Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Liittynyt
16.05.2019
Viestejä
198
Itsellänikin piti olla ensi viikolla toimitus, mutta eilen illalla sain tekstiviestin, jonka mukaan lakko hidastaa toimituksia. Auton saaminen menee ensi kuun puolelle, tarkka aika selviää kun lakko päättyy. Jee.
Itselle tuli tänään tekstari että onnistuisi nouto ensi viikolla. En ota vastaan joten yksi kiinan LR Santander ois vapaana Vantaalla.
 
Liittynyt
08.01.2023
Viestejä
2 127
Itsellä ei kokemusta AA/Carplay käytöstä kuin vanhalla polttiksella jossa se olikin tarpeellinen, mutta osaako nämä mallit jotka noita tukee niin esim Wazea/Google Mapsia käyttäessä esilämmittää myös akun esim navigoidessa laturille? Ilmeisesti Polestar/Volvo osaa kun on Android Automotive pohjainen, mutta miten muut?

Tesla voisi avata kyllä jonkinlaisen API:n tai sovelluskaupan. Mieluiten vaikka Applen tyyliin (vahvasti kuratoitu), että sovellukset olisi oikeasti laadukkaita ja pystyisivät kommunikoimaan itse järjestelmän kanssa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.12.2018
Viestejä
577
Eikö nämä muitten merkkien vänkäysjutut kuulu tuonne yleisiin sähköautolankoihin? Miksi ihmeessä joka tesla ja apple langasta tulee täällä vääntö vs muut merkit?

joo, se on totta että sananvapaus ja eikö saa verrata. Mutta jos ei omaa mitään ensikäden tietoa eikä meinaa hommatakkaan, eikö kannata jättää juttu sikseen? Keskustelee niistä asioista mitkä kiinnostaa?

Mulle ei tulis mieleenkään mennä esim Intel tai AMD lankoihin kertomaan että M2 se olla pitää. Mutta toisinpäin se tapahtuu, ihan joka ikinen kerta.

Sinänsä koen kummaa tyydytystä kun se tapahtuu. Jotain tehty oikein kun täytyy tulla vartavasten dissaamaan.

Mulla oli Cupra Born jokaisella mahdollisella varusteella tulossa ennen tätä, mutta toimitus venyi venyi venyi venyi… ja tuli teslan hinnanalennus. Ei tarvinnut kauaa miettiä kun se vaihtui MYLR tilaukseen. Siinä vaiheessa ei hudien poisjäänti haitannut. Tilalle sai nelivetoa, tehoa ja latausnopeutta. Huihaita ei saa kuin ties milloin ja minun silmissä se ei edes näytä autolta. Siis minun mielestä. Ole vapaasti erimieltä…
 
Liittynyt
01.02.2017
Viestejä
774
Onhan se hieno 80-luvun look ulkoapäin, mutta valitettavasti sisäkuvista mulla taas tulee mieleen joku 80-luvun "50 shades of gray "cherry ...
80-luvun "50 shades of gray "cherry ...
Offtopiccia mutta 80-luvulla harmaa EI todellakaan ollut muotia autojen sisustuksissa.
Eikä varsinkaan Cherryssä. Kokoviininpunaista, sinistä ja beigeä sen sijaan oli. Joissain mustaa. Kokomustaa taisi olla 100A:ssa myös.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
1 143
Eikö nämä muitten merkkien vänkäysjutut kuulu tuonne yleisiin sähköautolankoihin? Miksi ihmeessä joka tesla ja apple langasta tulee täällä vääntö vs muut merkit?

joo, se on totta että sananvapaus ja eikö saa verrata. Mutta jos ei omaa mitään ensikäden tietoa eikä meinaa hommatakkaan, eikö kannata jättää juttu sikseen? Keskustelee niistä asioista mitkä kiinnostaa?

Mulle ei tulis mieleenkään mennä esim Intel tai AMD lankoihin kertomaan että M2 se olla pitää. Mutta toisinpäin se tapahtuu, ihan joka ikinen kerta.

Sinänsä koen kummaa tyydytystä kun se tapahtuu. Jotain tehty oikein kun täytyy tulla vartavasten dissaamaan.

Mulla oli Cupra Born jokaisella mahdollisella varusteella tulossa ennen tätä, mutta toimitus venyi venyi venyi venyi… ja tuli teslan hinnanalennus. Ei tarvinnut kauaa miettiä kun se vaihtui MYLR tilaukseen. Siinä vaiheessa ei hudien poisjäänti haitannut. Tilalle sai nelivetoa, tehoa ja latausnopeutta. Huihaita ei saa kuin ties milloin ja minun silmissä se ei edes näytä autolta. Siis minun mielestä. Ole vapaasti erimieltä…
Mihin nyt tällä alleviivatulla oikein viittaat?

Ja oli kuitenkin itsekkin vissiin saatava oma sana kuuluviin ja jatkettava muista vänkäystä vaikka juuri sitä ihmettelit samassa viestissä?
 
Liittynyt
28.12.2018
Viestejä
577
Mihin nyt tällä alleviivatulla oikein viittaat?

Ja oli kuitenkin itsekkin vissiin saatava oma sana kuuluviin ja jatkettava muista vänkäystä vaikka juuri sitä ihmettelit samassa viestissä?
Oma kokemus ja netistä luettu on siis mielestäsi samanarvoista? Sitä kutsutaan toisen käden tiedoksi minun mielestä. Siihen kun lisätään asenteellinen negatiivisuus, niin ihmettelen miksi vaivautua edes keskustelemaan asiasta jos sitä, tässä tapauksessa teslaa, ei halua missään nimessä hankkia? Halusta dissata?

Jatkoin juttua koska halusin perustella miksi olin vaihtanut tilauksen teslaan.
Jos en olisi perustellut, mielestäni se olisi ollut ”lukematta paskaa” tasoa.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
1 143
Oma kokemus ja netistä luettu on siis mielestäsi samanarvoista? Sitä kutsutaan toisen käden tiedoksi minun mielestä. Siihen kun lisätään asenteellinen negatiivisuus, niin ihmettelen miksi vaivautua edes keskustelemaan asiasta jos sitä, tässä tapauksessa teslaa, ei halua missään nimessä hankkia? Halusta dissata?

Jatkoin juttua koska halusin perustella miksi olin vaihtanut tilauksen teslaan.
Jos en olisi perustellut, mielestäni se olisi ollut ”lukematta paskaa” tasoa.
Ai noinko tuo viestini luetaan? Vieläkin jäi epäselväksi, mihin tai kehen nyt tuolla viittasit, kun se noin esille piti tuoda.
Vai oliko tämä nyt vaan ei mitenkään relevantti heitto pakkaa sekoittamaan?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 562
Tesla Model S Plaid meni Björn Nylandin 1000km testissä aikaan 9:10 tässä "talvikelissä". Voisi arvailla, että long range -malli varmaan menisi kesäkelissä ekana autona alle 9 tunnin.
 
Liittynyt
17.03.2017
Viestejä
447



Onhan tuo ratti/yoke sekoilu ja viiksien poistaminen aika selvä osoitus siitä mitä ongelmia voi tulla kun toimitusjohtaja on hullu. Toivottavasti saavat ukon vaihtoon.
Yoke voisi olla ihan toimivakin, jos ikinä missään tilanteessa ajon aikana ei tarvitse irroittaa käsiä ratista. Eli ajoitpa autobaanalla 200km/h tai vekslasitpa Prisman parkkihallissa, niin käsiä ei tarvitse irroittaa ollenkaan ratista. Ts. autossa pitäisi olla ”adaptiivinen ohjaus,” mutta kun näin ei ole niin ihan hanuristahan tuo on. Onneksi nykyään saa valita kumman ottaa, vaikka ei tuolla valinnalla itse mitään teekään jos ei eurojackpot tarjoa sponsorointia! :lol:

Itse pääsee kohta viettämään 1v-juhlia ioniq 5-tilauksen kanssa (rwd style kamerapaketilla), ja on tämä odotus kyllä hanurista. Tämän hetkinen estimaatti osoittaa syksyyn 23, mutta pikaisesti kun googlettelee niin ei hyvältä näytä että tuokaan pitäisi. Niilliä on kuitenkin myös Ioniq 6 tuotannossa, minkä edestä varmasti osa 5-malleista saa lisää lykkäystä osakseen.

Ainut mikä tuossa tilauksessa vielä pitää itseäni kiinni on halpa rahoitus, joka säilyy vaikka auto tulisi vasta 2025. Mutta kovasti on hinnanpudosten jälken Tesla kiinnostelemaan, tällä hetkellä etenkin kolmonen kun Y on vähän turhan iso mötikkä kuten tulikin pari sivua sitten mainittua.

2021 tai 2022 malli koukulla olisi mitä huvittaisi testata (SR+/LR, LR:ää voisi myös 2020 mallina harkita), tai miksei vanhempaakin mutta oikeasti kiinnostaa vain nuo uudemmat. Sähkökontti ja ilppi olisivat ihan jees lisiä (sekä pidempi takuu), mutta toisaalta LR:n kanssa varmaan pärjäisi ilmankin.
 

Kamikaze

Incoming
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
428
Mä kävin koeajamassa X Plaidin ja mun mielestä toi Yoke oli ihan huippu. Pikku tottuminen varmasti vilkkunappien kanssa mut onhan se makee ku ratinrumilus ei oo mittariston edessä.
Toi HUDin puute taas on kyllä outo juttu.
 

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 673
80-luvun "50 shades of gray "cherry ...
Offtopiccia mutta 80-luvulla harmaa EI todellakaan ollut muotia autojen sisustuksissa.
Eikä varsinkaan Cherryssä. Kokoviininpunaista, sinistä ja beigeä sen sijaan oli. Joissain mustaa. Kokomustaa taisi olla 100A:ssa myös.
Pahoittelut Nissan-tietäjälle. Tarkoitin Sunnyä.
 
Liittynyt
01.02.2017
Viestejä
774
Pahoittelut Nissan-tietäjälle. Tarkoitin Sunnyä.
Mulla oli kyllä koko-beessillä sisustuksella ollut 140Y Datsun Sunny. Kasarimalli.
Kyllä se ankeutus(harmaa) alkoi vasta ysärillä olla yleisempää mustan ohella.
Ehkä se masennuksen väri sopi ysärin lamaan kun autot oli päältäkin metallinhohtoharmaita.
 
Liittynyt
28.03.2017
Viestejä
509
Youtubessa on näkynyt eilen live lähetyksiä otsikolla "Tesla ja BWM yhteistyöhön" ja "Tesla ja Audi yhteistyöhön". En jaksa katsoa tuntikaupalla Muskin juttuja, mutta en löydä tästä mitään googlella. MIkä juttu tämä siis on?
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 095
Youtubessa on näkynyt eilen live lähetyksiä otsikolla "Tesla ja BWM yhteistyöhön" ja "Tesla ja Audi yhteistyöhön". En jaksa katsoa tuntikaupalla Muskin juttuja, mutta en löydä tästä mitään googlella. MIkä juttu tämä siis on?
Huhuja. Ei isoimmat yleensä oikeassa olevat uutissaitit ole tuosta mitään sanoneet. Joku tubettaja spekuloi, että 1.3 sijoittajapäivillä julkaistaisiin tesla+joku muu yhteistyö missä tesla lisensoi hw4+softaa. Tubettaja ei väittänyt taustalla olevan mitään tietoa. Olisko sitten tuubista lähtenyt jutut liikkeelle ja totuusarvo hyvin olematon.

edit. bmw huhu näyttää olevan random twiittaaja aloittama. Ei ole mitään historiaa, että ko. twiittaaja olisi aikaisemmin jotain tiennyt. Voihan se teslan sijoittajapäivien "new vehicle platform" olla lisensoitu bmw:lle, mutta en usko ennen kuin näen. Musk on aikaisemmin väittänyt, että halvempi auto ei ole ihan heti tulossa. Jos huhu pitää paikkansa niin bmw+tesla yhteistyön tulos lienee tulossa vasta 2-3v päästä myyntiin. Ei vaikuta kovin uskottavalta huhulta, mutta mistäpä näistä tietäisi varmaksi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 562
Ei ole mitään puhetta ainakaan ollut surround-tutkista. Pelkästä eteenpäin suunnatusta HD-tutkasta on ollut puhetta.
 
Liittynyt
30.10.2019
Viestejä
1 269
Ei ole mitään puhetta ainakaan ollut surround-tutkista. Pelkästä eteenpäin suunnatusta HD-tutkasta on ollut puhetta.
Nii ja tuosta arben Phoenix tutkasta ilmeisesti karsittu ominaisuuksia green the hackerin mukaan ainakin eri taajuudella toimii ja osa antenneista riisuttu
 
Liittynyt
19.11.2022
Viestejä
311
Mistäs tämä tieto? Ainakin hetki sitten oli juttua että Tesla ole saanut omaansa vielä valmiiksi ja turvautui OEM. Ehkä omaa tuotantoa hw5.
Ihan silmällä katseltua. Arben tutkassa Arben oma siru, erilaiset antennit siruineen. Teslan tutkassa Xilinxin FPGA + TI:n MMIC:t.




 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 562
Service menuun tullut ilmeisesti uudessa softaversiossa latausosio. Ainakin kuvan mukaan kyseisestä menusta näkyisi myös akun lämpötila, jota ei aiemmin ole saanut näkyviin ilman OBD2-palikkaa. Saisivat tuoda tuon akun lämmön näkyviin normaaliin latausnäkymään.

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
641
Ja noin lähti M3 LR Nettiauton myyntilistalle. Vähän ollut taas ämpyilyä että pitäskö sittenkin perua MY LR tilaus ja ajella M3:lla, mutta jospa nyt loppus se jossittelu. Saas nähdä miten on kiinnostusta. Nettiauton arvottaja väitti että olisi yli 51000 arvonen, ei taida olla kyllä ihan realistinen...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 626
Mulla 8/2020 Model 3P. Ilmeistyi tuollainen DIF_a149 herja, kun palasin kotiin ja auto oli parkissa. Mietin josko lähtisi vielä koeajolle, jos herjan saisi jotenkin uudelleen päälle?

IMG_20230218_191112.jpg


Ja noin lähti M3 LR Nettiauton myyntilistalle. Vähän ollut taas ämpyilyä että pitäskö sittenkin perua MY LR tilaus ja ajella M3:lla, mutta jospa nyt loppus se jossittelu. Saas nähdä miten on kiinnostusta. Nettiauton arvottaja väitti että olisi yli 51000 arvonen, ei taida olla kyllä ihan realistinen...
Auton vuosimalli? Menee varmaan hyvin kaupaksi 41k€ hintaan :)
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
641
Mulla 8/2020 Model 3P. Ilmeistyi tuollainen DIF_a149 herja, kun palasin kotiin ja auto oli parkissa. Mietin josko lähtisi vielä koeajolle, jos herjan saisi jotenkin uudelleen päälle?




Auton vuosimalli? Menee varmaan hyvin kaupaksi 41k€ hintaan :)
Hmm sama mikä mulla puoltoista viikkoa sitten huollettiin eli moottorin öljypumpun häiriö. DIF_a149 ilmeisesti etumoottori, mulla oli DIR_a149 ja takamoottori.

-21 on tuo M3. En ehkä ihan heti 29k ajettua refreshiä 41k hintaa sentään myisi, mutta katotaan nyt :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 626
Hmm sama mikä mulla puoltoista viikkoa sitten huollettiin eli moottorin öljypumpun häiriö. DIF_a149 ilmeisesti etumoottori, mulla oli DIR_a149 ja takamoottori.

-21 on tuo M3. En ehkä ihan heti 29k ajettua refreshiä 41k hintaa sentään myisi, mutta katotaan nyt :)
Kiitos tiedosta! Toivottavasti vika tulisi tänne uudelleen, niin osaisivat sitten korjata.

Tuo on jo 63tkm ajettu, mutta onneksi vielä se 17tkm takuuta jäljellä.

Sulla pienet kilometrit ja uudempi, niin kyllä siitä varmaan arvauksella 46tkm saisi (toivottavasti enemmän) :)


Yksi kysymys myös vielä, että Performancen Track Mode syö akkua aika tehokkaasti, että varmaan sitten lämmittää akkua, tai tekee jotain muuta (jännää)?
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
641
Kiitos tiedosta! Toivottavasti vika tulisi tänne uudelleen, niin osaisivat sitten korjata.

Tuo on jo 63tkm ajettu, mutta onneksi vielä se 17tkm takuuta jäljellä.
Mulla oli tuo vikakoodi ihan applikaatiossa valittavissa kun teki tikettiä, olettasin että tuo on siellä edelleen. Ja auton logeista näkevät kyllä vanhat koodit. Korjaus vei vajaan työpäivän Oulussa, olivat öljypumpun ja jotain piuhoja vaihtanee.

Sulla pienet kilometrit ja uudempi, niin kyllä siitä varmaan arvauksella 46tkm saisi (toivottavasti enemmän) :)

Yksi kysymys myös vielä, että Performancen Track Mode syö akkua aika tehokkaasti, että varmaan sitten lämmittää akkua, tai tekee jotain muuta (jännää)?
Joo tuo lienee aika realistinen, mutta kattellaa nyt miten löytyy kiinnostusta.

Ei ole track modesta kokemusta, mutta muistelen että akun lämpötilan optimointia siellä pitäisi olla.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
453
Tuli uusi varoitus eteen tyyliin "Takarenkaiden urasyvyys vähäinen. Vaihda renkaat." En nyt sanatarkkaan muista. Pitkää matkaa ajamassa lumisilla teillä kitkarenkailla. Miten tuo 3:nen noita uria kumeista mittaa? Vajaan vuoden vanhat ja vain talvella ajettu noilla.
 
Liittynyt
30.10.2019
Viestejä
1 269
Konfiguraattorissa Teslan sivuilla ässä 19" renkailla range 723 ja x 20" nakeilla 625. Oliskohan tuo karvalakki 3 range myös nousemassa uuden m3p akun myötä nyt tässä kun nuo Kiinan tehtaat aukeaa maaliskuulle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 626
Mulla oli tuo vikakoodi ihan applikaatiossa valittavissa kun teki tikettiä, olettasin että tuo on siellä edelleen. Ja auton logeista näkevät kyllä vanhat koodit. Korjaus vei vajaan työpäivän Oulussa, olivat öljypumpun ja jotain piuhoja vaihtanee.



Joo tuo lienee aika realistinen, mutta kattellaa nyt miten löytyy kiinnostusta.

Ei ole track modesta kokemusta, mutta muistelen että akun lämpötilan optimointia siellä pitäisi olla.
Kävin ajamassa 3 Perfillä. Taaskaan vika ei tullut ajossa päälle, mutta vasta sitten tuli kun ajoin hiljaa auton keulaa kohti seinää.

Nyt näkyi mullakin puhelin sovelluksessa se vika ja sai tiketin menemään Tampereelle, joka olisi lähin paikka.

Jotenkin tuntui auto "tuhnulta" ja ehkä etumoottori olisi pois pelistä ja olisi pelkkä takamoottori päällä. Eli ei ehkä kiihtyisi entiseen malliin, tai sitten luulen vaan?

Screenshot_2023-02-18-21-30-03-982_com.teslamotors.tesla.jpg
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
641
Tuli uusi varoitus eteen tyyliin "Takarenkaiden urasyvyys vähäinen. Vaihda renkaat." En nyt sanatarkkaan muista. Pitkää matkaa ajamassa lumisilla teillä kitkarenkailla. Miten tuo 3:nen noita uria kumeista mittaa? Vajaan vuoden vanhat ja vain talvella ajettu noilla.
Renkaiden tyyppi kannattaa vaihtaa talvirenkaiksi, olikohan huolto-valikossa...
 
Liittynyt
30.10.2019
Viestejä
1 269
En ymmärtänyt lausetta, mutta akkumuutoksista ei ole ollut huhuja.
Lmfp akusta kyse ja tulossa tänä vuonna karvalakki 3/y lfp akun tilalle.
Tuossa juttua myös että y malliin myös vaihtuu
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 194
Yksi model S omistaja juuri kertoi että autosta oli mennyt motarivauhdissa etumoottori lukkoon. Huollosta oli etänä kytketty etumoottori pois käytöstä että voi ajaa vetokujalle.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
641
Kävin ajamassa 3 Perfillä. Taaskaan vika ei tullut ajossa päälle, mutta vasta sitten tuli kun ajoin hiljaa auton keulaa kohti seinää.

Nyt näkyi mullakin puhelin sovelluksessa se vika ja sai tiketin menemään Tampereelle, joka olisi lähin paikka.

Jotenkin tuntui auto "tuhnulta" ja ehkä etumoottori olisi pois pelistä ja olisi pelkkä takamoottori päällä. Eli ei ehkä kiihtyisi entiseen malliin, tai sitten luulen vaan?

Voi hyvinkin rajotella, takamoottorivian kanssa ajelin vajaan kuukauden ja ehti seurata toimintaa. Suurin ongelma oli se että auto laitto rajotuksen max nopeudelle, mentiin vähän vaihtelevasti 66-90km/h, riippuen akun lämpötilasta ja miten sievästi malttoi kiihdytellä. Kylmä akku ja ripeä kiihdytys laski yleensä aika nopsaan rajotuksen jonnekin 80 alle. Sinänsä kiihtyvyydessä en huomannut suuremmin eroa, se tietenkin että loppu aika nopsaan nopeusrajotuksen takia. Oisko tuon etumoottorin kanssa sitten että rajottelevat herkemmin kun se ei normaalistikaan ole koko ajan käytössä, tai sitten sama max nopeusrajotus kytkee sen pois...
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 562
Lmfp akusta kyse ja tulossa tänä vuonna karvalakki 3/y lfp akun tilalle.
Okei. Yhdistin tuon M3P-termin Model 3 Performancen lyhenteeksi ja ilmankos lauseessa ei sitten ollutkaan enää järkeä siinä vaiheessa. No, nyt on tuokin akkulyhenne sitten tuttu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 626
Voi hyvinkin rajotella, takamoottorivian kanssa ajelin vajaan kuukauden ja ehti seurata toimintaa. Suurin ongelma oli se että auto laitto rajotuksen max nopeudelle, mentiin vähän vaihtelevasti 66-90km/h, riippuen akun lämpötilasta ja miten sievästi malttoi kiihdytellä. Kylmä akku ja ripeä kiihdytys laski yleensä aika nopsaan rajotuksen jonnekin 80 alle. Sinänsä kiihtyvyydessä en huomannut suuremmin eroa, se tietenkin että loppu aika nopsaan nopeusrajotuksen takia. Oisko tuon etumoottorin kanssa sitten että rajottelevat herkemmin kun se ei normaalistikaan ole koko ajan käytössä, tai sitten sama max nopeusrajotus kytkee sen pois...
Pähkäilin että jos etumoottori on pois pelistä, niin pitoa takavetoisena on huonosti + etumoottorista saatava teho puuttuu kokonaan. Vähän kuin olisi vanhan mallinen SR+, paitsi isommalla ja raskaammalla akulla. Eli toimii mutta on "tuhnu" Perfiin verrattuna.

Kiihdytykset ja regen toimii, eikä nopeusrajoitusta ole. Täällä vain 80 rajoitukset, mutta kiihtyi kyllä 120km/h asti.

Tuo uusi Model 3 rwd pelkällä takamoottorilla kulkee 225km/h, eli sen puolesta nopeutta riittää, mutta varmaan sitten kiihtyvyys on huonompi ja nelivetoa ei ole mulla nyt.

Täytyykin käydä autolla ja katsoa se service valikko, että onko siellä nyt jotain koodia. Nyt näytössä kun ei näy sitä teksiä, pelkästään se vaan, että auto olisi korjattava kuntoon.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 626
Ilmeisesti juuri tuo etumoottorin öljypumppu jollain lailla rikkoontunut. Eilen illalla siis tuo virheilmoitus kolme kertaa. Nyt ajelin vain tuossa autokatoksessa eteen taakse, eikä vikaa ainakaan heti tullut uudestaan.

IMG_20230219_073500.jpg

IMG_20230219_073222.jpg

Model 3P 8/2020 63tkm.

80tkm / 4 vuotta takuu on tietysti voimassa. Mutta menisiköhän tuo vika myös 8 vuoden takuusta? Luultavasti kyllä?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 562
Riippuu varmaan, että lasketaanko se voimansiirtoyksikön osaksi. Voihan se olla myös ettei lasketa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 626
Riippuu varmaan, että lasketaanko se voimansiirtoyksikön osaksi. Voihan se olla myös ettei lasketa.
Polttiksessahan öljypumppu kuuluu moottoriin, niin luulisi että kuuluisi sähkiksessäkin. Ilman jäähdytystä sähkömoottorikaan ei toimi kunnolla.

Jos saan jossain vaiheessa vietyä huoltoon, niin täytyy sitten katsoa nuo huollon kustannuksetkin. Ihan kiva, jos korjaisivat myös 80tkm jälkeenkin ilmaiseksi, paitsi meneehän siinä ainakin yksi työpäivä vähintään, kun ajelee Tampereelle huoltoon.

Teslakaan ei näköjään määrittele, että mitä voimansiirtoyksikköhin (dual motor) kuuluu.

Edit:
Kahdesta moottorista näköjään se hyöty, että meno ei tyssää kokonaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 626
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
641
Eli öljypumppu ei kuulu 8 vuoden / 192tkm takuuseen. Noin 250 on maksanut tuo korjaus. Eli onneksi sen kalliimpi.

Jos öljyvuoto olisi itse sähkömoottorissa, niin sitten saattaisi olla eri juttu. Videolla purettu Model S moottori, josta löytyy jäähdytysnesteet ja välityksen öljytila.
Katoin tuon huollon kuitin ja laskeskelin että vähän yli 500 eur töineen olisi ollut ilman takuuta. Somessa oli pari tapausta että parikin kertaa olivat korjanneet, aluksi pumppu ja sitten elektroniikkaa.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
641
No nyt tuli kyllä mielenkiintoinen kysely tuosta myynnissä olevasta M3:sta, haluaa ostaa mahdollisimman pian. "Ostan Tšekin tasavallasta,Järjestää noutaa ajoneuvon sijainnistasi sopimuksen ja paikalla tehtävän tarkastuksen jälkeen."
No eihän siinä, jos hinta saadaan kohilleen niin mikäpä ettei :). Vaikka pikkasen fiilis että onko tämä ihan legit...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 934
YouTube täynnä "älä osta nyt" videoita. Hw4 takia siis. Tavallaan haluaisin auton heti, mutta ehkä nyt ainakin pakko 1.3 asti odottaa mitä siellä sitten kertovat.

Miten muut, aiotteko ottaa vastaan nyt?
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
641
YouTube täynnä "älä osta nyt" videoita. Hw4 takia siis. Tavallaan haluaisin auton heti, mutta ehkä nyt ainakin pakko 1.3 asti odottaa mitä siellä sitten kertovat.

Miten muut, aiotteko ottaa vastaan nyt?
Eiköhän se tule otettua vastaan, varsinkin jos tuo vanha lähtee käsistä kohtuu hinnalla...
 
Liittynyt
08.01.2023
Viestejä
2 127
Jos olisi M3 tilauksessa niin en varmaan ottaisi vastaan ennen 1.3 uutisia, Y:n tapauksessa ihan turha toivoa HW4:sta vielä Y-mallistoon. Hyvä jos saavat ees kolmoseen ennen syksyä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
242 826
Viestejä
4 242 468
Jäsenet
71 248
Uusin jäsen
seemo

Hinta.fi

Ylös Bottom