Testissä Cyberpunk 2077 suorituskyky ja kuvanlaatu (NVIDIA vs AMD)

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 833
Mä ainakin tykkään siitä kehityssuunnasta, että pelit suunnataan markkinoiden tykeimmälle raudalle, eikä pidätellä grafiikoissa jotta vanhempien korttienkin omistajat saisi psykologisen mielihyvän kun grafiikkavalikossa lukee joka kohdassa "ultra", vaikka se näyttäisikin sitten nyt toteutuneen pelin mediumilta.

Onhan kaikilla vapaus skaalata se kuva jollain muulla tekniikalla kuin DLSS:llä, jos sen artifaktit ottaa koville.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 044
Missasit pointin.
On eri asia ottaa FPS boostit DLSS:n ongelmien kustannuksella jos niin haluaa, kuin kehittää peli oletuksella että DLSS:ää käytetään (mikä samalla vielä jakaa PC-maailmaa kahtia koska kyseessä on poropietaritekniikka).


Vertaat täysin eri asioita. Samalla logiikallasi pitäisi kaikki muutkin temput aina pakotettua SSAA:ta myöden pistää päälle koska se on mahdollista. Tai vastaavasti toiseen suuntaan kaikki minimiin ja vielä väännetään todellinen renderöintiresoluutio ihan nolliin, koska se on mahdollista.

Omaksi iloksi ilman muuta on syytä hyödyntää kaikki mikä itsestä tuntuu kivalta, se on taas täysin eri asia kuin kehittää peli oletuksella että käytetään jotain poropietari-skaalausta.

Eiköhän ne syyt olla käyttämättä DLSS:ää sen ollessa mahdollista ole ihan sen teknologian ongelmissa eikä missään myötätunnoissa muita kohtaan.
Ei cyberpunk vaadi välttämättä DLSS:ää. sitä voi pelata ilmankin. DLSS vain antaa lisää, jos se on käytettävissä.

Paremmalla kortilla se nyt vain pyörii paremmin, niin kaikki pelit tekevät.
.................
DLSS2 ei myöskään ole juuri nyt julkaistu juttu. AMD vain ei ole selkeästi nähnyt vielä sen tai vastaavan tekniikan puutteen olevan korjauslistallaan ajankohtainen..

Vaikea siihen peliin ol tehdä nyt tukea jollekin yleiselle vastaavalle, kun sitä ei ole vielä olemassa. Hölmöä olisi myös jättää dlss2 tuki pois, jos sen kanssa saa Nvidialta apuja ja se ei vaadi kovinkaan paljon vaivaa.

Kunhan on yleinen toimiva, vastaava kilke ollut olemassa, samanaikaa, kuin dlss2 nyt niin sitten voi itkeä, jos dlss:ää tuetaan ja sitä ei.
 
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
5 527
Vaikea kuvitella että ketään Nvidian 2000 sarjalaisen omistajaa haittaisi tämä DLSS olemassaolo.
Varsinkin kun sielläkin on jo näitä edullisempia 2060/S 2070 joilla saa sitten astetta paria paremmat asetukset Enabloitua ilmaiseks.

Vaikea myös kuvitella että se ketään AMD tai Nvidian vanhemman sarjan käyttäjääkään häiritsee jos kaveri naapurissa pelaa DLSS päällä FPS Boostien kera.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 448
Mä ainakin tykkään siitä kehityssuunnasta, että pelit suunnataan markkinoiden tykeimmälle raudalle, eikä pidätellä grafiikoissa jotta vanhempien korttienkin omistajat saisi psykologisen mielihyvän kun grafiikkavalikossa lukee joka kohdassa "ultra", vaikka se näyttäisikin sitten nyt toteutuneen pelin mediumilta.

Onhan kaikilla vapaus skaalata se kuva jollain muulla tekniikalla kuin DLSS:llä, jos sen artifaktit ottaa koville.
Miten se on markkinoiden tykeimmälle raudalle suuntaamista että sillä tykeimmälläkin raudalla joutuu tiputtamaan renderöintiresoluution 1080p:ksi eikä silti saavuteta 60 FPS:ää ultra-asetuksin (eikös siellä ole vielä psychokin päälle?).Voihan sitä ajatella tietenkin että on suunnattu johonkin kahden kolmen vuoden päästä julkaistavalle raudalle mutta itse ainakin toivon että pelit suunniteltaisiin pelattavaksi raudalla mitä on olemassa.

Lepakomäyrä sulla on edelleen se mun pointti hukassa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 833
Miten se on markkinoiden tykeimmälle raudalle suuntaamista että sillä tykeimmälläkin raudalla joutuu tiputtamaan renderöintiresoluution 1080p:ksi eikä silti saavuteta 60 FPS:ää ultra-asetuksin (eikös siellä ole vielä psychokin päälle?).Voihan sitä ajatella tietenkin että on suunnattu johonkin kahden kolmen vuoden päästä julkaistavalle raudalle mutta itse ainakin toivon että pelit suunniteltaisiin pelattavaksi raudalla mitä on olemassa.
Mun mielestä Cyberpunk oli täysin pelattava 3080:lla 4K DLSS Performance kaikki asetukset tapissa ja nätti kuin sika pienenä. Minusta parhaan näköinen peli koskaan. Ei suinkaan tarvinnut odottaa kahta-kolmea vuotta.

EDIT: Täytyy lisätä, että mun mielestä näillä asetuksilla ja näytönohjaimella adaptive sync on välttämätön ominaisuus. Ilman ei olisi tullut mitään.
 
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
5 527
Miten se on markkinoiden tykeimmälle raudalle suuntaamista että sillä tykeimmälläkin raudalla joutuu tiputtamaan renderöintiresoluution 1080p:ksi eikä silti saavuteta 60 FPS:ää ultra-asetuksin (eikös siellä ole vielä psychokin päälle?).Voihan sitä ajatella tietenkin että on suunnattu johonkin kahden kolmen vuoden päästä julkaistavalle raudalle mutta itse ainakin toivon että pelit suunniteltaisiin pelattavaksi raudalla mitä on olemassa.

Lepakomäyrä sulla on edelleen se mun pointti hukassa.
Ei ole kuin yksi psyko asetus yhdessä kohtaa.

Cyperbunk toimii nyky raudallakin, eikä High/ Ultran välillä ole massiivista visuaalista eroa, mutta Fps hittiä tulee kyllä.
Eli on ihan itsestä kiinni haluaako käyttää mitäkin asetusta

Voihan sinne laittaa Psykon jälkeen vielä Uber asetuksen ja peli pyörisi 20fps ja taas tulisi poru kun ei pyöri max asetuksilla.
Nämä Max asetukset tai niiden lasku kun on joillekkin ehkä henkisesti sellainen osuma että sitä ei mielellään tee, kun toisille se on ihan Fine.

Joten ompa hyvä että siellä on DLSS niin saadaan ne pari naksut lisää asetuksiin tai vaihtoehtoisesta hyödynnettyä näytön korkeampaa virkistystaajuutta.

En siis näe asiassa ongelmaa jos tarjolla on enemmän suorituskykyä.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 044
Miten se on markkinoiden tykeimmälle raudalle suuntaamista että sillä tykeimmälläkin raudalla joutuu tiputtamaan renderöintiresoluution 1080p:ksi eikä silti saavuteta 60 FPS:ää ultra-asetuksin (eikös siellä ole vielä psychokin päälle?).Voihan sitä ajatella tietenkin että on suunnattu johonkin kahden kolmen vuoden päästä julkaistavalle raudalle mutta itse ainakin toivon että pelit suunniteltaisiin pelattavaksi raudalla mitä on olemassa.

Lepakomäyrä sulla on edelleen se mun pointti hukassa.
Jos vaatimus on 1080P ja 60fps, ja ei muuten lähde, niin karsii niitä muita asetuksia, jos tuo haittaa.

Joku voi todeta, että hänelle riittää fps 30 ja pelaa sitten sillä. Ei se 60 ole mitenkään kaikille ehdoton alaraja tämäntyylisessä pelissä.

En ymmärrä, että mikä siinä on nyt niin pahaa, että peli pystyy hyötymään myös tulevaisuuden raudasta..?

Oliko aikoinaan crysiksen kanssa sama valitus, en enää muista..? Tai sitä ennen ensimmäisen Unrealin kanssa?

Sitten ymmärtäisin tämän valituksen, jos pelissä ei olisi mitään säätöjä, joilla vaikuttaa noihin.

Nyt eri käyttäjät voivat räätälöidä pelin mukavasti itselleen sopivaksi.
 
Liittynyt
08.08.2019
Viestejä
2 301
Vaikea myös kuvitella että se ketään AMD tai Nvidian vanhemman sarjan käyttäjääkään häiritsee jos kaveri naapurissa pelaa DLSS päällä FPS Boostien kera.
Joo ei haittaa. Eikä haittaisi vaikka Nvidia hyppäisi Microsoftin ja AMD:n kelkkaan kehittelemään jotain kattavampaa FPS-boosteria tulevaisuuden 4k + RT -peleihin. DLSS nyt ei vaan ole lopullinen ratkaisu, ellei pelituki suunnilleen satakertaistu.

Mä ainakin tykkään siitä kehityssuunnasta, että pelit suunnataan markkinoiden tykeimmälle raudalle, eikä pidätellä grafiikoissa jotta vanhempien korttienkin omistajat saisi psykologisen mielihyvän kun grafiikkavalikossa lukee joka kohdassa "ultra", vaikka se näyttäisikin sitten nyt toteutuneen pelin mediumilta.
Mutta eikö se ole tavallaan aika surullista, että Nvidia otti hirmuisia teholoikkia Ampereen myötä, eikä edelleen pystytä natiivi 4k pyörittämään RT ON + Ultralla jotain Cyberpunkkia hyvillä FPS:llä? Mitä jos sieltä tulee ensi vuonna AMD:n sponsoroimia pelejä joissa Nvidian kortit on kyykyssä, eikä DLSS ole pelastamassa tilannetta? Entä jos AMD olisi hivuttanut pöydän alta Microsoftille hirmuisia summia, ja Nvidia jätettäisiin Direct-ML -kelkasta pois? Olisiko teidän cyberpunkkaajien mielipiteet edelleen samat näistä suljetuista härpäkkeistä?
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 448
Oliko aikoinaan crysiksen kanssa sama valitus, en enää muista..? Tai sitä ennen ensimmäisen Unrealin kanssa?
Ei tainnut olla samanlaista valitusta, mutta aika oli kovin eri silloin. Pelien ja raudan kehityskaari on johtanut siihen että tyypillisesti viime vuosina tykeimmällä raudalla on saanut maksimiasetukset ilman että tiputellaan mihinkään 1080p-resoihin, mille niitä tykeimpiä kortteja ei kukaan* osta.
Sitten kun on kerran päässyt tottumaan omasta mielestä parempaan kehityssuuntaan on kovin vaikea iloita tällaisesta käännöksestä.

*käytännössä kukaan, esports-ammattilaiset erikseen
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 833
Mutta eikö se ole tavallaan aika surullista, että Nvidia otti hirmuisia teholoikkia Ampereen myötä, eikä edelleen pystytä natiivi 4k pyörittämään RT ON + Ultralla jotain Cyberpunkkia hyvillä FPS:llä?
Ei minusta. Kunhan Ampere pyörittää sen vähintään odotettavalla marginaalilla paremmin kuin ne edelliset sukupolvet, niin koen rahalle tulleen vastinetta.

Mitä jos sieltä tulee ensi vuonna AMD:n sponsoroimia pelejä joissa Nvidian kortit on kyykyssä, eikä DLSS ole pelastamassa tilannetta? Entä jos AMD olisi hivuttanut pöydän alta Microsoftille hirmuisia summia, ja Nvidia jätettäisiin Direct-ML -kelkasta pois? Olisiko teidän cyberpunkkaajien mielipiteet edelleen samat näistä suljetuista härpäkkeistä?
Eihän Cyberpunk mitenkään kyykyssä ole AMD:n korteilla.

Mun mielestä olisi ältsin kivaa, jos molempien korteilla olisi käytössä samat ominaisuudet. Mutta näin ei nyt vaan ole. Siispä joudun ostamaan sen valmistajan kortin, joka täyden kattauksen tarjoaa. Nyt se oli NVidia. Ehkä se joskus on sitten AMD. Pahimmassa tapauksessa ei kumpikaan, ja sitten valinta meneekin vaikeaksi. Mä en kuitenkaan lähde pelkästään periaatteesta ostelemaan huonompaa korttia altavastaajalta.
 
Liittynyt
08.08.2019
Viestejä
2 301
Eihän Cyberpunk mitenkään kyykyssä ole AMD:n korteilla.
Cyberpunk ei varmaan ole kyykyssä, mutta kyllä ne AMD:n kortit 4k -ultralla on aivan kyykyssä (6900 36 / 6800xt 34fps avg). Kun FPS:ät on lähes konsolilukemissa niin käyttäisin termiä kyykyssä. Varmaan asetuksia laskemalla saa ihan ok FPS:ät 4k:nakin, mutta aika absurdia jos +700e korttien ostajat joutuu asetuksia karsimaan jo kortin elinkaaren alkumetreillä. Mutta jos 1440p tarkoitit niin sillä nuo pyörähtääkin jo +60fps ultrana.

Mä en kuitenkaan lähde pelkästään periaatteesta ostelemaan huonompaa korttia altavastaajalta.
En ole itsekään periaatteen miehiä valintatilanteessa, ja leiri on vaihdellut jo jostain 2000-luvun alkupuolelta asti tasaiseen tahtiin. Mutta itse ainakin vaadin että molemmat leirit tuottaa kortteja joilla pyörii jokainen peli 4k natiivina RT ON ultralla, ja hyvillä FPS:llä.

Ja 60 ei ole se hyvä FPS johon pitää tyytyä munuaisen hintaisella kortilla. Samat hemmot jotka ovat hehkuttaneet jotain 120 vs 150 fps -eroja kun itsellä on ollut se 150fps GPU tai CPU, vetelee nyt jotain cyberpunkkia 50fps suu korvissa..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 833
Varmaan asetuksia laskemalla saa ihan ok FPS:ät 4k:nakin, mutta aika absurdia jos +700e korttien ostajat joutuu asetuksia karsimaan jo kortin elinkaaren alkumetreillä.
Ollaan sitten vaan eri mieltä asiasta. Jos se 700€ uusi kortti pyörittää peliä paremmin kuin edellisen sukupolven 1400€ kortti, niin mun mielestä asia on kunnossa. Miksi 4K Ultra on joku itseisarvo joka on pakko saavuttaa parhaalla nykykortilla? Olisiko se sitten hyvä, jos Cyberpunkin maksimigraffat olisi nykyisen mediumin tasoa ja nimetty ultraksi?

En ole itsekään periaatteen miehiä valintatilanteessa, ja leiri on vaihdellut jo jostain 2000-luvun alkupuolelta asti tasaiseen tahtiin. Mutta itse ainakin vaadin että molemmat leirit tuottaa kortteja joilla pyörii jokainen peli 4k natiivina RT ON ultralla, ja hyvillä FPS:llä.
Vaatimuksesi ovat sitten kohtuuttomia.

Ja 60 ei ole se hyvä FPS johon pitää tyytyä munuaisen hintaisella kortilla.
Ei ole pakko tyytyä. Asetuksia ja resoluutiota voi laskea.

Mun mielestä tämä sinun ja Kaotikin argumentti typistyy siihen, että on ikävää kun joutuu laittamaan peliin grafiikka-asetukset, joiden nimi on medium. Ihan sama vaikka peli näyttäisikin edelleen todella hyvältä, se medium-sana siinä kiehuttaa. Mä olen iloinen, jos sen mediumin yläpuoleltakin löytyy jotain niille, joilla tehoja ja ominaisuuksia riittää. Tai joille se 60fps ei ole pakko.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 044
Ei tainnut olla samanlaista valitusta, mutta aika oli kovin eri silloin. Pelien ja raudan kehityskaari on johtanut siihen että tyypillisesti viime vuosina tykeimmällä raudalla on saanut maksimiasetukset ilman että tiputellaan mihinkään 1080p-resoihin, mille niitä tykeimpiä kortteja ei kukaan* osta.
Sitten kun on kerran päässyt tottumaan omasta mielestä parempaan kehityssuuntaan on kovin vaikea iloita tällaisesta käännöksestä.

*käytännössä kukaan, esports-ammattilaiset erikseen
"Viimevuosina" on ollut melkovähän PC only pelejä.
Konsolit taas ovat olleet enemmän tai vähemmän riippakivi ja kehityksen jarru, joten PC puolella näyttiksistä ei ole otettu kaikkea irti ja pelit on pyörineet max asetuksilla ihan keskitason näyttiksilläkin, kun ne oikeat maksimiasetukset on poistettu käytöstä. *Tästähän on välillä ollut juttua, kun pelien ulkonäkö on monien mielestä toisinaan ottanut takapakkia (kehitysversiokuvat VS lopullinen versio kuvat).
Nyt on tullut uusia ominaisuuksia ja uudenlaisia yksiköitä näyttiksiin (myös konsoleissa.) -> ollaan siirtymässä RT:hen.

Tämä Nvidian kehittämä DLSS2 on taas käsittääkseni mahdollista lisätä peliin kohtuullisen helposti ja luonnollisesti Nvidia avustaa pelien tekijöitä ko ominaisuuden lisäämisessä. Lisäksi ominaisuus on ollut nyt jonkinaikaa, niin se varmasti alkaa olla vakiona pian "yleisengineissä", kuten Unrealin uudet versiot jne.
Mutta DLSS2 on siitä hyvä, että sitä ei tosiaankaan ole mikään pakko käyttää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
11 941
Miten se on markkinoiden tykeimmälle raudalle suuntaamista että sillä tykeimmälläkin raudalla joutuu tiputtamaan renderöintiresoluution 1080p:ksi eikä silti saavuteta 60 FPS:ää ultra-asetuksin (eikös siellä ole vielä psychokin päälle?).Voihan sitä ajatella tietenkin että on suunnattu johonkin kahden kolmen vuoden päästä julkaistavalle raudalle mutta itse ainakin toivon että pelit suunniteltaisiin pelattavaksi raudalla mitä on olemassa.

Lepakomäyrä sulla on edelleen se mun pointti hukassa.
Miksi sinne ei saisi laittaa asetuksia jotka parantavat ulkonäköä, mutta eivät pyöri hyvin nykyisellä raudalla? Keneltä se on millään tavalla pois, että siellä on asetukset jotka skaalavat 2021 jouluksi julkaistaville näyttiksille?
 
Liittynyt
08.08.2019
Viestejä
2 301
Vaatimuksesi ovat sitten kohtuuttomia.
Ei ne minusta kohtuuttomia ole, ja suurimmassa osassa peleistähän tuo jo toteutuu. Nyt uusimmat ja tulevat pelit sitten laittaa vasta enemmän nämä kovimmatkin GPU:t testiin. Otan sen verran kuitenkin sanojani takaisin, että tuon ultra-pointin ymmärrän kyllä, ja saa siellä minun puolesta olla asetuksia jotka ei nykyisellä raudalla vielä pyöri. 4k-natiivi korkeat asetukset ja korkeat FPS:ät. Se olkoon se vaade.

DLSS:än nopeasta yleistymisestä en ole nähnyt mitään tietoa. GN tukkajeesus kysyi AMD:lta RDNA2-launchin jälkeen, että vaatiiko heidän Super Resolution pelikohtaista opettamista kuten DLSS, johon AMD:n edustaja oli naurahtanut ja sanonut, että ei vaadi. Ja kai tuo nykyinen DLSS on helpompi naittaa peleihin kuin se V1 (?).

Mun mielestä tämä sinun ja Kaotikin argumentti typistyy siihen, että on ikävää kun joutuu laittamaan peliin grafiikka-asetukset, joiden nimi on medium. Ihan sama vaikka peli näyttäisikin edelleen todella hyvältä, se medium-sana siinä kiehuttaa.
Sun mielipide menee nyt aika lujaa pointin ohi. Mua ei medium-asetukset häiritse, olen budjettipelaajana niihin tottunut. Ja mua ei haittaa vaikka löytyy ultra-asetuksia, jotka repii high-end korteistakin isosti tehoja irti. Todellisuudessahan ultra vs high/medium -pelaajat saa molemmat nykyisin erinomaisen pelikokemuksen. Harvassa pelissä ultrasta pari pykälää alaspäin kuva menee surkeaksi.

Miksi sinne ei saisi laittaa asetuksia jotka parantavat ulkonäköä, mutta eivät pyöri hyvin nykyisellä raudalla? Keneltä se on millään tavalla pois, että siellä on asetukset jotka skaalavat 2021 jouluksi julkaistaville näyttiksille?
Ei se varmasti keneltäkään ole pois, mutta toisaalta hyötyjinä ainoastaan ne jotka pelaa pelinsä joskus seuraavan tai sitä seuraavan mallin näyttiksillä. Melkoinen vähemmistö jo pelkästään ne, jotka edes uusii kortteja kuin sukkia. Väittäisin että valtaosa pelaa ne vuoden odotetuimmat julkaisut 6kk sisällä. Vaikka oikeasti kannattavampaahan olisi pelata juurikin ~1v päästä kun on peli pätseillä hiottu kuntoon ja hinnatkin laskeneet.

Mutta en tiedä miten tämä meni jostain ultra-asetuksista vääntämiseen. Mua ei haittaa tippaakaan vaikka ultra-asetukset on vaativia. Ja saahan niitä tehdä tulevaisuuden rautaakin varten. Ei kai siinä häviäjiä ole, nykyajan ultra - low -väliltä löytyy varmasti kaikille ne oikeat säädöt.

Mutta eteenpäin tämän asian osalta. Jos joku haluaa jatkaa keskustelua niin ketjun vaihto voisi olla paikallaan.
 

moukula

Team AMD
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 468
Itse ainakin ostan suurimman osan peleistäni joskus vuosien kuluttua kun siitä tulee Steamin tms. alepäiville joku Game of the Year bundlepaketti, joka sisältää kaikki DLC:t. Tai jopa joku pelistudion kokoelmapaketti jossa on 10 eurolla 20 peliä. Eli pääsen pelaamaan nuita sitten paljon julkaisuhetkeä tehokkaammalla raudalla ja näkemään ne Ultra-grafiikat niin että pyöriikin kunnolla.
 
Liittynyt
11.02.2019
Viestejä
1 778
DLSS:än nopeasta yleistymisestä en ole nähnyt mitään tietoa.
Ihan hyvin on ainakin aikomuksia tukeen julkaistu, tosin varsinaisia toteutuksia odotellaan.

Wikipediassa on joku lista mutta tiedä miten ajan tasalla se on:


GN tukkajeesus kysyi AMD:lta RDNA2-launchin jälkeen, että vaatiiko heidän Super Resolution pelikohtaista opettamista kuten DLSS, johon AMD:n edustaja oli naurahtanut ja sanonut, että ei vaadi. Ja kai tuo nykyinen DLSS on helpompi naittaa peleihin kuin se V1 (?).
Joo 2.0 pitäis olla helpompi muutenkin integroida, ei vaadi pelikohtaista esilaskentaa ja tukea on kai tulossa engineihinkin valmiiksi.

AMD:n ratkaisu ei vissiin vaadi opettamista kun huhujen mukaan sillä ei koneoppimisen kanssa sitten kuitenkaan ole mitään tekemistä. Eli saapa nähdä tuleeko sieltä jotain oikeasti DLSS-tasoista (tai parempaa) vai joku yhtä hienostunut ratkaisu kuin hiiren heiluttamiseen perustuva DRS.
 
Liittynyt
18.08.2020
Viestejä
185
Ei ole mitään "AMDn raytracing vastiketta", CDPR on keinotekoisesti estänyt RTn käytön Cyberpunkissa AMDllä, oletettavasti eivät ehtineet testata tarpeeksi mutta eivät ole mitään virallista syytä taineet antaa.

DLSS ja vastaavat on teknologioita joista toivottavasti ei jouduta kärsimään PC:llä. Kärsimisellä tarkoitan "pakotusta" eli suunnitellaan peli niin ettei mikään voi ajaa sitä järkevillä resoluutioilla siedettävällä suorituskyvyllä. Jos tehot ei riitä RT:n käyttöön "kaikessa" ilman niin suunnitellaan ne efektit siten että riittää eikä niin että peli pitää renderöidä jollain 540p-1080p resoluutiolla markkinoiden tehokkaimmillakin vehkeillä ja sitten hallusinoidaan neuroverkon pohjalta miltä sen ehkä pitäisi skaalattuna näyttää, siinä sivussa tuottaen artifakteja.
DLSS laatu on ollut erinomaista Cyberpunk 2077 pelissä. Suosittelen avoimesti tutustumaan siihen kuvatasoon mitä DLSS 2.0 tuottaa Cyberpunkissa. Jälki on todella hienoa. Tämä kun yhdistetään teholisäyksiin mitä niissä tulee niin ei siitä voi olla tykkäämättä.

Eikai se ole pelintekijöiden syy, jos AMD ei ole kortteihinsa saanut vielä DLSS:n vastiketta tehtyä, vaikka aikaa on ollut vaikka kuinka?
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 448
DLSS laatu on ollut erinomaista Cyberpunk 2077 pelissä. Suosittelen avoimesti tutustumaan siihen kuvatasoon mitä DLSS 2.0 tuottaa Cyberpunkissa. Jälki on todella hienoa. Tämä kun yhdistetään teholisäyksiin mitä niissä tulee niin ei siitä voi olla tykkäämättä.

Eikai se ole pelintekijöiden syy, jos AMD ei ole kortteihinsa saanut vielä DLSS:n vastiketta tehtyä, vaikka aikaa on ollut vaikka kuinka?
Missasit pointin. Pidän huonona kehityssuuntaa jossa pelit suunniteltaisiin oletuksella, että tuollaisia skaalaimia käytetään, oli ne kenen tahansa kehittämiä.
En näe järkevänä, että pelissä markkinoiden kovinkaan rauta ei saavuta edes 60 FPS:ää vaivaisella 1080p-resoluutiolla. Mielestäni viime vuosien kehityssuunta jossa tykeimmällä raudalla 4K on vihdoin realistinen vaihtoehto uusissa peleissä maksimiasetuksin oli hyvä suunta.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
466
Missasit pointin. Pidän huonona kehityssuuntaa jossa pelit suunniteltaisiin oletuksella, että tuollaisia skaalaimia käytetään, oli ne kenen tahansa kehittämiä.
En näe järkevänä, että pelissä markkinoiden kovinkaan rauta ei saavuta edes 60 FPS:ää vaivaisella 1080p-resoluutiolla. Mielestäni viime vuosien kehityssuunta jossa tykeimmällä raudalla 4K on vihdoin realistinen vaihtoehto uusissa peleissä maksimiasetuksin oli hyvä suunta.
Sitten ei auta kuin karsia niitä grafiikka-asetuksia, jos raudassa ei riitä potku 1080p60:lle.

Minä ainakin tulen pelaamaan cyberpunkkia 2560*1440 resoluutiolla DLSS ollessa qualityllä ja kaikki muut grafiikkaasetukset maksimeissa mihin ne menevät, siihen tuo 759e hintainen 3080 tuf oc riittänee ihan ok.

En tiedä voisiko minua vähempää kiinnostaa screenshoteista 400% koossa kaiveltavat erot kuin se, miltä peli näyttää normaliisti pelatessa kunhan suorituskyky on jokseenkin järkevällä tasolla jonkin DLSS tapauksessa, varsinkin silloin kun niitä eroja on vaikea erottaa pelatessa liikkuvalta ruudulta (dlss balanced ja huonommat aiheuttavat huomattavaa shimmeringiä tiedyissä kohdissa, jotai ei onneksi qualityllä näy).

Näistähän toki voi vikistä foorumeilla sitten mielensä mukaan jos siltä tuntuu, mutta ainakin itselleni RT + DLSS (2.0+) kombinaatio on täysin riittävä ja sitä mieltä tuntuu olevan moni muukin käyttäjä sekä tietotekniikkasivusto/kanava.
 
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
5 527
Missasit pointin. Pidän huonona kehityssuuntaa jossa pelit suunniteltaisiin oletuksella, että tuollaisia skaalaimia käytetään, oli ne kenen tahansa kehittämiä.
En näe järkevänä, että pelissä markkinoiden kovinkaan rauta ei saavuta edes 60 FPS:ää vaivaisella 1080p-resoluutiolla. Mielestäni viime vuosien kehityssuunta jossa tykeimmällä raudalla 4K on vihdoin realistinen vaihtoehto uusissa peleissä maksimiasetuksin oli hyvä suunta.
On kyllä niin huvittavaa miten voi olla näin DLSS vastainen ja varmaan aika moni aavistelee mistä sekin negatiivisuus kumpuaa.

Ketuttais ilman DLSS pelata kun se tarkoittaisi niiden asetusten reipasta laskemista.
Mutta jos rauta ei saavuta 1080p 60fps niin sitten kannattaa varmaan laskea niitä asetuksia tai kytkeä DLSS päälle.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 448
On kyllä niin huvittavaa miten voi olla näin DLSS vastainen ja varmaan aika moni aavistelee mistä sekin negatiivisuus kumpuaa.

Ketuttais ilman DLSS pelata kun se tarkoittaisi niiden asetusten reipasta laskemista.
Mutta jos rauta ei saavuta 1080p 60fps niin sitten kannattaa varmaan laskea niitä asetuksia tai kytkeä DLSS päälle.
Lopeta tuollainen perätön vihjailu. Olen tuominnut AMD:nkin tulevan SuperResolutionin jo etukäteen kuvanlaatua heikentäväksi, todistavat sitten vääräksi jos voivat.
Muutenkin on epäkohteliasta lainata jatkuvasti toista, mutta jättää täysin huomioitta sen toisen pointti jota se on useampaan otteeseen sinullekin alleviivannut ja vastata sen sijasta asian vierestä, sivulta tai naapurikorttelista.
 
Liittynyt
17.02.2018
Viestejä
1 009
Oliskohan Kaotikin mielestä oikea tapa ollut niin, että otetaan pelistä maksimin puolelta asetuksia pois kunnes molemman suuren valmistajan lippulaivalla pyörii 60 fps @ 4K, vai miten olisi parempi?
 
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
9 543
AMD:n ratkaisu ei vissiin vaadi opettamista kun huhujen mukaan sillä ei koneoppimisen kanssa sitten kuitenkaan ole mitään tekemistä. Eli saapa nähdä tuleeko sieltä jotain oikeasti DLSS-tasoista (tai parempaa) vai joku yhtä hienostunut ratkaisu kuin hiiren heiluttamiseen perustuva DRS.
Koneoppiminen tuottaa aina heikomman suorituskyvyn kuin mitä algoritminen ratkaisu samaan ongelmaan, sillä se tekee aina myös tarpeettomia laskutoimituksia. Se että onko algoritminen ratkaisu mahdollista toteuttaa järjellisillä resursseilla onkin sitten eri asia, mutta noin lähtökohtaisesti se viittaa parempaan suorituskykyyn.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 448
Oliskohan Kaotikin mielestä oikea tapa ollut niin, että otetaan pelistä maksimin puolelta asetuksia pois kunnes molemman suuren valmistajan lippulaivalla pyörii 60 fps @ 4K, vai miten olisi parempi?
Kyllä, mielestäni olisi parempi että peli suunniteltaisiin saatavilla olevan raudan ehdoilla eikä muutaman vuoden päästä saatavilla olevan raudan ehdoilla. Ihan niin kuin meillä tässä ehti jo ollakin hyvän aikaa, 4K-pelaamisesta oli tullut vihdoin mahdollista sillä tykeimmällä raudalla (PC Master Race -standardien mukaisesti 60 FPS+ siis). Nyt sitten se tykein rauta ei riitä 60 FPS:ään edes 1080p-resoluutiolla.
 
Liittynyt
11.02.2019
Viestejä
1 778
Kyllä, mielestäni olisi parempi että peli suunniteltaisiin saatavilla olevan raudan ehdoilla eikä muutaman vuoden päästä saatavilla olevan raudan ehdoilla. Ihan niin kuin meillä tässä ehti jo ollakin hyvän aikaa, 4K-pelaamisesta oli tullut vihdoin mahdollista sillä tykeimmällä raudalla (PC Master Race -standardien mukaisesti 60 FPS+ siis). Nyt sitten se tykein rauta ei riitä 60 FPS:ään edes 1080p-resoluutiolla.
4K 60fps ei kyllä ole ollut maksimiasetuksilla mahdollista aiemminkaan kautta linjan, jos katsoo viime aikojen isompia julkaisuja niin taitaa olla lähinnä CoD ja Gears sekä varmaan ajopelit missä tuohon päästään.

Ja kun kerran saivarrellaan niin huomauttaisin että jos laitat 6900XT:llä maksimiasetukset ja 1080p reson niin 60fps menee helposti rikki. Ai mutta sehän ei kai ollutkaan kovin rauta, hups.
 

Hellsinki

Kapteeni pienkonekorjaaja
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 110
taitaa 3070 kuolla RT päällä ilman DLSS 1080p. kertoo lähinnä huonosta ohjelmoinnista.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 448
4K 60fps ei kyllä ole ollut maksimiasetuksilla mahdollista aiemminkaan kautta linjan, jos katsoo viime aikojen isompia julkaisuja niin taitaa olla lähinnä CoD ja Gears sekä varmaan ajopelit missä tuohon päästään.

Ja kun kerran saivarrellaan niin huomauttaisin että jos laitat 6900XT:llä maksimiasetukset ja 1080p reson niin 60fps menee helposti rikki. Ai mutta sehän ei kai ollutkaan kovin rauta, hups.
Ei kautta linjan, mutta sen verran laajasti kuitenkin että voi sanoa sen olevan jo mahdollista edes sillä tykeimmällä raudalla.

Mitä RX 6900 XT:een tuleen. ei se kovinta rautaa olekaan, vaikka lähellä onkin monilta osin. Cyberpunkissa sillä ei saa maksimiasetuksia, joten vertailusi ei toimi. Maksimiasetukset sisältävät säteenseurannan, jonka CDPR on toistaiseksi poistanut käytöstä AMD:lta (ja kun se tulee käyttöön on ihan varma ettei riitä RX 6900 XT:n puhti lähellekään 60 FPS:ää edes sillä 1080p-resolla, kun sinne ei RTX 3090:kään yllä ja sillä on kuitenkin selvästi enemmän RT-vääntöä)
 
Liittynyt
18.08.2020
Viestejä
185
Missasit pointin. Pidän huonona kehityssuuntaa jossa pelit suunniteltaisiin oletuksella, että tuollaisia skaalaimia käytetään, oli ne kenen tahansa kehittämiä.
En näe järkevänä, että pelissä markkinoiden kovinkaan rauta ei saavuta edes 60 FPS:ää vaivaisella 1080p-resoluutiolla. Mielestäni viime vuosien kehityssuunta jossa tykeimmällä raudalla 4K on vihdoin realistinen vaihtoehto uusissa peleissä maksimiasetuksin oli hyvä suunta.
Ehkä ei saavuta AMD:n kortilla, mutta saavuttaa Nvidian kortilla josta löytyy viime vuosikymmenen suurin teknologinen läpimurto näytönohjainten saralla: toimiva nättiäjälkeä ja tehoa antava DLSS
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 448
Ehkä ei saavuta AMD:n kortilla, mutta saavuttaa Nvidian kortilla josta löytyy viime vuosikymmenen suurin teknologinen läpimurto näytönohjainten saralla: toimiva nättiäjälkeä ja tehoa antava DLSS
DLSS tuo tehoa vain laskemalla renderöintiresoluutiota, muutoin se itseasiassa heikentää suorituskykyä vähän, kutsuit sitä sitten miksi tahansa. Saman efektin on saanut aina laskemalla resoluutiota, DLSS vain skaalaa sen paremmin kuin useimmat muut skaalaimet korkeammalle resolle.
NVIDIAn testeissä "4K" DLSS Performance eli 1080p skaalattuna ylös jää vähän vajaaksi 60 FPS:stä. Ihan kuin käskettynä yksikään laajemmin tunnettu media ei näytä julkaisseen Cyberpunkista lainkaan testejä RT:llä ilman DLSS:ää, onneksi tajusin tarkastaa vielä josko venäläiset olisi, GameGPU:lla kun on varsin kattavia testejä yleensä.
Ja olihan ne ja olin väärässä. Kyllä se markkinoiden kallein rauta saavuttaa 60 FPS 1080p-resoluutiolla maksimiasetuksin, saivat peräti 62 FPS. Ilmeisesti se NVIDIAn heikompi tulos johtuu DLSS:n tehohävikistä siis.
Joka tapauksessa se pointtini on edelleen sama: Kehityssuunta on täysin väärä mielestäni, koska viime vuosina sillä tykeimmällä raudalla on vihdoin saatu 4K-resoluutio pelattavaksi ja nyt riittää räpiköiden 1080p:lle.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 044
RT on kyllä senverran iso askel oikeaan suuntaan, että itse kyllä otan ihan mieluusti ennemmin esim RT ja 1080p kuin 4K (monitorilla pelatessa). Virtuaalikypärässä reso saa olla suurempi.
 

Hellsinki

Kapteeni pienkonekorjaaja
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 110
RT on kyllä senverran iso askel oikeaan suuntaan, että itse kyllä otan ihan mieluusti ennemmin esim RT ja 1080p kuin 4K (monitorilla pelatessa). Virtuaalikypärässä reso saa olla suurempi.
RT näyttää hyvältä ku sitä etsii ruudulta, vesi etc. muuten pelivauhdissa eroa ei juuri ole. mitä videoita katsellut cp2077.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 529
Ihan kuin käskettynä yksikään laajemmin tunnettu media ei näytä julkaisseen Cyberpunkista lainkaan testejä RT:llä ilman DLSS:ää, onneksi tajusin tarkastaa vielä josko venäläiset olisi, GameGPU:lla kun on varsin kattavia testejä yleensä.
Löytyy RT + DLSS off ihan tästä artikkelista teststtuna:

 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 448
Löytyy RT + DLSS off ihan tästä artikkelista teststtuna:

Niinpäs onkin, oli vissiin yöllä silmät niin ristissä että meni ohi tuo off-vaihtoehto eri resoluutioilla vaikka toki miedänkin revikan katsoin läpi. Näemmä samansuuntaiset kuin GameGPU:lla eli 61 FPS 1080p Ultra + RT.
 
Liittynyt
18.09.2020
Viestejä
95
Huomasin äsken mielenkiintoisen asian, mulla peli pyörii paremmin 1440p + quality DLSS kuin 1080p ilman DLSS :hmm: Pelaan high-asetuksilla, RT ultralla 1440p DLSS quality ja fps on lukittuna vakaasti kuuteenkymmeneen. 1080p ilman DLSS usein kävi jossain 50 paikkeilla.
Eikös 1440p quality kuuluisi olla 1080p
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 448
Huomasin äsken mielenkiintoisen asian, mulla peli pyörii paremmin 1440p + quality DLSS kuin 1080p ilman DLSS :hmm: Pelaan high-asetuksilla, RT ultralla 1440p DLSS quality ja fps on lukittuna vakaasti kuuteenkymmeneen. 1080p ilman DLSS usein kävi jossain 50 paikkeilla.
Eikös 1440p quality kuuluisi olla 1080p
Ei nyt tunnu mistään löytyvän nopeasti tarkkaa tietoa noista DLSS:n todellisista renderöintiresoluutioista paitsi 4K:lle, mutta jos suhde on sama resoluutiosta riippumatta niin 1440p + Quality DLSS olisi todellinen renderöintiresoluutio 960p, eli alle 1080p:n.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 529
Huomasin äsken mielenkiintoisen asian, mulla peli pyörii paremmin 1440p + quality DLSS kuin 1080p ilman DLSS :hmm: Pelaan high-asetuksilla, RT ultralla 1440p DLSS quality ja fps on lukittuna vakaasti kuuteenkymmeneen. 1080p ilman DLSS usein kävi jossain 50 paikkeilla.
Eikös 1440p quality kuuluisi olla 1080p
Todennäköisesti 1440p + DLSS renderöi pelin alle 1080p
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
11 941
Joka tapauksessa se pointtini on edelleen sama: Kehityssuunta on täysin väärä mielestäni, koska viime vuosina sillä tykeimmällä raudalla on vihdoin saatu 4K-resoluutio pelattavaksi ja nyt riittää räpiköiden 1080p:lle.
Mun mielestä pointti on aivan käsittämätön. Käytännössä argumentoit, että peleistä ei saa tehdä paremman näköisiä, vaan natiivireson pyöritys on tärkeämpää.

DLSS + herkut tapissa parantaa rajusti pelin ulkonäköä kun pidetään FPS vakiona. Ok, hintana on sitten se, että tulee pieniä motion artifakteja ja satunnaisia pehmeyksiä, mutta jos FPS halutaan pitää samana, niin vaihtoehto ei ole natiiviresolla rendaus, vaan kaikkien silmäkarkkien leikkaus pois. Nimenomaan ne silmäkarkit tekevät CP2077:sta nextgen näköisen pelin.

Etenkin GI-pass valaistuksessa on minusta aivan käänteentekevä parannus mikä RT:stä saadaan. Vihdoinkin objektit varjostavat maailmaa edes sinnepäin aidosti, eivätkä maa ja seinät enää hohda, kuten kaikkissa aikaisemmissa probe-valaistuissa peleissä (ja CP2077:ssa ilman RT GI:tä).
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
11 941
Todennäköisesti 1440p + DLSS renderöi pelin alle 1080p
1440p DLSS ultra performance kait 480p
1440p DLSS perf on kait 720p
1440p DLSS balanced ~840p
1440p DLSS quality ilmeisesti 960p

DF:n videoissa noita kertoimia joskus oli selitelty ja jostain eurogamerin jutuista niitä löytyi ihan kirjoitettunakin.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 529
1440p DLSS ultra performance kait 480p
1440p DLSS perf on kait 720p
1440p DLSS balanced ~840p
1440p DLSS quality ilmeisesti 960p

DF:n videoissa noita kertoimia joskus oli selitelty ja jostain eurogamerin jutuista niitä löytyi ihan kirjoitettunakin.
Näille olisi hyvä löytää joku lähde ettei menisi mutuiluksi
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
11 941
Näille olisi hyvä löytää joku lähde ettei menisi mutuiluksi
”Typically, the new DLSS 2.0 offers three presets - performance, balanced and quality - which render at 50 per cent, 58 per cent and 67 per cent of native resolution on both axes on titles such as Wolfenstein: Youngblood. Control is somewhat different. It's a little more transparent in that the user simply specifies internal and output resolutions.”


Ultra performancea ei tuon artikkelin aikaan ollut julkaistu, DF teki siitä erikseen testin myöhemmin ja siellä mainittiin 33% skaalauslähtökohta.

Edit: täällä on siitä.


 
Viimeksi muokattu:

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 529
”Typically, the new DLSS 2.0 offers three presets - performance, balanced and quality - which render at 50 per cent, 58 per cent and 67 per cent of native resolution on both axes on titles such as Wolfenstein: Youngblood. Control is somewhat different. It's a little more transparent in that the user simply specifies internal and output resolutions.”


Ultra performancea ei tuon artikkelin aikaan ollut julkaistu, DF teki siitä erikseen testin myöhemmin ja siellä mainittiin 33% skaalauslähtökohta.
Joo okei, sitä juuri meinasin että onko noi skaalaukset pelikohtaisia vai yleisesti määritelty DLSS 2.0:n speksissä. Lähteellä meinasin sitä että olisi hyvä tietää mitkä Cyberpunkin oikeat DLSS-resoluutiot on ettei tarvitsisi arvailla, mutta ilmeisesti ne ei toistaiseksi ole missään kerrottuna.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 529
Offtopiciksi alkaa mennä mutta NVIDIAllahan DLSS toteutetaan Tensor-ytimillä, millähän resrsseilla AMD aikoo Super Resolution -ominaisuuden toteuttaa?
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 448
Offtopiciksi alkaa mennä mutta NVIDIAllahan DLSS toteutetaan Tensor-ytimillä, millähän resrsseilla AMD aikoo Super Resolution -ominaisuuden toteuttaa?
Stream-prosessoreilla tietenkin. Jos siellä jotain neuroverkkosettejä on pohjalla NVIDIAn tapaan niin todennäköisesti INT4 ja INT8-tarkkuuksilla (AMD:lla näihin siis 8:1 ja 4:1 nopeudet, eli esim 6900 XT @ 2250 MHz INT4 184 TOPS, INT8 92 TOPS), mutta tarkempia arvuutteluja voidaan tehdä vasta kun tiedetään ylipäätään minkä tyyppisestä teknologiasta on kyse. Jossainhan juuri oli vissiin juttua ettei kyseessä olisi mikään neuroverkkosetti, mutta tiedä sitten oliko sekin vain mutua vai mitä.

Joo okei, sitä juuri meinasin että onko noi skaalaukset pelikohtaisia vai yleisesti määritelty DLSS 2.0:n speksissä. Lähteellä meinasin sitä että olisi hyvä tietää mitkä Cyberpunkin oikeat DLSS-resoluutiot on ettei tarvitsisi arvailla, mutta ilmeisesti ne ei toistaiseksi ole missään kerrottuna.
TechSpotin (HardwareUnboxed) mukaan 4K-resoluutiolla DLSS Quality renderöi 1440p, Performance 1080p ja Ultra Performance 720p ja Balanced on sitten jotain 1080p-1440p väliltä, mutta koska Balancedista ei ole varmaa tietoa niin tuokin taitaa olla ns. mutua
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
11 941
INT8 olisi aika rujo tapa tehdä HDR-kuvan skaalausta. Vähintään FP16:ta pitäisi käyttää, jos haluaa ettei HDR kompressoidu pilalle.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 448
INT8 olisi aika rujo tapa tehdä HDR-kuvan skaalausta. Vähintään FP16:ta pitäisi käyttää, jos haluaa ettei HDR kompressoidu pilalle.
En ole lääkäri, mutta voin sormella kokeilla ja epäillä että mahdollisten päättellylaskujen tarkkuudella on kovin vähän tekemistä HDR-kuvan väriavaruuden kanssa.
 
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
5 006
Joo okei, sitä juuri meinasin että onko noi skaalaukset pelikohtaisia vai yleisesti määritelty DLSS 2.0:n speksissä. Lähteellä meinasin sitä että olisi hyvä tietää mitkä Cyberpunkin oikeat DLSS-resoluutiot on ettei tarvitsisi arvailla, mutta ilmeisesti ne ei toistaiseksi ole missään kerrottuna.
DLSS 2.x modet on universaalisti nuo 50%, 58% ja 67%. Input ja output resot saa näkymään ruudun vasempaan alalaitaan registrykikalla, eli tämä .reg tiedostoon ja ajoon:

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\NVIDIA Corporation\Global\NGXCore]
"FullPath"="C:\\Program Files\\NVIDIA Corporation\\NVIDIA NGX"
"ShowDlssIndicator"=dword:00000001
Ja tällä lähtee pois häirisemästä:

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\NVIDIA Corporation\Global\NGXCore]
"FullPath"="C:\\Program Files\\NVIDIA Corporation\\NVIDIA NGX"
"ShowDlssIndicator"=dword:00000000
Tältä näyttää:
Cyberpunk 2077 Screenshot 2020.12.27 - 16.54.14.69.png
 
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
9 543
INT8 olisi aika rujo tapa tehdä HDR-kuvan skaalausta. Vähintään FP16:ta pitäisi käyttää, jos haluaa ettei HDR kompressoidu pilalle.
Ei ne vaikuta toisiinsa kuin välillisesti. Se nvidian neuroverkko vaan päättelee että käytetäänkö uutta/vanhaa samplea ja millä painotuksella. AMD ei neuroverkkoa luultavasti käytä vaan taustalla on joku algoritminen toteutus.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 350
Viestejä
4 158 026
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
Eycte

Hinta.fi

Ylös Bottom