Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 658
Yllättävän vähänhän noista rattivilkuista on napinaa ollut. Parilla tutulla joilla on highland kolmoset sanonut että opettelun jälkeen ihan sama onko napit vai viikset. Yhtä helppo operoida.
Ei noiden nappien painaminen nyt mitään tohtorin tutkintoa tarvitse, mutta silti otan viikset ennemmin kuin napit. Vajaassa viikossa noihin nappeihin ei vielä täysin tottunut, mutta kyllä niiden kanssa pärjäsi. Samoin kun siirryin takaisin Y:hyn niin alkuun hapuilin peukulla nappeja ja viikset tuntui olevan jossain kaukana. Toimii siis toiseenkin suuntaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 998
Molemmat sanonut että tuo viiksetön toteutus häiritsee ja ärsyttää eniten niitä ketkä ei ole rattinappi vilkkuja kokeilleetkaan saati totutelletkaan niihin.
Eli nimeomaanhan tämä iskee siihen mistä oli puhe, auton ostoa harkitseviin. Osa jättää leikin kesken ostossa siinä vaiheessa, kun havaitsee viiksien puutteen. Toinen käy koeajolla ja nope. Kolmas ostaa ja autosta tulee viimeinen Tesla kun ei totu, haukkuu kavereilleenkin. Neljäs ostaa ja sopeutuu. Viidennen mielestä aivan loistava, koska Tesla. Vastaavan pohdinnan tietysti voi tehdä jokaisesta teslamaisesta "featuresta". Vastaus "mikä myy" kysymykseen saataneen lähivuosina, kun muiden merkkien tarjonta ja tuotanto alkaa vihdoin olla kunnossa volyyymimalleihin.
 
Liittynyt
30.11.2017
Viestejä
1 737
Eli nimeomaanhan tämä iskee siihen mistä oli puhe, auton ostoa harkitseviin. Osa jättää leikin kesken ostossa siinä vaiheessa, kun havaitsee viiksien puutteen. Toinen käy koeajolla ja nope. Kolmas ostaa ja autosta tulee viimeinen Tesla kun ei totu, haukkuu kavereilleenkin. Neljäs ostaa ja sopeutuu. Viidennen mielestä aivan loistava, koska Tesla. Vastaavan pohdinnan tietysti voi tehdä jokaisesta teslamaisesta "featuresta". Vastaus "mikä myy" kysymykseen saataneen lähivuosina, kun muiden merkkien tarjonta ja tuotanto alkaa vihdoin olla kunnossa volyyymimalleihin.
Itse luulen että viiksettömyyden tuoma "alkujärkytys" on samaa sarjaa kuin perinteisen mittariston puute Model 3/Y.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 998
Itse luulen että viiksettömyyden tuoma "alkujärkytys" on samaa sarjaa kuin perinteisen mittariston puute Model 3/Y.
No nyt kun otit puheeksi.... Ei tuokaan varsinaisesti auta myyntiä sen jälkeen, kun "uutuus-wow" lakkaa vaikuttamasta. Varsinkin, jos siinä tulee päälle vielä viiksettömyys koeajon riesaksi.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 658
Itse luulen että viiksettömyyden tuoma "alkujärkytys" on samaa sarjaa kuin perinteisen mittariston puute Model 3/Y.
Tätä en kyllä allekirjoita, perinteistä mittaristoa ei oikeasti tarvitse, mutta se ettei ratin nappivilkut toimi oikein ympyröissä ja niitä täytyy oikeasti välillä katsoa kun painaa ja autopilotin/vakkarin nopeuden päivitys on mennyt vaivalloisemmaksi ei ole tottumiskysymys, vaan oikeasti huonompi toteutus.
 
Liittynyt
17.03.2022
Viestejä
1 768
Perinteistä mittaristoa ei tarvittaisi jos olisi laadukas hud.
Kyllä tuo keskellä oleva nopeusnäyttö oli perseestä jo 25v. sitten Nissan Primerassa ja samaa paskaa se on Volvon pikkuisessa ja Teslassa. Ja bydeissä ja mitä näitä on jotka halpuutuksen takia tunkee kaiken keskinäyttöön.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 658
Perinteistä mittaristoa ei tarvittaisi jos olisi laadukas hud.
Kyllä tuo keskellä oleva nopeusnäyttö oli perseestä jo 25v. sitten Nissan Primerassa ja samaa paskaa se on Volvon pikkuisessa ja Teslassa. Ja bydeissä ja mitä näitä on jotka halpuutuksen takia tunkee kaiken keskinäyttöön.
Ihan hyvin näkyy nopeus Teslan ruudun ylänurkassa, uusin käyttöliittymäpäivitys vielä isonsi sitä. Mitään tarvetta hudille ei ole.

Mutta, mielipiteitä on yhtä monta kuin käyttäjiä, kaikki yhtä oikeassa tai väärässä.

Mikä Tesla sulla oli käyttöautona?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 010
Perinteistä mittaristoa ei tarvittaisi jos olisi laadukas hud.
Kyllä tuo keskellä oleva nopeusnäyttö oli perseestä jo 25v. sitten Nissan Primerassa ja samaa paskaa se on Volvon pikkuisessa ja Teslassa. Ja bydeissä ja mitä näitä on jotka halpuutuksen takia tunkee kaiken keskinäyttöön.
Itse kyllä ihmettelen että miten tuo mittarin sijainti tuntuu olevan niin iso asia monille? Minulla oli jo 20v sitten auto jossa mittari oli keskellä eikä ratin edessä (toyota yaris) eikä tullut edes mieleen että tuo olisi jotenkin huono asia. Teslassakin näkyy nopeus sopivasti siinä vasemmassa yläkulmassa, ihan sama kääntääkö silmiä hieman sivuun vai alas.

Hudi toki voisi olla ihan ok, mutta en kyllä sitäkään itse kaipaa ollenkaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 998
Ihan hyvin näkyy nopeus Teslan ruudun ylänurkassa, uusin käyttöliittymäpäivitys vielä isonsi sitä. Mitään tarvetta hudille ei ole.
Nelivedon lisäksi hud on ollut suurimpia yllättäviä parannuksia itselle (jota ei osannut odottaa). Teslan nopeusmittarin koko ja sijainti ei ole lähellekään niin hankala kuin jossain Primerassa tai sitikassa vuosien takaa, mutta kerran kun tottuu tuijottamaan suoraan nopeutta edessään, niin tavalliseen mittaristoon (ratin takana tai vähän sivussa) palaaminen tuntuu oudolta mittariston kauas-lähelle-kauas tarkennuksen takia. Voi tietysti itsellä korostua, kun orastavaa ikänäköä pukkaa. Kotinurkilla tietysti ei paljoa mittaristoa tule katseltua kuin peltipoliisien lähellä, muuten perstuntuma toimii riittävän tarkasti.
 
Liittynyt
16.09.2020
Viestejä
776
Kun ajat autolla ja haluat vilkaista nopeusmittaria niin siirrät tarkan näön pistettä ajotieltä 15 astetta alaspäin. Tesla model 3/y siirrät sitä 15 astetta alaoikealle. Ei mitään ongelmaa enkä edes oman Teslan kohdalla aikoinaan kiinnittänyt huomiota tuohon ennen kuin johonkin netin itkuvirteen törmäsin myöhemmin
 
Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
1 834
Esim. Primeraan keskellä olevaan analogimittariin verrattuna Teslan keskinäytössä oleva mumerollinen nopeusnäyttö on sata kertaa luettavampi. Silti ottaisin mielelläni lisävarusteena hudin, erityisesti navigoinnin ja soittolistan takia.

Kelpuuttaisin vilkut nappeihin (mutta erilaisilla napeilla), mutta suunnanvalitsimen haluaisin viikseen. Vakkari/AP taas napin ja rullan taakse eikä viikseen.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 271
Tesla varmasti hyvittää kaikille HW3 auton ostaneille FSD:n hinnan takaisin?
Toisaalta, vaikka seuraavan sukupolven Teslat pyörittäisivät jotain uutta algoritmia tulevaisuudessa niin ei kai tuo nykyinen FSD lakkaa toimimasta vanhoissa autoissa? Jossain kohtaa niiden "uuden sukupolven" tietokoneetkin on liian hitaita seuraavan generaation algoritmiin. Tietotekniikan siunaus/kirous.

Vanhempi sukupolvi ajaa varovaisemmin ja robottimaisemmin ja reagoi aavistuksen hitaammin eri tilanteisiin, mutta uudempi sukupolvi taas ei ja kaiken lisäksi sisältää uusia jippoja esim driftaa liikennevaloissa ja muita "ihmismäisempiä" featureita.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
9 200
Toisaalta, vaikka seuraavan sukupolven Teslat pyörittäisivät jotain uutta algoritmia tulevaisuudessa niin ei kai tuo nykyinen FSD lakkaa toimimasta vanhoissa autoissa? Jossain kohtaa niiden "uuden sukupolven" tietokoneetkin on liian hitaita seuraavan generaation algoritmiin. Tietotekniikan siunaus/kirous.

Vanhempi sukupolvi ajaa varovaisemmin ja robottimaisemmin ja reagoi aavistuksen hitaammin eri tilanteisiin, mutta uudempi sukupolvi taas ei ja kaiken lisäksi sisältää uusia jippoja esim driftaa liikennevaloissa ja muita "ihmismäisempiä" featureita.

Mutta mikä on FSD? Tesla määrittelee sen nykyään Supervised eli valvottuna. Lakimiehet taas puhuu L2 tasosta. Elon uskoo L5:n? Toki puhuu vain nykyään että parempi kuin keskivertokuski.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 313
Eihän tuo nykyinekään FSD tee mitään hyödyllistä. Pöhinää ja hypeä jolla on niistetty ihmisiltä tuhansia euroja/dollareita ilman vastinetta. Sama kuvio näyttää toimivan vuodesta toiseen ilman seuraamuksia. Aina se seuraava versio on se "mullistava".
 
Liittynyt
06.06.2020
Viestejä
943


Akkujuttuja & korjaamista. :comp:
Ihan mielenkiintoinen pätkä. Nähtäväksi jää millaiseksi tuo korjauspuoli tulee muotoutumaan tulevaisuudessa. Kolmosia ja Y- Tesloja on suomessakin paljon, joten markkinaa varmasti yksittäisille toimijoille riittäisi, mutta kuinka sitten kennojen ja huoltojen saatavuus yms. siinä vaiheessa kun niitä takuuttomia ja korjausta tarvitsevia akkuja alkaa olemaan oikeasti enemmän kun mitä pari nyrkkipajaa ehtii tekemään.
 
Liittynyt
30.11.2017
Viestejä
1 737
Eihän tuo nykyinekään FSD tee mitään hyödyllistä. Pöhinää ja hypeä jolla on niistetty ihmisiltä tuhansia euroja/dollareita ilman vastinetta. Sama kuvio näyttää toimivan vuodesta toiseen ilman seuraamuksia. Aina se seuraava versio on se "mullistava".
Kyllähän tuo FSD ajaa jo todella vakuuttavasti jenkeissä. Kuljettajan monitorointikin tapahtuu sisäkameralla, niin ei tarvitse enää nykiä rattia.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
9 200
Kyllähän tuo FSD ajaa jo todella vakuuttavasti jenkeissä. Kuljettajan monitorointikin tapahtuu sisäkameralla, niin ei tarvitse enää nykiä rattia.
Riippuu aivan versiosta. Nyt oltiin taas otettu takapakkia. Mutta onko se FSD jos kuljettajaa pitää monitoroida?

Lisäksi EUn on tulossa ilmeiseti päivitetty ratti sensoreilla.
 
Liittynyt
27.03.2018
Viestejä
121
Eikö tuo Model 3 Standard Range 41.900 euroa ole aika "hyvä" hinta markkinassa tällä hetkellä? Jos hakee järkivetoa niin eikö tuo olisi ihan hyvä mikäli ei ole tarvetta Y:n tiloille. En pysty Y:tä nyt ostamaan koska haluan sen päivitetyn mallin ja en halua ostaa nyt uutena autoa, josta tulee päivitys suhteellisen pian. Aloin katsomaan, että miksi pakotan tätä Y:tä kun Model 3 on nyt tilojen puolesta ihan riittävä. Model 3 hiljaisuus vrt vanha model 3 ja myös Y kiinnostaa myös.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 762
Eikö tuo Model 3 Standard Range 41.900 euroa ole aika "hyvä" hinta markkinassa tällä hetkellä? Jos hakee järkivetoa niin eikö tuo olisi ihan hyvä mikäli ei ole tarvetta Y:n tiloille. En pysty Y:tä nyt ostamaan koska haluan sen päivitetyn mallin ja en halua ostaa nyt uutena autoa, josta tulee päivitys suhteellisen pian. Aloin katsomaan, että miksi pakotan tätä Y:tä kun Model 3 on nyt tilojen puolesta ihan riittävä. Model 3 hiljaisuus vrt vanha model 3 ja myös Y kiinnostaa myös.
Kyllä minusta 42k€ on ihan hyvä, mutta täytyy ne pienet puutteet huomioida. Toinen vaihtoehto voisi olla Y käytettynä. Esim neliveto. Tuoretta 3:sta kun ei käytettyjen markkinoilla vielä oikein ole.

Ihan ok kivan näköinen auto uusi 3, mutta en ole vielä koeajanut.
 
Liittynyt
30.10.2019
Viestejä
1 311
Nelivedon lisäksi hud on ollut suurimpia yllättäviä parannuksia itselle (jota ei osannut odottaa). Teslan nopeusmittarin koko ja sijainti ei ole lähellekään niin hankala kuin jossain Primerassa tai sitikassa vuosien takaa, mutta kerran kun tottuu tuijottamaan suoraan nopeutta edessään, niin tavalliseen mittaristoon (ratin takana tai vähän sivussa) palaaminen tuntuu oudolta mittariston kauas-lähelle-kauas tarkennuksen takia. Voi tietysti itsellä korostua, kun orastavaa ikänäköä pukkaa. Kotinurkilla tietysti ei paljoa mittaristoa tule katseltua kuin peltipoliisien lähellä, muuten perstuntuma toimii riittävän tarkasti.
3/y nopeusmittaristossa kohtuu pieni fontti kun vertaa mitä oli itsellä Picasso -07. Cybertruckissa hieman isompi näyttö niin olisi parhain ratkaisu itselleni varmasti kunhan pienentäisivät EU mallia pituudeltaan ja tulisi myyntiin. Ajajia varmasti löytyy monenlaisia, mutta nykyään alkaa olemaan arkipäivää mukautuva vakionopeudensäädin niin tuikkaa sen päälle niin jää itsellä ainakin mittarin katselut hyvin marginaaliseksi. Ehkä nykyautoissa se ongelmallisin homma on tuo liikennenopeuksien luku kun näyttää 40 kmh alueella 110 kmh jne. Toinen seikka sitten se auringonheijastus näyttöön monessa autossa toteutuu, mutta teslassa en ole siihen törmännyt, ehkä ne old school näyttöjen kirkkaudet liian pieniä ja pieni näyttö/väärin sijoitettu?
 
Liittynyt
27.03.2018
Viestejä
121
Kyllä minusta 42k€ on ihan hyvä, mutta täytyy ne pienet puutteet huomioida. Toinen vaihtoehto voisi olla Y käytettynä. Esim neliveto. Tuoretta 3:sta kun ei käytettyjen markkinoilla vielä oikein ole.

Ihan ok kivan näköinen auto uusi 3, mutta en ole vielä koeajanut.
Puutteet lähinnä tämä vilkun viiksi?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 010
Eikö tuo Model 3 Standard Range 41.900 euroa ole aika "hyvä" hinta markkinassa tällä hetkellä? Jos hakee järkivetoa niin eikö tuo olisi ihan hyvä mikäli ei ole tarvetta Y:n tiloille. En pysty Y:tä nyt ostamaan koska haluan sen päivitetyn mallin ja en halua ostaa nyt uutena autoa, josta tulee päivitys suhteellisen pian. Aloin katsomaan, että miksi pakotan tätä Y:tä kun Model 3 on nyt tilojen puolesta ihan riittävä. Model 3 hiljaisuus vrt vanha model 3 ja myös Y kiinnostaa myös.
Jos ei tiloja ja kätevämpää takaluukkua tarvitse niin kolmonen ihan hyvä valinta varmasti. Eli jos ei ole lastenvaunuja tai muuta isompaa kuskattavaa ja ei aio käyttää camping modea retkeilyyn (no onnistuu toki kolmosellakin, mutta varmaan vähän hankalampaa ja ahtaampaa kuin Y:llä).
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
9 200
Ei oo, mutta eiköhän sekin päivä koita kun kuskin monitoroinnista luovutaan. Voi mennä vuosia kuten meni ratin nykimisessä.

Mutta koska? Vuonna 2018 piti ajaa USA päästä päähän. Pelkkää kissa ja hiiri leikkiä ollut tämä FSD. Eteen ja taaksepäin eri softissa. Nyt tulee uusi AI mallinnus kun vanha ei toiminutkaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 230
Ihme hommaa tuo teslan FSD-kehitys kun välillä laitettiin miljardia dojoon jonka piti mullistaa fsd ihan heti kun käynnistyy ja välittömästi alettiin ostaa valtavia määriä nvidiaa perään kun ei se ilmeisesti vastannutkaan tarpeita.

Koko dojosta puhuminen lopetettiin hyvin äkkiä.
 

miu

Liittynyt
22.03.2019
Viestejä
282
Oho, nyt ei Suomessakaan saa Teslalta enää minkäänlaista kotilatauslaitetta auton yhteydessä. Sukolatauslaite 200€.

Vai onko tämä ollut jo pidemmän aikaa de facto? Päivittäin en käy autoja konffaamassa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 271
Ihme hommaa tuo teslan FSD-kehitys kun välillä laitettiin miljardia dojoon jonka piti mullistaa fsd ihan heti kun käynnistyy ja välittömästi alettiin ostaa valtavia määriä nvidiaa perään kun ei se ilmeisesti vastannutkaan tarpeita.

Koko dojosta puhuminen lopetettiin hyvin äkkiä.
Eikö tuo Dojo ollut vain joku konesali joka analysoi teslojen video feediä ja opettaa videosta AI mallille että:"Tässä on stop merkki. Tässä on roskapönttö."? Eli vähän niin kuin CAPTHA opetusta jossa pitää valita pikselit kuvasta joissa on esine X. Eli tuo ns. labelointi on vain yksi osa koko FSD algoritmia. FSD on muutankin kuin liikennemerkin tunnistamista videofeedistä.
 
Liittynyt
06.06.2020
Viestejä
943
Jos ei tiloja ja kätevämpää takaluukkua tarvitse niin kolmonen ihan hyvä valinta varmasti. Eli jos ei ole lastenvaunuja tai muuta isompaa kuskattavaa ja ei aio käyttää camping modea retkeilyyn (no onnistuu toki kolmosellakin, mutta varmaan vähän hankalampaa ja ahtaampaa kuin Y:llä).
Onko Y leveämpi kuin 3? Me nukuttiin viime kesänä muutama yö kolmosessa. En tiedä oliko hankalampaa kun Y:ssä, mutta en sitä mitenkään hankalana kokenut.

Vahinkovankkureita, kolmen muksun lätkäkasseja yms. perhematskua sinne on varmasti hankalampi tunkea, kuten mihin tahansa sedaniin, mutta sanoisin tilojen olevan aikalailla samat, ellei paremmat, kun vaikka sedan Avensiksessa tms. Liftbackit, farkut ja tilahirvitykset tietenkin sit lastattavuuden puolesta asia erikseen kun ovat sellaiseen suunniteltu.

Esim. omaan edelliseen E-mersuun (sedan) verrattuna kolmonen vetää enemmän kamaa. Kontti on sinällään snadisti pienempi, mutta siellä on aika iso se alatila + etukontti, jotka kääntävät edun Teslalle. Lisäksi tossa saa käännettyä takapenkit, jos tilapäisiä pidemmän romun kuljetustarpeita. Mersun takapenkkejä ei saa käännettyä (voi olla että saa ruksittua lisävarusteeksi)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
9 200
Eikö tuo Dojo ollut vain joku konesali joka analysoi teslojen video feediä ja opettaa videosta AI mallille että:"Tässä on stop merkki. Tässä on roskapönttö."? Eli vähän niin kuin CAPTHA opetusta jossa pitää valita pikselit kuvasta joissa on esine X. Eli tuo ns. labelointi on vain yksi osa koko FSD algoritmia. FSD on muutankin kuin liikennemerkin tunnistamista videofeedistä.
Ei se konesali ole vaan oma supertietokone, jossa piirinä Dojo D1.

Tämä vissiin nykyään tai Nvidian vastaava paketti tekee autolabelointia että esim. ei tarvitse ihmisen kertoa mikä asia kuvassa näkyy. Toki varmasti joku nämä varmistaa.

Samalla paketilla opetetaan AIta.

Dojosta ei ole hirveämmin kuulunut ja sen vetäjä lähti muihin hommiin.
 
Liittynyt
19.11.2022
Viestejä
331
Ihme hommaa tuo teslan FSD-kehitys kun välillä laitettiin miljardia dojoon jonka piti mullistaa fsd ihan heti kun käynnistyy ja välittömästi alettiin ostaa valtavia määriä nvidiaa perään kun ei se ilmeisesti vastannutkaan tarpeita.

Koko dojosta puhuminen lopetettiin hyvin äkkiä.
Ei todellakaan näin. Se ettei Tesla nistä uutisoi, ei tarkoita etteikö ne olisi tuotannossa ja kehityksessä.

Viimeiset pari vuotta laskuteho on rajoittanut Teslalla ja muilla AI-kehitystä. Eli Tesla on ostanut Nvidialta, kehittänyt omia ja vielä puhunut mahdollisista ostoista AMD:ltä. I.e. kysyntä laskentatehosta on ollut suurempaa kuin tarjonta.

Dojosta on TSMC:ltä saatu tietoa että kehitysputkessa on mm. wafer-scale ratkaisu.


At TSMC’s North American Technology Symposium on Wednesday, the company detailed both its semiconductor technology and chip-packaging technology road maps. While the former is key to keeping the traditional part of Moore’s Law going, the latter could accelerate a trend toward processors made from more and more silicon, leading quickly to systems the size of a full silicon wafer. Such a system, Tesla’s next generation Dojo training tile is already in production, TSMC says. And in 2027 the foundry plans to offer technology for more complex wafer-scale systems than Tesla’s that could deliver 40 times as much computing power as today’s systems.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 010
Onko Y leveämpi kuin 3? Me nukuttiin viime kesänä muutama yö kolmosessa. En tiedä oliko hankalampaa kun Y:ssä, mutta en sitä mitenkään hankalana kokenut.
En tiedä onko leveämpi, mutta Y:ssä aukeaa takakontti isosti niin siitä on helppo kulkea sisään ja ulos. Kolmosessa pitää varmaan takaovien kautta kulkea kun kontin kautta tuskin mahtuu. Kolmosessa myös se kiinteä hattuhylly ehkä tekee tilasta ahtaamman? Y:ssä mahtuu kivasti istumaan patjan päällä ja vaikka pelailemaan korttia ym.
 
Liittynyt
06.06.2020
Viestejä
943
En tiedä onko leveämpi, mutta Y:ssä aukeaa takakontti isosti niin siitä on helppo kulkea sisään ja ulos. Kolmosessa pitää varmaan takaovien kautta kulkea kun kontin kautta tuskin mahtuu. Kolmosessa myös se kiinteä hattuhylly ehkä tekee tilasta ahtaamman? Y:ssä mahtuu kivasti istumaan patjan päällä ja vaikka pelailemaan korttia ym.
Takaovesta joo pitää kulkea, mutta kyllä siinä 2hlöä istuskelee. Hattuhylly tekee siitä kulkemisesta vaikeampaa, mutta se toimi kyllä ihan kivasti vaatteiden yms. säilytyksessä yön ajan eikä tota kulkemisen rajoittumista lukuunottamatta ollut mielestäni haitaksi. En nyt liikaa kyllä lajista innostunut. On tosi näppärää jos ollaan liikenteessä vähillä varusteilla, mutta jos esim. rinkkaa yms. romua mukana, joille pitää joka tapauksessa pystytellä telttaa, niin vähemmällä säätämisellä pääsee kun nukkuu siinä teltassa ja jättää kamat autoon.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
246 268
Viestejä
4 305 189
Jäsenet
71 805
Uusin jäsen
Mölis

Hinta.fi

Ylös Bottom