Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 065
Näiden arvon voi tarkistaa pyytämällä leasing-tarjouksen - jota ei saa tällä markkinalla. Tuote varmasti toimiva, en sitä epäile.
No nyt ei kyllä auennut mitä yrität sanoa. Menet kauppaan, osoitat autoa, maksat, ajat pois. Autoja näytti olevan varastossa.
 

finWeazel

Chief Karpfen - ruoKalan C&R
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 381
Ei siihen tarvitse sellaista. Jokainen näillä autoilla ajanut tietää, että ne ominaisuudet ovat ihan täyttä paskaa ja hirveää hasardia ajella ne päällä. Joka muuta väittää ei ole kokeillut, pettää itseään, tai elää jossain ihan omassa rinnakkaistodellisuudessaan.
Mä näen tässä keksi eri asiaa. Toinen on se miten hyvin se ajoavustin toimii(huonosti ainakin joissain paikoissa). Toinen puoli se, että paljonko onnettomuuksia tapahtuu. Mä en kyseenalaistanut huonosti toimivuutta. Kyseenalaistan kuinka paljon se huonosti toimivuus on aiheuttanut onnettomuuksia.

Jos/Kun aletaan väittämään jotain onnettomuuksista niin väitteiden tueksi kaipaisi lähteitä.
 
Liittynyt
15.04.2020
Viestejä
1 195
Yllättävän suuri ero Norjalaisten suuressa rangetestissä highlandin ja vanhan kolmosen välillä.

Tesla Model 3:n WLTP-arvo matkaan lähteneistä autoista oli kaikkein suurin, 629 kilometriä. Tesla jäi tien varteen kuitenkin 441 kilometrin ajon jälkeen, joten sen poikkeama WLTP-arvosta oli noin -30 prosenttia. Vuonna 2021 Tesla Model 3:n vanhempi versio pääsi 521 kilometrin kantamaan.
 
Liittynyt
15.01.2021
Viestejä
142
No nyt ei kyllä auennut mitä yrität sanoa. Menet kauppaan, osoitat autoa, maksat, ajat pois. Autoja näytti olevan varastossa.
niin, ajatus oli vaan se, että jos leasingillä ottaisi ko. auton, niin miten leasing-yhtiö laskisi jäännösarvon. Veikkaan että ko. autoon ei liisaria edes saa.
Toki on totta että teslaan kaatamani raha on jo mennyt.. ja olen siihen ihan valmis että kaikki meni kun katsotaan riittävän monta vuotta eteenpäin. Nollaan meni aiemmatkin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 089
Yllättävän suuri ero Norjalaisten suuressa rangetestissä highlandin ja vanhan kolmosen välillä.

Eihän tuosta voi sanoa mitään suuntaan tai toiseen. Jos vaikka tänä vuonna on ollut pakkasta 10 astetta enemmän kuin aiemmassa testissä, niin erohan selittyy jo sillä.


Veikkaan että ko. autoon ei liisaria edes saa.
Veikkasit väärin. Autoverkkokaupasta saa alle kuukaudessa sähkö-Meganen alle yksityisliisarina. Jos haluat niin voit toki suorittaa itse matematiikan, että paljonko jäännösarvoa on laskettu.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 363
Vuonna 2021 Tesla Model 3:n vanhempi versio pääsi 521 kilometrin kantamaan.

Kuka muistaa paljonko 2021 kolmos LRn WLTP range olikaan?
 
Liittynyt
07.01.2020
Viestejä
29
Eikö Teslan autopilotilla tms tarvitse pitää käsiä ratilla? Ajelee Helsingistä turkuun kuskin kädet taskuissa? Vai miten tuo toimii?
 
Liittynyt
15.04.2020
Viestejä
1 195
Eihän tuosta voi sanoa mitään suuntaan tai toiseen. Jos vaikka tänä vuonna on ollut pakkasta 10 astetta enemmän kuin aiemmassa testissä, niin erohan selittyy jo sillä.
Toki mutta mielenkiintoisen tuosta tekee nimenomaan se että aiemmin Tesla 3 on ollut tuossa testissä parhaiden joukossa poikkeaman suhteen (~-15%), kun taas tällä kertaa se on selkeästi heikompi muihin verrattuna (~-30%), joka sitten mietityttää että mistä se johtuu.

Kuka muistaa paljonko 2021 kolmos LRn WLTP range olikaan?
Näyttäisi olleen 614km.

1706733548807.png
 
Liittynyt
06.06.2020
Viestejä
952
No sitten otat Rellun Megane evolution ER:n 39900,- Sattuimoisin kaikki suristimet sisältävä Iconicin on 43990,- Sinällään vähän yllätyin näistä hinnoista, alkaa olla jo sen verran kilpailua, että melkein toimivaa varustetta ei enää voi perustella halvalla hinnalla.
En ottaisi mitään Rellua koskaan vaikka siihen saisi sitikan ja pösön mukaan. Ei se vagginekaan nyt sentään ihan niin ankea kampe ollut, ettäkö sitä ranskalaisiin kukaan vertailisi.

Mähän olen Teslaan ihan tyytyväinen. Varmaan tyytyväisempi kuin moni täällä. Ajoavustimet ovat täyttä paskaa ja niiden kehittämiseen kuluvan fyrkan voisi työntää vaikka korin äänieristeisiin tai ukrainalaisten aseistamiseen, mutta en niitä autoltani odotakaan, joten eivät ole sikäli oikein missään roolissa omassa kokemuksessani pl. pohjoisen hiljaiset maantiet kesäkeleillä, jolloin autopilot on oikeastikin ihan jees.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
9 243
Eikö Teslan autopilotilla tms tarvitse pitää käsiä ratilla? Ajelee Helsingistä turkuun kuskin kädet taskuissa? Vai miten tuo toimii?
Täytyy antaa vastavoimaa, ei osaa tunnistaa pitämistä. Ja nykyään myös katse eteenpäin.
 
Liittynyt
15.01.2021
Viestejä
142
Veikkasit väärin. Autoverkkokaupasta saa alle kuukaudessa sähkö-Meganen alle yksityisliisarina. Jos haluat niin voit toki suorittaa itse matematiikan, että paljonko jäännösarvoa on laskettu.
löysin pikana vain 969 euroa kuussa 12 kk. Ja noissa on kilsat jotain 10-15 k vuosi.
Nämät ovat kallistuneet ihan hirmusti viime vuosina. Aikoinaan kun otin 2020 alussa 530e xdrive bemarin yksityisliisariin, sen alkaen hinta oli 499/kk per 10ktm/vuosi. (tarjous, kun oli myymättömiä autoja varmaankin tehtaalla)

500e kuussa on tuntunut menevän "premium" autoon riippumatta siitä onko mikä tai kuinka vanha. Uusi sähköauto ja sähköt työnantajan piikkiin pääsee tuohon samoihin. (ilman vakuutusta)

(autokaupan itse tarjoama liising ei ole välttämättä vertailukelpoinen .. saattaa vaikka lakata olemasta)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.06.2020
Viestejä
952
Täytyy antaa vastavoimaa, ei osaa tunnistaa pitämistä. Ja nykyään myös katse eteenpäin.
Sportilla näin, joka tekee siitä sportilla käyttökelvottoman. Comfortilla ratista tulee letkumpi ja pelkkä käden lepuuttaminen ratin päällä riittää. Se Comforthan on muuten aika farssi, mutta käytän kesällä juuri tuosta syystä silloin kun ajelen metsäsuomessa.
 
Liittynyt
07.01.2020
Viestejä
29
Kiitos Tege vastauksesta, ihmettelinkin miten omenanraato pääse kotoaan turun kauppatorille ohjaamatta, mutta ei siis pääse kun pitäähän sitä rattia liikutella "jatkuvasti" ihan itse.
 
Liittynyt
06.06.2020
Viestejä
952
500e kuussa on tuntunut menevän "premium" autoon riippumatta siitä onko mikä. Uusi sähköauto ja sähköt työnantajan piikkiin pääsee tuohon samoihin.
Sähkäreiden hinnat tippuu pari-kolme ekaa vuotta sen 2-3k/kvartaali, niin eihän toi 500€ kattaisi edes arvonalenemaa ja tiliäkin pitäisi tehdä.
 
Liittynyt
15.01.2021
Viestejä
142
Sähkäreiden hinnat tippuu pari-kolme ekaa vuotta sen 2-3k/kvartaali, niin eihän toi 500€ kattaisi edes arvonalenemaa ja tiliäkin pitäisi tehdä.
Bensat/dieselit/vakuutus/korjaukset/verot/katsastukset/korot/renkaat -. nuo tekee sen 500e jo käytettyyn premiumiin. Arvonalennukset sitten vielä erikseen.
uuteen sähköautoon jää .. ei mitään noista. sori, vakuutus toki ja korot.
ja se sähkömopo kun on uusi - toivottavasti toimii useamman vuoden. Jotain arvoa pitää laskea omalle ajallekin.

(ihan omaa matikkaa perustuen "premium" - käytettyihin, liisareihin ja uuteen teslaan - turpaan tulee suunnilleen saman verran koska mm. premiumin huolto on kallista. Ajellaan saippualaatikolla nyt sitten 10 v :=).
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.06.2020
Viestejä
952
Bensat/dieselit/vakuutus/korjaukset/verot/katsastukset/korot/renkaat -. nuo tekee sen 500e jo käytettyyn premiumiin. Arvonalennukset sitten vielä erikseen.
uuteen sähköautoon jää .. ei mitään noista. sori, vakuutus toki ja korot.
ja se sähkömopo kun on uusi - toivottavasti toimii useamman vuoden. Jotain arvoa pitää laskea omalle ajallekin.
Joo. Tarkoitin nimenomaan noita liisaushintojen nousuja. Käytetystä Premiumista itsekin siirryin ja ei ole kaduttanut. Se huoltorumba jonkun Mersun tai Bemarin kanssa on niin sylettävää ja kallista shittiä, että uuden vatkaimen kulut arvonalenemineen päivineen ei jaksa ihan kauheasti liikuttaa. Tokikin täytyy sanoa, että homma ei ole mennyt hyvään suuntaan viimeisen vuoden aikana, koska sähkäreitä alkaa olemaan vähän liikaa täällä. Ei toki aiheuta lisäkustannuksia, mutta hermot on paikoitellen aika kireällä.
 
Liittynyt
07.01.2020
Viestejä
29
Tuota, oletko nyt ihan tosissasi vai enkö ymmärrä tämän ketjun huumoria? Kiinnittäisin uuteen teslaani urakkanupin tai painon rattiin? Ja jos näin ei halua tehdä niin pitää liikutella rattia tasaisin väliajoin?
 
Liittynyt
27.02.2022
Viestejä
759
Tuota, oletko nyt ihan tosissasi vai enkö ymmärrä tämän ketjun huumoria? Kiinnittäisin uuteen teslaani urakkanupin tai painon rattiin? Ja jos näin ei halua tehdä niin pitää liikutella rattia tasaisin väliajoin?
Ajaako täällä muka joku ilman urakkanuppia? :woot:
 
Liittynyt
30.11.2017
Viestejä
1 768
Tuota, oletko nyt ihan tosissasi vai enkö ymmärrä tämän ketjun huumoria? Kiinnittäisin uuteen teslaani urakkanupin tai painon rattiin? Ja jos näin ei halua tehdä niin pitää liikutella rattia tasaisin väliajoin?
Mikä ongelma on hiukan tuupata rattia kun auto sitä pyytää?
 
Liittynyt
06.06.2020
Viestejä
952
Tuota, oletko nyt ihan tosissasi vai enkö ymmärrä tämän ketjun huumoria? Kiinnittäisin uuteen teslaani urakkanupin tai painon rattiin? Ja jos näin ei halua tehdä niin pitää liikutella rattia tasaisin väliajoin?
Ei sitä tarvii liikutella kun otat pois Sportilta sen ohjauksen sillon jos aikomuksia käyttää Autopilotia. Käsi ratilla riittää.
 
Liittynyt
07.01.2020
Viestejä
29
En mielestäni väittänyt ratin tuuppimista miksikään ongelmaksi? Mutta onhan se nyt ohjausliike toisin kuin se että autopilotilla kelpaisi vain käden lepuuttaminen ratilla?
 

jpp

Liittynyt
07.12.2021
Viestejä
211
En mielestäni väittänyt ratin tuuppimista miksikään ongelmaksi? Mutta onhan se nyt ohjausliike toisin kuin se että autopilotilla kelpaisi vain käden lepuuttaminen ratilla?
Ei autopilotin kanssa kyllä mitään ohjausliikkeitä tarvitse tehdä, kun kättä lepuuttaa ratilla, että kädestä tulee hieman painoa.
 
Liittynyt
21.09.2017
Viestejä
3 355
Mutta on kyllä rehellisyyden nimissä pakko sanoa, että se on aika ankea kampe pl. ne valot. En maksaisi uutena yhtään yli 30k.
Näinhän se on, mutta valot siinä ovat erinomaiset suhteessa tähän vertailtuun tuotteeseen - halvemmalla. Sehän se kysymys oli.
 
Liittynyt
15.01.2021
Viestejä
142
valot mainittu; y tessulin valot on siinä huonot, että jäätyvät päältä ja sisältä (kosteus). Eikä niitä voi hivellä oikein millään naarmuttamatta. "Polttimo" itse ei riitä sulattamaan valaisinta edes auto paikoillaan.
Noh, 10v päästä taas tulee kylmä talvi.
ja perä imee lumet jo kilometrin matkalla niin että PasterStein tulee ja rankaisee.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
07.01.2020
Viestejä
29
Ei autopilotin kanssa kyllä mitään ohjausliikkeitä tarvitse tehdä, kun kättä lepuuttaa ratilla, että kädestä tulee hieman painoa.
Ok, eli teslan ratissa on kapasitiivinen tunnistus sille että käsi/kädet ovat kiinni ratissa. Osaako joku kommentoida kuinka pitkä maksimietäisyys teslan adaptiivisella vakkarilla on verrattuna muiden (VAG. BMW tai vaikka korealaiset) merkkien maksimietäisyyteen? Kysyn koska olen jälkeenpäin alkanut epäillä etten kuitenkaan osannut koeajolla (ModelY23 neliveto) käyttää adaptiivista vakkaria oikein, niin lyhyt oli maksimietäisyys edellä ajavaan?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 034
Tuota, oletko nyt ihan tosissasi vai enkö ymmärrä tämän ketjun huumoria? Kiinnittäisin uuteen teslaani urakkanupin tai painon rattiin? Ja jos näin ei halua tehdä niin pitää liikutella rattia tasaisin väliajoin?
Itse pidän ratin puolasta kiinni niin että osa käden painosta "roikkuu" ratista. Tämä riittää, ei tarvitse liikutella mitään.

Joku hernepussi tyyppinen homma ajaisi saman asian, mutta en minä nyt tuohon niin paljoa luota ettäkö noin tekisin. Vaikka noin yleisesti ottaen toimii todella hyvin kesällä. Näin talvella ei tietysti toimi kunnolla kun ei näy mitään kaistamerkintöjäkään.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 476
Sportilla näin, joka tekee siitä sportilla käyttökelvottoman. Comfortilla ratista tulee letkumpi ja pelkkä käden lepuuttaminen ratin päällä riittää. Se Comforthan on muuten aika farssi, mutta käytän kesällä juuri tuosta syystä silloin kun ajelen metsäsuomessa.
En nyt ihan ymmärtänyt? Kyllä mulla jokaisella moodilla toimii ihan samalla tavalla. Lepuutan kättä jalkaani vasten parilla sormella pitäen ratista.
Kiitos Tege vastauksesta, ihmettelinkin miten omenanraato pääse kotoaan turun kauppatorille ohjaamatta, mutta ei siis pääse kun pitäähän sitä rattia liikutella "jatkuvasti" ihan itse.
Tosiaan siis ratista pitää pitää kiinni. Mä lepuutan kättä jalkaani vasten tosiaan paria sormea ratilla roikottaen. Eli ei siinä itse tehdä mitään ohjausliikkeitä. Mutkissa irrotan sormia sen verran ettei kättä tarvi liikuttaa. Se antaa kyllä ehkä noin minuutin ajaa ilman kosketusta. Tuossa mun ylempänä olevassa toisessa videossa näkyy kun ajan ilman käsiä, kosketan rattiin kun auto siitä herjaa.
 
Liittynyt
09.11.2018
Viestejä
3 313
Ei niissä Tesloissa jota olen ajanut ole kapasitiivista tunnistusta ollut ja tasaisin väliajoin alkaa herjaamaan kun pidän yleensä yhdellä kädellä aika kevyesti kiinni. Ilmeisesti pitäisi vatkata ohjausta että tunnistaisi kun ei se ainakaan kosketukseen perustu. Oman Kian plugarin tunnistus tuntuu olevan aika täydellinen tuolta osin, mutta ehkä siihen on vain tottunut.

Tuo on myös hyvä joka joissakin (ainakin monessa saksalaisessa) autoissa on, että pienet ohjausliikkeet ja/tai nopeuden muutokset eivät katkaise ajoajustimia/vakkareita vaan kytkeytyvät takaisin pienen kuskin korjailun jälkeen automaattisesti päälle eikä niitä tarvitse olla räppäämässä taas päälle (tai ehkä oikeammin eivät poistu päältä pienellä korjailulla).
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.06.2020
Viestejä
952
En nyt ihan ymmärtänyt? Kyllä mulla jokaisella moodilla toimii ihan samalla tavalla. Lepuutan kättä jalkaani vasten parilla sormella pitäen ratista.
Mulla ei. Sportilla ohjaus on tuntumaltaan selkeästi jämäkämpi + jäykempi ja vaatii myös aidosti hieman forcea/oikeaa liikettä, jotta auto tietää käden olevan ratilla. Comfortilla riittää makuutus. 2022-malli.
 
Liittynyt
07.01.2020
Viestejä
29
En nyt ihan ymmärtänyt? Kyllä mulla jokaisella moodilla toimii ihan samalla tavalla. Lepuutan kättä jalkaani vasten parilla sormella pitäen ratista.

Tosiaan siis ratista pitää pitää kiinni. Mä lepuutan kättä jalkaani vasten tosiaan paria sormea ratilla roikottaen. Eli ei siinä itse tehdä mitään ohjausliikkeitä. Mutkissa irrotan sormia sen verran ettei kättä tarvi liikuttaa. Se antaa kyllä ehkä noin minuutin ajaa ilman kosketusta. Tuossa mun ylempänä olevassa toisessa videossa näkyy kun ajan ilman käsiä, kosketan rattiin kun auto siitä herjaa.
Pääasia on varmasti juuri tuo että ei tarvitse oikeasti nykiä rattia, vaikka autopilot ajoittain pienen vastuksen ratissa vaatisikin. Nykyisessä autossani on kapasitiivinen ratti joten ärsyttäisi jos joutuisi rattia "nykimään" autopilotilla. Entä tuo aikaisemmin kysymäni adaptiivisen vakkarin maksimietäisyys verrattuna muiden toteutukseen, osaako joku kommentoida?
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 653
Tesla pudonnut 5 metriä ja ei paljon mitään vaurioita. On ne kestäviä autoja, ei muuta kuin hanaa!

Eikös Kaliforniassa tms. Model Y tippunut myös ihan reippaasti jostain kalliolta ja sehän oli "vain lommoilla" plus kaikki selvisivät ruhjeilla tai jotain? Aika vakuuttavaa mielestäni, kun joku peruskippo (kuten BYD ym.) olisivat rusinana.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
5 225
Tesla pudonnut 5 metriä ja ei paljon mitään vaurioita. On ne kestäviä autoja, ei muuta kuin hanaa!

Eikös toi keula ole ihan paskana ? Eiköhän lunastukseen mene, kun tuon massan tiputtaa keulan varaan niin eiköhän siellä hiemna paikat taivu.

Autopilotti oli kattellut että baana on auki, ei muuta kuin hanaa :)
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 449
Tesla pudonnut 5 metriä ja ei paljon mitään vaurioita. On ne kestäviä autoja, ei muuta kuin hanaa!

Rutussa vietiin lavalla pois, ihan niinkuin muutkin autot samanlaisen tiputuksen jälkeen? Liukui kalliota pitkin alhaalla olevan taksin kylkeen.

muoks: tästä pitäisi tehdä puolivirallinen testi eri sähköautoille, vähän niinkuin FLTP. Seuraavaksi Cybertruckilla alas samasta kohtaa ja videota YouTubeen! :D
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 476
Ei niissä Tesloissa jota olen ajanut ole kapasitiivista tunnistusta ollut ja tasaisin väliajoin alkaa herjaamaan kun pidän yleensä yhdellä kädellä aika kevyesti kiinni. Ilmeisesti pitäisi vatkata ohjausta että tunnistaisi kun ei se ainakaan kosketukseen perustu.
Pelkkä paino riittää. Eli kun otan ratin alhaalta kiinni parilla sormella ja roikotan kättä siinä omaa jalkaani vasten, niin ei useampaan sataan limsaan tarvi tehdä mitään. Ei siis mitään ohjausliikkeitä tai veivaamisia eikä herjaile kertaakaan. Puhtaasti käden paino riittää tuohon.
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 653
Joo BYD-kuski olisi haettu ruumisautolla ja Toyotasta ei olisi jäänyt kuin rautalevy jonka olisi voinut viedä romuliilkeeseen.
Veikkaan et Toyota olisi menny vain lunariin sen suuremmin menemättä mihinkään. BYDin kolarivideot Kiinasta on ainakin sen vertaa kivoja, et taitaa vastata Lada 1200 -mallia ne.
 
Liittynyt
06.06.2020
Viestejä
952
Pelkkä paino riittää. Eli kun otan ratin alhaalta kiinni parilla sormella ja roikotan kättä siinä omaa jalkaani vasten, niin ei useampaan sataan limsaan tarvi tehdä mitään. Ei siis mitään ohjausliikkeitä tai veivaamisia eikä herjaile kertaakaan. Puhtaasti käden paino riittää tuohon.
Mikä vuosimalli? Omassani ei Sport -asetuksella todellakaan riitä tuo. Ei myöskään pelkkien sormien liikuttelu. Comfortilla toki riittää. Mietin, että onko omaani vanhemmissa/uudemmissa tuo Sport-asentokin samanlainen letku kuin Comfort?
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 476
Mikä vuosimalli? Omassani ei Sport -asetuksella todellakaan riitä tuo. Ei myöskään pelkkien sormien liikuttelu. Comfortilla toki riittää. Mietin, että onko omaani vanhemmissa/uudemmissa tuo Sport-asentokin samanlainen letku kuin Comfort?
2019 model 3 performance.
 
Liittynyt
03.01.2019
Viestejä
761
Jos seuraavalla latausnopeudella ja regenillä ei ole mitään väliä, niin onko mitään järkeä laittaa esi-ilmastoinnin päälle sen sijaan että käyttää camp modea?
 
Liittynyt
21.09.2017
Viestejä
3 355
Eikös Kaliforniassa tms. Model Y tippunut myös ihan reippaasti jostain kalliolta ja sehän oli "vain lommoilla" plus kaikki selvisivät ruhjeilla tai jotain? Aika vakuuttavaa mielestäni, kun joku peruskippo (kuten BYD ym.) olisivat rusinana.

Veikkaan et Toyota olisi menny vain lunariin sen suuremmin menemättä mihinkään. BYDin kolarivideot Kiinasta on ainakin sen vertaa kivoja, et taitaa vastata Lada 1200 -mallia ne.
Kannattaa muistaa, ettei Kiinassa myytävät mallit ole samoja kuin Euroopassa. Joka tapauksessa, esim. BYD Seal on EuroNCAPin tulosten perusteella se perinteinen viiden tähden auto. Eiköhän se näyttäisi aika samalta.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
247 325
Viestejä
4 313 818
Jäsenet
72 004
Uusin jäsen
Saukka

Hinta.fi

Ylös Bottom