Kyllä sitä pitää edelleen ihmetellä, miten huonosti pelikäyttöön soveltuva piiri tuo Vega on. Teoreettista laskentavoimaa on kyllä, mutta pelikäytössä sitä ei vaan saada ulosmitattua tehokkaasti. NVIDIA törmäsi tähän samaan "jäävuoreen" Fermin kanssa ja ottivatkin virheestä opiksi. Ei ole sen jälkeen NVIDIA yrittänyt rakentaa kaiken sisältävää mammuttipiiriä.
Tälläsenä maalaismutuna voisi kuvitella, että nuo Draw Space Binning Rasterizerin ongelmatkin, voisivat johtua ainakin osittain piirin monimutkaisuudesta ja rautaschedulerista.
Oikeastaan Vega on vielä pahempi faili pelipuolella, kun Fermi aikoinaan, sillä GTX 480 oli sentään nopein 1 piirin näyttis, mitä markkinoilla oli. Toki lämmöt nousi jossain karvarinkulassa ihan hillittömiksi, mutta kuka nykyään enää edes tosissaan pitää sitä minkäänlaisena järkevänä testaustyökaluna... Silloin sitä kyllä kauhisteltiin joukolla.