Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Aivan totta. 1mm saisi olla nyt välystä pallonivelessä (Teslan mukaan).
Ja jos nyt oikein ymmärsin ohjeen mitata se 1mm niin se mitataan levyjarrun juuresta. Tekisi mieli sanoa että renkaan ulko kehällä 2.5 mm mikä kyllä tuntuu vanhasta bensalenkkarista paljolta.

1774851848369.png

Jep. Juuri tuo. Siellä pohjassa on 4 reikää, johon tuo "jääkiekko" mahtuu.

Kun takapäästä nostaa ilmaan, mulla ainakin eturengas nousee ilmaan myös. Toki turvallisempi olisi käyttää kahta tunkkia silloin.

Ja jos nyt oikein ymmärsin ohjeen mitata se 1mm niin se mitataan levyjarrun juuresta. Tekisi mieli sanoa että renkaan ulko kehällä 2.5 mm mikä kyllä tuntuu vanhasta bensalenkkarista paljolta.

1774851848369.png

Mielestäni tuo pusla kuluu lähinnä niin että auton kulkusuunnassa on välystä, ei niinkään sivusuunnassa.

Kun takapäästä nostaa ilmaan, mulla ainakin eturengas nousee ilmaan myös. Toki turvallisempi olisi käyttää kahta tunkkia silloin.

Kuinka paljon oikein nostat? En muista tälläistä huomanneeni, mutta nostan vain sen verran että renkaan saa just ja just irti

Renkaiden vaihto Model 3 -21. Mitä pitää ottaa huomioon itse vaihtaessa kesänakit alle?

Hallitunkki ja pulttimopo on, tarviiko hallitunkki varustaa jollain kumikiekolla tms?
Kannattaa hankkia tuo jo ehdotettu nypykällä oleva kiekko. Menee toki vaikka jääkiekolla, mutta tuolla nypykällä on vain helpompi varmistaa, että kiekko on varmasti oikeassa kohdassa eikä vahingossa lipsahda hieman sivuun.(Väärästä kohtaa nostaminen saattaa tulla todella kalliiksi jos akku menee rikki tms.) Kuitenkin tuonne alle kurkkiminen on hieman työlästä siitä tunkin vierestä niin tuon nypykällisen saa helposti ihan käsikopelolla varmasti oikeaan paikkaan.

Ja momentti lienee kolmosessa sama kuin Y:ssä eli 175Nm joka on ilmeisesti aika paljon jos vertaa muihin autoihin? Eli ehkä hyvä olisi olla momenttiavainkin? Itse ainakin kiristän loput aina momenttiavaimella.

Mielestäni tuo pusla kuluu lähinnä niin että auton kulkusuunnassa on välystä, ei niinkään sivusuunnassa.

Kuinka paljon oikein nostat? En muista tälläistä huomanneeni, mutta nostan vain sen verran että renkaan saa just ja just irti
Viimeksi eturengaskin nousi selkeästi irti maasta ja pystyi pyörittämään rengasta.

Eibach pro-kit jouset, eli 25mm matalempi auto minulla. Voisiko johtuakin vain siitä?

-----
Perus tunkki ei mahtunut alle, niin ajoin auton kahden päällekäisen laudan päälle. Toki normaali korkeuksinen auto olisi noussut ilman puupalikoitakin. Sellainen matalaprofiili tunkki muistaakseni maksaa alkaen 100€, niin ei tullut ostettua sellaista vanhan hyvän tunkin tilalle.

Vaihdoin eteen uuden rekisterikilven Model 3:n. Ruuveilla vaan ensin löysästi kiinni ja sitten muotoilin kilven puskurin muotoiseksi. Tuli jopa ihan hyvä.

Alkuperäinen kilpi oli kiinnitetty liimalla ja oli siinä myös kolme tarraa, eli kilven sai helposti repäistyä pois. Mutta tuo kilpi oli suora, eli istui "vähän miten sattuu" puskuriin.

Statistiikka

Viestiketjuista
303 924
Jäsenet
82 439
Uusin jäsen
jalomeloni

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom