Telia Hybridi Internet

zet

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 358
Juu itse tuosta upista aiemmin laitoinkin että telian tekninen tyyppi kertoi että äpillä se käyttää 4G:tä ja ADSL:ää ja selaimella ainoastaan ADSL:ää.
Eikai se hybridi-tilassa selaimella pelkkää 24/1 ADSL:ää käytä uppiin jos nousee kuitenkin 5-8MB nurkille?
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
307
"Hieman" epäilyttää myös tuo boxin ulkoisten antennien käyttö.
Ostin tämän boxin kaveriksi, kun puhelimella sai selvästi paremmat arvot hotspotista, johon ei itse boxia voi siirtää.

Harmi vain, kun nopeustestit eri softilla/appeilla näyttää täysin samaa oli antenni kiinni boxissa tai ei.
Tiedä oikein miten tämän kanssa edetä.

E: Eihän itse boxissa ole jotain vipua, jolla pitäisi määrittää ulkoisen antenni käyttö?
En ainakaan löytänyt...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.08.2017
Viestejä
6 909
"Hieman" epäilyttää myös tuo boxin ulkoisten antennien käyttö.
Ostin tämän boxin kaveriksi, kun puhelimella sai selvästi paremmat arvot hotspotista, johon ei itse boxia voi siirtää.

Harmi vain, kun nopeustestit eri softilla/appeilla näyttää täysin samaa oli antenni kiinni boxissa tai ei.
Tiedä oikein miten tämän kanssa edetä.

E: Eihän itse boxissa ole jotain vipua, jolla pitäisi määrittää ulkoisen antenni käyttö?
En ainakaan löytänyt...
No ton antennin vahvistus on tyyliin lähemmäs 10dB kuin 30dB ja onko sulla uusin päivitys vehkeessä?
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
307
No ton antennin vahvistus on tyyliin lähemmäs 10dB kuin 30dB ja onko sulla uusin päivitys vehkeessä?
Tulin huutelemaan turhan aikaiseen, pahoittelut tästä.
Nyt kun antenni on ulkona kiinteässä asennuksessa, niin verkon tulokset parani kyllä ja tyytyväinen olen.
DL ennen antennia oli 25-50, UL taasen 1-10.
Antennilla DL on 50-65 ja UL 15-20.

Voin siis suositella, sekä hybridiboxia että antennia.
 
Liittynyt
12.11.2016
Viestejä
14
Hei minullakin on tämä telian hybridi netti ja antaa DL aikalailla 25-50 ja UL 1-10 niinkuin Beelzebubilla
niin mietin että kannattaisiko minunkin hommata tuo sama antenni jotta saisin paremman dl ja ul?
Boksi näyttää kahta sinistä palkkia yleensä ja välillä jopa yhtä vain. Päivän mittaan muuttuu välillä vihreäksikin eli käyttää 3G:tä
Joten tod näk ruuhkaa on myös linkillä mutta eikö luulisi silti saavan parempia tuloksia irti ainakin jonkun antennin avulla?
Jos jollakin olisi jotain suositeltavaa antennia tai muita tipsejä niin ottaisin ne ilomielin vastaan.

Jännä juttu myös että kokeilin netin nopeutta ilman adsl niin sain perus hyvän DL nopeuden 25-50 mutta UL jäi aina vain 1-2 välille.
Mistähän tämä mahtaa johtua? Luulisi saavan ihan hyvät uploadit 4G:llä itselläänkin.
 
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
294


Teinpä lyhyen YouTube-videon tästä Telian hybridistä. Pahoittelut vaihtelevasta äänenlaadusta, puhelimella kuvattu ja äänitetty (ja savolaisella suulla viännetty)...
Boksi vaa vois olla laadukkaampi piti vähän vaihdella boksei parii kertaa ennenku löyty kunnon toimiva yksilö :p ja ois kiva se ipv6:ki et toimis tos. itse tyytyväinen talvella ainaki nopeuksiin tullu melkeen täyttä kaistaa mitä voi pakkasten takia. Saa nähdä miten paljo tippuu sit nopeudet kun tulee puunlehdet ja lämpöset ilmat :)
 
Liittynyt
20.01.2019
Viestejä
2
Toimiko teillä IP osoiteasetukset (LAN IPv4) tuossa Hybridi reitittimessä ollenkaan? Itse en saa muutettua oletuksista muihin asetuksiin. Apply nappulan klikkaaminen ei tee mitään tuolla asetussivulla mutta varoittaa kuitenkin, että muutokset menetetään jos sivulta poistuu menemällä muille välilehdille muutoksien tekemisen jälkeen.
 
Liittynyt
12.11.2016
Viestejä
14
Toimiko teillä IP osoiteasetukset (LAN IPv4) tuossa Hybridi reitittimessä ollenkaan? Itse en saa muutettua oletuksista muihin asetuksiin. Apply nappulan klikkaaminen ei tee mitään tuolla asetussivulla mutta varoittaa kuitenkin, että muutokset menetetään jos sivulta poistuu menemällä muille välilehdille muutoksien tekemisen jälkeen.
Itsellä sama juttu. Apply ei tee mitään ja palauttaa aina oletukset kun lähtee sivulta.
 

user9999

Platinum-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 047
En tunne tuota laitetta ollenkaan, mutta oletteko kokeillu toisen merkkisellä selaimella ja ettei mikään mainoksenesto tai muu lisäosa estä tallentamista?

Auttaako selaimen cache/cookies tyhjennys?
 
Liittynyt
17.02.2017
Viestejä
61
Toimiko teillä IP osoiteasetukset (LAN IPv4) tuossa Hybridi reitittimessä ollenkaan? Itse en saa muutettua oletuksista muihin asetuksiin. Apply nappulan klikkaaminen ei tee mitään tuolla asetussivulla mutta varoittaa kuitenkin, että muutokset menetetään jos sivulta poistuu menemällä muille välilehdille muutoksien tekemisen jälkeen.
Ei toimi ei. Telia korjaa sitten kun huvittaa.
Hybridilaajakaistan reititin - sivu 4 - Telia Yhteisö

Onhan taas kunnon reilukerhomeininkiä 'rikkoa' modeemi softapäivityksillä, kun palautusoikeus on jo umpeutunut. Eikä itse pysty edes vaikuttamaan tuohon updateen tai palauttamaan toimivaa versiota.

Eihän nämä operaattorivetoiset purkit ole ennenkään aiheuttaneet huraahuutoja, mutta tässä kun ei ole oikein vaihtoehtojakaan, jos haluaa hyödyntää hybridin nopeusedun. Itse ratkaisin ongelman ottamalla vanhan ADSL-purkin takaisin käyttöön ja tyytymällä sen tarjoamaan nopeuteen (about 8/1). Onneksi edes se toimii, ja sopimuksen määräajan umpeuduttua mietitään sitten muita vaihtoehtoja.
 
Liittynyt
20.01.2019
Viestejä
2
En tunne tuota laitetta ollenkaan, mutta oletteko kokeillu toisen merkkisellä selaimella ja ettei mikään mainoksenesto tai muu lisäosa estä tallentamista?
Auttaako selaimen cache/cookies tyhjennys?
Juu on kokeiltu "kaikki" selaimet. Telian chatista joku tekniikan kaveri arveli, että koska "säädöille" on asiakkailla niin vähän tarvetta, niin siksi ne olisi otettu kokonaan pois käytettävistä. :/
 
Liittynyt
19.11.2018
Viestejä
32
Tulipa sitten viimein otettua yhteyttä telian asiakaspalveluun koskien tuota korkeaa pingiä.
Lupasivat tutkia ja tulikin myöhemmin samana päivänä viesti että asetuksia on muutettu.
No laskihan se pingi sitten 28 kun aikaisemmin oli jopa 35.
Tätä lystiä tosin ei kestänyt kuin sen pari päivää ja nyt pingi huitelee jälleen siinä 35 paikkeilla.
Ei se auta ku ens viikolla soitella telialle ja kysellä että onko tosi ettei sitä saa pienemmäksi vaikka ennen se oli 11 luokkaa kun oli kiinteä yhteys.

Niin ja sellainen kiva juttu tuli vielä sen jälkeen kun niitä asetuksia "korjailtiin" että aikaisemmin oli langaton reititin 4 portissa kiinni joka auttoi pelien osalta hieman pienempään pingiin mut nyt reititin ei pääse lainkaan nettiin eli ovatkohan sulkeneet nyt tuon kokonaan.

Aina jotain säätöä P*****L
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 850
Pingin nousu liittyy adsl-linjan virheenkorjaukseen, joka hybridin kanssa kytketään käyttöön. En tiedä onko pakollinen.

Tietääkö kukaan tehdäänkö Telialla jotain priorisointia nopeuden suhteen 50Mbps vs 100Mbps hybridin välillä? Jos nyt vaikka ruuhkatilanteessa 100Mbps hybridillä download on 25Mbps (kokonaisnopeus adsl + 4G), niin onko se sillä hetkellä vielä matalampi samassa verkossa niillä, joilla on 50Mbps hybridiliittymä?

En löytänyt Telia sopimusehdoista mainintaa asiasta. Vastaavasti Elisan ehdoissa (http://esco.elisa.fi/rest/esco/blob/asiakastuki/55460_EL_HA_GSM_erityisehdot_A4_5_17_150dpi.pdf) tiedonsiirron priorisoinnista mainitaan, että korkeamman nopeusluokan liittymä saa suuremman nopeuden. Jos en ole ihan väärin ymmärtänyt, niin tuolla tarkoitetaan juuri tätä. Lieneekö niin itsestäänselvyys ettei asiasta erikseen edes kaikki operaattorit mainitse?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 997
Ymmärtääkseni Telia ei harrasta tällä hetkellä priorisointia, Elisa ja DNA taas harrastavat.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 850
Jaa, no sitten olisi sama ottaa tuo matalampi, kun ei se ikinä järkevään aikaan toimi lähellekään 50Mpbs nopeudella.

Itse asiassa heikoimmillaan jää jopa hieman alle se mitä pelkkä adsl. En tiedä miten tuo on edes mahdollista mutta verottaneeko MPTCP jotain, että mikäli 4G:stä ei tule mitään ei siirry yhtä paljon kuin pelkällä tavallisella adsl-liittymällä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
21
Tulipa sitten viimein otettua yhteyttä telian asiakaspalveluun koskien tuota korkeaa pingiä.
Lupasivat tutkia ja tulikin myöhemmin samana päivänä viesti että asetuksia on muutettu.
No laskihan se pingi sitten 28 kun aikaisemmin oli jopa 35.
Tätä lystiä tosin ei kestänyt kuin sen pari päivää ja nyt pingi huitelee jälleen siinä 35 paikkeilla.
Ei se auta ku ens viikolla soitella telialle ja kysellä että onko tosi ettei sitä saa pienemmäksi vaikka ennen se oli 11 luokkaa kun oli kiinteä yhteys.

Niin ja sellainen kiva juttu tuli vielä sen jälkeen kun niitä asetuksia "korjailtiin" että aikaisemmin oli langaton reititin 4 portissa kiinni joka auttoi pelien osalta hieman pienempään pingiin mut nyt reititin ei pääse lainkaan nettiin eli ovatkohan sulkeneet nyt tuon kokonaan.

Aina jotain säätöä P*****L
Itsellä myös nousi myös pingit hybridin myötä. Se nousi siinä tilanteessa, kun normaali adsl yhteys muutettiin hybridille sopivaksi tms...
Pingit nousseet ~20 -> 30+
 
Liittynyt
19.11.2018
Viestejä
32
Jotenki ontuva ajatus että pingi nousee hybridiin siirryttäessä kun tälläkin palstalla osa porukasta sanonu että pingi olis alle 20.
Omalla kohdalla hyväksyisin vielä ehkä 20-25 mutta kuten vastakin tein testin niin oli 35.
Ei kai tuolla pingillä muuten loppujen lopuksi normi netinkäytössä ole mitään väliä mutta itsellä kun on tapana pelata sekä konsolilla että tietokoneella niin pelit kärsii sen verran ettei kohta enää kehtaa pelaillakkaan.
Xboxilla tosin vielä pelit sujuu joten mietinkin että jokohan olisi uuden tietokoneen osto edessä :D
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 850
On sille ihan hyvä selitys miksi se nousee, adsl-linjan virheenkorjaus kytketään päälle. En tiedä onko se pakollinen, ehkä se on, että adsl + 4g dataa yhdisteltäessä ei varmasti bittejä puutu välistä tms.

Itselläni oli adsl alle 10ms ja hybridin jälkeen n. 17-19ms. Riippuu millä testaa. iPadilla speedtestin apilla tulee alhaisimmat ja selaimella (Edge) vähintään 35-36ms. En tiedä mistä johtuu, mutta selaimessa testiä voi ajaa vain securemoodissa eikä servereitäkään ole valittavissa kuin muutamia (venäläistä flexiä käyttää, joten eipä ihme, jos pingit on tuollaiset, kun ei tuon lähempää muka löydy), kun taas sovelluksella servuja on valittavissa vapaammin ja lähempää.
 
Liittynyt
19.11.2018
Viestejä
32
Juuri testasin jälleen sekä selaimella (chrome) että sovelluksella.
Selaimella pingi oli 31 ja sovelluksella 37.
Siis oon jo hyväksyny sen etten tule saamaan pingiä samaan mitä adsl yhteydellä oli mutta jos se on kasvanu lähes kolminkertaiseksi niin se ei oikein ole hyväksyttävää.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 850
On tuossa sitten jotain outoa, jos sovelluksella saat tosiaan valittua jonkin lähellä olevan nopean servun (siis jonkun saman millä ping on ennenkin ollut matala).

Kysy vikapalvelusta mikä mättää. Käsittääkseni adsl:n virheenkorjaukselle on eri tasoja, olisiko laitettu takaisin tappiin?

Miten linja ennen toimi, oliko häiriöitä/katkoja ja minkälaista kättelynopeutta sait? Itselläni oli aika tasaisesti ollut 21,5 - 22,5Mbps:ään ennen hybridiä mutta vanhan reitittimen logissa oli jonkin verran linjavirheitä ja käytännön nopeus oli jotain 16,5Mbps, kun tällä uudella pelkästä adsl:stä saan n. 17,5-17,7Mbps vaikka kättelynopeus sillä on aika tarkasti 21,4-21,6Mbps välillä uudella reitittimellä (vanhalla ne on edelleen samat kuin ennen).

Minkälaisia nopeuksia olet saanut hybridillä?
Minulla saattaa aamuyöllä tulla yli 100Mbps:ään mutta järkevinä aikoina pyörii vajaasta 20Mbps:stä - 40-65Mbps:ään. Menee siten, että iltaa kohti hidastuu tuonne alimpaan ja viikonloppuisin voi olla jo päivällä. Heittelyä on ruuhkasta riippuen kuitenkin ihan *itusti.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.11.2018
Viestejä
32
Juu nyt telian kans tunnin verran kirjotellu ja koittanu saada asiaan selvyyttä...olivat perjantaina poistaneet kokonaan virheenkorjauksen käytöstä asetuksista mutta tänään kerroin ettei se auttanut mitään.
No tulin siihen tulokseen että vaihdetaan asetukset takaisin siihen missä oli ja annetaan olla...ehkä siirryn sit vaikka elisalle tai dna:lle kun ainaki pikaisten testien perusteella jo elisa antaa 24 ms ping ja 60 nopeudeksi vaikka pelkällä puhelimella kokeilin.
Telialla kun testaan tabletin netillä niin huitelee siinä 40 ms.
vikapalvelussa sanottiin että koska adsl rinnalla on tuo 4 g niin on normaalia että viive kasvaa jonkin verran...kysyin että ei kai se kolminkertaistu mutta siihen en saanut oikein minkäänlaista kunnollista vastausta.
Jotenki jäi niin paha maku koko vikatilanteesta että siellä ei oikein edes kiinnostanut alkaa selvittään miten tuon viiveen saisi pienemmäksi.
Ennenhän minulla adsl liittymällä ping oli jotain 11 luokkaa ja nopeus n.15-16Mbps.
Nyt hybridillä ping 36 tälläkin hetkellä mutta nopeus sitten nouseekin 30-40 paikkeille...joskus jopa 50-60.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
1 179
Mulla ainakin toi hybridi-netti puhalsi vanhaan adsl:ään eloa kummasti ja kun ei hintakaan noussut yhtään niin erittäin hyvä päivitys oli. Eipä ole oikein mitään ongelmiakaan ollut; välillä tippuu 3g verkkoon mutta silloinkin nopeutta reilusti enempi kun pelkällä adsl:llä.

Screenshot_20190211-200618__01.jpg
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 850
Mulla ainakin toi hybridi-netti puhalsi vanhaan adsl:ään eloa kummasti ja kun ei hintakaan noussut yhtään niin erittäin hyvä päivitys oli. Eipä ole oikein mitään ongelmiakaan ollut; välillä tippuu 3g verkkoon mutta silloinkin nopeutta reilusti enempi kun pelkällä adsl:llä.
Tuohon voi olla enemmän kuin tyytyväinen, jos pääset noihin lukemiin myös iltaisin. Tuohan on maksimi mitä sieltä pitäisi voida tullakaan. Ei vissiin ole paljon naapureita lähistöllä, jotka olisivat kiinni samassa lähettimessä?

Kyllä minullakin download on parhaimmillaan yli 100Mbps mutta tämä on aamuyöllä klo 3-5 välillä, niin pidemmän päälle ei tuohon aikaan jaksa nettiä käyttää... :)

Montako sinistä lediä purkki näyttää signaaliksi 4g:llä sinulla, entä minkälaista signaalinlaatua hallintaliittymän kautta?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 913
Tarjotaanko tätä hybridi internettiä ainoastaan adsl kohteisiin vai onko se sastavilla myös vdsl kanssa?
 
Liittynyt
21.08.2017
Viestejä
6 909
Tarjotaanko tätä hybridi internettiä ainoastaan adsl kohteisiin vai onko se sastavilla myös vdsl kanssa?
No itseasiassa ei kaikkiin kohteisiin. Tuossa syys/lokakuussa katselin vielä omaan kotiin Telian ADSL2+ saatavuutta eikä ollut mitään hybridi-ratkaisua. Marraskuussa
ei ollut enään saatavuutta koko ADSL2-yhteydelle ja pelkkää mobiilia tarjolla. Tää alue on vielä Lounean, niin he olisivat joutuneet todennäköisesti vuokraamaan Lounealta
yhden parin.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 850
Kait sitä kaikkiin niihin pitäisi saada mihin Telian VDSL tai ADSL on tarjolla, tai jos on käytössä jo ennestään. Mitä Telian nettisivujen saatavuuskyselyssä näkyy osoitteellasi?
 
Liittynyt
19.11.2018
Viestejä
32
Tätä juuri haenki janetski takaa että esim sullakin ping on jopa noinki matala mut mulla telialla ei saa sitte millään alle 30.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
1 179
Tuohon voi olla enemmän kuin tyytyväinen, jos pääset noihin lukemiin myös iltaisin. Tuohan on maksimi mitä sieltä pitäisi voida tullakaan. Ei vissiin ole paljon naapureita lähistöllä, jotka olisivat kiinni samassa lähettimessä?

Kyllä minullakin download on parhaimmillaan yli 100Mbps mutta tämä on aamuyöllä klo 3-5 välillä, niin pidemmän päälle ei tuohon aikaan jaksa nettiä käyttää... :)

Montako sinistä lediä purkki näyttää signaaliksi 4g:llä sinulla, entä minkälaista signaalinlaatua hallintaliittymän kautta?
Täällä on kuitua vedetty aika moneen talouteen joten ei taida tuon takia ruuhkaa paljon olla. Keskellä kylää olen, joten naapureita on kyllä.Taloyhtiössä ei yllättäen innostuttu kuituun vaikka tosta vierestä kaivettiin niin tää hybridinetti oli sitten hyvä laastari minulle; ei harmittanut kun hetken.

Täydet tolpat on koko ajan reitittimessä. Hallintapaneelia en ole edes avannut, laitteet kiinni ja kovaa ajoa vaan. :D
 
Liittynyt
19.11.2018
Viestejä
32
Siis eihän mullakaan paikka kovin kaukana keskustasta ole...olisko 3 kilometriä ydinkeskustaan mut kun ei niin ei.
Mitenkähän tuon speedtestin sivun sais blokattua niin ei tulis vähä väliä käytyä kattomassa et kuinka se pingi siellä kummittelee...tälläkin hetkellä ei alle 40 meinaa saada.
Jotenki pikkusen ärsyttää koko telia ja tää hybrid pelleily.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
1 179
Siis eihän mullakaan paikka kovin kaukana keskustasta ole...olisko 3 kilometriä ydinkeskustaan mut kun ei niin ei.
Mitenkähän tuon speedtestin sivun sais blokattua niin ei tulis vähä väliä käytyä kattomassa et kuinka se pingi siellä kummittelee...tälläkin hetkellä ei alle 40 meinaa saada.
Jotenki pikkusen ärsyttää koko telia ja tää hybrid pelleily.
Eihän sinulla VPN:ää ole käytössä? Meinaan mullakin VPN (F-Secure Freedome) päällä pingi on öbaut 30-40 ja nopeus ylipäätään tippuu erittäin paljon ollen karkeasti puolet siitä mitä VPN pois päältä.
 
Liittynyt
23.01.2019
Viestejä
368
Missä ihmeessä tuolla Sagemcommin purkissa pystyy lukitsemaan taajuuden?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.11.2018
Viestejä
32
Eihän sinulla VPN:ää ole käytössä? Meinaan mullakin VPN (F-Secure Freedome) päällä pingi on öbaut 30-40 ja nopeus ylipäätään tippuu erittäin paljon ollen karkeasti puolet siitä mitä VPN pois päältä.
Ei mulla ole olemassa minkäänlaista VPN ohjelmaa joka olisi päällä jos nyt windowsin suojauksissa jokin sellainen sattuisi olemaan...en ainakaan ole löytänyt (tai en osaa etsiä) :)
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 850
Täällä on kuitua vedetty aika moneen talouteen joten ei taida tuon takia ruuhkaa paljon olla. Keskellä kylää olen, joten naapureita on kyllä.
Keskellä kylää itsekin mutta varmaan kaikki sadat lähinaapurit ovat kiinni saman liittymän ansassa mutta minkäs teet, kun seuraavaksi nykyaikaisin liittymämuoto täälläpäin on kirjeposti, prkl.

Täydet tolpat on koko ajan reitittimessä. Hallintapaneelia en ole edes avannut, laitteet kiinni ja kovaa ajoa vaan. :D
Njoo, eipä noilla siirtonopeuksilla kannata asiaa enempää ihmetellä. :tup:
Itse asiassa Teliahan lupaakin tuolle liittymälle maksiminopeukseksi _vain_ 100Mpbs...


Missä ihmeessä tuolla Sagemcommin purkissa pystyy lukitsemaan taajuuden?
Onhan siinä uusin firmis (versionumero päättyy 66C)? Outoa kyllä, että itsellenikin uuden liittymän mukana tuli purkki, jossa ikivanha firmis vaikka uudempi on julkaistu jo kuukausia sitten. Eipä tuosta taajuuslukosta kyllä paljon iloa ole, kun silloin se ei käytä CA-moodia lainkaan, joten omalla kohdalla jää poikkeuksetta hitaammaksi kuin automaatilla CA-moodissa, kun operaattorin tolppa on toivottoman ylikuormitettu iltaisin. Ainoa hyöty itselleni firmiksestä oli ettei purkki kaadu useita kertoja päivässä ja se, että tuossa pääsee näkemään signaalinlaadun arvot.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.01.2019
Viestejä
368
Onhan siinä uusin firmis (versionumero päättyy 66C)? Outoa kyllä, että itsellenikin uuden liittymän mukana tuli purkki, jossa ikivanha firmis vaikka uudempi on julkaistu jo kuukausia sitten. Eipä tuosta taajuuslukosta kyllä paljon iloa ole, kun silloin se ei käytä CA-moodia lainkaan, joten omalla kohdalla jää poikkeuksetta hitaammaksi kuin automaatilla CA-moodissa, kun operaattorin tolppa on toivottoman ylikuormitettu iltaisin. Ainoa hyöty itselleni firmiksestä oli ettei purkki kaadu useita kertoja päivässä ja se, että tuossa pääsee näkemään signaalinlaadun arvot.
Sama täällä, alun perin purkissa oli muistaakseni jokin 38-loppuinen firmis ja yön aikana olikin päivittänyt itsensä, nyt on tuo SG4T1R000066C. Olen varmaan vaan sokea kun en löytänyt, mutta kuten totesit, eipä tuolla nyt loppujen lopuksi taida olla hirveästi merkitystä. Muuten on ensivaikutelmat ihan positiiviset, vaihtelua on kyllä kieltämättä paljon mutta keskimäärin löytyy vauhtia vähintään tuplat pelkkään ADSL-liittymään verrattuna.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 850
Minulla ei meinannut päivittyä millään. Kokeilepa nollata selaimen välimuisti, jos ei näy valikkoa. Valikothan muuttuvat muutenkin aika paljon uudemman firmiksen myötä. Valinta löytyy päävalikosta "Internet Connectivity" ja sen alta "Mobile Configuration" välilehti, josta alimpana kohta "Network Mode" / "Preferred mode". Tosiaan "Auto" valinta on sitten ainoa joka hyödyntää CA:ta.

Vaihtelua on mutta kyllä se jonkilainen parannus on entiseen. Tosin yhtenä päivänä siirrot laski jopa alle mitä puhdas adsl antaa. Miten lie edes mahdollista mutta ilmeisesti 4g oli ihan polvillaan ja ehkä hybrid tekniikka (MPTCP) kuluttaa osansa kaistasta tai proxy-palvelin, jonka kautta liikenne yhdistetään kyykkää kuorman alla. Lisäksi sellainen ikävä puoli, että isompien tiedostojen lataus hyytyy satunnaisesti, yleensä juuri loppupuolella... Ilmeisesti myös tämän tekniikan sivuvaikutuksia. Samoin kuin esimerkiksi, jos iPadin speedtest apilla toistaa nopeustestiä heti edellisen päätyttyä, pingit pyörii hetken aikaa 500-1000ms lukemissa...
 
Liittynyt
23.01.2019
Viestejä
368
Kiitos, kokeilin nollata välimuistin vielä mutta ei näy kuin tällainen valikko minulla:



Mystinen juttu. Tuo Firefoxilla, Edge ei suostunut avaamaan koko sivua eikä huvittaisi tuon takia asennella ylimääräisiä selaimia. Täytyy kokeilla toisella koneellakin vielä.

Olen kanssa ollut huomaavanani että jostain syystä nopeus saattaa silloin tällöin kyykätä reilusti alle ADSL:n.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 850
Tuo on vanhan firmiksen valikkonäkymä. Olet varmaankin käyttänyt purkista virtoja alhaalla? Tosin se kyllä boottailee itseään automaattisesti päivityksen jälkeen. Luultavasti jostain selaimen välimuistista vanhat sivut tulee.
Edgellä ja IE11:lla itse on tuota pyöritellyt ongelmitta.

Siellä on tietenkin joku vanhuuttaan käytöstä poistettu työasema laitettu pyörittämään proxyä tuota palvelua varten. :D
 
Liittynyt
23.01.2019
Viestejä
368
Hyvä, näin epäilinkin vähän. Outoa on vaan se että osa välilehdistä päivittyi oikein, ainakin antenninvalinta ilmestyi ja manuaalinen päivitystoiminto hävisi.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 850
Eiköhän tuokin valikko sieltä ilmaannu näkyviin, kun vähän potkii.

Tuossa on sitten jotain sumeaa logiikkaa, että valikoimalla ensin jonkin taajuuden käsin ja vaihtamalla takaisin autolle, saa sen aiemman valitun taajuuden (yleensä, jos signaalinvoimakkuus vain riittää purkin mielestä) auto-moodiin mukaan (ilmeisesti ensisijaiseksi).
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 850
Kyllä tuo on oikea osoite, eikä riipu mitenkään siitä missä verkossa se on kiinni. Hämärä juttu, jos kerran firmisversio näyttää päivittyneen. Ehkä purkin resetointi tehdasasetuksiin kannattaisi vielä kokeilla. Takana siihen resettireikään painat jollain niin kauan, että se boottaa. Valikossakin tuo resetti on mutta en ole kokeillut tekeekö saman sieltä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3
iltaisin hybridi: 21.1 19.05 hybrid.jpg
ja sim kortti pois: sim kortti pois.jpg
On kyl aika onneton laitos..
Pahoittelut huonoista kuvista mutta tajusitte varmaan.
 
Liittynyt
19.11.2018
Viestejä
32
Kyllähän sulla uppi ainaki nous hybridillä :D
Mulla kyl nopeus parani ehkä jopa näin iltaisin paremmaksi :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3
Noh tuolla upilla en tee yhtään mitään kun downloadi putoaa puoleen mitä luvattu (85-100) :D
 
Liittynyt
19.11.2018
Viestejä
32
Juu ei niin :D
Taitaa muutenki olla melko ruusuisia lupauksia telialta mihin kaikkeen hybridillä pääsee :)
Näillä leveysasteilla ei kyllä voi odottaakaan mitään nopeita yhteyksiä vaikka itsellekin laitoin sen L paketin (sattu olemaan samanhintainen kuin se pienempi) eli 20-100.
Kummasti vain kuitenki jossaki luin et yhteys on aina vähintäänki sen 20...no välillä se huitelee kyllä paljon allekki ja sit jos tietokoneen käyttää pois päältä niin nousee yli 20.
Muutenkin huomannu et vaihtelee todella paljon nopeudet.
Sain työkaverilta lainaa jopa ulkoisen antenninki jos se auttais (tosin modeemissa valmiiksi 2 pykälää).
Hankala vain saada ulos kunnolla eikä tekis mieli kovin runnoa sitä eikä tehdä kovin pysyvää ratkaisua niin täytyy odotella lauhempia kelejä niin voi nakata vaikka ovesta ulos siksi aikaa jos sais edes jotain osviittaa ennenku itelle tilaa kalliita antenneja :D
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 838
Viestejä
4 210 332
Jäsenet
70 968
Uusin jäsen
Sinivuokko-85

Hinta.fi

Ylös Bottom