Tossa uunipolttelussa vaan helposti koko kämppä haisee palaneelle öljylle seuraavat kaksi vuorokautta. Itse oon nykyään polttamisen sijaan "keittänyt" rasvaa ekan kerran hiotulla pannulla. Eli laittanut puolisen senttiä...sentin öljyä pannulle ja lämmittänyt sitä hitaasti savuamispisteeseen valurautalieden takalevyllä liesituulettimen alla. Heti kun öljy alkaa savuamaan niin lämmöt pois ja teräskansi päälle. Antaa sitten levyn, pannun ja öljyn jäähtyä hiljakseen parikyt minuuttia ja kaataa öljyt sen jälkeen pois. Noin saa savuhaitat minimoitua, mutta toimii mielestäni ihan hyvin, vaikka ei näkyvää mustaa pintaa synnykään. Pari ekaa käyttöä sitten vähän reilummalla rasvalla, niin ihan hyvin on pelittänyt.
En tiedä miten hyvin tuo vaan toimii keraamisella, kun se ei oikein sitä jälkilämpöä pidä. Mutta voi kai sitä silti kokeilla. Tai vaikka sitä, että toistaa saman savuamispisteeseen lämmön nostamisen hetken päästä uudelleen. Öljynä oon käyttänyt aika randomisti rypsi-oliiviöljysekoitusta tohon hommaan.
En tiedä miten hyvin tuo vaan toimii keraamisella, kun se ei oikein sitä jälkilämpöä pidä. Mutta voi kai sitä silti kokeilla. Tai vaikka sitä, että toistaa saman savuamispisteeseen lämmön nostamisen hetken päästä uudelleen. Öljynä oon käyttänyt aika randomisti rypsi-oliiviöljysekoitusta tohon hommaan.