- Liittynyt
- 16.10.2016
- Viestejä
- 9 195
Aah eli ovat sitten poistaneet tuon koska korvautunut ISA:lla. Harmillista.Ei ainakaan tässä 2024 Model 3 Performancessa, mun viiksellisessä 2023 Y:ssä kyllä.
Aah eli ovat sitten poistaneet tuon koska korvautunut ISA:lla. Harmillista.Ei ainakaan tässä 2024 Model 3 Performancessa, mun viiksellisessä 2023 Y:ssä kyllä.
Ei noiden nappien painaminen nyt mitään tohtorin tutkintoa tarvitse, mutta silti otan viikset ennemmin kuin napit. Vajaassa viikossa noihin nappeihin ei vielä täysin tottunut, mutta kyllä niiden kanssa pärjäsi. Samoin kun siirryin takaisin Y:hyn niin alkuun hapuilin peukulla nappeja ja viikset tuntui olevan jossain kaukana. Toimii siis toiseenkin suuntaan.Yllättävän vähänhän noista rattivilkuista on napinaa ollut. Parilla tutulla joilla on highland kolmoset sanonut että opettelun jälkeen ihan sama onko napit vai viikset. Yhtä helppo operoida.
Eli nimeomaanhan tämä iskee siihen mistä oli puhe, auton ostoa harkitseviin. Osa jättää leikin kesken ostossa siinä vaiheessa, kun havaitsee viiksien puutteen. Toinen käy koeajolla ja nope. Kolmas ostaa ja autosta tulee viimeinen Tesla kun ei totu, haukkuu kavereilleenkin. Neljäs ostaa ja sopeutuu. Viidennen mielestä aivan loistava, koska Tesla. Vastaavan pohdinnan tietysti voi tehdä jokaisesta teslamaisesta "featuresta". Vastaus "mikä myy" kysymykseen saataneen lähivuosina, kun muiden merkkien tarjonta ja tuotanto alkaa vihdoin olla kunnossa volyyymimalleihin.Molemmat sanonut että tuo viiksetön toteutus häiritsee ja ärsyttää eniten niitä ketkä ei ole rattinappi vilkkuja kokeilleetkaan saati totutelletkaan niihin.
Itse luulen että viiksettömyyden tuoma "alkujärkytys" on samaa sarjaa kuin perinteisen mittariston puute Model 3/Y.Eli nimeomaanhan tämä iskee siihen mistä oli puhe, auton ostoa harkitseviin. Osa jättää leikin kesken ostossa siinä vaiheessa, kun havaitsee viiksien puutteen. Toinen käy koeajolla ja nope. Kolmas ostaa ja autosta tulee viimeinen Tesla kun ei totu, haukkuu kavereilleenkin. Neljäs ostaa ja sopeutuu. Viidennen mielestä aivan loistava, koska Tesla. Vastaavan pohdinnan tietysti voi tehdä jokaisesta teslamaisesta "featuresta". Vastaus "mikä myy" kysymykseen saataneen lähivuosina, kun muiden merkkien tarjonta ja tuotanto alkaa vihdoin olla kunnossa volyyymimalleihin.
Ei tuo mittaristo keskellä ole mitenkään uutta.Itse luulen että viiksettömyyden tuoma "alkujärkytys" on samaa sarjaa kuin perinteisen mittariston puute Model 3/Y.
Eli parempi tottua paskoihin uudistuksiin.Molemmat sanonut että tuo viiksetön toteutus häiritsee ja ärsyttää eniten niitä ketkä ei ole rattinappi vilkkuja kokeilleetkaan saati totutelletkaan niihin.
No nyt kun otit puheeksi.... Ei tuokaan varsinaisesti auta myyntiä sen jälkeen, kun "uutuus-wow" lakkaa vaikuttamasta. Varsinkin, jos siinä tulee päälle vielä viiksettömyys koeajon riesaksi.Itse luulen että viiksettömyyden tuoma "alkujärkytys" on samaa sarjaa kuin perinteisen mittariston puute Model 3/Y.
Tätä en kyllä allekirjoita, perinteistä mittaristoa ei oikeasti tarvitse, mutta se ettei ratin nappivilkut toimi oikein ympyröissä ja niitä täytyy oikeasti välillä katsoa kun painaa ja autopilotin/vakkarin nopeuden päivitys on mennyt vaivalloisemmaksi ei ole tottumiskysymys, vaan oikeasti huonompi toteutus.Itse luulen että viiksettömyyden tuoma "alkujärkytys" on samaa sarjaa kuin perinteisen mittariston puute Model 3/Y.
Ihan hyvin näkyy nopeus Teslan ruudun ylänurkassa, uusin käyttöliittymäpäivitys vielä isonsi sitä. Mitään tarvetta hudille ei ole.Perinteistä mittaristoa ei tarvittaisi jos olisi laadukas hud.
Kyllä tuo keskellä oleva nopeusnäyttö oli perseestä jo 25v. sitten Nissan Primerassa ja samaa paskaa se on Volvon pikkuisessa ja Teslassa. Ja bydeissä ja mitä näitä on jotka halpuutuksen takia tunkee kaiken keskinäyttöön.
Itse kyllä ihmettelen että miten tuo mittarin sijainti tuntuu olevan niin iso asia monille? Minulla oli jo 20v sitten auto jossa mittari oli keskellä eikä ratin edessä (toyota yaris) eikä tullut edes mieleen että tuo olisi jotenkin huono asia. Teslassakin näkyy nopeus sopivasti siinä vasemmassa yläkulmassa, ihan sama kääntääkö silmiä hieman sivuun vai alas.Perinteistä mittaristoa ei tarvittaisi jos olisi laadukas hud.
Kyllä tuo keskellä oleva nopeusnäyttö oli perseestä jo 25v. sitten Nissan Primerassa ja samaa paskaa se on Volvon pikkuisessa ja Teslassa. Ja bydeissä ja mitä näitä on jotka halpuutuksen takia tunkee kaiken keskinäyttöön.
Nelivedon lisäksi hud on ollut suurimpia yllättäviä parannuksia itselle (jota ei osannut odottaa). Teslan nopeusmittarin koko ja sijainti ei ole lähellekään niin hankala kuin jossain Primerassa tai sitikassa vuosien takaa, mutta kerran kun tottuu tuijottamaan suoraan nopeutta edessään, niin tavalliseen mittaristoon (ratin takana tai vähän sivussa) palaaminen tuntuu oudolta mittariston kauas-lähelle-kauas tarkennuksen takia. Voi tietysti itsellä korostua, kun orastavaa ikänäköä pukkaa. Kotinurkilla tietysti ei paljoa mittaristoa tule katseltua kuin peltipoliisien lähellä, muuten perstuntuma toimii riittävän tarkasti.Ihan hyvin näkyy nopeus Teslan ruudun ylänurkassa, uusin käyttöliittymäpäivitys vielä isonsi sitä. Mitään tarvetta hudille ei ole.