Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 658
Yllättävän vähänhän noista rattivilkuista on napinaa ollut. Parilla tutulla joilla on highland kolmoset sanonut että opettelun jälkeen ihan sama onko napit vai viikset. Yhtä helppo operoida.
Ei noiden nappien painaminen nyt mitään tohtorin tutkintoa tarvitse, mutta silti otan viikset ennemmin kuin napit. Vajaassa viikossa noihin nappeihin ei vielä täysin tottunut, mutta kyllä niiden kanssa pärjäsi. Samoin kun siirryin takaisin Y:hyn niin alkuun hapuilin peukulla nappeja ja viikset tuntui olevan jossain kaukana. Toimii siis toiseenkin suuntaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 993
Molemmat sanonut että tuo viiksetön toteutus häiritsee ja ärsyttää eniten niitä ketkä ei ole rattinappi vilkkuja kokeilleetkaan saati totutelletkaan niihin.
Eli nimeomaanhan tämä iskee siihen mistä oli puhe, auton ostoa harkitseviin. Osa jättää leikin kesken ostossa siinä vaiheessa, kun havaitsee viiksien puutteen. Toinen käy koeajolla ja nope. Kolmas ostaa ja autosta tulee viimeinen Tesla kun ei totu, haukkuu kavereilleenkin. Neljäs ostaa ja sopeutuu. Viidennen mielestä aivan loistava, koska Tesla. Vastaavan pohdinnan tietysti voi tehdä jokaisesta teslamaisesta "featuresta". Vastaus "mikä myy" kysymykseen saataneen lähivuosina, kun muiden merkkien tarjonta ja tuotanto alkaa vihdoin olla kunnossa volyyymimalleihin.
 
Liittynyt
30.11.2017
Viestejä
1 735
Eli nimeomaanhan tämä iskee siihen mistä oli puhe, auton ostoa harkitseviin. Osa jättää leikin kesken ostossa siinä vaiheessa, kun havaitsee viiksien puutteen. Toinen käy koeajolla ja nope. Kolmas ostaa ja autosta tulee viimeinen Tesla kun ei totu, haukkuu kavereilleenkin. Neljäs ostaa ja sopeutuu. Viidennen mielestä aivan loistava, koska Tesla. Vastaavan pohdinnan tietysti voi tehdä jokaisesta teslamaisesta "featuresta". Vastaus "mikä myy" kysymykseen saataneen lähivuosina, kun muiden merkkien tarjonta ja tuotanto alkaa vihdoin olla kunnossa volyyymimalleihin.
Itse luulen että viiksettömyyden tuoma "alkujärkytys" on samaa sarjaa kuin perinteisen mittariston puute Model 3/Y.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 993
Itse luulen että viiksettömyyden tuoma "alkujärkytys" on samaa sarjaa kuin perinteisen mittariston puute Model 3/Y.
No nyt kun otit puheeksi.... Ei tuokaan varsinaisesti auta myyntiä sen jälkeen, kun "uutuus-wow" lakkaa vaikuttamasta. Varsinkin, jos siinä tulee päälle vielä viiksettömyys koeajon riesaksi.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 658
Itse luulen että viiksettömyyden tuoma "alkujärkytys" on samaa sarjaa kuin perinteisen mittariston puute Model 3/Y.
Tätä en kyllä allekirjoita, perinteistä mittaristoa ei oikeasti tarvitse, mutta se ettei ratin nappivilkut toimi oikein ympyröissä ja niitä täytyy oikeasti välillä katsoa kun painaa ja autopilotin/vakkarin nopeuden päivitys on mennyt vaivalloisemmaksi ei ole tottumiskysymys, vaan oikeasti huonompi toteutus.
 
Liittynyt
17.03.2022
Viestejä
1 768
Perinteistä mittaristoa ei tarvittaisi jos olisi laadukas hud.
Kyllä tuo keskellä oleva nopeusnäyttö oli perseestä jo 25v. sitten Nissan Primerassa ja samaa paskaa se on Volvon pikkuisessa ja Teslassa. Ja bydeissä ja mitä näitä on jotka halpuutuksen takia tunkee kaiken keskinäyttöön.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 658
Perinteistä mittaristoa ei tarvittaisi jos olisi laadukas hud.
Kyllä tuo keskellä oleva nopeusnäyttö oli perseestä jo 25v. sitten Nissan Primerassa ja samaa paskaa se on Volvon pikkuisessa ja Teslassa. Ja bydeissä ja mitä näitä on jotka halpuutuksen takia tunkee kaiken keskinäyttöön.
Ihan hyvin näkyy nopeus Teslan ruudun ylänurkassa, uusin käyttöliittymäpäivitys vielä isonsi sitä. Mitään tarvetta hudille ei ole.

Mutta, mielipiteitä on yhtä monta kuin käyttäjiä, kaikki yhtä oikeassa tai väärässä.

Mikä Tesla sulla oli käyttöautona?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 007
Perinteistä mittaristoa ei tarvittaisi jos olisi laadukas hud.
Kyllä tuo keskellä oleva nopeusnäyttö oli perseestä jo 25v. sitten Nissan Primerassa ja samaa paskaa se on Volvon pikkuisessa ja Teslassa. Ja bydeissä ja mitä näitä on jotka halpuutuksen takia tunkee kaiken keskinäyttöön.
Itse kyllä ihmettelen että miten tuo mittarin sijainti tuntuu olevan niin iso asia monille? Minulla oli jo 20v sitten auto jossa mittari oli keskellä eikä ratin edessä (toyota yaris) eikä tullut edes mieleen että tuo olisi jotenkin huono asia. Teslassakin näkyy nopeus sopivasti siinä vasemmassa yläkulmassa, ihan sama kääntääkö silmiä hieman sivuun vai alas.

Hudi toki voisi olla ihan ok, mutta en kyllä sitäkään itse kaipaa ollenkaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 993
Ihan hyvin näkyy nopeus Teslan ruudun ylänurkassa, uusin käyttöliittymäpäivitys vielä isonsi sitä. Mitään tarvetta hudille ei ole.
Nelivedon lisäksi hud on ollut suurimpia yllättäviä parannuksia itselle (jota ei osannut odottaa). Teslan nopeusmittarin koko ja sijainti ei ole lähellekään niin hankala kuin jossain Primerassa tai sitikassa vuosien takaa, mutta kerran kun tottuu tuijottamaan suoraan nopeutta edessään, niin tavalliseen mittaristoon (ratin takana tai vähän sivussa) palaaminen tuntuu oudolta mittariston kauas-lähelle-kauas tarkennuksen takia. Voi tietysti itsellä korostua, kun orastavaa ikänäköä pukkaa. Kotinurkilla tietysti ei paljoa mittaristoa tule katseltua kuin peltipoliisien lähellä, muuten perstuntuma toimii riittävän tarkasti.
 
Liittynyt
16.09.2020
Viestejä
776
Kun ajat autolla ja haluat vilkaista nopeusmittaria niin siirrät tarkan näön pistettä ajotieltä 15 astetta alaspäin. Tesla model 3/y siirrät sitä 15 astetta alaoikealle. Ei mitään ongelmaa enkä edes oman Teslan kohdalla aikoinaan kiinnittänyt huomiota tuohon ennen kuin johonkin netin itkuvirteen törmäsin myöhemmin
 
Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
1 834
Esim. Primeraan keskellä olevaan analogimittariin verrattuna Teslan keskinäytössä oleva mumerollinen nopeusnäyttö on sata kertaa luettavampi. Silti ottaisin mielelläni lisävarusteena hudin, erityisesti navigoinnin ja soittolistan takia.

Kelpuuttaisin vilkut nappeihin (mutta erilaisilla napeilla), mutta suunnanvalitsimen haluaisin viikseen. Vakkari/AP taas napin ja rullan taakse eikä viikseen.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
246 165
Viestejä
4 300 986
Jäsenet
71 796
Uusin jäsen
Averagex

Hinta.fi

Ylös Bottom