- Liittynyt
- 19.10.2016
- Viestejä
- 1 322
Model 3 ei saa HUD:ta?
Jes. Moni itku puuttuvasta nopeusmittarista, tai siis väärin sijoitetusta nopeusmittarista, olisi HUD:n kautta jäänyt pois.Ei saa ei. Jos et tee sit itse?
Kyse on mielestäni siitä, että pystytäänkö tekemään sähköauto, jota voidaan myydä voitolla. Jos ei pystytä, niin kannattaa valmistaa niitä vain sen verran, että ei tule rangaistuksia päästörajan ylityksestä. Itse uskon, että kyllä nämä valmistajat ovat ihan tosissaan mukana, mutta pääpaino tulee olemaan polttomoottoriautoissa vielä pitkään. Muita kuin Teslaa tuntuu vaivaavan erityisesti akkujen rajallinen saatavuus.Luulen että VW uskoo että tämä ID sarja on heidän sunnanmuutos. Mutta silti mennään polttisten ehdoilla (päästökrediitit yms.)
Tässä on näkyvissä jompi kumpi kahdesta skenaariosta:
1. VAG/mersu yms. eivät halua tehdä kunnollista sähköautoa, koska heidän polttismallit myyvät vielä hyvin.
2. He eivät yksinkertaisesti kykene tekemään kunnollista sähköautoa.
Osake reagoikin näköjään hyppäämällä 11,5 % nousuun. Osakkeen arvo on kolminkertaistunut kesän lukemista.Hyviä uutisia sataa...
Kauppalehden Vuoden Yritysauto on Tesla Model 3
Model Y on jo tuotannossa!
Tesla Q4 2019 Report Shows Profit Again, Model Y In Production
Ilmoittaudun itsekkin väärin sijoitetun nopeusmittarin perään itkeväksi. HUD olisi ollut helppo ja paljon normaalia mittaristoa edullisempi valinta eteen sijoitetulle nopeusnäytölle, minkähän takia tämä mahdollisuus on jätetty kokonaan pois? Tämähän ei olisi monimutkaistanut tuota simppeliksi suunniteltua hyttiä yhtään, että design puoleenkaan ei voi vedota tässä.Jes. Moni itku puuttuvasta nopeusmittarista, tai siis väärin sijoitetusta nopeusmittarista, olisi HUD:n kautta jäänyt pois.
Jos en täysin väärin muista niin tässä oli sama homma kuin esim. nopeusrajoituskylttien lukemisessa eli joku muu omistaa patentin eikä Tesla halua/pysty sitä lisensoida.Ilmoittaudun itsekkin väärin sijoitetun nopeusmittarin perään itkeväksi. HUD olisi ollut helppo ja paljon normaalia mittaristoa edullisempi valinta eteen sijoitetulle nopeusnäytölle, minkähän takia tämä mahdollisuus on jätetty kokonaan pois? Tämähän ei olisi monimutkaistanut tuota simppeliksi suunniteltua hyttiä yhtään, että design puoleenkaan ei voi vedota tässä.
Hmm, tuossa saattaa olla jotain perää. Jonkinlaista infoa löytyy että se olisi jenkkien sisällä oleva patentti/patentit joka koskee siellä suunniteltuja/valmistettuja autoja.Jos en täysin väärin muista niin tässä oli sama homma kuin esim. nopeusrajoituskylttien lukemisessa eli joku muu omistaa patentin eikä Tesla halua/pysty sitä lisensoida.
En nyt ihan satavarma ole koska lähdettä en enää löydä, mutta mutuna olis ollu tollanen homma
Jarruja veikkaisin itsekin. Niitä on muutenkin taidettu rempata Tesloissa eniten käytön puutteen takia...Aika kova joo, mutta esim. VW:llä meni hylsyyn enemmän kuin Tesloja katsastettiin ylipäätään
Olisi kyllä mielenkiintoista tietää minkä takia meni hylsyyn. Voisko olla jarruista kiinni? Tuskin päästöistä ainakaan
Tekniikan MaailmaJo heinäkuussa 2017 markkinoille saapunut Tesla Model 3 ei kuitenkaan ole esisarjan autoja. Siitä huolimatta testiryhmämme ei saanut Model 3:a pysähtymään esteeseemme edes alhaisimmilla nopeuksilla.
HAVAINTO HERÄTTI HÄMMENNYSTÄ testivastaava Olli Laitisessa ja hänen aisaparissaan Pekka Rantasessa, sillä auton kamerajärjestelmä kyllä havaitsee tielleen osuvan esteen ja piirtää sen näytölle toisena autona. Näyttöön piirtyvät myös merkkikeilat, joita käytämme testissä mitataksemme etäisyyttä, jolloin auto antaa esteestä ennakkovaroituksen.
Lisäksi Tesla antaa kuljettajalle äänivaroituksen. Jostain syystä auto ei kuitenkaan edes yritä estää törmäystä jarruttamalla automaattisesti.
Seuraavina päivinä Teslan aeb-järjestelmää testattiin myös päivänvalossa, mutta tulos oli paremmista olosuhteista huolimatta aina sama. Hieman yllättäen Tesla kuitenkin pysähtyi esteen eteen silloin, kun auton vakionopeudensäädin oli kytketty päälle.
Ivalon lentokentän ympäristössä Test Worldin testikeskuksessa päätimme kokeilla, pysähtyisikö Tesla, jos törmäysesteemme liikkuisi.
Alla olevalla videolla Laitinen ja autotoimittajamme Ragnar Mehisto havainnollistavat Teslan aeb-järjestelmän puutteita:
"Etuakselisto" löytyy mainittavan Trafin excelissä.Jarruja veikkaisin itsekin. Niitä on muutenkin taidettu rempata Tesloissa eniten käytön puutteen takia...
Näköjään. Käyttöjarru on siellä erikseen joten siitä ei taida olla kyse. Harmillisen epämääräinen selitys."Etuakselisto" löytyy mainittavan Trafin excelissä.
Hyvä ne matotkin on pestä joskus Käyttöohjeissa kait kielletty muutenkin menemästä pesukoneeseen, joten ihan user error. Tuolla laadulla sateella ajaminenkin alkaa tuntua riskialttiille.
Pesulle mentäessä kumpparit matkaan? Ja rapakot kannattaa kiertää myös kaukaa.
Car And Driver: Customers Complaining—and Posting Video—of Teslas Taking in Puddle Water
Juu, jos otit sen FSD-paketin niin päivittävät tietokoneen sitten joskus.Asensin softapäivityksen 2020.4.1 Model 3 malliin joka tuo ominaisuuden jolla näkee mm. auton autopilot tietokoneen version. Harmikseni huomasin version olevan vain 2.5 eikä 3.0, vaikka auto ostettu vain muutama kuukausi sitten. Tesla käsittääkseni päivittää näitä tietokoneita 3.0 versioon FSD autoihin ilmaiseksi. Ei kait Suomessa vielä kuitenkaan tehdä päivityksiä? Ei ilmeisesti ole iso operaatio.
Muistaa vaan korvatulpat niin rengasmelukin varmaan samoissa kuin e mersussa..Itsellä on tammikuussa haettu model 3 ja on käyty pesukoneessakin eikä ole tullut vettä sisään muutenkin tyytyväinen laatuun ja varsinkin ajettavuuteen. Takana on pelkästään edellisellä autolla 250tkm (e mersu) ja parempi tämä on ajaa. Sähköinen voimalinja on kyllä niin bueno, että vaikka illalla käy ajamassa vain pihalta talliin niin meinaa hymyilyttää.
Olettaen että auto on edes ajossa enää kun FSD on valmis.Juu, jos otit sen FSD-paketin niin päivittävät tietokoneen sitten joskus.
Munkin bemarista tulee kovalla sateella (jos auto parkissa ja sade jatkuu pitkään) vasemmalta puolelta jostain syystä. Huollossa meinas että johtui noista jälkiasenteisen äänentoiston läpivienneistä tms. Mun mielestä siellä oven sisällä oleva semmonen tiiviste on jotenkin huonossa kunnossa.Meilläkään ei Teslaan tule vettä sisään pesussa mutta mersuun tulee
Ei liity bemariin, mutta H korin astrassa tuli vedet sisään kun kajarin kehyksen tiiviste oli rikki...Munkin bemarista tulee kovalla sateella (jos auto parkissa ja sade jatkuu pitkään) vasemmalta puolelta jostain syystä. Huollossa meinas että johtui noista jälkiasenteisen äänentoiston läpivienneistä tms. Mun mielestä siellä oven sisällä oleva semmonen tiiviste on jotenkin huonossa kunnossa.
Availinkin noi ja koitin liimailla niitä kaikkialta mistä oli irti. Jonkun aikaa tuntui auttavan, mutta nyt taas välillä tulee sisään. Ihme systeemi.
Eikö @TeslaJoni osu tuohon sun kuvaukseen?Kun täällä tuntuu olevan Teslan omistajia niin asuuko kukaan kerrostalossa?
minä lataan lähes pelkästään töissä, vaikka kotona pystyisinkin. Kotona lataan vain jos viikonloppuna tulee ajettua paljon. Pärjäisin mainiosti ilman kotilataustakin, joskus harvoin pitäisi käydä julkisilla latureilla sen sijaan. 120km yleensä tulee ajettua per arkipäivä. Ja onnistui tämä sama 40kWh Zoella ja Leafillakin. Nyt ~65kWh netto Teslalla ei tarvi ladata edes täyteen, 70-80% välille pistelen normaalisti, perjantaina lataan aina täyteen viikonloppua varten.Kun täällä tuntuu olevan Teslan omistajia niin asuuko kukaan kerrostalossa? Itseäni mietityttää lataus. Ideana olisi latailla töissä jos siellä paikka olisi saatavilla ja myös eri ostoksien yhteyksissä mutta sitten kotona kun auto kuitenkin seisoo useita tunteja ulkona, niin kiinnostaisi sekin hyödyntää.
Normaalit tolpat on ja ne+kaapelointi uusittiin jokunen vuosi sitten.
Kannattaa myös kysellä hallitukselta ja isännöitsijältä voiko laittaa jonkun mittarin tms. tolpan tilalle omalla kustannuksella. Itse asun kerrostalossa, asennutin Teslan Wall Chargerin, ja maksan pari kymppiä kuussa taloyhtiölle sähköstä. Sähkömaksut tasataan sitten kerran vuodessa. Lataus kotona on kuitenkin superkätevää, jos vaikka vaihtaakin työpaikkaa.Kun täällä tuntuu olevan Teslan omistajia niin asuuko kukaan kerrostalossa? Itseäni mietityttää lataus. Ideana olisi latailla töissä jos siellä paikka olisi saatavilla ja myös eri ostoksien yhteyksissä mutta sitten kotona kun auto kuitenkin seisoo useita tunteja ulkona, niin kiinnostaisi sekin hyödyntää.
Normaalit tolpat on ja ne+kaapelointi uusittiin jokunen vuosi sitten.
Mikä lataus töissä?minä lataan lähes pelkästään töissä, vaikka kotona pystyisinkin. Kotona lataan vain jos viikonloppuna tulee ajettua paljon. Pärjäisin mainiosti ilman kotilataustakin, joskus harvoin pitäisi käydä julkisilla latureilla sen sijaan. 120km yleensä tulee ajettua per arkipäivä. Ja onnistui tämä sama 40kWh Zoella ja Leafillakin. Nyt ~65kWh netto Teslalla ei tarvi ladata edes täyteen, 70-80% välille pistelen normaalisti, perjantaina lataan aina täyteen viikonloppua varten.
Tarkoitus olisi laittaa alkuun omakustanteinen lataustolppa eli se normi tolpan pää vaihtoon.Kannattaa myös kysellä hallitukselta ja isännöitsijältä voiko laittaa jonkun mittarin tms. tolpan tilalle omalla kustannuksella. Itse asun kerrostalossa, asennutin Teslan Wall Chargerin, ja maksan pari kymppiä kuussa taloyhtiölle sähköstä. Sähkömaksut tasataan sitten kerran vuodessa. Lataus kotona on kuitenkin superkätevää, jos vaikka vaihtaakin työpaikkaa.
Eipä ihmetytä kyllä lainkaan tuo surkea laatu, koska se on tyypillistä amerikkalaisille.hiiriä varmaankin voi pesiytyä mihin autoon vaan, mutta tässä videossa oli minulle kiinnostavaa kuinka epäkäytännölliset normaaliin arkeen on nuo X:n ovet. Onkohan niin että Elon (ja muut Teslassa päättävässä asemassa olevat) ovat niin paljon halunneet todistaa kykynsä tehdä parempaa kuin perinteiset autonvalmistajat, etteivät tajunneet pysähtyä miettimään että kannattaako kuitenkaan. Sääli, (paitsi minulle henk. Koht aivan yks haile, operoin täysin eri hintaluokassa) X on hyvän kokoinen, hyvännäköinen auto jossa moni asia kondiksessa.
Ihan normaaliaratkaisu ollut jo iät ja ajat.Onko tuo yleistäkin tätä nykyä, että ihan normaaleissa käyttöautoissa on kehyksettömät ikkunat? Erikoinen ratkaisu, karsii varmasti ostajia kylmistä maista. En ostaisi tuollaista autoa mihinkään käyttöön jossa autolla mahdollisesti reissataan talvella ja auto jää yöksi suojatta. Urheiluautoissa täysin ymmärrettävä ja näyttävä ratkaisu toki.
Katsoitko ton videon?Ihan normaaliaratkaisu ollut jo iät ja ajat.
Miksi et ostaisi? Ihan samalla tavalla ne aukeaa kuin karmillisissakin.
Katsoin. Muissa autoissa ei ole noita typeriä kahvoja. Bemarin GT:ssä ainakin karmittomat ovet toimii ihan normaalisti.Katsoitko ton videon?
En nyt muista GT:n ratkaisua, mutta monissa karmittomissa nuo ikkunat liikkuvat hieman ylös/alas kun ovea avataan. Se ei ole kovin toimiva ratkaisu Suomessa, ei ole ensimmäinen joka jäätyy (ja pahimmillaan rikkoo itsensä).Katsoin. Muissa autoissa ei ole noita typeriä kahvoja. Bemarin GT:ssä ainakin karmittomat ovet toimii ihan normaalisti.
Voin vahvistaa, että ikkunat aukeaa ihan samallalailla kuin karmillisissakin, eli sopivalla kelillä eivät aukea vaikka kuinka olisi laittanut silikonia. Harmillista on tietenkin että jos ikkuna ei aukea, niin ovikaan ei aukea. Teslassa vielä hauskana lisänä nuo kahvat, jotka eivät myöskään aukea jos päällä on jäätä. Muutenkin tuntuu, että noiden kahvojen kanssa on keksimällä keksitty pyörä uudelleen, vähän vähemmän pyöreänä Tuttavapiiristä löytyy Model S ja siihen on 3/4 kahvaa jo jouduttu vaihtamaan, eikä ole ihan halpoja.Ihan normaaliaratkaisu ollut jo iät ja ajat.
Miksi et ostaisi? Ihan samalla tavalla ne aukeaa kuin karmillisissakin.
Mulla oli kans yhdessä Subarussa karmittomat, en muista että olis ollu mitään ongelmaa noiden kanssa talvella. Kerran tai pari siellä oli jotain roskaa tiivisteen ja lasin välissä ja pesussa tuli vähän vettä sisään kyllä. Siitä selvisi, kun putsasi ja hoiti niitä. Voi olla etteivät kaikki toteutukset ole yhtä hyviä.Itellä yhessä autossa ollut karmittomat ja ne oikeesti on aika huonot jos talvella joutuu ulkona pitämään. Siis joo aukeaahan se ovi mutta ei se ikkunamekanismi mitään toimi kun on jäässä.