- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 8 854
Kuva ei näy. Mutta niin on Priuksen muistaakseni edellisen malliversion hinnat alkaen mallissa myös. Painonsäästöä vaan.
Kuva ei näy. Mutta niin on Priuksen muistaakseni edellisen malliversion hinnat alkaen mallissa myös. Painonsäästöä vaan.
Mitä yrität valehdella taas? 60k Performance-paketissa tulee mukana '21’’ Überturbine Wheels'.
Kuten @jm82 tuossa yllä jo totesikin.Mitä yrität valehdella taas? 60k Performance-paketissa tulee mukana '21’’ Überturbine Wheels'.
Muissa malleissa kolmosessakin tulee "pöykapselit", jotka lisäävät rangea yllättävän paljon.
Tuosta Model Y:stä ei ole jenkeissäkään kuin LR ja Performance mallit, eli samat kuin Suomessa. Takaveto tulee varmaan joskus myöhemmin myyntiin.Ei pidä sekoittaa Stealth Peformancea ja Performancea keskenään. Stealth on LR mutta extrana saa ne tehot. Noita on aikaisemmin myyty tiskin alta halukkaille ja eikä montaa kappaletta valmisteta.
Jenkeissä taitaa olla muutenkin enemmän vaihtoehtoja mitä ostaa suoraan sivuilta.
Näyttäisi olevan optiona mahdollista ottaa performance sillä varustetulla tai ilman. Siellä hinta on sen karvan vajaa 60k.Tuosta Model Y:stä ei ole jenkeissäkään kuin LR ja Performance mallit, eli samat kuin Suomessa. Takaveto tulee varmaan joskus myöhemmin myyntiin.
Totta. Sama $60,990 hinta performance:ssa "pölykapseleilla" tai 21" vanteilla.Näyttäisi olevan optiona mahdollista ottaa performance sillä varustetulla tai ilman. Siellä hinta on sen karvan vajaa 60k.
Renkaat tuossa tappaa sen rangen. Kyllä niille varmaan ostajia on, että helposti voi vaihtaa kevyempää/pienempää tilalle.Totta. Sama $60,990 hinta performance:ssa "pölykapseleilla" tai 21" vanteilla.
"Upgrade Includes:
Performance ilman varustelua on vähän taloudellisempi. 315mi Range (EPA est.) vs 280mi Range (Est.). Hinta kun on sama, niin ei varmaan kannata ottaa ilman varustelua.
- Huippunopeus: jopa 241 km/h
- 21’’ Überturbine Wheels
- Performance-jarrut
- Hiilikuituspoileri
- Madallettu jousitus
- Polkimet alumiiniseoksesta
- Track Mode"
"Standard range -mallin tuotannon on määrä alkaa alkuvuonna 2022." Suomen hinnastosta.
USA on ainoa maa, missä Y on tällä hetkellä myynnissä jollain oikealla toimitusaikataululla. Olen katsomattakin 100% varma ettei tuo videosi ollut Suomessa myytävästä autosta. Suomen hinta on melkoinen hiha-arvio, jos vaikka Berliinin tehdas ehtii valmistua ennen Euroopan toimituksia.Kuten @jm82 tuossa yllä jo totesikin.
Mutta tosiaan, jos hinta on mielestäsi virheellinen niin kannattaa varmaan vinkata tuonne Teslalle niin korjaavat kiireen vilkkaan nettisivuilleen.
Toivottavasti vain maanantaikappale sattunut tuotannon alkuun nyt kun kolmosen kasausongelmistakin on päästy eroon. Auton voi kuitenkin palauttaa tai pyytää Teslaa korjaaman viat. Eipä ole muilla YouTube-kanavilla näkynyt vastaavia laatuongelmia Y:ssä.
Videolla käyvät läpi suoraan luovutuksesta tulleen Model Y:n maalipintaa, joka oli kyllä jotain aika jänskännäköistä ainakin omaan silmään. Saumat ovat paikoin aika karkeat ja takaspoilerikin repsottaa. Mutta ehkä erikoisin oli kyllä tuo sisusta, jossa on vähän vaikka mitä vinksallaan.
@Ahr Jenkeissä $50.000, Euroopassa 60.000€ autolaatua?
> BuT pAnEl GaPs!Harmittaa sinänsä koska Tesla on tietyllä tapaa se ylivoimaisin sähköauto, mutta sen verukkeella laatu on sitten sitä perus Made in U.S.A -sontaa.
@Ahr Jenkeissä $50.000, Euroopassa 60.000€ autolaatua?
Täysin samaa mieltä. Tesloja fanitetaan suuresti ja veikkaisin että Tesloja omistaa keskimäärin suurempi fanijoukko kuin melkeen mitä tahansa muuta autoamerkkiä. Eli siis esimerkiksi Toyotan omistajissa fanijoukon prosentti on selvästi pienempi, mikä antaa "realistisemman" kuvan tyytyväisyysprosentista. Teslat on myös hyvin erikoisia ajoneuvoja eikä ole ihan samalla tavalla vertailukelpoisia perinteisiin autoihin verrattuna, tarkoittaa että Tesloja hankkii pääsääntöisesti joukko ihmisiä jotka hakee jotain spesiaalia ja sen saadessaan on herkemmin tyytyväisiä.Ei tolla asiakastyytyväisyydellä ole laadun kanssa varsinaisesti tekemistä. Mulla on auto viety lavetilla huoltoon kahdesti ja takuuhuoltoja tehty viidesti. Silti olen erittäin tyytyväinen. Miksi? Auto on sopiva mulle, hyvä ajaa ja etenkin ongelmien hoitaminen on toiminut tosi hyvin, mikä ei ole joka merkillä itsestäänselvyys.
Itse ainakin jätin Model 3:n ostamatta niiden maaliongelmien takia. Nyt kun seurannut muiden tappelua Teslan kanssa niin helposti jää ostamatta myös kaiken muun venkoilun takia. Tämä toki vain Suomen osalta, enpä tiedä miten naapurimaissa asiat hoidetaan. Onko Tesla maalannut autoja uusiksi tai asentanut korin osia uusiksi suoraan? Tällaisessa tilanteessa voisin viitata ongelmille kintaalla, jos ne kerran hoidetaan asianmukaisesti.
Miten tämä vaikuttaa tuohon auton omistavien tyytyväisyysprosenttiin?Täysin samaa mieltä. Tesloja fanitetaan suuresti ja veikkaisin että Tesloja omistaa keskimäärin suurempi fanijoukko kuin melkeen mitä tahansa muuta autoamerkkiä. Eli siis esimerkiksi Toyotan omistajissa fanijoukon prosentti on selvästi pienempi, mikä antaa "realistisemman" kuvan tyytyväisyysprosentista. Teslat on myös hyvin erikoisia ajoneuvoja eikä ole ihan samalla tavalla vertailukelpoisia perinteisiin autoihin verrattuna, tarkoittaa että Tesloja hankkii pääsääntöisesti joukko ihmisiä jotka hakee jotain spesiaalia ja sen saadessaan on herkemmin tyytyväisiä.
Kyse on psykologiasta, kyllä se vaikuttaa.Miten tämä vaikuttaa tuohon auton omistavien tyytyväisyysprosenttiin?
Tämä on siis kuin rahvaan äänioikeus? Ne perkeleet kun aina äänestää väärinKyse on psykologiasta, kyllä se vaikuttaa.
Vaikka nämä maali- ja sovitusongelmat ovat minusta paljolti vahvistusharhaa, olen ihan samaa mieltä kilpailun puutteesta. En nyt ihan heti keksi, mihin autoon Model 3:n omistaja haluaisi vaihtaa. Polttikset ja plugarit tuntuvat jurakautisilta romuilta ja jokin Taycanin kaltainen yksisarvinen ei ole ihan niin kuin hintaluokassa.Teslassa tyytyväisyyttä kyselyissä varmastikin lisää myös sen että jos haluaa ajaa sähköautolla niin kilpailijoita on toistaseks tosi vähän. Siksi ehkä katsotaan puutteita laadussakin läpi ehkä herkemmin.
Eihän noi paskat maalipinnat ja vähän sinnepäin olevat sovitukset osissa menisi ikinä läpi jossain mersunbemarinaudin asiakaskunnassa vaan paskaa sataisi tuutin täydeltä.
Jep. Eli purettavaksi taitaa mennä, koska korjatakkaan ei Teslan mukaan saa.Meneeköhän Suomessakin näin, että tesla blokkaa lunastetuista autoista pikalatauksen pois käytöstä?
Ei vaikuta kamalan lailliselta tavalta.
Harmi sillä, mielestäni Semi on näistä Teslan tuotteista mielestäni ehkäpä se mielenkiintoisin.Tesla has secured thousands of orders for the new electric truck, which the company claims will have up to 500 miles of range and an industry-leading cost of operation of just $1.26 per mile.
Voin komppaa tätä. Tesla aiheuttanut enemmän vaaraa kuin edellinen VAG ja sen apuvälineet. Softa on kyllä aivan bugista paskaa Teslassa.
Teslan uudessa Autopilotissa paha bugi: ”Tässä ei ole mitään hyvää, vaatisin rahani takaisin” | Tuulilasi
CNN:n mukaan Teslan tuoreimmassa Autopilotin versiossa on ominaisuus, joka pysäyttää auton automaattisesti liikennevaloihin punaisen palaessa. Eräät kuljettajat ovat kuitenkin raportoineet, että autot hidastavat vauhtia automaationa myös silloin, kun valo on vihreä.www.apu.fi
Vaikuttaahan se.. Nettissä on helvetisti kirjoituksia "I love the car but" .. eli vitusti erilaisia ongelmia ollut mutta silti ihan huumassa autoon ?Miten tämä vaikuttaa tuohon auton omistavien tyytyväisyysprosenttiin?
Oman linkkisi kommenteista:
Teslan uudessa Autopilotissa paha bugi: ”Tässä ei ole mitään hyvää, vaatisin rahani takaisin” | Tuulilasi
CNN:n mukaan Teslan tuoreimmassa Autopilotin versiossa on ominaisuus, joka pysäyttää auton automaattisesti liikennevaloihin punaisen palaessa. Eräät kuljettajat ovat kuitenkin raportoineet, että autot hidastavat vauhtia automaationa myös silloin, kun valo on vihreä.www.apu.fi
Auto ei vedä liinoja kiinni itsestään... Jos käyttää autopilotia / fsd mikä on beta vaiheessa on mahdollista, mutta silloinhan käyttäjä hyväksyy itse tämän. En kehu enkä moiti autopilotin / fsd toimintaa, koska aika pieniä helpotuksia voi tuoda arkeen seuraavaan kahteen vuoteen Suomessa. Paras hyöty autopilotista moottoritiellä tästä hetkestä syksyyn, muuten oottelua paremmasta huomisesta...Tarkoituksellinen ominaisuus, että auto vetää äkkiä vihreässä aallossa liinat kiinni keskelle risteystä.
Päivityksenä normaalien autoilijoiden, normaaliin liikennekäyttöön tarkoitettuihin ajoneuvoihin.
Kerro lisää Teslan uskomattoman hyvästä tuotekehityksestä.
Ps. Hieno betatesti maksavalle asiakkaalle.
Luimmekohan eri artikkeleita?Kyseessä ei ole bugi, vaan tarkoituksellinen (väliaikainen) ominaisuus. Vihreiden valojen vahvistaminen autolle kaasupolkimella liittyy tekoälyn opettamiseen. Siihen voi osallistua tai olla osallistumatta asetuksista.
Kuinka köyhä pitää olla, että Tesla aiheuttaisi katkeruutta?En saa palkkaa autonvalmistajien tuotekehityksen puolustamisesta (enkä itse asiassa usko FSD:n nopeaan kehitykseen). Se, mikä minua kuitenkin häiritsee poistuessani tämän keskustelufoorumin ainoalta hienojen herrasmiesten alaosiolta, on se kasvoille hyökyvä uskomaton määrä Suoli24-/iltapäivänlehden uutiskommenttiosio -tyyppistä keharointia ja katkeraa ulinaa.
Yrittäkääs siis nyt vähän skarpata täällä "asia-alueella": ei linkkejä juorulehtiin tai oman pahan olon tuulettamista vaan fiksuja lähteitä ja fiksua keskustelua. Näin pysytään ainakin hiukan Suolen yläpuolella tasossa.
Käy kurkkaan niitä Teslan sentry mode videoita. Kyllä niitä urpoja maailmassa riittää.Kuinka köyhä pitää olla, että Tesla aiheuttaisi katkeruutta?
Toki, mutta ne samat urpot naarmuttaa myös sen 1000€ Toyotan. Eli aika köyhä tarvinnee olla et Tesla aiheuttaa katkeruutta.Käy kurkkaan niitä Teslan sentry mode videoita. Kyllä niitä urpoja maailmassa riittää.
Niin no itsellä ollut omistuksessa melkoinen autokatras ja ei noihin vanhoihin riisikippoihin kyllä ole koskettu, mutta mersua ja voltia on kynättyToki, mutta ne samat urpot naarmuttaa myös sen 1000€ Toyotan. Eli aika köyhä tarvinnee olla et Tesla aiheuttaa katkeruutta.
Mutta ne on vasta ~20 vuotta vanha startup! Anna vähän siimaa niille! /sIhan silläkin uhalla, että saan Tesla vihaajan leiman:
Aika rohkea kaveri saa olla, että noita ihan ensimmäisten joukossa / käytettynä on ostamassa. Kyseessä siis edelleen Suomessakin +60k € auto.
Haastan kenet tahansa kävelemään autokauppaan, etsimään uuden huokean auton, vaikkapa Dacia, ja etsimään yhtä surkeaa kokoonpanojälkeä.
Enpä ole ikinä moista nähnyt kyllä. Tuohan on jenkeissä 70k$ auto? Miten tuommoisia voi päästä tehtaalta ulos edes. Leuka kyllä loksahti auki kirjaimellisesti kun takakontti jumittaa avautuessaan Eihän nyt oikeesti voi tuommoista olla.Ihan silläkin uhalla, että saan Tesla vihaajan leiman:
Aika rohkea kaveri saa olla, että noita ihan ensimmäisten joukossa / käytettynä on ostamassa. Kyseessä siis edelleen Suomessakin +60k € auto.
Haastan kenet tahansa kävelemään autokauppaan, etsimään uuden huokean auton, vaikkapa Dacia, ja etsimään yhtä surkeaa kokoonpanojälkeä.
Kyllä ne vaan on.Enpä ole ikinä moista nähnyt kyllä. Tuohan on jenkeissä 70k$ auto? Miten tuommoisia voi päästä tehtaalta ulos edes. Leuka kyllä loksahti auki kirjaimellisesti kun takakontti jumittaa avautuessaan Eihän nyt oikeesti voi tuommoista olla.
Siis tuohan on täysin normaalia, kun puhutaan amerikkalaisesta kokoonpanotyöstä. Huomaa hyvin vaikka Bemareissa mitkä on kasattu Euroopassa ja mitkä jenkeissä. Tosin kyllä Teslan hikipajat taitaa viedä voiton kuitenkin.Enpä ole ikinä moista nähnyt kyllä. Tuohan on jenkeissä 70k$ auto? Miten tuommoisia voi päästä tehtaalta ulos edes. Leuka kyllä loksahti auki kirjaimellisesti kun takakontti jumittaa avautuessaan Eihän nyt oikeesti voi tuommoista olla.
Meinaatko että se kokoonpano maksaa 60k Teslassa? Kaikenlaista...Kyseessä siis edelleen Suomessakin +60k € auto.
Haastan kenet tahansa kävelemään autokauppaan, etsimään uuden huokean auton, vaikkapa Dacia, ja etsimään yhtä surkeaa kokoonpanojälkeä.
Tottakai.Tuskin, mutta luulis että nyt sais edes 10-15k auton edestä kokoonpanolaatua vaikka 50 tonnin voimalinja oliskin.
Kuinka nopeasti korealaiset pääsivätkään jyvälle autonvalmistuksesta niin, että autot alkoivat kelvata eurooppalaisille ostajille?Mutta ne on vasta ~20 vuotta vanha startup! Anna vähän siimaa niille! /s