Federal safety regulators are investigating at least 11 accidents involving Tesla cars using Autopilot or other self-driving features that crashed into emergency vehicles when coming upon the scene of an earlier crash.
The National Highway Transportation Safety Administration said seven of these accidents resulted 17 injuries and one death.
All of the Teslas in question had the self-driving Autopilot feature or the traffic-aware cruise control engaged as they approached the crashes, the NHTSA said.
Tesla (TSLA) stock fell 5% in morning trading following news of the probe.
No siis...ongelmahan kumpuaa siitä, kun nimenomaan tuntuu lämmittävän omistajia ihan tarpeeksi, ja noita kakkosluokan autoja myydään kuin häkää, niin ei ole tarve tehdä asialle mitäänAika surkealta vaikuttaa tuon 130k hintaisen Plaidin laatu, Doug DeMuron videossa alkaen 25:47:
Tuon koeajoauton omistaja sanoo, että maalauksen laatu on huonointa mitä on nähnyt. Ja ovenkahva jää jumiin joka kolmas kerta. Ei varmaan omistajaa lämmitä, että auto kiihtyy ja voi pelata videopelejä jos auton laatu on kuraa.
Näkisitpä sen yoken. Siitä miten nahka taiteltu siihen niin itku pääsis."Alkuerien"? Tuo on siis edelleen se Model S, jota on tehty pian vuosikymmen, sisuskaluja uudistaen? Ja edelleen kokoonpano, rakenteet ja laatu kusee?
Tämä on kyllä ihan normi jenkki auto menoa, käys katso vaikka uusi vette.
Vaikeaa on. Nykyään 3 on jo suht hyvässä kuosissa ja nyt auto jonka ulkopuoli ollut vuosia jo sama niin epäonnistuu.
Ei nyt mitään valtavia ongelmia kuitenkaan. Toki tuon hintaisen auton ostamisen jälkeen tietysti toivoisi ettei ole tahroja ja nitiseviä muoveja.
Vaikeaa on. Nykyään 3 on jo suht hyvässä kuosissa ja nyt auto jonka ulkopuoli ollut vuosia jo sama niin epäonnistuu.
Tuo oli jo menossa Teslalle jossa luvattu nuo korjata. Ikävää toki jotta joutuu uutta vermettä vie vaan sellaista se on jos uudistettua ekana menee ostaaEi nyt mitään valtavia ongelmia kuitenkaan. Toki tuon hintaisen auton ostamisen jälkeen tietysti toivoisi ettei ole tahroja ja nitiseviä muoveja.
En osaa sanoa millainen panostus olisi jos nuo viat saisi korjattua tuotannossa, mutta luulen että se kuitenkin parantaisi Teslan mainetta ja haluttavuutta kuitenkin aika paljon?
Moni voi kuitenkin jättää ostamatta jos on paljon pieniä juttuja.
Pitää myös toki muistaa, ettei se uusi tehdas auta yhtään mitään, jos osat ovat jo suunnittelupöydällä suuniteltu väärin taikka valmistettu väärin.Ameriikassa valitettavasti totuttu siihen isossa kuvassa jotta autot on ny tollasia enempi tai vähempi. Ei tahdo sitten olla samaa tasoa mitä euroopassa ihmiset odottaa.
Toki pitää huomioida jotta nuo tulee vielä vanhalta tehtaalta jonka tesla on ilmoittanut lyövänsä kiinni/remonttiin jahka uudet tehtaat ovat käytössä.
Joo kyllä siellä kaikki paikat on täynnä Tesloja kun kävin kääntymässä. Samaan aikaa joku haku S85 mihin vaihdettu ajoakku. Ajettu 101tkm.Näkyypä se laadukkuus/huollon toimivuus täälläkin, ryhmässä henkilö valittelee kun auto maannut jo kuukauden ilman toimivaa ilmastointia/lämmityslaitetta Teslan toimipisteellä. Että turha ihmetellä miksi VAG alkoi kiriä kun saivat tuotteita valmiiksi mitä myydä.
www.facebook.com
Mites semmoiset osat tai alueet jotka ei näy päälle päin? Ne on varmaan ihan täyttä priimaa. Tesla sössii vaan näkyvät alueet?Ei nyt mitään valtavia ongelmia kuitenkaan. Toki tuon hintaisen auton ostamisen jälkeen tietysti toivoisi ettei ole tahroja ja nitiseviä muoveja.
En osaa sanoa millainen panostus olisi jos nuo viat saisi korjattua tuotannossa, mutta luulen että se kuitenkin parantaisi Teslan mainetta ja haluttavuutta kuitenkin aika paljon?
Moni voi kuitenkin jättää ostamatta jos on paljon pieniä juttuja.
Every two- and four-door hardtop model built so far is affected, and Ford says the replacement roofs won't be available until October at the earliest.
Nuo irroitettavat katot lienee erilaisia kuitenkin suunnitella ja toteuttaa kuin kiinteät kovakatot. Broncon kovat katothan on kahdessa eri palassa ja kiinni parilla salvalla. En nyt puolustele, mutta ajattelin nyt mainita jos joku muu ei tiedä, niin eri luokan ongelmasta kyse. Tutustumatta sen kummemmin, niin jostain arvostelusta huomasin tuon nitinän myös ja jos arvata voi niin kori elää sen verran, että katto ja kori liikkuu toisiinsa nähden jonkin verran aiheuttaen tuon äänen.Ford:lla on myös valmistusongelmia. Kovia kattoja eivät oikein saa aikaiseksi ja katon valinnainen äänieristys murenee käsiin uudessa broncossa. Lisäksi ihme ääniä on monella kuulunut katosta, kun osat nitisevät. Noi valmistusongelmat tosiaan tuntuu olevan amerikkalaisten ongelmia. Ford tosin yrittää syyttää alihankkijaa, joka tekee katot, mutta kuluttajan kannalta aika sama onko vika ford:in vai alihankkijan. Paskaa myyvät. Corveteissa sisustat on myös lähinnä vähän sinnepäin. Kai se on, että amerikassa satsataan suorituskykyyn ja sisustuksen/maalauksien laatu on sitten toissijainen asia. Hintaa myös pyritään painamaan alaspäin. Amerikka-autot kuten corvette ja teslakin kilpailevat hinnalla premium merkkejä vastaan.
Ford Says the Fix Is In for the Bronco Hardtop Problem
Ford will replace the improper roofs for those who have already taken delivery, and all unsold two- and four-door hardtop models will receive the new roofs.www.caranddriver.com
Laatuongelma on laatuongelma. Yhdessä maali, toisessa katto, kolmannessa nitisevä muovisusta. Noita yhdistää automallin/tehdaslinjaston uutuus, amerikkalaisuus ja hinnalla kilpaileminen premium merkkejä vastaan. Jos nyt lähdet tilaamaan broncoa niin osaa malleista ei saa edes tilattua(valmistus viivästynyt). Ne mitä saa tilattua niin toimitus on vuoden päästä. Kaikki kovakattoiset broncot kutsutaan takaisin ja katto vaihdetaan. Ford on paljon jäljessä sitä aikataulua minkä lupasivat ostajille. Olen broncoa seurannut, kun se on lyhyellä listalla seuraavaksi autoksi. Pitäisi joku maastokelpoinen kärry saada harrastekäyttöön. Myöhemmin joku itseajava sähköauto arkikäyttöön. Kahden auton politiikalla kattaisi aikalailla kaikki mun tarpeet ilman isompia kompromisseja.Nuo irroitettavat katot lienee erilaisia kuitenkin suunnitella ja toteuttaa kuin kiinteät kovakatot. Broncon kovat katothan on kahdessa eri palassa ja kiinni parilla salvalla. En nyt puolustele, mutta ajattelin nyt mainita jos joku muu ei tiedä, niin eri luokan ongelmasta kyse. Tutustumatta sen kummemmin, niin jostain arvostelusta huomasin tuon nitinän myös ja jos arvata voi niin kori elää sen verran, että katto ja kori liikkuu toisiinsa nähden jonkin verran aiheuttaen tuon äänen.
Otsikkokin kyllä outo. Tuotanto viivästynyt? Eikai se viivästynyt ole jos linjat on puskeneet autoa ulos jo pitkän aikaa ja ennakkotilaajilla useimmilla jo auto ajossa.
Aika klassikko teslaa. Kiihtyy kun raketti ja infortainmentin suorituskyky niin kovaa että voit pyörittää witcheriä, mutta maalin laatu on unohtunutAika surkealta vaikuttaa tuon 130k hintaisen Plaidin laatu, Doug DeMuron videossa alkaen 25:47:
Tuon koeajoauton omistaja sanoo, että maalauksen laatu on huonointa mitä on nähnyt. Ja ovenkahva jää jumiin joka kolmas kerta. Ei varmaan omistajaa lämmitä, että auto kiihtyy ja voi pelata videopelejä jos auton laatu on kuraa.
Teslan laatuongelmien korjaantumista on taidettu odottaa jo 10 vuotta. Vähän sama kuin toivoisi BMW:n korjaavan laatuongelmat konehuoneen puolella.Doug de muro on kyllä hyvä heppu arvostelemaan. Repii broncon laadunkin palasiksi(ja aiheesta). Mut, ehkä ei broncoista ja corveteista enempää tässä threadissä. Laatuongelmia on monella merkillä. Kompromisseja joutuu arvottamaan ostopäätöstä tehdessä ellei ole rajaton budjetti. Plaid:n tapauksessa voi latoa paalua lisää tiskiin ja ostaa laadukkaamman, joskin hitaamman taycan:in. Tai jos on model s:aa ostamassa niin ostaa sen kalliimman&hitaamman, mutta laadukkaamman m5:en?
Mä en noihin nykytesloihin lähtisi ellei ole valmis teippauttamaan autoa. Uskoisin, että teslan laatuongelmat ratkeavat odottamalla muutaman vuoden. Tesla imho. ei ole premium merkki. Tesla kilpailee paperispekseillä(FSD) ja hinnalla(mikä samanhintainen auto kiihtyy yhtä hyvin?), mutta ei laadulla.
Tesla on koko ajan muuttanut valmistusprosessia ja tuonut uusia malleja tuotantoon. Aina kun valmistusprosessi vaihtuu isosti tai aukeaa uusi tehdas tai uusi malli tulee tuotantoon niin tulee ongelmia. Kuvittelisin, että se parista osasta valettu runko+4680 akkupaketti mahdollistavat helpomman kasaamisen/maalaamisen/automaation. Varmaan niidenkin kanssa on alussa laatuongelmia.Teslan laatuongelmien korjaantumista on taidettu odottaa jo 10 vuotta. Vähän sama kuin toivoisi BMW:n korjaavan laatuongelmat konehuoneen puolella.
Järkevämpi se niin päin on. Minulle ainakin kelpaa kovamuovi kojelaudassa, jos vastineena on hyvä suorituskyky. Pehmeä muovi on ihan yhtä tyhjän kanssa paikoissa, joihin ei edes koske kuin autoa siivotessa.Kai se on, että amerikassa satsataan suorituskykyyn ja sisustuksen laatu on sitten toissijainen asia
Niin minäkin aikoinaan luulin kun ostin evo mitsun. Olihan se teho kivaa vähän aikaa mutta vaihdoin sen aika nopeasti paljon lussumpaan mutta laadukkaasti tehtyyn.Järkevämpi se niin päin on. Minulle ainakin kelpaa kovamuovi kojelaudassa, jos vastineena on hyvä suorituskyky. Pehmeä muovi on ihan yhtä tyhjän kanssa paikoissa, joihin ei edes koske kuin autoa siivotessa.
Mites ne ajokustannukset?Niin minäkin aikoinaan luulin kun ostin evo mitsun. Olihan se teho kivaa vähän aikaa mutta vaihdoin sen aika nopeasti paljon lussumpaan mutta laadukkaasti tehtyyn.
Jenkeissä saa plaidia paljon halvemmalla esim Mersun E63 AMG tai RS6 Audin ja itse en ainakaan hetkeäkään harkitsisi teslaa vaikka reippaasti tehokkaampi onkin juurikin tuon takia että laatu ei vastaa hintaa.
Nojoo tottakai niissä on eroa ja paljon, jenkeissä aika paljon vähemmän toki.Mites ne ajokustannukset?
Ei sillä niin sanotulla laatuvaikutelmalla ole mitään tekemistä sen kanssa kuinka hyvin auto todella on tehty. Ihan hyviä sisustoja halvemmistakin materiaaleista saa tehtyä. Hyviä esimerkkejä on vaikkapa eurooppalaiset pikkuautot. Niissä ei materiaaleilla juhlita, mutta eivät sisustatkaan nitise tai natise ja maalitkin pysyvät pinnassa. Toisaalta paremmatkaan materiaalit eivät takaa hyvää lopputulosta jos valmistaja ei tiedä mitä on tekemässä.laadukkaasti tehty
Mitä väliä niillä takajarruilla on, kun ei ajeta radalla? ID4 on tehty perheautoksi ei Nürburgringin kiertämiseen. Sandy muutenkin menetti kaiken luottamuksen kun shillas Teslaa täysillä ilman mitään disclaimereita, että omistaa firman osakkeita. Sitten vaan yhdessä videossa sanoo, että "I made so much money with Tesla stock!!!1".Oletteko katsoneet Sandy Munron videoita joissa se tutkii eri autoja melko tarkkaan? Tesla häviää esim ID4:lle peltien istuvuudessa, mutta voittaa mm. alustaratkaisuissa. Ja paljossa muussa. Onko se laatua että 2021 autossa on rumpujarrut? Vai onko laatuvaikutelma kuitenkin tärkeämpi?
Juuri tämä.Mitä väliä niillä takajarruilla on, kun ei ajeta radalla? ID4 on tehty perheautoksi ei Nürburgringin kiertämiseen. Sandy muutenkin menetti kaiken luottamuksen kun shillas Teslaa täysillä ilman mitään disclaimereita, että omistaa firman osakkeita. Sitten vaan yhdessä videossa sanoo, että "I made so much money with Tesla stock!!!1".
edit: rumpujarrut on myös luotettavammat kun niitä käytetään vähän ja sinne ei pääse paskaa väliin niin helposti.
Katsoiko sen ID4 navigoinnin ja latausvideon? Kovasti antaa itsestään teknistä kuvaa mutta ei jaksa edes yrittää ellei ole Tesla.Oletteko katsoneet Sandy Munron videoita joissa se tutkii eri autoja melko tarkkaan? Tesla häviää esim ID4:lle peltien istuvuudessa, mutta voittaa mm. alustaratkaisuissa. Ja paljossa muussa. Onko se laatua että 2021 autossa on rumpujarrut? Vai onko laatuvaikutelma kuitenkin tärkeämpi?
Eikö Volkkari oikein viestinyt, että päätyi rumpujarruihin tutkimuksissa toistuneeseen jarrujen käyttämättömyyteen ja siten huonompaan luotettavuuteen. Lähdettä en kyllä tähän löydä, mutta mitä ilmeisimmin ainakin näin yritettiin jossain kontekstissa uskotella.Oletteko katsoneet Sandy Munron videoita joissa se tutkii eri autoja melko tarkkaan? Tesla häviää esim ID4:lle peltien istuvuudessa, mutta voittaa mm. alustaratkaisuissa. Ja paljossa muussa. Onko se laatua että 2021 autossa on rumpujarrut? Vai onko laatuvaikutelma kuitenkin tärkeämpi?
Kaikissa halpojen pikkuautojen karvalakkimalleissa on rumpujarrut, tuskin siksi koska ne olisivat paremmat vaan siksi että ne ovat halvemmat? Eiköhän tuossa ole takana vaan tapa koittaa säästää. Jännä kun muiden tekemissä sähköautoissa kuitenkin on ne levyjarrut.Eikö Volkkari oikein viestinyt, että päätyi rumpujarruihin tutkimuksissa toistuneeseen jarrujen käyttämättömyyteen ja siten huonompaan luotettavuuteen. Lähdettä en kyllä tähän löydä, mutta mitä ilmeisimmin ainakin näin yritettiin jossain kontekstissa uskotella.
Munro myös kommentoi volkkaria että se voisi säästää paljon tekemällä alustan toisella tapaa kuten Tesla. Mutta ei kuitenkaan ymmärrä sitä, että VW alustan päälle tulee n+1 autoa. Ei pelkästään se yksi.Kaikissa halpojen pikkuautojen karvalakkimalleissa on rumpujarrut, tuskin siksi koska ne olisivat paremmat vaan siksi että ne ovat halvemmat? Eiköhän tuossa ole takana vaan tapa koittaa säästää. Jännä kun muiden tekemissä sähköautoissa kuitenkin on ne levyjarrut.
Tämän olen itsekin kuullut. En mielestäni näe mitään ongelmaa kunhan auto pysähtyy. Etujarrut ne aina kovimmilla on ja siellä on levyt.Eikö Volkkari oikein viestinyt, että päätyi rumpujarruihin tutkimuksissa toistuneeseen jarrujen käyttämättömyyteen ja siten huonompaan luotettavuuteen. Lähdettä en kyllä tähän löydä, mutta mitä ilmeisimmin ainakin näin yritettiin jossain kontekstissa uskotella.
En kyllä allekirjoita tätä. Pakasta ostettu 2013 1.4 Rio takajarrut olivat levyillä ja paskempia jarruja saa etsiä. Jokaisen sateen jälkeen levyt olivat jumissa. Koomisen näköistä, kun ruudusta lähdössä lukkojarrua niin pitkään, että jarrut ei laahaa. Olisin mieluummin pitänyt rummuilla. Huollossakin kysyivät, että onko ollut jarruissa ongelmaa ennen kuin kerkesi suuta aukaista .Kaikissa halpojen pikkuautojen karvalakkimalleissa on rumpujarrut, tuskin siksi koska ne olisivat paremmat vaan siksi että ne ovat halvemmat? Eiköhän tuossa ole takana vaan tapa koittaa säästää. Jännä kun muiden tekemissä sähköautoissa kuitenkin on ne levyjarrut.
Ensinnäkään autoteollisuus ei tee isoa osaa päätöksistään ihan selvästi "järkisyistä" tai edes lähellekään toiminnallisuuden perusteella. Vai mistä syystä luulet sähköautoissa rangen tuhoavat epämukavat isot ja leveät renkaat olevan muodissa? Kanttaavatko ihmiset mutkatiestöä nykyään aiempaa enemmän? Jos ihmiset ja teollisuus menisivät speksit ja toiminnallisuus edellä, ennemmin joku BMW i3 olisi se markkinoitava määrittävä "the" malli, mitä se ei nyt ole.Kaikissa halpojen pikkuautojen karvalakkimalleissa on rumpujarrut, tuskin siksi koska ne olisivat paremmat vaan siksi että ne ovat halvemmat? Eiköhän tuossa ole takana vaan tapa koittaa säästää. Jännä kun muiden tekemissä sähköautoissa kuitenkin on ne levyjarrut.
Näinhän se on. Kulutuksen kannalta jatkuva regen ei välttämättä ole hyvä asia. Teslalla regen iskee heti mukaan kun jalan nostaa kaasulta tai AP huomaa edessä auton.Ensinnäkään autoteollisuus ei tee isoa osaa päätöksistään ihan selvästi "järkisyistä" tai edes lähellekään toiminnallisuuden perusteella. Vai mistä syystä luulet sähköautoissa rangen tuhoavat epämukavat isot ja leveät renkaat olevan muodissa? Kanttaavatko ihmiset mutkatiestöä nykyään aiempaa enemmän? Jos ihmiset ja teollisuus menisivät speksit ja toiminnallisuus edellä, ennemmin joku BMW i3 olisi se markkinoitava määrittävä "the" malli, mitä se ei nyt ole.
Luultavasti iso syy uupuvissa rumpujarruissa on ihan jo se, että niillä on tehoton maine. Sen ei varsinaisesti tarvitse tarkoittaa, että normaalissa käytössä ne häviäisivät yhtään levyjarruille. Ääritilanteissa tilanne saattaa olla toki ihan eri, ja jossain norjan markkinoilla tällä saattaa olla jopa jotain merkitystäkin. Tosin nuo vuoristomarkkinat ovat maailmalla lopulta vähissä, ja luultavasti regeninkään rajoja jarrujen apuna ei ole vielä löydetty.
Joka tapauksessa mielestäni on hyvä ja relevanttia tarkastella uudelleen jarruteknologiaa, nyt kun regen vetää pakan kokonaan uusiksi. Hyvällä onnella joku keksii kokonaan uuden tekniikan, joka on kaikin puolin parempi ja jopa halvempikin, kuin nykyiset tekniikat. Siellä on kuitenkin valmiiksi moottorit, joilla voi tehdä jo nykyteknologiallakin monenmoista ratkaisua auton renkaiden liikkeen hidastamiseksi.
Eli ostetaan RS6 tai Plaid ja mietitään maksaako menovesi kuukaudessa satasen enemmän? Saisinko esitellä sittenkin jotain budjettiin sopivaa käytettyä?Mites ne ajokustannukset?
Riippuu niin henkilöstä mitä hakee. Jos hakee tehokasta autoa, niin sähkö on hyvä vaihtoehto mutta saa myös alhaiset kustannukset.Eli ostetaan RS6 tai Plaid ja mietitään maksaako menovesi kuukaudessa satasen enemmän? Saisinko esitellä sittenkin jotain budjettiin sopivaa käytettyä?
Toki, mutta ei tuossa hintaluokassa, varsinkaan Jenkkilän polttoaine- tai energiahinnoilla.Riippuu niin henkilöstä mitä hakee. Jos hakee tehokasta autoa, niin sähkö on hyvä vaihtoehto mutta saa myös alhaiset kustannukset.
Silti Tesla M3 taitaa olla ihan kärkikahinoissa kun verrataan kulutuslukemia. Itsellä LR mallin keskikulutus nyt parin tuhannen km ajalta 17kW/100km, sisältää melko paljon motaria ja 150-200km kärryn vetoa.VW tilanne on taa toinen. Regeniä käytetään pysähtymiseen jarruttamiseen mutta myös auto osaa rullata jos tilanne sen sallii. Se laskee kulutusta enemmän kuin jatkuva regen. Tästä on muutamia testejä ja eräs Tesla tätä kokeili, että rullasi vapaalla regenin sijaan.
Juu onhan se silti näin että Teslalla pihein kulutus mutta siinä on sitten muut vaikuttavasta asiat.Silti Tesla M3 taitaa olla ihan kärkikahinoissa kun verrataan kulutuslukemia. Itsellä LR mallin keskikulutus nyt parin tuhannen km ajalta 17kW/100km, sisältää melko paljon motaria ja 150-200km kärryn vetoa.
Yhden polkimen tekniikka on aivan loistava mukavuustoiminto, ihan ykkösominaisuus. Pitääkin kokeilla testailla sitä regeniä virtapolkimella, saako kuinka hyvin vastaamaan rullausta kun ei päästä niin ylös että alkaa jarruttamaan, ja vaikuttaako kulutukseen.