Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Liittynyt
23.11.2018
Viestejä
984
Vielä kertauksena: Eli jos maksan tuosta premiumista teslalle, niin autoon mennessäni painan sormella spotify nappia (puhelin pysyy taskussa) ja spotify avautuu ja saan biisin soimaan Omaltakin spotify tililtä? Eli ei ole pakko olla se teslan tili (missä ei ole omia soittolistoja).

Jos taas EN maksa teslalle premiumia, niin menen autoon, painan sormella spotify nappia ja biisit ei lähde soimaan? Vaan minun pitää laittaa biisit soimaan omasta matkapuhelimesta, mikä on automaattisesti bluetoothilla yhdistetty tähän autoon?

Tai laittaa wifi hotspot päälle (akku kuluu nopeasti) ja sen jälkeen saan taas sormella painettua teslan näytöltä spotify nappia ja laitettua siitä biisejä soimaan omalta spotify premium tililtä.

Nämäkö on vaihtoehdot?
 
Liittynyt
17.03.2022
Viestejä
1 654
Taitaa nämäkin jutut hoitua AAutomotivella helpommin. Asennat vaan spotifyn, kirjaudut sisään omilla tunnuksilla ja sit onkin kaikki listat jne. järjestyksessä. Joutuu tuon yhden kerran toki tekemään kun saat auton.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
1 142
Vielä kertauksena: Eli jos maksan tuosta premiumista teslalle, niin autoon mennessäni painan sormella spotify nappia (puhelin pysyy taskussa) ja spotify avautuu ja saan biisin soimaan Omaltakin spotify tililtä? Eli ei ole pakko olla se teslan tili (missä ei ole omia soittolistoja).

Jos taas EN maksa teslalle premiumia, niin menen autoon, painan sormella spotify nappia ja biisit ei lähde soimaan? Vaan minun pitää laittaa biisit soimaan omasta matkapuhelimesta, mikä on automaattisesti bluetoothilla yhdistetty tähän autoon?

Tai laittaa wifi hotspot päälle (akku kuluu nopeasti) ja sen jälkeen saan taas sormella painettua teslan näytöltä spotify nappia ja laitettua siitä biisejä soimaan omalta spotify premium tililtä.

Nämäkö on vaihtoehdot?
Käytännössä, sillä erotuksella, että ainakin oma iphone+a-music combo alkaa toistamaan musiikkia ihan automaattisesti puhelimesta BT:llä, kun avaan oven, toki soittolistaa joutuu sitten puhelimesta vaihtamaan.
 
Liittynyt
10.11.2018
Viestejä
1 657
Tähän väliin pitää kehua Teslan huoltoa, että välillä jotain positiivista tekstiä.

Mulla menossa auto takaluukun johtosarjan tarkastukseen (recall) sekä raitisilmasuodattimen vaihtoon kun kerran auto siellä on. Sovelluksen kautta ovat laittaneet tietoa jatkuvasti, sekä vastanneet kysymyksiin. Ja jopa soittivat kertoakseen saapumisohjeita ja vahvistaakseen että aika on sopiva. En tiedä miten edes voisivat tuosta parantaa.

Taitaa nämäkin jutut hoitua AAutomotivella helpommin. Asennat vaan spotifyn, kirjaudut sisään omilla tunnuksilla ja sit onkin kaikki listat jne. järjestyksessä. Joutuu tuon yhden kerran toki tekemään kun saat auton.
Ei kuulosta helpommalta tuo. Teslassa spotify on jo asennettuna, eli kirjaudut sisään ja valmis.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
976
Vielä kertauksena: Eli jos maksan tuosta premiumista teslalle, niin autoon mennessäni painan sormella spotify nappia (puhelin pysyy taskussa) ja spotify avautuu ja saan biisin soimaan Omaltakin spotify tililtä? Eli ei ole pakko olla se teslan tili (missä ei ole omia soittolistoja).
Kyllä. Toki mitään nappia ei tarvitse painella jos Spotify on valmiiksi auki, vaan jatkaa siitä mihin edellisen ajon yhteydessä jäätiin.

Jos taas EN maksa teslalle premiumia, niin menen autoon, painan sormella spotify nappia ja biisit ei lähde soimaan? Vaan minun pitää laittaa biisit soimaan omasta matkapuhelimesta, mikä on automaattisesti bluetoothilla yhdistetty tähän autoon?
Kyllä.

Tai laittaa wifi hotspot päälle (akku kuluu nopeasti) ja sen jälkeen saan taas sormella painettua teslan näytöltä spotify nappia ja laitettua siitä biisejä soimaan omalta spotify premium tililtä.
Kyllä, tai luoda automaatio (onnistuu sekä Android & Apple), joka kytkee hotspotin päälle kun auto ja puhelin löytävät toisensa. Sen jälkeen pitää vielä odottaa hetki wifin yhdistymiseksi ennen liikkeelle lähtöä, jolloin musa alkaa soimaan Spotifysta. Wifi sammuu kun lähtee liikkeelle jossei ole yhdistettynä mihinkään, joten jossei jaksa odotella niin se pitää napsauttaa uudelleen päälle. Akkuahan tuo ei oikeasti vie paljoakaan, ja langaton lataus poistaa sen vähäisenkin ongelman.

Itse olen mennyt viimeisellä vaihtoehdolla lähes vuoden. Androidissa Automate-sovelluksella tehty logiikka, jolla wifijako päälle kun känny yhdistyy autoon. Yleensä lähden heti liikkelle enkä odottele wifin yhdistymistä, jolloin pihatiellä napautan auton asetuksista wifin takaisin päälle ja Spotify alkaa toistamaan musiikkia 50-100m ajon jälkeen. Menee sen verran rutiinilla, että en ole kokenut tarpeelliseksi maksaa kymppiä kuussa Premium connectivitystä.
 
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
1 290
Itellä on just noin eli premiumin kanssa kun avaan auton oven niin spotify jatkaa siitä mihin biisiin oon viimeks jääny(puhelimella tai autossa) ja kun lähden kauppaan ja laitan bt napit korviin niin spotify jatkaa siitä biisistä ja soittolistasta mitä oon viimeks autossa kuunnellut.

Molempiin oon kirjautuneena samalla tilillä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 873
Minulla ei ole maksullista spotifyta ollenkaan, joten varmaan maksan tuosta teslan hommasta sen kympin. Tosin en ole vielä varma haluanko edes kuunnella spotifystä mitään autossa vai riittääkö ihan vaan radio kuten tähänkin asti. Eli periaatteessa menettää vain ne ilmakuvakartat jos ei maksa ja jos siis ei muutenkaan kuuntelisi kun radiota.

Tosin nythän tuo standard connectivitykin on vain määräaikainen 8 vuotta. Sen jälkeen ei toimi sitten varmaan edes perus navigointi jos ei jaa puhelimesta wlanilla nettiä tai maksa tuosta premiumista (tai ehkä sitten tulee saataville joku halvempi standard connectivity kk maksulla?) No ehkä olen autoni myynyt jo pois ennenkuin 8v on kulunut (tai no jos sen nyt ensin edes saisi joskus)
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
976
Tosin en ole vielä varma haluanko edes kuunnella spotifystä mitään autossa vai riittääkö ihan vaan radio kuten tähänkin asti.
Itsekin kuuntelin aiemmin lähinnä radiota, mutta Teslassa (LR/Perf) on niin hyvät kaiuttimet, että nykyisin käytössä lähes 100% Spotify. Aiemman auton purkeilla musiikki oli lähinnä taustakohinaa, mutta nykyisin musiikista voi oikeasti tosissaan nauttia automatkalla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 873
Itsekin kuuntelin aiemmin lähinnä radiota, mutta Teslassa (LR/Perf) on niin hyvät kaiuttimet, että nykyisin käytössä lähes 100% Spotify. Aiemman auton purkeilla musiikki oli lähinnä taustakohinaa, mutta nykyisin musiikista voi oikeasti tosissaan nauttia automatkalla.
Tämä voi kyllä olla ja toisaalta myös se, että se on helppoa kun voi siitä näytöltä vaan valita. Nyt pitäisi kikkailla puhelimesta jotain BT jakoa autoon jne. eikä nykyisessä autossa ole mitkään parhaat poppivehkeet muutenkaan. Lisäksi kappaleiden vaihtaminen ym. olisi aika hankalaa kun pitäisi puhelinta räpeltää. No 10€/kk nyt ei ole suuri summa ja aina voi tilauksen lopettaa jos ei olekkaan käyttöä ja onhan tuossa alkuun kuukausi aikaa testata että tarviiko koko hommaa vaiko ei.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
465
Y:n umpiot vaihdettu, näyttäisi olevan D- versio menossa. Toivottavasti noissa on tapahtunut jotain kehitystä kosteuden hallinnan suhteen

1675940987917.png
 
Liittynyt
25.08.2020
Viestejä
468
Helsingin Sanomat oli koeajanut Model S Plaid-mallin yoke-himmelillä:
Juttu maksumuurin takana, tässä kohokohtia:

"Ratista ei sitten saa kiinni oikein mitenkään, ja esimerkiksi liikenneympyrästä poistuessa on aivan mahdotonta yrittää näyttää vilkkua oikeaan suuntaan, sillä kädet ovat ristissä ja vilkun nappi on ratissa painonapin takana. Välillä sormi osuu tööttiin."
"Eli samalla kun pyörittelet hankalan muotoista muovitötteröä pysäköintipaikalla, sinun pitää osata kosketusnäytön vasemmasta reunasta hipaista joko ylös tai alas, jotta auto menee joko eteen tai taakse. Millään muulla autolla arkinen parkkipaikkapyöritys ei ole ollut niin vaikeaa kuin tällä uuden mallin Teslalla."
"Rengasmelua on turhan paljon auton hintaluokkaan nähden. Ainakin testimallin 21-tuumaisista pyöristä kantautuu ohjaamoon yllättävän paljon melua. Kuljettajan paikalla melua tuntuu kuuluvan eniten keulan suunnalta mittariston takaa, ikään kuin etulokasuojissa ei olisi tarpeeksi fyllinkiä."
"Moni ihan tavallisen keskiluokan sähköperheauto on paljon hiljaisempi kuin tämä Tesla."
"Hienosti sähköllä avautuva latausluukkukaan ei oikein istu takavalon saumaan. Huuhtelin auton kevyesti painepesurilla kuvauksia varten, ja takavalojen molempiin umpioihin meni vettä. Hieman yllättävä ominaisuus 160 000 euron autossa."
"Tuulilasinpyyhinten automatiikka ei edelleenkään tunnu Teslassa toimivan."
"Sisätilat ovat ok, ja tilaa on matkustajille, mutta paremmat penkit saa paljon edullisempaankin autoon. Jatkettavaa reisitukea ei saa edes rahalla."
"Vähän kuin kiihdyttäisit valonnopeuteen pahvista kasatulla nahkasohvalla.."
"KOJELAUDAN oikean reunan koristepaneeli ei ihan saumattomasti istu apukuskin oveen, ja tarkemmin katsoen itse ovi näyttäisi olevan aavistuksen verran vinossa."
1675941554562.png
 

Mariini

Tukijäsen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 480
Koskahan ne alkaa kasata S/X muuallakin kuin Freemontissa, Berliinissä varmasti olis tänne kulmalle kapasiteettia...
 
Liittynyt
10.11.2018
Viestejä
1 657
takavalojen molempiin umpioihin meni vettä.
Tääkin on jostain syystä tullut lähiaikoina kovasti esille. Tarkkailin e-tronia pesun jälkeen ja kondensaatiota löytyi umpioista. Eli mitään hermeettistä tiivistettä ei ole ollut missään autossa mitä meidän pihalla on ollut.

"Moni ihan tavallisen keskiluokan sähköperheauto on paljon hiljaisempi kuin tämä Tesla."
Tämäkin kuulostaa hyvin omituiselta, vanha ässä on hiljaisempi kuin esim ID4, melkein fat e-tron tasoa, jotenkin vaikea uskoa että uusi on huonompi.
 
Liittynyt
17.03.2022
Viestejä
1 654
Huomautus - jätä nämä käyttäjien nimittelyt ja lokeroimiset pois, ei kuulu rakentavaan keskusteluun
Tääkin on jostain syystä tullut lähiaikoina kovasti esille. Tarkkailin e-tronia pesun jälkeen ja kondensaatiota löytyi umpioista. Eli mitään hermeettistä tiivistettä ei ole ollut missään autossa mitä meidän pihalla on ollut.



Tämäkin kuulostaa hyvin omituiselta, vanha ässä on hiljaisempi kuin esim ID4, melkein fat e-tron tasoa, jotenkin vaikea uskoa että uusi on huonompi.
Etteköhän te fanipojat löydä äkkiä sata testiä missä kumotaan surkean Hesarin subjektiivinen arvio.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 873
Umpioissa tuntuu tosiaan olevan paljon ongelmia nykyään veden kanssa. Onko se sitten vaan sitä että ennen kun oli halogeenit niin niiden lämpö kuivatti kosteuden, mutta nyt ledit eivät tuota riittävästi lämpöä niin kosteutta on. Tosin luulisi, että led umpiot saa tehtyä tiiviimmiksi, kun eikö tommoset vanhat halogeeni valot ole kuitenkin ihan avoinna siitä kohdin mistä se polttimokin sinne tuupataan?

Jos ja kun noista on niin vaikeaa tehdä tiiviitä niin joku pieni lämmitysvastus varmaan kannattaisi olla umpioissa niin kuivuisivat?
 
Liittynyt
08.01.2023
Viestejä
2 001
Samoja ongelmia umpioiden kanssa tuntuu olevan muillakin. Näistähän tulee myös nykyisin katsastuksessa merkintä jos siellä kosteutta on.
 
Liittynyt
10.11.2018
Viestejä
1 657
Umpioissa tuntuu tosiaan olevan paljon ongelmia nykyään veden kanssa. Onko se sitten vaan sitä että ennen kun oli halogeenit niin niiden lämpö kuivatti kosteuden, mutta nyt ledit eivät tuota riittävästi lämpöä niin kosteutta on. Tosin luulisi, että led umpiot saa tehtyä tiiviimmiksi, kun eikö tommoset vanhat halogeeni valot ole kuitenkin ihan avoinna siitä kohdin mistä se polttimokin sinne tuupataan?

Jos ja kun noista on niin vaikeaa tehdä tiiviitä niin joku pieni lämmitysvastus varmaan kannattaisi olla umpioissa niin kuivuisivat?
Täytyisi varmaan tehdä täyttö typellä ja sitten täysin tiiviiksi. Jos siellä on vähänkin kosteutta niin se kondensoituu kun kylmä vesipisara jää hetkeksi siihen umpion päälle ja kastepiste saavutetaan umpion sisäpintaan
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 550
Itse olen ymmärtänyt, että Yoke-rattia suurempi ongelma on ne puuttuvat viikset. Eli itse Yoken kanssa tulisi sinänsä ihan hyvin toimeen jos mm. vilkut olisi normaaliin tapaan viiksissä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 611
Itse olen ymmärtänyt, että Yoke-rattia suurempi ongelma on ne puuttuvat viikset. Eli itse Yoken kanssa tulisi sinänsä ihan hyvin toimeen jos mm. vilkut olisi normaaliin tapaan viiksissä.
Niin varmaan. "Vaihdekeppiäkään" (viikseä) ei ole, vaan ajosuunnan joutuu valita kosketusnäytöltä.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
638
Noniin, auto käytetty nyt Oulun huollossa. Hieman ennen klo 8 jätin auton parkkiin ja avaimen postilaatikkoon, n. 14:20 tuli ilmoitus että valmista. Nykyään apissa näkyykin selkeästi että auto service moodissa ja myös korjaukset ja missä vaiheess ne on. Vaihtoivat takamoottorin öljypumpun ja jonkun wiring harnessin. Softakin oli ilmeisesti päivitetty, nyt 2022.44.30. Ja myös Spotifyn soittolistan :), onneksi ihan letkeään jenkkaan. Ihan näppärästi toimi huolto, bussilla pääsee tienoille hyvin.
Takaovesta oli maininta että menee speksiin vaikka se kyllä välillä toimii eri tavalla kun muut ovet. Eipä tuo nyt maailmaa kaada, saa seuraava omistaja tapella tuosta jos ahistaa liikaa ;)
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
465
Y:n umpiot vaihdettu, näyttäisi olevan D- versio menossa. Toivottavasti noissa on tapahtunut jotain kehitystä kosteuden hallinnan suhteen


Oli valot mielenkiintoisesti säädetty, tai siis ei ollut. Puskurin edessä erit. kirkas alue ja sitten pimeää, Lähivalojen kantama valehtelematta n. 10m, matkustajan puolella vähän enemmän. Ei millään viitti ton takia mennä takas, onko missään hyvää videota/ ohjetta kotisäätöön..
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 550
Ei millään viitti ton takia mennä takas, onko missään hyvää videota/ ohjetta kotisäätöön..
Alla pari säätöohjetta. Kannattaa säätämisen jälkeen vielä ajossa tarkistaa, että valot osoittavat järkevästi ja eivät valaise liikaa ylöspäin (esim. selvästi yli edessä ajavan rekisterikilven) tai liian matalalle.

Tässä on Teslan ohje seinän avulla matrix-valojen säätämiseen: https://tffdiscourseupload.s3.duals.../eb3716f68a60ffd4913c9892df17bfea33cb602d.pdf

Ja tässä säätövideo vanhojen valojen säätämiseen:
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 208
Harva on yoke-ratista pitänyt maksimit. Nekin jotka tykkäävät sanoivat, että vaatii pidempään totuttelua. Jos testi tehdään päivässä tai kahdessa ei tottumista kerkeä tapahtua.
Ihminen on varsin hyvä sopeutumaan/tottumaan kaikenlaisiin olosuhteisiin, myös niihin huonoihin. Se, että yoke-rattiin tottuu ei kuitenkaan tee siitä välttämättä parempaa tai edes hyvää.
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 005
Ihminen on varsin hyvä sopeutumaan/tottumaan kaikenlaisiin olosuhteisiin, myös niihin huonoihin. Se, että yoke-rattiin tottuu ei kuitenkaan tee siitä välttämättä parempaa tai edes hyvää.
En varmaan edes väittänyt, että yoke-ratti olisi hyvä. Jos olisi tuollaista ostamassa niin ostaisin perinteisellä ratilla. Yksistään tilanne jossa tarvisi nopeasti ottaa ratista kiinni ohjais mut ostamaan perinteisen ratin. Taitaisi käydä niin, että allekirjoittaneella käsi haroo tyhjää yoken kanssa, kun ikänsä tottunut ajamaan pyöreällä ratilla.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 967
Alla pari säätöohjetta. Kannattaa säätämisen jälkeen vielä ajossa tarkistaa, että valot osoittavat järkevästi ja eivät valaise liikaa ylöspäin (esim. selvästi yli edessä ajavan rekisterikilven) tai liian matalalle.

Tässä on Teslan ohje seinän avulla matrix-valojen säätämiseen: https://tffdiscourseupload.s3.duals.../eb3716f68a60ffd4913c9892df17bfea33cb602d.pdf

Ja tässä säätövideo vanhojen valojen säätämiseen:
Harmi että ei muista asetuksia. Pitäisi eka fyysisesti säätää kohdalleen.
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
435
Haha tuli kunnon flashbackit valojen suuntausvideosta. Olin ihan unohtanut, että tällaista on joutunut tekemään. Viimeksi 90-luvulla "premium" autoon tehnyt ja sen jälkeen automatiikka hoitanut.

Toisaalta jos autoja tulee vastaan ja jossain on liian ylös valot niin se on järjestäin Model 3.
 
Liittynyt
23.11.2018
Viestejä
984
Haha tuli kunnon flashbackit valojen suuntausvideosta. Olin ihan unohtanut, että tällaista on joutunut tekemään. Viimeksi 90-luvulla "premium" autoon tehnyt ja sen jälkeen automatiikka hoitanut.

Toisaalta jos autoja tulee vastaan ja jossain on liian ylös valot niin se on järjestäin Model 3.
Mua itseänikin huvittaa kaikki tämmöiset. Olen tilannut maailman yhden edistyneimmistä autoista ja joudun samaan aikaan tekemään paluun ajovalojen säätämiseen ja pölykapselien käyttöön.
 

j.l

Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
398
Mua itseänikin huvittaa kaikki tämmöiset. Olen tilannut maailman yhden edistyneimmistä autoista ja joudun samaan aikaan tekemään paluun ajovalojen säätämiseen ja pölykapselien käyttöön.
No mikäs pakko niitä Aero-pöläreitä on käyttää? Nuukailija säästää joitain prosentteja kulutuksessa, mutta jos ei miellytä, niin irti vain.
 
Liittynyt
23.11.2018
Viestejä
984
No mikäs pakko niitä Aero-pöläreitä on käyttää? Nuukailija säästää joitain prosentteja kulutuksessa, mutta jos ei miellytä, niin irti vain.
Ei tämä mikään pakko olekaan ja mielestäni ne näyttää ihan hyvältä. Tuo on vaan ajatuksena hauska, että aluvanteissa on pölykapselit. En uskonut edes ekalla kerralla kun tästä luin facebookissa. Piti itse googlettaa asiasta lisää.
 

j.l

Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
398
Ei tämä mikään pakko olekaan ja mielestäni ne näyttää ihan hyvältä. Tuo on vaan ajatuksena hauska, että aluvanteissa on pölykapselit. En uskonut edes ekalla kerralla kun tästä luin facebookissa. Piti itse googlettaa asiasta lisää.
Juu, no tuo tulee monelle yllärinä, että nuo on pölykapselit eikä itse vanne. Monet valmistajat tekee suoraan vanteeseen saman "aero"-muotoilun, mutta jos sen ulkonäkö ei miellytä, niin sitten joutuu pulttaamaan kokonaan jotain muuta tilalle.
 
Liittynyt
23.11.2018
Viestejä
984
Juu, no tuo tulee monelle yllärinä, että nuo on pölykapselit eikä itse vanne. Monet valmistajat tekee suoraan vanteeseen saman "aero"-muotoilun, mutta jos sen ulkonäkö ei miellytä, niin sitten joutuu pulttaamaan kokonaan jotain muuta tilalle.
En itse tuota ainakaan edes huomannut koko asiaa vaikka tsiigailin autoa noilla pölykapseleilla teslan lasipalatsissa metrin päästä. Luulin koko ajan, että ne on sen näköiset aluvanteet.
 
Liittynyt
28.12.2018
Viestejä
562
Ja jos haluaa perinteisen avaimen senkin joutuu ostamaan erikseen... :lol:

Mutta siis asiasta kysyttynä. Onko tuolla key fobilla, vai mikä se oli nimeltään, jotain etua tai toiminnallisuutta mitä ei puhelinavaimella tai avainkortilla ole?
Itselle tulee mieleen että auton satunnainen lainaaminen esim tyttärelle kenties helpompaa? Siis jos lainaaminen on silloin tällöin.
Jos vaikka tyttärelle tekee oman profiilin ja hänen puhelimen avaimeksi, eikö jos hän vaikka prisman parkkiksella parkkeeraa viereen kun olen kaupassa, ovet saattavat aueta lukosta? Vai mietinkö nyt asiaa jotenkin väärin?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
95
Ja jos haluaa perinteisen avaimen senkin joutuu ostamaan erikseen... :lol:

Mutta siis asiasta kysyttynä. Onko tuolla key fobilla, vai mikä se oli nimeltään, jotain etua tai toiminnallisuutta mitä ei puhelinavaimella tai avainkortilla ole?
Itselle tulee mieleen että auton satunnainen lainaaminen esim tyttärelle kenties helpompaa? Siis jos lainaaminen on silloin tällöin.
Jos vaikka tyttärelle tekee oman profiilin ja hänen puhelimen avaimeksi, eikö jos hän vaikka prisman parkkiksella parkkeeraa viereen kun olen kaupassa, ovet saattavat aueta lukosta? Vai mietinkö nyt asiaa jotenkin väärin?
En oikein pysty kuvittelemaan mitä lisähyötyä key fobista jos on mahdollisuus tehdä puhelinavain kaikille auton käyttäjille. Ovet kyllä aukeaa lukosta kun puhelinavain tulee lähelle autoa, mutta menee ne sitten itsekseen kiinnikin kun puhelinavain menee kauemmaksi.
 
Liittynyt
08.01.2023
Viestejä
2 001
Ja jos haluaa perinteisen avaimen senkin joutuu ostamaan erikseen... :lol:

Mutta siis asiasta kysyttynä. Onko tuolla key fobilla, vai mikä se oli nimeltään, jotain etua tai toiminnallisuutta mitä ei puhelinavaimella tai avainkortilla ole?
Itselle tulee mieleen että auton satunnainen lainaaminen esim tyttärelle kenties helpompaa? Siis jos lainaaminen on silloin tällöin.
Jos vaikka tyttärelle tekee oman profiilin ja hänen puhelimen avaimeksi, eikö jos hän vaikka prisman parkkiksella parkkeeraa viereen kun olen kaupassa, ovet saattavat aueta lukosta? Vai mietinkö nyt asiaa jotenkin väärin?
Dn kyllä nää tuossa mitään hyötyä, etenkin kun se fobi maksaa sen reilun pari sataa(?).
 
Liittynyt
10.11.2018
Viestejä
1 657
Jos autolla on monta käyttäjää, mutta kaikki eivät halua tai et halua antaa puhelinavainta jostain syystä, niin sitten ihan kätevä. Automaattinen lukitus on myös siinä avaimessa, joten on se parempi kuin avainkortti. Mutta jos on todella harvinaista lainaamista niin sitten joko puhelinavaimella tai sitten koittaa pärjätä avainkortilla jos ei halua sitä antaa. Pitää muistaa vain laittaa auto lukkoon kun poistuu paikalta.
 

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 658
Dn kyllä nää tuossa mitään hyötyä, etenkin kun se fobi maksaa sen reilun pari sataa(?).
No onhan se hienon näköinen ja nätisti paketoitu! Voi sitten kotona laittaa sen paketin hyllyyn Applen näytönpuhdistusliinojen viereen.

Mutta asiaan, jarruttaako (tai siis regeneroiko) AWD mallit myös etumoottorilla, vai pelkästään takaa?
 
Liittynyt
10.11.2018
Viestejä
1 657
No onhan se hienon näköinen ja nätisti paketoitu! Voi sitten kotona laittaa sen paketin hyllyyn Applen näytönpuhdistusliinojen viereen.

Mutta asiaan, jarruttaako (tai siis regeneroiko) AWD mallit myös etumoottorilla, vai pelkästään takaa?
Molemmilla regeneroi, ensisijaisesti muistaakseni takamoottorilla. Bjornilla siitä on video mutta en nyt muista minkä niminen. Se näyttää siinä OBD:n kautta että paljonko regeneroi ja millä moottorilla, niin molemmat kyllä regeneroi.
 
  • Tykkää
Reactions: dmn

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 658
Yksi hyöty näytti kyllä keyfobista olevan, eli saa siitä luukut auki ilman kännykän räpläystä ja samaten latausjohdon vapautettua. Saako tuon muuten määriteltyä niin että esim. kotona vapauttaa sen automaattisesti kun on täynnä, vai pitääkö tehdä joku appi/kosketusnäyttöjumppa siihen...
 

Mariini

Tukijäsen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 480
Jos oot nuukaillu ja ottanut laturin ilman "Tesla nappia." Mulla esim on e-tappi ja T painike, jolla hoitaa asian sujuvaksi merkin kalustoon maksaa muistaakseni +25€ lisää normaaliin, joten tokikin otin ominaisuuden.
 

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 658
Jos oot nuukaillu ja ottanut laturin ilman "Tesla nappia." Mulla esim on e-tappi ja T painike, jolla hoitaa asian sujuvaksi merkin kalustoon maksaa muistaakseni +25€ lisää, joten tokikin otin ominaisuuden.
Juu ei ollu volkkarin laturissa tuollaista Tesla-optiota jostain syystä. No näköjään viidellä kympillä saa rakennussarjan jolla sen saa lisättyä ja näyttää viritykseltä.

Ehkä jos tuo risoo niin leikkaa vaan omasta latausjohdosta sen lukituksen kielekkeen veks ja luottaa että siihen että proximity pilot signaali hoitaa katkaisemisen :)
 

Mariini

Tukijäsen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 480
Eikö olis helpompi irrottaa ja myydä se vanha laturi toimivana eteenpäin ja asennuttaa vaikka Teslan oma laturi tilalle, jolla lataa kuitenkin kaikki tästä tulevaisuuteen. :hmm:
Ei se T-napin puute tokikaan käytön este ole, mutta kun "asiat toimii kuin ajatus" niin se ylimääräinen "turha" saattaa alkaa ärsyttämään kun sitä ei tarvita.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
976
Jos vaikka tyttärelle tekee oman profiilin ja hänen puhelimen avaimeksi, eikö jos hän vaikka prisman parkkiksella parkkeeraa viereen kun olen kaupassa, ovet saattavat aueta lukosta?
Ne aukeaa vasta kun ovesta nykäisee. Auto ei siis vilkuttele valoja tai kääntele peilejä jo kun joku lähestyy autoa.
 

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 658
Eikö olis helpompi irrottaa ja myydä se vanha laturi toimivana eteenpäin ja asennuttaa vaikka Teslan oma laturi tilalle, jolla lataa kuitenkin kaikki tästä tulevaisuuteen. :hmm:
Ei se T-napin puute tokikaan käytön este ole, mutta kun "asiat toimii kuin ajatus" niin se ylimääräinen "turha" saattaa alkaa ärsyttämään kun sitä ei tarvita.
Totta sekin, ei se nyt olis ku vartin homma vaihtaa…
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
435
Saako tuon Tesla Wall Connectorin asennettua perinteiseen lämpötolpan putkeen? Eli vanha suko-pönttö irti ja Wall Connector tilalle. 3-vaihe piuha yms speksit on tarkistettu ja kunnossa muuten.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 443
Viestejä
4 199 582
Jäsenet
70 906
Uusin jäsen
Zawaro

Hinta.fi

Ylös Bottom