös muusta ulkonäöstä CP2077:ssa on paljon asetuksia. Resoa pienemmäksi tai ei välitä pienemmästä FPS:stä tai muita ulkonäköön ym vaikuttavia asetuksia pienemmälle. Kukin voi valita, mikä on itselle ja omalle raudalle parasta..

Epäilen, että asia selviää, kun MS julkaisee DX:ään jonkin virallisen vastineen ja ilmoittaa, että tämä nyt menee näin ja tätä tuette. Open puolella tn vähintään jahkataan pidempään..

Tietysti jos Nvidia on onnistunut patentoimaan tekoälysovellutukset ja tavat tuohon tarpeeksi hyvin, niin voi tulla patenttivääntöä ja tuo yleinen julkaisu tulee, kun muut maksaa Nvidialle patenteista jotain tai odotetaan patenttien vanhentumista ja tehdään 10 paskempaa ratkaisua, joilla patentteja yritetäään kiertää..
 
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
5 527
Epäilemättä jossain vaiheessa, mutta se ei ole noussut sinne vielä. Nyt ollaan siinä kun 4K alkaa vihdoin olemaan käyttökelpoinen huippupään näyttiksillä ja näytötkin rupeaa olemaan järkevissä hinnoissa.
Mutta mitä tekemistä sillä on tämän asian kanssa? Ei se resoluution kasvu ennenkään ole ollut syy laskea renderöintiresoluutiota matalammaksi.
DLSS:t ja muut vastaavat ovat ilman muuta käyttökelpoisia joillekin, mutta ei pelejä pidä missään nimessä kehittää oletuksena käyttämään sitä kuten Cyberpunkissa vaikuttaa vahvasti jo käyneen. Asiaaa pahentaa entisestään se, että tuo toteutetaan ainakin tällä hetkellä poropietariratkaisulla, mikä vain edistää PC-puolen jakautumista.
No totta kai siinä on käynyt niin että niitä käytetään kun FPS boostit on kovat ja silti peli pysyy laadultaan lähellä natiivia tai jopa parempana.

Eli DLSS mahdollistaa kovemmat asetukset kuin mitä Natiivilla olisi mahdollista saavuttaa ja tätäkin kautta peli näyttää paremmalta.
Voi myös pelata DLSS Off mutta ei tuossa olisi mitään järkee.

Amd.lla on SAM pyöriny testeissä koska se on mahdollista Amd raudalla. No DLSS on mahdollista Nvidian raudalla.
Eiköhän näistä oteta ja hyödynnetä kaikki mikä saadaan ihan omaksi iloksi.
Voi toki olla DLSS käyttämättä myötätunnosta naapuriakohtaan jolla Amd rautaa,mutta se vasta hullua olisikin.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 557
No totta kai siinä on käynyt niin että niitä käytetään kun FPS boostit on kovat ja silti peli pysyy laadultaan lähellä natiivia tai jopa parempana.

Eli DLSS mahdollistaa kovemmat asetukset kuin mitä Natiivilla olisi mahdollista saavuttaa ja tätäkin kautta peli näyttää paremmalta.
Voi myös pelata DLSS Off mutta ei tuossa olisi mitään järkee.
Missasit pointin.
On eri asia ottaa FPS boostit DLSS:n ongelmien kustannuksella jos niin haluaa, kuin kehittää peli oletuksella että DLSS:ää käytetään (mikä samalla vielä jakaa PC-maailmaa kahtia koska kyseessä on poropietaritekniikka).

Amd.lla on SAM pyöriny testeissä koska se on mahdollista Amd raudalla. No DLSS on mahdollista Nvidian raudalla.
Eiköhän näistä oteta ja hyödynnetä kaikki mikä saadaan ihan omaksi iloksi.
Voi toki olla DLSS käyttämättä myötätunnosta naapuriakohtaan jolla Amd rautaa,mutta se vasta hullua olisikin.
Vertaat täysin eri asioita. Samalla logiikallasi pitäisi kaikki muutkin temput aina pakotettua SSAA:ta myöden pistää päälle koska se on mahdollista. Tai vastaavasti toiseen suuntaan kaikki minimiin ja vielä väännetään todellinen renderöintiresoluutio ihan nolliin, koska se on mahdollista.

Omaksi iloksi ilman muuta on syytä hyödyntää kaikki mikä itsestä tuntuu kivalta, se on taas täysin eri asia kuin kehittää peli oletuksella että käytetään jotain poropietari-skaalausta.

Eiköhän ne syyt olla käyttämättä DLSS:ää sen ollessa mahdollista ole ihan sen teknologian ongelmissa eikä missään myötätunnoissa muita kohtaan.
 
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
5 527
Missasit pointin.
On eri asia ottaa FPS boostit DLSS:n ongelmien kustannuksella jos niin haluaa, kuin kehittää peli oletuksella että DLSS:ää käytetään (mikä samalla vielä jakaa PC-maailmaa kahtia koska kyseessä on poropietaritekniikka).


Vertaat täysin eri asioita. Samalla logiikallasi pitäisi kaikki muutkin temput aina pakotettua SSAA:ta myöden pistää päälle koska se on mahdollista. Tai vastaavasti toiseen suuntaan kaikki minimiin ja vielä väännetään todellinen renderöintiresoluutio ihan nolliin, koska se on mahdollista.

Omaksi iloksi ilman muuta on syytä hyödyntää kaikki mikä itsestä tuntuu kivalta, se on taas täysin eri asia kuin kehittää peli oletuksella että käytetään jotain poropietari-skaalausta.

Eiköhän ne syyt olla käyttämättä DLSS:ää sen ollessa mahdollista ole ihan sen teknologian ongelmissa eikä missään myötätunnoissa muita kohtaan.
Peli toimii ilman poropietariakin,eikä se ole mitenkään pakollinen käyttää.
Optionsia säätelemällä saa lisää Fps boostia oli sitten Nvidia tai Amd ja molemmilla pelin saa pelattavaksi vaikka ei nopeinta rautaa olisikkaan.

DLSS on vain Nvidian ohjaimella oleva etu josta ei tarvitse maksaa extraa kuten Gsync joutui, joten en voi olla pahoillani kun tälläinen ominaisuus sieltä löytyy.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 135
Viestejä
4 196 790
Jäsenet
70 854
Uusin jäsen
rata-mestari

Hinta.fi

Ylös Bottom