Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 636
Miten niin. Sehän pääsi pitkälle suhteessa akun kokoon. Yhtä pitkälle kun 20kWh isommalla akulla varustettu Enyaq. Koko testin pienin kulutus.
Eli kyllä Teslalla tehty jotain oikein, varsinkin kun ikkunapinta-alaa on enemmän varmasti enempi kuin umpikattoisessa eunukissa..

Toki saattaa olla että teslassa lämpöpumppu hirttänyt ja ajettu lasit huurussa maaliin... /s
 
Liittynyt
23.11.2018
Viestejä
975
Eli kyllä Teslalla tehty jotain oikein, varsinkin kun ikkunapinta-alaa on enemmän varmasti enempi kuin umpikattoisessa eunukissa..

Toki saattaa olla että teslassa lämpöpumppu hirttänyt ja ajettu lasit huurussa maaliin... /s
Nopeaa laskettuna kulutus n. 16kwh/100km. Sehän on pirun hyvin tuon kokoiselle autolle.
 

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 636
Nopeaa laskettuna kulutus n. 16kwh/100km. Sehän on pirun hyvin tuon kokoiselle autolle.
Näköjään noikin löytyy taulukosta jos tajuaa vaan skrollata oikealle ... Itse en tajunnut kuin vahingossa.

Harmi ettei akkukokoja oltu jaksettu listata. Ja vaikka sisälämpöä edestä ja takaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 518
Miten niin. Sehän pääsi pitkälle suhteessa akun kokoon. Yhtä pitkälle kun 20kWh isommalla akulla varustettu Enyaq. Koko testin pienin kulutus.
Aivan totta! Eli testin paras auto.

−25,93% toimintamatkan poikkeama, eli jää aavistuksen kahdesta super isolla akulla olevasta muusta Teslasta.

Luin siis taulukkoa väärin kun tuo 16,9 testikulutus jäi huomaamatta ja vertaamatta.
 
Liittynyt
15.04.2020
Viestejä
1 128
Aivan totta! Eli testin paras auto.

−25,93% toimintamatkan poikkeama, eli jää aavistuksen kahdesta super isolla akulla olevasta muusta Teslasta.

Luin siis taulukkoa väärin kun tuo 16,9 testikulutus jäi huomaamatta ja vertaamatta.
Olisi mielenkiintoista tietää että miten Y LR versio pärjäisi mutta voitaineen olettaa että siinä holilla 2WD:n ja X:n kanssa oltaisiin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 518
Olisi mielenkiintoista tietää että miten Y LR versio pärjäisi mutta voitaineen olettaa että siinä holilla 2WD:n ja X:n kanssa oltaisiin.
Wltp:t
Y LR 565km
X (Standard) 576km
X Plaid 543km (testissä mukana)

Voisi olla jopa hieman X Plaidia parempi, eli olisi voinut tulla testissä toiseksi tuo Y Long Range.

Ja kun Testin pienin kulutus oli ilmeisesti Y 2WD:ssä, niin ei tuo Y LR:n neliveto ja varmaan vähän korkeampi paino (noin 20kWh isompi akku) kovin paljon lisäisi kulutustakaan 2WD:hen verrattuna.
 
Liittynyt
21.09.2017
Viestejä
3 355
Ja kun Testin pienin kulutus oli ilmeisesti Y 2WD:ssä, niin ei tuo Y LR:n neliveto ja varmaan vähän korkeampi paino (noin 20kWh isompi akku) kovin paljon lisäisi kulutustakaan 2WD:hen verrattuna.
Taitaa se aika paljon lisätä. WLTP:stä laskettuna n. 15% ero kulutuksessa LFP-mallin eduksi (samoilla vanteilla).
 
Liittynyt
09.11.2018
Viestejä
3 150
Kyllähän neliveto aina nostaa kulutusta, mutta riippuen vähän toteutuksesta ei välttämättä hirveästi. Esim. tuossa talvitestissä EV6 GT pääsi aika pieneen poikkeamaan ilmoitetusta ja ko. automallissa etumoottori katkaistaan haluttaessa käytännössä kokonaan (eco moodissa) jolloin mennään puhtaasti takavetoisena. Muissa tiloissa sitten käytetään aktiivisemmin tai kytketään päälle tarvittaessa.

Kuvittelisin että tuollaisessa tilanteessa ajomoodilla ja -tavalla on aika paljonkin merkitystä kulutukseen. Jos neljä vetävää pyörää on koko ajan niin kyllähän kulutus nousee ihan tuntuvasti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 518
Kyllähän neliveto aina nostaa kulutusta, mutta riippuen vähän toteutuksesta ei välttämättä hirveästi. Esim. tuossa talvitestissä EV6 GT pääsi aika pieneen poikkeamaan ilmoitetusta ja ko. automallissa etumoottori katkaistaan haluttaessa käytännössä kokonaan (eco moodissa) jolloin mennään puhtaasti takavetoisena. Muissa tiloissa sitten käytetään aktiivisemmin tai kytketään päälle tarvittaessa.

Kuvittelisin että tuollaisessa tilanteessa ajomoodilla ja -tavalla on aika paljonkin merkitystä kulutukseen. Jos neljä vetävää pyörää on koko ajan niin kyllähän kulutus nousee ihan tuntuvasti.
Toyotahan veti sen nelivetoisen sähköautonsa pois tuosta testistä. Koska Toyotan mukaan nelivetoiseen tulisi juuri noita kulutus optimointeja lisää. Luultavasti siis pelkäsivät, että olisi tullut liian rumaa jälkeä testissä. Etuvetohan siinä kyllä oli mukana testattavana.
 
Liittynyt
09.11.2018
Viestejä
3 150
Juu, todennäköisesti turpaan olisi tullut rumasti. Kulutusta saisivat varmaan vähennettyä jos saisivat tuollaisen kytkemisen käytettäväksi Toyotassakin, mutta tuskin tapahtuu softapäivityksellä.

Tuntuu Toyotalla olevan tekemistä noissa säädöissä ja kehittämisessä että homma toimii, mutta toisaalta hyvä että näitä testejä tehdään. Uskon sen Toyotankin kehittyvän merkittävästi nyt kun ovat saaneet oman mallinsa käyttöön ja palautetta on varmasti tullut.
 
Liittynyt
23.11.2018
Viestejä
975
En nyt tiedä, että missä olosuhteissa tuo testi tehtiin, mutta kovin pieneltä näyttävät kyllä monien autojen kulutus verrattaen siihen, mitä ne noissa suomalaisissa youtube koeajovideoissa on vaikka olleet. Eikös esimerkiksi mersun ja skodankin kulutus vaikuta aika pieniltä.

Mutta oli miten oli, niin tämä vaan vahvistaa sitä, että tuli tehtyä oikea päätös kun tilasin takaveto tesla y:n.
 
Liittynyt
08.01.2023
Viestejä
1 934
En nyt tiedä, että missä olosuhteissa tuo testi tehtiin, mutta kovin pieneltä näyttävät kyllä monien autojen kulutus verrattaen siihen, mitä ne noissa suomalaisissa youtube koeajovideoissa on vaikka olleet. Eikös esimerkiksi mersun ja skodankin kulutus vaikuta aika pieniltä.

Mutta oli miten oli, niin tämä vaan vahvistaa sitä, että tuli tehtyä oikea päätös kun tilasin takaveto tesla y:n.
Olihan siellä loppupuolella jo lähemmäs -20 astetta pakkasta (kaikki autot eivät edes päässeet tänne asti)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 680
Tesla aikoo nostaa Shanghain tehtaalla tuotannon 20.000 autoon viikossa kovan kysynnän vuoksi:

Eihän tuo nyt kuitenkaan varsinainen "nosto" ole, kun pelkästään palautetaan tuotanto siihen mitä se syyskuussa oli. Kova kysyntäkin on enemmän sitä, etttä hinnanalennus palautti Teslan kilpailukyvyn Kiinan sisäisellä markkinalla. Enää ei vuoda markkinaosuus.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
856
On tuo ässän tulos kyllä kova ja toimintamatkapoikkeama ihan omaa luokkaansa joka on todella hyvä juttu, kun pääsee talvellakin lähimmäksi luvattua rangea.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 905
On tuo ässän tulos kyllä kova ja toimintamatkapoikkeama ihan omaa luokkaansa joka on todella hyvä juttu, kun pääsee talvellakin lähimmäksi luvattua rangea.
Tämähän on suoraan verrannollista lämmityslaitteen käyttämään tehoon. (osittain, tottakai muutkin asiat vaikuttaa)

Saahan sen poikkeaman hyvinkin pieneksi jos alimitoittaa lämmityslaitteen vastuksen ja/tai lämpöpumpun(josta ei lisätehoa hirveästi irtoa isoilla pakkasilla)

Ei sillä etteikö Teslan suoritus olisi odotetun hyvä, onhan heillä voimalinjan optimointi selvästi alan kärkeä.

Jos oikein ymmärsin TM:n tulevaa talvitestiä, niin olikohan Bemarissa jopa 9kW ptc-vastus tarjoamassa tarvittaessa kabiiniin lämpöä. Eli jos lämppäri huutaa täydellä teholla niin poikkeama on selvästi isompi kuin autossa jossa on vaikkapa vain 5kW vastus.
 

Mariini

Team Ryzen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 369
Tuossa tulee taas tavallaan ilmi se tuotekehitys. (tai kehittymättömyys) PTC vastus, joka löytyy vanhoissa S/X ja taitaa olla alkupään kolmosissakin on hyvä hommassaan, mutta energiaa tuhlaava; siksi lämpöpumppu ja octovalve, että se hukkaan menevä energia voidaan hyödyntää.

Tuus @Tege kertomaan, olikos näissä uusissa mY jotain ~15kW laskennallinen lämmitysteho kahden moottorin avustuksella? :hmm:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
856
Tämähän on suoraan verrannollista lämmityslaitteen käyttämään tehoon. (osittain, tottakai muutkin asiat vaikuttaa)

Saahan sen poikkeaman hyvinkin pieneksi jos alimitoittaa lämmityslaitteen vastuksen ja/tai lämpöpumpun(josta ei lisätehoa hirveästi irtoa isoilla pakkasilla)

Ei sillä etteikö Teslan suoritus olisi odotetun hyvä, onhan heillä voimalinjan optimointi selvästi alan kärkeä.

Jos oikein ymmärsin TM:n tulevaa talvitestiä, niin olikohan Bemarissa jopa 9kW ptc-vastus tarjoamassa tarvittaessa kabiiniin lämpöä. Eli jos lämppäri huutaa täydellä teholla niin poikkeama on selvästi isompi kuin autossa jossa on vaikkapa vain 5kW vastus.
Tällaisesta en ole kuullutkaan, että ässässä tai muissakaan Tesloissa olisi jotenkin alimitoitettu sisätilan lämmitys? Y:ssä toki on ollut ongelmia lämpöpumpun kanssa, mutta ei kait sekään liity siihen, että tehot eivät riittäisi?

Muutama viikko sitten vietettiin viikko Vuokatissa ja lähtöpäivänä siellä oli -23 pakkasta. Ässä oli mökin pihassa parkissa ilman esilämmityksiä ja n. vartin päästä lähdöstä oli kabiini täysin lämminnyt eikä pyyntiä voinut nostaa yli 19 asteen tai olisi tullut liian kuuma.

Lämmityksen lisäksi, oman sähköautokokemukseni mukaan, kulutukseen vaikuttaa huiman paljon moni muukin asia.
 

Mariini

Team Ryzen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 369
En muista kenenkään moittineen S/X lämmitystehoa koskaan, missään, mutta lämmön jakoa ohjaamon sisällä joskus.

Eikä ossid mielestäni sitä tarkoittanutkaan vaan erilaista näkökulmaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
856
En muista kenenkään moittineen S/X lämmitystehoa koskaan, missään, mutta lämmön jakoa ohjaamon sisällä joskus.

Eikä ossid mielestäni sitä tarkoittanutkaan vaan erilaista näkökulmaa.
Juu tuon kyllä allekirjoitan, että automatiikka ei osaa varsinkaan talviaikaan säätää lämmön jakoa parhaalla mahdollisella tavalla ja välillä joutuu manuaalisesti säätämään.

Alimitoitetuksi sitä (vastus/lämpöpumppu) en kuitenkaan väittaisi kuten ossid mainitsi.
 
Liittynyt
20.09.2018
Viestejä
120
Wltp:t
Y LR 565km
X (Standard) 576km
X Plaid 543km (testissä mukana)

Voisi olla jopa hieman X Plaidia parempi, eli olisi voinut tulla testissä toiseksi tuo Y Long Range.

Ja kun Testin pienin kulutus oli ilmeisesti Y 2WD:ssä, niin ei tuo Y LR:n neliveto ja varmaan vähän korkeampi paino (noin 20kWh isompi akku) kovin paljon lisäisi kulutustakaan 2WD:hen verrattuna.
Viime vuoden tuloksia katsellen, suunnilleen noin olisi pitänyt käydä, kuten arvelit.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 706
Tuossa tulee taas tavallaan ilmi se tuotekehitys. (tai kehittymättömyys) PTC vastus, joka löytyy vanhoissa S/X ja taitaa olla alkupään kolmosissakin on hyvä hommassaan, mutta energiaa tuhlaava; siksi lämpöpumppu ja octovalve, että se hukkaan menevä energia voidaan hyödyntää.

Tuus @Tege kertomaan, olikos näissä uusissa mY jotain ~15kW laskennallinen lämmitysteho kahden moottorin avustuksella? :hmm:
Jotenkin muistelisin että se oli 3-4kwh per moottori. En tosin nyt tarkalleen muista mutta pitää tarkistaa.

Ainakin itselläni mitä huomaa kun alkaa 0 tai pakkaset niin lämpö heiluu kabiinissa. TMC samaa valiteltu Plaideista. Octo säästää kustannuksissa mutta ei se vastusta korvaa.
 
Liittynyt
24.02.2021
Viestejä
469
Kukaan asentanut Tesla Android Projectia? Tällä pitäisi saada about natiivitasoinen käyttäjäkokemus Android Autosta ja Carplaysta Teslan selainta hyödyntäen.

Ostin alkuviikosta käytetyn Raspberry Pi 4B:n torista + loput osat Amazonilta. Postin kulusta riippuen ajattelin laittaa tuon toimimaan viikonloppuna tai maanantaina.
  • Raspberry Pi 4B 4GB
  • GeeekPi puoliavoin Rasberry Pi -kotelo heatsinkilla ja tuulettimella
  • 128 GB muistikortti
  • 2023 Carlinkit CPC200-CCPA Adapter, for Aftermarket Android Car System Radios, Supports Wireless Android Car and CarPlay
N. 150€ tuli maksamaan koko setti. Jännä nähdä, miten natiivitasoinen käyttäjäkokemus tässä on tarjolla. Osat saanee kaupaksi eteenpäin melko pienellä tappiolla, jos tämä osoittautuu katastrofalikseksi virheeksi.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 706
Kukaan asentanut Tesla Android Projectia? Tällä pitäisi saada about natiivitasoinen käyttäjäkokemus Android Autosta ja Carplaysta Teslan selainta hyödyntäen.

Ostin alkuviikosta käytetyn Raspberry Pi 4B:n torista + loput osat Amazonilta. Postin kulusta riippuen ajattelin laittaa tuon toimimaan viikonloppuna tai maanantaina.
  • Raspberry Pi 4B 4GB
  • GeeekPi puoliavoin Rasberry Pi -kotelo heatsinkilla ja tuulettimella
  • 128 GB muistikortti
  • 2023 Carlinkit CPC200-CCPA Adapter, for Aftermarket Android Car System Radios, Supports Wireless Android Car and CarPlay
N. 150€ tuli maksamaan koko setti. Jännä nähdä, miten natiivitasoinen käyttäjäkokemus tässä on tarjolla. Osat saanee kaupaksi eteenpäin melko pienellä tappiolla, jos tämä osoittautuu katastrofalikseksi virheeksi.
Onhan tuota tullut katseltua mutta ei ole vielä tullut laitettua eteenpäin.
Kovasti kyllä haluaisi tuon Carplayn.
 
Liittynyt
07.04.2017
Viestejä
834
Kukaan asentanut Tesla Android Projectia? Tällä pitäisi saada about natiivitasoinen käyttäjäkokemus Android Autosta ja Carplaysta Teslan selainta hyödyntäen.

Ostin alkuviikosta käytetyn Raspberry Pi 4B:n torista + loput osat Amazonilta. Postin kulusta riippuen ajattelin laittaa tuon toimimaan viikonloppuna tai maanantaina.
  • Raspberry Pi 4B 4GB
  • GeeekPi puoliavoin Rasberry Pi -kotelo heatsinkilla ja tuulettimella
  • 128 GB muistikortti
  • 2023 Carlinkit CPC200-CCPA Adapter, for Aftermarket Android Car System Radios, Supports Wireless Android Car and CarPlay
N. 150€ tuli maksamaan koko setti. Jännä nähdä, miten natiivitasoinen käyttäjäkokemus tässä on tarjolla. Osat saanee kaupaksi eteenpäin melko pienellä tappiolla, jos tämä osoittautuu katastrofalikseksi virheeksi.
Katsoin tuolta sivuilta sen videon. Yllättävän hyvin näytti toimivan, joskin ehkä vähän pidempi viive ja alhaisempi ruudunpäivitysnopeus kuin natiivissa toteutuksessa.

Miten lie äänenlaadun kanssa, jos haluaa musiikkia oikeasti kuunnella tuon kautta? Omassa autossa on aftermarket CarPlay ja sen äänet menee AUXin kautta. Ei sillä musaa kuuntele, vaikka teknisesti äänet tuleekin. Laatu ei vaan pääse edes Bluetoothin tasolle.

Toinen mikä mietityttää, että miten helppokäyttöinen tuo on? Selaimen joutuu ainakin aina avaamaan käsin, mutta meneekö kaikki muu automaattisesti? Eli RasPi on aina sähköissä ettei sitä tarvi räpeltää?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
11 941
Tuus @Tege kertomaan, olikos näissä uusissa mY jotain ~15kW laskennallinen lämmitysteho kahden moottorin avustuksella? :hmm:
No ei todellakaan tuota mitään 15kW, paitsi hyvin hetkellisesti maksimikiihdytyksen aikana.
Jotenkin muistelisin että se oli 3-4kwh per moottori. En tosin nyt tarkalleen muista mutta pitää tarkistaa.

Ainakin itselläni mitä huomaa kun alkaa 0 tai pakkaset niin lämpö heiluu kabiinissa. TMC samaa valiteltu Plaideista. Octo säästää kustannuksissa mutta ei se vastusta korvaa.
Moottorit tuottavat lämpöä maksimissaan hävikin verran, eli jos se moottori ottaa sähköä 17kW teholla akusta ajettaessa 100kmh vauhtia, niin tuosta ehkä 2kW menee lämmöksi ja loput liike-energiaksi. Lämpöpumppu ei voi ottaa tuota 2kW enempää octovalven kautta tai sen kierron lämpötila laskee.

Jos kabiinin lämpimänä pitäminen vaatii 5kW, niin sitten loput on otettava jostain muualta. Joko pyörittämällä lämpöpumppua ja pumppaamalla ulkoilmasta tai lämmittämällä isommalla teholla sitä sisäistä kiertoa josta lämpöpumppu octovalven kautta ottaa lämpöä kabiiniin.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 706
No ei todellakaan tuota mitään 15kW, paitsi hyvin hetkellisesti maksimikiihdytyksen aikana.

Moottorit tuottavat lämpöä maksimissaan hävikin verran, eli jos se moottori ottaa sähköä 17kW teholla akusta ajettaessa 100kmh vauhtia, niin tuosta ehkä 2kW menee lämmöksi ja loput liike-energiaksi. Lämpöpumppu ei voi ottaa tuota 2kW enempää octovalven kautta tai sen kierron lämpötila laskee.

Jos kabiinin lämpimänä pitäminen vaatii 5kW, niin sitten loput on otettava jostain muualta. Joko pyörittämällä lämpöpumppua ja pumppaamalla ulkoilmasta tai lämmittämällä isommalla teholla sitä sisäistä kiertoa josta lämpöpumppu octovalven kautta ottaa lämpöä kabiiniin.
Ymmärsin, että tässä haettiin sitä kun auto seisoo ja lyödään lämmitys päälle?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 521
Olisi kiva nähdä miten Mersu menee vs Teslan uusin FSD Beta.
Ei taida Mersulla olla kaduilla toimivaa ajoavustinta?

Out of spec reviews -kanavalla taisi olla ainoa jossain määrin vertaileva testi näille ajoavustimille. Siinä ensin annetaan pisteistä ajoavustimien ominaisuuksista ja sitten testataan ajoavustimilla samaa moottoritiepätkää ja otetaan pisteitä pois erityyppisistä virheistä.

Täällä kyseisen testin tulos-excel tähän mennessä testatuista autoista:

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
11 941
Ymmärsin, että tässä haettiin sitä kun auto seisoo ja lyödään lämmitys päälle?
Jos moottorit tuottavat 3.5 tai 7kW lämpöä akkukiertoon, niin ei sieltä voi lämpöpumpulla ottaa enempää ulos tai aletaan jäähdyttää akkuja.

Käytännössä voisi yhtä hyvin lämmittää kabiinia PTC-lämmittimellä jos lämpöä ei pumpata lämpöpumpulla ulkoilmasta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 518
Böö:n video Model S akun korjaamisesta, osa 1. Usein rikkinäisissä ilmeisesti ongelmana vesi akun sisällä ja tuo kosteus voisi olla yleensä akun etuosassa.




Videolla sanottiin myös, että Model 3:ssa on neljä isoa moduulia. Ei osannut vielä sanoa tässä vaiheessa, että onko Model 3 akun korjaus mahdollista tai järkevää. Koska täytyisi vaihtaa 1/4 osa akusta?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 706
Jos moottorit tuottavat 3.5 tai 7kW lämpöä akkukiertoon, niin ei sieltä voi lämpöpumpulla ottaa enempää ulos tai aletaan jäähdyttää akkuja.

Käytännössä voisi yhtä hyvin lämmittää kabiinia PTC-lämmittimellä jos lämpöä ei pumpata lämpöpumpulla ulkoilmasta.
Jos sellainen vielä olisi mutta ei ole.
Muilla on vielä ollut vaikka on lämpöpumppu.
 
Liittynyt
24.02.2021
Viestejä
469
Toinen mikä mietityttää, että miten helppokäyttöinen tuo on? Selaimen joutuu ainakin aina avaamaan käsin, mutta meneekö kaikki muu automaattisesti? Eli RasPi on aina sähköissä ettei sitä tarvi räpeltää?
Selaimessa tosiaan pitää avata sivu, jonka voi toki bookmarkata, ja selain myös käsittääkseni aina avaa viimeisimmän sivun uudelleen käynnistyessään. Laitan pienen raportin tänne, kun systeemi pyörii.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 824
Onko teslassa nopeuskamera varoitusta? Tai onko sellaista saatavilla jos ei ole? Puhelimessa tietysti voisi olla joku softa joka piippaa kun on kamera lähellä?
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 190
On tuo ässän tulos kyllä kova ja toimintamatkapoikkeama ihan omaa luokkaansa joka on todella hyvä juttu, kun pääsee talvellakin lähimmäksi luvattua rangea.
Eikös se Maxus ollut lähimpänä. Kiinalaisilta rehellistä markkinointia!
 

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 636
Helppoa kun ajaa vaan rajoitusten mukaan niin ei tartte kuunnella mitään piippauksia.
Mites teslassa toimii toi liikennemerkkien tunnistus vaikka sanotaan 2019 model 3:ssa? ja onko näissä eroa.. vähän ristiriitaista tietoa netissä. Jossain vanhassa mobileyen aikaisissa kaikki toimii, mutta sen jälkeen vähän sumeampi aikakausi...
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 706
Mites teslassa toimii toi liikennemerkkien tunnistus vaikka sanotaan 2019 model 3:ssa? ja onko näissä eroa.. vähän ristiriitaista tietoa netissä. Jossain vanhassa mobileyen aikaisissa kaikki toimii, mutta sen jälkeen vähän sumeampi aikakausi...
Jos on HW3 autossa niin lukee kyllä. Toimii ihan ok. Ei tosin hyödynnä sitä dataa.
 
  • Tykkää
Reactions: dmn
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 521
Jos on HW3 autossa niin lukee kyllä. Toimii ihan ok. Ei tosin hyödynnä sitä dataa.
Taisi olla niin, että briteissä hyödyntänyt jonkun aikaa ja nyt uusimmassa firmiksessä 2023.02 hyödyntää myös saksassa ja espanjassa.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 391
Viestejä
4 159 574
Jäsenet
70 409
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom