Nimenomaan. Kiukaaksi sitä haukuttiin, mutta tehonkulutuksestahan käytännössä oli kyseEikös "kiukaisuudessa" kyse ois ennemmin wateista, kuin piirin lämmöstä.
Höhlä taivutus kyl, oli pakko.![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Nimenomaan. Kiukaaksi sitä haukuttiin, mutta tehonkulutuksestahan käytännössä oli kyseEikös "kiukaisuudessa" kyse ois ennemmin wateista, kuin piirin lämmöstä.
Höhlä taivutus kyl, oli pakko.![]()
Kyllä tämä CS2-tapaus on meidän osalta taputeltu ja nyt testivuorossa jo Ryzen 9 9950X3D -prosessori.
Eikös tuo benchmark ole ainakin ennen ollut vaativampi kuin itse peli? Ainakin ennen muistaisin olleen niin, että benchmarkin keskiarvo oli matalampi kuin itse pelissä saatu fps. Toki noista testeistä nyt on vuosia aikaa.Toivottavasti tämä keskustelu herätti kuitenkin joitain ajatuksia sillä suunnalla. Suosittelen yhä harkitsemaan, kannattaisiko CS2:n testimetodia päivittää. Nykyinen käyttämänne workshop-benchmark tuottaa lähes varmasti epärealistisia tuloksia joiden relevanssi ja luotettavuus itse benchmarkin ulkopuolella saattaa olla vähäinen. Pidän kyllä siitä, että testaatte tämän pelin tuollaisilla natun konsultoimilla asetuksilla, niin on fiksu tehdä. Mutta, nykyisellään;
1. ) Tuloksista voi helposti saada käsityksen, että esimerkiksi 5070 (613fps) kortti olisi täysin riittävä paritus 600 Hz -monitorille, jollekin joka pyrkii rakentamaan tinkimätöntä CS2-kokoonpanoa. Tämä ei yksinkertaisesti tule pitämään paikkaansa. 2.) Lisäksi epäilen edelleen vahvasti tällä benchmarkilla syntynyttä testitulosta, jonka mukaan 9070 XT:n suorituskyky olisi samalla tasolla kuin 5080:n tai 7900 XTX:n - onko se todella sitä myös oikeassa pelissä.
Jälkimmäisestä olisi upea olla jopa väärässä, sillä se sinetöisi omankin ostopäätöksen - mutta jos käytännössä ilmeneekin, että ko. näyttis on jopa poikkeuksellisen heikko ohjain CS2:ssa kuten muut testit kertovat, niin kyllä harmittaisi hankinta joka on tehty näihin testeihin luottaen. Ristiriitainen tilanne kun teidän testit sanoo sitä liki parhaaksi - ja muut jopa poikkeuksellisen huonoksi, osa epäilee jopa ajuri-ongelmaa. Myös AMD oli itse jättänyt CS2 suorituskyvyn omista slaideistaan pois, vaikka usein se siellä on mukana (ehkä syystä?).
Tarkistin vielä Hardware Unboxedin Discordista heidän CS2-benchmarkistaan. He mittaavat suorituskykyä 60 sekunnin otannalla pro-ottelun demosta, eli mahdollisimman oikeasta ja toistettavasta pelitilanteesta. Mielestäni heidän tuloksensa hyvin pitkälti heijastelevat hyvin myös omaa kokemustani suorituskyvystä eri laitteistokokoonpanoilla. Sekä rautaa ja cs2 psykoosia kumminkin itselläkin useita tuhansia tunteja sisässä, joten vähän on jo kokemusasiantuntijuuttakin kertynyt.
![]()
Ei taida mikään vielä riittä 600 hz monitorille, sillä prossurajoite on jossain vähän 200 fps:n yläpuolella. Minimejä on käytännössä mahdotonta saada nykyprossuilla tuosta kovin merkittävästi ylöspäin, ja 600fps average tarkoittaa että noita 1% low lukuja nähdään keskimäärin kuudesti sekunnissa. Todellisuudessa ne tuskin ajoittuvat tasaisesti, mutta silti hyvä huomata että 1% low tulokset on todella olennainen osa kokonaisuutta kun keskimääräinen fps on erittäin korkea.1. ) Tuloksista voi helposti saada käsityksen, että esimerkiksi 5070 (613fps) kortti olisi täysin riittävä paritus 600 Hz -monitorille, jollekin joka pyrkii rakentamaan tinkimätöntä CS2-kokoonpanoa.
Se on ehkä ollut ihan validi silloin kun kyseinen demo on nauhoitettu. Harmillista että kyseistä pätkää ei pääse itse ihmettelemään. On tosin vielä epäselvää että aiheuttaako demo viewer itsessään jotain omia ongelmia suorituskyvyn mittaamiseen. Voisin yrittää selvittää käytännössä että miten on asian laita.He mittaavat suorituskykyä 60 sekunnin otannalla pro-ottelun demosta, eli mahdollisimman oikeasta ja toistettavasta pelitilanteesta.
Ai tuo on ihan päivänselvää kaikille peliä pelanneille? Sallit mun varmaan nauraa vähän. Sulla on aika kova luotto keskiverto CS2 pelaajan ymmärrykseen tällaisista asioista.Ei taida mikään vielä riittä 600 hz monitorille, sillä prossurajoite on jossain vähän 200 fps:n yläpuolella. Minimejä on käytännössä mahdotonta saada nykyprossuilla tuosta kovin merkittävästi ylöspäin, ja 600fps average tarkoittaa että noita 1% low lukuja nähdään keskimäärin kuudesti sekunnissa. Todellisuudessa ne tuskin ajoittuvat tasaisesti, mutta silti hyvä huomata että 1% low tulokset on todella olennainen osa kokonaisuutta kun keskimääräinen fps on erittäin korkea.
Tuo pitäisi olla ihan päivänselvää kaikille peliä pelanneille.