- Liittynyt
- 18.10.2016
- Viestejä
- 899
Onhan se aika kallis vs nvidia mutta säästät freesync näytössä vs g-sync
Ei taida greedsync olla enää vaatimus nVidialla, freesyncin toimivuus sitten on vähän niin ja näin riippuen näytöstä.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Onhan se aika kallis vs nvidia mutta säästät freesync näytössä vs g-sync
Huoh, en itselle kyllä mitenkään saa perusteltua tuon hankintaa
Ehkä piirun verran halvempi kuin 2080 Mutta ylijäävällä rahalla joutuu ostamaan suurempaa virtalähdettä ja maksamaan sähkölaskua.
Olin jo valmis ihan periaatteesta tukemaan altavastaajan tuote kehitystäja a ostamaan ryzenin kaveriksi mutta ei tuolla hinnalla ja jo valmiiksi keloltettu piiri lähes tappiin.
Kaikki toimii. Ei tarvitse mitään tukea. Oletuksena menee päälle vain kun NVIDIA on testannut näytön toimivaksi ja että täyttää tietyt kriteerit. Manuaalisesti voi itse laittaa päälle.Aika huonosti on vielä tukea nvidialta noihin freesync näyttöihin, kaikki lähinnä tn paneeleja
Mitä tähän "klassiseen väärinymmärrykseen" tulee niin kulutus on yhtäkuin lämpöä ja melua ja paljon muutakin kuin pelkää sähkölaskua.Klassinen sähkönkulutuskin tuli sieltä myös, tuo n. 50W isompi kulutus näkyy 8h joka päivä vuodenympäri pelatessa sähkölaskussa n. 15€ suuruisena.
P puhetta.Aika huonosti on vielä tukea nvidialta noihin freesync näyttöihin, kaikki lähinnä tn paneeleja
Mistä lähtien per kWh laskutettava siirtomaksu ei olisi kulutuksen mukaan kasvava kulu?Sähkölasku alkaa olla epärelevantti puheenaihe siksikin, että laskusta 3/4 voi olla kulutuksesta riippumatonta siirtomaksua ja 1/4 varsinaista sähkönkulutusta, kuten tiedämme
Ainakin Elenialla oli pelkkää kuukausimaksua joku 13 euroa.Mistä lähtien per kWh laskutettava siirtomaksu ei olisi kulutuksen mukaan kasvava kulu?
Joo jos näyttis vie käytännössä n. 50W enemmän kuin kilpaileva ja virtalähde muuttuu isompaan sen takia niin sitten on jo käyttäjän päässä vika. Klassinen sähkönkulutuskin tuli sieltä myös, tuo n. 50W isompi kulutus näkyy 8h joka päivä vuodenympäri pelatessa sähkölaskussa n. 15€ suuruisena.
Liittymän kuukausimaksu ei ole siirtomaksu.Ainakin Elenialla oli pelkkää kuukausimaksua joku 13 euroa.
Mutta näkyy lämmöissä/melussa tai näytönohjaimen jäähyn riittämättömyydessä jne jne...Mitä tuossa viimekesänä noita laskeskelin kun sitä kysyttiin lga 1366 xeon vs ryzen 5 2600 testeissäni.
Niin 100W tarkoittaa 20€ vuosi lisää jos rasittaa konetta täysillä 10h/päivä.
Näytönohjaimilla se tarkoittais pelaamista/mainaamista. Joten aika hemmetisti saa pelata joka päivä että näkyy sähkölaskussa.
Ihan kuuluu siihen siirtomaksuun kuitenkin sekin, en ole ainakaan onnistunut jättämään sitä maksamatta.Liittymän kuukausimaksu ei ole siirtomaksu.
https://www.elenia.fi/sites/www.elenia.fi/files/elenia_sulakehinnasto_kevät_2018_A5_sivut_v1_low.pdfIhan kuuluu siihen siirtomaksuun kuitenkin sekin, en ole ainakaan onnistunut jättämään sitä maksamatta.
"lisäksi perusmaksu pääsulakkeen mukaan"https://www.elenia.fi/sites/www.elenia.fi/files/elenia_sulakehinnasto_kevät_2018_A5_sivut_v1_low.pdf
Siirto 7,53 snt/kWh
Energia siihen päälle sitten yleensä luokkaa 3-4snt/kWh.
Mitä tähän "klassiseen väärinymmärrykseen" tulee niin kulutus on yhtäkuin lämpöä ja melua ja paljon muutakin kuin pelkää sähkölaskua.
On vain noviisien tai aloittelevien tietokone harrastajien kuvittelmaa että sähkölasku olisi se pääpointti tässä kulutuksessa.
Yleisesti:
Enemmän kuluttava arkitehtuuri/ohjain vaatii selvästi paremman ja kalliimman jäähdytyksenkin esim.Vrm suunnittelukin tuo enemmän kustannuksia.
Suurempi kulutus=lämpöä ja ilman kunnollista jäähyä myös melua.
Tähän vielä TPU.sta siteeraus R7 revikasta.
Power efficiency doesn't just mean "power bill", it actually affects thermals, too, because all the energy gets converted into heat, which drives up temperatures. These temperatures also dictate how big, noisy, and expensive your cooler has to be, and how fast you can run the card with a given cooler because more performance generally means more power draw. Last but not least, running more power through the card requires a more complex and expensive voltage regulation circuitry.
P puhetta.
Hienosti toimii VA ja IPS paneelitkin, vaikka paneeli ei olisi virallisella listalla niin silti näyttää toimivan.
Tuo on kyllä totta. Lähes kaikissa revikoissa vertailukohteena on Vega64 referenssi tai sitten juurikin tämä Strixi, joka suoriutuu kaikista huonoiten ns. kunnon malleihin verrattuna.Hyvä artikkeli, kertoo aivan tarpeeksi tästä kortista, mutta toki olisi kiva nähdä jokin testi jossa kellotellaan tätä ja jotain laadukasta Vegaa (ei strixiä) ja katsotaan mihin päädytään. Se voi olla, että Vega kunnolla säädettynä on melko lähellä tätä seiskaa.
Tiedän kyllä enemmän sellaisia ruutuja, jotka ei toimi kuin sellaisia jotka toimii.. ellei sitten laske toimivaksi, kun joka kerta sleepin jälkeen joutuu power cyclaamaan tms.P puhetta.
Hienosti toimii VA ja IPS paneelitkin, vaikka paneeli ei olisi virallisella listalla niin silti näyttää toimivan.
Sitten sun täytyy ostaa Amd ohjain jos näyttösi ei tue Nvidiaa ja välttämättä haluat Fsync käyttää.Tiedän kyllä enemmän sellaisia ruutuja, jotka ei toimi kuin sellaisia jotka toimii.. ellei sitten laske toimivaksi, kun joka kerta sleepin jälkeen joutuu power cyclaamaan tms.
En ole uutta näytönohjainta vailla.Sitten sun täytyy ostaa Amd ohjain jos näyttösi ei tue Nvidiaa ja välttämättä haluat Fsync käyttää.
Mutta jos omistaa tai on hankkimassa Nvidian ohjaimen olisi vain typerää ostaa sellainen näyttö joka ei Nvidialla toimi.
Asiaa siis kannattaa tutkia ennen ostopäätöksen tekoa.
+2900 rpm ja lämmöt siellä 73-75c niin mitäs luulet paljonko on varaa pudottaa?AMD kertonu että tuuletin profiiliin on tulossa korjaus. Kuten epäilinkin että ei varmaan ole tarkoituksella profiili tuollainen että hyrrät pyörii noin helpolla 2900rpm.
+2900 rpm ja lämmöt siellä 73-75c niin mitäs luulet paljonko on varaa pudottaa?
AMD kertonu että tuuletin profiiliin on tulossa korjaus. Kuten epäilinkin että ei varmaan ole tarkoituksella profiili tuollainen että hyrrät pyörii noin helpolla 2900rpm.
Tuosta voisi heittää epäilyksen, että tulokset tippuvat, jos tuon tekevät, eli kortit pitäisi sitten testata uudestaan.AMD kertonu että tuuletin profiiliin on tulossa korjaus. Kuten epäilinkin että ei varmaan ole tarkoituksella profiili tuollainen että hyrrät pyörii noin helpolla 2900rpm.
Onko tuossa nyt niin hirveästi varaa, jos hotspot (junction temp) on siellä 100C+ lukemissa?+2900 rpm ja lämmöt siellä 73-75c niin mitäs luulet paljonko on varaa pudottaa?
TPU oli 2800rpm ja lämmöt 76c
paljonko varaa laskea ja paljonko lämmöillä varaa nousta?
Lähde?
En tiedä onko sama homma, mutta Jay oli saanut Amd:ltä keskeneräiset ajurit joka korjannut osan ongelmista:
Ei se jäähy ole ok, kun tuolla on testejä missä se ei ota kunnolla kontaktia. Se on silloin kaikkea muuta kuin onnistunut tekele. Mitä ilmeisimminkin tämä kortti on puskettu niin kiireellä pihalle ettei ole ollut aikaa hioa kaikkia yksityiskohtia ja lopputulos on sitten nähdyn kaltainen.Jäähykin taitaa itse asiassa olla ihan ok sinänsä. Piirin jännite on vain jouduttu nostamaan taivaisiin, jotta VII:sta on saatu tämä suorituskyky ulos. Joutuuhan siinä jäähy koville.
Tuosta voisi heittää epäilyksen, että tulokset tippuvat, jos tuon tekevät, eli kortit pitäisi sitten testata uudestaan.
Tomshardware vähän viittasi jotain tuonsuuntaista.Revikat ajettu "über"-modella, jotta saadaan mahdollisimman hyvät suorituskykylukemat.
Ja kuluttajille tulee defaulttina "quiet"-mode uusien ajurien myötä.
Lähde?
Joo jos näyttis vie käytännössä n. 50W enemmän kuin kilpaileva ja virtalähde muuttuu isompaan sen takia niin sitten on jo käyttäjän päässä vika. Klassinen sähkönkulutuskin tuli sieltä myös, tuo n. 50W isompi kulutus näkyy 8h joka päivä vuodenympäri pelatessa sähkölaskussa n. 15€ suuruisena.
Kohdassa 10:33Taisi olla tällä videolla maininta jos en väärin muista
Revikat ajettu "über"-modella, jotta saadaan mahdollisimman hyvät suorituskykylukemat.
Ja kuluttajille tulee defaulttina "quiet"-mode uusien ajurien myötä.
Tästä oli hyvä dia jossain, en vain löydä sitä. Palaan astialle jos löydän sen, mutta diassa mainittiin että ajurit ovat myös DirectX 12:n kohdalla edelleen merkittävä tekijä (ja joko siinä diassa tai muussa aiheeseen liittyvässä keskustelussa nousi esiin pointti siitä, ettei kehittäjillä keskimäärin yksinkertaisesti ole rauta kyllin hyvin hallussa ja kun rauta muuttuu jatkuvasti, ei se ikinä tule olemaankaan kyllin hyvin hallussa että siitä DX12-tason rajapinnasta saataisiin kaikkea tai edes DX11:n tasoista suorituskykyä irti (mikä alleviivaa osaltaan sitä kuinka perkeleen hyviä ne DX11-ajurit ovat vaikka AMD:lla CPU-pullonkaulaa onkin)Muutenkin DX12 ja Vulkan puoli ovat paljon ajuririippumattomampia ja siihen suuntaanhan softa on menossa.
Ainakaan toistaiseksi ei ole raportoitu sampleista missä ei olisi. Eikös tuo korkeusero ylipäätään koskenut vain niitä Vega 10 -versioita missä ei ollut filleriä piirien välissä?Onko tuossa kortissa muuten GPU siru samalla tasolla HBM2 muistien kanssa?
Muistin vain että jotain tälläista joskus ollut. Olisi voinut osaltaan selittää tuon prikka fiksauksen toimivuutta.Ainakaan toistaiseksi ei ole raportoitu sampleista missä ei olisi. Eikös tuo korkeusero ylipäätään koskenut vain niitä Vega 10 -versioita missä ei ollut filleriä piirien välissä?
Tuli jo kaksi vuotta täyteen. Vega: AMD’s New Graphics Architecture for Virtually Unlimited WorkloadsVegassa oli pari juttua, jotka ei kait ole tulleet koskaan käyttöön, primitive shaders ja next generation geometry engine. (Samoin kuin nVidialla kait Pascal simultaneous multi projection.)
Mulle ei ole auennut oliko näihin joku tekninen este vai oliko se vain liian vaikea myydä pelien kehittäjille. Hiljaista sillä rintamalla ollut. Ja jos näissä olisi kukaties ollut raudalla joku suunnittelun kukkanen Vegassa (vastaavasti kuin Maxwell dx12 async compute/shaders), niin voisiko se tässä vaiheessa olla korjattuna VII:ssä.
Toiveajattelua varmaan, kun ei ole semmoista juttua kuulunut.
Lukumääräisesti suurin osa peleistä taidetaan tehdään yleisillä engineillä, kuten Unityllä, Unrealilla tai esim EA:n tapauksessa firman sisäisellä Frostbitellä jne.Tästä oli hyvä dia jossain, en vain löydä sitä. Palaan astialle jos löydän sen, mutta diassa mainittiin että ajurit ovat myös DirectX 12:n kohdalla edelleen merkittävä tekijä (ja joko siinä diassa tai muussa aiheeseen liittyvässä keskustelussa nousi esiin pointti siitä, ettei kehittäjillä keskimäärin yksinkertaisesti ole rauta kyllin hyvin hallussa ja kun rauta muuttuu jatkuvasti, ei se ikinä tule olemaankaan kyllin hyvin hallussa että siitä DX12-tason rajapinnasta saataisiin kaikkea tai edes DX11:n tasoista suorituskykyä irti (mikä alleviivaa osaltaan sitä kuinka perkeleen hyviä ne DX11-ajurit ovat vaikka AMD:lla CPU-pullonkaulaa onkin)
Minä veikkaan että prikkafiksauksen toimivuus johtuu noista purkkapalloista mitä laitettu virransöyttöjen päälle. Jos kyseessä olisi core vs. rauta niin voimallakaan ei väännetä kontaktia paremmaksi ennen kuin kuuluu poks. Sen sijaan jos prikoilla saa kontaktia paremmaksi, niin jonkun pitää antaa periksi ja noi purkat voisi sellainen asia olla.Muistin vain että jotain tälläista joskus ollut. Olisi voinut osaltaan selittää tuon prikka fiksauksen toimivuutta.
Virrankulutus ja energiatehokkuus 2eriasiaa.Huvittaa tämä Radeon 7 virrankulutuksen kauhistelu. Pitäis viedä vähemmän ,ku on uutta 7nm tekniikkaa jne..
Ei toi näköjään ihan kamalan hurjasti tunnu kumminkaan vievän.
Ja mikä mahtaa olla RTX 2080 harrastajien suosituin aihepiiri,hmm. Mahdollisimman rajun powerlimitin bioksen asentaminen
Huvittaa tämä Radeon 7 virrankulutuksen kauhistelu. Pitäis viedä vähemmän ,ku on uutta 7nm tekniikkaa jne..
Ei toi näköjään ihan kamalan hurjasti tunnu kumminkaan vievän.
Ja mikä mahtaa olla RTX 2080 harrastajien suosituin aihepiiri,hmm. Mahdollisimman rajun powerlimitin bioksen asentaminen
Totta, enpä ajatellut noin pitkälle. Mahtaa tehdä hyvää piirilevylle pitkässä juoksussa, toisaalta 0,5mm prikoilla ei luulisi saavan hirveän mutkalle. En ehkä itse uskaltaisi kuitenkaan kokeilla.Minä veikkaan että prikkafiksauksen toimivuus johtuu noista purkkapalloista mitä laitettu virransöyttöjen päälle. Jos kyseessä olisi core vs. rauta niin voimallakaan ei väännetä kontaktia paremmaksi ennen kuin kuuluu poks. Sen sijaan jos prikoilla saa kontaktia paremmaksi, niin jonkun pitää antaa periksi ja noi purkat voisi sellainen asia olla.