Eikös uudessa softassa tullut apple music myös käytettäväksi?Fanipoikana ja a-uskovaisena mulla on tietty apple music. Mutta tuohan on selvää plussaa ja periaatteessa tekee tuosta premiumista "halvemman".
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2024 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Eikös uudessa softassa tullut apple music myös käytettäväksi?Fanipoikana ja a-uskovaisena mulla on tietty apple music. Mutta tuohan on selvää plussaa ja periaatteessa tekee tuosta premiumista "halvemman".
Jep. Ilmeisesti sovellus on myös hieman parempi kuin tuo Spotify.Eikös uudessa softassa tullut apple music myös käytettäväksi?
Käytännössä, sillä erotuksella, että ainakin oma iphone+a-music combo alkaa toistamaan musiikkia ihan automaattisesti puhelimesta BT:llä, kun avaan oven, toki soittolistaa joutuu sitten puhelimesta vaihtamaan.Vielä kertauksena: Eli jos maksan tuosta premiumista teslalle, niin autoon mennessäni painan sormella spotify nappia (puhelin pysyy taskussa) ja spotify avautuu ja saan biisin soimaan Omaltakin spotify tililtä? Eli ei ole pakko olla se teslan tili (missä ei ole omia soittolistoja).
Jos taas EN maksa teslalle premiumia, niin menen autoon, painan sormella spotify nappia ja biisit ei lähde soimaan? Vaan minun pitää laittaa biisit soimaan omasta matkapuhelimesta, mikä on automaattisesti bluetoothilla yhdistetty tähän autoon?
Tai laittaa wifi hotspot päälle (akku kuluu nopeasti) ja sen jälkeen saan taas sormella painettua teslan näytöltä spotify nappia ja laitettua siitä biisejä soimaan omalta spotify premium tililtä.
Nämäkö on vaihtoehdot?
Taitaa nämäkin jutut hoitua AAutomotivella helpommin. Asennat vaan spotifyn, kirjaudut sisään omilla tunnuksilla ja sit onkin kaikki listat jne. järjestyksessä. Joutuu tuon yhden kerran toki tekemään kun saat auton.
Kyllä. Toki mitään nappia ei tarvitse painella jos Spotify on valmiiksi auki, vaan jatkaa siitä mihin edellisen ajon yhteydessä jäätiin.Vielä kertauksena: Eli jos maksan tuosta premiumista teslalle, niin autoon mennessäni painan sormella spotify nappia (puhelin pysyy taskussa) ja spotify avautuu ja saan biisin soimaan Omaltakin spotify tililtä? Eli ei ole pakko olla se teslan tili (missä ei ole omia soittolistoja).
Kyllä.Jos taas EN maksa teslalle premiumia, niin menen autoon, painan sormella spotify nappia ja biisit ei lähde soimaan? Vaan minun pitää laittaa biisit soimaan omasta matkapuhelimesta, mikä on automaattisesti bluetoothilla yhdistetty tähän autoon?
Kyllä, tai luoda automaatio (onnistuu sekä Android & Apple), joka kytkee hotspotin päälle kun auto ja puhelin löytävät toisensa. Sen jälkeen pitää vielä odottaa hetki wifin yhdistymiseksi ennen liikkeelle lähtöä, jolloin musa alkaa soimaan Spotifysta. Wifi sammuu kun lähtee liikkeelle jossei ole yhdistettynä mihinkään, joten jossei jaksa odotella niin se pitää napsauttaa uudelleen päälle. Akkuahan tuo ei oikeasti vie paljoakaan, ja langaton lataus poistaa sen vähäisenkin ongelman.Tai laittaa wifi hotspot päälle (akku kuluu nopeasti) ja sen jälkeen saan taas sormella painettua teslan näytöltä spotify nappia ja laitettua siitä biisejä soimaan omalta spotify premium tililtä.
Itsekin kuuntelin aiemmin lähinnä radiota, mutta Teslassa (LR/Perf) on niin hyvät kaiuttimet, että nykyisin käytössä lähes 100% Spotify. Aiemman auton purkeilla musiikki oli lähinnä taustakohinaa, mutta nykyisin musiikista voi oikeasti tosissaan nauttia automatkalla.Tosin en ole vielä varma haluanko edes kuunnella spotifystä mitään autossa vai riittääkö ihan vaan radio kuten tähänkin asti.
Tämä voi kyllä olla ja toisaalta myös se, että se on helppoa kun voi siitä näytöltä vaan valita. Nyt pitäisi kikkailla puhelimesta jotain BT jakoa autoon jne. eikä nykyisessä autossa ole mitkään parhaat poppivehkeet muutenkaan. Lisäksi kappaleiden vaihtaminen ym. olisi aika hankalaa kun pitäisi puhelinta räpeltää. No 10€/kk nyt ei ole suuri summa ja aina voi tilauksen lopettaa jos ei olekkaan käyttöä ja onhan tuossa alkuun kuukausi aikaa testata että tarviiko koko hommaa vaiko ei.Itsekin kuuntelin aiemmin lähinnä radiota, mutta Teslassa (LR/Perf) on niin hyvät kaiuttimet, että nykyisin käytössä lähes 100% Spotify. Aiemman auton purkeilla musiikki oli lähinnä taustakohinaa, mutta nykyisin musiikista voi oikeasti tosissaan nauttia automatkalla.
takavalojen molempiin umpioihin meni vettä.
"Moni ihan tavallisen keskiluokan sähköperheauto on paljon hiljaisempi kuin tämä Tesla."
Etteköhän te fanipojat löydä äkkiä sata testiä missä kumotaan surkean Hesarin subjektiivinen arvio.Tääkin on jostain syystä tullut lähiaikoina kovasti esille. Tarkkailin e-tronia pesun jälkeen ja kondensaatiota löytyi umpioista. Eli mitään hermeettistä tiivistettä ei ole ollut missään autossa mitä meidän pihalla on ollut.
Tämäkin kuulostaa hyvin omituiselta, vanha ässä on hiljaisempi kuin esim ID4, melkein fat e-tron tasoa, jotenkin vaikea uskoa että uusi on huonompi.
Etteköhän te fanipojat löydä äkkiä sata testiä missä kumotaan surkean Hesarin subjektiivinen arvio.
Umpioissa tuntuu tosiaan olevan paljon ongelmia nykyään veden kanssa. Onko se sitten vaan sitä että ennen kun oli halogeenit niin niiden lämpö kuivatti kosteuden, mutta nyt ledit eivät tuota riittävästi lämpöä niin kosteutta on. Tosin luulisi, että led umpiot saa tehtyä tiiviimmiksi, kun eikö tommoset vanhat halogeeni valot ole kuitenkin ihan avoinna siitä kohdin mistä se polttimokin sinne tuupataan?
Jos ja kun noista on niin vaikeaa tehdä tiiviitä niin joku pieni lämmitysvastus varmaan kannattaisi olla umpioissa niin kuivuisivat?
Niin varmaan. "Vaihdekeppiäkään" (viikseä) ei ole, vaan ajosuunnan joutuu valita kosketusnäytöltä.Itse olen ymmärtänyt, että Yoke-rattia suurempi ongelma on ne puuttuvat viikset. Eli itse Yoken kanssa tulisi sinänsä ihan hyvin toimeen jos mm. vilkut olisi normaaliin tapaan viiksissä.
Niin varmaan. "Vaihdekeppiäkään" (viikseä) ei ole, vaan ajosuunnan joutuu valita kosketusnäytöltä.
Y:n umpiot vaihdettu, näyttäisi olevan D- versio menossa. Toivottavasti noissa on tapahtunut jotain kehitystä kosteuden hallinnan suhteen
Alla pari säätöohjetta. Kannattaa säätämisen jälkeen vielä ajossa tarkistaa, että valot osoittavat järkevästi ja eivät valaise liikaa ylöspäin (esim. selvästi yli edessä ajavan rekisterikilven) tai liian matalalle.Ei millään viitti ton takia mennä takas, onko missään hyvää videota/ ohjetta kotisäätöön..
Ihminen on varsin hyvä sopeutumaan/tottumaan kaikenlaisiin olosuhteisiin, myös niihin huonoihin. Se, että yoke-rattiin tottuu ei kuitenkaan tee siitä välttämättä parempaa tai edes hyvää.Harva on yoke-ratista pitänyt maksimit. Nekin jotka tykkäävät sanoivat, että vaatii pidempään totuttelua. Jos testi tehdään päivässä tai kahdessa ei tottumista kerkeä tapahtua.
En varmaan edes väittänyt, että yoke-ratti olisi hyvä. Jos olisi tuollaista ostamassa niin ostaisin perinteisellä ratilla. Yksistään tilanne jossa tarvisi nopeasti ottaa ratista kiinni ohjais mut ostamaan perinteisen ratin. Taitaisi käydä niin, että allekirjoittaneella käsi haroo tyhjää yoken kanssa, kun ikänsä tottunut ajamaan pyöreällä ratilla.Ihminen on varsin hyvä sopeutumaan/tottumaan kaikenlaisiin olosuhteisiin, myös niihin huonoihin. Se, että yoke-rattiin tottuu ei kuitenkaan tee siitä välttämättä parempaa tai edes hyvää.
Alla pari säätöohjetta. Kannattaa säätämisen jälkeen vielä ajossa tarkistaa, että valot osoittavat järkevästi ja eivät valaise liikaa ylöspäin (esim. selvästi yli edessä ajavan rekisterikilven) tai liian matalalle.
Tässä on Teslan ohje seinän avulla matrix-valojen säätämiseen: https://tffdiscourseupload.s3.duals.../eb3716f68a60ffd4913c9892df17bfea33cb602d.pdf
Ja tässä säätövideo vanhojen valojen säätämiseen:
Ilmeisesti näissä on jotain autokohtaisia eroja kun itsellä säädöt ovat pysyneet siinä mihin ne kesällä laitoin.Harmi että ei muista asetuksia. Pitäisi eka fyysisesti säätää kohdalleen.
Mua itseänikin huvittaa kaikki tämmöiset. Olen tilannut maailman yhden edistyneimmistä autoista ja joudun samaan aikaan tekemään paluun ajovalojen säätämiseen ja pölykapselien käyttöön.Haha tuli kunnon flashbackit valojen suuntausvideosta. Olin ihan unohtanut, että tällaista on joutunut tekemään. Viimeksi 90-luvulla "premium" autoon tehnyt ja sen jälkeen automatiikka hoitanut.
Toisaalta jos autoja tulee vastaan ja jossain on liian ylös valot niin se on järjestäin Model 3.
Mua itseänikin huvittaa kaikki tämmöiset. Olen tilannut maailman yhden edistyneimmistä autoista ja joudun samaan aikaan tekemään paluun ajovalojen säätämiseen ja pölykapselien käyttöön.
Ei tämä mikään pakko olekaan ja mielestäni ne näyttää ihan hyvältä. Tuo on vaan ajatuksena hauska, että aluvanteissa on pölykapselit. En uskonut edes ekalla kerralla kun tästä luin facebookissa. Piti itse googlettaa asiasta lisää.No mikäs pakko niitä Aero-pöläreitä on käyttää? Nuukailija säästää joitain prosentteja kulutuksessa, mutta jos ei miellytä, niin irti vain.
Ei tämä mikään pakko olekaan ja mielestäni ne näyttää ihan hyvältä. Tuo on vaan ajatuksena hauska, että aluvanteissa on pölykapselit. En uskonut edes ekalla kerralla kun tästä luin facebookissa. Piti itse googlettaa asiasta lisää.
En itse tuota ainakaan edes huomannut koko asiaa vaikka tsiigailin autoa noilla pölykapseleilla teslan lasipalatsissa metrin päästä. Luulin koko ajan, että ne on sen näköiset aluvanteet.Juu, no tuo tulee monelle yllärinä, että nuo on pölykapselit eikä itse vanne. Monet valmistajat tekee suoraan vanteeseen saman "aero"-muotoilun, mutta jos sen ulkonäkö ei miellytä, niin sitten joutuu pulttaamaan kokonaan jotain muuta tilalle.
Ja jos haluaa perinteisen avaimen senkin joutuu ostamaan erikseen...
Mutta siis asiasta kysyttynä. Onko tuolla key fobilla, vai mikä se oli nimeltään, jotain etua tai toiminnallisuutta mitä ei puhelinavaimella tai avainkortilla ole?
Itselle tulee mieleen että auton satunnainen lainaaminen esim tyttärelle kenties helpompaa? Siis jos lainaaminen on silloin tällöin.
Jos vaikka tyttärelle tekee oman profiilin ja hänen puhelimen avaimeksi, eikö jos hän vaikka prisman parkkiksella parkkeeraa viereen kun olen kaupassa, ovet saattavat aueta lukosta? Vai mietinkö nyt asiaa jotenkin väärin?
Dn kyllä nää tuossa mitään hyötyä, etenkin kun se fobi maksaa sen reilun pari sataa(?).Ja jos haluaa perinteisen avaimen senkin joutuu ostamaan erikseen...
Mutta siis asiasta kysyttynä. Onko tuolla key fobilla, vai mikä se oli nimeltään, jotain etua tai toiminnallisuutta mitä ei puhelinavaimella tai avainkortilla ole?
Itselle tulee mieleen että auton satunnainen lainaaminen esim tyttärelle kenties helpompaa? Siis jos lainaaminen on silloin tällöin.
Jos vaikka tyttärelle tekee oman profiilin ja hänen puhelimen avaimeksi, eikö jos hän vaikka prisman parkkiksella parkkeeraa viereen kun olen kaupassa, ovet saattavat aueta lukosta? Vai mietinkö nyt asiaa jotenkin väärin?
Dn kyllä nää tuossa mitään hyötyä, etenkin kun se fobi maksaa sen reilun pari sataa(?).
No onhan se hienon näköinen ja nätisti paketoitu! Voi sitten kotona laittaa sen paketin hyllyyn Applen näytönpuhdistusliinojen viereen.
Mutta asiaan, jarruttaako (tai siis regeneroiko) AWD mallit myös etumoottorilla, vai pelkästään takaa?
Jos oot nuukaillu ja ottanut laturin ilman "Tesla nappia." Mulla esim on e-tappi ja T painike, jolla hoitaa asian sujuvaksi merkin kalustoon maksaa muistaakseni +25€ lisää, joten tokikin otin ominaisuuden.
Ne aukeaa vasta kun ovesta nykäisee. Auto ei siis vilkuttele valoja tai kääntele peilejä jo kun joku lähestyy autoa.Jos vaikka tyttärelle tekee oman profiilin ja hänen puhelimen avaimeksi, eikö jos hän vaikka prisman parkkiksella parkkeeraa viereen kun olen kaupassa, ovet saattavat aueta lukosta?
Eikö olis helpompi irrottaa ja myydä se vanha laturi toimivana eteenpäin ja asennuttaa vaikka Teslan oma laturi tilalle, jolla lataa kuitenkin kaikki tästä tulevaisuuteen.
Ei se T-napin puute tokikaan käytön este ole, mutta kun "asiat toimii kuin ajatus" niin se ylimääräinen "turha" saattaa alkaa ärsyttämään kun sitä ei tarvita.