Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Palstalaiset vois joukkovoimalla ehkäpä jopa vaikuttaa, kävin fiksailemassa pari kohtaa omalta kylältä jossa AP saattaa vetäistä aivan käsittämättömät hidastukset ja nopeusrajoituksen hihasta, näyttää löytyvän syy tuolta Mapsharesta niihin.

Korjatkaa omilla nurkillanne, ehkä se jopa tästä iloksi muuttuu.
Näyttäisi ainakin kehä 3:lla oleva haamujarrutuspaikka löytyvän tuolta Tomtomin karttapohjasta. Mutkia karttadatassa tuossa suoralla kehätiellä ja aiheuttaa haamuja auton kuvitellessa hidastavansa mutkaan.

Kehä 2:sta pohjoiseen ajettaessa tapahtuvan vakiohidastuksen syytä ei tuolla karttadatassa näkynyt.

Screenshot 2024-12-06 at 6.31.48.png
 
Viimeksi muokattu:
Antero toimii mielestäni paremmin kun keskustelua on seurannut, mutta kiitos ilmeisesti noiden älykellomarkkinoiden käyttösofta heittelyn takia Tesla valitsi kehitykseen pysyvyyttä & Applen kellon.

Kai se kello itsenäisenä toimii, e-sim versio varsinkin? Ehkei 6/5 Anteron parina, mut... Joku joka noiden härpäkkeiden kans elää saa kertoa?
 
Parhaat vinkit lasien jäätymisen hanskaamiseen? Ensimmäinen talvi karmittoman auton kanssa. Ässä aina taivasalla parkissa ja äsken oli niin jäässä, ettei mikään ovi auennut. Aikansa naputtelemalla kuskin lasi liikahti sen verran, että karmia raapimalla aukesi. Defrosti oli 20min hurrannut neljän asteen pakkasessa (oli tosin pari päivää seissyt ja saanut pakastua rauhassa).

Tuota olen laittanut syksyisin kaikkiin lasien, ovien ja frunkin tiivisteisiin eikä ongelmia ole ollut.
 
Alkaapa taas hahmottumaan tilanne.
Aikaisemmin kun oli ongelmia näiden kameroiden näkyvyyden kannalta niin näyttäisi ongelma liittyvän mahdollisesti tuulilasin vastuksiin. Aikaisemmin Tesla käytti vastuksia joita meni tiheästi poikittain tuon etukameroiden kohdalla. Nyt uudemmissa on vaihdettu kolmeen soikiomalliseen. Tässä ei nyt näytä riittävän enää tehot huurun poistamiseen. Vaan soikioiden sisälle jää huuru mikä estää kameraa näkemästä kun pitäisi tehdä toisinpäin.

Vaikka autoa esilämmittää sen 15-30min aamuisin ja kamerat näyttävät puhtailla niin ajossa viima alkaa huurruttamaan näitä. Esilämmitys ei siis poista tarpeeksi kosteutta ilmasta. On minulla autossa iso kosteudenpoistaja mutta ei se tunnu auttavan.

Näillä näkymin aina kotoa lähtiessä kun auto on ulkona pysäköitynä, niin ACC/AP ei tule toimimaan koko talvena. Kun taas saa auton lämpimään halliin, niin sitten kyllä toimii. Syynä taitaa olla taas Teslan halpuutus/design muutokset mitkä pilaavat toiminnallisuuksia.

Kokeilin jo raottaa tuota muovia mutta ei auttanut saamaan lisäilmaa. Laitoin paksuja paloja paperia mikä pitäisi kameroita suojaavan muovin raollaan. Pitää seuraavaksi koittaa tunkea pussi sinne jos se vaikka imisi kosteuden pois.

Kyselin asiaa myös tuulilasin vaihtaneelta firmalta. Vastauksena että muita laseja ei Teslalta saa enää ja toimenpiteet ovat
- Vaihtaa suodatin uuteen, oman vaihdoin syksyllä
- Matot ei saa olla märkiä
- Pitää ilmastointi automaatilla keski/nopein tuuletus (auto jossa automaattinen ilmastointi ja käyttävä voi vaihtaa tuulettimien nopeutta, kertoo että on kyllä purkkaviritys)

Jos ei auta niin Teslaan yhteys. Teslan vastaus oli että normaalia kun ilmat kylmenee ja tuulilasin huurteenesto auttaa. Eli lämmitys maksimiin.

Kumminkin vaakavastukset toimivat viime talvena ongelmitta.

Facebookissa on myös juttua, että uusimmat päivitykset ovat energiaoptimoineet lämmitystehoja eli pumpun toimintaa on rajoitettu mikä vaikuttaa suoraan nykyiseen lämmitykseen paikallaan että ajossa. Tämä lienee tehty sen takia että pumput eivät hajoaisi enää.

Muitakin purkkavirityksiä on todettu mutta vielä ei näy talvirajoitukset mitkä yleensä tulevat esiin kun auto huomaa olevan kylmässä.

Edit. Vastusten osalta lasissa on vain kaksi soikiota oikealle ja vasemmalle. Keskimmäinen jää tähän väliin.
 
Viimeksi muokattu:
Alkaapa taas hahmottumaan tilanne.
Aikaisemmin kun oli ongelmia näiden kameroiden näkyvyyden kannalta niin näyttäisi ongelma liittyvän mahdollisesti tuulilasin vastuksiin. Aikaisemmin Tesla käytti vastuksia joita meni tiheästi poikittain tuon etukameroiden kohdalla. Nyt uudemmissa on vaihdettu kolmeen soikiomalliseen. Tässä ei nyt näytä riittävän enää tehot huurun poistamiseen. Vaan soikioiden sisälle jää huuru mikä estää kameraa näkemästä kun pitäisi tehdä toisinpäin.

Vaikka autoa esilämmittää sen 15-30min aamuisin ja kamerat näyttävät puhtailla niin ajossa viima alkaa huurruttamaan näitä. Esilämmitys ei siis poista tarpeeksi kosteutta ilmasta. On minulla autossa iso kosteudenpoistaja mutta ei se tunnu auttavan.

Näillä näkymin aina kotoa lähtiessä kun auto on ulkona pysäköitynä, niin ACC/AP ei tule toimimaan koko talvena. Kun taas saa auton lämpimään halliin, niin sitten kyllä toimii. Syynä taitaa olla taas Teslan halpuutus/design muutokset mitkä pilaavat toiminnallisuuksia.

Kokeilin jo raottaa tuota muovia mutta ei auttanut saamaan lisäilmaa. Laitoin paksuja paloja paperia mikä pitäisi kameroita suojaavan muovin raollaan. Pitää seuraavaksi koittaa tunkea pussi sinne jos se vaikka imisi kosteuden pois.

Kyselin asiaa myös tuulilasin vaihtaneelta firmalta. Vastauksena että muita laseja ei Teslalta saa enää ja toimenpiteet ovat
- Vaihtaa suodatin uuteen, oman vaihdoin syksyllä
- Matot ei saa olla märkiä
- Pitää ilmastointi automaatilla keski/nopein tuuletus (auto jossa automaattinen ilmastointi ja käyttävä voi vaihtaa tuulettimien nopeutta, kertoo että on kyllä purkkaviritys)

Jos ei auta niin Teslaan yhteys. Teslan vastaus oli että normaalia kun ilmat kylmenee ja tuulilasin huurteenesto auttaa. Eli lämmitys maksimiin.

Kumminkin vaakavastukset toimivat viime talvena ongelmitta.

Facebookissa on myös juttua, että uusimmat päivitykset ovat energiaoptimoineet lämmitystehoja eli pumpun toimintaa on rajoitettu mikä vaikuttaa suoraan nykyiseen lämmitykseen paikallaan että ajossa. Tämä lienee tehty sen takia että pumput eivät hajoaisi enää.

Muitakin purkkavirityksiä on todettu mutta vielä ei näy talvirajoitukset mitkä yleensä tulevat esiin kun auto huomaa olevan kylmässä.
Muistaakseni tarvikelasia saa vanhanmallisilla vastuslangoilla.
 
Kyllähän noita automaatti-ilmastointeja puhallinsäädöllä on ja hyvä homma onkin, koska mieltymykset vaihtelee. Volvoissa oli ja BMW:ssä on, Renusta en muista.

Silti kakka homma tuo designin muutos vastuksille.
 
Tuli ajeltua äsken Helsinki - Tampere motari päästä päähän. Aivan täydellinen susi oli kaikki ajamista "tukeva" automaatio. Vakkari putosi varoittamatta 6-7 kertaa matkan aikana pois päältä ja tuulilasinpyyhkimet toimi jäätävän huonosti, jatkuvaa käsin säätämistä ja pakotettua eri asetusten välillä vekslaamista. Pyyhkii kun lasi on kuiva ja ei pyyhi kun autosta ei näe mitään ulos.

Pääosin asiat toimii riittävän ok, että ei mene hermot. Mutta tänään oli taas sellainen ajokeli (loskaa ja autojen nostamaa tihkua), että mikään vaan ei toimi.
 
Jos oli loskaa niin vakkarit lähtee aina autoista pois kun abs huomaa luiston/nopeuseron.
 
Tuli ajeltua äsken Helsinki - Tampere motari päästä päähän. Aivan täydellinen susi oli kaikki ajamista "tukeva" automaatio. Vakkari putosi varoittamatta 6-7 kertaa matkan aikana pois päältä ja tuulilasinpyyhkimet toimi jäätävän huonosti, jatkuvaa käsin säätämistä ja pakotettua eri asetusten välillä vekslaamista. Pyyhkii kun lasi on kuiva ja ei pyyhi kun autosta ei näe mitään ulos.

Pääosin asiat toimii riittävän ok, että ei mene hermot. Mutta tänään oli taas sellainen ajokeli (loskaa ja autojen nostamaa tihkua), että mikään vaan ei toimi.
Samaa käytöstä on täälläkin. Hyvällä kelillä nuo automaatiot toimii hyvin, mutta sitten tollanen kunnon kurakeli ja autoista lentävä moska saa vakkarin ja pyyhkimet ihan sekaisin. Pitää kokoajan itse säätää pyyhkijöitä ja jatkuvalla syötällä pestä tuulilasia, että vakkari ei ala hidastamaan vauhtia.

Heittämällä auton heikoin puoli. Kesällä toimii hyvin ja unohtaa nuo kukkaset, mutta sitten talvella tulee nää vakkari, pyyhin, automaattinen huurteenpoisto, yms ongelmat niin tulee muut merkit taas mieleen.
 
Kun tutka poistettiin sitä pidettiin hyvänä asiana, että nyt ei ole ongelmia kun se oli aina jäässä ja loskan peitossa. Mutta kuitenkin nyt kamerapohjainen tekee samaa.

Ympäri mennään ja yhteen tullaan.
 
Löysin Teslan ryhmästä mielenkiintoisen keskustelun.

Palstalaiset vois joukkovoimalla ehkäpä jopa vaikuttaa, kävin fiksailemassa pari kohtaa omalta kylältä jossa AP saattaa vetäistä aivan käsittämättömät hidastukset ja nopeusrajoituksen hihasta, näyttää löytyvän syy tuolta Mapsharesta niihin.

Korjatkaa omilla nurkillanne, ehkä se jopa tästä iloksi muuttuu.
Kävin raportoimassa Oulu-Ii-Oulu AP hidastelukohdat. Saa nähdä kauanko menee, että korjaavat... tabletilla tsekkasin ja raportoin. Jos ei tuolla korjaudu, niin sit pitänee tehdä tunkat ja säätää kunnolla.
 
Viimeksi muokattu:
Mitäs puhdistusainetta olette käyttäneen auton sisäpinnoille? Penkit, kojelauta ym. Ilmeisesti ihan vedellä ja saippualla sekä baby wipesilläkin pärjää, mutta jotain oikeaa puhdistusainetta tekisi mieli kokeilla. Youtubesta löytyy kyllä aiheesta videoita, mutta suurin osa jenkkiläisiä, jolloin noita tuotteita ei juuri täältä päin saa
 
Löysin Teslan ryhmästä mielenkiintoisen keskustelun.

Palstalaiset vois joukkovoimalla ehkäpä jopa vaikuttaa, kävin fiksailemassa pari kohtaa omalta kylältä jossa AP saattaa vetäistä aivan käsittämättömät hidastukset ja nopeusrajoituksen hihasta, näyttää löytyvän syy tuolta Mapsharesta niihin.

Korjatkaa omilla nurkillanne, ehkä se jopa tästä iloksi muuttuu.
Kävin tsekkailemassa itseäni ärsyttävää kohtaa, leivonmäen eteläpuolella nelostiellä. Siinä tesla tiputtaa tiputtaa kesken satasen tien hetkeksi 50 rajoitukselle, ei selitä TomTomin palvelu tätä, sielä oli nimittäin oikein.
 
Kuulostaa vähän höpöltä tuo, että tuo karttajuttu vaikuttaisi noin paljon. Kyllä se taitaa vaan olla haamujuttuja. Koska Tomtomin dataa käyttää varmaan muutkin valmistajat, niin olisi näillä samat ongelmat.
 
Kuulostaa vähän höpöltä tuo, että tuo karttajuttu vaikuttaisi noin paljon. Kyllä se taitaa vaan olla haamujuttuja. Koska Tomtomin dataa käyttää varmaan muutkin valmistajat, niin olisi näillä samat ongelmat.
Teslan autopilotin heikkous onkin siinä, että se ottaa käyttäytymisessä huomioon myös tuon karttadatan esim. mutkien osalta eikä pelkästään käyttäydy sen perusteella mitä kamerat näkee.

En tiedä miten muiden valmistajien autopilotit käyttäytyy, ottavatko karttadatan huomioon mutka/kurvi käyttäytymisessä.
 
Kuulostaa vähän höpöltä tuo, että tuo karttajuttu vaikuttaisi noin paljon. Kyllä se taitaa vaan olla haamujuttuja. Koska Tomtomin dataa käyttää varmaan muutkin valmistajat, niin olisi näillä samat ongelmat.
Haamujakin on monenlaisia.

Mikä muu selittäisi, että toistuvasti samassa kohdassa, tilanteesta riippumatta, ilman mitään näkyvää syytä nopeusrajoitus putoaa yllättäen viiteenkymppiin? Joku dataan liittyvä ongelma sen on oltava.

Sitten on näitä tietyissä tilanteissa toistuvasti ilmeneviä, melko selvästä syystä johtuvia haamujarrutuksia ilman nopeusrajoituksen muuttumista. Esim. rekka tulee vastaan Norjan kapeilla mutkateillä, tai joku tulee rampissa sopivalla kulmalla ja nopeudella.

Ehkä vielä erikseen tapaukset, joille ei keksi mitään erityistä syytä, vaan tapahtuu satunnaisissa paikoissa ja olosuhteissa. En itse kauheasti vakkarilla aja, niin ei nyt tule mieleen onko tällaisia juurikaan.
 
Ihmisapinan mieli yrittää keksiä kohinasta jotain trendiä tai korrelaatiota. Tuommoinen kameraneuroverkkohässäkkä on musta laatikko joka jarruttelee milloin missäkin ja edes sen tekijät eivät tiedä miksi.
 
Ihmisapinan mieli yrittää keksiä kohinasta jotain trendiä tai korrelaatiota. Tuommoinen kameraneuroverkkohässäkkä on musta laatikko joka jarruttelee milloin missäkin ja edes sen tekijät eivät tiedä miksi.
Aika monella ne ei jarruttele millon missäki. Model Y ollut maailman myydyin auto eli ihan normipulliaisetkin pärjää niillä ja suosittelee niitä lähipiirilleen. Ehkä kannattaa pysyttäytyä omissa kokemuksissa ja jättää yleistykset pois.
 
Aika monella ne ei jarruttele millon missäki. Model Y ollut maailman myydyin auto eli ihan normipulliaisetkin pärjää niillä ja suosittelee niitä lähipiirilleen. Ehkä kannattaa pysyttäytyä omissa kokemuksissa ja jättää yleistykset pois.
Tottakai se on myydyin auto kun sitä on myyty millä tarjouksilla läpi vuoden. Ihminen vain nyt ostaa sitä mikä on halvinta ja Teslalla on vielä tietty statussymboliikka.
Mutta ei ole vastapuolellakaan tarkkaa tietoa miten se tunnistaa tai toimii ajaessa, onko se karttadata, haamut tai jotain muuta.
 
Viimeksi muokattu:
Eikö se Teslan pitänyt osata lukea liikennemerkit eikä rajapinnan kautta saatava tieto ollut tarpeellista? Jotenkin muistelen tällaisen vastaanoton saaneeni kun ihmettelin mikseivät ota Väylän rajapinnan kautta oikeita rajoituksia.
 
Eikö se Teslan pitänyt osata lukea liikennemerkit eikä rajapinnan kautta saatava tieto ollut tarpeellista? Jotenkin muistelen tällaisen vastaanoton saaneeni kun ihmettelin mikseivät ota Väylän rajapinnan kautta oikeita rajoituksia.
Kyllähän fsd ainakin jenkeissä lukee liikennemerkeistä nopeudet mutta en ole varma noudattaako lukemaansa joka tilanteessa vai ajaako karttadata tunnistuksen yli. Saattoi toiminnallisuus muuttua kuin pienet tiet ja moottoritiet pinot yhdistettiin yhdeksi pinoksi. EU:ssa voi olla joku eri softa käytössä kun FSD:ta ei liene ole hyväksytty tiekäyttöön. Herää myöskysymys onko fsd ja joku kaistallapito sama pino vai eri pino,... ts. monimutkainen asia kun on eri softaversioita, säännöksiä ja toiminnallisuutta

Antaa uskoa, että fsd vois joku päivä toimia. Vielähän tuo munaili paikoitellen, mutta teki myös asioita mitä ei ennen osannut ja hyvin ennakkoon+ihmismäisesti
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Viimeksi muokattu:
Eikö se Teslan pitänyt osata lukea liikennemerkit eikä rajapinnan kautta saatava tieto ollut tarpeellista? Jotenkin muistelen tällaisen vastaanoton saaneeni kun ihmettelin mikseivät ota Väylän rajapinnan kautta oikeita rajoituksia.
AP käytössä Tesla osaa kyllä lukea mutta karttadata ylikirjoittaa sen lukeman. Toki nyt on myös ollut hiukan ongelmia lukea 60-merkkiä, jos edes toisinaan lukee edes tätä. Motarilla ei osaa lukea ainuttakaan merkkiä, ehkä tulevaisuudessa voisi osata mutta kamerat eivät tue LED-merkkejä laisinkaan.
 
AP käytössä Tesla osaa kyllä lukea mutta karttadata ylikirjoittaa sen lukeman. Toki nyt on myös ollut hiukan ongelmia lukea 60-merkkiä, jos edes toisinaan lukee edes tätä. Motarilla ei osaa lukea ainuttakaan merkkiä, ehkä tulevaisuudessa voisi osata mutta kamerat eivät tue LED-merkkejä laisinkaan.
HW4 kamerat taitaa osata
 
Joitakin vuosia sitten oli, että Sonyn kamera olisi tullut mikä osaisi mutta nykyään nämä ovat Samsungin kameroita ja näistä ei tarkempaa tietoa ainakaan julkisesti ole tullut.
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Ainakin tuossa HW3 kamerakuvasta led taulusta ei saa selvää mutta HW4 kamerakuvasta saa.
 
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Ainakin tuossa HW3 kamerakuvasta led taulusta ei saa selvää mutta HW4 kamerakuvasta saa.

Käytetäänkö tätä dataa? En ole kuullut, että motarilla olisi lukenut näitä.
 
Autoliiton sivuilla (Moottori) on juttu Teslan haamuista ja kaverista, joka päätti valittaa kuluttajariitalautakuntaan, mut en ole huomannu, että sinne on tullu tuommoinen suljettu + osio jota ei pääsekään lukemaan ilman tunnuksia, en ole huomannut tehdä vielä niitä.

 
Yleisesti olen ollut tyytyväinen Teslan navigointiominaisuuksiin, mutta nyt kyllä tapahtui jotain käsittämätöntä viikonlopun reissulla. Mennessä Turku->Seinäjoki ehdotti ihan järjellisen reitin, missä lataus Huittisissa. Kuitenkin lähestyttäessä Huittista, halusi väkisin uudelleen reitittää Porin kautta (+1h), ja tälle ei mitään järjellistä syytä löytynyt.. Paluumatkaa syöttäessä ei osannut ehdottaa lyhyintä reittiä Huittisten kautta lähdössä, vaan halusi kurvata Tampereen kautta (taas +1h).
 
Yleisesti olen ollut tyytyväinen Teslan navigointiominaisuuksiin, mutta nyt kyllä tapahtui jotain käsittämätöntä viikonlopun reissulla. Mennessä Turku->Seinäjoki ehdotti ihan järjellisen reitin, missä lataus Huittisissa. Kuitenkin lähestyttäessä Huittista, halusi väkisin uudelleen reitittää Porin kautta (+1h), ja tälle ei mitään järjellistä syytä löytynyt.. Paluumatkaa syöttäessä ei osannut ehdottaa lyhyintä reittiä Huittisten kautta lähdössä, vaan halusi kurvata Tampereen kautta (taas +1h).
Täällä ei isompia lenkkejä tarjoile, mutta aina vähän tuo yrittää vedättää kuten esim tämä paikka. Suoraa voisi kyllä ajaa asfalttitietä, mutta jostain syystä tuo automaattinen haluaa aina ohjata pientalojen hiekkatien kautta. Muut navit ei tuota tee niin teslan navia käytettäessä tulee aina hieman skeptisesti suhtauduttua reitteihin.


1000026469.jpg
 
Täällä ei isompia lenkkejä tarjoile, mutta aina vähän tuo yrittää vedättää kuten esim tämä paikka. Suoraa voisi kyllä ajaa asfalttitietä, mutta jostain syystä tuo automaattinen haluaa aina ohjata pientalojen hiekkatien kautta. Muut navit ei tuota tee niin teslan navia käytettäessä tulee aina hieman skeptisesti suhtauduttua reitteihin.


1000026469.jpg
Tuossa sotilastorpantiellä oli joskus sellainen tietyömaa että tie oli kokonaan poikki niin varmaan siks edelleen kuvittelee että siitä ei voisi ajaa.
 
Yleisesti olen ollut tyytyväinen Teslan navigointiominaisuuksiin, mutta nyt kyllä tapahtui jotain käsittämätöntä viikonlopun reissulla. Mennessä Turku->Seinäjoki ehdotti ihan järjellisen reitin, missä lataus Huittisissa. Kuitenkin lähestyttäessä Huittista, halusi väkisin uudelleen reitittää Porin kautta (+1h), ja tälle ei mitään järjellistä syytä löytynyt.. Paluumatkaa syöttäessä ei osannut ehdottaa lyhyintä reittiä Huittisten kautta lähdössä, vaan halusi kurvata Tampereen kautta (taas +1h).

Mulla yleensä tälläiset johtuu paikallisista liikenneongelmista (jotka saattavat olla sitten poistuneet kun itse pääsee paikalle)

Hyvänä esimerkkinä viime kesänä Latviassa Tesla ajatti 10 kilometrin kiertoreitin pientä hiekkatietä pitkin joka pöilisi ihan tajuttomasti sen takia että alkuperäisellä reitillä oli siltatyömaa, joka hetkellisesti aiheutti hillittömän ruuhkan. Mutta sitten kun saivat taas liikenteen auki niin ei huomannut mitään ongelmaa.

Kannattaa katsoa että onko joku onnettomuus tms. matkan varrella. Mutta ei noi aina selviä.
 
Juuri alkoi puhelin ilmoittelemaan että olisi teslaan päivitys ja nyt on 2024.44.25.2 asentumassa. Kerrankin itselleni tulee ajoissa.

Mutta onko tosiaan niin että videoiden katselu puhelimesta on vain applen ominaisuus? Tuolla ominaisuuslistalla puhutaan että pitää olla tietty ios versio tesla apista, mutta androidista ei puhuta mitään?

Onko noin muutenkin apple parempi Teslan kanssa? Ainakin nyt kelloonkin saa softan. Pitäisiköhän sitä vaihtaa appleen?
Kyllä se niin menee (kuten monen muunkin softan kanssa) että Applen laitteille nuo ominaisuudet tulee ensin. Esim juuri tuo sentry videoiden katselu onnistuu vain iPhonella ja kellosofta on vain Apple Watchille. Videoiden katselu varmasti saapuu Androidille jossain välissä, kellosofta voi sitten olla erijuttu että tekevätkö esim WearOS:lle omaa sovellusta.
 
Kyllä se niin menee (kuten monen muunkin softan kanssa) että Applen laitteille nuo ominaisuudet tulee ensin. Esim juuri tuo sentry videoiden katselu onnistuu vain iPhonella ja kellosofta on vain Apple Watchille. Videoiden katselu varmasti saapuu Androidille jossain välissä, kellosofta voi sitten olla erijuttu että tekevätkö esim WearOS:lle omaa sovellusta.
Toki voi olla että vierähtää jokunen tovi että tulee androidille nuo vastaavat ominaisuudet kun ei taida vieläkään olla UWB tukea kontinavaukselle android puolella.
 
Toki voi olla että vierähtää jokunen tovi että tulee androidille nuo vastaavat ominaisuudet kun ei taida vieläkään olla UWB tukea kontinavaukselle android puolella.
Joo tuo tietysti puuttuu, kun laitteitakin on vain muutama (lähinnä Samsungin Ultra sarja ja uusimmat Pixelien pro sarja taitaa olla joissa UWB rauta löytyy). Kelloista en muista muita kun uusimman Pixel Watch 3:n jossa on UWB, Samsungin kelloissa saattaa olla myös.

EDIT: Tosin eipä sitä UWB:tä käytä kuin uusimmat autot, joten BT:llä tuo menee vanhemmissa muutenkin
 
Viimeksi muokattu:
Muutama viikko sitten tuli hankittua -22 MY ja muuten pääosin ollut erittäin tyytyväinen autoon, mutta yksi asia aiheuttaa harmaita hiuksia, nimittäin puhelinavain. Aina jos käytän puhelimella (Oneplus 12) Teslan sovellusta joko aloitusnäytöllä tai itse sovelluksessa katkeaa puhelinavaimen yhteys. Sovelluksessa sen avatessa lukee aina "Puhelinavain katkaistu", eikä ovet aukea kahvasta vetämällä kuten normaalisti. Sammuttamalla puhelimen bluetoothin ja laittamalla takaisin päälle sen kyllä saa palautumaan, mutta on melko ärsyttävää pelata tuon kanssa joka kerta kun autoon pitäisi päästä sisään. Onko muilla ollut vastaavaa tai tietääkö joku ratkaisun ongelmaan?
 
Onko luvat annettu sovellukselle maksimi eikä ole virransäästöllä ohjeistusta nipistää appia?
 
Muutama viikko sitten tuli hankittua -22 MY ja muuten pääosin ollut erittäin tyytyväinen autoon, mutta yksi asia aiheuttaa harmaita hiuksia, nimittäin puhelinavain. Aina jos käytän puhelimella (Oneplus 12) Teslan sovellusta joko aloitusnäytöllä tai itse sovelluksessa katkeaa puhelinavaimen yhteys. Sovelluksessa sen avatessa lukee aina "Puhelinavain katkaistu", eikä ovet aukea kahvasta vetämällä kuten normaalisti. Sammuttamalla puhelimen bluetoothin ja laittamalla takaisin päälle sen kyllä saa palautumaan, mutta on melko ärsyttävää pelata tuon kanssa joka kerta kun autoon pitäisi päästä sisään. Onko muilla ollut vastaavaa tai tietääkö joku ratkaisun ongelmaan?
S24 Ultralla toiminut puhelinavain täydellisesti. Ennen oli iPhone 12 jolla myös toimi suht, hyvin paitsi välillä joutu herättämään puhelimen että ovet suostu aukeamaan. S24U:lla tosin saa kävellä pidemmälle että ovet menee lukkoon, liekkö tässä sitten tehokkaampi/kantavampi BT kuin iPhonessa.
 
Onko luvat annettu sovellukselle maksimi eikä ole virransäästöllä ohjeistusta nipistää appia?
Luulin antaneeni kaikki luvat, mutta joitakin sieltä puuttui ja lisäilin ne nyt. Tosin en kyllä usko niiden vaikuttavan puhelinavaimeen, kun koski kalenteria, puheluita jne. eikä esimerkiksi sijaintia. Virransäästöasetuksista olin jo aiemmin laittanut Teslan sovelluksen osalta kaikki optimoinnit pois, eikä se ole auttanut asiaan. Täytyypä nyt testailla vielä auttaako nuo muutokset. Bluetooth-asetuksistakaan en löytänyt mitään omaa asetusta sille, että olisi jotenkin virransäästötilassa.
 
Mulla yleensä tälläiset johtuu paikallisista liikenneongelmista (jotka saattavat olla sitten poistuneet kun itse pääsee paikalle)

Hyvänä esimerkkinä viime kesänä Latviassa Tesla ajatti 10 kilometrin kiertoreitin pientä hiekkatietä pitkin joka pöilisi ihan tajuttomasti sen takia että alkuperäisellä reitillä oli siltatyömaa, joka hetkellisesti aiheutti hillittömän ruuhkan. Mutta sitten kun saivat taas liikenteen auki niin ei huomannut mitään ongelmaa.

Kannattaa katsoa että onko joku onnettomuus tms. matkan varrella. Mutta ei noi aina selviä.

Taidettiin olla samassa jonossa😄 Puhelimen mapsi ei tarjonnut mitään kiertotietä, joten piti itse vähän selvitellä. Se hiekkatie oli kyllä ihmeen huonossa kunnossa, hyvä ettei hampaista paikat irronneet😄
 
Mulla yleensä tälläiset johtuu paikallisista liikenneongelmista (jotka saattavat olla sitten poistuneet kun itse pääsee paikalle)

Hyvänä esimerkkinä viime kesänä Latviassa Tesla ajatti 10 kilometrin kiertoreitin pientä hiekkatietä pitkin joka pöilisi ihan tajuttomasti sen takia että alkuperäisellä reitillä oli siltatyömaa, joka hetkellisesti aiheutti hillittömän ruuhkan. Mutta sitten kun saivat taas liikenteen auki niin ei huomannut mitään ongelmaa.

Kannattaa katsoa että onko joku onnettomuus tms. matkan varrella. Mutta ei noi aina selviä.

Tottahan tuo katsottiin onko onnettomutta, eikä ollut. Ja navigoinnin uudelleen asettamalla reitti oli aluksi oikein, mutta sitten yht äkkiä keksi uuden reitin..
 
Jep, ei tosin kovin mairitteleva.
kaikki teollisuus (ts. kaikki automerkit) on vähintään viimeksi ww2 ollut jossakin ohjauksessa, kuinka kaukaa haluat hakea?. itsellä tesla eikä hankintaan vaikuttanut musk mitenkään - eikä harmita nyt takautuvasti - se on auto(?) ja saksassa tehty. vielä vähemmän vaikuttaa epärationaaliset tuuliviiri-ihmiset, joista sitten autoineen toisissa ketjuissa mielellään jatkot. 3/y:llä nyt ei kummempaa statusta, onhan noita aika paljon täällä pk-seudulla.
 
Jos teillä ei ole tota maksettavaa connectionia, laitatteko aina manuaalisesti vaan wifin päälle esim Spotifyta varten?
 
Jos teillä ei ole tota maksettavaa connectionia, laitatteko aina manuaalisesti vaan wifin päälle esim Spotifyta varten?
Laitoin puhelimen pistämään hotspotin päälle aina, kun bluetooth yhdistää autoon. Samsungilla onnistui ihan natiivisti tällainen rutiini, muilla merkeillä joko natiivisti tai sitten varmaan joku IFTTT.

Toimii aika hyvin, tosin pieni viive on että auto yhdistää hotspottiin ja jos siinä ehtisi lähteä liikkeelle, niin taitaa joutua auton Wifi-valikosta valitsemaan puhelimen hotspotin. Muutoin yhdistää automaattisesti ja pysyy päällä ajaessakin.
 
Pohjois-Amerikan Superchargerit tarjoilevat paljon sähköä autoille, 12 gigawattituntia vuorokauden aikana.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Laitoin puhelimen pistämään hotspotin päälle aina, kun bluetooth yhdistää autoon. Samsungilla onnistui ihan natiivisti tällainen rutiini, muilla merkeillä joko natiivisti tai sitten varmaan joku IFTTT.

Toimii aika hyvin, tosin pieni viive on että auto yhdistää hotspottiin ja jos siinä ehtisi lähteä liikkeelle, niin taitaa joutua auton Wifi-valikosta valitsemaan puhelimen hotspotin. Muutoin yhdistää automaattisesti ja pysyy päällä ajaessakin.
Juu iphonessa ei taida tällaista mahdollisuutta olla vaan pitää manuaalisesti aina laittaa…
 

Statistiikka

Viestiketjuista
284 203
Viestejä
4 881 509
Jäsenet
78 775
Uusin jäsen
evelelle

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom