Sophos antaa XG-palomuurinsa ilmaiseksi käyttöön kotikäyttäjille. Ainoat rajoitukset Home-versiossa on tuki enintään 4 corelle sekä 6 GB RAMia. Jos muistia on enemmän, jää loput käyttämättä. Oma muurilaite on Fitlet 2 J3455, jossa on 4 corea ja 8 GB RAMia. Tällä laitteistokoonpanolla menee muurista läpi noin 900 Mbit/s Web-skannaus ja IPS päällä.
Se, että Sophos XG on suljettua koodia, ei kotikäyttäjän kannalta merkitse yhtään mitään.
Kaikkiin niihin asioihin, joihin olen kaivannut "näin teet"-oppaita, olen sellaisen löytänyt. Ainakin VPN-yhteyksien sekä ilmaisen Dynaamisen DNS:n asetuksista olen tällaista opasta lukenut. Jälkimmäisen "opas" on tosin aika tylsä, koska se ei vaadi juuri muuta kuin yhden raksin asettamisen päälle.
Pidän kaupallisesta tuotteesta, jota ei tarvitse "säätää" millään tavoin. Kun Sophos on asetettu toimimaan oikein, se ei tarvitse minkäänlaista "säätöä". Kunhan parin kuukauden välein käy katsomassa onko uutta softaversiota tullut ja klikkaa yhtä nappulaa muurin päivittämiseksi.