Testissä AMD Radeon VII (7 nm Vega 20)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sampsa
  • Aloitettu Aloitettu
Huoh, en itselle kyllä mitenkään saa perusteltua tuon hankintaa
Ehkä piirun verran halvempi kuin 2080 Mutta ylijäävällä rahalla joutuu ostamaan suurempaa virtalähdettä ja maksamaan sähkölaskua.
Olin jo valmis ihan periaatteesta tukemaan altavastaajan tuote kehitystäja a ostamaan ryzenin kaveriksi mutta ei tuolla hinnalla ja jo valmiiksi keloltettu piiri lähes tappiin.

Joo jos näyttis vie käytännössä n. 50W enemmän kuin kilpaileva ja virtalähde muuttuu isompaan sen takia niin sitten on jo käyttäjän päässä vika. Klassinen sähkönkulutuskin tuli sieltä myös, tuo n. 50W isompi kulutus näkyy 8h joka päivä vuodenympäri pelatessa sähkölaskussa n. 15€ suuruisena.
 
Ottaen huomioon kuinka juosten kustulta tuo julkaisu vaikuttaa niin jos tuon hintaluokan näyttistä olisin kiinnostunut tällä hetkellä hankkimaan, katselisin hetken, miltä tilanne näyttää vähän hiotummilla ajureilla.

Jos voltti- & kellosäädöillä saadaan kortista vähän enemmän suorituskykyä irti ja kelvollisilla jäähdyttimillä varustettuja custom malleja tupsahtaa pian markkinoille, alkaa tuo olemaan jo ihan varteenotettava vaihtoehto 2080:lle.
 
Aika huonosti on vielä tukea nvidialta noihin freesync näyttöihin, kaikki lähinnä tn paneeleja
Kaikki toimii. Ei tarvitse mitään tukea. Oletuksena menee päälle vain kun NVIDIA on testannut näytön toimivaksi ja että täyttää tietyt kriteerit. Manuaalisesti voi itse laittaa päälle.
 
Klassinen sähkönkulutuskin tuli sieltä myös, tuo n. 50W isompi kulutus näkyy 8h joka päivä vuodenympäri pelatessa sähkölaskussa n. 15€ suuruisena.
Mitä tähän "klassiseen väärinymmärrykseen" tulee niin kulutus on yhtäkuin lämpöä ja melua ja paljon muutakin kuin pelkää sähkölaskua.
On vain noviisien tai aloittelevien tietokone harrastajien kuvittelmaa että sähkölasku olisi se pääpointti tässä kulutuksessa.

Yleisesti:
Enemmän kuluttava arkitehtuuri/ohjain vaatii selvästi paremman ja kalliimman jäähdytyksenkin esim.Vrm suunnittelukin tuo enemmän kustannuksia.
Suurempi kulutus=lämpöä ja ilman kunnollista jäähyä myös melua.

Tähän vielä TPU.sta siteeraus R7 revikasta.

Power efficiency doesn't just mean "power bill", it actually affects thermals, too, because all the energy gets converted into heat, which drives up temperatures. These temperatures also dictate how big, noisy, and expensive your cooler has to be, and how fast you can run the card with a given cooler because more performance generally means more power draw. Last but not least, running more power through the card requires a more complex and expensive voltage regulation circuitry.

Aika huonosti on vielä tukea nvidialta noihin freesync näyttöihin, kaikki lähinnä tn paneeleja
P puhetta.
Hienosti toimii VA ja IPS paneelitkin, vaikka paneeli ei olisi virallisella listalla niin silti näyttää toimivan.
 
Viimeksi muokattu:
Sähkölasku alkaa olla epärelevantti puheenaihe siksikin, että laskusta 3/4 voi olla kulutuksesta riippumatonta siirtomaksua ja 1/4 varsinaista sähkönkulutusta, kuten tiedämme :cigar2:
 
Sähkölasku alkaa olla epärelevantti puheenaihe siksikin, että laskusta 3/4 voi olla kulutuksesta riippumatonta siirtomaksua ja 1/4 varsinaista sähkönkulutusta, kuten tiedämme :cigar2:
Mistä lähtien per kWh laskutettava siirtomaksu ei olisi kulutuksen mukaan kasvava kulu?
 
Joo jos näyttis vie käytännössä n. 50W enemmän kuin kilpaileva ja virtalähde muuttuu isompaan sen takia niin sitten on jo käyttäjän päässä vika. Klassinen sähkönkulutuskin tuli sieltä myös, tuo n. 50W isompi kulutus näkyy 8h joka päivä vuodenympäri pelatessa sähkölaskussa n. 15€ suuruisena.

Mitä tuossa viimekesänä noita laskeskelin kun sitä kysyttiin lga 1366 xeon vs ryzen 5 2600 testeissäni.
Niin 100W tarkoittaa 20€ vuosi lisää jos rasittaa konetta täysillä 10h/päivä.
Näytönohjaimilla se tarkoittais pelaamista/mainaamista. Joten aika hemmetisti saa pelata joka päivä että näkyy sähkölaskussa.
 
Mitä tuossa viimekesänä noita laskeskelin kun sitä kysyttiin lga 1366 xeon vs ryzen 5 2600 testeissäni.
Niin 100W tarkoittaa 20€ vuosi lisää jos rasittaa konetta täysillä 10h/päivä.
Näytönohjaimilla se tarkoittais pelaamista/mainaamista. Joten aika hemmetisti saa pelata joka päivä että näkyy sähkölaskussa.
Mutta näkyy lämmöissä/melussa tai näytönohjaimen jäähyn riittämättömyydessä jne jne...
 
-Pitääkö siis pääsulakekkin vaihtaa suuremmaksi ,kun hankkii radeonin :rage:?

Edit:Juu ,ei tosissaan mutta valitettavasti 7 ei ole kovin hyvä vaihtoehto
ainakaan refuna. tällähetkellä varmaan järkevin vaihtoehto on
kaivoksista vapautettu takuullinen vega64 , saa tingittyä jo n350E'€ jos
tuntee louhijoita...
 
Viimeksi muokattu:
Mitä tähän "klassiseen väärinymmärrykseen" tulee niin kulutus on yhtäkuin lämpöä ja melua ja paljon muutakin kuin pelkää sähkölaskua.
On vain noviisien tai aloittelevien tietokone harrastajien kuvittelmaa että sähkölasku olisi se pääpointti tässä kulutuksessa.

Yleisesti:
Enemmän kuluttava arkitehtuuri/ohjain vaatii selvästi paremman ja kalliimman jäähdytyksenkin esim.Vrm suunnittelukin tuo enemmän kustannuksia.
Suurempi kulutus=lämpöä ja ilman kunnollista jäähyä myös melua.

Tähän vielä TPU.sta siteeraus R7 revikasta.

Power efficiency doesn't just mean "power bill", it actually affects thermals, too, because all the energy gets converted into heat, which drives up temperatures. These temperatures also dictate how big, noisy, and expensive your cooler has to be, and how fast you can run the card with a given cooler because more performance generally means more power draw. Last but not least, running more power through the card requires a more complex and expensive voltage regulation circuitry.


P puhetta.
Hienosti toimii VA ja IPS paneelitkin, vaikka paneeli ei olisi virallisella listalla niin silti näyttää toimivan.

Mietin omaa viestiäni kirjoittaessa että varmaan joku tulee sanomaan että kulutus on myös suoraanverrannollinen lämmöntuottoon. Ei kauaa mennyt:rofl:
Vastasin siis viestiin jossa nimenomaan pidettiin kulutusta ja sähkölaskua relevanttina syynä jättää tämä kortti hyllyyn, tuo sinun argumenttisi on täysin totta eikä minulla sitä vastaan ole mitään sanomista.
 
Hyvä artikkeli, kertoo aivan tarpeeksi tästä kortista, mutta toki olisi kiva nähdä jokin testi jossa kellotellaan tätä ja jotain laadukasta Vegaa (ei strixiä) ja katsotaan mihin päädytään. Se voi olla, että Vega kunnolla säädettynä on melko lähellä tätä seiskaa.
Tuo on kyllä totta. Lähes kaikissa revikoissa vertailukohteena on Vega64 referenssi tai sitten juurikin tämä Strixi, joka suoriutuu kaikista huonoiten ns. kunnon malleihin verrattuna.
GN:lläkin Vega64 Strixi, jossa VRM throtlaa.
 
P puhetta.
Hienosti toimii VA ja IPS paneelitkin, vaikka paneeli ei olisi virallisella listalla niin silti näyttää toimivan.
Tiedän kyllä enemmän sellaisia ruutuja, jotka ei toimi kuin sellaisia jotka toimii.. ellei sitten laske toimivaksi, kun joka kerta sleepin jälkeen joutuu power cyclaamaan tms.
 
Tiedän kyllä enemmän sellaisia ruutuja, jotka ei toimi kuin sellaisia jotka toimii.. ellei sitten laske toimivaksi, kun joka kerta sleepin jälkeen joutuu power cyclaamaan tms.
Sitten sun täytyy ostaa Amd ohjain jos näyttösi ei tue Nvidiaa ja välttämättä haluat Fsync käyttää.

Mutta jos omistaa tai on hankkimassa Nvidian ohjaimen olisi vain typerää ostaa sellainen näyttö joka ei Nvidialla toimi.
Asiaa siis kannattaa tutkia ennen ostopäätöksen tekoa.
 
Sitten sun täytyy ostaa Amd ohjain jos näyttösi ei tue Nvidiaa ja välttämättä haluat Fsync käyttää.

Mutta jos omistaa tai on hankkimassa Nvidian ohjaimen olisi vain typerää ostaa sellainen näyttö joka ei Nvidialla toimi.
Asiaa siis kannattaa tutkia ennen ostopäätöksen tekoa.
En ole uutta näytönohjainta vailla.

Löytyy Nvidian näyttis ja freesync -näyttö. Ilmeisesti tällä näytöllä freesync toimii myös nvidian korteilla (käyttäjä-kokemuksien mukaan), mutta rehellisesti sanottuna en juurikaan 240hz ole välittänyt tuosta ominaisuudesta.

Menee vähän offtopiciks.
 
AMD kertonu että tuuletin profiiliin on tulossa korjaus. Kuten epäilinkin että ei varmaan ole tarkoituksella profiili tuollainen että hyrrät pyörii noin helpolla 2900rpm.
 
AMD kertonu että tuuletin profiiliin on tulossa korjaus. Kuten epäilinkin että ei varmaan ole tarkoituksella profiili tuollainen että hyrrät pyörii noin helpolla 2900rpm.
+2900 rpm ja lämmöt siellä 73-75c niin mitäs luulet paljonko on varaa pudottaa?

TPU oli 2800rpm ja lämmöt 76c
paljonko varaa laskea ja paljonko lämmöillä varaa nousta?
 
+2900 rpm ja lämmöt siellä 73-75c niin mitäs luulet paljonko on varaa pudottaa?

No oma Vega 56 täysin vakiona tuossa taustalla jauhaa Folding@Home ja GPU lämpö 78, hotspot 100-105, HBM 82. Näillä mennään jo toista talvea putkeen.
Fan siellä 2400RPM ja 40% tehoilla ja mitä tuossa joskus tuli kokeiltua niin eipä sillä kierrosten nostamisella hirveästi lämmöt tipu mutta mökää toki tulee valtavasti lisää. Eli voi olla mahdollista että kierroksia voidaan tiputtaa paljonkin lämpöjen silti karkaamatta.
 
AMD kertonu että tuuletin profiiliin on tulossa korjaus. Kuten epäilinkin että ei varmaan ole tarkoituksella profiili tuollainen että hyrrät pyörii noin helpolla 2900rpm.
Tuosta voisi heittää epäilyksen, että tulokset tippuvat, jos tuon tekevät, eli kortit pitäisi sitten testata uudestaan.
 
+2900 rpm ja lämmöt siellä 73-75c niin mitäs luulet paljonko on varaa pudottaa?

TPU oli 2800rpm ja lämmöt 76c
paljonko varaa laskea ja paljonko lämmöillä varaa nousta?
Onko tuossa nyt niin hirveästi varaa, jos hotspot (junction temp) on siellä 100C+ lukemissa?
 
En tiedä onko sama homma, mutta Jay oli saanut Amd:ltä keskeneräiset ajurit joka korjannut osan ongelmista:

Joo toki sieltä on uudet ajurit tulossa, mutta sen tarkempaa tietoa spesifisistä korjauksista/päivityksistä ei taida olla.

Eipä itselläni tosin noita Jayn ongelmia testikortissa edes ollut eli mitään kaatuiluja tai mustia ruutuja.
 
Jäähykin taitaa itse asiassa olla ihan ok sinänsä. Piirin jännite on vain jouduttu nostamaan taivaisiin, jotta VII:sta on saatu tämä suorituskyky ulos. Joutuuhan siinä jäähy koville.
Ei se jäähy ole ok, kun tuolla on testejä missä se ei ota kunnolla kontaktia. Se on silloin kaikkea muuta kuin onnistunut tekele. Mitä ilmeisimminkin tämä kortti on puskettu niin kiireellä pihalle ettei ole ollut aikaa hioa kaikkia yksityiskohtia ja lopputulos on sitten nähdyn kaltainen.
 
Tuosta voisi heittää epäilyksen, että tulokset tippuvat, jos tuon tekevät, eli kortit pitäisi sitten testata uudestaan.

Revikat ajettu "über"-modella, jotta saadaan mahdollisimman hyvät suorituskykylukemat. :think:

Ja kuluttajille tulee defaulttina "quiet"-mode uusien ajurien myötä.
 
Viimeksi muokattu:
Revikat ajettu "über"-modella, jotta saadaan mahdollisimman hyvät suorituskykylukemat. :think:

Ja kuluttajille tulee defaulttina "quiet"-mode uusien ajurien myötä.
Tomshardware vähän viittasi jotain tuonsuuntaista.

Radeon VII is simply too loud. You can tune it for quieter operation if you want. But if you ran Nvidia's GeForce RTX 2080 at the same fan speeds that AMD is using, its TU104 GPU would achieve higher GPU Boost frequencies, improving its relative position. A more fair comparison would involve benchmarking both cards at the same noise levels. After all, Radeon VII is tuned for performance, ignoring power and noise, while GeForce RTX 2080 offers a better balance between all three variables.
 
Joo jos näyttis vie käytännössä n. 50W enemmän kuin kilpaileva ja virtalähde muuttuu isompaan sen takia niin sitten on jo käyttäjän päässä vika. Klassinen sähkönkulutuskin tuli sieltä myös, tuo n. 50W isompi kulutus näkyy 8h joka päivä vuodenympäri pelatessa sähkölaskussa n. 15€ suuruisena.

Henkilö joka pelaa sen 8h joka päivä vuoden ympäri ei ole henkilö joka maksaa sähkölaskun...

Mutta siis: normaali henkilö on ensin töissä ja tekee muita asioita vähintään sen 10 tuntia päivästä ennenkuin pääsee koneelleen ja ehkä muutaman tunnin ehtii pelaamaan yöllä kun lapset / vaimo nukkuvat. Tämä samainen henkilö myös itse ostaa ne laitteensa ja maksaa ne sähkölaskunsa.

Siinä olet toki oikeassa että jos olet ostamassa isomman virtalähteen näytönohjainta varten vs. samalla virtalähteellä toimisi samantehoinen näyttis mikä maksaisi about saman verran ei ole järkevää päivittää.

Samaten kuin jos sinulla on freesync näyttö ja joutuisit ostamaan uuden kalliin näytön gsyncin takia ei ole järkevää ostaa muita kuin AMD:n näytönohjaimia.. ..mistä tässä ketjussa muutenkin pitäisi keskustella (eli AMD:n näytönohjaimesta). :smoke:
 
Revikat ajettu "über"-modella, jotta saadaan mahdollisimman hyvät suorituskykylukemat. :think:

Ja kuluttajille tulee defaulttina "quiet"-mode uusien ajurien myötä.

Tuskin tuosta isoa muutosta tulee, varmaan pari prosenttia laskua. Piiri vaikuttaa olevan vakiona tappiin kellotettu ja prosessin ylärajoilla kellotaajuus/virrankulutus käyrä on aika brutaali. Joten todennäköisesi joku 25-50mhz tiputus kelloissa laskee lämmöntuotantoa aika tavalla. Tuota voisi vaikka simuloida negatiivisella powertargetilla.

Tuon lämpölukemat tekisi tosiaan mieli nähdä toisella blokilla, tai vaikka paksummalla thermal padilla. Gamersnexsus testissä kontakti oli aika heikko. Tahnaan vaihto laski yleensä 2, vaikka joku sai kuulema 5c tiputuksen, mutta nosti tjunctionin lämpöä. Nestemetalli ei myöskään tuonut mitään isoa parannusta. Isoin parannus on tullut niillä prikoilla ja painetta lisäämällä, joka kielii vahvasti kontaktin suuntaan. Kuten tuo tahnan coren lämpö parani, tjunction huononi tulos.

Joten tuossa on joko isoimpana pullonkaulana kontakti jäähyyn, tai sitten se 300W tehoa entistä pienemmässä pinta-alassa on vain jo liikaa. Se ei vain johdu pois, vaikka jäähdyttäisi millä.

Toisaalta vanhaan vegaan verrattuna isoimmat muutokset oli boostissa, joten ei tähän mitään taika-ajuria ole tulossa, tehot pysyy noissa luokissa kerran pohjalla on jo hiottu Vega. Jos muistinväylän pullonkaulan poistaminenkaan ei kerran saanut tuota nousemaan osassa peleistä 2080:aa vastaaviin lukemiin, niin ajurikaan ei sitä tule tekemään.
 
Mihin muuten perustuu usko siitä, että Vega 20 ajureilla saadaan vielä jotenkin tiristettyä merkittävästi lisätehoa? Arkkitehtuurihan on pääosin vanhan Vegan kaltainen, eikä kovin merkittäviä eroja ole.

Muutenkin DX12 ja Vulkan puoli ovat paljon ajuririippumattomampia ja siihen suuntaanhan softa on menossa.
 
Vegassa oli pari juttua, jotka ei kait ole tulleet koskaan käyttöön, primitive shaders ja next generation geometry engine. (Samoin kuin nVidialla kait Pascal simultaneous multi projection.)

Mulle ei ole auennut oliko näihin joku tekninen este vai oliko se vain liian vaikea myydä pelien kehittäjille. Hiljaista sillä rintamalla ollut. Ja jos näissä olisi kukaties ollut raudalla joku suunnittelun kukkanen Vegassa (vastaavasti kuin Maxwell dx12 async compute/shaders), niin voisiko se tässä vaiheessa olla korjattuna VII:ssä.

Toiveajattelua varmaan, kun ei ole semmoista juttua kuulunut.
 
Jos on ollut joku virhe, on myös todennäköistä, että virheen korjaaminen ei ihan helpolla onnistu.
 
Muutenkin DX12 ja Vulkan puoli ovat paljon ajuririippumattomampia ja siihen suuntaanhan softa on menossa.
Tästä oli hyvä dia jossain, en vain löydä sitä. Palaan astialle jos löydän sen, mutta diassa mainittiin että ajurit ovat myös DirectX 12:n kohdalla edelleen merkittävä tekijä (ja joko siinä diassa tai muussa aiheeseen liittyvässä keskustelussa nousi esiin pointti siitä, ettei kehittäjillä keskimäärin yksinkertaisesti ole rauta kyllin hyvin hallussa ja kun rauta muuttuu jatkuvasti, ei se ikinä tule olemaankaan kyllin hyvin hallussa että siitä DX12-tason rajapinnasta saataisiin kaikkea tai edes DX11:n tasoista suorituskykyä irti (mikä alleviivaa osaltaan sitä kuinka perkeleen hyviä ne DX11-ajurit ovat vaikka AMD:lla CPU-pullonkaulaa onkin)

--

Asiaan liittyen muutoin, jonkun reddittiläisen pikaisia testejä alivoltituksineen
Radeon VII - OC/UV/Stock Benchmarks - ROTTR : Amd
 
Onko tuossa kortissa muuten GPU siru samalla tasolla HBM2 muistien kanssa?
 
Onko tuossa kortissa muuten GPU siru samalla tasolla HBM2 muistien kanssa?
Ainakaan toistaiseksi ei ole raportoitu sampleista missä ei olisi. Eikös tuo korkeusero ylipäätään koskenut vain niitä Vega 10 -versioita missä ei ollut filleriä piirien välissä?
 
Ainakaan toistaiseksi ei ole raportoitu sampleista missä ei olisi. Eikös tuo korkeusero ylipäätään koskenut vain niitä Vega 10 -versioita missä ei ollut filleriä piirien välissä?
Muistin vain että jotain tälläista joskus ollut. Olisi voinut osaltaan selittää tuon prikka fiksauksen toimivuutta.
 
Vegassa oli pari juttua, jotka ei kait ole tulleet koskaan käyttöön, primitive shaders ja next generation geometry engine. (Samoin kuin nVidialla kait Pascal simultaneous multi projection.)

Mulle ei ole auennut oliko näihin joku tekninen este vai oliko se vain liian vaikea myydä pelien kehittäjille. Hiljaista sillä rintamalla ollut. Ja jos näissä olisi kukaties ollut raudalla joku suunnittelun kukkanen Vegassa (vastaavasti kuin Maxwell dx12 async compute/shaders), niin voisiko se tässä vaiheessa olla korjattuna VII:ssä.

Toiveajattelua varmaan, kun ei ole semmoista juttua kuulunut.
Tuli jo kaksi vuotta täyteen. Vega: AMD’s New Graphics Architecture for Virtually Unlimited Workloads
Nvidia kerkes ensin tuoda kehittyneemmän toimivan version.
 
Tästä oli hyvä dia jossain, en vain löydä sitä. Palaan astialle jos löydän sen, mutta diassa mainittiin että ajurit ovat myös DirectX 12:n kohdalla edelleen merkittävä tekijä (ja joko siinä diassa tai muussa aiheeseen liittyvässä keskustelussa nousi esiin pointti siitä, ettei kehittäjillä keskimäärin yksinkertaisesti ole rauta kyllin hyvin hallussa ja kun rauta muuttuu jatkuvasti, ei se ikinä tule olemaankaan kyllin hyvin hallussa että siitä DX12-tason rajapinnasta saataisiin kaikkea tai edes DX11:n tasoista suorituskykyä irti (mikä alleviivaa osaltaan sitä kuinka perkeleen hyviä ne DX11-ajurit ovat vaikka AMD:lla CPU-pullonkaulaa onkin)
Lukumääräisesti suurin osa peleistä taidetaan tehdään yleisillä engineillä, kuten Unityllä, Unrealilla tai esim EA:n tapauksessa firman sisäisellä Frostbitellä jne.

Aika harvan pitää oikeasti optimoida sit low level juttua, joskisn HLSL koodarin olisi hyvä tajuta jotain siitä mitä tekee...
 
Muistin vain että jotain tälläista joskus ollut. Olisi voinut osaltaan selittää tuon prikka fiksauksen toimivuutta.
Minä veikkaan että prikkafiksauksen toimivuus johtuu noista purkkapalloista mitä laitettu virransöyttöjen päälle. Jos kyseessä olisi core vs. rauta niin voimallakaan ei väännetä kontaktia paremmaksi ennen kuin kuuluu poks. Sen sijaan jos prikoilla saa kontaktia paremmaksi, niin jonkun pitää antaa periksi ja noi purkat voisi sellainen asia olla.
 
Huvittaa tämä Radeon 7 virrankulutuksen kauhistelu. Pitäis viedä vähemmän ,ku on uutta 7nm tekniikkaa jne..
Ei toi näköjään ihan kamalan hurjasti tunnu kumminkaan vievän.

Ja mikä mahtaa olla RTX 2080 harrastajien suosituin aihepiiri,hmm. Mahdollisimman rajun powerlimitin bioksen asentaminen :)
 
Huvittaa tämä Radeon 7 virrankulutuksen kauhistelu. Pitäis viedä vähemmän ,ku on uutta 7nm tekniikkaa jne..
Ei toi näköjään ihan kamalan hurjasti tunnu kumminkaan vievän.

Ja mikä mahtaa olla RTX 2080 harrastajien suosituin aihepiiri,hmm. Mahdollisimman rajun powerlimitin bioksen asentaminen :)
Virrankulutus ja energiatehokkuus 2eriasiaa.

Energiatehokkuus mahdollistaa jopa järkevän kellotuksenkin bios modauksella kun kulutus ei ole valmiiksi aivan tapissa.
Bios modailu on kuitenkin harrastelua eikä suurinosa sellaista ohjaimillaan tee.

Amd täytyy tehdä vielä selkeitä parannuksia sillä Nvidia tulee 7nm menemään entistä kauemmaksi energistehokkuudessa joka samalla mahdollistaa entistä suorituskykyisempien ohjaimien julkaisun.

performance-per-watt_2560-1440.png
 
Huvittaa tämä Radeon 7 virrankulutuksen kauhistelu. Pitäis viedä vähemmän ,ku on uutta 7nm tekniikkaa jne..
Ei toi näköjään ihan kamalan hurjasti tunnu kumminkaan vievän.

Ja mikä mahtaa olla RTX 2080 harrastajien suosituin aihepiiri,hmm. Mahdollisimman rajun powerlimitin bioksen asentaminen :)

Eli MAD on itse asiassa tehnyt palveluksen VII:n ostajille ja laittanut jännitteet ja kellot punaiselle jo valmiiksi, vienon 45dB jäähdytysmetelin kera?
 
Minä veikkaan että prikkafiksauksen toimivuus johtuu noista purkkapalloista mitä laitettu virransöyttöjen päälle. Jos kyseessä olisi core vs. rauta niin voimallakaan ei väännetä kontaktia paremmaksi ennen kuin kuuluu poks. Sen sijaan jos prikoilla saa kontaktia paremmaksi, niin jonkun pitää antaa periksi ja noi purkat voisi sellainen asia olla.
Totta, enpä ajatellut noin pitkälle. Mahtaa tehdä hyvää piirilevylle pitkässä juoksussa, toisaalta 0,5mm prikoilla ei luulisi saavan hirveän mutkalle. En ehkä itse uskaltaisi kuitenkaan kokeilla.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
257 112
Viestejä
4 469 390
Jäsenet
73 894
Uusin jäsen
sampo_af

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom