Mitähän ongelmaa tässäkin on alettu taas korjaamaan tai parantamaan ? Onko turvatyynyjen täyttymisen viiveissä ollut jotain ongelmaa joskus ?
Turvatyynyt eivät voi laueta kameran perusteella. Varmaan kaikki ovat tästä yhtä mieltä. Turvatyynyt laukeavat kiihtyvyysanturiin perustuen. Tästäkin kaikki ovat samaa mieltä. Miten kamerat voivat parantaa tätä ? Joten miksi h*** Tesla vision on TAAS tähän sotkettu ? Tai tietäähän sen kaikki, kaikki asiat pitää toimia kameroiden ympärillä.
Olisi mielnkiintoista kuulla mistä tässä on oikeasti kyse, jotta joutusin syömään jälleen yhden hatuistani.
Tietämättä mitä yhtiöllä suunnitelmissa, niin jos lähdetään siitä että pidetään kiinni kiihtyvyys antureista, ja kameroilla vain optimoitaisiin parametrejä, vertaa turvavyö kytketty, ei kytketty.
Kameroita, tutkia ym. voi käyttää sen törmäyksen ennakointiin, arviointiin, ja muuttaa turvatyynyn säätöjä. Ennakointia sen pitää olla että kerkiää ajoissa. Varsinkin jossain sivuiskussa insinööriä voisi houkuttaa ottaa pientä ennakkoa ennenkuin osuu, jos kattavalla anturipaletilla päätelty, törmäys väistämätön, niin olisko se liianiso riski alkaa tyynyjä täytteleen ennen törmäystä.
Tiedostan kyllä että kaikki miettii niitä yksinomaan kaameraan perustuvat mutuilut, ja ne toteutukset missä avustimet sekoilee, ja muut ratkaisut jossa säästöt, muun edellä. Mutta jos nyt kuvitellaan että tehdään toteutus missä turvallisuus edellä, eikä karsita toimivaa. Eli se varmistuksena olisi ne koeteltu perus tekniikka ja kamera, tutka ym jutuilla ei tehdä haamu reakointeja, vaan varmoissa tapauksissa tehdään suojaa parantavia juttuja, jotka ei poista sitä perus suojaa. Ei aina toimi, reakoi, mutta silloin ei hävitä siihen perus jutuun verrttuna mitään.
Kemroita, sensoreita voi käyttää myös matkustamon analysointiin, säätää dynaamisesti turvatuuny parametreja sen perusteella, tässä kaksi miinaa, se että säädot ei riskeeraa ja titenkin se että käyttäjillä luotto että se yksikkö on fyyfisesti irti pilvestä, verkosta.
Ajattelisin, että tuolla saadaan ammuttua tyynyä alle sekunti aiemmin täyttymään vrt nykyistä tilannetta eli jossain lakkapinnan koskettaessa toista pintaa tyyliin. Paljoa aiemmin se ei voi tapahtua.
Siihen tarvittaisiin sitä varten suunniteltuja erillisiä turvatyynyjä, joiden toiminta periaate sopisi tuollaiseen.
Noin aikainen ennakointi olisi kyllä jo aika rohkeaa, jos ei puhuta jostain penkin sivu tyynyistä jolla tuettaisiin kuskia/matkustajia, estämättä heitä toimimasta, vaarantamatta turvallisuutta harha arvioissa. Turvavyön kevyt kiristäminenkin samaan sarjaan, Niillä voisi vähentää vahinkoja, mutta seuraako niistä kuljettajan haitallisia toimia, jos vyöt kiristyy , tyynyt alkaa painaa.
(Joo, toki alle sekuntti on sadasosasekunttikin, mutta sitä tuskin tarkoitit)