AMD:n ROCm-päivitys varmistaa Navi 44- ja 48 -grafiikkapiirit

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 446
Onko noista jompikumpi kenties midrange? Itse himoitsen 32GB korttia alle 500€ ja ei sen pelitehojen tarvitse olla mitenkään erikoiset, mutta TOPSeja sen verran, että kaikki lokaali AI pyörii..
 

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 759
Onko noista jompikumpi kenties midrange? Itse himoitsen 32GB korttia alle 500€ ja ei sen pelitehojen tarvitse olla mitenkään erikoiset, mutta TOPSeja sen verran, että kaikki lokaali AI pyörii..
Jos olisi huhujen mukainen gddr6 niin voisi olla reilummalla muistilla ilman kauheaa ylihintaa.
 
Liittynyt
16.10.2019
Viestejä
1 178
Onko noista jompikumpi kenties midrange? Itse himoitsen 32GB korttia alle 500€ ja ei sen pelitehojen tarvitse olla mitenkään erikoiset, mutta TOPSeja sen verran, että kaikki lokaali AI pyörii..
Huhujen mukaan RDNA4 ei ole muuta kuin midrange. Navi 48 kuulemma vähän tehokkaampi kuin RX 7900 XT mutta ans kattoo... Hyvähän se toki olisi jos näin kävisi.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 791
Onko noista jompikumpi kenties midrange? Itse himoitsen 32GB korttia alle 500€ ja ei sen pelitehojen tarvitse olla mitenkään erikoiset, mutta TOPSeja sen verran, että kaikki lokaali AI pyörii..
Nykyisetkin juoksee ympyrää Copilot+ PC -vaatimusten ympärillä. 32 Gt:tä on ihan turha odotella mihinkään 500€ luokkaan.
 
Liittynyt
14.01.2020
Viestejä
527
Onko noista jompikumpi kenties midrange? Itse himoitsen 32GB korttia alle 500€ ja ei sen pelitehojen tarvitse olla mitenkään erikoiset, mutta TOPSeja sen verran, että kaikki lokaali AI pyörii..
48 on midrange ja 44 low-end. On kyllä jäätävää, jos noissa tosiaan on vain 18Gbps muistit :redface:
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 224
48 on midrange ja 44 low-end. On kyllä jäätävää, jos noissa tosiaan on vain 18Gbps muistit :redface:
AMD odottaa aika heikkoa pelipuolen myyntiä loppuvuodelle. Ei liene ole mitään markkinoita mullistavaa pelipuolelle tulossa tänä vuonna amd:lta tarjolle. Sijoittajapuhelun kylmää viestiä lainauksessa
Jean Hu -- Executive Vice President, Chief Financial Officer and Treasurer

So maybe -- yeah, maybe let me give you some color about the gaming business, right. It's -- if you look at the gaming, the demand has been quite weak. That's quite very well known, and also their inventory level. So based on the visibility we have, the first half, both Q1 and Q2, we guided down sequentially more than 30%.

We actually think the second half will be lower than first half. That's basically how we're looking at this year for the gaming business. And at the same time, gaming's gross margin is lower than our company average. So overall, it will help the mix on the gross margin side.
lähde: Advanced Micro Devices (AMD) Q1 2024 Earnings Call Transcript | The Motley Fool
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
2 782
Ei kai nuo mitenkään voi olla 7900n nopeuksissa. Jos 7800 verrattuna tulee normi 10-15% lisää nopeutta, ollaan varmaan aika lähellä totuutta. Muistimäärä pysynee samana kuin 7800 malleissa.
Eli ihan peruspäivitystä odottelen. Isompi remontti lienee vasta ensi vuoden lopulla seuraavassa sukupolvessa.
 
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
5 063
Kiinasta kantautuu huhu että Navi 48 olisi MCM-ratkaisu, joka koostuu kahdesta Navi 44 piiristä.



edit: osoittautui ilmeisesti keksityksi jutuksi
 
Viimeksi muokattu:

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 924
Huhujen mukaan RDNA4 ei ole muuta kuin midrange. Navi 48 kuulemma vähän tehokkaampi kuin RX 7900 XT mutta ans kattoo... Hyvähän se toki olisi jos näin kävisi.
Toivotaan mutta jotenkin epäilen että jos on tehokkaampi tai samoissa tehoissa kuin joku 7900XT tuskin hinta tulee olemaan (minun) keskitasolla eli 250-399€ millä ennen sai kutakuinkin parasta korttia... Noh, katsoo sitten ostoa kun tuotetta saa alennuksesta amazonista tms. tuohon hintaan (niin kävi esim. Vega 64 kanssa vaikka se julkaisun aikaan oli päälle 900€)
 
Liittynyt
05.08.2017
Viestejä
4 823
Toivotaan mutta jotenkin epäilen että jos on tehokkaampi tai samoissa tehoissa kuin joku 7900XT tuskin hinta tulee olemaan (minun) keskitasolla eli 250-399€ millä ennen sai kutakuinkin parasta korttia... Noh, katsoo sitten ostoa kun tuotetta saa alennuksesta amazonista tms. tuohon hintaan (niin kävi esim. Vega 64 kanssa vaikka se julkaisun aikaan oli päälle 900€)
Varmaankin tarkoitetaan nykyistä "midrangea" eli vanhaa premium-luokkaa...
 
Liittynyt
16.10.2019
Viestejä
1 178
RDNA4 on verrattu myös ekaan RDNA-sukupolveen jossa siis korkein oli RX 5700 XT (joka mulla myös aikanaan oli). Navi 48 tulee mahdollisesti olemaan RX 8700 XT ja kyllä itse lasken seiskasarjan ylempään keskiluokkaan. Tai sit sieltä tulee 8600 XT ja 8800 XT, who knows... Ensi viikolla kenties olemme viisaampia.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
244 756
Viestejä
4 278 373
Jäsenet
71 529
Uusin jäsen
Epi1

Hinta.fi

Ylös Bottom