• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

• Hyvää joulua!

Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2025 Linkki osallistumisketjuun >>>

SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>

Terrorismi (virallinen ketju)

Classic. Kansa ei saa tietää.

Poliisilähteen mukaan teossa ei epäillä terroristista motiivia. Epäillyllä arvellaan olevan mielenterveydellisiä ongelmia.

Yliarvioit ihmiskuntaa. Suurinta osaa ei kiinnosta tippaakaan oman piirin ulkopuolella tapahtuvat raakuudet. Korkeintaan todetaan että maailmassa väkeä jo liikaakin. Tämän lisäksi vielä shokkipaljastuksena voin kertoa, että osa ihmisistä vielä feikkaa oman järkyttyneisyytensä jotta sopivat paremmin yleiseen käytäntöön jossa kuuluu olla kauhistunut, vaikka ei sitä tosiasiassa olisikaan.
Tää on ihan totta. Suurinta osaa ei kiinnosta.
Siltikin ainoa uskontokunta, ketkä lähtevät kaduille juhlimaan oman uskontokunnan onnistuneita terroristitekoja on muslimit.

Islamiin kuuluu olennaisesti oman paska järjestelmän levittäminen.

Eh, vaikka tuossa yllä varoiteltiin vertailemasta islamia mihinkään muuhun niin kyllä kristinusko on ollut kautta aikain ihan ykkönen tuossa uskon levittämisessä. En ole ainkaan kuullut islam lähetyssaarnaajista :-D

Eh, vaikka tuossa yllä varoiteltiin vertailemasta islamia mihinkään muuhun niin kyllä kristinusko on ollut kautta aikain ihan ykkönen tuossa uskon levittämisessä. En ole ainkaan kuullut islam lähetyssaarnaajista :-D

No islam nyt ei leviäkään saarnaamalla, vaan väkivalloin ja pakolla sekä tilan ottamisella haltuun.

No islam nyt ei leviäkään saarnaamalla, vaan väkivalloin ja pakolla sekä tilan ottamisella haltuun.
Aijaa, en ole huomannut tuollaista, voisitkjo antaa jonkun konkreettisen esimerkin niin voisi avautua paremmin mitä tarkoitat.

Jos olisit jättänyt sanan islam pois tekstistäsi niin se olisi ollut ihan suoraan kristinuskon oppikirjasta. Kolonialismi, pakkokäännytykset, tilanotto, väkivalta...

Jos et jaksa lukea niin dokumenttielokuva kuten vaikka Prisoners of a White God on kohtuullisen silmiäavaava. Kristinusko ei ole eikä ole ollut mikään rakasta lähimmäistäsi, käännä toinen poski jne. uskonto. Samaa paskaa kuin melkein kaikki muutkin uskonnot.

Aijaa, en ole huomannut tuollaista, voisitkjo antaa jonkun konkreettisen esimerkin niin voisi avautua paremmin mitä tarkoitat.

Jos olisit jättänyt sanan islam pois tekstistäsi niin se olisi ollut ihan suoraan kristinuskon oppikirjasta. Kolonialismi, pakkokäännytykset, tilanotto, väkivalta...

Jos et jaksa lukea niin dokumenttielokuva kuten vaikka Prisoners of a White God on kohtuullisen silmiäavaava. Kristinusko ei ole eikä ole ollut mikään rakasta lähimmäistäsi, käännä toinen poski jne. uskonto. Samaa paskaa kuin melkein kaikki muutkin uskonnot.
Nämä kristinuskon 1000v sitten tapahtuneet terroriteot ei liity enää tähän ketjuun vaan voit jatkaa tätä jossain toisessa ketjussa.

Ainakin käsitykseni mukaan tässä ketjussa keskutellaan ajankohtaisista terroriteoista, joita islamistit johtaa 100-0

Otsikossa ei mielestäni lue terrorismi juuri nyt tänään.

Edit: jatketaan vielä. Asioita on hyvä katsoa historia huomioiden. Mitä sieltä voi oppia, miten se näkyy nykypäivänä ja mitä voi odottaa tulevaisuudessa.

Otsikossa ei mielestäni lue terrorismi juuri nyt tänään.
Hyvä yleensä lukea aloituspostaus ennenkuin alkaa pätemään tai enemmän puolustelemaan islamin nimissä tehtyjä terroritekoja taikka tahallisesti sotkea ketjua muilla keinoilla.

”Tänne vaan uutisointia ja pohdintaa ajankohtaisista isoista ja pienemmistä iskuista ns. sivistysvaltioiden alueilta.”

Hyvä yleensä lukea aloituspostaus ennenkuin alkaa pätemään tai enemmän puolustelemaan islamin nimissä tehtyjä terroritekoja taikka tahallisesti sotkea ketjua muilla keinoilla.

”Tänne vaan uutisointia ja pohdintaa ajankohtaisista isoista ja pienemmistä iskuista ns. sivistysvaltioiden alueilta.”

Kattos. Aloituspostauksessa oli tuollainen, mutta ei se poista että ajankohtaisia asioista voi keskustella niin, että ottaa historialliset tapahtumat huomioon.

Ihmeellisesti jäät jankkaamaan, että täällä puolustellaan islamin nimissä tehtyjä terroritekoja. Nyt voisit kerrankin osoittaa tämän puolustelun tai lopetat sen länkyttämisen puolustelusta.

Nämä kristinuskon 1000v sitten tapahtuneet terroriteot ei liity enää tähän ketjuun vaan voit jatkaa tätä jossain toisessa ketjussa.

Tai yhdysvaltojen 1800- ja 1900 luvuilla tekemät intiaanien pakkohuostaanotot. Tai 1950-luvulla ja sen jälkeen aasiassa ja Amazoniassa tehdyt jeesustelut.

Jos haluat itse päteä niin ota itse asioista selvää ja toitota sen jälkeen kuinka ainoa perseestä oleva uskonto on Islam. Se on yksi niistä. Islam on perseestä vain sen takia sinun mielestä että sen kohteena on joskus valkoihoiset eurooppalaistaustaiset ihmiset.

Muutenkin tämä ketju on aina samaa jauhantaa, jossain joku puukottaa, ajaa autolla ihmisten päälle, ampuu jne. Niin täällä jengi hihkuu että taas joku islamisti asialla. Sitten kun tulee selvennys että ei ollut uskonnollista syytä, niin sanotaan että viranomaiset peittelee vaan asioita tai mistä vitusta ne tietäisi paremmin kuin minä ja mun kaiffat täällä foorumilla.

Tai yhdysvaltojen 1800- ja 1900 luvuilla tekemät intiaanien pakkohuostaanotot. Tai 1950-luvulla ja sen jälkeen aasiassa ja Amazoniassa tehdyt jeesustelut.

Jos haluat itse päteä niin ota itse asioista selvää ja toitota sen jälkeen kuinka ainoa perseestä oleva uskonto on Islam. Se on yksi niistä. Islam on perseestä vain sen takia sinun mielestä että sen kohteena on joskus valkoihoiset eurooppalaistaustaiset ihmiset.

Muutenkin tämä ketju on aina samaa jauhantaa, jossain joku puukottaa, ajaa autolla ihmisten päälle, ampuu jne. Niin täällä jengi hihkuu että taas joku islamisti asialla. Sitten kun tulee selvennys että ei ollut uskonnollista syytä, niin sanotaan että viranomaiset peittelee vaan asioita tai mistä vitusta ne tietäisi paremmin kuin minä ja mun kaiffat täällä foorumilla.

Niin. Onhan islam perseestä ja syvältä, mutta aika ohkaiseksi menee ketjun sisältö jos aina arvuutellaan oliko syynä islam vai ei ja sitten todetaan, että islam on perseestä. Se tiedetään jo ennestään.

Ei näitä arvuutella tarvitse. 15 ihmistä Bondi Beachillä ampunut muslimi oli terroristi. Huuteli sloganeja ja isis lippujakin löytyi. Syytettynä murhista ja terrorismista.

Viimeksi muokattu:
Ei näitä arvuutella tarvitse. 15 ihmistä Bondi Beachillä ampunut muslimi oli terroristi. Huuteli sloganeja ja isis lippujakin löytyi. Syytettynä murhista ja terrorismista.

Kyllä, islamistit tekee terrori-iskuja. Ja vieläpä uskonnollisista ryhmistä eniten. Väite kuitenkin on ollut, että täällä niitä puolustellaa, ei tuotu esiin missä, ja että ne vain tekee. Väärin sekin. Ymmärtämällä miksi ne tekee, voidaan myös puuttua muiden ryhmien radikalisoitumiseen. Tai estää muslimien radikalisoitumista. Ja näitä voidaan tehdä rinnakkain.

Kyllä, islamistit tekee terrori-iskuja. Ja vieläpä uskonnollisista ryhmistä eniten. Väite kuitenkin on ollut, että täällä niitä puolustellaa, ei tuotu esiin missä, ja että ne vain tekee. Väärin sekin. Ymmärtämällä miksi ne tekee, voidaan myös puuttua muiden ryhmien radikalisoitumiseen. Tai estää muslimien radikalisoitumista. Ja näitä voidaan tehdä rinnakkain.

Tärkeitä asioita, joista voi keskustella ja varmasti keskustelua syntyisi paljon. Tämä ei kuitenkaan ole se ketju sille aiheelle.

Viimeksi kaksi viikkoa sitten, heti terroristi-iskun jälkeen käytiin läpi ristiretket ja muutakin kristinuskon historiaa. Alkaa kuulostaa samalta kuin KR-ketjussa aina silloin tällöin joku muistaa tulla sanomaan "raiskaavathan suomalaistekin" ja "Suomi on Euroopan rasistisin maa". Toisinsanoen, viedään keskustelu whataboutismin kanssa toisaalle, jotta ajankohtaisesta, käsillä olevasta ongelmasta ei puhuttaisi ja eikä se saisi näkyvyyttä.

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
296 349
Jäsenet
81 065
Uusin jäsen
VePi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom