Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

+8000e karvalakista 4wd malliin...

Eli perus malli n. 47,1k on aika hyvä diili?

Miten toi tilaushomma menee, saako perua jos ei kiinnostakaan? Tuo Model Y perusmalli saattaisi kiinnostaa, kun hintaeroa on kuitenkin se 8k ja loppujen lopuksi 4wd ois kyllä kiva, mutta ei pakollinen.
Pakko se on silti sovitella istuimia (lasten), ennen kuin uskaltaa.. Onko se nykyisessä Y:ssä täsmälleen samat mitat, jos kävisi testaamassa jossain..
Voi perua, vielä 2 viikkoa senkin jälkeen kun auton on hakenut. Eli hyvin voi tilata ja vaan perua jos ei autoa haluakkaan. Sitten saa sen varausmaksun takaisin.
 
Voi perua, vielä 2 viikkoa senkin jälkeen kun auton on hakenut. Eli hyvin voi tilata ja vaan perua jos ei autoa haluakkaan. Sitten saa sen varausmaksun takaisin.
Voi ja voi mutta tässä tulee huomioida se, että jos vaikka olet rullannut yli 100km, niin auto katsotaan käyttöönotetuksi ja tällöin tuon ylittävän osuudelta et saa rahoja takaisin.
Eli työstä verotetaan se käyttöosuus pois.
 
Tämä lienee Teslan tekemä korjaus? Itse olen miettinyt omalle vuoden 2021 LFP-kolmoselle tuota Fraguksen takuuta ja ehdottaisin kyllä lähtökohtaisesti esimerkiksi manifoldin huuhtelua. Lämpöpumppu kyllä huolettaa.
On satavarmaa, että odotusarvo tuossa Fraguksen turvassa on vakuutusyhtiön puolella. Todennäköisesti siis menetät tuossa rahaa, kuten kaikissa vakuutuksissa on tapana. Tietysti mikäli kokee, että mieluummin maksaa varmuudella sen pari tonnia kuin pienellä todennäköisyydellä tuplahinnan (jos lämpöpumppu hajoaa), niin Fragus voi olla kannattava.

Vaikka noita lämpöpumppuja on tosiaan mennyt, niin pitää edelleen muistaa vikaantumistodennäköisyyden olevan silti sen puolella että pumppu ei hajoa. FB:n 2024 keväällä tehdyssä kyselyssä 2021 autoissa oli hajonnut n. 20% pumpuista. Väittäisin kuitenkin, että nuo kyselyt poikkeuksetta yliarvioivat esiintymistodennäköisyyttä.
 
Jossain tapahtumassa jossa oli Tesloja keraantynyt raviradalle huomattava maara niin pollin tulos oli muistaakseeni ettei keneltakaan ollut hajonnut pumppu.
 
Kaikki nuo kyselyt ovat vain raapaisu ja niistä ei saa mitää kuvaa todellisuudesta.

Miettikää jos Teslalla ois vaan selkärankaa kertoa että on vikaa mikä korjataan maksutta tai ne vaan suunnittelisi homman kuntoon. Mutta ei.
 
Taitaa olla se vanha huhu mistä puhuvat. Tuollaisen akun laittaminen tuohon autoon vaatisi kyllä mielestäni jotain muutoksia. Nyt runkona toimii 75 akku johon tulisi 20 lisää niin minne se mahtuisi? Kun runko suunniteltu 75 akulle joka on piripintaan täynnä.
 
Täähän on ollut osaridekissä jo ainakin puolivuotta ellei vuoden. "models". Ei siis mitään uutta.
Sopivasti tulee juttua kun osake laskee. Jotain paperijulkaisua voi tulla mutta mitään ostettavaa ei kyllä saada kesäksi. Pitäisi näkyä jo fyysistä jos jotain oikeasti tulee. Veikkaan 26 tai 27 kesää näille. Ehkä koittavat kirittää 26 koska muilta tulossa pitkä liuta pienempää ja halvempaa.

Teslan tehtaat on kuitenkin aika yksinkertaisesti tehty että linjasto per automalli. Käsityönä erikseen testimallit.
 
En kans äkkiä usko tuohon isompaan akkuun, silloin sen fyysinenkin koko muuttuu. Ja kun auto on tehty tuolle nykyiselle akkukoolle.... Miten se sen sinne rakenteisiin sais (taloudellisesti) integroitua, muutokset vaatis melkeinpä uutta mallia ellei rakenteita muokattu tähän päivitykseen sitä silmälläpitäen.
 
En kans äkkiä usko tuohon isompaan akkuun, silloin sen fyysinenkin koko muuttuu. Ja kun auto on tehty tuolle nykyiselle akkukoolle.... Miten se sen sinne rakenteisiin sais (taloudellisesti) integroitua, muutokset vaatis melkeinpä uutta mallia ellei rakenteita muokattu tähän päivitykseen sitä silmälläpitäen.
Ellei nykyiseen akkuun ole jätetty tyhjää tilaa, että voi tarjota myöhemmin isommalla akulla olevaa? Tai sitten tehokkaammilla kennoilla saisi samaan tilaan enemmän energiaa? Mutta en nyt usko että kumpikaan näistä olisi totta, mutta tällaiset asiat voisivat mahdollistaa isomman akun tarjoamisen.
 
Taitaa olla se vanha huhu mistä puhuvat. Tuollaisen akun laittaminen tuohon autoon vaatisi kyllä mielestäni jotain muutoksia. Nyt runkona toimii 75 akku johon tulisi 20 lisää niin minne se mahtuisi? Kun runko suunniteltu 75 akulle joka on piripintaan täynnä.

En kans äkkiä usko tuohon isompaan akkuun, silloin sen fyysinenkin koko muuttuu. Ja kun auto on tehty tuolle nykyiselle akkukoolle.... Miten se sen sinne rakenteisiin sais (taloudellisesti) integroitua, muutokset vaatis melkeinpä uutta mallia ellei rakenteita muokattu tähän päivitykseen sitä silmälläpitäen.

Se nykyinen akku taitaa olla vanhojen kennojen mukaan mitoitettu. Nythän on olisi ilmeisesti ainakin LG:ltä saatavissa uusia saman kokoisia kennoja, joissa energiatiheys kovempi. Toki se energiatiheys ei noin paljon ole voinut parantua, että 75kWh akun tilaan saisi tehtyä 95kWh akun...
 
Täyttä spekulaatiota mielestäni. Kunhan nyt ensin myynti sakkaa pahasti niin siinä vaiheessa isompiakkuisen -päivitys voi olla mahdollinen. Toki tuossa kohtaa alustallekin pitää jotain tehdä, kun painoa tulee reilusti lisää.
 
Tulikos tuon facelift Y:n muodossa jotakin, joka poistaa tarvetta "sexy buttoneille"?
Vai onko edelleen sexy buttoneiden tarve ilmeinen tekniikasta ja ajonparannusasioista kiinnostuneille?
 
Se nykyinen akku taitaa olla vanhojen kennojen mukaan mitoitettu. Nythän on olisi ilmeisesti ainakin LG:ltä saatavissa uusia saman kokoisia kennoja, joissa energiatiheys kovempi. Toki se energiatiheys ei noin paljon ole voinut parantua, että 75kWh akun tilaan saisi tehtyä 95kWh akun...

Onhan Y:stä olemassa jo structural battery versio, mitä hyödyntäen voi akun kokoa optimoida paremmin. Y:ssä taitaa olla styroksia paksu kerros edessä lattiassa, kyllä senkin tilan voi muuhun käyttää..
 
Onhan Y:stä olemassa jo structural battery versio, mitä hyödyntäen voi akun kokoa optimoida paremmin. Y:ssä taitaa olla styroksia paksu kerros edessä lattiassa, kyllä senkin tilan voi muuhun käyttää..
Jos viittaat structural batterylla 4680 kennoilla varustettuun versioon, niin sellaista ei ole enää edes olemassa (valmisteta). Oli umpisurkea akku ominaisuuksiltaan ja valmistus lopetettiin jo aikoja sitten.
 
Jos viittaat structural batterylla 4680 kennoilla varustettuun versioon, niin sellaista ei ole enää edes olemassa (valmisteta). Oli umpisurkea akku ominaisuuksiltaan ja valmistus lopetettiin jo aikoja sitten.

Juu mutta jos tuota tekniikkaa käyttäisi muiden kennojen kanssa.
 
Tulikos tuon facelift Y:n muodossa jotakin, joka poistaa tarvetta "sexy buttoneille"?
Vai onko edelleen sexy buttoneiden tarve ilmeinen tekniikasta ja ajonparannusasioista kiinnostuneille?
Uudessa voi säätää regeniä ja kytkeä nelivedon päälle pysyvästi näytöstä. Ilmeisesti nykyään löytyy kaikki laturit myös navista jolloin esilämmitysnappia ei ehkä tarvitse.

Niiden lisäksi olen käyttänyt s3xy appia/knobbia seuraamaan mm. akun lämpötilaa, tehonkulutusta, nelivedon toimintaa. Ja pakittaessa hyvä peilin kallistuksen/tummennuksen/taiton pikasäätö.

Mutta sanoisin että tärkeimmät alkaa olla vakiona viimeinkin. Sexyn Drift mode lienee hyvä leikkimiseen etenkin jos ei ole Performance-mallia, jossa voi säätää track modessa asioita.
 
Uudessa voi säätää regeniä ja kytkeä nelivedon päälle pysyvästi näytöstä. Ilmeisesti nykyään löytyy kaikki laturit myös navista jolloin esilämmitysnappia ei ehkä tarvitse.

Niiden lisäksi olen käyttänyt s3xy appia/knobbia seuraamaan mm. akun lämpötilaa, tehonkulutusta, nelivedon toimintaa. Ja pakittaessa hyvä peilin kallistuksen/tummennuksen/taiton pikasäätö.

Mutta sanoisin että tärkeimmät alkaa olla vakiona viimeinkin. Sexyn Drift mode lienee hyvä leikkimiseen etenkin jos ei ole Performance-mallia, jossa voi säätää track modessa asioita.
Saako knobbiin suunnan valinnan?
 
Onnistuukohan noilla buttoneilla ratinlämmittimen (ja takapenkkien-) aktivointi jos ne on autoon asennettu mutta ei ”ostettu”?
 
Millaisia akun Soh-lukemia ootte saanu Tesloillenne? Käytättekö Tessie-appia vai Teslan omaa huoltotilan testiä? Onko niissä ollut eroa mittaustuloksissa?

Täällä M3 AWD Long Range vm.2020 ja rapia 52 tkm ajettu niin Soh oli Tessien mukaan 91,79% (graafissa hiukan alle keskiarvon). Ikää tuolla 4,5 v, mutta kilsoja kohtuu vähän.

Pitää tekassa joku päivä se Teslan oma Soh-testi.

----
Premium-connectivity: ilmeisesti maksaa sen vajaa 10€ kuussa? En näe oikein lisäarvoa tuolle paitsi ne takapenkin istuinlämmittimien säädöt. Onko näistä Teslalla koskaan mitään kamppiksia?

Jos ostais Tessien:n lifetime lisenssin, niin siinähän olis ne takapenkinlämppäreidenki säädöt samassa apissa.
 
Taitaa olla se vanha huhu mistä puhuvat. Tuollaisen akun laittaminen tuohon autoon vaatisi kyllä mielestäni jotain muutoksia. Nyt runkona toimii 75 akku johon tulisi 20 lisää niin minne se mahtuisi? Kun runko suunniteltu 75 akulle joka on piripintaan täynnä.
Onhan tuohon samaan runkoon saanut pitkään 82:sta akkua kuitenkin?

Piitä lisäämällä uusimmat kännykköiden akut ovat kasvaneet nyt melkein 20%, joten jos Tesla saisi jonkun tuotantolaitoksen toimittamaan uusia kennoja, niin niistä voisi hyvin riittää kalliimpaan erikoismalliin jonka hintaa ja saatavuutta säädetään sitä mukaa kun kennojen saatavuus paranee.

Sama +15-20% parannus on luvassa kaikille jotka jaksavat upgradettaa valmistusprosessinsa.
 
Millaisia akun Soh-lukemia ootte saanu Tesloillenne? Käytättekö Tessie-appia vai Teslan omaa huoltotilan testiä? Onko niissä ollut eroa mittaustuloksissa?

Täällä M3 AWD Long Range vm.2020 ja rapia 52 tkm ajettu niin Soh oli Tessien mukaan 91,79% (graafissa hiukan alle keskiarvon). Ikää tuolla 4,5 v, mutta kilsoja kohtuu vähän.

Pitää tekassa joku päivä se Teslan oma Soh-testi.

----
Premium-connectivity: ilmeisesti maksaa sen vajaa 10€ kuussa? En näe oikein lisäarvoa tuolle paitsi ne takapenkin istuinlämmittimien säädöt. Onko näistä Teslalla koskaan mitään kamppiksia?

Jos ostais Tessien:n lifetime lisenssin, niin siinähän olis ne takapenkinlämppäreidenki säädöt samassa apissa.
Akku varmaan kuluu ensin hieman ennemmän ja sitten tasaantuu?


MS 90D fl 2016 ja 227tkm. Tessien mukaan 87%. Sitä auton omaa testiä tuossa ei ole. Eikä kyllä ole voimavirtaakaan saatavilla. 13A virralla olen vaan ladannut.

Screenshot_2025-02-23-21-33-16-75_965bbf4d18d205f782c6b8409c5773a4.jpg

Tuossa on Premium-connectivity, mutta eipä siitä taida yhtään mitään hyötyä olla?
 
Akku varmaan kuluu ensin hieman ennemmän ja sitten tasaantuu?


MS 90D fl 2016 ja 227tkm. Tessien mukaan 87%. Sitä auton omaa testiä tuossa ei ole. Eikä kyllä ole voimavirtaakaan saatavilla. 13A virralla olen vaan ladannut.

Screenshot_2025-02-23-21-33-16-75_965bbf4d18d205f782c6b8409c5773a4.jpg

Tuossa on Premium-connectivity, mutta eipä siitä taida yhtään mitään hyötyä olla?
Okei 👍 Hyvässä kunnossa sulla akku, vaikka kilsojakin jo kivasti tullu 😊 Joo, vissiin eka vuosi 4-5% ja sitte 1-2% vuosittain riippuu miten latailee ym.

Eikö se Premium connectivityssä ole juuri ne takapenkin lämmittäjät? Ilman sitä palvelua ei saa takapenkkiläiset kankkuja kuumaksi 😬 paitsi sitte Tessiellä.
 
Tuolla listaus mitä kuuluu premium connectivityyn.

Ihan mielenkiinnosta kyselen, teettekö noita akkutestejä ihan omasta mielenkiinnosta vai minkä takia? Ymmärrän akkutestit siinä vaiheessa kun on akkutakuu menossa umpeen tai on ostamassa reippaammin ajettua yksilöä mutta muutenhan tuolla ei taida olla kuin viihdearvo. Teslalla ja varmaan muillakin valmistajilla kun on SOH rajana on 70% että ryhdyttäisiin takuuseen vaihtamaan akkua.
 
Millaisia akun Soh-lukemia ootte saanu Tesloillenne? Käytättekö Tessie-appia vai Teslan omaa huoltotilan testiä? Onko niissä ollut eroa mittaustuloksissa?

Täällä M3 AWD Long Range vm.2020 ja rapia 52 tkm ajettu niin Soh oli Tessien mukaan 91,79% (graafissa hiukan alle keskiarvon). Ikää tuolla 4,5 v, mutta kilsoja kohtuu vähän.

Pitää tekassa joku päivä se Teslan oma Soh-testi.

----
Premium-connectivity: ilmeisesti maksaa sen vajaa 10€ kuussa? En näe oikein lisäarvoa tuolle paitsi ne takapenkin istuinlämmittimien säädöt. Onko näistä Teslalla koskaan mitään kamppiksia?

Jos ostais Tessien:n lifetime lisenssin, niin siinähän olis ne takapenkinlämppäreidenki säädöt samassa apissa.
Premiumia et tarvitse tuohon istuinlämmittimien säätöön.
Jos sinulla on Long Range ja AWD, niin tässä tulisi olla takapenkkien lämmitys kyllä vakiona. Vain SR mallista ne puuttuivat aluksi kunnes 2021 kesän jälkeen tulivat vakioiksi.
Onhan tuohon samaan runkoon saanut pitkään 82:sta akkua kuitenkin?

Piitä lisäämällä uusimmat kännykköiden akut ovat kasvaneet nyt melkein 20%, joten jos Tesla saisi jonkun tuotantolaitoksen toimittamaan uusia kennoja, niin niistä voisi hyvin riittää kalliimpaan erikoismalliin jonka hintaa ja saatavuutta säädetään sitä mukaa kun kennojen saatavuus paranee.

Sama +15-20% parannus on luvassa kaikille jotka jaksavat upgradettaa valmistusprosessinsa.
USAssa kyllä tulee 81kwh akulla. Tuohon pitäisi se melkein 20% saada lisää energiatiheyttä, että oltaisiin siellä 95kwh:ssa eli teknillisesti maksimit?
Panasonicin akut ovat aina olleet energian osalta parempia kuin LG mitä Eurooppa/Kiina käyttää. LG:lta oli tulossa uudempaa sukupolvea mutta sekään ei tainut nostaa näin paljoa kuitenkaan 75kwh akun energiaa. Pitäisi melkein 30% saada enemmän irti, jotta oltaisiin 95:ssa.
 
Ihan mielenkiinnosta kyselen, teettekö noita akkutestejä ihan omasta mielenkiinnosta vai minkä takia? Ymmärrän akkutestit siinä vaiheessa kun on akkutakuu menossa umpeen tai on ostamassa reippaammin ajettua yksilöä mutta muutenhan tuolla ei taida olla kuin viihdearvo. Teslalla ja varmaan muillakin valmistajilla kun on SOH rajana on 70% että ryhdyttäisiin takuuseen vaihtamaan akkua.
Mulla oli se ilmainen 2 viikon kokeilujakso Tessie sovellukseseta. Sovellus laskee latauksista sen SOH lukeman automaattisesti. Otin vaan mielenkiinnosta kuvankaappauksen talteen.

Tessie näyttää myös arvion lataussykleistä. 1030 sykliä. Mutta tuo lukema ei välttämättä pidä paikkaansa?
Screenshot_2025-02-23-22-18-46-79_965bbf4d18d205f782c6b8409c5773a4.jpg
 
Tuolla listaus mitä kuuluu premium connectivityyn.

Ihan mielenkiinnosta kyselen, teettekö noita akkutestejä ihan omasta mielenkiinnosta vai minkä takia? Ymmärrän akkutestit siinä vaiheessa kun on akkutakuu menossa umpeen tai on ostamassa reippaammin ajettua yksilöä mutta muutenhan tuolla ei taida olla kuin viihdearvo. Teslalla ja varmaan muillakin valmistajilla kun on SOH rajana on 70% että ryhdyttäisiin takuuseen vaihtamaan akkua.
Ihan oman mielenkiinnon piikkiin menee suurimmaksi osaksi 😉 Lisäksi ihan kiva tietää ns. akun oma lähtötaso ja miten se kehittyy vuosien varrella. Ajatuksena on pitää tätä kuiten useampi vuosi 👍
 
Premiumia et tarvitse tuohon istuinlämmittimien säätöön.
Jos sinulla on Long Range ja AWD, niin tässä tulisi olla takapenkkien lämmitys kyllä vakiona. Vain SR mallista ne puuttuivat aluksi kunnes 2021 kesän jälkeen tulivat vakioiksi.

USAssa kyllä tulee 81kwh akulla. Tuohon pitäisi se melkein 20% saada lisää energiatiheyttä, että oltaisiin siellä 95kwh:ssa eli teknillisesti maksimit?
Panasonicin akut ovat aina olleet energian osalta parempia kuin LG mitä Eurooppa/Kiina käyttää. LG:lta oli tulossa uudempaa sukupolvea mutta sekään ei tainut nostaa näin paljoa kuitenkaan 75kwh akun energiaa. Pitäisi melkein 30% saada enemmän irti, jotta oltaisiin 95:ssa.
Ahaa okei, no hyvä tietää tuo penkinlämmittäjistä 👍
 
Onhan tuohon samaan runkoon saanut pitkään 82:sta akkua kuitenkin?

Piitä lisäämällä uusimmat kännykköiden akut ovat kasvaneet nyt melkein 20%, joten jos Tesla saisi jonkun tuotantolaitoksen toimittamaan uusia kennoja, niin niistä voisi hyvin riittää kalliimpaan erikoismalliin jonka hintaa ja saatavuutta säädetään sitä mukaa kun kennojen saatavuus paranee.

Sama +15-20% parannus on luvassa kaikille jotka jaksavat upgradettaa valmistusprosessinsa.
En näe ongelmaa nykyiseen runkoon lyödä 95kwh akkua, josta ollut huhua varmaan 2022 asti kun on jo todettu että noita 4680 soluja menee enemmän kuin se 830 kpl. Esim. Stellantiksella 101kwh akkupaketti ja akseliväli yli 10cm pienempi. Kiinaan tulossa saksalaisten tyyliin lang-malli pidennetyllä akselivälillä loppuvuodesta?

Ensi vuodelle energia tiheämpiä 4680 soluja kehitteillä, jolloin hyvin todennäköisesti saavat tuon uuden akkutyypin massana tuotantoon (vihdoinkin). Aikaisemmin oli jo wanhasta 2170 formaatista juttua ja Panasonicin roadmap 7v päähän nostaa käytännössä myöskin tämän nykyisen akun kapasiteetin 95kwh.

Vuosia näitä huhuja odotellaan ja just cornerilla tulossa, mutta lukitsen syksy -26 kun tulee tuo super longrange y mallista myyntiin viimeistään. Ei ihmiset ostele näitä midrangeja jos kaipaa polttiksen korviketta kun jokaisella alkaa olemaan tänä vuonna jo noita 100kwh akkupaketteja linjastoissa (stellantis, BMW, Mercedes, VAG, kiinalaiset yms.)
 
Premiumia et tarvitse tuohon istuinlämmittimien säätöön.
Jos sinulla on Long Range ja AWD, niin tässä tulisi olla takapenkkien lämmitys kyllä vakiona. Vain SR mallista ne puuttuivat aluksi kunnes 2021 kesän jälkeen tulivat vakioiksi.
Ahaa okei, no hyvä tietää tuo penkinlämmittäjistä 👍
SR malliinkin saa ilmeisesti takapenkin lämmityksen ostettua/aktivoitua sieltä Tesla sovelluksesta. Jos siis ei ole jo valmiina.
 
Ihan mielenkiinnosta kyselen, teettekö noita akkutestejä ihan omasta mielenkiinnosta vai minkä takia? Ymmärrän akkutestit siinä vaiheessa kun on akkutakuu menossa umpeen tai on ostamassa reippaammin ajettua yksilöä mutta muutenhan tuolla ei taida olla kuin viihdearvo. Teslalla ja varmaan muillakin valmistajilla kun on SOH rajana on 70% että ryhdyttäisiin takuuseen vaihtamaan akkua.
On näitä ihan mielenkiintoista seurata ja koittaa olla perillä auton sielunelämästä. Tai siis en ole itsekään mitään SoH-testiä tehnyt, mutta TeslaMate kerää dataa aina.

Mulla näyttää 3P:n health-arvoksi 3v / 45 tkm kohdalla 99.4%, mikä ei kyllä varmastikaan pidä paikkaansa. Kuvaajasta jos katsoo niin syy arvolle lienee selvä: pari tuumaa pienempiin vanteisiin ja kitkarenkaisiin vaihto, joka pompautti kapasiteettiarviot uusiin lukemiin. Toisaalta en tiedä oliko tuo kesärenkaiden arviokaan ihan oikein, eli kyllä se oikea testi pitäisi tehdä jos asia oikeasti kiinnostaisi.
1000029729.png
 
Tuntuu olevan kovasti kaikennäköistä lupailua nyt ilmassa. Tietysti tuossakin voi kysyä mitä "launch" tarkoittaa. Tulossa heti uuden roasterin jälkeen?
 
On näitä ihan mielenkiintoista seurata ja koittaa olla perillä auton sielunelämästä. Tai siis en ole itsekään mitään SoH-testiä tehnyt, mutta TeslaMate kerää dataa aina.

Mulla näyttää 3P:n health-arvoksi 3v / 45 tkm kohdalla 99.4%, mikä ei kyllä varmastikaan pidä paikkaansa. Kuvaajasta jos katsoo niin syy arvolle lienee selvä: pari tuumaa pienempiin vanteisiin ja kitkarenkaisiin vaihto, joka pompautti kapasiteettiarviot uusiin lukemiin. Toisaalta en tiedä oliko tuo kesärenkaiden arviokaan ihan oikein, eli kyllä se oikea testi pitäisi tehdä jos asia oikeasti kiinnostaisi.

Teslamateen en luottaisi, mulla näyttää tältä (3P -23):

1740352072497.png

1740351867575.png


Tossa ~30tkm kohdalla Teslamatesta tuli uusi versio (1.32), renkaiden vaihdolla ei ole ollut itsellä vaikutusta arvoihin. Mullakin talvella tuumaa kesäsiä pienemmät.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
269 086
Viestejä
4 657 676
Jäsenet
76 340
Uusin jäsen
Revel

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom