- Liittynyt
- 16.10.2016
- Viestejä
- 302
Joku AMDn valmistama 10 teraflopin vehje. Liekö aika lähellä jotain PS5 / Xbox one
Mikäköhän rauta siellä on jos voi pelaa Cyperpunkkii?
Joku AMDn valmistama 10 teraflopin vehje. Liekö aika lähellä jotain PS5 / Xbox one
Mikäköhän rauta siellä on jos voi pelaa Cyperpunkkii?
Joo, aika varmasti oltava jotain RDNA2 + Zen 2 -pakettia. Ihmettelen silti, millä käyttöjärjestelmällä tuo pyörii. Cyberpunkista ei Linux-versiota tietääkseni ole tullut. Toki Musk on jotain customia voinut tilata (vrt. Stadia) mutta melko kiireinen aikataulu on sitten ollut.Joku AMDn valmistama 10 teraflopin vehje. Liekö aika lähellä jotain PS5 / Xbox one
Aluksi tulee Witcher 3.Joo, aika varmasti oltava jotain RDNA2 + Zen 2 -pakettia. Ihmettelen silti, millä käyttöjärjestelmällä tuo pyörii. Cyberpunkista ei Linux-versiota tietääkseni ole tullut. Toki Musk on jotain customia voinut tilata (vrt. Stadia) mutta melko kiireinen aikataulu on sitten ollut.
Tuohan ei ole lainkaan kilpailukykyinen, Japanin poikien laitoksen kiihtyvyys on aivan eri sekuntiluvulla. 0-100 km/h 1,7 sekuntia. Ja myynnissä jo nyt eikä joskus myöhemmin.Plaid+:lla varsinkin kiihtyvyys kohdallaan. Enää ei oikein mikään katulaillinen pysy perässä edes varttimaililla. Ihan hervottomia vehkeitä.
Tuohan ei ole lainkaan kilpailukykyinen, Japanin poikien laitoksen kiihtyvyys on aivan eri sekuntiluvulla. 0-100 km/h 1,7 sekuntia. Ja myynnissä jo nyt eikä joskus myöhemmin.
Tekniikan Maailma
tekniikanmaailma.fi
MjooAspark valmistaa vain viisikymmentä ”Pöllöä”, ja niiden hinnat lähtevät 2,9 miljoonasta eurosta.
Mun tutut m5:en omistajat on menneisyydessä lohduttautuneet sillä, että loppujen lopuksi sillä pääsee teslasta ohi. Aika harva keulii plaid+:aa vastaan.Tuohan ei ole lainkaan kilpailukykyinen, Japanin poikien laitoksen kiihtyvyys on aivan eri sekuntiluvulla. 0-100 km/h 1,7 sekuntia. Ja myynnissä jo nyt eikä joskus myöhemmin.
Tekniikan Maailma
tekniikanmaailma.fi
Hyi helvetti, että on ruma räpellys.Model S ja X refresh ja plaid julkaistu. Sanoisin että aika rohkeaa linjaa vedetään jälleen.
S ja X:llä uudet akut, moduulit ja drive unitit. Lämpöpumppu, kokonaan uudet sisustat, parannuksia ulkokuoreen yms.
Harmi vain että Mersun EQS on aivan hervottoman ruma jo pelkän siluetin perusteella. Ja todennäköisesti perinteisen autovalmistajan tapaan hinnatalkaen malli on täysin karvalakki ja lisävarusteita saa ruksia kymppitonnien edestä. Tykkään siitä että Teslassa on about kaikki vakiona eikä tarvi miettiä mitä ruksii ja mitä ei.Teslan verkkosivujen mukaan jos nyt tilaan uuden Model S:n niin toimitus on vasta syyskuussa. Tuohon mennessä tulee markkinoille melko monta kilpailijaa, esimerkiksi Mercedes EQS. Sen pitäisi olla suora kilpailija, suuri sähkökäyttöinen sedan.
Ai, minä oisin tykännyt valinnan vapaudesta. Saahan Mersunkin toki vaihtoehdolla "ei tarvi miettiä mitä ruksii", sanoo vain autokaupassa että kaikilla herkuilla. Onnistuu jokaisen saksalaisen automerkin kohdalla.Tykkään siitä että Teslassa on about kaikki vakiona eikä tarvi miettiä mitä ruksii ja mitä ei.
Niin tarjoaa Dacia Dusterikin parempaa kuin Tesla Model S Plaid+. Yritäpä saada jälkimmäiseen kunnollinen penkkimateriaali tuon halvan muoviseoksen sijaan. Vertailu eri autovalmistajien välillä on hankalaa aina painotuksista johtuen.No onhan se kieltämättä vähän huvittavaa, että melko hinnat alkaen Hyundai i20 tarjoaa kattavampaa varustelua kuin vaikkapa BMW:n 5-sarja.
BMW on muuten mennyt ainakin iX3:n kohdalla täysin toiseen ääripäähän. Käytännössä vain kaksi varustetasoa, joista toisessa on "kaikki" ja toisessakin hyvät varusteet.No onhan se kieltämättä vähän huvittavaa, että melko hinnat alkaen Hyundai i20 tarjoaa kattavampaa varustelua kuin vaikkapa BMW:n 5-sarja. Siis jos näistä sähköisistä turva- ja hupivarusteista puhutaan.
Siitä tosin en ole varma, etteikö Mercedeksellä S-sarjassa/BMW:llä 7-sarjassa olisi aika kattava vakiovarustelu. Etenkin jos tätä vasta uudistunutta S-sarjalaista katsoo.
F1 ratissa on peukalolle kolo, mutta Teslan ratissa ei ole.Teslan ratti on syystäkin jakanut mielipiteitä. Enpä sano juuta enkä jaata tässä kohtaa. Kokeilemalla ja ajamalla tuo selviäisi.
Ihan kohtuullisesti tälläkin ratilla auto kääntyy ilman ratin aiheuttamia vaaratilanteita.
Ohjaus on toki nopeampi autossa, josta ratti on. Lisäksi monia muitakin eroja ajamisessa on normaali autoiluun nähden. Mutta aikaa näyttää miten noiden rattien kanssa käy ja mitä mieltä käyttäjät ovat.
3/Y ainakin on 2 kierrosta laidasta laitaan, oikeastaan vain parkeerauksessa täytyy veivata yli puolen kierroksen. Jos tuossa ässässä on yhtä nopea ohjaus niin en usko että se olisi ongelma. Jos tuo nyt edes on se ratti mikä siihen tuleeF1-rattiahan ei käännetä kuin maksimissaan ehkä puoli kierrosta laidasta laitaan, jolloin molemmat kädet ovat vakio-otteella koko ajan ratissa kiinni kun käännetään. Normaalissa autossa laidasta laitaan lienee joku 3 ratin kierrosta, jolloin rengasmainen ratti on tärkeä, koska rattia ei pysty kääntämään laidasta laitaan yhdellä otteella.
Toki, toisaalta huomaatko ettei tuossa ole kapasitiivisia näppäimiä ja tuota ei myöskään voi kääntää yli 270 astetta? Sen takia se toimii, noi pyörät kun eivät F1 autossa aivan hirveästi käänny eikä niillä parkkeeraminen kovin helppoa ole. Niiden ohjausgeometria on myös aivan toisenlainen kuin nykyautossa, eivätkä ne oikein pysty moniin temppuihin mihin kotipihassa oleva kärry. Eivätkä ne myöskään kestä samanlaisia osumia.Ihan kohtuullisesti tälläkin ratilla auto kääntyy ilman ratin aiheuttamia vaaratilanteita.
Kun täkyn heittää, niin ei ole pelkoa etteikö saalista tulisiToki, toisaalta huomaatko ettei tuossa ole kapasitiivisia näppäimiä ja tuota ei myöskään voi kääntää yli 270 astetta? Sen takia se toimii, noi pyörät kun eivät F1 autossa aivan hirveästi käänny eikä niillä parkkeeraminen kovin helppoa ole. Niiden ohjausgeometria on myös aivan toisenlainen kuin nykyautossa, eivätkä ne oikein pysty moniin temppuihin mihin kotipihassa oleva kärry. Eivätkä ne myöskään kestä samanlaisia osumia.
Näilläkin muuten pystyy ohjaamaan tiellä ja niissä on aivan jumalattomasti tehoa enemmän, joten miksi tyytyä F1 ohjaukseen?
Pelkällä joystickillakin pystyy kyllä kiitoradalle ohjaamaan ja kiihdyttämään.
Ompahan sitten nopea ohjaus, kaikissa itse ajamissa autoissa esim. liikennevaloista lähtiessä oikealle/vasemmalle pitää kyllä "korjata" käsien asentoa kääntyessä, muutoin olis vastaan tulevien kaistalla tai ojassa.3/Y ainakin on 2 kierrosta laidasta laitaan, oikeastaan vain parkeerauksessa täytyy veivata yli puolen kierroksen. Jos tuossa ässässä on yhtä nopea ohjaus niin en usko että se olisi ongelma. Jos tuo nyt edes on se ratti mikä siihen tulee
Tää on mun mielestä juuri tuon lentokoneratin heikkous. Suoralla maantiellä ainakin itse pidän mielelläni kevyesti varsin alhaalta kiinni ja rullailen menemään, mikä ei tuolla uudella tosiaan näytä onnistuvan. Kahden käden otetta tuolta sivuilta, ja perinteisellä ratilla toki vähän sieltä täältä, tulee sitten käytettyä lähinnä parkkeerauksessa yms. veivailuissa, joissa tuo on myös huono.Oma ajo tapahtuu 99,9% parilla otteella kestopäällysteisillä teillä, jolloin valtavalle ratin veivaukselle ei ole jatkuvasti tarvetta. Tähän mennessä olen onnistunut kaikkien käyttämieni autojen toteutuksissa, mitä tulee hallintalaitteisiin. Ja en tiedä ymmärsitkö väärin, mutta en tarkoittanut verrata henkilöautoa ja F1-autoa muilta ominaisuuksiltaan. Toki ohjauksen nopeus ratin kanssa yhdessä tekevät ison osan auton hallintaa.
Näinhän se on, että laittamalla tuollaisen ratin julkaisun kuviin, varmistetaan että puhetta ainakin riittää julkistuksesta ja sen ympäriltäNoh, Teslalla on pitkät perinteet epäluulottomasta uudistamisesta. Aika monta kertaa on menty mehtään, mutta joskus on onnistuttukin. Eihän tuota tiedä, että jos vielä kehittyisi hyväksikin. Tesla on usei uudistanut tuotetta mainostetusta aika rankastikin.
Joo ei sitä puolta kierrosta tartte kovin usein vääntää, se on jo kuitenkin aika raju käännös. Jos joskus käyt testaamassa kolmosta tai Y:tä niin sitten tiedät mitä meinaanOmpahan sitten nopea ohjaus, kaikissa itse ajamissa autoissa esim. liikennevaloista lähtiessä oikealle/vasemmalle pitää kyllä "korjata" käsien asentoa kääntyessä, muutoin olis vastaan tulevien kaistalla tai ojassa.
Tai sitten olen vaan kankea, eikä kädet taivu spagetille.. Puolisen kierrosta saa juuri ja juuri ilman käsien paikan korjausta käännettyä, tuntematta oloa epämukavaksi.
Veikkaan että täyskehällinen ratti olisi tulossa tälle mantereelleLiekkö tuommoinen edes laillinen EU:n alueella? Voisi kuvitella että joku jossain mallissa olisi joskus kokeillut..
Onko siinä kuitenkin yhtä herkkä ohjaus vaikka 60km/h nopeudessa, kuin alhaisemmissa nopeuksissa? Tuntuu vaan hölmöltä, että noinkin pienellä ratin liikkeellä auto kääntyis vaikka sen 90 astetta..Joo ei sitä puolta kierrosta tartte kovin usein vääntää, se on jo kuitenkin aika raju käännös. Jos joskus käyt testaamassa kolmosta tai Y:tä niin sitten tiedät mitä meinaan
Veikkaan että täyskehällinen ratti olisi tulossa tälle mantereelle
Halusit olla nokkela, kompastuit omaan nokkeluuteesi ja vedit siitä herneen nenään? Niinpä tietysti. Kannattaa miettiä minkä linjan valitset siis ensi kerralla kun alat kommentoimaan.Vastauksessasi päästiin melko kauas ratista, mutta pääasia taitaa olla negatiivis sävytteiset, omasta mielestäsi nokkelat veistelyt!? Onnea sinulle valitsemallasi tiellä
Kyllä sitä voi käydä testaamassa siltiOnko siinä kuitenkin yhtä herkkä ohjaus vaikka 60km/h nopeudessa, kuin alhaisemmissa nopeuksissa? Tuntuu vaan hölmöltä, että noinkin pienellä ratin liikkeellä auto kääntyis vaikka sen 90 astetta..
Ja ei viitti mennä myyntimiesten aikaa tuhlaamaan, kun lompakossa ei tarpeellista määrää kahisevaa ostoon olisi.
Muuten vain sähköautot ja tekniikka kiinnostaa.
Jos ajaa 100 km vilkut päällä, on vikana kyllä joku muu kuin hallintalaitteet.Kyllähän tuollainen nopea ohjaus voisi olla kiva, kuin karting auto. Nykyinen autoni tarvii urakkanupin kun yli 3 kiekkaa kääntyy ratti.
Hipaisukytkimet... kuinkahan helposti sillä hipaisee vahingossa vilkut päälle ja muuta. Aina välillä näkee jo nykyään kun auto ajaa suoraa maantietä vilkuttaen koko 100km.
Ei ole herne nenässä Älä huoli Suhtautumiseni näihin keskusteluihin on - asiat asioina. Mutta on jännä huomata kerta toisensa jälkeen kuinka tunteella toiset näihin keskusteluihin osallistuvat.Halusit olla nokkela, kompastuit omaan nokkeluuteesi ja vedit siitä herneen nenään? Niinpä tietysti. Kannattaa miettiä minkä linjan valitset siis ensi kerralla kun alat kommentoimaan.
Tätä minäkin luulen. Eiköhän tämä ollut vain julkisuustemppu?!Veikkaan että täyskehällinen ratti olisi tulossa tälle mantereelle
Ei sun tartvitse kääntää missään autossa rattia kuin 1 aste, niin auto kyllä kääntyy 90 astetta. Kääntösäde vaan on kilsan tai pari.Onko siinä kuitenkin yhtä herkkä ohjaus vaikka 60km/h nopeudessa, kuin alhaisemmissa nopeuksissa? Tuntuu vaan hölmöltä, että noinkin pienellä ratin liikkeellä auto kääntyis vaikka sen 90 astetta..
Ja ei viitti mennä myyntimiesten aikaa tuhlaamaan, kun lompakossa ei tarpeellista määrää kahisevaa ostoon olisi.
Muuten vain sähköautot ja tekniikka kiinnostaa.
Joo, silloin on ranskalaisuus vikana.Jos ajaa 100 km vilkut päällä, on vikana kyllä joku muu kuin hallintalaitteet.
Ei pysty. Lentokonetta ei ohjata maassa joystickillä vaan erillisellä kahvaratilla mitä myös tilleriksi kutsutaan.Näilläkin muuten pystyy ohjaamaan tiellä ja niissä on aivan jumalattomasti tehoa enemmän, joten miksi tyytyä F1 ohjaukseen?
Pelkällä joystickillakin pystyy kyllä kiitoradalle ohjaamaan ja kiihdyttämään.
Youtube on täynnä kuskin paikalta kuvattuja Tesla-videoita, joista voi todeta väitteesi vääräksi. Leveillä amerikkalaisilla kaduilla kulman ympäri kääntyminen vaatii 270-360 astetta ratin kääntämistä. Kädet joutuu irrottamaan ratista 90 asteen kohdalla.3/Y ainakin on 2 kierrosta laidasta laitaan, oikeastaan vain parkeerauksessa täytyy veivata yli puolen kierroksen. Jos tuossa ässässä on yhtä nopea ohjaus niin en usko että se olisi ongelma. Jos tuo nyt edes on se ratti mikä siihen tulee
Linkkaatko niin näen millaisesta kulmasta puhut? Itse tänään tietoisesti seurasin paljonko tuossa hitaan ajonopeuden, reilun 90 asteen mutkassa täytyi rattia kääntää niin kaakkoon asti tuli käännettyä eli noin 135 astetta. Se on suunnilleen tiukin mutka tuossa omassa arkiajossa.Youtube on täynnä kuskin paikalta kuvattuja Tesla-videoita, joista voi todeta väitteesi vääräksi. Leveillä amerikkalaisilla kaduilla kulman ympäri kääntyminen vaatii 270-360 astetta ratin kääntämistä. Kädet joutuu irrottamaan ratista 90 asteen kohdalla.
samaa hieman itse ihmettelen, normaalilla suht nopealla ohjauksella (vajaa kierros tappiin) niin ei kyllä ikinä muuta kuin parkkeeratessa tartte yli puolta kierrosta kääntää.Linkkaatko niin näen millaisesta kulmasta puhut? Itse tänään tietoisesti seurasin paljonko tuossa hitaan ajonopeuden, reilun 90 asteen mutkassa täytyi rattia kääntää niin kaakkoon asti tuli käännettyä eli noin 135 astetta. Se on suunnilleen tiukin mutka tuossa omassa arkiajossa.
Hieman ihmettelen jos amerikan teillä täytyy normimutkassa vääntää tappiin asti?
Odottelen vieläkin muuten sitä videota Model S Plaid:n Nürburgring ajasta...“We are making it now,” said Musk at the November 2017 launch of the Roadster. Apparently people can just say things.
No esimerkiksi tässä heti ensisekunneilla kääntyy ratti 270 astetta 90 asteen käännöstä varten. Näytön perusteella kyseessä lienee M3, mutta saatan olla väärässäkin.Linkkaatko niin näen millaisesta kulmasta puhut? Itse tänään tietoisesti seurasin paljonko tuossa hitaan ajonopeuden, reilun 90 asteen mutkassa täytyi rattia kääntää niin kaakkoon asti tuli käännettyä eli noin 135 astetta. Se on suunnilleen tiukin mutka tuossa omassa arkiajossa.
Hieman ihmettelen jos amerikan teillä täytyy normimutkassa vääntää tappiin asti?