tykkäsin tuosta alkuperäisestä viestistäsi, huolimatta siitä, että siinä on yksi pikku vika. eli tuo "vihervasurisairaus". itse olen "vihervassari" (ja akateeminen humanisti), mutta silti en kannata vastuutonta ja holtitonta maahanmuuttoa, ja pidän islamia hyvinkin potentiaalisena ongelmatekijänä (etenkin näin agnostisena ateistina, joka isisin silmissä on alinta kuffir-kuraa).
eli eivät todellakaan kaikki "vihervassarihumanistihipit" ole mitään "meillä on unelma"-porukkaa, mutta mietippä sen sijaan ketkä oikeasti ovat hyväksyneet ja antaneet puoltavia lausuntoja maahanmuutosta ja luvanneet taloja ja kehuneet rikkautta ja kuinka "tarvimme maahanmuuttajista työvoimaa miljoonittain", elikkäs ovatko mielestäsi seuraavat herrat punavihervassareita, tai onko esim Li Andersson asetta ohimolle painaen pakottanut heidät kirjoittamaan ulostulonsa:
Jyrki Katainen: "Suomi tarvitsee ainakin 2 miljoonaa maahanmuuttajaa työvoimaksi."
A. Stubb: "Monikulttuurisuus on rikkaus, ei mulla muuta."
Sipilä: "Lähimmäisiä pitää aina auttaa, ja olen valmis antamaan Kempeleen taloni kokonaisuudessaan maahanmuuttajien käyttöön"
Orpo: "Tulijoiden motiivien kyseenalaistaminen on rasismia."
ja tosiaan, jos et vielä minua usko, niin usko vaikka vihervassarifilosofi Zizekiä, joka kritisoi typerää ja omahyväistä EU:n maahanmuuttopolitiikkaa ja sitä puolustelevia (kanssa)vasemmistolaisia:
Professorin ajatuksia: Filosofin ajatuksia pakolaiskriisistä
lyhyt lainaus tekstistä, mutta kannattaa lukea linkki kokonaan, ja vaikka muutoinkin tutustua (tämän kamalan!) vassari-filosofin ajatuksiin:
Slovenialainen filosofi Slavoj Žižek on ottanut kantaa nykyaikaiseen kansainvaellukseen vastakäännetyssä kirjassaan. Se on mielenkiintoista, sillä filosofien pitäisi olla ennen kaikkea loogisen ajattelun mestareita. Kuunnellaan siis mitä miehellä on sanomista - tosin sillä varauksella, ettei tämä kirjoitus perustu edellä mainittuun kirjaan, vaan Yleisradion uutiseen.
Ylen mukaan Žižek haukkuu tekopyhiksi ne, jotka vaativat avoimia rajoja. Maailmanparantajat ovat hänen mukaansa älyllisesti epärehellisinä, koska he tietävät rajojen avaamisen johtavan Euroopassa kapinaan.
Filosofi toteaa myös, ettei oman elämäntapamme puolustaminen ole rasistista. Eikä kaikenlainen islamin kritisoiminen ole kiellettyä. Ei ainakaan siksi, että se johtuisi länsimaisesta islamofobiasta.
Žižek toteaa Ylen mukaan lisäksi pakolaisten oman vastuun. Haave paremmasta elämästä muualla ei synny ilman pakolaisten oman todellisuuden muuttumista.