Tesla Model Y mallikeskustelu

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja AAtte
  • Aloitettu Aloitettu
Muutama viikko nyt Y:n kanssa nyt eletty ja tuo akun esilämmityksen käyttö ei meille aukene.

Puoliso lähti autolla lauantaina ensimmäistä kertaa pidemmälle reissulle ja sääennusteessa oli pakkasta joten laitoimme ajastuksen lauantai aamuksi klo 9. Ymmärrykseni oli, että auton pitäisi lämmittää akku sopivaan ajolämpöön ja ohjaamo säädettyyn +19 lämpöön niin että auto on valmis ajoon klo 9. Sovellus ilmoitti n. klo 8:50 että ohjaamo on nyt +19. Ihmettelin hieman reilu 10min etuajassa tulevaa ilmoitusta ja lämmitystä, mutta ajattelin kaiken olevan muuten ok. Yhdeksän maissa autolle, kamat kyytiin ja auto ajoon, akku täysin kylmä. Mitään lämmitystä ei käsittääkseni ollut tapahtunut. Olisiko akun lämmitys vasta alkanut klo 9? Ohjaamo kuitenkin oli lämmin jo 8:50, miksi?

Nyt puoliso kokeili lämmitystä toisen kerran, ajasti sen klo 14:ksi. Auto lähti lämmittämään akkua n. klo 13:45, sovellukseen ilmestyi keltaiset viivat ja niitä tökkäämällä sovellus kertoi että akun lämpötilaa valmistellaa optimaaliseksi, hienoa. Kuitenkin klo 14 kabiini oli kylmä, akun lämmitys loppui eikä sovellus ilmoittanut mitään.

Miten tätä käytetään?
Miten mittaat akun lämpöä? Oliko alemmassa esimerkissä akussa yli 20%? Oliko kummassakaan testissä auto piuhassa ja mikä on piuhan latauskyky?

Tässä on ohje tähän: https://www.tesla.com/ownersmanual/modely/fi_fi/GUID-76995CEC-6402-4BFF-99FA-CEFA36E64A19.html

En ole itse tuota ihan noin tarkasti miettinyt, kun suurin osa lähdöistä on lämpimästä ja työpaikalta lähdettäessä pitää pörrätä kaupungissa ensin vähän, niin ei tule mietittyä sitä huipputehomittariakaan. Yleensä itse olen laittanut auton "sulamaan" jos lähden töistä, se voi tehdä tuon eri tavalla. Itsellä on kovillakin pakkasilla riittänyt sulatusnapin painaminen 5-10min ennen lähtöä, että auto on lämmin ja sulanut.

Olisiko se niin, että se esilämmitys ei lämmitä sitä akkua niin paljoa, että huipputehot olisi kuitenkaan heti käytössä, eli jos sitä mittaria alussa katsot, niin ei välttämättä poistu se rajoitus täysin esilämmityksellä täysin ainakaan.

Toiseen esimerkkiin en keksi kyllä, että miksi tekisi noin, ellei akun varaus ole ollut alle 20%. Olisikohan vahingossa painanut kahdesti sitä esilämmitysnappia ja se toinen painallus on tullut voimaan vasta sen jälkeen kun on kerenyt jo vilkaista että aloitti lämmittämään tai sitten auto on muistanu siitä kohteesta jonkun toisen vakioesilämmitysajan tjs. ja se on mennyt siksi pieleen? Tai sitten kun tökitte sitä esilämmitysikonia niin siinä vahingossa painanut sen pois samalla jotenkin.
 
Viimeksi muokattu:
En ole mitannut akun lämpöä mitenkään. Ylemmässä viestissä mainitsemani lauantain kylmä akku oli oma päättelyni sen perusteella että akun kulutusta/regeniä näyttävä palkki oli täynnä (siihen regen/kulutus väliin asti) niitä pisteitä, jotka käsittääkseni ilmoittavat sitä että akun takaisinlataus "jarrutuksissa" ei onnistu koska akku on kylmä. Kulutus oli kylmällä akulla lähtiessä kova. Lauantain esimerkissä akku oli 99% ja auto oli lisäksi auton mukana toimitettavan hidaslaturin päässä kiinni (wall connector odottaa asentajaa). Myöhemmässä esimerkissä auto ei ollu kiinni missään piuhassa ja akun varaus oli n. 45%.

Olen itse tähän asti käyttänyt defrost-nappia sovelluksesta ja se onkin ollut hyvä napsauttaa esim. kaupan kassalla päälle, ennen kun lähtee kaupasta ajamaan n. 5 km kotiin. Tätä akun esilämmitystä tulisi käsittääkseni käyttää vain pidemmillä ajoilla, joita meillä tulee kymmenkunta per talvi. Odotin että esilämmityksestä tulisi joku ilmoitus sovellukseen, tuleehan defrostistakin sovellukseen ilmoitus kun ohjaamo on lämmin. Lisäksi teslan ohjesivulla mainittiin esilämmityksen pitävän sisällä ohjaamon lämmitys.

Kai tässä joku user error on kun mielestäni sovellus ajastukseen ja käyttämiseen on hyvin selkeä ja muutenkin teslan ominaisuuksista tämän pitäisi olla niitä yksinkertaisimpia.
 
Jos se akku on täynnä, niin se ei silloin anna regeneroida. En nyt ihan muista että miltä se näyttää silloin vrt. kylmä akku. Veikkaisin että tuo akun esilämmitys ei lämmitä akkua kuitenkaan niin paljoa, etteikö kulutus silti olisi lähtiessä normaalia isompi pakkasella. Sitten siihen päälle tuo regeneroinnin poissaolo, niin kulutus on senkin takia vähän isompi, jos ajossa ei ole voinut hyödyntää rullaamista.

Tuossa toisessa esimerkissä ei pitäisi ulkopuolisten muuttujien osalta olla mitään estettä että olisi toiminut. Ehkä siihen todennäköisin syy on tosiaan joku vahinkotökkäys tai joku muu ajastusvirhe.
 
Viimeksi muokattu:
Jos akku on kylmä niin siinä on sininen lumihiutale. Regenerointia ei tapahdu jos +90% varaustaso. Laita widgettiin propelli valikkoon, eri kuin defrost ja vaan käynnistää ilmanvaihdon.
 
Omassa kolmosessa ajastettu esilämmitys lämmittää akun 20 asteeseen, jos auto on AC-laturissa kiinni. Jos ei ole laturissa kiinni, lämmittää 10 asteeseen.
 
Onkos porukka nyt funtsinu tota nelivedon mahdollista muutosta? Onko enemmän neliveto vai ei? Itse olisin vieläkin sitä mieltä että kyllä.
 
Onkos porukka nyt funtsinu tota nelivedon mahdollista muutosta? Onko enemmän neliveto vai ei? Itse olisin vieläkin sitä mieltä että kyllä.
Ei ole minusta. Tänään piti maastoasetus laittaa päälle ja heti muuttui käytös.
 
Onko nyt niin, että näistä ei ole paukahdellut entisessä määrin niitä lämpöpumppuja? Lapissa on ollut nyt tiukempiakin pakkasia, mutta etelässä syksy on vasta nyt päättymässä, mikä saattaa vaikuttaa asiaan.
 
Oma alusava fiilis nelivedosta on, että ei ole kovin merkittävästi muuttunut. Tosin liukasta on ollut edelleen aika vähän ja liikenneympyrätkin olleet suolattuja aina kun olisi voinut oikeasti testata.

Ainakin yhden kerran sen klassisen "hidastan kotiliittymään ja perä lähtee irti regenillä heti kun alkaa kääntyä ja auto korjaa asemaansa paukauksen kera" saa edelleen, ja samoin kiihdyttäessä perän saa irti. Mutta käsitin että argumentti oli, että sen ekan lipsuttelukerran jälkeen nelivedon voisi toivoa toimivan paremmin?
 
Tuosta on aika mahdotonta päästä jyvälle kun kaikki eivät ole esim Model Y ryhmässä FB. Pumppuja ilmeisesti poksahtelee, mutta harvemmin ja erittäin pieni määrä kokonaistuotannosta.
 
Oliko MYP tosiasiallisesti jokin juttu miksi siihen ei käy esim 19" Gemini vanteet(Teslan mukaan)? Noita kuitenkin taitaa olla monella käytössä?
 
Onko nyt niin, että näistä ei ole paukahdellut entisessä määrin niitä lämpöpumppuja? Lapissa on ollut nyt tiukempiakin pakkasia, mutta etelässä syksy on vasta nyt päättymässä, mikä saattaa vaikuttaa asiaan.

Paras arvaushan lämpöpumpun rikkoutumisen totennäköisyydestä on Miksun epätieteellinen valoshow gallup. Siellähän noita oli noin 5% lämpöpumpullisen Teslan omistajista.

Ihan merkittävä vikaprosentti mutta kirjoittelun pohjalta voisi joku kuvitella korkeampaakin.
 
Paras arvaushan lämpöpumpun rikkoutumisen totennäköisyydestä on Miksun epätieteellinen valoshow gallup. Siellähän noita oli noin 5% lämpöpumpullisen Teslan omistajista.

Ihan merkittävä vikaprosentti mutta kirjoittelun pohjalta voisi joku kuvitella korkeampaakin.
Onhan se niin että aika värittynyt kuva noista pumppujen särkymisistä tulee eri foorumeja lukemalla kun sieltä puuttuu ne ”hyvin toimii” tyypit pääsääntöisesti. Itselläkin harkinnassa Y ja tuon kanssa paininut nyt monta päivää, tuntuu että lähes jokaisessa autossa on ne omat murheet mutta nykyään ne tuppaa olemaan hintalapultaan aina jotain 3-4te pommeja mitä noista laukeaa. Lisäksi Teslan suhtautuminen asiaan ei edesauta. Onko kenelläkään kokemusta meneekö nuo pumput noihin lisäturviin Fraguksella ja muilla että voisi sitä kautta välttyä paskan osumiselta tuulettimeen?
 
Onhan se niin että aika värittynyt kuva noista pumppujen särkymisistä tulee eri foorumeja lukemalla kun sieltä puuttuu ne ”hyvin toimii” tyypit pääsääntöisesti. Itselläkin harkinnassa Y ja tuon kanssa paininut nyt monta päivää, tuntuu että lähes jokaisessa autossa on ne omat murheet mutta nykyään ne tuppaa olemaan hintalapultaan aina jotain 3-4te pommeja mitä noista laukeaa. Lisäksi Teslan suhtautuminen asiaan ei edesauta. Onko kenelläkään kokemusta meneekö nuo pumput noihin lisäturviin Fraguksella ja muilla että voisi sitä kautta välttyä paskan osumiselta tuulettimeen?
Näinhän se menee että ne joilla on ongelmia pitää kovaa ääntä ja ne joilla ei ole ongelmia eivät siitä kerro.

Itselläni puuttui vähän kylmäainetta, Tesla takuuna täytti ja tarkasti vuodot. Ei siis pumpussa mitään toimintaan vaikuttavaa ongelmaa, mutta service modessa oli hälytystä.
 
Onhan se niin että aika värittynyt kuva noista pumppujen särkymisistä tulee eri foorumeja lukemalla kun sieltä puuttuu ne ”hyvin toimii” tyypit pääsääntöisesti. Itselläkin harkinnassa Y ja tuon kanssa paininut nyt monta päivää, tuntuu että lähes jokaisessa autossa on ne omat murheet mutta nykyään ne tuppaa olemaan hintalapultaan aina jotain 3-4te pommeja mitä noista laukeaa. Lisäksi Teslan suhtautuminen asiaan ei edesauta. Onko kenelläkään kokemusta meneekö nuo pumput noihin lisäturviin Fraguksella ja muilla että voisi sitä kautta välttyä paskan osumiselta tuulettimeen?

Sähköautojen takuut ja lisäturvat FB ryhmässä on tuosta ollut puhetta ja ilmeisesti korvaavat kyllä jos vika ei liity letkuihin vaan lämpöpumppuun tai Octavalveen. Varmaan riippuu myös lisäturvan laajuudesta.
 
Onko nyt niin, että näistä ei ole paukahdellut entisessä määrin niitä lämpöpumppuja? Lapissa on ollut nyt tiukempiakin pakkasia, mutta etelässä syksy on vasta nyt päättymässä, mikä saattaa vaikuttaa asiaan.
Mutuna heittäisin että pumppuja menee joka vuosi vähemmän vaikka autot lisii. Voihan se olla että korona-aika vaikutti osien laatuun.
 
Muistelen että joku joskus kirjoitteli jonnekin, että päivitykset ovat muuttaneet pumpun toimintaa/ääntä eri tilanteissa jotenkin. Liekö sitten ovat löytäneet jotain asioita, mitkä suojaavat tuota pumppua eri lämpötiloissa ja kuormituksissa.
 
Tässä viime aikoina huomannut, että navigoidessa kohteeseen x auto ei näytä eikä piippaa enää kameratolppia.

Päivityksiä en ole asentanut ja valikoissa ei ole muutettu mitään.

Onko muilla vastaavia kokemuksia?
 
Tässä viime aikoina huomannut, että navigoidessa kohteeseen x auto ei näytä eikä piippaa enää kameratolppia.

Päivityksiä en ole asentanut ja valikoissa ei ole muutettu mitään.

Onko muilla vastaavia kokemuksia?
Välillä olen huomannut saman että ei näytä kameratolppia vaikka olisi navigoituna navi kohteeseen. Mistä lie serveriltä tulevat tolppien sijainnit, oisko siellä joku hämminki välillä.
 
Muistelen että joku joskus kirjoitteli jonnekin, että päivitykset ovat muuttaneet pumpun toimintaa/ääntä eri tilanteissa jotenkin. Liekö sitten ovat löytäneet jotain asioita, mitkä suojaavat tuota pumppua eri lämpötiloissa ja kuormituksissa.
Facessa ollut nyt juttua että aivan kuin ois lämmitystehot pienentyneet, niin pumppu kuin ptc vehkeissä. Aivan kuin omakin pakkaskelillä kun täppää esilämmityksen päälle pitäisi pienempiä jengoja kompressorissa tms. Voi olla että viime päivityksessä on napsun-pari verran laitettu pienemmälle lämmityslaitteiston tehoja.
 
Facessa ollut nyt juttua että aivan kuin ois lämmitystehot pienentyneet, niin pumppu kuin ptc vehkeissä. Aivan kuin omakin pakkaskelillä kun täppää esilämmityksen päälle pitäisi pienempiä jengoja kompressorissa tms. Voi olla että viime päivityksessä on napsun-pari verran laitettu pienemmälle lämmityslaitteiston tehoja.
Ainaki lämmitys ottaa edelleen 11kw seinästä jos laittaa lämmityksen päälle niin että lataus ei oo päällä. Paha sanoa omasta takaa äänieroja ku ei oo vielä kunnon pakkasia. Ei se ainakaa eilen huutanu niiku tapettavaa ku laitoin töissä -10? sen lämpiämään 11kw piuhan päässä ku lähin kotia. Joskus muistan että on huutanu.
 
Ainaki lämmitys ottaa edelleen 11kw seinästä jos laittaa lämmityksen päälle niin että lataus ei oo päällä. Paha sanoa omasta takaa äänieroja ku ei oo vielä kunnon pakkasia. Ei se ainakaa eilen huutanu niiku tapettavaa ku laitoin töissä -10? sen lämpiämään 11kw piuhan päässä ku lähin kotia. Joskus muistan että on huutanu.
TWC Gen3:llä näkee kätevästi sovelluksesta kuinka paljon ottaa tehoja, muistaakseni takatuuppari kolmosessa moottori lämmitti noin 3.5kW teholla. Pitäs katsoa kuinka paljon ottaa akun+sisätilan lämmitys.
 
Muistelen että joku joskus kirjoitteli jonnekin, että päivitykset ovat muuttaneet pumpun toimintaa/ääntä eri tilanteissa jotenkin. Liekö sitten ovat löytäneet jotain asioita, mitkä suojaavat tuota pumppua eri lämpötiloissa ja kuormituksissa.
Olen pohtinut samaa, ja itseäni ei kyllä haittaa jos lämmitystehot ovat hieman heikentyneet, mikäli se johtaisi siihen, että pumppu ei hajoaisi.
 
Kuskin tai apukuskin oven jos aukaisee, niin myös takaovien lasit aukeavat hieman. Nytkun pakkaset tulivat, niin tätä alkanut esiintymään. Mistähän tuo voisi johtua ja voiko tuon jotenkin estää, ettei jäiset ikkunat turhaa aukeile?
 
Kuskin tai apukuskin oven jos aukaisee, niin myös takaovien lasit aukeavat hieman. Nytkun pakkaset tulivat, niin tätä alkanut esiintymään. Mistähän tuo voisi johtua ja voiko tuon jotenkin estää, ettei jäiset ikkunat turhaa aukeile?
Tuo on automatiikka, laskee kylmällä kelillä ikkunoita vähän etteivät jäädy kiinni. Sitten taas kun menet sisään, niin tekee tuon myös, jotta jos joku avaa oven muualtakin, niin ei osuisi listaan.
 
Viimeksi muokattu:
TWC Gen3:llä näkee kätevästi sovelluksesta kuinka paljon ottaa tehoja, muistaakseni takatuuppari kolmosessa moottori lämmitti noin 3.5kW teholla. Pitäs katsoa kuinka paljon ottaa akun+sisätilan lämmitys.
Esilämmitys ottaa mun takaveto kolmosessa maksimissaan sellaiset reilu 9 kW seinästä.
 
Esilämmitys ottaa mun takaveto kolmosessa maksimissaan sellaiset reilu 9 kW seinästä.
Juu moottorin + kabiinin. Mutta laitappa pelkkä moottorin lämmitys eli niin että näkyy pekonit sovelluksessa mutta hytti ei lämpene. Ajastettu esilämmitys toiminnolla voi tehdä näin.
 
Kohta olisi Y:n nouto käsillä. Katselin tuossa S3XY knobia ja kyselisin kokemuksia siitä.

Syy miksi tuo ennen kaikkea kiinnostaa on se että sillä saisi vähennettyä regeniä. Jälkikasvu valittelee nyt 3:ssa että luistaa mutkissa, ja on sitä itsekin motarilla liukkailla hieman tullut säikähdettyä jos epähuomiossa liian nopsaan nostaa jalkaa kaasulta. Toki muutkin toiminteet tuossa kiinnostaa. Nyt 3 vuotta tullut liistatulla Model 3:lla ajettua ja ilmankin pärjännyt, mutta kun nyt tuo Y tulee omaksi niin voisi heti upgreidata kokemusta.

Millaisia kokemuksia tuosta Knobista tai buttoneista teillä on?

Lähinnä tuo asennus kiinnostaa Model Y:hyn, että voiko sen asentaa tuonne takapenkin tilaan vai onko Y:ssä asennettava eteen? Ei oikein selviä mulle noista ohjeista ja taakse asennus näyttäisi vähemmän työläältä.

Takuuseen ei liene vaikuta koska autoon ei tehdä muutoksia, vai?
 
Kohta olisi Y:n nouto käsillä. Katselin tuossa S3XY knobia ja kyselisin kokemuksia siitä.

Syy miksi tuo ennen kaikkea kiinnostaa on se että sillä saisi vähennettyä regeniä. Jälkikasvu valittelee nyt 3:ssa että luistaa mutkissa, ja on sitä itsekin motarilla liukkailla hieman tullut säikähdettyä jos epähuomiossa liian nopsaan nostaa jalkaa kaasulta. Toki muutkin toiminteet tuossa kiinnostaa. Nyt 3 vuotta tullut liistatulla Model 3:lla ajettua ja ilmankin pärjännyt, mutta kun nyt tuo Y tulee omaksi niin voisi heti upgreidata kokemusta.

Millaisia kokemuksia tuosta Knobista tai buttoneista teillä on?

Lähinnä tuo asennus kiinnostaa Model Y:hyn, että voiko sen asentaa tuonne takapenkin tilaan vai onko Y:ssä asennettava eteen? Ei oikein selviä mulle noista ohjeista ja taakse asennus näyttäisi vähemmän työläältä.

Takuuseen ei liene vaikuta koska autoon ei tehdä muutoksia, vai?

Takuusta en osaa sanoa, mutta muuten paljonkin. Meillä on ollut kovassa käytössä tuo Knobi ollut uudesta asti, ja esim. tuo regenin säätö suosikkina talvisin, kuvailemastasi syystä johtuen.

Ainakin meidän 2023 joulukuussa luovutettuun MY Perffiin asennettiin tuonne takapenkille, edessä ei muistaakseni ainakaan pikasella kurkkimisella ollut kuvien paikkaa ollenkaan. Molemmat on kyllä mielestäni todella helppoja tapoja.

Muutenkin tuo Knobi on ollut hyödyllisempi mitä kuvittelin. Meillä sillä säädetään juuri nyt ajettaessa manuaalisesti akun esilämmitystä ja siitä näkee akun lämpötilan aina ajaessa. Se lipsumis/vetomoodi on myös pikavalinnassa talvea varten. Kun auton pysäyttää P:lle, vaihtuu valikoksi seuraava valikko-osa, missä peilien kääntö, latausluukun avaus, taka- ja etuluukun avaus sekä hanskalokero. Hanskalokero ja peilit esillä myös ajaessa. Lisäksi olemassa kolmas valikko, jossa voi muistista ottaa eri penkinasentoja vänkärille ja säätää molempia penkkejä kaikkiin suuntiin. Mielestäni helpottaa elämää esimerkiksi nuo fyysiset nappulat kaikkiin luukkuihin mukavasti, kun katsomatta voi ohimennen napsaista ne auki autosta pois noustessa.

Takakonttiin laitoin pari S3xy buttonia sitä varten, että saan penkit eteen kallelleen helposti. Minun ajoasennossa ei penkit mahdu kaatumaan kuskin puolelta, niin aina penkkejä kaataessa neppaan ne eteen. Auttavat myös kesäisillä retkillä, kun nukkuu takakontissa.

Lisäksi tuolla voi korjata Teslan hölmöyksiä aika mukavasti ihan pelkällä Commanderilla. Autopilotilla saa autopilotin automaattisesti takaisin kaistanvaihdon jälkeen, ovenkahvoihin voi ohjelmoida noita samoja toimintoja mitä tuolla aiemmin kuvasin, esim. sähköliittimen lukon saa meillä auki takaoven kahvasta ja frunkin etuoven kahvasta. Ja ne pyyhkijät saa muistamaan oman tilansa, ettei tarvi joka "käynnistyksellä" sammutella -30c pakkasella kuivaa ikkunaa vimmatusti pyyhkiviä pyyhkijöitä.

Eli suosittelen.
 
Kohta olisi Y:n nouto käsillä. Katselin tuossa S3XY knobia ja kyselisin kokemuksia siitä.

Syy miksi tuo ennen kaikkea kiinnostaa on se että sillä saisi vähennettyä regeniä. Jälkikasvu valittelee nyt 3:ssa että luistaa mutkissa, ja on sitä itsekin motarilla liukkailla hieman tullut säikähdettyä jos epähuomiossa liian nopsaan nostaa jalkaa kaasulta. Toki muutkin toiminteet tuossa kiinnostaa. Nyt 3 vuotta tullut liistatulla Model 3:lla ajettua ja ilmankin pärjännyt, mutta kun nyt tuo Y tulee omaksi niin voisi heti upgreidata kokemusta.

Millaisia kokemuksia tuosta Knobista tai buttoneista teillä on?

Lähinnä tuo asennus kiinnostaa Model Y:hyn, että voiko sen asentaa tuonne takapenkin tilaan vai onko Y:ssä asennettava eteen? Ei oikein selviä mulle noista ohjeista ja taakse asennus näyttäisi vähemmän työläältä.

Takuuseen ei liene vaikuta koska autoon ei tehdä muutoksia, vai?
Asennuksesta sen verran että omassa lokakuu -23 berliinin takavetosessa oli edessä johdot, takana ei ollut kuin tyhjää.
 
Kohta olisi Y:n nouto käsillä. Katselin tuossa S3XY knobia ja kyselisin kokemuksia siitä.

Syy miksi tuo ennen kaikkea kiinnostaa on se että sillä saisi vähennettyä regeniä. Jälkikasvu valittelee nyt 3:ssa että luistaa mutkissa, ja on sitä itsekin motarilla liukkailla hieman tullut säikähdettyä jos epähuomiossa liian nopsaan nostaa jalkaa kaasulta. Toki muutkin toiminteet tuossa kiinnostaa. Nyt 3 vuotta tullut liistatulla Model 3:lla ajettua ja ilmankin pärjännyt, mutta kun nyt tuo Y tulee omaksi niin voisi heti upgreidata kokemusta.

Millaisia kokemuksia tuosta Knobista tai buttoneista teillä on?

Lähinnä tuo asennus kiinnostaa Model Y:hyn, että voiko sen asentaa tuonne takapenkin tilaan vai onko Y:ssä asennettava eteen? Ei oikein selviä mulle noista ohjeista ja taakse asennus näyttäisi vähemmän työläältä.

Takuuseen ei liene vaikuta koska autoon ei tehdä muutoksia, vai?
Itsellä oli portti kuljettajan puolella edessä siinä jalkatilassa oikean paneelin takana. MY24 autona.
 
Kohta olisi Y:n nouto käsillä. Katselin tuossa S3XY knobia ja kyselisin kokemuksia siitä.

Syy miksi tuo ennen kaikkea kiinnostaa on se että sillä saisi vähennettyä regeniä. Jälkikasvu valittelee nyt 3:ssa että luistaa mutkissa, ja on sitä itsekin motarilla liukkailla hieman tullut säikähdettyä jos epähuomiossa liian nopsaan nostaa jalkaa kaasulta. Toki muutkin toiminteet tuossa kiinnostaa. Nyt 3 vuotta tullut liistatulla Model 3:lla ajettua ja ilmankin pärjännyt, mutta kun nyt tuo Y tulee omaksi niin voisi heti upgreidata kokemusta.

Millaisia kokemuksia tuosta Knobista tai buttoneista teillä on?

Lähinnä tuo asennus kiinnostaa Model Y:hyn, että voiko sen asentaa tuonne takapenkin tilaan vai onko Y:ssä asennettava eteen? Ei oikein selviä mulle noista ohjeista ja taakse asennus näyttäisi vähemmän työläältä.

Takuuseen ei liene vaikuta koska autoon ei tehdä muutoksia, vai?
eteen asennus niin saa kaikki ominaisuudet käyttöön. En muista oliko uusissa autoissa edes takana enää porttia
 
Kohta olisi Y:n nouto käsillä. Katselin tuossa S3XY knobia ja kyselisin kokemuksia siitä.

Syy miksi tuo ennen kaikkea kiinnostaa on se että sillä saisi vähennettyä regeniä. Jälkikasvu valittelee nyt 3:ssa että luistaa mutkissa, ja on sitä itsekin motarilla liukkailla hieman tullut säikähdettyä jos epähuomiossa liian nopsaan nostaa jalkaa kaasulta. Toki muutkin toiminteet tuossa kiinnostaa. Nyt 3 vuotta tullut liistatulla Model 3:lla ajettua ja ilmankin pärjännyt, mutta kun nyt tuo Y tulee omaksi niin voisi heti upgreidata kokemusta.

Millaisia kokemuksia tuosta Knobista tai buttoneista teillä on?

Lähinnä tuo asennus kiinnostaa Model Y:hyn, että voiko sen asentaa tuonne takapenkin tilaan vai onko Y:ssä asennettava eteen? Ei oikein selviä mulle noista ohjeista ja taakse asennus näyttäisi vähemmän työläältä.

Takuuseen ei liene vaikuta koska autoon ei tehdä muutoksia, vai?
Minulla on 4 nappia ja eteen pelkääjänpaikan oven saranan lähelle laitoin commanderin. Helppo oli asennus.

Loppujen lopuksi ainoa mitä olen nyt käyttänyt on näytön taakse laittamani nappi josta aukeaa hansikaslokero sekä ratin taakse laittamani nappi josta autopilotti mene päälle. Ja lisäksi etukontti aukeaa kuljettajan kahvasta.

Eli voisin aivan hyvin olla ilmankin, ei omassa käytössä tosiaan ole oikein mitään hyötyä koko hommasta.
 
Oletteko käyttäneet Commanderia Scan My Teslan kanssa siten, että samalla jaatte netin wifillä autoon? Tuossahan puhelimen pitäisi yhdityä Commanderin wifiin ja samaan aikaan jakaa mobiilidataan wifi hotspotilla autolle.
 
Kohta olisi Y:n nouto käsillä. Katselin tuossa S3XY knobia ja kyselisin kokemuksia siitä.

Syy miksi tuo ennen kaikkea kiinnostaa on se että sillä saisi vähennettyä regeniä. Jälkikasvu valittelee nyt 3:ssa että luistaa mutkissa, ja on sitä itsekin motarilla liukkailla hieman tullut säikähdettyä jos epähuomiossa liian nopsaan nostaa jalkaa kaasulta. Toki muutkin toiminteet tuossa kiinnostaa. Nyt 3 vuotta tullut liistatulla Model 3:lla ajettua ja ilmankin pärjännyt, mutta kun nyt tuo Y tulee omaksi niin voisi heti upgreidata kokemusta.

Millaisia kokemuksia tuosta Knobista tai buttoneista teillä on?

Lähinnä tuo asennus kiinnostaa Model Y:hyn, että voiko sen asentaa tuonne takapenkin tilaan vai onko Y:ssä asennettava eteen? Ei oikein selviä mulle noista ohjeista ja taakse asennus näyttäisi vähemmän työläältä.

Takuuseen ei liene vaikuta koska autoon ei tehdä muutoksia, vai?
Moi
Eilen asensin omaan Y:hyn tuon Knobin juurikin taakse. Ei ollut vaikea homma, vaikeinta on saada se luukku auki ja jatkokappaleet ja se mokkula sinne. Lähtee kyllä auki sillä muovilistalla ja jos on apuna toinen samantyylinen lista.
Kysyin autoa hakiessa viime viikolla mitä ovat mieltä jos laitan sen knobin autooni, vastaus oli ettei vaikuta takuuseen.
Suosittelen ostamaan ja asentamaan jo lyhyelläkin kokemuksella voin suositella.
 
Nyt on S3xy Knob asennettu. Uskaltauduin laittamaan sen pelkääjän puolelle eteen vaikka hirvitti että joko mä jotain hajotan. Hyvin se meni ihan pihalla asentaen.

Viikonlopun peilijääkeleillä huomasin että regeneroinnin säätö sekä nelivedon päälle/pois kytkentä on hyvä olla helposti saatavilla. Aikamoista luistelua Hyvinkään Sveitsiin menevällä pikkutiellä kun ajoi alas jäässä olevaa mutkaa kitkarenkailla. Viikon päästä sitten Lappiin kruisailemaan.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 650
Viestejä
4 561 093
Jäsenet
75 005
Uusin jäsen
laaseri-erkki

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom