Näin se taisi ysärillä mennä vähän kaikilla tai ainakin joka toisella, en minäkään muista että (yh) isä olisi koskaan ollut leikeissä mukana. Otti toki käytännön pakosta minut fyysisesti mukaan hommiinsta, mutta henkisesti oli omissa maailmoissaan ja itse puuhailin mitä nyt keksin.
Sitä jokainen sitten omalta kohdaltaan joutuu miettimään, että onko 2020 sama tapa hyvä. Itse muistan koko lapsuuden ajan kaivanneeni iskää leikkimään tai touhuilemaan mukaan tai ihan mitä tahansa, turhaan. Itse olen koittanut toimia toisin ja touhuta oman nyt 3v lapsen kanssa niin paljon kuin mahdollista ja on muuten perkeleen hankalaa, jotenkin lapsuudesta opittu tapa on niin sitkeässä, että aluksi teki ihan fyysisesti pahaa jättää omat hommat kesken ja olla lapsen kanssa. Mutta en kyllä jälkikäteen tekisi mitään toisin, on ihan fantasista nähdä miten poitsusta on tullut isin poika ja miten sen silmät syttyy aina kun pääsee iskän kanssa hommailemaan (ja rasittavaa koska tauoton isi isi isi isi isi isi isi isi isi isi isi).
Aivan mahtavaa myös nähdä miten poitsu vetää paljon ikäistään paljon kehittyneemmällä tasolla kielellisesti, fyysisesti, mielikuvitukseltaan jne. ja osaa käyttää oikeita työkaluja (koska isin kanssa remppailtu) jne. niin että neuvolassakin ihmeteltiin. Tää nyt oli pieni omakehu ja tiedän että tää tasoittuu hyvin pian ja muut ottaa kiinni, mutta silti sanoisin että on auttanut kun poitsun kanssa on aina duunailtu jotain että on päässyt kehittämään taitojaan (telkkaria tai älylaitteita ei ole käytetty).